Te sterowniki nie sa zasilane z /30/ Po wylaczeniu zaplonu, powinien sie sam zresetowac. Napisz jak to robisz, przez odlaczenie klemy, czy interfejsem.
. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację Wstydził byś się takie coś pisać.
Bardzo ważna część. Bez niej krokowiec będzie się brudził jak diabli. Poza tym EGR wybuchnie i nie będzie się dało zresetować kompa przez zdjęcie klemy.
Ja bym obstawiał rozrusznik, przy okazji popraw klemy i masę na styku z karoserią.
Albo masa słaba, oczyść klemy
Wygląda na nie oryginalny a dokładany. Możliwe, że zasila on widoczną na zdjęciu syrenę alarmu.
Podłącz jeszcze raz. Bardzo często ten sterownik najprawdopodobniej się zawiesza. Po ponownym podłączeniu odzyskuje życie. Odłaczanie i podłączanie ponowne nic nie daje. Odłączanie klemy "-", wyjmowanie bezpiecznika.
Zacznij od sprawdzenia masy na skrzyni biegów - we fiacie od razu najlepiej dołożyć drugą masę z klemy na silnik/skrzynię.
Odepnij klemy na trochę. Czasem Fiatowym Body odwala i nie sterują właśnie centralnym. "Reset" często pomaga, nie tylko w Puntach.
wyczyściłem wszystkie masy w okolicy akumulatora i dalej to samo . . Dodano po 5 problem rozwiązany - nie zauważyłem , że jest odkręcona masa od klemy -
Włącznik. Przeczyściłeś klemy ?
Witam mam taki problem z fiatem Punto 2.Przy zapalaniu kluczykiem przygasa tablica rozdzielcza ,wyłącza się zegar i licznik kilometrów kasuje.Dodam że akumulator nowy, klemy wyczyszczone.Prosze o radę
Przy wymianie kluczyki od samochodu w kieszeni,klemy jeżeli są zaśniedziałe to odczyść i zwrócić uwagę tylko na to żeby nie zamienić biegunów przy montażu czyli plus do minusa i odwrotnie.
Zobacz ny akumulatorze nie masz lużnej klemy, albo jakiegoś połączenia.
Sprawdź klemy akumulatora czy dobrze dokręcone
Sprawdz klemy na akumulatorze na początek.
Sprawdź bezpiecznik od radia, czujnik położenia przepustnicy. Kto wymieniał akumulator? Może odwrotnie są/były założone klemy (pomylony + z -)?
Syrenę na pewno masz z zasilaniem własnym . Odezwanie sie syrenki , to efekt dużego spadku napięcia na instalacji samochodowej. Jak wyżej - masy i klemy do ponownego przeglądu.
sproboj dodac dodatkowy przedod masowy z klemy na na obudowe rozrusznika
Troszkę dziwne że nawet jak przekręcasz kluczyk to nie słychać elektromagnesu w rozruszniku. Nawet jak jest akumulator rozładowany to słychać tyknięcie. Zobacz klemy czy są okej
jutro postaram się pomierzyć ile jest napięcia na kablu klemy są czyste i ręce opadają
Instalacja gazowa to parownik Lovato i sterownik Autronic z silniczkiem krokowym. Jeżeli auto nauczyło się głupio jeździć przez instalację to chyba można jakoś zresetować komputer i nauczyć go poprawnej pracy na benzynce? Ten silniczek krokowy planuję wyjąć i przeczyścić bo wygląda że od nowości czyszczony nie był, przepustnicę też wyczyszczę - zobaczymy....
Nie wiem jak jest w tym modelu ale nie odczytasz kodu z radia. Trzeba zgrać pamięć programatorem i wtedy wyliczyć kod. Jeżeli nie masz kodu a radio może go wołać po odłączeniu zasilania to weź kogoś do pomocy i wymień akumulator mając podłączony prostownik pod klemy czy alternator lub podłącz kable rozruchowe do drugiego auta. Uważaj żebyś nie zwarł...
sciagniecie klemy to pomoze tylko w uno wszystkie inne to tester
Witam, mialem spadek napiecia na klemie minusowej akumulatora. Podczas tej usterki robiac pomiar masy na pracujacym silniku na przyklad na masie zapalniczki mialem 0.6 Ohm. Po wyczyszczeniu klemy jest 0.3 Ohm. Czy taki wynik jest prawidlowy?
