Odłącz akumulator, odczekaj 15 minut, podłącz w kolejności: klema dodatnia, klema ujemna i wtedy sprawdź.
Bezpieczniki mierzyłem miernikiem, ustawienie diodowe, zdjęta klema dodatnia. ps. Nie jestem pierwszym właścicielem auta. Tu już było coś cięte, owijane taśma itp.
Klema dodatnia, brak zasilania,Kostka stacyjki albo kaseta, co do tej pory sprawdziłeś? Jakie masz zasilania a jakich brak?
Panowie, dziękuję za pomoc. Wygląda na to, że "reset" BSI przez odłączenie akumulatora na 5 minut pomógł. Chyba nie bez powodu klema dodatnia zapinana jest na swego rodzaju szybkozłączkę ;)
To poprosimy o wynik pomiaru napięcia ładowania i wyniki pomiarów spadków napięcia akumulator klema ujemna a silnik, klema ujemna a nadwozie, klema dodatnia a zacisk na alternatorze. Wtedy pogadamy.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, do klemy dodatniej przytykam czerwony kabel a do kabla z klemy dodatniej przytykam masowy czarny z multimetra? Witam . Dobrze zrozumiałeś , ale nawet gdybyś pomylił to nic się nie stanie - miernik pokaże wartość prądu ze znakiem ujemnym . :?: Tego typu pomiary bezpieczniej jest wykonywać na klemie ujemnej akumulatora...
To że alternator został sprawdzony na stole to OK. Ale czy sprawdziłeś napięcie zasilania alternatora i ładowania w samochodzie w kilku punktach jak: masa (obudowa) alternatora a zacisk na alternatorze (+30)= ???, masa silnika a zacisk alternatora+30=????,masa ramy a zacisk alternatora +30 = ?????, klema akumulatora ujemna (-) a klema dodatnia (+) =???....
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Wyłącznika? Raczej stycznika na 300A. Nie polecam jednak robienia tego. Włącz amperomierz w szereg (plus amperomierza do plusa akumulatora, minus amperomjerza do klemy dodatniej.) Podaj wartość pradu postojowego. Nie odpalaj silnika bo miernik zniknie.
Przepraszam ale ciśnie się niecenzuralne słowo na usta. Kolejny wpis z cyklu "Odwrotnie podłączyłem ładowanie" Ludzie, przy prawidłowym oznakowaniu przewodów (wystarczy: plus-czerwony, minus-czarny) pomyłka jest niemożłiwa. Możliwe jest niedbalstwo, niechlujstwo lub brak podstawowej wiedzy jak odróżnić klemę dodatnią od ujemnej.
No, akumulatory są zasłonięte i widać tylko klemy dodatnie.
Na klemie dodatniej masz bezpieczniki, zacznij od sprawdzenia tych bezpieczników. Nie spotkałem się z klemą pirotechniczną w Kia\Hyundai. Na klemie minusowej masz czujnik akumulatora. Próbowałeś mostkować przekaźnik rozrusznika?
Autoelektronika wyszła właśnie ze strefy minimalizmu. Dam przykład jak walczyłem z instalacją lokalizatora GPS w rocznej Octawii. Moduł pobiera 80mA więc kto zabroni go ukryć i poprowadzić zasilanie prosto z klemy dodatniej aku ? Zabroni CEM! wykrywa każdy pobór powyżej 10mA i nie uśpi auta. Zamontowane czujniki prądu są tak czułe że wykrywają już 10mA....
Myślicie czy to ma znaczenie (dla bezpieczeństwa elektroniki) czy ładujemy akumulator podłączony dla auta? Czy bezpieczniej jest odłączyć akumulator do ładowania prostownikiem? Mówie szczególnie o nowszych autach gdzie na klemie dodatniej są jeszcze jakieś rzeczy podłączone.
groun to - czyli podłączasz go do blachy po zdrapaniu szczotką druciną lakieru....remote to niebieski kabelek odchodzący od kostki ISO przy radiu więc musisz taki cienki kabelek od wzmacniacza do niego poprowadzić...supply to +....ciągniesz czerwony gruby kabel napięciowy do klemy dodatniej....pamiętaj o bezpieczniku na kablu....no i jeśli masz 1 wyjście...
