Nieszczelnosci w ukladzie klimatyzacji samochodowej szuka sie za pomoca dwoch metod: 1. Do klimatyzacji nabijamy normalnie czynnik chlodniczy a dodatkowo specjalny barwnik. Zalaczamy klime na kilkanascie - kilkadziesiat minut po czym lampa ultrafioletowa ogladamy dokladnie wszystkie przewody, polaczenia itd. Barwnik swieci w ultrafiolecie i wskazuje...
W powietrzy jest tlen i wilgoć (woda). Szczególnie woda jest niepożądana. Napchanie powietrza do układu i masz osuszacz do wymiany.
W twoim aucie nie ma klasycznego sprzęgła z elektromagnesem na kompresorze. Tutaj masz tylko sprzęgło zrywalne które uszkodzi się gdy wirnik kompresora będzie stwarzał zbyt duży opór. Dość częsty przypadek w tych autach to zerwane sprzęgło z powodu zatarcia się kompresora. Przy takim rozwiązaniu kompresor kręcisz się cały czas gdy pracuje silnik. Kompresor...
Myślałem raczej, że spróbujecie przepchać układ azotem po odłączeniu sprężarki i próbować w ten sposób szukać niedrożności - na zasadzie odcinania węzłów..
Demontaż też taki czasami i ja robię ale tylko w tedy jak wiem że wszystko idzie na złom. Podejrzewam że w przypadku tej klimay miało być podobnie. Jednostka wewnętrzna wymaga przedmuchania azotem i to obowiazkowo oraz porządnego suszenia. Koniecznie sprawdź stan jednostki zewnętrznej czy ma zamknięte zawory bo jak nie to masz już olej w spreżarce do...
Odkręcenie się tej śruby, sugeruje, że czas wymienić sprężarkę, puki co zrób diagnostykę, sprawdź parametry pracy układu. Dodano po 1 nabilem drugi raz 650g dalej nic odessalem znowu 350g uklad szczelny sprawdzony azotem pomocy Nie które maszyny do serwisu klimy są ograniczone, i nie odessają całego czynnika. (efekt odparowania) nabijasz zresztą przy...
Przy małej ilości czynnika klima może się nie włączać bo nie pozwoli na to presostat niskiego ciśnienia. 0.74 i 0.25 g to chyba błąd pisowni, prawidłowo chyba 740 i 250 g czynnika. Szczelność sprawdza się azotem a nie powietrzem. Powietrze zawilgoci cały układ. Jeśli klima jest szczelna to jak gaz ucieknie ? Ostrożnie należy podchodzić do całkiem pustych...
Tym lamerem to jesteś przecież ty... Na twoje "wyraźne życzenie" nabijacz klim złamał prawo! Dokładnie Artykuł 36 punkty 1 i 2. Do tego lamerskie jest wyciąganie nieuprawnionych wniosków z wielkości wycieku i czasu od ostatniego prawidłowego napełnienia. Ta zależność nie jest liniowa tylko wykładnicza lub wręcz skokowa. Po przekroczeniu pewnego czasu...
Trzeba najpierw podpiąć do stacji i sprawdzić czy jest gaz. Jak nie ma to stacja wytworzy próżnię i sprawdzi szczelność. Jak jest nieszczelna nabija się azotem i sprawdza gdzie ucieka no chyba że przy użyciu UV będzie widać. Jak jest szczelna i nabita odpalamy klimatyzację i patrzymy czy ruszy kompresor i jakie ciśnienie nabija. I czy wentylator chłodnicy...
W zeszłym roku klimatyzacja przestała działać prawidłowo i od tego czasu jej nie używałem. Teraz masz odpowiedź W tym aucie jest kompresor ze stałym napędem (bebechy kompresora kręcą się bez względu na to czy klima jest na ,,on,, czy na ,,off,,) i nie powinien pracować bez czynnika w układzie, obecność azotu tylko mogła przyspieszyć jego zgon. Mechanik...
