Nie jest to do końca przegrana sprawa, bo można zrobić coś takiego, że będą dwa obiegi wody (muszą być dwie pompy) jeden to parownik pompa i blok wodny drugi to nagrzewnica pompa i blok wodny. Pomiędzy bloki wodne wstawić płytkę peltiera odpowiedniej mocy i jest klima elektryczna. Jeszcze tylko jakieś elektrozawory żeby w zimie układ mógł grzać i jest...
Tak jak napisał kolega - bloki pomiarowe i tam widać czemu kompresor nie działa. Dobry pomysł z tym nabijaniem powietrza tyle że szkoda osuszacza. Od tego jest azot. Chciałbym zauważyć że silnik BCB jest nowszym silnikiem w G4 więc raczej jest tam komunikacja pomiędzy ECU i licznikiem poprzez CAN (czyli licznik xxx920xxx a nie xxx919xxx). Jeżeli tak...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Zobaczymy ile da się z niego wyciągnąć. Będzie co weryfikować. Te uprawnienia to mnie rozbawiły. (at)ElektrodaBot, zaproponuj inwerter i magazyn energii, gdy podłączone są dwa stringi PV po 3,2KW (południowy wschód oraz południowy zachód). Inwerter powinien być oszczędny i nie zużywać niepotrzebnie energii gdy nie jest w stanie ładować baterii (słabe...
Pytania : kolego a co bloki pomiarowe mówią ??? jakie ciśnienie klimatyzacji i ile czynnika nabite ??? oraz Jakie ciśnienie w klimie widzi sterownik silnika? Odpowiedź : Jak wyżej napisałem (ciśnienie jest klima nabita) książkowo Czego się czepiacie człowieka, przecież książkowo nabił, a wy z uporem maniaka o jakiś tam blokach pomiarowych.
Wejdź w bloki pomiarowe modułu klimatyzacji. Tam na jednym kanale masz kod wł/wył kompresora Klimy. Dwa jaką temperaturę pokazuje na zewnątrz (czujnik za kratką w zderzaku poniżej 5C sprężarka nie załączy się). Trzecim ważnym parametrem jest temperatura parownika (poniżej 4 C wyłącza kompresor). Ale jak pisałem wyżej wszystko jest kodzie. Czy jest uruchomiony...
Diagnoza : klima ( 08 ), bloki pomiarowe ( 08 ) , powinno być na pierwszym bloku w pierwszym oknie (ale to różnie jest w tym modelu nie pamiętam). Przy nie pracującym silniku i włączonej klimie wartość wynosi 5, po wyłączeniu (włączenie ECON) 6, po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy (jeżeli wszystko jest OK) wartość powinna wynosić 0. Odczytaj co...
Witam, mam problem z klimatronikiem w VW Golf 1.6 1998r. Skanuje go vagiem i wyskakuje mi błąd silniczka klapy obiegu zamkniętego oraz błąd czujnika ciśnienia f129. Wymieniłem czujnik 3 razy. Dwa używane jeden nowy. Błąd nadal istnieje klima nie załącza się. Klima nabita szczelna, podłączona na krótko działa lecz wysterowana z panelu klimatronik nie....
Golf5, BSE, 2008r., 102KM wymieniłem chłodnicę silnika oraz chłodnicę/skraplacz i czujnik ciśnienia klimatyzacji. Dzisiaj układ nabity został gazem i niestety klima się nie włącza (wentylator oraz sprężarka). Po nabiciu gazem na maszynie nabijającej było ciśnienie ponad 5 bar, natomiast komputer Bosch (OBDII) pokazuje na czujniku 2.8 bara. Zapewne czujnik...
Widzę, że bardzo grzeczny z Ciebie człowiek. Sprawdzę wieczorem jak będę przy aucie i dam znać jaki jest kod. Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/5126035200_... Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/2236698400_... Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/9211608300_... Dodano po 3 https://obrazki.elektroda.pl/6905451100_...
Z punktu widzenia serwisanta to Cię nieźle strzygą, jeżeli klima działa na postoju to ponowne napełnianie jest ZBĘDNE i w ruch też ma działać. Usterka jest po stronie elektrycznej, najpierw kody błędów (jakie są) potem bloki pomiarowe (obserwować co się dzieje) zwłaszcza blok nr1 okno 1 (może być na innym oknie ale w tym modelu powinno tam być i powinno...