że jeśli podepnę pod akumulator to bateria będzie niedoładowany A co za różnica, przecież zacisk alternatora to elektrycznie to samo co dodatnia klema aku, no chyba że kombajn ma inaczej:):) tak czy siak zabezpieczenie konieczne. pozdr
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Opisz, proszę, jak to mierzyłeś? Jedynym poprawnym sposobem zmierzenia, będzie pomiar oporności pomiędzy klemą dodatnią a liniami CAN przy odłączonym akumulatorze.
Witam, właśnie sprawdziłem ładowanie przy alternatorze na obciążeniu wynosiło 13,20 V, a przy akumulatorze 12,20 V, oraz podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika napięcie spadało o ok. 0,4 V. Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodatnia klema była dosyć ciepła, ale może być to winą rozruchu silnika.
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Na filmiku zamieszczonym przez autora postu widać, że do klemy dodatniej jest poprzez śrubę imbusową dodawany kabel od alternatora, ale nie widać śladów czyszczenia tego połączenia. Widać także izolację na kablu dochodzącym do klemy. Zwykle nie dbamy o połączenia kablowe, a czasami przydałoby przejrzeć stan elektryki i stan połączeń.
Klemę dodatnią dokładnie obejrzyj pod czerwoną klapką ;) Szarpane było...
Witam :) Od pewnego czasu zauwazylem, ze podczas normalnej jazdy mocno nagrzewa sie dodatnia klema akumulatora oraz przewod. Czy to swiadczy o uszkodzeniu akumulatora? (ma on nieco ponad 3 lata) Dodam jeszcze, ze nie ma on juz najwiekszej pojemnosci, bo po kilku-godzinnym postoju na niewielkim nawet mrozie czesto ma problemy z rozruchem (silnik benzynowy)....
Witam - proszę jeszcze raz sprawdzić połączenia przewodów na klemie dodatniej oraz ujemnej ( można zamieścić fotkę ) oraz na włączniku .
Elektromagnes do wymiany. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image... . Zewrzyj jeszcze klemę dodatnią z małą śrubka do której podłączony jest włącznik rozrusznika, czy też tylko pyka elektromagnes czy przewód jest za cienki i spadek napięcia jest.
Dobrze, na spokojnie, w 99% przypadkach pada regulator, jeżeli chodzi o ten czarny przewód w regulatorze, jest to przewód plusowy, najprawdopodobniej pociągnięty do stacyjki, możesz sprawdzić multimetrem na zakresie pomiaru diody (testu przejścia), stacyjka musi być w pozycji "ON" i powinno pojawić się przejście pomiędzy klemą dodatnią akumulatora,...
Jeszcze jeden link do aukcji i posłużę się Regulaminem!!! Odłącz, oczywiście przy ZGASZONYM silniku, klemę dodatnią, miernik ustaw na zakres mA, plus do baterii, minus(masa) do klemy. Oczywiście drzwi zamknięte, wszystko wyłączone.
Zacytuję co napisałeś z wyjaśnieniem. Chodzi o to, żebyś nie zakładał klucza na klemę dodatnią pod prądem, bo w przypadku, kiedy tym kluczem czegoś jeszcze dotkniesz, to upalisz sobie palce, przepalisz przewód i zrobisz pożar, wysadzisz akumulator w powietrze, oślepniesz, albo po prostu najesz się strachu. W rzeczowej już Syrenie w oryginale oczywiście,...
Robiłem coś podobnego, wyłączyłem gaz i odłączyłem klemę dodatnią z akumulatora na cała noc, rano podpiąłem aku i na zapłonie automatycznie włączył mi się gaz ale jeszcze raz go wyłączyłem i odpaliłem auto, zrobiłem na samej benzynie około 60 km ale nic to nie dało dalej go dławi. Zapomniałem dodać że jak go dławi i dodaję gazu to dziwnie strzela taj...
Witam was koledzy i koleżanki. Ostatnio miałem problem z odpalaniem wyciągnąłem aku z auta naładowałem podłączyłem wszystko okey ale klema "-" poluzowała się nie chciał łapać za każdym razem. stwierdziłem poprawie jedną i drugą odkręciłem minus zacząłem grzebać przy plusowej. Ujemna dotknęła do "bolca" od aku podczas gdy odkręcałem dodatnia poiskrzyło...