A nie jest to bardziej prawdopodobne ze nie ma czynnika w ukladzie? Tzn. jest ale za mało ? Po wylaczeniu sprezarki cisnienie mam 15 Bar. Po załączeniu sprezarki schodzi do -0,5 Bara - ze wzgledu na zbyt mala ilosc czynnika ? Bo rurka wtedy musialaby byc calkowicie niedrozna skoro sprezarka robi podcisnienie. Ps. Odłączyłem nawet rurki od agregatu i...
Wielkie dzięki. Do Zrobienie stacji odzysku zainspirowal mnie jeden z wątków na forum klimatyzacja pl. Swoje doświadczenia opisał niejaki kolega Wit. Opisał właśnie dolutowanie do dna sprężarki rurkę + wziernik do kontrolowania oleju. Przy czym podczas nawiercania polecał zrobić w niej nadciśnienie azotem aby wypchnelo opiłki poza sprężarke. Mam zamiar...
(at)Ture11 Dzięki za opinię. Krótko i treściwie, to dopytam - może ktoś jeszcze skomentuje. SZCZELNOŚĆ AZOTEM Nie robią. Uważają, że to niepotrzebne(?). Wychodzą z założenia, że szczelność można sprawdzić próżnią - w jakimś sensie jest to logiczne. Kielichowanie robią takim sprzętem, który nie dopuszcza do usterek, a rury klimatyzacyjne są testowane...
włącz jakiś wentylator który by stworzył podciśnienie ( łazienkowy, okap) i sprawdź czy ci schodzi woda z tacy No ten łazienkowy to może nawet wodę z kibla wyssać.... :D Tak bez jaj, te 20-40 Pa to kilka mm słupa wody, a taca ...była pusta. Okap prędzej bo potrafi nawet i 200Pa zależnie od wersji. Jednak pomieszczenie musi być mocno doszczelnione....
niski poziom czynnika = brak pracy wentylatorów. Innego wytłumaczenia nie mam. Co ciekawe, "szafa" badająca automatycznie również szczelność instalacji zaraportowała, że instalacja jest szczelna. niski poziom czynnika = niskie ciśnienie na czujniku i brak załączenia kompresora klimatyzacji . W efekcie czego mamy niskie ciśnienie po stronie wysokiej...
Witam, Mam problem z manem tgx, mianowicie uklad był przeolejony i padnięta sprezarka. Po wymianie sprezarki i zaworu rozpreznego cisnienia LP 5 bar HP 8-10 bar. Następnie wymiana osuszacz i skraplacz plus przedmuchanie rurek wszystkich i parownika azotem cisnienia takie same czyli w graniacah 4,5-5 LP i do 10 HP. Rurki nie robią się ani cieple ani...
Pan sprawdził szczelność i napełnił układ. W jaki sposób? Jak zrobił maszyną próżnię to nie żaden test szczelności (mimo tego, że maszyny dumnie tak opisują ten etap) tylko osuszanie układu.Test szczelności to nabicie układu azotem lub hydrogenem i sprawdzenie szczelności pod ciśnieniem.
Spokojnie....., najpierw wykonaj diagnostykę. Koszty usług zależą od regionu. Ja robiłem sam, poza azotem i napełnianiem r134a.
Zapchanie układu raczej wykluczam, ponieważ płukanie a potem przedmuchanie Azotem nie wykazało przy okazji zatorów. Osuszacz nowy. Jedyne co przychodzi mi na myśl to zawór rozprężny lub zawór regulacji w sprężarce 🤔
A do czego ty chcesz to wykorzystać? Sprawdzić czy po prostu się da? To jest jeszcze na r134a, 700wat poboru przy 2kw mocy chodniczej. wszystko wskazuje na on/off’a stara maszyna przynajmniej nie będzie dużego problemu ze sterowaniem ale to będzie sporo prądu brało Jak chcesz to na początek zacznij od sprawdzenia czy maszyna nadal trzyma ciśnienie....
