Wazelinę (jeśli ktoś czuje potrzebę) nakłada się po zamocowaniu i przykręceniu klem
Witam! Musisz zdjąć klemy i dokładnie wyczyścić... Radziłbym Ci też podjechać do sklepu motoryzacyjnego i zapytać czy nie mają jakiegoś środka do smarowania klem (dawniej smarowało się klemy wazeliną)... Pozdrawiam!
posmaruj klemy wazelina kiedys o tym czytalem to najtanszy i podobno niezawodny srodek ja posmarowalem i jets ok:)
Zdjąć klem, oczyścić i posmarować wazeliną techniczną. przeszkadza to jakos Może nastąpić utrata kontaktu między zaciskiem a słupkiem aku.
Tak jak koledzy wyżej pisali - takich rzeczy się nie praktykuje. Oczyścić miedź szczotka i zacisnąć do klemy za pomocą znajdującej się tam blaszki. Gdybyś jednak chciał zastosować oczko (bardzo solidne i grube) to nie takie zaciskane praską (takie można dać na nowy błyszczący miedzią przewód) ale lutowane na pastę (lutownica duża, 250W). Dobre oczyszczenie...
Witam To częsty przypadek w ekploatacji akumulatorów kwasowych.Trzeba oczyścić klemy i końcówki akumulatora,po skręceniu klem natłuścić je wazeliną techniczną lub towotem.
Witam!!!! Ja na twoim miejscu sprawdziłbym stan połączenia klem na akumulatorze i je oczyścić i nasmarować najlepiej wazeliną techniczną. A jeśli sytuacja by się powtórzyła to sprawdziłbym jeszcze wszystkie punkty masowe w samochodzie, przedewszystkim te obok akumulatora.
Po wyczyszczeniu wszystkiego i zalozeniu klem mozesz posmarowac wazelina techniczna zapobiega to utlenianiu. Ewentualnie elektrosol lub cos o podobnym dzialaniu.
...śruba w nakrętce się po prostu połączyły ze sobą i stanowią teraz nierozerwalną jedność Żeby uniknąć takich niespodzianek w przyszłości, zastosuj nową śrubę z "koloru", albo z nierdzewki. Skręcając nasmaruj gwint wazeliną bezkwasową (albo kosmetyczną). Taka konstrukcja nigdy się na klemie nie zapiecze ;-)
Witam Ja nalot spłukuje zwykłą czystą wodą a później obsmarowuje klemy wazeliną techniczną i na dość długi czas jest spokój.
Wazelina jest dobrym izolatorem (czysta) i jak już koledzy wspomnieli zabezpiecza styki (kontakty) przed śniedzieniem (utlenianiem powierzchni metalu) jest plastyczna i to powoduje, że przewodniki w niej zanurzone po zetknięciu bez problemu "łapią kontakt" Tak konserwuje się wyprowadzenia akumulatora z klemami (zaciskami) w autach. Wazelina jest węglowodorem...
Witam. Chcę kupić akku do samochodu. Samochód to golf z roku 94'. Pojemność silnika 1,4. Samochodem dziennie pokonuje ok 30 km. Do kupienia mam takie akku: -Centra Futura 45 Ah, 400 VA za 309 zł, gwarancja 3 lata -Centra 45 Ah, 400 VA, 240 zł, 240 zł, gwarancja chyba na 2 lata -Bosch 45 Ah, 400 VA, 250 zł, gwarka na 2 lata. Ta 2 centra (za 240 zł) jest...
Witam Sprawdźjakie masz ładowanie,dzieje się to na jednej klemie, czy dwóch.Bywa że gdy jest nieszczelność wokół czopa akumulatora.Gdy będziesz miał posmarowane klemy wazeliną(ja stosuję smar grafitowy ,lub z miedzi),połóż na klemy stare monety aluminiowe (z czasów PRL-u ,lub coś podobnego).
Panowie nie przesadzajcie. Oczyszczone słupki akumulatora do tego wazelina techniczna i będzie dobrze
odkręć klemy i dobrze je wyczyść i bolce ołowiane akumulatora potem lekko nasmarul wazeliną techniczną
Za tulejki na wiosnę płaciłem 17 zeta Aku jak zasiarczony do tylko do recyklingu Smaruje się tulejki[miałem smar wysoko temperaturowy coś jak wazelina do klem,nie spływa] i ośkę wirnika tam gdzie się bęndix przesuwa
Co do śniedziejących klem to sposób opatentowany chyba jeszcze w PRL. Wystarczy posmarować wazeliną techniczną.