Prostownik pewnie godny uwagi ale jeszcze wiele do poprawki . Gdy już rozpocznie się proces ładowania a zdejmiemy na chwilę klemy to lipa bo prostownik dalej podaje napięcie , jest to spowodowane tym iż tranzystor jest już otwarty i przepuszcza napięcie (+) na zasilanie procka . Taka sytuacja jest niebezpieczna gdy ładujemy aku w samochodzie i zeskoczy...
Przy bezpiecznikach,przy klemie dodatniej może być kostka z żółtym przyciskiem.
Napisz numery błędu ale najpierw sprawdź czy tachograf ma dwa zasilania stałe i po kluczyku. Bardzo częsta przyczyna braku uruchomienia pojazdu to uszkodzone zasilania stałego tachografu przy klemie dodatniej akumulatora. Dotyczy to pojazdów tachografem na can.
Skoro nie odpala, to bardzo możliwe, że na klemie dodatniej jest założony ładunek pirotechniczny, który odłącza prąd - sprawdź to.
Witam mam problem z kamera cofania po podłączeniu wyskakuje na radiu No video sygnal. Radio to chińskie srnubi 3l . Co prawda zestaw nie jest podłączany w aucie a w mieszkaniu pod akumulator, ale myślę że to bez znaczenia . Podłączyłem wszystko według schematów tylko, że zamiast + z swiatel cofania to + idzie z klemy dodatniej akumulatora a masa zamiast...
Podłącz przewód oznaczony jako (+12 V power, ACC) czerwony z +12 V podtrzymanie (+12 V battery)żółty przewód , albo z klemą dodatnią bezpośrednio.
Posprawdzaj klemy, dodatnia i ujemna, może podczas wymiany poluzował\przełamał się przewód.
Sprawdź jakość połączenia między alternatorem i dodatnią klemą akumulatora. Podstaw jeszcze jeden regulator napięcia, jeśli reg. nie jest Bosch tylko jakaś podróba to też może być podobnie. A 14,4 V to jest górna granica nieraz trudna do osiągnięcia, jak będzie 14V to też będzie dobrze.
Po pierwsze - najważniejsze - amperomierza nie łączy się równolegle tylko szeregowo. (gdzie?) podłączyć dwukierunkowy amperomierz żeby pokazywał czy w danej chwili akumulator jest rozładowywany czy ładowany (bilans). Tuż przy dodatniej klemie akumulatora. Panel PV 60W (może większy) Ja bym dał ze 2 razy większy panel. Ten może mieć spore problemy z...
Mogę doradzić bardzo prosty test. Weź czarny przewód rozruchowy. Jednego krokodylka zapnij do skrzyni biegów, a drugiego do minusowej klemy akumulatora. Następnie spróbuj zakręcić rozrusznikiem. Jeżeli zapali, to byłoby wskazywało na przewiany przewód masowy, który już został wcześniej wspomniany, lub jego zaśniedziały konektor. Jeżeli nie zapali,...
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Chodzi o to, że nie mam dojścia do żadnej instrukcji a sprzedawcy nie zawsze są specami. Czasem chodzi o upłynnienie towaru. Głównie chodzi mi o zabezpieczenie, które wyłącza prąd po rozruchu silnika. Czy tak też się dzieje z innym sprzętem podłączonym do tego wyjścia 12v ? Np. NOCO Jump starter booster tego nie ma na klemie dodatniej ale może mieć...
Mam problem ze światłami ,mianowicie nie mogę przełączyć świateł mijania na postojowe jak również nie mogę wyłączyć świateł mijania poprzez przekręcenie manetki .Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki dalej palą się światła mijania.Jedyne mogę odłączyć klemę dodatnią od akumulatora wtedy wiadomo światła się wyłańczają .Jest to uciążliwe ponieważ zawsze...
Dzisiaj się wybieram to robić. Zrobie Foto-relację i zamieszczę na Forum. Dzięki jeszcze raz. Bateria już wymieniona. Pozwalam sobie zamieścić instrukcję poniżej. Jak widać dostęp do akumulatora jest wredny. Odkręcamy górną osłonę filtru powietrza, są tam wkręty. Aby dostać się do wszystkich śrubek trzeba zdjąć górną osłonę silnika. Następnie odpinamy...
