Wygląda na nie oryginalny a dokładany. Możliwe, że zasila on widoczną na zdjęciu syrenę alarmu.
wygląda jakby z akumulatora wydostawał się elektrolit a postaci "pary" ładowanie nie jest podwyższone :?:
Sprawdź, czy po odpaleniu klema plusowa nie robi się ciepła Obstawiam uszkodzoną właśnie tą klemę
Sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa. W Oplach był problem z zakuciem przewodu plusowego na plusowej klemie akumulatora.
A przy klemie plusowej nie ma bezpiecznika?
Bezpiecznik przy klemie plusowej, w zasadzie to jest klema. Jak rozdłubiesz ten czerwony plastik to zobaczysz co się przepaliło.
Problem ze sterownikiem silnika, pompa paliwa uruchomiona, brak sterowania przekaźnikiem rozrusznika z wyjścia sterownika ( przewód fioletowy/biały pasek) silnik odpala więc zamykam.
Sprawdź wszystkie połączenia przy klemie plusowej.
Zobacz czy ta samozaciskowa klema plusowa dobrze łączy. Drugie- 25 amperowy bezpiecznik cewki rozrusznika sprawny?
Sprawdź bezpieczniki na klemie plusowej - lubią przerywać . Sprawdź wodę w kostkach sterownika wtrysku
Od rozrusznika siedzi bezpiecznik 250A na klemie plusowej akumulatora który znajduje się pod nogami.
Do stacyjki przychodzi z bezp[iecznika F9 70A w komorze silnika . Ten bezpiecznik jestz kolei zasilany z bepizezcznika 80A na klemie plusowej akumulatora
Prawy plus , lewy plus . Z której stony patrząc na zamontowany akumulator ma być klema plusowa . Stary ak musisz zdać na złom i przesłać pokwitowanie ,żeby otrzymać zwrot kaucji .
na klemie plusowej jest ładunek pirotechniczny jak w poduszkach albo napinaczach ,dochodza do niego dwa kabelki .i trzeba na te kabelki wlutowac wiadomo co (tak jak za miast napinaczy) i skasowac błąd
Jeżeli schemat z linka jest "z grubsza" prawidłowy, jeżeli jest naładowany, jeżeli nie odpala z rozrusznika elektrycznego, to zaczął bym od sprawdzenia połączenia akumulatora - a więc czy akumulator jest podłączony do masy, a z drugiej strony czy jest prawidłowo podłączona plusowa klema... Omomierzem od klemy minusowej do masy =0 omomierzem od klemy...
Alternator lub świece żarowe lub grzałki nurkowe.
U mnie w megance na klemie plusowej był bezpiecznik, ale nie wiem czy on zabezpieczał tylko obwód rozrusznika, czy całość.
Witam! Mam forda mondeo mk3 tddi. Nie odpala i grzeje sie plusowa klema przy próbie odpalania.
Oczywiście sprawdziłeś na początku czy nie masz przełamanego kabla przy klemach szczególnie przy plusowej.
Sprawdź ile masz na przewodzie od klemy plusowej i czy klema się nie grzeje bo to przypadłość w tych samochodach.P
Proszę o pomoc, nie jestem fachowcem ale brakuje mi już pomysłów co może być prrzyczyną szybkiego rozładowywania się akumulatora, alternator wymieniłam w zeszłym roku w tym roku sprawdziłam u elektryka alternator pracuje prawidłowo, rozebrany był i sprawdzony rozrusznik też ok, akumulator ma ok 1.5 roku sprawdzony też pod kątem tzw. brania prądu też...
Przecież na kablu na klemie plusowej ,w czarnej skrzyneczce ,są "blaszkowe" bezpieczniki i tam jest problem.
Sprawdz bezpiecznik przy akumulatorze.Jest na plusowej klemie w czarnej obudowie.
