W powietrzy jest tlen i wilgoć (woda). Szczególnie woda jest niepożądana. Napchanie powietrza do układu i masz osuszacz do wymiany.
IVECO DAILY 2015r. Brak czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji. Maszyna nie jest w stanie nabić zalecanaj ilości czynnika zamiast 475gram dobija tylko około 200gram. Po zrobieniu próżni i podłączeniu azotu pod złącze HP oraz puszczeniu azotu od razu ciśnienie pokazuje się na LP. Po odłączeniu szybkozłączy i naciśnięciu zaworku LP w celu spuszczeniu...
Jak do tego wszystkiego załączyłeś klimę to sprężarka poszła spać. Nawet nie musiałeś załączać, wystarczyło, że ustawiłeś nawiew na przednią szybę.
Najczęstszym miejscem nieszczelności są połączenia skręcane. Jeśli jedyną usterką jest nieszczelność to trzeba ją po prostu znaleźć. Sposoby są różne od wykrywaczy elektronicznych, przez barwniki uv, aż po nabicie klimatyzacji azotem i spryskiwanie rurek "wodą z ludwikiem". Oczywiście zdarzają się nieszczelności, których naprawa jest mało opłacalna....
Odnośnie golfa 5 ,który nie tłoczył czynnika- wina presostatu ,po wymianie śmiga elegancko. Wiem ,że wprawa z czasem przyjdzie :) jak we wszystkim. Chodzi mi o azot ,bo głównie z handlarzami współpracuje a jak oni poskładają układ to zadają pytanie :szczelny? Ja tylko podciśnieniem teraz sprawdzam ,a jak za 2 dni uleci to mi powiedzą przecież mówiłeś...
Witam, nabiłem układ klimatyzacji azotem na 14 bar. Po 24 h mam spadek ok. 0,075-0,1 bar. Ew może być mniej ze względu na drobne różnice temperatur. Czy taki układ nadaje się do napełnienia ? Czy może lepiej poczekać trochę dłużej z napełnieniem i potrzymać azot jeszcze kilka dni ?
Jak Ci go nie rozerwie? Powinien wytrzymać z 15 bar. 8bar to ciśnienie statyczne w klimatyzacji. Nie wiem do ilu azotem sprawdzają szczelność. Zawsze warto spróbować.
ECON oznacza że układ klimatyzacji ma być wyłączony. Możliwe że problem jest w panelu klimatyzacji bądź nie potrafisz go obsługiwać. Przed nabiciem klimatyzacji powinno się sprawdzić ją robiąc w niej próżnie a później zrobić test z azotem. Mechanikowi się nie chciało lub liczył na to że wrócisz do niego. Chyba że potrafi tylko nabijać klimatyzację.
A ja miałem na myśli czynnik chłodzący a nie np azot wpuszczony dla testu szczelności.
Moim zdaniem coś w tym stylu 7382745138. Po nabiciu azotu jakoś trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie. Przy problemach z klimatyzacją z tym zestawem możesz sprawdzić ciśnienia w układzie.
Normalnie mam azot i reduktor do 30 bar do sprawdzania szczelności klimatyzacji .
Gaz tanieje, bo dodają więcej azotu....
Myślałem raczej, że spróbujecie przepchać układ azotem po odłączeniu sprężarki i próbować w ten sposób szukać niedrożności - na zasadzie odcinania węzłów..
Cena nowych akumulatorów do Nissan Leaf to koszt ok 26 tys. zł natomiast regeneracja ok 5 tys. [url=http://elektrowoz.pl/porady/ile-kos... Teraz należy zwrócić uwagę w jakim budżecie auta są u nas najpopularniejsze. Wątpię także, że osoby które będzie stać na elektryka wybiorą...
Jakiego typu to są połączenia ? Ile ich jest? Nigdy nie sprawdzam połączeń skręcanych przy agregacie i jednostkach wewnętrznych na nowym sprzęcie strata czasu i pieniędzy oraz ryzyko przebicia ciśnienia przez zawory. Robisz ładny kielich dociskasz odpowiednio kluczem i na całe życie urządzenia tam nie zaglądam. No chyba że wynikł jakiś problem i gdzieś...
