Gdzie szukać problem. Najczęściej wentylator do wymiany. Włącz klimę i delikatnie postukaj w silnik prawego wentylatora, jak rusza to koniec szczotek.
Gdzie tak wałują, to się płucze anie wymienia (oprócz sprężarki).
Sprężarka jest zużyta, trzeba ją wymienić.
Na ramie wiatraka masz opornicę pierwszego biegu, odepnij wtyczkę i połącz piny grubym kablem, jak z klimą ruszy wiatrak to masz problem z opornicą(najprędzej spalony termik)
Filtr jest pod plastikowym podszybiem z prawej strony.
Powinno być dobrze,kiedyś przy okazji podjechać i sprawdzić ciśnienia.
Zmień warsztat. druga sprawa test ciśnieniowy suchym azotem, trzecia test próżniowy i dopiero nabicie klimy.
I jak zrobiłeś tą sprężarkę? czekam na odpowiedz.
Masz za dużo czynnika, lub problem z zaworem rozprężnym.
Sprzężarka ze zmienną pojemnością przy tych parametrach jej dni są policzone. Szukaj nowej.
Więc oczekujesz pomocy od wróżki a tu takich nie ma. Auto do warsztatu w którym mają pojęcie o klimie i potrafią nie tylko napełnić ale też zdiagnozować i naprawić. Masz sprężarkę z zaworem sterującym wydajnością, po zasileniu go pełnym napięciem 12V powinna tłoczyć z pełną mocą. Sam nic nie sprawdzisz bo nie masz nawet manometrów do kontroli ciśnień.
Witam. Udało się znaleźć rozwiązanie? Mam podobny problem, tzn. wiatrak kręci w pełnym zakresie regulacji a z nawiewu ledwo dmucha.
Chce, dowiedzieć się tylko od czego zaczyna się diagnostykę klimatyzacji (czy jest/będzie sprawna), zanim nabije się do niej nowy czynnik? (w sensie czy, samo nabicie rozwiąże problem słabego chłodzenia) Do czego na tym etapie jest mi potrzebny wyspecjalizowany warsztat? Dwie ręce i oczy też, sam mam tylko chciałem dowiedzieć się "gdzie je wsadzić...
Na klimatyzacji samochód zawsze szarpie, z tego co wiem, to jest zbyt słaby silnik do klimatyzacji, a minimalne szarpanie to ponoć specyfika tego silnika. Również ponoć jest za słaby do tej budy.
Skoro masz kreseczki to albo czujnik albo tester za słaby.
Lp za niskie.Na bank osuszacz.Sprężarka sprawna skoro na wysokim do 20 bar.
W klimatyzacjach, lodówkach silnik elektryczny sprężarki jest zbyt słaby aby pokonać różnice ciśnień jaka powstała na sprężarce. Pomiędzy wysoką a niską stroną musi wyrównać się ciśnienie. Co prawda jest zabezpieczenie w postaci kliksona ale on wiecznie na straży stać nie będzie.
Zacinający się zawór w sprężarce w 90% rozrusza się po uruchomieniu testu tegoż zaworu w vcds
Zbyt mało danych... odwiedź serwis klimatyzacji.
Amator i tyle. Pokaż mu google-zawór rozprężny a4 b5 A metodą macajewa to niech co innego bada. Niestety ale w takim przypadku jechać do kogoś innego a temu daj link do tego tematu ☺
Zrobione działa , na postoju temperatura parownika oscyluje w okolicy 1 st , żadna z porad nie była pomocna ale dziękuję za udział w dyskusji .
Witaj, pierwsze co to będziesz musiał sprawdzić ilość czynnika.
Były Delphi, Denso , Valeo, Sanden, Mahle. Do wyboru. Jeśli jest gwarancja a olej u ciebie nie jest szarawy to może być po regeneracji. Też montowałem i nie było większych problemów. Najważniejsze to zalać dodatkową ilością oleju pag - więcej niż zalecana przez producenta - wtedy obędzie się bez przygód.