Pacjent Renault kangoo z 2003r. Silnik 1,6 w benzynie. Potrzebuje dowiedzieć sie jaki jest bezpiecznik na klemie plusowej
Mam jeszcze jedno pytanie. Ma ktoś może schemat elektryczny tego stołu? Okazało się, że część połączeń jest nieprawidłowa. Np. klema plusowa akumulatora podłączona jest do masy całego stołu. Czy tak powinno być? Moim zdaniem nie, ponieważ alternator ma minus na masie. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Prawdopodobnie bezpiecznik przy klemie plusowej akumulatora. Sprawdź napięcie "po" bezpiecznikach, zwłaszcza na tym o największym prądzie. Jeżeli jest uszkodzony, to trzeba przeanalizować dlaczego tak się stało
(at)matix40 Przecież kabel ujemny jednego z akumulatorów podłączony jest do masy, wiec masz 12 VDC na jego słupku -klemie plusowym. Pomyśl żesz trochę!
gdzie się znajdują te bezpieczniki na plusowej klemie akumulatora.
Od BOSH 'a lepszy jest Moll , ale jeśli masz do wyboru CENTRE z 3-letnią gwarancję to bierz ją.
Witam dotknołem klema minusowa do plusa akumulatoru Gdzie była wtedy klema plusowa? Czyżbyś odwrotnie podłączył akumulator? klema plusowa była niepodłączona
Bezpiecznik akumulatora ( pirotechniczny ) w Audi A4 B8 jest na klemie plusowej.
poszukaj gdzie brak kontaktu ,albo masy lub na klemie plusowej.
Bezpiecznik na głównym przewodzie zasilającym przy klemie plusowej akumulatora
Sprawdź jeden z 40A bezpieczników na klemie plusowej akumulatora . Jeśli wszystkie są sprawne to ugniły kable po drodze do kabiny
Piroklemy nie ma ,ale są bezpieczniki na klemie plusowej.
Dziękuję Panowie za podpowiedzi, głupota bo Luźna klema plusowa na akumulatorach, zero błędów w silniku i innych jednostkach po podpieciu komputera
Panowie (at)mesmariusz, (at)jarek2140 - ładowanie w aucie jest poprawne. Problem jest w tym że nie macie z tym doświadczenia. Na filmie z miernikami wszystko się zgadza - 67A na cieńszym plusowym przewodzie, 69A na tym grubszym plusowym. 2A na minusowym na akumulatorze. Na filmie widać jak akumulator pobiera 2A. Ładowanie z alternatora to 69A, pobór...
Korozja lub luźna klema plusowa.
Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Spróbuj założyć inny akumulator na próbę. Wygląda że altek pakuje na maxa i nie może doładować .Jeśli jest sprawny bo może przywiera dioda lub stojan.
Witam. Jestem początkujący Pacjent audi a6 c6 2008r 2.0 tdi Po wypadku po wystrzeleniu poduszek. Zapłon jest, kontrolki świecą. A nie kręci rozrusznik. Wymieniona klema plusowa. Rozrusznik inny. Dalej nic. Dodano po 7 Przekaźnik dwa są pod kierownicą od rozrusznika. Podmieniłem miejscami i nadal cisza.
Witam pacjent to Audi A 6 2.4 benzyna Problem w tym że samochód nie odpala lecz kręci , Na zegarach nie pojawia się nic oprócz kontrolki P. Brak komunikacji Vcds nic Odis tez nic Sprawdzone wszystkie Bezpieczniki, Klema plusowa i minusowa też sprawdzona wymieniony drugi zestaw startowy tj.Komputer licznik Stacyjka ,moduł komfortu też podmieniony.
Udało mi się znaleźć przyczynę i była to jedna z banalnych przyczyn, ale bardzo wprowadzająca w błąd. Mianowicie przy klemie plusowej upalił mi się przewód zasilania obwodu świec żarowych. Podczas pomiaru był słaby styk i pokazywał napięcie na przekaźniku, a przy odpalaniu nie było prądu. Zdjęcie przekaźnika mam tylko takie: https://obrazki.elektroda.pl/9569064900_...
Odpal silnik włącz obciążenie elektryczne (światła, grzanie szyby, dmuchawa i klima) i sprawdź czy nie grzeje się klema plusowa lub minusowa.