Mierzyłem tak: Czarny przewód do Com i do minusa akumulatora Czerwony do VΩ i do rozłączonej klemy minusowej Ustawiłem na 20m w przedziale A--
Pomiar był na śrubie B+ a masa z silnika nie z klemy. Skołuje inny miernik i zobaczę czy będzie tak samo
Czyli nie ma sensu przekładniowego brać do tak małego silnika może nie być zamiennika z przekładnią żeby pasował, rozbierz stary rozrusznik sprawdź klemy oraz plus gruby i masę na silniku.
Kabel od aku do rozrusznika sprawdzony klemy czyste nawet zmierzony czy jest przestrzał i jest Przewód zmierzony miernikiem pewnie?
Posprawdzaj klemy, dodatnia i ujemna, może podczas wymiany poluzował\przełamał się przewód.
Miernik na zakres 10A i szeregowo z akumulatorem, wszystkie drzwi pozamykane i zablokowane (zamknięty zamek centralny). Najlepiej zrobić to tak, aby nie otworzyć obwodu, czyli przyłożyć sobie końcówki pomiarowe do styku akumulatora i do klemy i dopiero rozłączyć klemę ze stykiem akumulatora.
Witam! miałem taki objaw kilka razy a przyczyna prozaiczna- zły styk między biegunem akumulatora a klemą przewodu "+"lub"-". Wystarczy zdjąć klemy,przeczyścić i po założeniu dobrze dokręcić.
Szukaj pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezpieczników - gdzieś coś nie jest dobrze dokręcone albo styk zanieczyszczony lub zimne luty jeśli coś tam jest lutowane po drodze. Zobacz czy klemy są czyste i czy nie ma korozji albo zanieczyszczeń na karoserii w miejscu gdzie dokręcony jest przewód masowy z akumulatora. Włącz zapłon, posadź kogoś za kierownicą...
"W takim razie przekresla to sens pomocy" Nigdy nic nie przekresla sensu pomocy wysrtarczy chciec. Problem rozwiazany poprzez odłaczenie akumulatora na jakies 20 min. (Z podziekowaniem dla TZOK) a w ramach przestrogi powiem tak: Po jakiej kolwiek naprawie iigerujacej w elektronike tego autka .Nalezy odłaczyc klemy w ramach zresetowania komputera.
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
Przeciściłem wczoraj klemy i podładowałem akumulator, na razie jest okej, jednak gdy padnie w ciągu tygodnia, kupię nowy.
wiec tak jest to punto 1 94 rok po odlaczeniu klemy to samo watpie czy to chrzczone paliwo poniewaz zatankowalem na orlenie a nastepnego dnia tankowalem 2 autem ford fiesta i nic mu nie bylo i samochod niezle chodzi na tym paliwie nie wiem co jest poprostu zobacze jeszcze z ta sada jak macie jeszcze jakis pomysly to z gory wielkie dzieki
aby zgasla lampka od wtrysku musisz rozciac przewod od check przekaznikiem pin 6 z sterowniku gdy auto przelacza sie na gaz przekaznik rozwiera styki musisz zresetowac komputer benzynowy ja to robier ktsem bo gdy caly czas ma blad komputer mysli ze wtryskiwacz jest uszkodzony zresetowac mozna takze przez zdjecie klemy na dluzszy czas potrem odpalic...
mialem ten sam problem - "zasnieziale" klemy od masy : troche szczotki drucianej i papier scierny i odpala teraz bez cykania i klikania.
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Samochód po zapaleniu nierówno pracuje, dusi sie, czasem zapala sie check. Zdjęcie klemy pomaga na jakiś czas, lecz potem znowu źle pracuje. Co może być przyczyną?