Ja to proponowałem im odłączyć przewody od agregatu i splita. Zaślepić kruciec przy splicie i puścić azot Zupełnie nie ma powodu, by te przewody odłączać i zaślepiać - splity mają specjalne zawory na imbus, którymi odcinasz rury od jednostki zewnętrznej, i mają też przy takim zaworze króciec serwisowy, przez który wpuszcza się azot. Kilkadziesiąt ruchów...
Ja spawam rurki klimatyzacji i musze sprawdzać na szczelność i robie to azotem.
Zapomniałem napisać że auto jest w Uk gdzie większość specjalistów od klimatyzacji nie posiada nawet azotu czy ozonowania, więc płukanie układu przez firmę odpada, bo nikt u nas tego nie robi.
Układ w momencie lutowania był otwarty - czyli było po prostu powietrze. No to nie dobrze. Wszystkie instrukcje dotyczące lutowania rurek od klimatyzacji mówią o wpuszczaniu azotu lub argonu do środka. Zapewne na wierzchu rurki kilka centymetrów od miejsca lutowania masz taki czarny nalot, który powinien zejść po przetarciu palcem, zostawiając na nim...
Azotem przy 5 barach testuję klimatyzację i wszystko jest ok.Więc chyba pomyliłeś lekcje albo doświadczenia....Pozdr 😀😀😀
Nie tylko pod wpływem azotu się zmienia w pianę, a sprawdza się azotem aby zmiejszyć koszty szukania nieszczelności.
Bo ogrodnik ma tylko maszynkę do nabijania. Szczelność sprawdza się azotem.
Spokojnie....., najpierw wykonaj diagnostykę. Koszty usług zależą od regionu. Ja robiłem sam, poza azotem i napełnianiem r134a.
Jak wentylatory chodzą to pewnie sprężarka również się załącza a co za tym idzie pewnie cos tam czynnika jest :) Proponuję kilkugodzinny test azotem wymianę osuszacza długą próżnie i odpowiedni olej z czynnikiem i powinno grać.
Sprawdź szczelność za pomocą azotu.
Nie raz to robiłem, trzeba tylko podejść do tego ostrożnie tak jak z resztą rzeczy. Wszystko można popsuć jak się chce. Jak się wciśnie centralnie na króciec to nic strasznego się nie stanie, można wpiąć się szybkozłączką z manometrem (próba szczelności azotem).
Demontaż też taki czasami i ja robię ale tylko w tedy jak wiem że wszystko idzie na złom. Podejrzewam że w przypadku tej klimay miało być podobnie. Jednostka wewnętrzna wymaga przedmuchania azotem i to obowiazkowo oraz porządnego suszenia. Koniecznie sprawdź stan jednostki zewnętrznej czy ma zamknięte zawory bo jak nie to masz już olej w spreżarce do...
No to azot i szukać dziury
Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, ale osuszacza to jeszcze nigdy nie kupiłem z ciśnieniem, a w sezonie robi się tego trochę. Po drugie skąd wiesz że to azot, badałeś to w laboratorium, jesteś chemikiem z wykształcenia.
Dzisiaj w swoim aucie poskładałem klimę, dla sprawdzenia czy się odpala , nabiłem ją powietrzem To był błąd i to wielki. Dodano po 41 Jeśli już to azot+ barwnik UV. Ale cóż , 1 raz przeważnie boli.
w samochodzie nie działa klimatyzacja mechanik po napełnieniu azotem na drugi dzień stwierdził że układ jest nieszczelny oraz stwierdził że najprawdopodobniej jest to w miejscu w którym w tym typie samochodu zawsze dochodzi do nieszczelności. Zostaw samochód niech naprawia.
Witam, nie mogę rozstrzygnąć, czy w ogóle można odpuścić któryś z poniższych etapów montażu klimatyzacji split 1+2: 1. Kontrola szczelności azotem. 2. Kontrola próżni mikronometrem. 3. Gięcie rur chłodniczych giętarką. Niby sprawa oczywista, ale gdy pytam o powyższe autoryzowanych instalatorów/serwisantów, to zbywają mnie: "nikt tego tak nie robi",...