Może to głupie ale ja zastosowałem rezystor jako ogranicznik prądu, ale to tylko na wszelki wypadek gdyby gdzieś mi klema plusowa spadła czy zrobiła zwarcie bo różnie bywa. A działa to w dwie strony ;)
Na klemie plusowej jest bezpiecznik, sprawdź czy ma przejście.
Klema plusowa jest założona na akumulator, minusowa została ściągnięta. oczywiście klema plusowa nie styka się z akumulatorem. Ktoś tu sobie zaprzecza. Najlepiej załóż klemę (+) normalnie na aku, zdejmij klemę (-) i między klemą (-) a słupkiem (-) akumulatora wepnij się amperomierzem. Możesz przeczyścić drucianką klemę i słupek przed pomiarem, tak...
Sprawdź na klemie plusowej który bezpiecznik ukruszyłeś , tylko dokładnie proszę.
Często na klemie minusowej są wykwity Wolne żarty. W przypadku akumulatora, gnije zawsze klema plusowa.
Aktualizacja ostatnich działań. Wymieniona pompa abs wraz ze sterownikiem. Wymieniona klema plusowa, ponieważ usmażył się kabel od pierwszego bezpiecznika 100A. Sprawdzona po raz 10-ty wtyczka abs, wtyczki ecu, kable w komorze silnika. Problem z prądem znikł, cały czas palą się kontrolki ABS, ESP i mruga kontrolka AIRBAG. Auto nie przyspiesza płynnie,...
Zgnity albo upalony zespół bezpieczników na klemie plusowej
Na klemie plusowej jest bezpiecznik. Sprawdź napięcie przed i za nim. W ogóle te styki przy klemie (bezpieczniku) i połączenie (styk B+) przy alternatorze proponuję oczyścić.
Napięcie ładowania lub rozrusznik. Może tez , jak wcześniej sprawdzałeś, klema plusowa na akumulatorze.
Problem rozwiązany... Winny był spalony bezpiecznik taśmowy 80 A który siedzi przy klemie plusowej. Wcześniej sprawdzałem wszystkie bezpieczniki o których istnieniu wiedziałem a o tym nie miałem pojęcia że jest.
Bezpieczniki na klemie plusowej na pewno dobre? O ile są, przewody do klem wszystkie masz przykręcone? I banał, ale w hondzie masz z innej strony plusa.
Jak możesz otworzyć maskę silnika, to podłącz się pod masę i zacisk prądowy rozrusznika lub alternatora (uwaga na biegunowość), ale najlepiej szeregowo przez żarówkę np. H7 (powinno wystarczyć prądu dla centralnego zamka)- w razie, jak w miejscu na akumulator klema plusowa kabla leży na blasze, to najwyżej zaświeci żarówka, nie całe auto :) Możesz korzystać...
zasyfiona klema plusowa
Może spryskać go tam czymś w zacisku klemy np. WD40? Są do tego przeznaczone preparaty. Z opisu wynika, że powodem może być słaby styk na klemie plusowej. Oczyścić, zastosować odpowiedni smar, zadbać o dobre połączenia przewody-klema.
Jaki jest opór miedzy blokiem silnika a kolkiem minus akumulatora przy zdjetej klemie plusowej?
Jak przytrzymać napinacz paska? Model z klimą. Jak najlepiej dojść do przewodów? Z góry czy z dołu? Klema plusowa odłączona od aku?
Co z pirotechniką na klemie plusowej?
bezpiecznik na klemie plusowej.
http://obrazki.elektroda.pl/8721935600_1... Klema plusowa do bezpiecznika F2 (10A), klema minusowa do diod, jak poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/2084793300_1...
A tam chyba już jest bezpieczna klema(bezpiecznik na klemie plusowej)sprawdź.
wystrzelona klema pirotechniczna
A o co chodzi z tymi jak nazwałeś dwoma klemami plusowymi?.
O ile dobrze pamiętam, to to coś na klemie plusowej to właśnie zabezpieczenie rozrusznika. Możesz sprawdzić miernikiem, albo przewodem z 12v żarówką.