Brudny zacisk na akumulatorze może być przyczyną takiego zachowania. Podczas startu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd i jeśli kontrolki aż gasną to od tego właśnie bym zaczął. Można też przy pomocy drugiej osoby sprawdzić czy podczas próby odpalania któraś klema się nie grzeje. Najlepiej jednak dla pewności oczyścić porządnie klemy i zaciski i posmarować...
Raczej proponowałbym konserwacje klem przed odkręceniem spróbować popsikać WD 40 ,następnie oczyścić papierem ściernym , i na koniec wazelina techniczna .
Wygląda na to że akumulator już słaby lub kiepski styk klem ze słupkami akumulatora, piszesz że na słupkach akumulatora pojawia się śniedź w tym przypadku wystarczy polać to gorącą wodą (klemy również) i posmarować np. wazeliną i ponownie założyć klemy. dokładnie na klemach pojawiał się ten osad Dodano po 4 Wygląda na to że akumulator już słaby lub...
Nie siej grozy, przecież nawet dziecko wymodzi, że tam jest problem z zasilaniem(klemy, połączenia, akumulator) :D Niestety dokładnie z takimi objawami spotkałem się w megane II i był to UCH. Napisałem też żeby kolega naładował aku - dla mnie to od razu jeszcz czyszczenie klem posmarowanie ich wazeliną itp. Widziałem wielokrotnie jak renówki te serii...
Ale jak nie możesz odpalić ? Nie kręci rozrusznik ? za słabo kręci ? Jeżeli tak, to problemem są styki na klemach (oczyścić, porządnie skręcić i zasmarować wazeliną techniczną) lub inny styk, np masa.
Masę sprawdziłem. Przesmarowałem wazeliną techniczna,podobnie jak wszystkie połączenia przy klemach akumulatora.
Przy dobrym ładowaniu w samochodzie nie ma potrzeby ponownego doładowania Według mnie powinieneś sprawdzić gęstość elektrolitu , przesmarować wazeliną klemy . A co do napięcia to powinieneś go doładować dopiero wtedy jak np auto stoi parę dni nie jeżdżone a napięcie ok 10-11v minimum, a przy odpalaniu na około 8 v Ale to moje zdanie z którym możesz...
Sprawdz połączenie między klemami i bolcami akumulatora... wyczyśc je dokładnie zabezpiecz wazeliną techniczną.... nigdy jeszcze nie słyszałem żeby w ten sposób ster silnika się uszkodził... ja problemu szukał bym właśnie na połączeniu: akumulator-klemy... Pozdrawiam..
Nawet nic nie grzebalem. wyczyściłem bolce, przesmarowalem bolce i klemy wazeliną i dziala elegancko. Niedawno sprawdzalem też napięcia i wygląda wszystko prawidłowo więc wyglada na to ze rozeszło się po kościach :-)
Samo psikanie nie wystarczy.Jeśli połaczenie jest skorodowane lub mocno zasniedziałe to bez dokładnego oczyszczenia nic z tego nie będzie. Trzeba sprawdzić czy we wtyczce jest masa przewód brązowy lub czarny(nie pamiętam dokładnie), a dopiero póżniej czyścić. Jeśli wkład lampy nie nadaje się do czyszczenia wymień na nowy bądż używany,ewentualnie dolutuj...
Czy wcześniej koledze zdarzały się jakieś problemy z rozruchem silnika? Jeżeli tak to zdecydowanie potwierdza to właśnie takie niedomagania, o których wspomniał kolega robig Poza tym można również sprawdzić, czy nie nastąpiło obluzowanie klem/zacisków. Być może wystarczy dokręcić... Połączenia klem i masy dobrze jest pokryć warstwą wazeliny technicznej,...
sprawdź zamocowanie klem na akumulatorze-wystarczy mały nalot lub źle nasmarowany zacisk(wazeliną) i o taki efekt nie trudno
Ja do tej pory jak spotykałem coś na wtyczkach poza wygrzaniem. To zawsze wilgoć plus dziwne wynalazki tylu jakiś spray czy inne dziwne pasty. I potem rośnie takie zielone cudo :D Ale idąc tym tropem dawno nie spotkałem "zarośniętych" klem na akumulatorze. I to obojętnie czy suche czy zalepione wazeliną - zawsze ostatnio czyste. Kiedyś to były wykwity....