Samochód był sprowadzony po lekkiej stłuczce. Akumulator z tego co się orientuję został wymieniony na inny, nieco wyższy niż oryginalny Opla. Ostatnio zauważyłem, że śrubka od klemy dodatniej jest jakby upalona. Po miesiącu była już dość solidnie upalona, tak jakby ktos spawarką po niej przeleciał. Z tego co zauważyłem to w jednym miejscu na masce jest...
Z klemy dodatniej aku do bloku silnika? Może być pleciony miedziany pasek uziemiający? Jeśli tak to są jakieś minimalne wymiary? I czy można jakoś sprawdzić jak wygląda "umasowienie" karoserii? Oprócz testera ciągłości obwodu jest jakaś inna metoda pomiaru?
Nie więcej jak 30cm od klemy dodatniej akumulatora ma być oprawka bezpiecznika. Wartość bezpiecznika ma nie przekraczać sumy podłączonych do niego urządzeń i nie może być większy niż bezpiecznik na wzmacniaczu. Tak pisze B. Nazar.
W maluszku od akumulatora przewód "minus" idzie takim krótkim kablem do złącza śrubowego, które lubiło korodować. Drugi element, to kabel idący od dodatniej klemy do rozrusznika. Trzeci to przewód masowy idący do rozrusznika (gruba, płaska plecionka miedziana). Te trzy przewody i stan ich połączeń były przeważnie winowajcami odpowiedzialnymi za konieczność...
Po złym podłączeniu mógł się rozładować akumulator sprawdz san naładowania aczkolwek obsawiałbym bezpiecznik. Od klemy dodatniej z akumulatora ile przewodód odchodzi jak więcej niz ten do rozrusznika to dokąd prowadzą...??Jak możesz zrób dobrej jakości zdjęcie komory silnika to może uda się Ci pomóc..
Jeżeli jest radio to odłącz je i sprawdź ponownie. Radia mają podpięty + do potrzymania pamięci. Bywały przypadki nadmiernego poboru prądu. Poza tym przy wyłączonym zapłonie odłączaj klemę dodatnią i przysłuchaj się czy nie klepocze jakiś przekażnik (pozostałość po alarmie). Pozdrawiam.
Ładowanie jest prawidłowe, jeżeli chodzi o kabel (mam na myśli ten między klemą dodatnią a listwą zasilającą na obudowie akumulatora) tak on się troszeczkę nagrzewa ponieważ izolacja jest wykonana z domieszką gumy z kauczukiem jest bardzo miękki. Rolka w całości z napinaczem w oryginale, chyba że zamiennik oferuje taką możliwość.
Po dotknięciu klemy dodatniej czuć, że przewód biegnący do świec jest gorący. Roz A skąd mamy wiedzieć co on tam wycodował? Podepnij kontrolkę pod szynę świec i na jej podstawie stwierdzisz czy są zasilane bez przerwy, a nie stwierdzasz to w ten sposób co opisujesz.
Nie rozumię jak po wyjęciu ustaje a po włożeniu spada? Ty masz mierzyć prąd a nie żadne napięcie. Wpinasz miernik pomiędzy plusowy słupek akumulatora a dodatnią klemę akumulatora, włączasz na pobór prądu i dopiero robisz testy.
Witam Od jakiegoś tygodnia mam problem z akumulatorem Varta 74Ah w moim Audi A3 2000r 1.9TDI. Nie wiem czy wymaga już wymiany czy po prostu coś go "rozbija". Ładowanie jest, mierzyłem prąd upływu : Odpiąłem klemę dodatnią, wpiąłem amperomierz szeregowo. Ustawiłem zakres 20A, multimetr pokazał mi 0,55. Czy prąd upływu nie jest zbyt duży ? Co może go...
Witajcie dzisiaj doszło u mnie do ciekawej awarii samochodu. Samochód to Peugeot 207 1.6 HDI Diesel 90KM 2006 rok Rano odpaliłem auto bez problemu przejechałem z 5km i zgasiłem auto. Później odpaliłem auto pojechałem na gościnę około 3km od domu i zgasiłem auto. Chciałem wracać wkładam kluczyk do stacyjki i zero reakcji na próbę odpalenia. Tak jakby...
Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. Alternator daje max 180 amper . Pytanie tylko ile pobiera rozrusznik samochodu A co ma do rzeczy rozrusznik? Z alternatora nie pobiera A dla przykładu gdybym chciał zastosować amperomierz między akumulatorem a klemą dodatnią, to rozumiem, że bocznik mógłby nie wyrabiać i się nadmiernie...
Podsumowując: Należy ściąć obie krawędzie podstawy i akumulator mieści się w zasadzie bezproblemowo. Miejsca nie brakuje. Jedyną niedogodnością jest to, że na klemie dodatniej umieszczona jest obudowa z bezpiecznikami. I ona nie układa się tak idealnie równolegle do krawędzi akumulatora. U mnie akurat to bardzo nie razi. W razie czego można dokupić...
Tak jak już napisano, kolejność nie ma znaczenia, aby sobie tylko krzywdy nie zrobić. W pojeździe w którym odkręca się śruby/nakrętki przy klemach ma znaczenie, jak odkręcasz pierwsze klemę dodatnią i dotkniesz kluczem do nieizolowanej masy to Ci sypnie iskrami po oczach. Jak zaczniesz od ujemnej to taka sytuacja nie zaistnieje. Szczególnie ma to znaczenie...
Jeśli masz gdzieś duże spadki napięć, czyli straty, to żeby uzyskać właściwy poziom napięcia i ładowania, to musisz z alternatora dostarczać tyle energii, by zostały te straty pokonane. Podjedź na kanał i sprawdź, jak wgląda połączenie przewodów na rozruszniku. Zmierz różnicę napięć między wyjściem alternatora, a klemą DODATNIĄ i masą alternatora, a...
Witam.Mam taki problem,wczoraj kiedy odłączałem akumulator od UPS-a(dodam że akumulatory są na zewnątrz UPS-a,ze względu na ich rozmiar)upadł mi klucz na klemę dodatnią+,i dotknęło obudowę,oczywiście zrobiło się zwarcie,poszedł dym.Po rozkręceniu widoczne są wystrzelone tranzystory 5 sztuk,nie ma więcej widocznych uszkodzeń.Myślicie że poszło coś więcej?Nie...
Zamiast czujnika uderzeniowego są klemy elektroniczne jedna na akumulatorze minus, druga pod nogami pasażera obie sprawne . Jest jeszcze moduł na klemie dodatniej przez który idzie kabel na rozrusznik .Tam nie mam przejścia ale wydaje mi się że to sterownik nie steruje. Słychać że sterownik silnika żyje ,po naduszeniu na pedał gazu przepustnica działa....
Napięcie mierzone między śrubą na alternatorze a klemą dodatnią (nie słupkiem akumulatora). 10 mV mierzone na wolnych obrotach, akumulator bierze około 4 A, około 10 A elektronika. 70 mV też wolne obroty, włączone wszystkie światła, tylna szyba, dmuchawa na opór. Mierzełem na rozgrzanym silniku. Na zimnym jeszcze włacza sie w automatyce ogrzewanie elektryczne...
Witam. Mam problem z moja astra. Otoz chcialem sobie poprawic kabel od tuby. Chcialem go lepiej doczepic do klemy dodatniej w akumulatorze. Klemy ujemnej nie odczepialem w ogole. Teraz taki problem, ze jak podvzepiam do aku kleme dodatnia to klakson mi wyje i swiatla awaryjne dzialaja. Sygnal klaksona przerywany. Jakby jakies ostrzezenie czy cos. Jak...
Silnik gdy jest zimny pracuje na ssaniu. To fakt oczywisty. Za dobór odpowiedniego składu mieszanki i wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu odpowiada komputer, który pozyskuje informacje z czujników a w szczególności sondy (sond) LAMBDA. Możliwe, że "gazownik" podczas instalacji przypadkowo ją uszkodził, czego efektem może być właśnie taki rezultat. Jednak...
