W powietrzy jest tlen i wilgoć (woda). Szczególnie woda jest niepożądana. Napchanie powietrza do układu i masz osuszacz do wymiany Zastanawiam się czemu, używa się do sprawdzenia szczelności w klimatyzacji azotu, i przypuśćmy że nosisz okulary , wchodzisz do domu z zerowej temperatury do np 25 stopni , dlaczego one ci zachodzą rosą ? , to jest tzw...
(at)arturavs trzeba jakoś "inaczej" zareagować. Jeżeli ktoś ma braki wiedzy ze szkoły podstawowej (poziom cieczy w naczyniach połączonych lub ciśnienie) czyli poziom dla blond-idiotki. Jest taki dowcip o blondynce -nie ma pani ciśnienia w przednim kole -no tak, ale tylko na dole A tu życie przerosło kabaret, stąd moja "trafna" odpowiedź. Natomiast normalnym...
Na azocie włączyłeś klimatyzacje i tak jeździłeś?
Odnośnie golfa 5 ,który nie tłoczył czynnika- wina presostatu ,po wymianie śmiga elegancko. Wiem ,że wprawa z czasem przyjdzie :) jak we wszystkim. Chodzi mi o azot ,bo głównie z handlarzami współpracuje a jak oni poskładają układ to zadają pytanie :szczelny? Ja tylko podciśnieniem teraz sprawdzam ,a jak za 2 dni uleci to mi powiedzą przecież mówiłeś...
Pan sprawdził szczelność i napełnił układ. W jaki sposób? Jak zrobił maszyną próżnię to nie żaden test szczelności (mimo tego, że maszyny dumnie tak opisują ten etap) tylko osuszanie układu.Test szczelności to nabicie układu azotem lub hydrogenem i sprawdzenie szczelności pod ciśnieniem.
Jak Ci go nie rozerwie? Powinien wytrzymać z 15 bar. 8bar to ciśnienie statyczne w klimatyzacji. Nie wiem do ilu azotem sprawdzają szczelność. Zawsze warto spróbować.
Wykładowca z boscha więc coś chyba wie. To zapytaj wykładowcy z Boscha, GM, BMW, Mercedesa czy można nagrzewać śruby do czerwoności. Po co masz pytać , ja Ci odpowiem. Oczywiście jest to zabronione ponieważ metal śruby zmienia swoją strukturę i pamięta swoją historię cieplną, itd,itd, itp pierdu pierdu, Tylko ja bym mu dał 20 letnie zwłoki gdzie śruby...
Najczęstszym miejscem nieszczelności są połączenia skręcane. Jeśli jedyną usterką jest nieszczelność to trzeba ją po prostu znaleźć. Sposoby są różne od wykrywaczy elektronicznych, przez barwniki uv, aż po nabicie klimatyzacji azotem i spryskiwanie rurek "wodą z ludwikiem". Oczywiście zdarzają się nieszczelności, których naprawa jest mało opłacalna....
nie jestem laikiem w tej dziedzinie na codzień zajmuje się serwisowaniem klimatyzacji i poprawnie można sprawdzić układ na szczelność nadciśnieniem suchym azotem, próbę próżnią przeprowadza się tylko dlatego że tak jest wygodniej spróbuj zatkać palcem otwór ssawny na pompie próżniowej bez problemu to zrobisz, a spróbuj zatkać otwór na azocie 10 bar...
dzieki wszystkim,pomoglo oproznienie ukladu,przedmuchanie azotem i ponowne nabicie i klima zaczela pracowac,pozdrawiam.
Tak jak napisał kolega - bloki pomiarowe i tam widać czemu kompresor nie działa. Dobry pomysł z tym nabijaniem powietrza tyle że szkoda osuszacza. Od tego jest azot. Chciałbym zauważyć że silnik BCB jest nowszym silnikiem w G4 więc raczej jest tam komunikacja pomiędzy ECU i licznikiem poprzez CAN (czyli licznik xxx920xxx a nie xxx919xxx). Jeżeli tak...
napełniona już olejem 135gr czy jeśli osoba nabijająca dobiła kolejne 135 gr może to powodować problemy Tak po prostu masz dwa stany oleju a gdzie miejsce na czynnik ? trzeba to wszystko odessać i że tak to uimę przedmuchać azotem cały układ , a i jeszcze bez demontarzu kompresora się nie obejdzie by zabrać z niego olej.
