Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Prostownik pewnie godny uwagi ale jeszcze wiele do poprawki . Gdy już rozpocznie się proces ładowania a zdejmiemy na chwilę klemy to lipa bo prostownik dalej podaje napięcie , jest to spowodowane tym iż tranzystor jest już otwarty i przepuszcza napięcie (+) na zasilanie procka . Taka sytuacja jest niebezpieczna gdy ładujemy aku w samochodzie i zeskoczy...
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
Panowie, dziękuję za pomoc. Wygląda na to, że "reset" BSI przez odłączenie akumulatora na 5 minut pomógł. Chyba nie bez powodu klema dodatnia zapinana jest na swego rodzaju szybkozłączkę ;)
To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.
Witam was koledzy i koleżanki. Ostatnio miałem problem z odpalaniem wyciągnąłem aku z auta naładowałem podłączyłem wszystko okey ale klema "-" poluzowała się nie chciał łapać za każdym razem. stwierdziłem poprawie jedną i drugą odkręciłem minus zacząłem grzebać przy plusowej. Ujemna dotknęła do "bolca" od aku podczas gdy odkręcałem dodatnia poiskrzyło...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, do klemy dodatniej przytykam czerwony kabel a do kabla z klemy dodatniej przytykam masowy czarny z multimetra? Witam . Dobrze zrozumiałeś , ale nawet gdybyś pomylił to nic się nie stanie - miernik pokaże wartość prądu ze znakiem ujemnym . :?: Tego typu pomiary bezpieczniej jest wykonywać na klemie ujemnej akumulatora...
że jeśli podepnę pod akumulator to bateria będzie niedoładowany A co za różnica, przecież zacisk alternatora to elektrycznie to samo co dodatnia klema aku, no chyba że kombajn ma inaczej:):) tak czy siak zabezpieczenie konieczne. pozdr
Witam, właśnie sprawdziłem ładowanie przy alternatorze na obciążeniu wynosiło 13,20 V, a przy akumulatorze 12,20 V, oraz podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika napięcie spadało o ok. 0,4 V. Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodatnia klema była dosyć ciepła, ale może być to winą rozruchu silnika.
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Witam :) Od pewnego czasu zauwazylem, ze podczas normalnej jazdy mocno nagrzewa sie dodatnia klema akumulatora oraz przewod. Czy to swiadczy o uszkodzeniu akumulatora? (ma on nieco ponad 3 lata) Dodam jeszcze, ze nie ma on juz najwiekszej pojemnosci, bo po kilku-godzinnym postoju na niewielkim nawet mrozie czesto ma problemy z rozruchem (silnik benzynowy)....
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Witam od 2 miesięcy mam problem z ładowaniem w Zafirze 1,9 Cdti 120KM Auto wyposażone jest w alternator Denso 120 Amp i od kupna auta czyli od 2 miesięcy 3 razy naprawiałem alternator i nadal są z nim problemy. W aucie komputer pokazuje napięcie dokładnie takie samo jak na mierniku na klemach akumulatora. Po kupnie auta musiałem wymienić koło pasowe...
Przepraszam ale ciśnie się niecenzuralne słowo na usta. Kolejny wpis z cyklu "Odwrotnie podłączyłem ładowanie" Ludzie, przy prawidłowym oznakowaniu przewodów (wystarczy: plus-czerwony, minus-czarny) pomyłka jest niemożłiwa. Możliwe jest niedbalstwo, niechlujstwo lub brak podstawowej wiedzy jak odróżnić klemę dodatnią od ujemnej.
No, akumulatory są zasłonięte i widać tylko klemy dodatnie.
groun to - czyli podłączasz go do blachy po zdrapaniu szczotką druciną lakieru....remote to niebieski kabelek odchodzący od kostki ISO przy radiu więc musisz taki cienki kabelek od wzmacniacza do niego poprowadzić...supply to +....ciągniesz czerwony gruby kabel napięciowy do klemy dodatniej....pamiętaj o bezpieczniku na kablu....no i jeśli masz 1 wyjście...