W twoim aucie nie ma klasycznego sprzęgła z elektromagnesem na kompresorze. Tutaj masz tylko sprzęgło zrywalne które uszkodzi się gdy wirnik kompresora będzie stwarzał zbyt duży opór. Dość częsty przypadek w tych autach to zerwane sprzęgło z powodu zatarcia się kompresora. Przy takim rozwiązaniu kompresor kręcisz się cały czas gdy pracuje silnik. Kompresor...
niski poziom czynnika = brak pracy wentylatorów. Innego wytłumaczenia nie mam. Co ciekawe, "szafa" badająca automatycznie również szczelność instalacji zaraportowała, że instalacja jest szczelna. niski poziom czynnika = niskie ciśnienie na czujniku i brak załączenia kompresora klimatyzacji . W efekcie czego mamy niskie ciśnienie po stronie wysokiej...
Trzeba najpierw podpiąć do stacji i sprawdzić czy jest gaz. Jak nie ma to stacja wytworzy próżnię i sprawdzi szczelność. Jak jest nieszczelna nabija się azotem i sprawdza gdzie ucieka no chyba że przy użyciu UV będzie widać. Jak jest szczelna i nabita odpalamy klimatyzację i patrzymy czy ruszy kompresor i jakie ciśnienie nabija. I czy wentylator chłodnicy...
Spoko da się sprawdzić sprężarkę bez czynnika. Nabijasz delikatnie około 3 bar powietrza i zapuszczasz do sieci maszynę, jednocześnie obserwując zegary. Zawsze trzeba to robić we dwie osoby, przy sprawnej sprężarce bardzo szybko narasta ciśnienie. Ta metoda jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. po napompowaniu wyszło że jeszcze chłodnica Od razu widać że...
Tak jak kolega radzi wyżej - jedziesz do serwisu klimatyzacji prosisz o nabicie systemu azotem lub powietrzem - po nabiciu układu klimatyzacji nie możesz jej załączać - uklad jest nabity i ma pokazac spadek ciśnienia - przyjeżdżasz za dzień czy dwa i następuje sprawdzenie ciśnienia jezeli jest zero serwisant poszukuje dziurki nieszczelności - jeżeli...
Olsztyn około 70 zł test azotem
Azot i Sprawdzenie chlodnicy od klimatyzacji w tym roczniku wentylator do klimatyzacji jest zamontowany od przodu i tam najczęściej gnije
Tak się zastanawiam, czy nikt w chłodnictwie amatorskim nie ma oporów przed takimi łatwopalnymi czynnikami, jak np. R600A? Gdy się to wypuszcza w powietrze, to nie ma szans na zapłon? Musiałoby być odpowiednie stężenie w powietrzu. Bardziej ryzykowne jest lutowanie twarde/zgrzewanie armatury, tu o zapłon jest bardzo łatwo. Takie prace przeważnie wykonuje...
A nie jest to bardziej prawdopodobne ze nie ma czynnika w ukladzie? Tzn. jest ale za mało ? Po wylaczeniu sprezarki cisnienie mam 15 Bar. Po załączeniu sprezarki schodzi do -0,5 Bara - ze wzgledu na zbyt mala ilosc czynnika ? Bo rurka wtedy musialaby byc calkowicie niedrozna skoro sprezarka robi podcisnienie. Ps. Odłączyłem nawet rurki od agregatu i...
Nabić instalację azotem (15 - 20 bar) i sprawdzać szczelność spryskując instalację wodą z płynem do naczyń itp .
Są tam gdzieś na wierzchu ciśnieniówki? Zobacz czy przewodzą prąd, jeżeli nie, w tym leży problem, albo zbyt mała ilość gazu. Sprawdzane było azotem, czy nie ma rozszczelnienia albo dziurki?
Oprócz wyciągania wilgoci próżnią warto przedmuchać obie jednostki azotem.
Zmień uszczelniacze , olej i napełnij r134. Ale najpierw zrób test szczelności 30bar azotem.
Nabij uczciwie tego azotu 25-30 bar.
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
Sprawdz dysze rozprezna na cienkiej rurce idacej do kabiny w takim srubunku, rurka tam sie bedzie szronic jak opisałes(powinna sie robic mokra a nie zalodziała) wymien filter na rurce ssacej tej grubej sprawdz szczelnosc azotem min 24h(15bar starczy) napełnij 740 gram czynnika wymien filter kabinowy
Zawarta wilgoć w powietrzu rozprawi się z filtrem i sprężarką. Tylko i wyłącznie azot
Szcelnosc sie sprawdza azotem a proznie sie robi po to, zeby usunac resztki powietrza, azotu i zeby układ osuszyc.