Mam problem z klimatyzacją: - klimatyzacja działała, ale co jakiś czas się wyłączała (mroziła rozmrażała się i ponownie mroziła), po podłączeniu do aparatury okazało się że brakuje 200g czynnika, bo jest podobno 550g więc napełniono, - po napełnieniu okazało się że już całkiem nie działa i ubyło czynnika 150 przy napełnianiu, - więc znowu odsączono...
Zmień serwis - próba szczelności "na próżnię" to żadna próba bo w srodku układu masz zero a "z atmosfery" 1 bar. Dopiero azot pod ciśnieniem pozwala stwierdzić szczelność ale to już trochę więcej barów.
Lutowanie miedzi np przy klimatyzacji powinno odbywać się w osłonie azotu a topnik fosforowy powinien mieć większą zawartość srebra bez tych warunków lut jest nieczysty w czasie lutowania bez osłony azotu w miejscu lutu pojawia się zendra można ją wyczyścić z wierzchu ale od środka raczej nie, lut oczywiście jest szczelny ale co ze środkiem rury? czynnik...
W takim razie dlaczego nie mozna uzywac sprezonego powietrza zamiast azotu? Po twoich slowach musze powiedziec klientom ze nie bedzie juz chlodno w ich samochodach :(
Cena nowych akumulatorów do Nissan Leaf to koszt ok 26 tys. zł natomiast regeneracja ok 5 tys. [url=http://elektrowoz.pl/porady/ile-kos... Teraz należy zwrócić uwagę w jakim budżecie auta są u nas najpopularniejsze. Wątpię także, że osoby które będzie stać na elektryka wybiorą...
Zapomniałem napisać że auto jest w Uk gdzie większość specjalistów od klimatyzacji nie posiada nawet azotu czy ozonowania, więc płukanie układu przez firmę odpada, bo nikt u nas tego nie robi.
Układ w momencie lutowania był otwarty - czyli było po prostu powietrze. No to nie dobrze. Wszystkie instrukcje dotyczące lutowania rurek od klimatyzacji mówią o wpuszczaniu azotu lub argonu do środka. Zapewne na wierzchu rurki kilka centymetrów od miejsca lutowania masz taki czarny nalot, który powinien zejść po przetarciu palcem, zostawiając na nim...
Dzień dobry, Mam taki problem z moją klimatyzacją, ponieważ nie chodziła udałem się do serwisu i okazało się że jest mało już czynnika i kompresor nie włączał się z tego powodu. Z racji tego że auto sprowadziłem zimą fizycznie nie miałem jak sprawdzić czy klimatyzacja wcześniej działała. Podczas serwisu została sprawdzona szczelność układu azotem i...
Dzień dobry, na początku zaznaczę ze przekopałem cały internet i nie znalazłem rozwiązania. Auto to astra G 1.4 z 2001r. Klima się nie załącza. Uszkodzona była cewka, przelutowałem bezpiecznik - cewka sprawna. Pojechałem na nabicie, pan nabił mi azotem w celu sprawdzenia czy w ogóle ruszy, nie ruszyło. Wymieniłem czujnik ciśnienia klimy, bez efektu....
Gaz tanieje, bo dodają więcej azotu....
Ja spawam rurki klimatyzacji i musze sprawdzać na szczelność i robie to azotem.
Tylko że w tym silniku nie ma żadnej elektroniki oprócz sterowania świecami i EGR i czymś przy pompie wtryskowej więc wątpię żeby Clip coś pokazał ale może jednak warto podjechać do kogoś kto ma Clipa. Myślałem że tym steruje jakiś zespół przekaźników czy coś więc od tego bym zaczął. A co do nabijania klimy azotem to nie wiedziałem. Czy te zwarcie mogło...
w samochodzie nie działa klimatyzacja mechanik po napełnieniu azotem na drugi dzień stwierdził że układ jest nieszczelny oraz stwierdził że najprawdopodobniej jest to w miejscu w którym w tym typie samochodu zawsze dochodzi do nieszczelności. Zostaw samochód niech naprawia.