Kolega wyżej ma racje co do masy ... ( liczyłem że chodź troszkę znasz się na pojazdach - a z tego co widzę , że twoja wiedza jest na poziomie mojej żony ). Wystarczy że przeczyścisz masę - Kabel połączony do (-) aku. No i przeczyść oba klemy aku . ( przesmaruj wazeliną ) . Po czym sprawdź poziom naładowania aku . ( bez połączenia z klemami ) , połącz...
Witam! Filtr to jedno, a możliwa jest całkiem inna przyczyna: podczas pracy silnika źródłem prądu jest alternator, który daje prąd zmienny wyprostowany, ale tętniący. Jeżeli akumulator wykazuje wiekszą oporność dla częstotliwości akustycznych, to w instalacji pojawiaja się właśnie te tętnienia, których akumulator nie "wygładzi". Przyczyna może być np....
nie mam wazeliny mam taką specjalną maść Maść ''Kali''? Rozbierz klem,y wyczyść do połysku pod przewód i pod słupki i wyczyść wyłacznik masy , to nie może pracować jak się grzeje.
Lepiej tak nie rob , zasada jest ze zawsze odłaczamy kleme minus jako pierwsza i jako ostatnia podłaczamy , tak uczyli i mam nadzieje ze ucza w szkołach nadal . Jesli masz radio z kodem to go musisz znac bo bedzie problem z wlaczeniem go , jesli masz alarm z wlasnym zasilaniem to go wyłacz na syrenie powinien byc włacznik na kluczyk .Wyczysc i przesmaruj...
Tak, bezkwasowa, taka jak na klemy akumulatorów. I ochrania przed korozją, i smaruje.
Klemy powinno się smarować wazeliną techniczną, choć mi ostatnio w serwisie "popsikali" czymś niebieskim. Są też do kupienia takie podkładki filcowe pod klemy nasączone olejem wazelinowym. Smar miedziowy niestety wchodzi w reakcję z ołowiem i klemy czernieją, choć niby ten smar właśnie jest m.in. do klem przeznaczony.
Jeśli odpinałeś akumulator to możliwe że nie dokręciłeś klem albo są zabrudzone możesz po odkeceniu wyczyścić je papierem ściernym. Po założeniu warto je pokryć wazeliną techniczną.
witam chciałbym, aby moje sugestie traktowane były jedynie jako wskazówki. miałem kiedyś samochodzik którego moduł zapłonowy był wrażliwy spadki napięcia (wentylator nawiewu, światła) - tak to jest jak się kupuje włoskie zamienniki (ale i tak to będę robił :) dodatkowo na benzynie lubił się "zatłuścić" gaźnik - musiałem dobre kilkanaście sekund kręcić...
Sprawdź połączenie przewodu masowego (- akumulatora) do karoserii. Wyczyść klemy i wyprowadzenia akumulatora i po skręceniu zakonserwuj wazeliną techniczną.
Witam dobrze myślisz zacznij od mas w samochodzie, przejżyj wszystkie , odkręć śruby bo pod nimi będzie rdza i nie ma dobrego kontaktu.Sprawdz wtyki w komorze silnika użyj do czyszczenia WD40.Sprzwdz w kabinie połączenia i w gniazdach bezpiecznikowych.Wyczyść dobrze klemy na akumulatorze i zabezpiecz wazeliną techniczną lub innym środkiem.Pozdrawiam
Czyli gdzieś po drodze gubimy ~1V. Przyczyn może być wiele ale jak znam instalację malucha ( a miałem ten samochód 8 lat ) to zawsze przyczyną jakichkolwiek usterek w instalacji elektrycznej były poutleniane styki. Tak więc sprawdź przewody masy od silnika do karoserii od akumulatora do karoserii. Połączenia na klemach akumulatora ( wyczyść styki i...
Dobrze i tanio jest zajrzeć do toaletki żony i pożyczyć lakier do włosów, spryskać, zamknąć i po sprawie. I tu problem -nie mam żony -kupię wazelinę w sprayu Miałem kiedyś w pracy taki preparat do klem robiła się taka pianka fioletowa dosyć tłusta tylko nie pamiętam nazwy
Witam Napisz ile lat ma aku. A przedewszystkim sprawdz połączenie klem z akumulatorem i dobrze wyczyść, dobrze było je posmarować jakimś smarem dobrze przewodzącym (np. wazelina techniczna)
Akumulator ma nie cały rok, klemy sa zabezpieczone wazelina techniczna.