Jak mowa o oplu to obstawiam ze masz nieszczelny skraplacz bo to bardzo czesta usterka w oplach ale trzeba sprawdzić szczelność azotem
Szafa hermetycznie zamknięta Zgoda może być hermetycznie zamknięta w suchej atmosferze u producenta i pod żadnym pozorem już nie może być nigdy otwierana. Chłodzona ciekłym azotem.
Dziura w skraplaczu to się sama zrobiła 😅 i woda zeszła https://obrazki.elektroda.pl/2764850500_... https://obrazki.elektroda.pl/7761417300_... Mogę na ten układ auu37w dać ciśnienie azotu na 50 bar ?
Klimatyzacja autobusowa o pojemności 4,5kg czynnika napełniona azotem do 20 barów przy temperaturze 32°na hali godzina 14 , rano 18,5 bara temperatura 25° .Uwzględniając rozszerzalność termiczną niewielki wyciek ,użyty spieniacz do LPG problem z lokalizacją wycieku.Skraplacz wyeliminowany.
R134A to ma duże cząsteczki czy jak? Azot ma mniejsze i wyjdzie gdzie, tak?
Witam, nie wiadomo jaki gaz miałeś w układzie. Może ktoś kiedyś robił próbę i zostawił azot. Azot będzie zalegał w skraplaczu i jako gaz nieskraplający powodował zmniejszenie jego wydajności i wzrost ciśnienia. Pozdrawiam.
gaav presostat mógł puscic spreżarke jeśli było ciśnienie w układzie.fakt że zamiast freonu był tam azot:)i to spowodowało zatarcie kompressora.
Pan sprawdził szczelność i napełnił układ. W jaki sposób? Jak zrobił maszyną próżnię to nie żaden test szczelności (mimo tego, że maszyny dumnie tak opisują ten etap) tylko osuszanie układu.Test szczelności to nabicie układu azotem lub hydrogenem i sprawdzenie szczelności pod ciśnieniem.
Witam. Trzy razy klima nabijana, ile to kosztowało ? Ja robię tak. Podjeżdża auto z nieszczelną klimą to kasuje od 30 do 70 w zależności od czasu szukania nieszczelności. Jeżeli znajdę nieszczelność i wskażę ją klientowi to kasuje, jeżeli nie znajdę to nie kasuję nic. Nieszczelności szukam azotem: 10 - 18 bar zależy od przypadku. Czasami pomocny jest...
włącz jakiś wentylator który by stworzył podciśnienie ( łazienkowy, okap) i sprawdź czy ci schodzi woda z tacy No ten łazienkowy to może nawet wodę z kibla wyssać.... :D Tak bez jaj, te 20-40 Pa to kilka mm słupa wody, a taca ...była pusta. Okap prędzej bo potrafi nawet i 200Pa zależnie od wersji. Jednak pomieszczenie musi być mocno doszczelnione....
nie jestem laikiem w tej dziedzinie na codzień zajmuje się serwisowaniem klimatyzacji i poprawnie można sprawdzić układ na szczelność nadciśnieniem suchym azotem, próbę próżnią przeprowadza się tylko dlatego że tak jest wygodniej spróbuj zatkać palcem otwór ssawny na pompie próżniowej bez problemu to zrobisz, a spróbuj zatkać otwór na azocie 10 bar...
Vw polo 1.2 47kW 2002r. Samochód jest po uderzeniu z przodu, klient przyjechał na sprawdzenie klimatyzacji, w układzie pusto. Napełniłem azotem i przy 8 barach wypiął się przewód w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Po stronie męskiej została tylko gumka (praktycznie niepotrzebna), po stronie żeńskiej wyjąłem seger, kawałek plastyku a na końcu orign. Jak...
narazie jeszcze jeżdze tym autem z gazem i jak przestanie to poszukam na azocie, próby szczelności szukałem na włączonej klimatyzacji ciśnienie okolo 15bar wszystkie złącza na mydło wydają sie być szczelne.
3 bary? I co dalej? Podstawowa sprawa - to szczelność instalacji. Spr. to napełnienie azotem do ok. 9 bar i ob. manometrów.. Samo spr. sprężarki nic ci nie da.