Tak jak kolega radzi wyżej - jedziesz do serwisu klimatyzacji prosisz o nabicie systemu azotem lub powietrzem - po nabiciu układu klimatyzacji nie możesz jej załączać - uklad jest nabity i ma pokazac spadek ciśnienia - przyjeżdżasz za dzień czy dwa i następuje sprawdzenie ciśnienia jezeli jest zero serwisant poszukuje dziurki nieszczelności - jeżeli...
Spuszczczaj to powietrze i rób próżnię. Niech stoi na niej trochę i pompa znowu. Pasowało by pogonić wilgoć ciepłym azotem na zmianę z próżnią. Nie wiem czy to pomoże? :cry: Zamiasy azotu można użyć argonu. Jest z reguły łatwiej dostępny w warsztatach.
napełniona już olejem 135gr czy jeśli osoba nabijająca dobiła kolejne 135 gr może to powodować problemy Tak po prostu masz dwa stany oleju a gdzie miejsce na czynnik ? trzeba to wszystko odessać i że tak to uimę przedmuchać azotem cały układ , a i jeszcze bez demontarzu kompresora się nie obejdzie by zabrać z niego olej.
Vivaro 2.0dci 114KM 2011r blaszak 3 osobowy. Klimatyzacja manualna. Klima szczelna (sprawdzona azotem i hydrogenem) czynnik świeży 650g. Przycisk AC się podświetla. Czujnik pod clipem widzi 6bar. Sprężarka nie startuje, ale jak na zgaszonym wcisnę przycisk AC i odpalę silnik to na 1sek kompresor się załączy. Później jak już silnik pracuje nie reaguje...
ponieważ nie chodziła udałem się do serwisu i okazało się że jest mało już czynnika i kompresor nie włączał się z tego powodu. Z racji tego że auto sprowadziłem zimą fizycznie nie miałem jak sprawdzić czy klimatyzacja wcześniej działała. Podczas serwisu została sprawdzona szczelność układu azotem i okazało się że nie ma żadnego wycieku ani rozszczelnień....
Mam problem z klimatyzacją: - klimatyzacja działała, ale co jakiś czas się wyłączała (mroziła rozmrażała się i ponownie mroziła), po podłączeniu do aparatury okazało się że brakuje 200g czynnika, bo jest podobno 550g więc napełniono, - po napełnieniu okazało się że już całkiem nie działa i ubyło czynnika 150 przy napełnianiu, - więc znowu odsączono...
Klimatyzacja autobusowa o pojemności 4,5kg czynnika napełniona azotem do 20 barów przy temperaturze 32°na hali godzina 14 , rano 18,5 bara temperatura 25° .Uwzględniając rozszerzalność termiczną niewielki wyciek ,użyty spieniacz do LPG problem z lokalizacją wycieku.Skraplacz wyeliminowany.
Witam klimatyzacja po nabiciu trzymała dwa lat i później rok była pusta. Teraz nabić miał mi chłodniarz wuja. Próba azotem 11 bar po dwóch godzinach zeszedł jeden bar czyli do 10. Wuja doradził mi wymienić wszystkie uszczelnienia. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia na przewodach. Uszczelniaczy w środku sprężarce nie ruszałem. Problem w tym ze przy rozkręcaniu...
w samochodzie nie działa klimatyzacja mechanik po napełnieniu azotem na drugi dzień stwierdził że układ jest nieszczelny oraz stwierdził że najprawdopodobniej jest to w miejscu w którym w tym typie samochodu zawsze dochodzi do nieszczelności. Zostaw samochód niech naprawia.
Układ działa "na ciśnieniu". To sprawdzanie podciśnieniem nie zawsze jest.... wiążące. Tak jak wyżej- sprawdź azotem lub gazem forumjącym.
Szcelnosc sie sprawdza azotem a proznie sie robi po to, zeby usunac resztki powietrza, azotu i zeby układ osuszyc.
Moim zdaniem nie ma żadnych problemów w zamianie czynika R12 na 134a ale nalezy : Pierwszą czynnoscią i najważniejszą jest ściągniecie freonu R12 i spawdzenie ilosci chodzi o to czy układ był szczelny wyciągnąć sprężarke usunac stary olej i napełnić nowym najlepiej paq 68 w odpowiedniej ilości . wymienić zawór rozpręzny wymienić osuszacz na nowy wszystkie...