Witam. I ja się dołączę. Może będziemy wspólnie szukać gdzieś indziej. Mamy Punto 2 1,2 8V Radio takie mądre ale z targu. I przy mrozach taki sam objaw. Jak opisuje autor. Klemy, masy sprawdzone. Stacyjka podmieniona - bez rezultatów. W lecie i w cieplejsze dni bez problemu. Pozdrawiam.
Napięcie ładowania powinno być 14-14,5 V i trzymać się stabilnie niezależnie od obrotów silnika. Sprawdź połączenia - klemy, masy. Jeżeli to nie pomoże to aku leży. Aku powyżej 5 roku życia umierają.
Pewnie że tak. Jeśli jest to przy włączaniu radia powinien pstryknąć. Da się oczywiście delikatnie rozebrać i sprawdzić z żaróweczką podpinając pod akumulator. Najprościej by było podłączyć pod kostkę radia nowe przewody ale to nie jest polecane. Większość ludzi tak robi jak coś się dzieje z oryginalnymi przewodami zasilającymi a nie potrafią zdiagnozować...
u mnie w Volviaczku tak było to dołożyłem grube kable masowe od klemy minusowej jeden do silnika drugi do budy i już się więcej nie powtórzyło, a też zimny zapalał bez problemu a przejechało się kawałeczek to bywało że nie chciał zapalić, judłał ale nie palił... "dziwne, ale prawdziwne"
Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
Wyjęty kluczyk ze stacyjki. Podczas odłączania klemy od akumulatora jest delikatne iskrzenie , a więc coś musi pobierać prąd. Czy to jest zjawisko normalne i co jest na stałe połączone z akumulatorem ?
Problem rozwiązany ani pedał ani potencjometr... sami naciągacze łaczni z pracownikami salonu polcar (FIAT)!! Były pracownik polcar zrobił to w jeden dzień, najprawdopodobniej ktoś podczas prania auta podłaczył odwrotnie klemy do akumulatora co spowodowało zwarcie. Reparacja softu i auto znów ma swoje kuce pod maską. !!!!!!
Witam! Poświęcił bym nieco czasu i znalazł to urządzenie które pobiera ten prąd (jeżeli zależy Ci na tym aby pobór prądu przy wyłączonym zapłonie wynosił 0 to niech sobie klemy odpina, albo hebel zamontuje, wtedy będzie miał 0 Najwyższy czas na zamknięcie tematu
punto resetuje sie przez zdjęcie klemy na kilka minut ale musisz to zrobić zaraz po wyłączeniu zapłonu. jesli masz problem z emulacją sondy to poprostu odłacz sonde porzez przekażnik. przewód sondy od strony ECU pozostaw lużny nie pdpinaj tam zadnej masy . Dodano po 16 jesli niema emulatora wtryskiwacza to podczas jazdy na gazie bedzie swieciła lampka...
Pomocy punto hgt 1.8 przy próbie uruchomienia strzela w kolektor ssący,przy kilku próbach odpala i chodzi dobrze po zgaszeniu znowu to samo ciśnienie paliwa ok ,masa, klemy ok stcyjka i kostka druga,rozrząd sprawdzony na blokadach oryginalnych ok,brak błędów,akumulator ok przy kręceniu rozrusznikiem dziwnie zachowują się kontrolki licznika tz. ginie...
Witam. Kupiłem dziś akumulator i poczytałem sobie gwarancję i pisze w niej, że akumulator nie podlega gwarancji jeśli ładowanie jest mniejsze niż 13,90V lub większe niż 14,40V. Trochę mnie to zdziwiło gdyż prawidłowe ładowanie mieści się w granicach od 13,60V do 14,40V. Pomyślałem - zmierzę ładowanie alternatora. Co się okazało - na alternatorze, przy...
sprawdz czy masz cale bezpieczniki (2 szt.)na podszybiu pod czarna pokrywka i czy maja stałe zasilanie bez włączenia stacyjki.Jeżeli masz brak zasilania na nich to masz przerwę na łączeniu w wiązce silnikowej.musisz rozpruc wiązkę na ok.10-15 cm od wejścia przewodu z klemy plusowej akumulatora do wiązki silnikowej,tam jest ta felerna złaczka gdzie lubią...