Normalnie mam azot i reduktor do 30 bar do sprawdzania szczelności klimatyzacji .
A ja miałem na myśli czynnik chłodzący a nie np azot wpuszczony dla testu szczelności.
Azotem przy 5 barach testuję klimatyzację i wszystko jest ok.Więc chyba pomyliłeś lekcje albo doświadczenia....Pozdr 😀😀😀
Witam Chciałem sprawdzić szczelność połączeń w instalacji klimatyzacji multisplita przy pomocy azotu.Czy bylby ktoś uprzejmy udzielić informacji jak wysokie ciśnienie mogę zapodac do instalacji.Dziekuje za odp
ECON oznacza że układ klimatyzacji ma być wyłączony. Możliwe że problem jest w panelu klimatyzacji bądź nie potrafisz go obsługiwać. Przed nabiciem klimatyzacji powinno się sprawdzić ją robiąc w niej próżnie a później zrobić test z azotem. Mechanikowi się nie chciało lub liczył na to że wrócisz do niego. Chyba że potrafi tylko nabijać klimatyzację.
Sprawdź szczelność za pomocą azotu.
Moim zdaniem coś w tym stylu 7382745138. Po nabiciu azotu jakoś trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie. Przy problemach z klimatyzacją z tym zestawem możesz sprawdzić ciśnienia w układzie.
Bo ogrodnik ma tylko maszynkę do nabijania. Szczelność sprawdza się azotem.
Spokojnie....., najpierw wykonaj diagnostykę. Koszty usług zależą od regionu. Ja robiłem sam, poza azotem i napełnianiem r134a.
proponuje nie sprawdzac ukladu klimatyzacji,napelnionej wczesniej azotem.Azot jest gazem wysokocisnieniowym i bardzo szybko sie spreza nawet najmniejsza ilosc pozostawiona w ukladzie powoduje natychmiastowy wzrost cisnienia na stronie tloczej HP i niemozliwy opor dla kompresora.chwilke pozniej kompresor sam sie zdemontuje.Tzw. suchy azot sluzy tylko...
F38 sprawny, zasilanie na przełącznik jest. Sam przełącznik nie puszcza dalej napięcia, co wskazuje na brak czynnika lub awarię. Fakt, czynnika nie było, próba ciśnieniowa azotem nie wykazała na miejscu wycieku, więc na czas naprawy zmostkowałem piny 1 z 4. FD również sprawny, więc nie wiem, dlaczego zwarte do masy sprzęgło klimy nie spaliło bezpiecznika,...
Nie tylko pod wpływem azotu się zmienia w pianę, a sprawdza się azotem aby zmiejszyć koszty szukania nieszczelności.
Kolego, test szczelności to się robi na minimum 24 godziny. Ładuje się azotem na określone ciśnienie układ i klient ma jechać do domu i ma wrócić po dobie a czasem jak mu nie śpieszno to po dwóch dobach. Tylko ci serwisanci są tak pazerni na pieniądze, że nie "mają czasu czekać". Pompa próżniowa nie służy do sprawdzania szczelności, tylko do chwilowego...
No to azot i szukać dziury
Vw polo 1.2 47kW 2002r. Samochód jest po uderzeniu z przodu, klient przyjechał na sprawdzenie klimatyzacji, w układzie pusto. Napełniłem azotem i przy 8 barach wypiął się przewód w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. Po stronie męskiej została tylko gumka (praktycznie niepotrzebna), po stronie żeńskiej wyjąłem seger, kawałek plastyku a na końcu orign. Jak...
Parownik został wyciągnięty z obudowy i zabrany na warsztat w celu sprawdzenia czy nie ma gdzieś nieszczelności, a agregat zostawiony na miejscu na azocie. Po odzysku gazu okazało się że 1,5 kg brakowało, w wyniku czego stwierdziłem, że musi być gdzieś nieszczelność. Klient twierdził, że poprzednia firma tylko zamontowała urządzenie, a ono normalnie...
Tak jak kolega radzi wyżej - jedziesz do serwisu klimatyzacji prosisz o nabicie systemu azotem lub powietrzem - po nabiciu układu klimatyzacji nie możesz jej załączać - uklad jest nabity i ma pokazac spadek ciśnienia - przyjeżdżasz za dzień czy dwa i następuje sprawdzenie ciśnienia jezeli jest zero serwisant poszukuje dziurki nieszczelności - jeżeli...