Udało się ogarnąć komutator i szczotki i ładnie zrobione. Ale pojawił się nowy problem. Stary alternator miał rok temu wymieniony regulator i teraz ładował 15,7v. Ten nowy alternator wsadziłem i ładowanie 15v. To wyczyściłem klemy, połączenie alternator silnik, przewód prądowy od alternatora na smarował wazelina techniczna. Złożyłem i ładowanie 14v....
Klemę jak już smarować to nie olejem a np wazeliną techniczną. Przyczyn słabego odpalania może być wiele , za mało danych jakie objawy.
Sprawdzę po południu i dam znać. Przewód przy alternatorze powinien być czysty gdyż jakiś czas temu przy okazji innej naprawy miałem alternator w ręce i czyściłem styki. Tak samo czyściłem styk masy z karoserią. Sprawdzę jeszcze jak wygląda ładowanie na zimnym silniku i tak jak wspomniałeś czystość i styk klem gdyż tylko na szybko przerzuciłem akumulator...
Witam, mam problem z tym autem, a konkretnie jednego dnia jak chcialem gdzies jechac nie zadzialał centralny zamek. Po otworzeniu auta kluczykiem i próbie uruchomienia okazalo się, ze immo wogole nie reaguje, nie działają kierunki oraz awaryjne, prawa strona elektrycznych szyb, szyber, a na panelu miga pomaranczowa lampka (podobno informująca o problemie...
Czy sprawdziłeś bezpiecznik (koło akumulatora) i czystość jego pinów. Ponadto sprawdź połączenia klem do akumulatora, które również muszą oczyszczone z korozji i śniedzi i pokryte np. wazeliną techniczną. Sprawdź ewentualne uszkodzenia kabli zasilających i ich połączenie np. z masą ramy i dodatkowej masy z silnikiem. Pewne wskazówki już masz (jak sam...
nic nie piszesz o podstawowej kwestii czy przeczysciles klemy od podlaczenia akumulatora wyczysc dobrze klemy i posmaruj wazelina techniczna lub innym smarem
^ A jakby działy się od kilkunastu, to miałby związek? :D Spawanie było we wtorek wieczorem. Odebrałem samochód, przejechałem z 500m do domu i odstawiłem samochód na noc. Cyrki zaczęły się następnego dnia, w środę, kiedy odpaliłem samochód i zobaczyłem, że nie grają głośniki, a potem nie mogłem go zamknąć. Z kolei, wycieraczki zauważyłem dopiero wczoraj,...
witam moje sugestie to takie ze byly skorodowane klemy i wyprowadzenia akumulatora po przekladce i ponownym skręceniu poprawil sie styk na klemach i jest dobrze zapobiegawczo dobrze jest raz do roku poluzować klemy wyczyscić do polysku szczotką mosiężną lub metalową skręcić i pokryć wazeliną techniczną. alternator jest dobry skoro przy wlączonych swiatlach...
1. Sprawdź stan filtra kabinowego. 2. Sprawdź wentylator chłodnicy - czy pracuje na wszystkich biegach. 3. Sprawdź stan akumulatora i jego klem - czy akumulator trzyma parametry i czy klemy nie są zanieczyszczone - jeżeli są ślady korozji to przeleć papierem ściernym do błysku i przesmaruj wazeliną (kupisz w aptece).
co do zabazpieczenia stykow na rozruszniku to mozesz spokojnie kupic gumowe kapturki(takie jakie zabezpieczajaprzewod pradowy na alternatorze.dodatkowo po dokreceniu srubki na stykach delikatnie przesmaruj je wazelina techniczna-taka jaka zabezpiecza sie klemy na akumulatorze)powinno wystarczyc.
Po pierwsze : naładować dobrze akumulator . Po drugie : sprawdzić ładowanie w samochodzie . Po trzecie : sprawdzić pobór prądu przez auto po wyjęciu kluczyka . Po czwarte : oczyścić klemy i zabezpieczyć wazeliną techniczną czy innym preparatem . Po piąte napisz ile kilometrów robisz dziennie i jakie odcinki jednorazowo .