Proszę o pomoc. Posiadam Punto I z gazem. Zdarza się, że samochód gaśnie podczas jazdy- całkowicie, jakby odcięło prąd. Akumulator nowy, klemy ok. Nie palą się wtedy żadne kontrolki, nie da się kręcić rozrusznikiem, jedynie świecą się awaryjne. Pomogło, gdy znajomy uderzył od dołu w kolumnę kierowniczą/stacyjkę. Mechanik mówi, że trzeba wymienić stacyjkę...
A wiec tak wymieniłem regulator napięcia,światła przestały mrygać wspomaganie się nie wyłączało było wszytko okey,przejechałem może z 30 kilometrów i zapaliły się kontrolki od wspomagania i od poduszek na czerwono,zgasiłem auto i już nie zapaliłem,zdjołem klemy z akumulatora i założyłem i znów było okey po paru kilometrach znowu jest ta sama usterka??...
Spróbuj naładować aku prostownikiem lub włozyc inny akumulator "na próbę" A można zrobić tak że odłącze klemy i podłocze kablami z drugiego samocgodu, i tera ptanie czy w tym drugim tez odłaczyc czy zostawić podłanczone i włoczyc jeszcze silnik zeby było wiecej mocy
Dokładnie ja tak samo od ok 3 lat muj akumlator prostownika nie widział, ale powiem ci ze kiedyś na starym jeszcze aku wystarczyło tylko 0,17A i po paru dniach w temperaturze ok 2 stopni i samochód nie odpalił ( civic 1,6 ), także ja bym pogrzebał w kierunku tych 0,6A bo wydaje mi się że to może być przyczyna. Spróbuj odłączyć radio na początek i zobacz...
kęci bardzo dobrze , nie ma problemow. Nie przesilam go ale nie słysze nic niepokojącego ani nie robi przerw nawet przy dłuższym kręceniu ( szczególnie przy pierwszym kręceniu opisywanym wyzej) Dzis odwazylem sie jechac do rodziny (200km)- rano zapalił ciężko , pozniej nie było żadego problemu - na trasie pracuje bez problemow , 120 km/h szedł sobie...
No jak nie zaczniesz szukać tylko zgadywać to nic nie zrobisz w tym temacie. Zacznij coś już działać bo na razie zgadujesz co może być, jakieś eliminacje podanych pomysłów by się przydały a nie suche informacje a co jeszcze może być - jedyna informacja coś zrobił to zmierzył napięcie na klemach...i co dalej ? Nikt za Ciebie tego nie zacznie robić no...
Witam. Po dorobieniu kluczyków do body komputera samochód bez problemu odpala. Jednakże przed zgubieniem kluczy klient uzbroił alarm, po czym zgubił klucze i pilota. teraz po podpięciu klemy awaryjne migają. Jest to ewidentnie objaw aktywowanego alarmu. Stąd pytanie: czy da się wyłączyć seryjny alarm nie mając pilota?? Z góry dziękuję za odpowiedź....
Najczęściej rano podczas odpalania - zamiast wystartować rozrusznik startuje wentylator chłodnicy. Kilka startów i za może 7 razem startuje sinik. Po wystartowaniu silnika wentylator się zatrzymuje, załącza się gdy osiągnie temperaturę. Przez cały dzień jest kilka zatrzymań i z zapaleniem nie ma problemu. Usterka występuje tylko rano. Innych objawów...
Grande Punto 1.2 Opis ust: przekręcam kluczyk i cisza. Sto razy przekręcam kluczyk rozrusznik kreci ale po puszczeniu kluczyka (pozycja zapłon) rozrusznik dalej kręci a auto nie zapala. Wyciągam kluczyk , wkładam ,przekręcam i cisza. Co zrobiłem: kostka stacyjki wymieniona na nową nic nie dała. Masa silnika od klemy do karoserii i do silnika wymieniona...
