W powietrzy jest tlen i wilgoć (woda). Szczególnie woda jest niepożądana. Napchanie powietrza do układu i masz osuszacz do wymiany.
Pan sprawdził szczelność i napełnił układ. W jaki sposób? Jak zrobił maszyną próżnię to nie żaden test szczelności (mimo tego, że maszyny dumnie tak opisują ten etap) tylko osuszanie układu.Test szczelności to nabicie układu azotem lub hydrogenem i sprawdzenie szczelności pod ciśnieniem.
napełniona już olejem 135gr czy jeśli osoba nabijająca dobiła kolejne 135 gr może to powodować problemy Tak po prostu masz dwa stany oleju a gdzie miejsce na czynnik ? trzeba to wszystko odessać i że tak to uimę przedmuchać azotem cały układ , a i jeszcze bez demontarzu kompresora się nie obejdzie by zabrać z niego olej.
ponieważ nie chodziła udałem się do serwisu i okazało się że jest mało już czynnika i kompresor nie włączał się z tego powodu. Z racji tego że auto sprowadziłem zimą fizycznie nie miałem jak sprawdzić czy klimatyzacja wcześniej działała. Podczas serwisu została sprawdzona szczelność układu azotem i okazało się że nie ma żadnego wycieku ani rozszczelnień....
Mam problem z klimatyzacją: - klimatyzacja działała, ale co jakiś czas się wyłączała (mroziła rozmrażała się i ponownie mroziła), po podłączeniu do aparatury okazało się że brakuje 200g czynnika, bo jest podobno 550g więc napełniono, - po napełnieniu okazało się że już całkiem nie działa i ubyło czynnika 150 przy napełnianiu, - więc znowu odsączono...
Dzień dobry, na początku zaznaczę ze przekopałem cały internet i nie znalazłem rozwiązania. Auto to astra G 1.4 z 2001r. Klima się nie załącza. Uszkodzona była cewka, przelutowałem bezpiecznik - cewka sprawna. Pojechałem na nabicie, pan nabił mi azotem w celu sprawdzenia czy w ogóle ruszy, nie ruszyło. Wymieniłem czujnik ciśnienia klimy, bez efektu....
Tylko że w tym silniku nie ma żadnej elektroniki oprócz sterowania świecami i EGR i czymś przy pompie wtryskowej więc wątpię żeby Clip coś pokazał ale może jednak warto podjechać do kogoś kto ma Clipa. Myślałem że tym steruje jakiś zespół przekaźników czy coś więc od tego bym zaczął. A co do nabijania klimy azotem to nie wiedziałem. Czy te zwarcie mogło...
Jak do tego wszystkiego załączyłeś klimę to sprężarka poszła spać. Nawet nie musiałeś załączać, wystarczyło, że ustawiłeś nawiew na przednią szybę.
Azotem przy 5 barach testuję klimatyzację i wszystko jest ok.Więc chyba pomyliłeś lekcje albo doświadczenia....Pozdr 😀😀😀
A kto teraz używa samego azotu? Teraz to mieszanka z wodorem i czujnik wodoru. Nie występuje naturalnie gaz więc szybko i sprawnie idzie wykrywanie niewielkiej już nieszczelności. A czujniki już są w stanie wykryć pojedyncze cząsteczki.
Odnośnie golfa 5 ,który nie tłoczył czynnika- wina presostatu ,po wymianie śmiga elegancko. Wiem ,że wprawa z czasem przyjdzie :) jak we wszystkim. Chodzi mi o azot ,bo głównie z handlarzami współpracuje a jak oni poskładają układ to zadają pytanie :szczelny? Ja tylko podciśnieniem teraz sprawdzam ,a jak za 2 dni uleci to mi powiedzą przecież mówiłeś...
Witam, nabiłem układ klimatyzacji azotem na 14 bar. Po 24 h mam spadek ok. 0,075-0,1 bar. Ew może być mniej ze względu na drobne różnice temperatur. Czy taki układ nadaje się do napełnienia ? Czy może lepiej poczekać trochę dłużej z napełnieniem i potrzymać azot jeszcze kilka dni ?
Ale znalazles juz nieszczelnosc czy fantazjujesz?
Jak Ci go nie rozerwie? Powinien wytrzymać z 15 bar. 8bar to ciśnienie statyczne w klimatyzacji. Nie wiem do ilu azotem sprawdzają szczelność. Zawsze warto spróbować.