Może zamiast odłączać te klemy, to sprawdź ich zamocowanie na akumulatorze, oczyść je, zastosuj wazelinę, jak kanony przewidują. Sprawdź mocowanie przewodów zasilających do auta. Miernik prawdę ci powie...
Po przeszukaniu forum nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi. Wczoraj wybuch mi akumulator, na szczęście nic się mi nie stało. Zakupiłem nowy akumulator, po założeniu okazało się, że alternator ma 18 wolt napięcia. Nie zrobiłem pomiaru prądu, gdyż silnik był uruchomiony na chwilę tylko w celu sprawdzenia napięcia. Po przykrym wyniku, zgaszeniu silnika...
Akumulator pewnie jest w nienajlepszym stanie ,wyczyść jeszcze raz tylko porządnie a po skręceniu klemy posmaruj cienką warstwą wazeliny technicznej.
Kable WN te do świec, ale z tego co piszesz to rzeczywiście akumulator, więc tak: zmierz napięcie, powinno być ok. 12.5V i Jeśli jest poniżej 11V to może być uwalony. Ale: odłącz od instalacji, naładuj i jeśli po nocy spadnie to akku do wymiany, jeśli nie to może być jeszcze problem w instalacji. 2 letni akumulator to jeszcze powinien pochodzić, ale...
Kolega wyczyści klemę na plusie i kołka przy akumulatorze i posmaruje np wazeliną techniczną. Są nowsze środki łatwe do kupienia. Czasem zaśniedzieje kabel wewnątrz klemy i trzeba wymienić na nową.
Moim zdaniem traci ci sie styk na klemach. Jeśli tylko odłączyłeś i spowrotem podłączyłeś i samochud bez problemu odpalił. Może śą zasiarczone a nie widać na nich śniedzi. Weź papier ścierny i je porządnie wyczyść posmaruj wazeliną i zobaczymy czy problem zniknie , chyba że już to zrobiłeś wcześniej to wtedy musisz się zastosować do instrukcji karola44-81.
Na renotechu ktoś mówił że skrzynia automatyczna przełącza się w tryb awaryjny : a. niwełaściwie ciśnienie oleju w skrzyni b. brak informacji o prędkości pojazdu od ABS i prędkości obrotowej silnika od UCH ad a. Podobno zanieczyszczają się przekaźniczki w skrzyni od biegów i się zawieszają a wtedy jest niewłaściwe ciśnienie oleju. Najpierw zresetuj...
Mam problem: pojawił sie komunikat Battery protections:convienience functions temporaly unavailable. Dlaczego sie pojawił i co jest nie tak? Wymieniłem baterie problem został, do tego wyłącza mi klime, wentylator,oswietlenie, co jakis czas radio jak jade w korku. A jak zaparkuje i wylacze to juz nie mogę zapalic, bateria rozładowana. Wyczyszczone klemy...
Akumulator był tak gorący, że po zdjęciu klemry poparzyłem sobie palce. Co to może być? Wszystko wskazuje na to, że był słaby kontakt klema => słupek akumulatora o czym napisał już (at)ociz Akumulator oczywiście do wywalenia. Niekoniecznie. Proponowałbym zmierzenie mu teraz napięcia i jak będzie w rozsądnych granicach to oczyścić drobnym papierem ściernym...
Witam, przeczytałem na elektrodzie, że zasiarczone klemy na akumulatorze najlepiej zabezpieczyć filcowymi nakładkami z olejem. Pytanie, czy tak będzie ok ? https://obrazki.elektroda.pl/9545949300_... https://obrazki.elektroda.pl/9934016300_... Filc dałem nawet nie tylko pod klemy ale również w miejsce odpowietrzników....
Niepotrzebna przeróbka. Wystarczy te przewody porządnie, CZYSTO zamontować. Wyczyścić dokładnie końcówki oczkowe, a po montażu zabezpieczyć przed korozją (choćby wazeliną techniczną). Ważne też jest dobre prowadzenie masy między silnikiem, a karoserią pojazdu. Oraz Stan klem na akumulatorze i punktu mocowania przewosu masowego od akumulatora. montaż...
Najpewniej jest kupić widełki bądź oczka zaciskane do przewodu i lutowane. Najpierw zdjąć izolacje z przewodu nie uszkadzając i nie obcinając żadnej żyłki z linki najlepiej za pomocą takiego ściągacza do izolacji (do kupienia w sklepach elektrycznych tylko te za min 30zl nie tańsze). Następnie pobielić przewód jakąś porządną lutownicą o dość sporej...