Witam. Mam problem z klimą w sharanie. Klima niby się załączy ale wentylator chodzi na bardzo wolnych obrotach i rurka robi sie strasznie gorąca nie możliwa do dotknięcia. Czy to będzie jakiś czujnik czy tak jak opisują zatkany układ? Pozdrawiam
Czy na uruchomionej klimatyzacji i podlaczenej maszynie na manometrze jest 50psi czyli jakieś 3.5 bara, a na HP? Temp ustawiona na low w samochodzie ?
Klimatyzacja Ande plus lewa strona wieje zimnym powietrzem, prawa dmucha ledwo co. Do tego lewa wieje równomiernie a prawa słychać nierówną pracę nawiewu. Co mogło się stać ? Przez to jej działanie jest nieefektywne.
No a co ze słabym chłodzeniem...?
Błąd 65535 oznacza ewidentnie uszkodzony sterownik - można naprawiać, ale taniej i szybciej jest wymienić na używany. Co do drugiego pytania to może być słaby akumulator.
Witam. Już dobrze nie pamiętam, ale od agregatu jest wtyczka na przewodach i tam może być słaby styk. Watro też sprawdzić inne połączenia np. czujnika temp. zewnętrznej pod zderzakiem.
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
aby konkretnie coś w temacie poradzić warto nieco głebiej przeanalizować parametry pracy urządzenia. 1- często w urzadzeniach istnieje wejście serwisowe na stronie tłoczenia i ten parametr warto zmierzyć. 2 - pojęcie ledwo chłodzi jest dość ogólne można zbadać Δt oczywiście temperatura zewnętrzna tez ma znaczenie. 3 - i oczywiście jakie urządzenie...
Kolego musisz sprawdzic stan gaziku poniewaz jak jest go troszke przy mało to klimka całkiem słabo działa a czasem poprostu nalezy sie instalacjhi nabicie i przesmarowanie poniewaz podczas nabijania i dopełniania nalewa sie do instalacji odrobine specjalnego oleju
musisz kolego sprawdzić co się dzieje po włączeniu klimatyzacji, w zależności od modelu auta różnie bywa lecz powinien w chwili włączenia lub w bardzo krótkim czasie włączyć się wentylator chłodnicy, jeżeli się nie włączy to wzrasta ciśnienie w układzie i automatycznie wyłącza czujnik sprężarkę, proponuję lekko ruszyć wentylatorem lub z wyczuciem go...
Skoro z popychu odpala, to wszystko wskazuje na uszkodzenie kostki stacyjki bądź słaby akumulator, obstawiam ze kostka stacyjki do wymiany.
Kolejny nierozwiązywalny kłopot Astra z tytułu, motor 1.6. Rok 2002. Świeci się kontrolka chłodnicy, nie załącza się klima. Czujnik ciśnienia, oba wiatraki wraz z rezystorami sprawne. Czujnik temp. silnika w porządku. CDIF widzi temp silnika prawidłową w komputerze silnika. A w module chłodzenia w parametrach jest non stop 70 stopni. Nie wierzę mu jak...
Auto lepiej schładza się w trybie ECON. ta funkcja wyłącza klimę więc nie wiem jakim cudem ona nadal działa...... Osuszacz kiedy był zmieniany na nowy? Chłodnica w jakim jest stanie bo to bardzo ważny element. Posprawdzali ciśnienia tzn. jakie są albo były ?
Witam. Dotychczasowo ten problem nie występował w tym aucie. Do niedawna moja Laguna 2 miale problem ponieważ z jakiegoś powodu było brak czynnika..... Postanowiłem sprawdzić szczelność (okazało się że układ szczelny wiec nabiłem klimatyzacje ). Problem okazało się taki że klima bardzo dobrze chłodzi do ok 2500 obrotów.... po przekroczeniu tej wartości...
Rozumiem, że pewności mi nikt nie da. Jakich zatem brakuje informacji, żeby wydać opinię? Sprawdzę co trzeba, żeby ustalić przyczynę z maksymalnie wysokim prawdopodobieństwem. Dodano po 25 W układzie ze spręzarkami o zmiennej wydajności to głownie sprężarka (i jej wysterowanie) odpowiada na LP Tak się zastanawiam jak Twoje słowa mają się do zapisów...