Podjedz gdzies , gdzie sie znaja na klimie a do wykrywania nieszczelnosci uzywaja azotu a nie maszyny.
Naprawić serwis zajmujący się klimami:) Pewno zapchany jest filtr osuszacza, bez sprzętu, pompy próżniowej azotu itp nie ma co grzebać.
W takim razie cisnienie okolo 2 bar jak najbardziej w porzadku, a moze masz gdzies nieszczelnosc? napelnij uklad azotem i sprawdz
Ubytek rozumiem że dopuścić r600a,a Nie. trza sprawdzić i skoro masz czas to sprawdź szczelność układu azotem:) Tak. Mam trochę doświadczenia w klimatyzacji, Trochę, a to chyba na wyrost powiedziane.
Jedynie to wykręcić czujnik i podać mu 20 bar przy wlaczonej klimie. Wtedy zaskoczy. Taka zabawa. Ja to mam przejściówki do takiego czujnika np zrobione z kawałków instalacji. I mozna azotem sprawdzić. Jak klima np nie hasa tp odkrecam czujnik jak jest na zaworku i sprawdzam czy klima klepnie. Wtedy wiadomo ze jedno z głowy.
Odkręcenie się tej śruby, sugeruje, że czas wymienić sprężarkę, puki co zrób diagnostykę, sprawdź parametry pracy układu. Dodano po 1 nabilem drugi raz 650g dalej nic odessalem znowu 350g uklad szczelny sprawdzony azotem pomocy Nie które maszyny do serwisu klimy są ograniczone, i nie odessają całego czynnika. (efekt odparowania) nabijasz zresztą przy...
Panowie w swoim układzie mam takie mikro nieszczelności; że magicy nie mogą tego znaleźć. Byłam u trzech. Jak już trzeci nie znalazł to ja nie... Trzeci nawet w środku patrzał w nagrzewnicy tp itd. Też powiedział, że może być dziura grubości włosa. Nabił mi klime azotem do 25 bar i po jednym dniu uciekło 1.5bar. Się zastanawiam nad tym uszczelniaczem...
Witam wszystkich. Czy parownik klimatyzacji znajduje się pod podłogą miejsce pasażera ? Czy to dodatkowy na drugą strefę ? Po podpięci azotu ewidentnie syczy z tamtej strony, a nie do końca widzę czy jest to dodatkowy czy tylko jeden.
Dużo napisałeś ja napisze krótko. Odzyskać cały czynnik z instalacji zrobić próżnię utzrzymać godzinę następnie napełnić suchym azotem do ciśnienia jeden bar. Spuścić azot próżnia tak aż do skutku. Wymiana oleju całego obowiązkowo a nawet po tygodniu ponowna wymiana oleju. Wymiana oleju ze względu że ten świeży zmiesza się ze starym. Napełnić czystym...
Witam, Jak duże wahania ciśnienia może mieć hydrogen (azot + wodór) podczas różnic temperatur otoczenia?... przepraszam ale "hydrogen" = wodór a nie jakaś mieszanka, nabijanie klimatyzacji wodorem to bardzo interesujące podejście, tu może być problem gdyż wodór wycieka przez metale w pewnych warunkach. Pozdrawiam
Zalecam wymianę oleju. Potem próżnia 2h następnie azot test szczelności 24h. Jeśli ok ponowna próżnia utrzymać próżnię dobę i uruchamiać.
Do wymiany oring. Koszt kilku zł. Po wymianie znów nabij azotem dla sprawdzenia. Jaki koszt w warsztacie - to zależy od dostępu do tego miejsca. Po demontażu zderzaka powinien być tam dostęp. Myślę że robota ok 100zl. 2 godzinki roboty na podwórku i zrobisz sam.
Spuszczczaj to powietrze i rób próżnię. Niech stoi na niej trochę i pompa znowu. Pasowało by pogonić wilgoć ciepłym azotem na zmianę z próżnią. Nie wiem czy to pomoże? :cry: Zamiasy azotu można użyć argonu. Jest z reguły łatwiej dostępny w warsztatach.
Przy małej ilości czynnika klima może się nie włączać bo nie pozwoli na to presostat niskiego ciśnienia. 0.74 i 0.25 g to chyba błąd pisowni, prawidłowo chyba 740 i 250 g czynnika. Szczelność sprawdza się azotem a nie powietrzem. Powietrze zawilgoci cały układ. Jeśli klima jest szczelna to jak gaz ucieknie ? Ostrożnie należy podchodzić do całkiem pustych...