Ile jest w stanie wytrzymać przeciętna instalacja klimy? Dziś odwiedziłem majstrów od urządzeń chłodniczych, m.in . w autach Zasugerowali mi zbadanie szczelności poprzez nabicie klimy azotem. Tyle że te ich ciśnienie, ma być o wiele wyższe niż normalnie nabija się instalacje. Potem szukanie ewentualnej nieszczelności przy pomocy wody z mydłem Na razie...
Zna ktoś ciekawy sposób na odgrzybienie klimy jakim preparatem i żeby był świeży zapach z nawiewu a nie smród ? Jakieś sprawdzone specyfiki macie?
Witam, Zakupiłem ostatnio urządzenie typu OzonMaker firmy MagnetiMarelli. Po wnikliwym przeczytaniu instrukcji obsługi zauważyłem, że nigdzie nie jest napisane czy odgrzybianie przeprowadzać na włączonej czy na wyłączonej klimatyzacji. Podpowiedzcie jak to robicie u siebie??
Witam, Aktualnie zajmuję się takim zagadnieniem - na hali produkcyjnej zbudowane jest pomieszczenie z płyty warstwowej o wymiarach 2x4m, wysokie na 2m. Problem polega na tym, że w pomieszczeniu tym ma panować stała temperatura 24˚C i wilgotność powietrza 50%. Myślałem o klimatyzatorze z funkcją osuszania i dodatkowo o nawilżaczu powietrza. Zależy...
Jak w temacie jakie uzywacie srodki , jakie sa rezultaty, klijenci polscy mnie cisna kazdorazowo o odgrzybianie a irlanczycy maja to w nosie .Jest sens robienia tego wogule przy pomocy chemi czy ozonatora? Czy tez tylko mechanicznie odgrzybianie przynosi porzadane efekty? 20 lat temu byly klimatyzacje w autach i jakos nikt nie odgrzybial i ludzie zyli...
Pomimo ozonowania spryskiwania roznymi przypadkowymi preparatami podczas wlaczania sie kompresora wydziela sie nieprzyjemny zapach .Po zdemontowaniu obudowy i wymyciu dostepnych czesci nie ma poprawy- jestem zalamany Moze ktos cos poradzi
Hej. Mam w dwóch domach klimatyzację, gdzie w jednym domu ma 7 lat, a w drugim 2 lata. Serwisowana co rok wiosną w zależności od zanieczyszczenia, rozbierana do czyszczenia bądź tylko częstowana chemią. Kiedy leję chemię do splitu w domu, to przelewa ona się rurką wychodzącą z agregatu na zewnątrz, więc jest drożne. Problem polega na tym, że kiedy na...
Chciałem odświeżyć temat o takim samym tytule ale jest zablokowany. temat na dwie strony a informacji na jedno zdanie. Zaczyna się sezon na odgrzybianie klimy więc warto go wznowić. tu znalazłem jakieś info http://www.mototechnika.republika.pl/pli... jest jeszcze Wynns http://www.wynns.pl/top/wynns%20klimatyz... na pl stronie pisza że ma...
Najczęstszym miejscem nieszczelności są połączenia skręcane. Jeśli jedyną usterką jest nieszczelność to trzeba ją po prostu znaleźć. Sposoby są różne od wykrywaczy elektronicznych, przez barwniki uv, aż po nabicie klimatyzacji azotem i spryskiwanie rurek "wodą z ludwikiem". Oczywiście zdarzają się nieszczelności, których naprawa jest mało opłacalna....
ECON oznacza że układ klimatyzacji ma być wyłączony. Możliwe że problem jest w panelu klimatyzacji bądź nie potrafisz go obsługiwać. Przed nabiciem klimatyzacji powinno się sprawdzić ją robiąc w niej próżnie a później zrobić test z azotem. Mechanikowi się nie chciało lub liczył na to że wrócisz do niego. Chyba że potrafi tylko nabijać klimatyzację.
Moim zdaniem coś w tym stylu 7382745138. Po nabiciu azotu jakoś trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie. Przy problemach z klimatyzacją z tym zestawem możesz sprawdzić ciśnienia w układzie.
A ja miałem na myśli czynnik chłodzący a nie np azot wpuszczony dla testu szczelności.
Ja to proponowałem im odłączyć przewody od agregatu i splita. Zaślepić kruciec przy splicie i puścić azot Zupełnie nie ma powodu, by te przewody odłączać i zaślepiać - splity mają specjalne zawory na imbus, którymi odcinasz rury od jednostki zewnętrznej, i mają też przy takim zaworze króciec serwisowy, przez który wpuszcza się azot. Kilkadziesiąt ruchów...