Jeszcze nie widziałem żeby kiedykolwiek robili próbę ciśnieniową azotem. Tym bardziej że klucza dynamometrycznego też nie mają. Mam podejrzenia że wolą robić połączenia opierając się na doświadczeniu, a jak raz kiedyś nie wyjdzie i czynnik pójdzie w powietrze, to dopełnią nowym. Kiedyś ponowne napełnienie to kilkadziesiąt zł. Dopiero teraz 200-300 zł...
Podsumowując całość powyżej i zakończenie naprawy suszarki bębnowej od Samsunga. Z miejsca napiszę, że udało się i suszarka jest naprawiona, działa jak nowa i suszy ubrania tak szybko jak od nowości. Ale od początku. Jakie były objawy i diagnostyka możecie przeczytać we wcześniejszych postach, a poniżej jak to się potoczyło i zakończyło. Po wyczyszczeniu...
Uważają, że to niepotrzebne(?) Ja w sumie też. Azot nie jest tani, a idzie go na ten proces niemało. Poza spełnieniem wymogów z instrukcji obsługi, daje to tak niewiele - a zawsze może puścić zawór napełniania i azot zmiesza się z czynnikiem w JZ. rury klimatyzacyjne są testowane ciśnieniem w fabryce Poczytaj, ile te rury wytrzymują. Dam głowę, że...
Oprócz wyciągania wilgoci próżnią warto przedmuchać obie jednostki azotem.
Nie raz to robiłem, trzeba tylko podejść do tego ostrożnie tak jak z resztą rzeczy. Wszystko można popsuć jak się chce. Jak się wciśnie centralnie na króciec to nic strasznego się nie stanie, można wpiąć się szybkozłączką z manometrem (próba szczelności azotem).
niski poziom czynnika = brak pracy wentylatorów. Innego wytłumaczenia nie mam. Co ciekawe, "szafa" badająca automatycznie również szczelność instalacji zaraportowała, że instalacja jest szczelna. niski poziom czynnika = niskie ciśnienie na czujniku i brak załączenia kompresora klimatyzacji . W efekcie czego mamy niskie ciśnienie po stronie wysokiej...
Olsztyn około 70 zł test azotem
Zmień uszczelniacze , olej i napełnij r134. Ale najpierw zrób test szczelności 30bar azotem.
Nabij uczciwie tego azotu 25-30 bar.
Azot i Sprawdzenie chlodnicy od klimatyzacji w tym roczniku wentylator do klimatyzacji jest zamontowany od przodu i tam najczęściej gnije
Witam. Trzy razy klima nabijana, ile to kosztowało ? Ja robię tak. Podjeżdża auto z nieszczelną klimą to kasuje od 30 do 70 w zależności od czasu szukania nieszczelności. Jeżeli znajdę nieszczelność i wskażę ją klientowi to kasuje, jeżeli nie znajdę to nie kasuję nic. Nieszczelności szukam azotem: 10 - 18 bar zależy od przypadku. Czasami pomocny jest...
Klimatyzacja autobusowa o pojemności 4,5kg czynnika napełniona azotem do 20 barów przy temperaturze 32°na hali godzina 14 , rano 18,5 bara temperatura 25° .Uwzględniając rozszerzalność termiczną niewielki wyciek ,użyty spieniacz do LPG problem z lokalizacją wycieku.Skraplacz wyeliminowany.
No właśnie nie taki mikro bo nabili układ azotem i od razu całość uciekła.
Szafa hermetycznie zamknięta Zgoda może być hermetycznie zamknięta w suchej atmosferze u producenta i pod żadnym pozorem już nie może być nigdy otwierana. Chłodzona ciekłym azotem.
Jak wentylatory chodzą to pewnie sprężarka również się załącza a co za tym idzie pewnie cos tam czynnika jest :) Proponuję kilkugodzinny test azotem wymianę osuszacza długą próżnie i odpowiedni olej z czynnikiem i powinno grać.