Lutowanie miedzi np przy klimatyzacji powinno odbywać się w osłonie azotu a topnik fosforowy powinien mieć większą zawartość srebra bez tych warunków lut jest nieczysty w czasie lutowania bez osłony azotu w miejscu lutu pojawia się zendra można ją wyczyścić z wierzchu ale od środka raczej nie, lut oczywiście jest szczelny ale co ze środkiem rury? czynnik...
Mam problem z klimatyzacją: - klimatyzacja działała, ale co jakiś czas się wyłączała (mroziła rozmrażała się i ponownie mroziła), po podłączeniu do aparatury okazało się że brakuje 200g czynnika, bo jest podobno 550g więc napełniono, - po napełnieniu okazało się że już całkiem nie działa i ubyło czynnika 150 przy napełnianiu, - więc znowu odsączono...
będzie niechętny, żeby dosztukować 15cm przewodów freonowych. Będzie niechętny. Do tej operacji, która Ci się wymarzyła ( :-) ) trzeba zamknąć gaz w jednostce zewnętrznej, wymienić obie rury (ich się nie opłaca lutować - więcej pójdzie azotu i gazu do palnika, niż to warto), porobić kielichy od nowa, ponaginać kąty, poizolować kauczukiem, potem znowu...
Benzyna ekstrakcyjna do płukania rurociagu oraz przesłuchać azotem. Następnie próba szczelności 24h i po temacie. Jaka diagnoza w poprzednim sprzęcie ?
Dzięki za odpowiedź - poszukam jakiejś podróbki (bo nowa w serwisie kosztuje jedyne ... 2300 (ceny jakieś z kosmosu :) ). Gdzie szukać podróbek (w normalnych sklepach z częściami do VW nie mają :( ). Pozdrawiam A co do testowania szczelności klimatyzacji to nie wiem czy mi wtłoczyli najpierw azot czy nie ale i tak im nie odpuszczę ponownego darmowego...
Na skraplaczu jest fiter pod taka czarna zaslepka, jak napełnisz azotem to sprawdz czy tam nie cieknie. Jezeli tak, to kup nowy korek, spusc azot, wymontuj stary i dobrze oczysc gniazdo z soli, załoz nowe oringi, posmaruj olejem i wcisnij korek, acha nie zapomnij o zegerze ktory go trzyma. Mozesz tez pokusic sie o nowy wkład filtra. To jest najczestrze...
Powinien mieć jeszcze azot, aby sprawdzić gdzie ucieka czynnik, bo teraz nie wiadomo czy go brakowało, czy uciekł po uruchomieniu.
Dziś oddałem auto klientowi. Klima śmiga aż miło. Dziwi mnie jedna rzecz, mianowicie po uruchomieniu klimatyzacji przewód niskiego ciśnienia są tak zimne, że osadza się na nich szron. A zrobiłem tak: wymieniłem skraplacz (dałem nowe uszczelki) jeszcze raz sprawdziłem szczelność azotem, podpiąłem czerwony przewód od stacji do klimatyzacji do złącza serwisowego...
Pod lampą rurka wysokiego ciśnienia która koroduje.Pas przedni do odsunięcia.A po za tym azot środek do nieszczelności gazu i do dzieła.:D
No i lipa. Puścił azot na osi wałka pod sprzęgłem. Czy tam w ogóle ma prawo być ciśnienie?
Od dłuższego czasu walczę z nie sprawną klimatyzacją. Zaczęło się od braku obiegu czynnika, zapchany był zawór rozprężny po stronie wysokiego ciśnienia. Układ rozebrany oczyszczony, przedmuchany azotem. Następnie rozszczelniony parownik który został wymieniony. Klimatyzacja została nabita czynnikiem. Po podłączeniu pod PP2000 pokazuje błąd czujnika...
Jestem już po wymianie sprężarki. W starej sprężarce może było 20ml oleju i w dodatku było widać że oddziela się na 3 części przezroczystą (pewnie woda), jasnobrązową i zieloną. Podejrzewam że przy regeneracji (1,5r temu) za bardzo się nie postarali i dlatego był w niej taki galimatias... Teraz jadę na sprawdzenie szczelność azotem i (jeśli będzie szczelna)...