Witam. Do tej pory nie miałem problemów z akumulatorem, zreszta nowym praktycznie bo 2 lata temu kupiwany... Dziś po przejechaniu 50km zostawiłęm auto pod blokiem na jakieś 2-3h. Miałem problem zopdpaleniem. Kręcił normalnie ale jak odpalił to zaraz gasł. Zauważyłem, że kontrolka aku na liczniku lekko się żarzy i po chwili pali się mocniejszym czerwonym...
Mam ostatnio problem z plusową klemą w akumulatorze, jest bardzo zasiarczona czyszcze ją smaruje wazeliną techniczną jeden dzień i problem powraca. Nigdy przedtem tak nie śniedziała. Jest dobrze dokręcona-dociśnięta.
Witam nowego kolegę na forum. Rozrusznik potrzebuje bardzo dużo prądu, więc zapewne chodzi o to, że masz zanieczyszczone klemy. Przetrzyj je, jak również słupki na akumulatorze, drobnym papierem ściernym, posmaruj cienko wazeliną i przykręć dobrze klemy. Sprawdź też czy zero jest dobrze przykręcone do nadwozia.
za 2 x w miarę dobrze zakręcił rozrusznik trzeba sprawdzic aku sa do tego urzadzenia, ale stawialbym na rozrusznik- zacierajace sie tulejki, trzebaby bylo rozebrac obadac przesmarowac lub wymienic tulejki. Napewno zacznij od aku zeby na darmo sie nienapracowac, sprawdz polaczenie na klemach Na 100% akumulator, gdy jest temperatura na +2 w górę nie...
Witam. A ja polecam sprawdzić połączenia przewodów zasilania i głośników na stykach przy wzmacniaczu. Poodpinaj konektory, przeczyść drobnym papierkiem ściernym, smarnij delikatnie wazeliną techniczną. To samo punkt podpięcia masy do budy, odkręć konektor, przeczyść, przesmaruj. Sprawdź też styki przy bezpieczniku głównym na kablu zasilania i przy klemie...
Kondensatory nie pomogą ! Jesli włączenie jakiegokolwiek odbiornika sprawia problem,dla mnie znaczy że jeśli + jest czysty to ; -problem jest z masą/potrzeba dokonać pomiaru U podczas włączania kolejnych odbiorników. Jesli U aku. wzrasta -słaba masa,zacisk akumulatora-klema . Przewód "-"aku do karoserii .Linka masa z silnika do karoserii. Zapomnieć...
Czytam, czytam i dla kogoś kto w temacie ma słabe rozeznanie to będzie miał mętlik w głowie. Pragnę dla wygody zebrać w całość uwzględniając materiały producentów akumulatorów choć niekiedy będzie to rozbieżne z tym co napisano powyżej. Nie wgłębiając się w przypadki szczególne wadliwych tworów akumulatorowych, wszystko zależy najbardziej od jakości...
Witaj! Oczyść dokładnie klemy i wyjścia z akumulatora/słupki ołowiane/. Po oczyszczeniu nasmaruj wazeliną. Zasilanie instalacji ciągnika,która jest połączona z klemą + wstaw Amperomierz. Typowy jakie są w ciągnikach.Będziesz widział jaki płynie prąd. Następna sprawa to mogą być tulejki w rozruszniku.Po rozgrzaniu silnika rozrusznik ma większe obciążenie.Wirnik...
Zależy od tego gdzie to będzie, w domu, w szafce przyłączeniowej lub narażone na niską temperaturę? Ja bym pomyślał o jakimś bitumie lub wazelinie, tak jak się zabezpiecza klemy w samochodzie.
jutro będe mierzył napięcia na zasilaczu, na chwilę obecną odkryłem że ruszanie kablami zasilającymi przy napędach hdd i dvd wykazało że coś tam czasem NIE-STYKA, czy mam podociskać te wtyki czy mogę je przesmarować np. wazeliną jak klemy w akumulatorze? Mogę prosić o wyjaśnienie z jakiego powodu pierwszy dysk mam wymienić? Program Hard Disk Sentinel...