Normalnie mam azot i reduktor do 30 bar do sprawdzania szczelności klimatyzacji .
Myślałem raczej, że spróbujecie przepchać układ azotem po odłączeniu sprężarki i próbować w ten sposób szukać niedrożności - na zasadzie odcinania węzłów..
Cena nowych akumulatorów do Nissan Leaf to koszt ok 26 tys. zł natomiast regeneracja ok 5 tys. [url=http://elektrowoz.pl/porady/ile-kos... Teraz należy zwrócić uwagę w jakim budżecie auta są u nas najpopularniejsze. Wątpię także, że osoby które będzie stać na elektryka wybiorą...
Jak wentylatory chodzą to pewnie sprężarka również się załącza a co za tym idzie pewnie cos tam czynnika jest :) Proponuję kilkugodzinny test azotem wymianę osuszacza długą próżnie i odpowiedni olej z czynnikiem i powinno grać.
Układ w momencie lutowania był otwarty - czyli było po prostu powietrze. No to nie dobrze. Wszystkie instrukcje dotyczące lutowania rurek od klimatyzacji mówią o wpuszczaniu azotu lub argonu do środka. Zapewne na wierzchu rurki kilka centymetrów od miejsca lutowania masz taki czarny nalot, który powinien zejść po przetarciu palcem, zostawiając na nim...
Gaz tanieje, bo dodają więcej azotu....
Witam Chciałem sprawdzić szczelność połączeń w instalacji klimatyzacji multisplita przy pomocy azotu.Czy bylby ktoś uprzejmy udzielić informacji jak wysokie ciśnienie mogę zapodac do instalacji.Dziekuje za odp
Dzisiaj w swoim aucie poskładałem klimę, dla sprawdzenia czy się odpala , nabiłem ją powietrzem To był błąd i to wielki. Dodano po 41 Jeśli już to azot+ barwnik UV. Ale cóż , 1 raz przeważnie boli.
Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, ale osuszacza to jeszcze nigdy nie kupiłem z ciśnieniem, a w sezonie robi się tego trochę. Po drugie skąd wiesz że to azot, badałeś to w laboratorium, jesteś chemikiem z wykształcenia.
Zapomniałem napisać że auto jest w Uk gdzie większość specjalistów od klimatyzacji nie posiada nawet azotu czy ozonowania, więc płukanie układu przez firmę odpada, bo nikt u nas tego nie robi.
Nie tylko pod wpływem azotu się zmienia w pianę, a sprawdza się azotem aby zmiejszyć koszty szukania nieszczelności.
Ja spawam rurki klimatyzacji i musze sprawdzać na szczelność i robie to azotem.
Sprawdz dysze rozprezna na cienkiej rurce idacej do kabiny w takim srubunku, rurka tam sie bedzie szronic jak opisałes(powinna sie robic mokra a nie zalodziała) wymien filter na rurce ssacej tej grubej sprawdz szczelnosc azotem min 24h(15bar starczy) napełnij 740 gram czynnika wymien filter kabinowy
Spoko da się sprawdzić sprężarkę bez czynnika. Nabijasz delikatnie około 3 bar powietrza i zapuszczasz do sieci maszynę, jednocześnie obserwując zegary. Zawsze trzeba to robić we dwie osoby, przy sprawnej sprężarce bardzo szybko narasta ciśnienie. Ta metoda jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. po napompowaniu wyszło że jeszcze chłodnica Od razu widać że...
Demontaż też taki czasami i ja robię ale tylko w tedy jak wiem że wszystko idzie na złom. Podejrzewam że w przypadku tej klimay miało być podobnie. Jednostka wewnętrzna wymaga przedmuchania azotem i to obowiazkowo oraz porządnego suszenia. Koniecznie sprawdź stan jednostki zewnętrznej czy ma zamknięte zawory bo jak nie to masz już olej w spreżarce do...
Tak się zastanawiam, czy nikt w chłodnictwie amatorskim nie ma oporów przed takimi łatwopalnymi czynnikami, jak np. R600A? Gdy się to wypuszcza w powietrze, to nie ma szans na zapłon? Musiałoby być odpowiednie stężenie w powietrzu. Bardziej ryzykowne jest lutowanie twarde/zgrzewanie armatury, tu o zapłon jest bardzo łatwo. Takie prace przeważnie wykonuje...