Witam. Kupiłem nie dawno Punto. Oddałem do mechanika samochod aby powymienial rozrząd i inne tego typu rzeczy żeby mieć pewne auto. Po wyjechaniu od mechanika auto zgasło po 15 minutach i nie mogłem go odpalić. Rozrusznik kręcił kręcił i nic. Po 10 minutach odpalił jak gdyby nic. Przejechałem 10km i to samo. Po 15 minutach to samo, odpalił. Wróciłem...
Punto 1.2 8v 2001 gaśnie w czasie jazdy gdy jest gorące i trafi na nierówności potem nie można odpalić przez godzine a w pamięci pojawiają się coraz to inne błedy powtarzają sie: bład sieci CAN czujnik spalania stukowego i cewka 2,3 oraz inne np błąd CODE czujnika poziomu paliwa itd. auto kupiłem po stłuczce uszkodzony czujnik wału korbowego wymieniłem...
Witam. Na forum temat ten był już kilka razy poruszany, ale mój przypadek troche różni się od istniejących tematów. Mianowicie niedawno samochód pracuje na benzynie TYLKO na wolnych obrotach prawidłowo. Każde dodanie gazu powoduje "zduszenie" silnika. Po podłączeniu do komputera wyskakują następuące błędy: *self-adaptive parameters oraz *air-temperature...
Witam wsystkich.Niedawno odebralem samochud od mechanika wymienil mi dwururke kolektorowa,pasek rozrzadu oraz napinacze.Samochood jezdzi bez zazutu gdy wjechalem w kaluze zaswiecila mi sie kontrolka wtrysku czy niewiem co to znaczy moze mi ktos podpowie co mam zrobic .Doradzano mi abym odlaczyl klemy na jedna noc zeby mi komputer zresetowal blad ale...
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Cześć. Mam problem z Punto I, a mianowicie wczoraj jechałem rano zawieźć siostrę do pracy (7 km w dwie strony). Odpaliłem samochód z garażu i pojechałem. Na miejscu wyłączyłem silnik i stałem ok 10 minut tylko z włączonym nawiewem. Gdy chciałem odpalić, akumulator odmówił posłuszeństwa, musiałem prosić o pomoc i podłączyć się klemami do kogoś. Wróciłem...
Bardzo proszę o pomoc. Punto 1.2 2001 (pII) Po wrzuceniu kierunkowskazu/awaryjnych/mijania/drogow... światła się nie odpalają a uruchamia się wycieraczka z tyłu. Wycieraczka z przodu ledwo się rusza a po jej odpaleniu odpala również z tyłu. Wyczyszczone klemy +/- Wyczyszczony - do karoserii oraz do skrzyni biegów. Z którego miejsca komputer ma masę...
Witaj. Klemy z akumulatora na błysk wyczyścić szczotką albo specjalnym czyścikiem, później po (ważne że po) zakręceniu ich posmarować z wierzchu wazeliną. A co do paska zainwestuj 25 zł na nowy. One niby wyglądają na dobre ale jednak są spracowane. A tam różnica około 0,2V była i to robiło problemy. W naszym aucie jeszcze dodatkowo na samym początku...
W Fiat często jest tak że kabel od masy jak pisze Alfred_92 i alternatora do rozrusznika do klemy się trzyma oczko a można kręcić ręko w kółko.... :) Za nowe kable z oczkami dasz 50zł w hurtowni elektrycznej. Kabel do klem ( masa i do rozrusznika ) 50mm2 a mostek do alternatora 16mm2 i oczka jakiś 8mm Cu i prasa.... to ci zaprasują w hurtowni pewnie...