Witam! mam problem z Megane II 1,9 DCI 2003 r mianowicie auto po włączeniu zapłonu wariuje : zapalają się światła zewnętrzne, włączają się wycieraczki, na tablicy wskaźników zapalają się wszystkie możliwe kontrolki, rozrusznik nie kręci. brak łączności z jakimkolwiek sterownikiem (clip, kts, launch) osobiście podejrzewam którąś z mas tylko że ze względu...
nie wiem czy jest rozwiazany, jak wroce od mechanika to obiecuje ze go zamknę :-) Tak wiec do mechanika nie pojechalem sam zrobilem dokladniejsze pomiary Silnik gorący: Napięcie pod obciazeniem (wlaczone wszystkie obiorniki) mierzone bezposrednio przy alternatorze wynosi 14,30V , zas napięcie mierzone na klemach aku. wynosi 14,00V. Czyli mam strate...
Czyli podłączam klemę - do Aku -. klemę + do miernika -. Miernik + do aku +. Włączam prostownik...? A i jeszcze miernik na 10A ale kabelki czerwony(+) do tego gniazda, a czarny (-) do Com....? Trochę zagmatwałeś. Podłącz prawidłowo prostownik do akumulatora, następnie odepnij dodatniego krokodylka i podłącz go do czerwonego przewodu miernika a czarny...
Witam Ja mam taki sam problem z grzaniem świec jak Dominikk3 w audi A3. Tzn. przed uruchomieniem silnika świece nie grzeją pomimo, że temperatura jest ujemna np. ok-3st.C. Grzeją dopiero po uruchomieniu silnika około 2minut. Do tej pory było odwrotnie po przekręceniu kluczyka grzały świece około 5-8s.w zależności od temp. i dopiero uruchamiałem silnik...
Problem rozwiazany poszla sie j.......c kostka z konektorami w lewym slupku ( tam jest prawie cala elektryka wpieta ) a zostala zastapiona wieksza koncowka i dodatkowo zacynowana ( z prawej strony to samo ) wiec starczy chyba na wiecej niz 3 latka bo tyle ma ten zlom ( z klema sie pomylilem przy sciaganiu bo akku tez musialem wymienic ) nie traccie...
Zaczyna to być męczące, wiecie Panie i Panowie. A nie mozna tak ? Fabryczny bocznik do amperomierza np. 50 A / 50 µA, włączony przy klemie dodatniej w szereg z całą instalacja z pominieciem rozrusznika i to, co na nim sie pojawi wysłać do wzmacniacza operacyjnego i dalej na jakieś Arduino i wyświetlacz. Użycie przewodu masy akumulatora jako bocznika...
Witam . Mam dokładnie taki sam model golfa . Tak jak pisali koledzy zdjęcie klemy dodatniej nie może powodować żadnych anomalii / przy zdjęciu ujemnej powstałby problem fałszywej masy /Solidny mechanik zdejmuje obie klemy , ewentualnie przy pracach spawalniczych zakłada specjalne zwory przeciwprzepięciowe na klemy akumulatora. Przy wymianie głowicy...
To w takim razie gdzie jest podpięte D+ z prostownika? Pod dodatnią klemę akumulatora (przed stacyjką), czy gdzieś indziej?
Na temat świstów i zakłóceń pisałem już kilkanaście postów powyżej. To ja też podpytam. Standardowe radio columbus rns510 w superbie 2 gra bez najmniejszych szumów w głośnikach. Zakupiłem takie radio https://pl.aliexpress.com/item/328520586... Po podłączeniu słychać szum w głośnikach, nie zależnie czy auto jest...
zbadalem multimetrem przewodnosc pomiedzy klema "+", a "-" na tym piszczku.Po przekreceniu kluczyka jest zwarcie pomiedzy minusem, a tym kablem dopiętym z boku do klemy dodatniej(doprowadza prad do srodka auta i nie tylko chyba) Zacznijmy od tego, czy ty ustawiłęś multimetr na skalę X10 Ohm czy na piszczka. Jeżeli na piszczka to się nie dziw ze było...
Po co jeszcze jakieś żarówki? Styk nr 10 prezentowanego gniazda to styk z napięciem po stacyjce. Styk nr 11 to styk masy tylko dla styku nr 10. Przewód zalecany to 2,5mm2 i taki jest zamontowany w instalacji haka w samochodzie, zarówno ten z napięciem, jak i ten masowy. Przewód z napięciem jest podłączony bezpośrednio do klemy dodatniej akumulatora....