Na klemie plusowej jest panel z bezpiecznikami głównymi - tam sprawdzałeś? Coś przed nami ukrywasz - z samego zostawienia świateł taki cyrk się nie zrobił. Może "przypadkiem" prąd odwrotnie podłączyłeś?
Klema plusowa na akumulatorze grzeje się podczas jazdy. Jutro przy wolnej chwili sprawdzę spadek napięcia na plusie
rzeczywiście, nikt nie pomyślał! Albo klema plusowa pokryta czarbym osadem.
Banał koledzy uszkodzony konektorek na klemie plusowej od akumulatora wymieniłem wszystko wróciło do nomy temat zamykam
Nie ma przekaźników od świateł. Pewnie przepalony fusible link koło klemy plusowej akumulatora.
No cudów nie ma. Sprawdź masę silnika i przy klemie plusowej te wszystkie przewody które tam dochodzą poza tym bardzo grubym. Zwłaszcza ich konektory i styk z klemą.
A nie ma czasem tam coś na wzór bezpiecznika przy klemie, pod tym czerwonym plastikiem na klemie plusowej. Już w 2000 roku renault stosowało coś takiego.
Nie ma się co czarować alternator jest znany , jeżeli zakłada się części niskiej jakości to taki efekt. I do sprawdzenia instalacja szczególnie klema plusowa sprawdzić czy się nie grzeje pod obciążeniem.P
i poproblemie swietnie smiga :)) z tym obkrecaniem to mialem na klemie plusowej :))ale dokrecilo sie jakos bez koniecznosci rozbierania :)
to może się tak dziać od tego że klema plusowa mi śniedzieje?? ale w sumie jak to możliwe żeby prądu nie łapał jak klema śniedzieje na wierzchu a nie między bolcem od aku a nią :D
jak się szybko naładowuje i szybko rozładowuje to znaczy, że jego pojemność zniknęła w pomroce dziejów i należałoby się zastanowić nad nowym akumulatorkiem.. a'propos - sprawdzałeś regulator napięcia? może jest uszkodzony? ..a w moim superturbo takie objawy są jak się klemy zapaskudzą - niezależnie która masowa czy plusowa - więc oczyść dokładnie obydwie...
Manipulując kluczem przy klemie plusowej , można nieopacznie zewrzeć z karoserią. Mnie zawsze uczono , że odpinamy pierwsze minusową.
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
Na 99% żaden z tych dużych bezpieczników nie jest uszkodzony . Co z dużymi bezpiecznikami na klemie plusowej akumulatora ? Bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie modułu ECU silnika jest w tym module bezpieczników ( UPC) który usiłujesz wyciągnąć .
A wyskakuje ci check w ogóle żeby były jakieś błędy zapisane? Odpinałeś klemę plusową na chwilę aby zresetować mapy benzynowe?
no i kable plusowy i masa do sprawdzenia, może też klema któraś słabo łączy
Po problemie. Przyczyną było połączenie kabla z klemą w miejscu zaprasowania, w środku w klemie przewód był zaśniedziały i nie było styku. Założona nowa klema plusowa i wszystko działa jak należy. Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam.
Witam, dzisiaj wyjąłem czujnik ze skrzyni i były zabrudzony....zresztą olej jest brudny, a przynajmniej tak mi się wydało.... co do tych kresek to był zanik napięcia klema plusowa od aku szrot....dzisiaj odczytałem błędy autocomem i wyszło pełno błędów mianowicie w ebs-ie: 4169,4186,4166,4173,4168,4187,4161,4189,... w skrzyni: 0197 a w silniku:...
Co rozumiesz przez nie ma zapłonu?? Nie zapalają się kontrolki na liczniku? Jeżeli tak to posprawdzaj główne bezpieczniki powinny być gdzieś pod maską (przy klemie plusowej lub gdzieś w okolicach akumulatora)
Zapodaaj zdjęcie Aku od strony klemy+. Diagboxa ma wersje rozwojowe, pewnie wiesz że dodawane są kolejne dane? Patrzyłeś oscyloskopem co biega po tym kablu do alternatora? Klema plusowa jest zwykła tzn szybko złącze. brak na niej modułu.