No auto stało miesiąc w garażu gdzie nie padało i kontrastu nikt nie znalazł. Było nabite azotem i kontrastem i też nikt nie znalazł. I o co tu chodzi? Ten ostatni na pocieszenie dodał, że do końca sezonu może mi dobijać klime za darmo.
Okej, nabije azotem znajdę nieszczelność, usunę i powiem mu by jechał sobie gdzieś załadować czynnik... Gdybyś kolego mógł dopowiedzieć jak mam dokończyć operację... Teraz napiszę coś za co możecie mnie zrugać bo będzie to zgadywanka, mianowicie: mam podpiąć się pasującym złączem i załadować czynnik i olej, czy mam dokupić przejściówkę/adapter i ładować...
Witam :) wymieniłem sprężarkę klimatyzacji w audi a4 b5 1.9 tdi 90 koni 96 rok ... sprawdziłem szczelność azotem i wszystko w porządku :) nabiłem klimę i ona się nie załącza wyskakuje błąd czujnika ciśnienia ale po podłączeniu na bezpośrednio pod aku sprężarka się kręci, ale niestety nie chłodzi... po podłączeniu maszyny ciśnienie wynosi 7 bar a z tego...
Przy odciąganiu zamarza osuszacz i ciśnienie spada do zera. Po cyku odsysania zostaw węże na ok 15min a znów będzie można odzyskać czynnik - to normalne. Po nabiciu czynnika (1050g) i uruchomieniu klimatyzacji ciśnienie na wysokim ciśnieniu ok 8 bar , a na niskim co dziwne jakieś 3,5 bara. Życie sprężarki dobiega końca. Potrzebna wymiana. i drugie pytanie...
Zna ktoś ciekawy sposób na odgrzybienie klimy jakim preparatem i żeby był świeży zapach z nawiewu a nie smród ? Jakieś sprawdzone specyfiki macie?
Dzień dobry, na początku zaznaczę ze przekopałem cały internet i nie znalazłem rozwiązania. Auto to astra G 1.4 z 2001r. Klima się nie załącza. Uszkodzona była cewka, przelutowałem bezpiecznik - cewka sprawna. Pojechałem na nabicie, pan nabił mi azotem w celu sprawdzenia czy w ogóle ruszy, nie ruszyło. Wymieniłem czujnik ciśnienia klimy, bez efektu....
Pomimo ozonowania spryskiwania roznymi przypadkowymi preparatami podczas wlaczania sie kompresora wydziela sie nieprzyjemny zapach .Po zdemontowaniu obudowy i wymyciu dostepnych czesci nie ma poprawy- jestem zalamany Moze ktos cos poradzi
nie doczytałem z tym azotem myślałem że układ był pusty i sprężarka się włączyła, tak czy siak azot czy freon jeżeli w układzie jest olej to mimo wszystko nie powinna się zatrzeć
Potwierdzam że sprawdzanie szczelności azotem jest najbardziej wiarygodne. Sam też tak robię i mam pewność że klimatyzacja jest szczelna jak do tej pory nie mam reklamacji z ubytkiem gazu po moim napełnieniu.
Wymien skraplacz w tym samochodzie Wentylator ktory jest przed nim zbiera syf i sól za silnikiem i tam najczesciej sie dziurawi. Zeby stwierdzic tam nieszczelnosc nalezy wyjac wentylator, napelnic azotem min 15bar i szukac dziury. Powodzenia.
W aucie została wymieniona sprężarka oraz osuszacz. Test azotem pozytywnie układ klimy przeszedl. Podczas nabijania czynnika sprężarka się nie uruchomiła i nie udało się dobić całego układu... Teraz poprawiłem kostkę przy sprezarce i test vagiem pokazuje, że sprężarka się załącza. Ale nie daje zimnego powietrza.
mechanik sie zna. najlepiej jednak sprawdzic azotem jak pisał poprzednik. gaz sam ucieka przez pory w wezach gumowych ponieważ czasteczka gazu jest bardzo mała. Czy wymieniłes filtr osuszacz pewnie nie. wiec jedz spowrotem do człowieka i poproś o tes szczelnosci azotem i o wymiana filtra osuszacza jezeli tes bedzie ok. wtedy napełnij układ i mysi działać....