Jak mowa o oplu to obstawiam ze masz nieszczelny skraplacz bo to bardzo czesta usterka w oplach ale trzeba sprawdzić szczelność azotem
gaav presostat mógł puscic spreżarke jeśli było ciśnienie w układzie.fakt że zamiast freonu był tam azot:)i to spowodowało zatarcie kompressora.
Dzisiaj w swoim aucie poskładałem klimę, dla sprawdzenia czy się odpala , nabiłem ją powietrzem To był błąd i to wielki. Dodano po 41 Jeśli już to azot+ barwnik UV. Ale cóż , 1 raz przeważnie boli.
R134A to ma duże cząsteczki czy jak? Azot ma mniejsze i wyjdzie gdzie, tak?
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
Dziura w skraplaczu to się sama zrobiła 😅 i woda zeszła https://obrazki.elektroda.pl/2764850500_... https://obrazki.elektroda.pl/7761417300_... Mogę na ten układ auu37w dać ciśnienie azotu na 50 bar ?
Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, ale osuszacza to jeszcze nigdy nie kupiłem z ciśnieniem, a w sezonie robi się tego trochę. Po drugie skąd wiesz że to azot, badałeś to w laboratorium, jesteś chemikiem z wykształcenia.
W takim razie cisnienie okolo 2 bar jak najbardziej w porzadku, a moze masz gdzies nieszczelnosc? napelnij uklad azotem i sprawdz
Spoko da się sprawdzić sprężarkę bez czynnika. Nabijasz delikatnie około 3 bar powietrza i zapuszczasz do sieci maszynę, jednocześnie obserwując zegary. Zawsze trzeba to robić we dwie osoby, przy sprawnej sprężarce bardzo szybko narasta ciśnienie. Ta metoda jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. po napompowaniu wyszło że jeszcze chłodnica Od razu widać że...
narazie jeszcze jeżdze tym autem z gazem i jak przestanie to poszukam na azocie, próby szczelności szukałem na włączonej klimatyzacji ciśnienie okolo 15bar wszystkie złącza na mydło wydają sie być szczelne.
Witam wszystkich. Czy parownik klimatyzacji znajduje się pod podłogą miejsce pasażera ? Czy to dodatkowy na drugą strefę ? Po podpięci azotu ewidentnie syczy z tamtej strony, a nie do końca widzę czy jest to dodatkowy czy tylko jeden.
Szcelnosc sie sprawdza azotem a proznie sie robi po to, zeby usunac resztki powietrza, azotu i zeby układ osuszyc.
Podjedz gdzies , gdzie sie znaja na klimie a do wykrywania nieszczelnosci uzywaja azotu a nie maszyny.
Dzięki za odpowiedź - poszukam jakiejś podróbki (bo nowa w serwisie kosztuje jedyne ... 2300 (ceny jakieś z kosmosu :) ). Gdzie szukać podróbek (w normalnych sklepach z częściami do VW nie mają :( ). Pozdrawiam A co do testowania szczelności klimatyzacji to nie wiem czy mi wtłoczyli najpierw azot czy nie ale i tak im nie odpuszczę ponownego darmowego...
Są tam gdzieś na wierzchu ciśnieniówki? Zobacz czy przewodzą prąd, jeżeli nie, w tym leży problem, albo zbyt mała ilość gazu. Sprawdzane było azotem, czy nie ma rozszczelnienia albo dziurki?
Naprawić serwis zajmujący się klimami:) Pewno zapchany jest filtr osuszacza, bez sprzętu, pompy próżniowej azotu itp nie ma co grzebać.
A nie jest to bardziej prawdopodobne ze nie ma czynnika w ukladzie? Tzn. jest ale za mało ? Po wylaczeniu sprezarki cisnienie mam 15 Bar. Po załączeniu sprezarki schodzi do -0,5 Bara - ze wzgledu na zbyt mala ilosc czynnika ? Bo rurka wtedy musialaby byc calkowicie niedrozna skoro sprezarka robi podcisnienie. Ps. Odłączyłem nawet rurki od agregatu i...
Ubytek rozumiem że dopuścić r600a,a Nie. trza sprawdzić i skoro masz czas to sprawdź szczelność układu azotem:) Tak. Mam trochę doświadczenia w klimatyzacji, Trochę, a to chyba na wyrost powiedziane.