Witam, potrzebuje pomocy/podpowiedzi odnośnie nie działającej klimatyzacji w mojej skodzie. Zacznę od tego, że auto próbowałem zostawić w 3 serwisach, każdy się wykręca i mówi, że może końcem maja :) Auto: Skoda Fabia Mk1 Rok 2006 Silnik 1.4 TDI Klima - manualna 6Y0820045 Sprężarka - Denso sterowana zaworem :( Krótki opis usterki: Po włączeniu zapala...
Witam. Clio 3 z 2009 roku, silnik benzynowy 1,4. Alternator Bosch 0 124 425 034. Problem - ładowanie po odpaleniu prawidłowe około 14,4 V stabilne. Po włączeniu dmuchawy na "4" plus grzanie szyby plus klima napięcie spada do około 14,2 i jest stabilne. Wyłączenie tych odbiorników powoduje wzrost napięcia ładowania do poziomu 15,6 V. Tak duże napięcie...
To akurat wiem że nie wlączy sie klima gdy to wskazanie jest 0 ale jak mierzony jest ten parametr skoro obok w oknie pierwszym czujnik temperatury zewnętrznej pokazuje właściwe wskazania.Odpinałem wszystkie zaznaczone na schemacie z autodaty czujniki i żaden nie jest powiazany z tym parametrem. Może ktoś wie gdzie tkwi przyczyna takiego wskazania w...
Bardzo chętnie dowiem się o tych obostrzeniach. I o możliwościach ich wprowadzenia. Tu brak mi wiedzy. Myślę, że i innym się przyda aby wyrobić sobie własne zdanie. Chociażby planowane jest, że nie będzie wolno stosować prądu w taniej taryfie do celów innych niż grzewcze - to spowoduje konieczność instalacji dwóch liczników (jeden specjalny w rozdzielnicy...
Chodzi o reset ECU - sterownik uczy się nastawów (w MPI na pewno jest to np. regulacja przepustnicy, w SPI chyba też to jest) oraz dostosowuje sobie mapę wtrysku do stanu silnika. Po przepięciu na gaz z racji innego paliwa sposób spalania jest inny i sterownik pracuje inaczej. To raczej nie jest instalacja, która w ogóle podmienia mapę, ale to już inna...
Dobry wieczór, Mondeo w benzynie tylko i wyłącznie z lpg super, omijaj 1.8 scr, doły drzwi lecą, tylne łożyska używane od 100zl na al...., nowe porządne około 400-500zl za granicami 250 euro byłem zmuszony nabyć, w środku fajnie się podróżuje, 2.0 tdci ma dobrane fajnie przełożenia dzięki temu w kabinie cicho ale serwisowanie układu wtryskowego jak...
A nie uważasz, że żaden profesjonalista nie powinien na pałę dobijać klimy? Wiesz, że to łamanie prawa? https://eur-lex.europa.eu/legal-content/... Chyba jednak "dobijanie" klimy nie jest łamaniem prawa. No ale rozporządzenie dotyczy: rozporządzenie określa minimalne wymagania w zakresie programów szkolenia personelu...
Witam Wg. schematu sygnał na sprężarkę idzie bezpośrednio z panela (czarna kośc 20-o pinowa) z pinu 18. Jako że nie ma sprzęgła a jest tylko zawór zmiennej wydajności to sygnałem sterującym jest PWM, więc miernik może pokazywać ok. 9V. czyli wydaje się być OK. Żeby zobaczyć rzeczywisty sygnał musiałbyś zapiąć oscyloskop. Dodatkowo po podpięciu do klimy...
Jak założysz urządzenie nie dużej mocy tak od 2.5 - 5KW to z hałasem nie powinno być problemu . Chociaż przy urządzeniu 5kW np. marketowym to już mogą się 'robić schody' z poziomem hałasu najlepiej stosować urządzenie firmowe, które jest lepiej wykonane i niejednokrotnie sprężarka jest w nich otulona co wyraźnie zmniejsza poziom hałasu. To tyle z mojej...
Piotrek, nie pamiętasz 😀 Pierwszy blok i tam widać czemu klima nie startuje. Odczytać błędy VAGiem i podać ich dokładne opisy oraz zapodaj to co widać w pierwszym bloku pomiarowym, oczywiście silnik ma być zapalony a na panelu ma być napis AUTO lub ma być tam pusto - ma nie być napisu ECON. Podłączy oryginalny sterownik.
Klimatronik to panel , tak jak climatic, ty napełniłes układ klimy i tyle, a czym to wysterujesz to juz osobna kwestia. VCDS i bloki pomiarowe trzeba obadać, bleldy nie muszą być.