Ja robie tak jak mam podejrzenia na masy, albo mierze napięcia lub żarówką na chdzącym silniku albo kabelek z krokodylkami 17 i 34 do masy do tego przewody rozruchowe jeden od klemy minusowej do budy drugi od klemy minusowej do silnika. Ale zanim to zrobie mierze spadki napięcia między silnikiem karoserią i minusem aku. Kompa już mam jutro będzie auto...
Pawel wawa mylisz się i to grubo, ostatnio miałem identyczny przypadek u mnie gdzieś co 20 minut auto gasło i zero komunikacji z sterownikiem, po zdjęciu klemy i założeniu można było znowu odpalić. Poszły do wymiany świece i kable, problem ustal. Najprawdopodobniej gdzieś iskra waliła i wieszało sterownik. Drugi raz miałem identyczny przypadek za pierwszym...
Witam. Problem polega na tym że, wskazówki od prędkościomierza i obrotomierza przy wyłączonym zapłonie drżą, co za tym idzie nie działają po odpaleniu silnika, po odłączeniu klemy lub wtyczki licznika i po włączeniu zapłonu jest ok do momentu ponownego wyłączenia zapłonu, po chwili drgania wskazówek wracają i tak już zostaje. Pytanie - licznik do wymiany,...
Też tak myślę, że po odpięciu klemy, sterownik robi na nowo adaptację, ale nie kończy, zresztą powinien być błąd drugiej sondy, ale widzę, że Pan kabelkolog robi jakieś niezdrowe zgadywanki i podcieranie d.... drutem kolczastym z braku papierka.
Witam wszystkich to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.. otóż sprawa wygląda tak jakiś czas temu kupiłem fiata 1.8 16v pękł mi pasek rozrządu wiec wziąłem się za naprawę wszystko ładnie pięknie odpalił miód. Nie zdążyłem wystawić go z garażu tata zaczął grzebać i urwał kostkę wtrysku no Cóż . Odpalał ładnie na 3 garach bez problemu. Znajomy taty...
Miernik był na mniejszym zakresie. "Dziurki" ADC? Tego nie rozumiem. Miernik połączyłem tak że plusowy przewód dałem na plus akumulatora a minusowy na klemę. Szeregowo go wpiąłem.
dzieki kolego goldwinger tak juz robiłem i w ten sposob wykluczyłem przekaznik ,nawet załozyłem inny,po zdieci klemy z bateri auto odpala ale tylko raz ,pozniej trzeba robic ponowny restart i tak za kazdym razem,kontrolka code raz swieci na pracujacym silniku a raz wszystko ok ,tzn nie swieci,
https://obrazki.elektroda.pl/4738725200_... https://obrazki.elektroda.pl/2486943700_... Witam Posiadam cały komplet łącznie z przewodami i wtyczkami. Pierwsza sprawa. Poprzedni właściciel podczas rozbiórki przeciął wiązkę idącą ze skrzynki pod maską w okolicy grodzi. Z tego co się dowiedziałem zasilanie wspomagania...
Na wszelki wypadek zrób jeszcze resecik, odłącz klemy od akumulatora i zetknij je ze sobą na jakieś 15 sekund, następnie podłącz do aku i spróbuj zapalić. Napewno nie zaszkodzi a może pomoże ;) Jeżeli nic nie da to sprawdź czy czujnik położenia wału - przy kole pasowym wału korbowego, czy nie jest uwalony piachem i olejem - wyczyść!
Witam !!!! Mam problem z moim Puntem 1.2 8V 2002 a mianowicie Spawałem rurkę wydechową ,prawie całą wyjąłem kilka razy musiałem puknąć młoteczkiem po rurce bo nie chciały nakrętki puścić , poskładałem zrobiłem kilka testów czy nie dmucha spalinami i problem rozwiązany z rurką na jakiś czas lecz po przejechaniu 10 kilometrów zgasiłem silnik i po ponownym...
Oj nie koniecznie bo rozrusznik pobiera znacznie więcej prądu przy rozruchu niż daje alternator w normalnych warunkach Walczyłem tak z punto tak chodzi normalnie ale rozrusznik raczej cienko,ładowanie w normie powyżej 14V podejrzewałem rozrusznik Dodano po 9 Co za tym idzie przewód masowy jest znacznie bardziej obciążony podczas rozruchu niż podczas...