Chłodnica ci zgniła oring raczej nic nie da.. Może tak a może nie. Wg mnie -rozkręć to połączenie i wyjmij rurkę. -wymień oring, udaj się do jakiegoś zakładu co robi klimy i dostaniesz za friko -zamontuj nowy oring, przed montażem posmaruj oring olejem PAG lub psiknij silikonem -napełnij układ sprężonym gazem (azot, powietrze) -popsikaj wodą z szamponem...
dzieki wszystkim,pomoglo oproznienie ukladu,przedmuchanie azotem i ponowne nabicie i klima zaczela pracowac,pozdrawiam.
Zapchanie układu raczej wykluczam, ponieważ płukanie a potem przedmuchanie Azotem nie wykazało przy okazji zatorów. Osuszacz nowy. Jedyne co przychodzi mi na myśl to zawór rozprężny lub zawór regulacji w sprężarce 🤔
Azotem sprawdza się instalacje chłodnicze zwykle wykonane na rurach twardych z większą ilością złączek, nypli muf itp. Połączenia są lutowane - należy to sprawdzić i zwykle tak to się odbywa. Przy małym czy dużym nawet splicie nie ma to takiego znaczenia gdyż: jednostki przechodzą tą próbę w fabryce, instalacja jest na rurze miękkiej w jednym kawałku...
Nieszczelnosci w ukladzie klimatyzacji samochodowej szuka sie za pomoca dwoch metod: 1. Do klimatyzacji nabijamy normalnie czynnik chlodniczy a dodatkowo specjalny barwnik. Zalaczamy klime na kilkanascie - kilkadziesiat minut po czym lampa ultrafioletowa ogladamy dokladnie wszystkie przewody, polaczenia itd. Barwnik swieci w ultrafiolecie i wskazuje...
A gdzie byłeś, w jakim zakładzie ? może u szewców, albo u kuśnierza ? Czegoś tu nie rozumie - sprawdzał azotem a tu dziura że powinno być słychać uciekający gaz. Dla mnie to nienormalne.
oczywiście ze płyn był uzupełniony. Szczelność sprawdzona za pomocą Azotu jeżeli chodzi o działanie klimatyzacji jest już wszystko ok. Czyli załącza się i działa poprawnie. Może ktoś zna odp co może być przyczyną pytania nr 2 powiem szczerze że raz działa dobrze raz tak że jak chce uruchomić wentylator muszę dodać jedną prędkość więcej lub zmniejszyć....
Vivaro 2.0dci 114KM 2011r blaszak 3 osobowy. Klimatyzacja manualna. Klima szczelna (sprawdzona azotem i hydrogenem) czynnik świeży 650g. Przycisk AC się podświetla. Czujnik pod clipem widzi 6bar. Sprężarka nie startuje, ale jak na zgaszonym wcisnę przycisk AC i odpalę silnik to na 1sek kompresor się załączy. Później jak już silnik pracuje nie reaguje...
Tak jak napisał kolega - bloki pomiarowe i tam widać czemu kompresor nie działa. Dobry pomysł z tym nabijaniem powietrza tyle że szkoda osuszacza. Od tego jest azot. Chciałbym zauważyć że silnik BCB jest nowszym silnikiem w G4 więc raczej jest tam komunikacja pomiędzy ECU i licznikiem poprzez CAN (czyli licznik xxx920xxx a nie xxx919xxx). Jeżeli tak...
OK, może podejdźmy do tematu inaczej... Jak wygląda serwis klimatyzacji? 1. Chłopaki wyciągają z instalacji cały czynnik i olej 2. Tworzona jest próżnia w układzie - ma za zadanie OSUSZYĆ klimatyzację (wyeliminować wilgoć) gdzieś po drodze jest możliwa wymiana osuszacza (ponoć max pół godziny od rozpakowania trzeba potraktować układ próżnią, inaczej...
klimatyzacja dlaczego azotem napełnianie azotem chłodzenie azotem
zrobić ładowarkę słoneczną termet comfort zapłonu fusion
mazda konserwacja konserwacja podwozia
Przekaźnik 285 58002R 12V/30A w Piaggio X8 125 2006 - Funkcja Klawisz DCC w sprzęcie Technics - Direct CD Copy czy Dynamic Contour Control?