Dużo napisałeś ja napisze krótko. Odzyskać cały czynnik z instalacji zrobić próżnię utzrzymać godzinę następnie napełnić suchym azotem do ciśnienia jeden bar. Spuścić azot próżnia tak aż do skutku. Wymiana oleju całego obowiązkowo a nawet po tygodniu ponowna wymiana oleju. Wymiana oleju ze względu że ten świeży zmiesza się ze starym. Napełnić czystym...
Jedynie to wykręcić czujnik i podać mu 20 bar przy wlaczonej klimie. Wtedy zaskoczy. Taka zabawa. Ja to mam przejściówki do takiego czujnika np zrobione z kawałków instalacji. I mozna azotem sprawdzić. Jak klima np nie hasa tp odkrecam czujnik jak jest na zaworku i sprawdzam czy klima klepnie. Wtedy wiadomo ze jedno z głowy.
w samochodzie nie działa klimatyzacja mechanik po napełnieniu azotem na drugi dzień stwierdził że układ jest nieszczelny oraz stwierdził że najprawdopodobniej jest to w miejscu w którym w tym typie samochodu zawsze dochodzi do nieszczelności. Zostaw samochód niech naprawia.
Do wymiany oring. Koszt kilku zł. Po wymianie znów nabij azotem dla sprawdzenia. Jaki koszt w warsztacie - to zależy od dostępu do tego miejsca. Po demontażu zderzaka powinien być tam dostęp. Myślę że robota ok 100zl. 2 godzinki roboty na podwórku i zrobisz sam.
Sprawdź szczelność za pomocą azotu.
Nabić instalację azotem (15 - 20 bar) i sprawdzać szczelność spryskując instalację wodą z płynem do naczyń itp .
Na skraplaczu jest fiter pod taka czarna zaslepka, jak napełnisz azotem to sprawdz czy tam nie cieknie. Jezeli tak, to kup nowy korek, spusc azot, wymontuj stary i dobrze oczysc gniazdo z soli, załoz nowe oringi, posmaruj olejem i wcisnij korek, acha nie zapomnij o zegerze ktory go trzyma. Mozesz tez pokusic sie o nowy wkład filtra. To jest najczestrze...
Spokojnie....., najpierw wykonaj diagnostykę. Koszty usług zależą od regionu. Ja robiłem sam, poza azotem i napełnianiem r134a.
Panowie w swoim układzie mam takie mikro nieszczelności; że magicy nie mogą tego znaleźć. Byłam u trzech. Jak już trzeci nie znalazł to ja nie... Trzeci nawet w środku patrzał w nagrzewnicy tp itd. Też powiedział, że może być dziura grubości włosa. Nabił mi klime azotem do 25 bar i po jednym dniu uciekło 1.5bar. Się zastanawiam nad tym uszczelniaczem...
No to azot i szukać dziury
Dziękuję, szczególnie (at)Ture11 i (at)Plumpi, za opinie i wkład merytoryczny w wątek, poprzez rozkminianie azotu, próżni, wakuometrów, "ucha" i innych aspektów techniki montażu :) Przyda się nie tylko mnie. Pozdrawiam.
Bo ogrodnik ma tylko maszynkę do nabijania. Szczelność sprawdza się azotem.
Azotem sprawdza się instalacje chłodnicze zwykle wykonane na rurach twardych z większą ilością złączek, nypli muf itp. Połączenia są lutowane - należy to sprawdzić i zwykle tak to się odbywa. Przy małym czy dużym nawet splicie nie ma to takiego znaczenia gdyż: jednostki przechodzą tą próbę w fabryce, instalacja jest na rurze miękkiej w jednym kawałku...
Możesz mieć duże problemy aby go wyjąć ze sprężarki. Dobrym pomocnikiem jest ciśnienie, ja nabijam azotem i przez szmatę trzymam zawór.
Witam, nie wiadomo jaki gaz miałeś w układzie. Może ktoś kiedyś robił próbę i zostawił azot. Azot będzie zalegał w skraplaczu i jako gaz nieskraplający powodował zmniejszenie jego wydajności i wzrost ciśnienia. Pozdrawiam.
dlaczego azotem klimatyzacja azotem chlodzenie azotem
pikanie radia citroen ipconfig ustawienie sieci lokalnej stopu sharan
tester rezonatorów kwarcowych tester rezonatorów kwarcowych
Żółta kontrolka (P) w Mercedes W213 - przyczyny i rozwiązania Sony LBT-XB800AV - cechy, problemy, modernizacja