Tak, ale wtedy dolny wąż nie byłby gorący chyba że nagrzewa się od upału i bloku silnika. No i powinien działać na włączonej klimie.
twierdzi, że ECU nic nie ma do klimy i żeby szukać problemu gdzie indziej. To cię w balona zrobił nieźle. Klimatyzację w tym modelu zatwierdza blok wtrysku. Raz:- konfiguracja, z klima czy bez. To ważne. Dwa- jak będzie źle usunięte immo ( sterownik Sirius 32M, N, E z tego słynie) to nie włączy klimy. Zła edycja pamięci Am 29xxxxx to proszenie się...
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
Jest jeśli klima jest wadliwa i zawór rozprężny złe działa to może dojść do pokrycie parownika lodem. Tak może dojść do takiej sytuacji gdy nie zadziałają zabezpieczenia. Z resztą mogą być one w różny sposób realizowane. Każdy parownik ma czujnik temperatury i przy zbliżaniu się do 0°C klima zostaje wyłączona. Właśnie tak sterowana jest klima w japońcach...
Sygnał z pinu 2 presostatu zasuwa do sterownika wentylatorów.Wtyczka 14 pinowa pin 2.Sprawdź miernikiem przejście czy kabelek nie zgnił. I jeszcze jedno.Jaką temperaturę płynu chłodzącego widzi licznik w blokach pomiarowych?
ja przynajmniej nie bardzo widzę załączanie jednym stycznikiem grzejników, czajnika elektrycznego i klimy i zastosowałbym do każdego urządzenia osobny stycznik. W chwili rozruchu prąd zwykle jest większy niż ten znamionowy, co prawda szansa równoczesnego załączenia grzejników, klimy i czajnika jest niewielka ale zawsze w teorii możliwa. Dodano po 13...
bloki pomiarowe w liczniku i w klimie
Zdaje się że będziesz musiał zamienić ze swojego silnika (tzn musisz mieć takie) mocowanie (łapę) do której zawieszone są alternator, pompa wspomagania, i sprężarka klimy. Zdaje się że w wersji bez klimy to mocowanie (łapa) jest inna. Pozatym bloki są takie same.
Zadzwoń do Tauronu, czy innego, swojego ZE i zapytaj o rodzaj sieci, jeśli blok to zapewne "TN-C"
Bloki pomiarowe od komunikacji can chyba coś około 128 bo albo can uszkodzony albo moduł sterowania klimą.
koledzy ja klimatyzacjami to zajmuje się 15 lat i takie testy to ja już dawno poczyniłem i tak jak pisałem wszystko jest ok ,problem polega na tym że klimatronik nie daje rozkazu do pracy liczę na kogoś kto dobrze zna VAG a i bloki pomiarowe ,bo ja mam niekompletne i moje jedyne podejżenie tkwi w czujnikach temperatury i nie widzi potrzeby uruchamiania...
Jakie błędy w 08 i 01? Bloki pomiarowe sprawdzone? Przejście z panelu do dmuchawy? Kostki na grodzi od strony kierowcy?
Diagnostyka- klimatyzacja- bloki pomiarowe- grupa chyba 5- wymagany i rzeczywisty prąd zaworu sprężarki. Jeśli prąd jest > 0 a jednocześnie klimatyzacja nie działa to oznacza uszkodzoną sprężarkę (a najczęściej zawieszony zawór bypassowy w sprężarce).
Najszybciej przy kole pasowym napędzającym alternator oraz inne oprzyrządowanie typu wspomaganie czy klima, jeśli na kole wału są widoczne ząbki, jeśli nie to proszę szukać pomiędzy łączeniem skrzyni i bloku silnika tam gdzie znajduje się sprzęgło.
Aleksander nie denerwuj się znowu wszyscy tu próbują jak piszesz bezinteresownie pomoc na odleglosc, a trzeba się rozpisywać i produkować. Nie znamy autora może chce sam spróbować naprawić lub zlecić swojemu pracownikowi co ma sprawdzić( nie interesuje nie to) mysle, ze daliśmy już dość dużo podpowiedZi żeby ogarnięty użytkownik wyciągnął coś z tej...
VCDS wejście w moduł Klimy. Na którymś bloku pomiarowym jest kod stanu sprężarki (czy jest włączona lub dlaczego jest wyłączona). Wystarczy pierdoła jak odczyt z czujnika temp zewnętrznej poniżej 5 C i się nie załączy (zresztą po co ma działać jak temperatura jest niższa niż to co jest wstanie zrobić sprężarka).