Odłączyłem klemę dodatnią dosłownie na 5 sek. I przestał działać pilot który jednocześnie uruchamiał alarm.W alarmie jest włącznik na kluczyk-nie reaguje.Zapasowy pilot-nie reaguje.Kontrolka(wduszana przed dźwignią zmiany biegów) nie świeci,nie mruga.Kluczykiem normalnie otwieram zamykam i domykam szyby,piloty nic nie reagują... Piloty obydwa są orginalne...
Dzień dobry, Proszę o pomoc w lokalizacji usterki lub pomysłu, co można by jeszcze sprawdzić. Pacjentem jest Zafira B z 2010 r. o silniku 1.9 CDTI o mocy 120 KM. Auto ma problemy z odpalaniem z powodu problemów elektrycznych, a dokładniej znikającym prądem. Alternator został poddany regeneracji. Napięcie ładowania mierzone na klemach wynosi 14.45 V....
Wyjmij rozrusznik 20 min roboty. Klucz 13 i odpiąć klemę od akumulatora dodatnią lub ujemna dowoli.
Z punktu widzenia przepływu prądu jest jak najbardziej wszystko jedno, czy przerwiesz obwód ściągając klemę dodatnią, czy ujemną. (ta dyskusja już była na forum) i ten problem nie ma całkowicie związku z rozprogramowaniem sterownika. Jeżeli chcesz ominąć ten problem, możesz na czas wymiany akumulatora zasadniczego podpiąć do klem napięcie z akumulatora...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Witaj Tak to może być wina kopułki i roździelacza. Musisz rozebrać i zobaczyć w jakim jest stanie i czy styki nie są ponadpalane. Czy kopulka nie jest pęknieta. Ładowanie akumulatora możesz sprawdzić miernikiem uniwersalnym z nastawem na pomiar napięcia DC wpinając sondy na biegun dodatni i ujemny akumulatora. Z tym że akumulator musi byc naładowany...
Podczas czuwania radio wyładowuje akumulatorNajprawdopodobniej jest to przyczyna błędnego podłączenia instalacji złącza ISO zasilanie. +12 V podtrzymanie (+12 V battery, permament itp.) - najczęściej żółty przewód, ten przewód powinien być podłączony bezpośrednio do akumulatora do klemy plusa. + 12 V zasilanie (+12 V power, ACC- accesory) - zazwyczaj...
Witam, Otóż, pojawił się problem w moim samochodzie z odpalaniem. Sprawdziłem multimetrem napięcie akumlatora - wyniki : 12.5V bez obciążenia 14.4V podczas odpalonego samochodu na ładowaniu 11.5V pod obciążeniem światła plus radio na zapłonie. Akumlator ma 4 lata, kilka razy zdażyło się że od dłuższego postoju samochódu padł kilka razy. Próbowałem pomierzyć...
Chcąc sprawdzić poprawnie prąd pobierany przez ładowany akumulator należy wpiąć się szeregowo amperomierzem pomiędzy dodatni zacisk prostownika a dodatnią klemę akumulatora. Można dodatni, można ujemny. To nie ma żadnego znaczenia.
Kod 10 to nabój pirotechniczny rozpinający dodatnią klemę akumulatora i to jest to co znalazłeś.
Przekaźnik główny powinien się załączyć po przekręceniu kluczyka więc go łatwo namierzysz jeśli jeszcze słychać jego załączanie. Na twoim miejscu zaczął bym od oczyszczenia styków przy rozruszniku i głównej masy. Przewód od klemy dodatniej idzie prosto do rozrusznika a dopiero od rozrusznika rozdzielany jest na dalsze obwody więc tam może być nie kontakt...
Sprawdź masy w następujący sposób. Miernik napięcia stałego - ujemną końcówkę podłącz (najlepiej) bezpośrednio do ujemnej klemy akumulatora, dodatnią do do przewodu na, którym jest masa np. sterownika wycieraczek. Jeżeli napięcie będzie poniżej 0,25V masa jest w porządku.
Czyli jednak dobrze myślałem z tymi iskrami? :) no to fajnie :D Klemy wiem, że są do wymiany bo dodatnia powiedziałbym.. że jest w dosłownej rozsypce. Ale też nie wiem jak sie za to zabrać. Zwłaszcza, że do klem jest jeszcze kilka innych kabli podłączonych (z tego co widziałem to idą one do bezpieczników pod maską, ale nie wiem czy tylko) Może to głupie,...