Mam instalację I generacji, wtrysk wielopunktowy. Przejechałem 90000 km z tego na LPG 50000. Ostatnio pojawiły się problemy z jazdą na benzynie. Silnik nie przyspiesza, nierówno chodzi na wolnych obrotach. Po zdjęciu klemy z akumulatora na 15 minut wszystko jest O.K. do czasu, aż nie nie przełączy się na gaz i nie przejadę kilkunastu kilometrów. Założyłem...
Przekaźniki pod maską sprawdzone, trop zaprowadził mnie do body komputera. Otóż po odłączeniu klemy słychać pyknięcie przekaźnika dochodzące właśnie z wnętrza body. Czy w tym body jest jakiś przekaźnik Kolego zamknij samochód centralnym i obserwuj wskazania amperomierza. PO kilku mninutach body odłaczy zasilanie i przekaźnik wyłączy się.
Witam, tak jak w temacie ,po wymianie zarówki 10 W / swiatła tył /,żarówka świeci -kontrolka nie.Po zapaleniu- problem powraca ,żarówka nie świeci - kontrolka tak. Poczytałem i koledzy proponują reset komputera /ogólnie mówiąc odłącznie klemy minus na 0,5 godz./ Wiem że najprościej jechać do serwisu ,ale już raz mnie skasowali za kontrolkę silnika a...
witam.mam problem z fiatem punto.1.2 sx 97r. dzieje sie cos takiego ze po trzech dniach jazdy zaczyna stopniowo sie zamulac na paliwie i tracic moc do tego momentu ze niedaje sie jechac,na benzynie bo na gazie chodzi.a po odłączeniu na chwile klemy akumulatora(skasowaniu bledów) jezdzi nienaganie przez kolejne 3 dni.dodam jeszcze ze wymieniłem juz czujnik...
Witam Mam Problem z Moim Fiatem Punto 2. W Pewnym momencie w trakcie jazdy zapala sie kontrolka ładowania Akumulatora i silnik gaśnie potem nie idzie go odpalic przez ok 5-10 min a po przekręceniu kluczyka świecą sie tylko 3 kontrolki :Akumulator, otwarte drzwi i kontrolka zaciągniętego hamulca postojowego. Jedynym szybkim rozwiazaniem zeby go odpalic...
Witam, mam problem z Fiatem Punto II. Kilka miesięcy temu miałem problem z zapalenie auta o godzinie 5 rano. Myślałem, ze problem jest spowodowany przez niska temp. Lecz teraz wrzesień/październik codziennie rano mamy kolo 2stopni i problemik nie odpuszcza. Krotka opisze co sie dzieje: - wskaźnik paliwa stoi w miejscu - po chwili miga kontrolka od rezerwy...
Witam. Mam problem w punto 1.2 8v, wyłącza się silnik, na desce rozdzielczej miga kontrolka czujnika temperatury przy czym wentylator nie działa. Trzeba poczekać, aż samochód się ochłodzi, żeby zapalił, zapala też po zdjęciu klemy. Komputerowo usterka została usunięta, ale problem nadal występuje
No też mi się wydaje, że to wina akumulatora i chcę go reklamować. Zeszłej zimy była nawet taka sytuacja, że naładowałem do pełna akumulator i zniosłem wieczorem go do auta, nie podłączałem klemy minusowej. Rano zszedłem (był mróz jak cholera) i nie zakręcił, nie odpalił.Kumpel mnie odpalił od kabli i pojechałem prosto do sklepu gdzie go kupiłem (miał...
Jadąc dziś moim kropkiem zapalila sie kontrolka immobiilaisera (taka z kluczykiem) po czym samochód zgasł.... Nie dał sie juz odpalić.... Kombinowałem z zamykaniem i otwieraniem go, z allarmem, z zapasowym kluczykiem, zdejmowałem nawet klemy akumulatora i nic! Kropek umarł... Czy spotkal sie ktos z czymś takim? Jak to ugryźć? Co sprawdzić? Jak sie do...