Na diagnoskopie wejdź w bloki pomiarowe, na pierwszym bloku pierwsze okienko (nie zawsze czasem na pierwszych trzech blokach, na jednym z okienek) są wyświetlane powody zatrzymanie kompresora (na stojącym silniku powinna być 5, po włączeniu EKON 6, a przy odpaleniu silnika i włączeniu klimy gdy ruszy kompresor to 0) odczytaj co jest wyświetlone. Sprawdź...
Fajna dyskusja, jakbym się cofnął w czasie do XIX wieku. Wtedy były modne żaluzje, grube zasłony, czy okiennice. Dziś temperaturę w pomieszczeniach sterujemy za pomocą klimatyzatorów. Inna sprawa że na jednym bloku w Ukrainie jest zamontowanych więcej klim niż u nas na całym osiedlu. Stąd też tak "ciekawy" temat.
Właśnie sprawdziłem bezpieczniki na aku, styki na czujnikach temperatury w zderzaku są okej, miałem dwa obok siebie: jeden i drugi, dwa piny. Chyba że ten 2 to co innego, to nie wiem, ale piny piękne. Wszystkie zasilania i masy są do sterownika wentylatorów. Swoją drogą wymieniałem go pół roku temu, ponieważ na starym cały czas wentylatory pracowały,...
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
Mam w bloku 4x500W on-grida na mikrofalowniku Hoymilesa. Klima, którą mam (też 3,5), bierze w zależności od obciążenia od 300 do 600W. Roczna produkcja mojego zestawu PV przekracza 1300 kWh. Wystawę mam na zachód, panele pod różnymi kątami (30 i 70). Z tego, co się na bieżąco produkuje, zasilane są wszystkie urządzenia w mieszkaniu (1-fazowa instalacja),...
Dobór wg czego dokonany. Jakie jest nasłonecznienie, czym pokryty dach. Niedawno montowałem klimę w bloku z płyty z '86 -4 piętro (ostatnie) pokój 24m2, od 12 do wieczora nasłonecznione i dopiero 3.5kW dało radę.
Sygnały tłumi cała konstrukcja przeszklenia, ale również sygnały degradowane są przez odbicia w obszarze całego balkonu od ścian, okien, barierek itd. Całkowicie indywidualna sprawa - albo masz satysfakcjonujący odbiór albo nie po znalezieniu najlepszego miejsca na balkonie czy wewnątrz mieszkania. Tu tylko próby coś by mogły pokazać. Antena panelowa...
Monter powiedział jak był na oględzinach że wystarczy przewód 1.5mm ale akurat mam 2.5mm to taki będzie. I powiedział że normalnie pod gniazdko z reguły w blokach klimę robią. A co do rezerwy mocy to pralka, piekarnik, zmywarka i mikrofala działają razem w jednym momencie bo nieraz się zdarza że wszystko na raz chodzi i nic nie wywala. Bezpiecznik przed...
Problem w tym że na zimnym silniku przy wyłączonej klimie dzieje się to samo. Pod filtrem olejowym jest jakiś czujnik. W związku z tym że mam niewielką nieszczelność na jego korpusie trochę oleju zwilża go. Obecnie jest trochę wysmarowany. Może to jest ten problem. Wyciągałem już wspomniany wcześniej czujnik (dwustan ciśnienia w układzie klimy na bloku...
No faktycznie, o tym nie pomyślałem... ;) - czyli wszyscy użytkownicy tego rodzaju klim mają podobne problemy ?
Witam, pytanie: czy można uruchomić samochód, oczywiście bez klimy, z zatartym kompresorem? Pytanie może głupie, ale nie chciałbym dodatkowo coś więcej uszkodzić. Co będzie, jak koło pasowe/zamachowe od kompresora będzie stać dęba, zerwie pasek i coś dodatkowo uszkodzę? Wspólny pasek z alternatorem i pewnie jeszcze coś, nie znam się. Opiszę, co się...
Klima założona.
bloki fabia bloki organizacyjne bloki wartości
oznaczenie drukarka goodmans głośnik laserjet wciąga papier
czyszczenie pralki reset błędu pralki bosch
Pilot do bramy przemysłowej nie działa po wymianie baterii – programowanie, naprawa, diagnostyka Gofrownica MPM nie grzeje - diagnoza i naprawa