No to możesz teraz mieć problemy... Zacznij od podłączenia pod tester diagnostyczny - w tym aucie bez testera ciężko coś zrobić. Prawdopodobnie mógł polecieć moduł na klemie plusowej.
Ja mam bmw banner i wytłuczone koło klemy plusowej ZC45 0 - jaka to może być data produkcji
Dokładnie tak, przestawiasz miernik na mierzenie poboru (A), czerwony przewód na miejsce zabezpieczone max. 10A i łączysz klemę plusową poprzez miernik do akumulatora - szeregowo.
Czyściłem wszystkie masy, nic to nie dało. Nie tylko masy trzeba poczyścić, ale również styki na klemie plusowej i dalej, bo tam przy złych stykach też odkładają się spadki napięcia.
Dzięki film fajny, rozjaśnił mi sprawę. Tak mam zamiar wymienić szczotki w alternatorze i sprawdzę w jakim stanie jest ślizg, lub tez go wymienię. Pomierzyłem spadki napięć i wychodzi następująco: 1. Klema plusowa i zacisk plus na alternatorze bez obciążenia 0,06 V, z obciążeniem 0,11 V 2. Klema minusowa i zacisk minus na alternatorze bez obciążenia...
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Odłączaj. Najpierw klema minusowa później plusowa. Przykręcasz w odwrotnej kolejności.
Po dlugim podlaczeniu kabli do aku w koncu odpalil, okazalo sie, ze to klema plusowa jest spieprzona, jakas totalna prowizorka ze strony wczesniejszego wlasciciela. Po odebraniu samochodu od elektryka napisze wiecej szczegolow :) dziekuje bardzo za pomoc!
Na plusowej klemie akumulatora
Jeżeli jest podpięta klema plusowa do akumulatora to na klemie minusowej względem minusa na akumulatorze pojawi się plus. A to z tego powodu że zamknie się układ przez odbiorniki zasilane przed stacyjką. Przy podłączeniu klemy do akumulatora może trochę zaiskrzyć i to jest normalne. Chyba że dosłownie zieje ogniem.Wtedy przyjrzał bym się przewodowi...
Lutuj do miedzianych elektrod ogniw a na plusowej klemie nawierć, nagwintuj i przykręć oczko. Słyszałem, że te wtyczki (BMS) są ciężkie do dostania, dodatkowo jak w każdej baterii tego typu na taśmie przed gniazdem są bezpieczniki o sporej rezystancji utrudniające balansowanie.
To na pewno nie wina immo, może po prostu nie podłączyłeś tych 2 cieńszych przewodów przy klemie plusowej. do dzisiaj myślałem ze immobilizer to blokada kierownicy ;d Jedyny w miarę skuteczny w tym aucie ;)
Klema plusowa nie bezie powodować rozładowania akumulatora, nie będzie też dawać objawów opisanych przez Ciebie, chyba, że jest uszkodzona. Na minusowej niektóre BMW maja układ pomiarowy do zarządzania energią, teoretycznie przy specyficznym uszkodzeniu może powodować rozładowanie akumulatora. BMW to niewdzięczne auto do poszukiwania poboru prądu na...
Już niejednokrotnie przy Escorcie szukałem takiej właśnie usterki i niemal zawsze okazało się, że źle były dokręcone śrubki w rozgałęźniku przy klemie plusowej akumulatora, już wydawać by się mogło, że wszystko jest wyczyszczone i kontaktuje, a jednak jeszcze któryś z odchodzących przewodów nie łączył.
instalacja plusowa minusowa klema pirotechniczny klema inteligentna
wodomierz magnes bezpiecznik awaryjnych bester regulacja prądu
sonoff przekaźnik sonoff przekaźnik
Electrolux EW1043S – silnik nie kręci, pasek cały, silnik programatora działa Moment dokręcania VW LT 2.5 TDI: wałek rozrządu, wtryski, wał korbowy