Problem polega na nie włączaniu się klimatyzacji. Automatyczna klimatyzacja w 8 zaworowym silniku z jednym wiatrakiem. Włączam panel, nawiew się uruchamia, wszystko na panelu działa i prędkość nawiewu na szybę i zamykanie obiegu wew. i temperatura. Natomiast nie włącza się wiatrak i nie załącza sprężarka. Proste sprawdzanie - bezpieczniki o.k (WSZYSTKIE),...
Cześć, zwracam się do Was z takim problemem: dziś byłem sprawdzić na stacji diagnostycznej układ klimatyzacji gdyż od jakiegoś czasu bardzo słabo chłodził, klimę nabijałem równo rok temu i już wtedy ilość czynnika która była podana do układu była bardzo duża (550g, co prawda w tym samochodzie nic nie było używane ani sprawdzane na czas więc stwierdziłem...
Zafira A z tego co pamiętam ma wentylator przed chłodnicami, i tam na 99% jest wyciek, zdejmij wentylator jak masz zanim syf, to skraplacz jest do wymiany. A co do sprawdzania szczelność, to ja polecam albo zrobić próbę ciśnieniową azotem i czymś co się pieni, lub jechać do kogoś co mam wykrywacz albo gazu śladowego (wodoru) lub na f-gazy, uv raczej...
hmm u nas krazy w zakladach informacja ze cisnienie panujace w klimie to 30 atm ciekawe skad sie to wzielo, i azotem klime sprawdza sie pod cisnieniem 25bar, moze to za duzo ? wiec jezeli cisnienie bedzie za niskie to co to oznacza ? kiedy mozna powiedziec na pewno ze sprezarka padla albo zawor rozprezny ? :|
Tylko że w tym silniku nie ma żadnej elektroniki oprócz sterowania świecami i EGR i czymś przy pompie wtryskowej więc wątpię żeby Clip coś pokazał ale może jednak warto podjechać do kogoś kto ma Clipa. Myślałem że tym steruje jakiś zespół przekaźników czy coś więc od tego bym zaczął. A co do nabijania klimy azotem to nie wiedziałem. Czy te zwarcie mogło...
Witam wszystkich i przechodzę do setna nie mogę uruchomić klimatyzacji w opel astra H 2004. Myślałem że nie mam czynnika pojechałem do gości od klimy uzupełnili (oczywiście wcześniej sprawdzali mi azotem i tym kombajnem szczelność i wszystko ok więc mi ją napełnili)klimy nadal nie mogłem odpalić więc kupiłem op-com i go podłączyłem aby zobaczyć czy...
Witam Chcialbym spytac czy ktos z Was mial moze do czynienia z klimatyzacja w mazda 626 2000r i moglby odpowiedziec na kilka pytan lub zasugerowac jakies rozwiazanie problemu? Zaczne od poczatku (-: Kiedys klima dzialala bez problemu lecz na jesieni, przestala dzialac klima. W pazdzierniku nabilem wraz z czynnikiem UV, gaz wyciekl ale przynajmniej dowiedzialem...
Witam Tak na początek - kiedy byłeś w serwisie klimatyzacji i czy robiona była wymiana oleju, markera i próby ciśnieniowe łącznie z próbą szczelności azotem ? Jeżeli uzupełniłeś gaz za pomocą naboju to jak opowiedział mi serwisant ( i nie bynajmniej z serwisu autoryzowanego !! ) to na efekty długo nie będziesz musiał czekać. Te instalacje pracują w...
klimatyzacja dlaczego azotem chlodzenie azotem napełnianie azotem
układ synchroniczny samsung firmware updater skacze wskazówka
Niedomykająca się zmywarka - problem z górnym koszem Przeskakiwanie stacji w Radmor 5102 - przyczyny i rozwiązania