Witam Założyłem alarm w punto II według schematu znalezionego na elektrodzie i działa ale nie ma funkcji samouzbrajania i dozbrajania. Problem tkwi w tym że po wyłączeniu alarmu masa jest podawana na przewód zasilający oświetlenie w kabinie i dla alarmu jest to niby sygnał że drzwi zostały otwarte. Próbowałem podłączyć się bezpośrednio pod czujniki...
Witam. Mam problem z Fiatem Punto 1,1 z 98. Otóż wczoraj wieczorem pilnie musiałem wyjechać z domu i pierwszy raz z racji tego że było ciemno użyłem lampki która znajduje się w podsufitce. Chwilkę potem w aucie pojawił się dym, zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik, wyciągnąłem lampkę, bo stamtąd pojawił się dym i ją rozłączyłem. Po czym od razu przy...
Świnia... A mógłby :). A po forach krążą posty typu "odłącz klemy na pół godziny, po podłączeniu daj parę razy do 6k obrotów i zostaw na wolnych do włączenia wentylatora". To teraz tak: jeśli ma jakieś błędy uzbierane to lata na sztywno w trybie awaryjnym, czy po prostu je trzyma w celu ew. doinformowania serwisu? U mnie marchewa na wyższych od jałowych...
Rozrząd ma z 4 lata. Nie był odpalany na pych. Luz zaworów nie był regulowany od nowości auta. To może być trop. Wydaje mi się, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest ok. Nie wiem co z czujnikiem temperatury powietrza (na początku wskazuje dobrze, potem wskazania rosną do dość wysokiego poziomu - widać na wykresie). Tak samo nie wiem co z map...
Czy ten problem ze wspomaganiem , moze momentalnie rozładowac akumulator? Auto bylo w trasie, przejazd 60 km i nagle przy skręcie w prawo cięzko chodziła kierownica. To zatrzymanie i proba powtornego odpalenia silnika, ale juz nie mozna bylo zakrecic, tylko pip, kasowanie zegarka na 00 i koniec. Po odpaleniu silnika przez kable z innego auta , udalo...
Zamontowałem inną cewkę w miejsce podejrzanej - zareagował dość żywo, praca silnika się zmieniła na bardziej miarową, zaczął palić na wszystkie cylindry... lecz nadal dźwięk pracy nie jest taki jak przed awarią, podpiąłem komputer - niestety nie rozpoznało mojej jednostki - zrobiłem reset sterownika poprzez odpięcie klemy (-) od akumulatora na 15 minut...
Bottari ciągnie wszystko z chin, żarówki itd. Ok z tym się zgodzę, akumulator jest wyprodukowany "made in UE" więc pytanie gdzie? Jeżeli to prawda że zrobił ją autopart, to nie widzę powodu nie kupić tego aku z 3letnią gwarancją. Podejrzewam że z reklamacją też nie będzie problemu, a kupię takiego boscha i ma mi paść chwile po gwarancji ale fakt to...
Mam punto II z 2005, silnik 1.2 wielopunkt. Dzisiaj montowaliśmy wzmacniacz i trzeba było przewód z plusa akumulatora pociągnąć. Aby podpiąć pod klemę plusową aku odkręciliśmy po prostu nie całą klemę plusową, tylko jeden gruby przewód, który idzie prosto do skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika (aby się podłączyć oczkiem na śrubę). W tym momencie...
Klemę też odpinałem i nic nie pomogło.
luźne klemy odpięcie klemy oczyścić klemy
odblokować telefon samsung galaxy instrukcja sterownik sprężarka karta zabezpieczona zapisem
myjka ciśnieniowa pic16f asembler
Jak połączyć moduł Satel ETHM-1 Plus z centralą alarmową? Błąd U115 w systemach Zoeller - diagnostyka i rozwiązania