Nabić instalację azotem (15 - 20 bar) i sprawdzać szczelność spryskując instalację wodą z płynem do naczyń itp .
Od dłuższego czasu walczę z nie sprawną klimatyzacją. Zaczęło się od braku obiegu czynnika, zapchany był zawór rozprężny po stronie wysokiego ciśnienia. Układ rozebrany oczyszczony, przedmuchany azotem. Następnie rozszczelniony parownik który został wymieniony. Klimatyzacja została nabita czynnikiem. Po podłączeniu pod PP2000 pokazuje błąd czujnika...
Panowie ktoś z Was spotkał się z warsztatem serwisującym klimatyzacje samochodowe stosującą metodę wykrycia nieszczelności układu przy użyciu gazu śladowego (azot/wodór) i detektora elektronicznego? Szukam warsztatu na podkarpaciu lub małopolska, będę wdzięczny za wszelkie info. https://www.youtube.com/watch?v=Ns...
włącz jakiś wentylator który by stworzył podciśnienie ( łazienkowy, okap) i sprawdź czy ci schodzi woda z tacy No ten łazienkowy to może nawet wodę z kibla wyssać.... :D Tak bez jaj, te 20-40 Pa to kilka mm słupa wody, a taca ...była pusta. Okap prędzej bo potrafi nawet i 200Pa zależnie od wersji. Jednak pomieszczenie musi być mocno doszczelnione....
Sprawdz dysze rozprezna na cienkiej rurce idacej do kabiny w takim srubunku, rurka tam sie bedzie szronic jak opisałes(powinna sie robic mokra a nie zalodziała) wymien filter na rurce ssacej tej grubej sprawdz szczelnosc azotem min 24h(15bar starczy) napełnij 740 gram czynnika wymien filter kabinowy
Vivaro 2.0dci 114KM 2011r blaszak 3 osobowy. Klimatyzacja manualna. Klima szczelna (sprawdzona azotem i hydrogenem) czynnik świeży 650g. Przycisk AC się podświetla. Czujnik pod clipem widzi 6bar. Sprężarka nie startuje, ale jak na zgaszonym wcisnę przycisk AC i odpalę silnik to na 1sek kompresor się załączy. Później jak już silnik pracuje nie reaguje...
niewiem czy masz manual czy klimatronic ale mozliwosci sa takie podłaczyc sie pod kompa.np.OP COM,OPEL TECH i sprawdzic kody błedów,ewentualnie zrobic test elementów wykonawczych i zobaczyc czy załaczy sie wentylator z programu jesli bedzie taka opcja,lub miernik butelka np. z azotem suchym,wykrecic czujnik z ukladu klimatyzacji i zasymulowac cisnienie...
Benzyna ekstrakcyjna do płukania rurociagu oraz przesłuchać azotem. Następnie próba szczelności 24h i po temacie. Jaka diagnoza w poprzednim sprzęcie ?
Pod lampą rurka wysokiego ciśnienia która koroduje.Pas przedni do odsunięcia.A po za tym azot środek do nieszczelności gazu i do dzieła.:D
Jestem już po wymianie sprężarki. W starej sprężarce może było 20ml oleju i w dodatku było widać że oddziela się na 3 części przezroczystą (pewnie woda), jasnobrązową i zieloną. Podejrzewam że przy regeneracji (1,5r temu) za bardzo się nie postarali i dlatego był w niej taki galimatias... Teraz jadę na sprawdzenie szczelność azotem i (jeśli będzie szczelna)...
3 bary? I co dalej? Podstawowa sprawa - to szczelność instalacji. Spr. to napełnienie azotem do ok. 9 bar i ob. manometrów.. Samo spr. sprężarki nic ci nie da.
Zmień warsztat. druga sprawa test ciśnieniowy suchym azotem, trzecia test próżniowy i dopiero nabicie klimy.