Jest to objaw korozji (reakcji chemicznej) miedzi spowodowany użytymi środkami do lutowani. Jeżeli Mocno Cię to denerwuje to delikatnie zetrzyj nalot i zabezpiecz złącze cienką warstwa wazeliny odkwaszonej ( takiej jak na klemy akumulatora samochodowego). pozdrawiam Slawek
mialem podobny problem ale w vw polo 1991. wyczyscilem klemy i wszystkie masy silnika- szczotką druciana, nasmarowałem wazelina i problem zniknąl wiec polecam to zrobić.
może ktoś coś ma na ten temat, bo sprawdził praktycznie i coś takiego użytkuje w podobnych warunkach? No dobra - czuje się wywołany do odpowiedzi. Po 15 latach pracy przy akumulatorach i obsłudze około 1500 moze 2000 akumulatorów (nigdy nie liczyłem ale to jest ten przedział liczbowy) Wybuchł jeden, powtarzam - JEDEN, był to 12 woltowy akumulator rozruchowy...
Czyścisz klemy i słupki na akumulatorze, wszystkie powierzchnie styku. Powierzchnię smarujesz wazeliną techniczną aby tlenki się nie tworzyły.
Na podstawie wieloletniego doświadczenia elektryka samochodowego w dużej militarnej bazie transportowej mogę w tym temacie zapodać tylko że: -Akumulatory w aucie można łączyć równolegle ale: -muszą być TAKIE SAME i w takim SAMYM WIEKU -przy montarzu muszą być obydwa naładowane, gdyż inaczej prąd z jed- nego będzie przepływał do drugiego, a wytworzona...
Przy wyłączonym silniku pobór prądu to 20mA. W czasie pracy silnika spadek napięcia na przewodach prądowych rozrusznika, ładowania, masy jest dosłownie znikomy. Dodano po 3 Aha, klemy sa czyściutkie, zasmarowane wazeliną techniczną, trochę rdzy jest na śrubach przy alternatorze i masie, ale jak pisałem, spadek napięcia jest strasznie malutki. Ładowanie...
W maluchu wcale nie musi być problemu ze światłami. Wystarczy tochę pracy. Sprawny regulator napięcia, oczyszczone i zabezpieczone wazeliną techniczną klemy. oczyszczone i pewne połączenia w kostakach (szczególnie w tylnych lampach), pewne masy i czyste odbłyśniki ( w tylnych kloszach zbiera się dużo brudu i kurzu). Przekaźniki na światła przednie i...
Delikatne posmarowanie wazeliną techniczną przeciwdziała wnikaniu wilgoci między bolec i klemę. Robię tak ja, mój mechanik i moi znajomi- nigdy nie miałem żadnych problemów z akumulatorem itp. ;)
Witam! Jeżeli chcesz posprawdzać to i owo to zmierz sobie na początek napięcie akumulatora na zgaszonym silniku potem na pracującym a na końcu powłączaj wszystkie odbiorniki żeby maksymalnie obciążyć instalację. Napięcie nie powinno spaść poniżej 13.5V. Dalej - PODSTAWA pasek rozrządu, jeżeli nie znasz jego faktycznego przebiegu to wymień profilaktycznie...
sorry, że odgrzewam temat, ale ostatnio miałem okazję skorzystać z kabli (stary akumulator i włączone światła na postoju), więc dodam swoje spostrzeżenia: 1. u mnie zawsze dawca miał włączony silnik, na obrotach jałowych. Zwiększanie obrótów za wiele nie da, bo i tak napięcie nie będzie wyższe. Prąd i tak głównie płynie z akumulatora - na rozruch potrzeba...
Nie, po prostu złożyć klemę to niby nie jest taka sztuka a jednak. Przy okazji porada, zdejmuje się zaczynając zawsze od ujemnej, zdecydowanym ruchem żeby jak najmniej iskrzyło. Przez założeniem warto oczyścić klemy bardzo drobnym papierem ściernym i bardzo delikatnie natłuścić styki wazeliną technicznę lub smarem, ale bardzo delikatnie. Zakłada się...
Prąd przy niskich obrotach silnika wynosi 0.7A a przy maksymalnych 2.3A. Napięcie to max 13.2V. Akumulator 12V 17Ah nowy A ile amper by kolega chciał? Przecież "normalny" prąd ładowania akumulatora kwasowego to 1/10 pojemności C (w Ah, ładowanie regeneracyjne akumulatora to 1/20C), czyli dla akumulatora 17Ah to 1,7A, a więc to co daje prądnica/alternator...