Na klemie dodatniej masz bezpieczniki, zacznij od sprawdzenia tych bezpieczników. Nie spotkałem się z klemą pirotechniczną w Kia\Hyundai. Na klemie minusowej masz czujnik akumulatora. Próbowałeś mostkować przekaźnik rozrusznika?
Autoelektronika wyszła właśnie ze strefy minimalizmu. Dam przykład jak walczyłem z instalacją lokalizatora GPS w rocznej Octawii. Moduł pobiera 80mA więc kto zabroni go ukryć i poprowadzić zasilanie prosto z klemy dodatniej aku ? Zabroni CEM! wykrywa każdy pobór powyżej 10mA i nie uśpi auta. Zamontowane czujniki prądu są tak czułe że wykrywają już 10mA....
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
Opisz, proszę, jak to mierzyłeś? Jedynym poprawnym sposobem zmierzenia, będzie pomiar oporności pomiędzy klemą dodatnią a liniami CAN przy odłączonym akumulatorze.
Odłącz akumulator, odczekaj 15 minut, podłącz w kolejności: klema dodatnia, klema ujemna i wtedy sprawdź.
Na filmiku zamieszczonym przez autora postu widać, że do klemy dodatniej jest poprzez śrubę imbusową dodawany kabel od alternatora, ale nie widać śladów czyszczenia tego połączenia. Widać także izolację na kablu dochodzącym do klemy. Zwykle nie dbamy o połączenia kablowe, a czasami przydałoby przejrzeć stan elektryki i stan połączeń.
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Klemę dodatnią dokładnie obejrzyj pod czerwoną klapką ;) Szarpane było...
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Jeszcze jeden link do aukcji i posłużę się Regulaminem!!! Odłącz, oczywiście przy ZGASZONYM silniku, klemę dodatnią, miernik ustaw na zakres mA, plus do baterii, minus(masa) do klemy. Oczywiście drzwi zamknięte, wszystko wyłączone.
Elektromagnes do wymiany. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image... . Zewrzyj jeszcze klemę dodatnią z małą śrubka do której podłączony jest włącznik rozrusznika, czy też tylko pyka elektromagnes czy przewód jest za cienki i spadek napięcia jest.
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić połączenia przewodów na klemie dodatniej oraz ujemnej ( można zamieścić fotkę ) oraz na włączniku .
Po pierwsze - najważniejsze - amperomierza nie łączy się równolegle tylko szeregowo. (gdzie?) podłączyć dwukierunkowy amperomierz żeby pokazywał czy w danej chwili akumulator jest rozładowywany czy ładowany (bilans). Tuż przy dodatniej klemie akumulatora. Panel PV 60W (może większy) Ja bym dał ze 2 razy większy panel. Ten może mieć spore problemy z...
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Dobrze, na spokojnie, w 99% przypadkach pada regulator, jeżeli chodzi o ten czarny przewód w regulatorze, jest to przewód plusowy, najprawdopodobniej pociągnięty do stacyjki, możesz sprawdzić multimetrem na zakresie pomiaru diody (testu przejścia), stacyjka musi być w pozycji "ON" i powinno pojawić się przejście pomiędzy klemą dodatnią akumulatora,...
Zacytuję co napisałeś z wyjaśnieniem. Chodzi o to, żebyś nie zakładał klucza na klemę dodatnią pod prądem, bo w przypadku, kiedy tym kluczem czegoś jeszcze dotkniesz, to upalisz sobie palce, przepalisz przewód i zrobisz pożar, wysadzisz akumulator w powietrze, oślepniesz, albo po prostu najesz się strachu. W rzeczowej już Syrenie w oryginale oczywiście,...
Robiłem coś podobnego, wyłączyłem gaz i odłączyłem klemę dodatnią z akumulatora na cała noc, rano podpiąłem aku i na zapłonie automatycznie włączył mi się gaz ale jeszcze raz go wyłączyłem i odpaliłem auto, zrobiłem na samej benzynie około 60 km ale nic to nie dało dalej go dławi. Zapomniałem dodać że jak go dławi i dodaję gazu to dziwnie strzela taj...