Witam, mam problem z klimatyzacja? a wiec w grudniu odkreciła się śrubka centralna od sprzęgła i zewnetrzna czesc sprzęgła odpadla? kupilem drugie sprzeglo nowe denso nabilem klimatyzacje i nic zero reakcji nabilem 650g odessalem z powrotem i odessalo tylko 350g wymienilem dysze rozpreżną nabilem drugi raz 650g dalej nic odessalem znowu 350g uklad szczelny...
mariusz1176 "W niektórych przypadkach robie test szczelności azotem.Nabijam srednio 10 atm i klijent jezdzi tak kilka dni" nabijasz gosciowi azot sprężony i go puszczasz????? mam nadzieje że nie
Azot to powinni Ci wpuścić przed napełnieniem układu.Azot pochłania wodę i sprawdza szczelność.Czy Ty aby byłeś w serwisie klimatyzacji samochodowej czy klimatyzacji AGD ?
Powinien mieć jeszcze azot, aby sprawdzić gdzie ucieka czynnik, bo teraz nie wiadomo czy go brakowało, czy uciekł po uruchomieniu.
Dziś oddałem auto klientowi. Klima śmiga aż miło. Dziwi mnie jedna rzecz, mianowicie po uruchomieniu klimatyzacji przewód niskiego ciśnienia są tak zimne, że osadza się na nich szron. A zrobiłem tak: wymieniłem skraplacz (dałem nowe uszczelki) jeszcze raz sprawdziłem szczelność azotem, podpiąłem czerwony przewód od stacji do klimatyzacji do złącza serwisowego...
Witam, Jak duże wahania ciśnienia może mieć hydrogen (azot + wodór) podczas różnic temperatur otoczenia?... przepraszam ale "hydrogen" = wodór a nie jakaś mieszanka, nabijanie klimatyzacji wodorem to bardzo interesujące podejście, tu może być problem gdyż wodór wycieka przez metale w pewnych warunkach. Pozdrawiam
oczywiście ze płyn był uzupełniony. Szczelność sprawdzona za pomocą Azotu jeżeli chodzi o działanie klimatyzacji jest już wszystko ok. Czyli załącza się i działa poprawnie. Może ktoś zna odp co może być przyczyną pytania nr 2 powiem szczerze że raz działa dobrze raz tak że jak chce uruchomić wentylator muszę dodać jedną prędkość więcej lub zmniejszyć....
Osuszacz był wymieniony tego samego dnia co był nabijany układ. Myślisz, że tak szybko złapał wilgoć? Osuszyć go czyli nabić azotem na jakiś czas? Akurat klimatyzacją się nie zajmuje stąd te pytania, żeby przy kolejnym z rzędu serwisie podpowiedzieć co mają zrobić ehh... Czyli najlepiej co? Dać układ do wypłukania, wymienić skraplacz i osuszacz. Napełnić...
Witam, nie wiadomo jaki gaz miałeś w układzie. Może ktoś kiedyś robił próbę i zostawił azot. Azot będzie zalegał w skraplaczu i jako gaz nieskraplający powodował zmniejszenie jego wydajności i wzrost ciśnienia. Pozdrawiam.
hmm nie koniecznie badanie lampą. O ile ktoś wpuścił UV to znajdą nieszczelność a jak nie wpuścił to nie takie łatwe. Proponuje jechać tam gdzie ci napełniali. Jak znajdą nieszczelność to niech naprawią. A jak podłączą się pod maszynę i powiedzą że jest szczelne to podziękuj i jedź gdzieś gdzie używają azotu do sprawdzania nieszczelności.
Demontaż też taki czasami i ja robię ale tylko w tedy jak wiem że wszystko idzie na złom. Podejrzewam że w przypadku tej klimay miało być podobnie. Jednostka wewnętrzna wymaga przedmuchania azotem i to obowiazkowo oraz porządnego suszenia. Koniecznie sprawdź stan jednostki zewnętrznej czy ma zamknięte zawory bo jak nie to masz już olej w spreżarce do...
No i lipa. Puścił azot na osi wałka pod sprzęgłem. Czy tam w ogóle ma prawo być ciśnienie?
Brak gazu Sprawdz skraplacz pod cisnieniem azotu w miejscu gdzie wentylator ma silnik, tam najczesciej sie dziurawi.
klimatyzacja azotem napełnianie azotem chłodzenie azotem
alarm ds512 schemat pozycjoner pralka amica wyświetlać błąd
pralka electrolux reset electrolux ew6s406bpi
Uszkodzony kabel SATA lub kontroler a BSOD Jak odłączyć kabel od żelazka z zacisków?