No to się dogadaliśmy. To jest to?: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... To ponieważ instalacja i tak robiona jest od podstaw, proponuję gruby przewód z " B+ "alternatora (lub " 30 " regulatora napięcia jeśli jest to jeszcze "dynamo") podłączyć nie jak było w Maluchu do rozrusznika ale do śrubki " + " amperomierza. Do tej...
Witam serdecznie. Prze de wszystkim widzę, że pisałeś to w bardzo dużym pośpiechu a więc gdzie się spieszysz?? :-D Do rzeczy. Z tego co mówisz wygląda na to, że jest gdzieś tak jak by drobne zwarcie lub po prostu któryś akumulator nie trzyma(nie pobiera) prądu. Do sprawdzenia prze de wszystkim masowanie(masowania) traktorka oraz poprawić je(przeczyścić)....
Dzięki za odpowiedź. Niestety nie dysponuję schematem. Czy kostka A jest oznaczona i gdzie jej szukać? . Hebel jest od dodatniej klemy.
Akumulatory żelowe fajna sprawa, lecz cena nieco zaporowa. Postaram się zrobić solidną podstawę na zwykły, kwasowy, który mam. Mam jeszcze pytanie. Fabrycznie z klemy dodatniej wychodzą dwa kable, które są do niej przymocowane: - gruby czarny, idący prosto do rozrusznika - cieńszy czerwony, idący do skrzynki z bezpiecznikami (do której dochodzi m.in....
Piszę nowego posta - i tak nie ma za to punktów, a napisze co sie stało: Podpiłąem miernik - faktycznie spadało napięcie. Przedzwoniłem prewody i okazało się, że oczko przy klemie dodatniej akumulatora pomimo, że było zaciśnięte i zalutowane puściło. Styk był, ale przy dużym poborze praðu spadki napięcia robiły sie na tyle poważne, że działało...
No niestety trzeba ściągnąć kierownicę i osłonę (nie jest to skomplikowane ani trudne) , rozłączyć wtyczkę od kostki i spróbować jak to się mówi "na krótko", kolory przewodów to: czerwony - rozrusznik zasilanie z akumulatora - brązowy zapłon( do silnika, kontrolek,wycieraczek, itp.) - błękitny światła - czarny jeśli na krótko będzie coś działać pozostaje...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora w Suzuki Lianie z 2004r 1.6 benzyna. Wymieniłem akumulator na nowy, wymieniłem alternator na również nowy i w dalszym ciągu są problemy. Gdy rozpocząłem pomiary po wymianie alternatora wskaźnik pokazywał 12,4V przy zgaszonym silniku. Po odpaleniu było zaledwie 12,7-8V. Po przejechaniu kilkunastu...
Jak nie chcesz się bawić to możesz kupić gotowca z klemą ujemna a drugiego bez klemy i sobie dodatnią dołożyć https://www.google.pl/search?sca_esv=9f7...
Witam serdecznie wszystkich, Niestety popełniłem straszny błąd i podłączyłem przez pośpiech odwrotnie akumulator w moim aucie i teraz nie odpala. Dokładnie było to tak, że w czytniku nie było karty ani też nie było autko odpalane. Po prostu źle podłączyłem klemy i poszło zwarcie. W skrzynce miałem spalony bezpiecznik od centralnego zamykania. Wymieniłem...
Witam, Ford Focus MK1 2000 rok, 1.6 benz, sprawa ma się następująco; przerwał mi się przewód zasilający od akumulatora do alternatora i rozrusznika. Przewód wymieniłem, jednak po tym zabiegu nie mam w ogóle prądu, nie działa nic, centralny zamek, żarówka, nic kompletnie. Napięcie aku jest 12,50V, do skrzynki bezpieczników prąd dociera, wartość napięcia...
biegunowo dodatnia elektroda dodatnia biegunowość dodatnia
skoda octavia lusterek końcówka radio blaupunkt mercedes klasa tylny drzwi
egzamin zawodowy hulajnoga elektryczna
Renault Clio 3 - Błąd P0638, utrata mocy, kontrolka spirali Nagrzewnica Powermat błąd blD e 1 - wentylator działa, brak zapłonu