Bezpieczniki mierzyłem miernikiem, ustawienie diodowe, zdjęta klema dodatnia. ps. Nie jestem pierwszym właścicielem auta. Tu już było coś cięte, owijane taśma itp.
Czyli podłączam klemę - do Aku -. klemę + do miernika -. Miernik + do aku +. Włączam prostownik...? A i jeszcze miernik na 10A ale kabelki czerwony(+) do tego gniazda, a czarny (-) do Com....? Trochę zagmatwałeś. Podłącz prawidłowo prostownik do akumulatora, następnie odepnij dodatniego krokodylka i podłącz go do czerwonego przewodu miernika a czarny...
Klema dodatnia, brak zasilania,Kostka stacyjki albo kaseta, co do tej pory sprawdziłeś? Jakie masz zasilania a jakich brak?
Przy bezpiecznikach,przy klemie dodatniej może być kostka z żółtym przyciskiem.
Skoro nie odpala, to bardzo możliwe, że na klemie dodatniej jest założony ładunek pirotechniczny, który odłącza prąd - sprawdź to.
Napisz numery błędu ale najpierw sprawdź czy tachograf ma dwa zasilania stałe i po kluczyku. Bardzo częsta przyczyna braku uruchomienia pojazdu to uszkodzone zasilania stałego tachografu przy klemie dodatniej akumulatora. Dotyczy to pojazdów tachografem na can.
Podłącz przewód oznaczony jako (+12 V power, ACC) czerwony z +12 V podtrzymanie (+12 V battery)żółty przewód , albo z klemą dodatnią bezpośrednio.
Posprawdzaj klemy, dodatnia i ujemna, może podczas wymiany poluzował\przełamał się przewód.
Witam mam problem z kamera cofania po podłączeniu wyskakuje na radiu No video sygnal. Radio to chińskie srnubi 3l . Co prawda zestaw nie jest podłączany w aucie a w mieszkaniu pod akumulator, ale myślę że to bez znaczenia . Podłączyłem wszystko według schematów tylko, że zamiast + z swiatel cofania to + idzie z klemy dodatniej akumulatora a masa zamiast...
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Mam problem ze światłami ,mianowicie nie mogę przełączyć świateł mijania na postojowe jak również nie mogę wyłączyć świateł mijania poprzez przekręcenie manetki .Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki dalej palą się światła mijania.Jedyne mogę odłączyć klemę dodatnią od akumulatora wtedy wiadomo światła się wyłańczają .Jest to uciążliwe ponieważ zawsze...
Dzisiaj się wybieram to robić. Zrobie Foto-relację i zamieszczę na Forum. Dzięki jeszcze raz. Bateria już wymieniona. Pozwalam sobie zamieścić instrukcję poniżej. Jak widać dostęp do akumulatora jest wredny. Odkręcamy górną osłonę filtru powietrza, są tam wkręty. Aby dostać się do wszystkich śrubek trzeba zdjąć górną osłonę silnika. Następnie odpinamy...
Głównie chodzi mi o zabezpieczenie, które wyłącza prąd po rozruchu silnika. Czy tak też się dzieje z innym sprzętem podłączonym do tego wyjścia 12v ? Np. NOCO Jump starter booster tego nie ma na klemie dodatniej ale może mieć w obudowie. Jeżeli to wyprodukowano w Chinach to zabezpieczeniem jest ...dioda. Szeregowo właczona dioda w klemie zapobiega...
Samochód był sprowadzony po lekkiej stłuczce. Akumulator z tego co się orientuję został wymieniony na inny, nieco wyższy niż oryginalny Opla. Ostatnio zauważyłem, że śrubka od klemy dodatniej jest jakby upalona. Po miesiącu była już dość solidnie upalona, tak jakby ktos spawarką po niej przeleciał. Z tego co zauważyłem to w jednym miejscu na masce jest...
biegunowo dodatnia elektroda dodatnia biegunowość dodatnia
renault megane bagażnik schemat fiata brava małe obroty wentylatora
panele równolegle pralko suszarka
Jak otworzyć plik ZIP na Androidzie i iOS? Klapa wlotu powietrza Renault Trafic 1.9 dCi - diagnostyka i naprawa