I drugie czy V klemy zabezpieczacie jakimś specjalnym mazidłem by zabezpieczyć żyłę aluminiową ? A w jakim celu? Są klemy Alu i są Cu pobielane, więc nic sie nie dzieje złego. A trochę wazeliny zawsze poprawia obdukcję, jeżeli zacznie się coś smażyć.
Jezeli tuba jest aktywna to główny przewód zasilający powinien być podłączony bezpośrednio, natomiast drugi sterujący (właczający tubę.) powinien iść z radia, czy tak masz podłaczone? Druga sprawa to przeczyśc klemy na akumulatorze i załóż je na wazelinę techniczną. Kondensatory pomoga tylko dla samej tuby albo wzmacnacza. Zresztą takowe juz są orginalnie...
W takich sprzętach strasznie lubią sie zasiarczyć klemy przy akumulatorach. Ja aby tego uniknąć zawsze smaruje klemę smarem w pełni to zabezpiecza. :D powinno sie tylko wazeliną techniczną- ale jak sie niema to i tak lepiej jak niczym... pozdrawiam :wink:
Sprawdź wiązkę kabli, która idzie na podszybiu w komorze wycieraczek. Są tam dwa lub trzy punkty masowe z których korzysta między innymi sterownik silnika oraz sterownik wentylatorów. Zwyczajowo stoi w nich woda i utlenia się połączenie nie tylko pod śrubami ale również na samym zakuciu kabla. Wymień zakucia kabli i oczyść śruby mocujące a następnie...
Proponuję wyczyścić połączenia(klemy) akumulatora wraz z "przyległościami" oraz połączenia przy alternatorze, potem wszystko przesmarowac wazeliną techn. i porządnie skręcić "do kupy" plus to co napisał poprzednik. Powodzenia.
Przewód masy jest nowy miedziany akumulator ma pół roku. Ale sprawdze te blache do której jest podłączona masa. klemy kilka miesięcy temu były czyszczone papierem ściernym i pokrywane wazeliną techniczną. Ale na przewodu masy znów pojawił się biały nalot.
Skąd wiesz, że aku jest dobre? Jak to sprawdziłeś? Jak usterka pojawiła się po wymianie akumulatora, to szukaj wokół tematu. Jak kolega wspomniał klemy muszą być dobrze dokręcone, a przed założeniem musisz dokłdnie wyczyścić klemy i słupki na akumulatorze. Całość po skręceniu zabezpieczyć wazeliną techniczną. Sprawdź jeszcze stopień ładowania i stan...
Piszesz , że klemy siedzą ciasno a czy nie są czasami zaśniedziałe - muszą być czyste kontakt na 100% jeśli nie mogą być takie problemy. Po wyczyszczeniu dobrze jest je zabezpieczyć specjalnym środkiem na klemy - jak nie masz dostępu do tego specyfiku to może być wazelina techniczna.
Luźne albo zanieczyszczone klemy są częsta przyczyną permanentnego wchodzenia pojazdu w tryb ekonomiczny i problemów z akumulatorem w wyniku problemów z uśpieniem sieci.. 1. Sprawdź i w razie czego wymień akumulator. 2. Doprowadź klemy i zaciski akumulatora do połysku, uszkodzone elementy wymień i całość zakonserwuj wazeliną.
Sprawdź poziom elektrolitu we wszystkich celach, w razie potrzeby uzupełnij wodą destylowaną (uwaga na oczy i ubranie - kwas!). We wszystkich celach poziom elektrolitu powinien przykrywać wierzch płyt. Obudowę można przemyć wilgotną szmatą. Klemy i zaciski akumulatora oczyść papierem ściernym, można je lekko nasmarować bezkwasową wazeliną. Ile lat ma...
Żeby sprawdzić gęstość elektrolitu ,trzeba mieć areometr do mierzenia gęstości cieczy,jeżeli jest niska dolewamy kwasu ,nie wody dest. bo to nic nie da , następnie ładujemy akumulatory małym prądem przez długi okres- około 10-12 godzin[pamiętać trzeba o poluzowaniu korków w tym przypadku] .Po naładowaniu powtórnie mierzymy gęstość areometrem ,-podziałka...
wazelina głośnik akumulator wazelina wazelina potencjometrów
schemat zasilacz antenowy naprawa kosiarki elektryczne wspomaganie punto silnik
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Lokalizacja zespołu wodnego w piecu Beretta Ciao X Brak świateł pozycyjnych i oświetlenia tablicy w Toyota Avensis T25