Nie licząc małych aut ze słabymi silnikami (klimatyzacja ma kilka kW) to wyczujesz skok mocy tylko jeśli specjalnie zwracasz na to uwagę. Szarpnięć i innych zjawisk, które same zwracają na siebie uwagę, nie powinno być. Przy słabym silniku też nie powinno być szarpnięć, po protsu łapie muła.
Nie które klimatyzacje mają filterek na przewodach może on powodować słaby przepływ czynnika wzrost ciśnienia ale również osłabienie chłodzenia w kabinie.
Warto też wiedzieć jakie parametry samego urządzenia będą dla nas optymalne. Źle dobrany sprzęt będzie przede wszystkim nieefektywny :/ aero7.pl/poradnik/jak-dobrac-wydajnosc-k...
Spróbuj wyłączyć klimatyzację.
Ktoś ma pomysły gdzie szukać przyczyny.
Nie ma czegoś takiego ,,ponoć,, Żeby klima działała jak należy, ma być czynnik w ilości przewidzianej przez producenta
Kune to tylko teoria. Próznia nie wyjdzie tylko przy dużej nieszczelności. Tak jak pisze Aleksander przepisy się zmieniły i teraz trzeba naprawiać układ przez nabyciem. Znając opla to sprężarka lub chłodnica puszczają.
Trochę słabej jakości załączniki ale takie mam parametry.
Witam serdecznie,nie wiem czy na dobrym forum piszę o klimatyzacji,ale nie wie gdzie o tym pisać.Mam peugeota 306 silnik1,4 z klimatyzacją.Ostatnio była czyszczona i dobijana,ale wydaje mi się że słabo chłodzi,wycieków nie ma żadnych .Co może być jeszcze powodem tego słabego chłodzenia.Może ktoś się już z czymś takim spotkał.Zauważyłem jeszcze że ona...
Na wstępie dodam, że szukałem nie tylko na elektrodzie ale w google i takiego czy podobnego opisu problemu nie znalazłem To chyba masz kalpki na monitorze , albo na pirackim googlu jedziesz. Oczywiście te 14 bar to mało.
Witam jak w temacie OPEL ASTRA 2, rok 2000, poj.1,4i,nie mozna załaczyc klimatyzacji(manualna)po właczeniu klimy zapala sie lampka na właczniku ale nie załancza sie sprezarka.Sprawdzono bezpieczniki,kostki,instalacje,podmienio... czujnik wysokiego cisnienia,podmieniono modół wentylatorów,i efektów niema.W sterowniku silnika zapisany jest bład P1540 -Sygnał...
OK mam głupie pytanie. Jaki jest maxymalny poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym? Mój jest upaćkany jakąś białą mazią i nie jestem w stanie stwierdzic o ile moge go dopełnić. Tak na marginesie to widoczne jest ujście powrotne u układu chłodzenia (taka wąska rurka na górze zbiorniczka wyrównawczego ale nie leci z nie go płyn jak silnik...
Nie wierzę, że nikt nie sprawdził ciśnień HP i LP podczas niskich i wysokich obrotów silnika. Chociaż na to wychodzi...
W Roverze ta klimatyzacja słabo chłodzi, bo po 20 latach pewnie są ubytki w czynniku, także nie mam możliwości jeździć z klimą, ale postaram się zrobić jak mówisz. Dzięki za pomoc!
OK. Ten zawór przy kierunkowskazie nie działa i nie chcieli wymienić bo powiedzieli że to bez sensu. Ale pierdoły te fachowce z ul. Złotej w Radomiu. Trzeba poszukać innych jak mówisz. A może osuszacz jest powodem małej wydajności?
Witam , przyczyną słabego działania klimatyzacji była niedomykająca się klapa powietrza (ciepłe-zimne) .Po rozebraniu obudowy nagrzewnicy okazało się że blokuje ją kawałek urwanego plastiku.Teraz klima działa prawidłowo.Dzięki za wszelkie podpowiedzi.Temat zamykam.
Tam siedzą smd i tak sama nic nie zdziałasz,potrzebny elektronik i sprzęt.
Witam napełniłem układ klimatyzacji po zimie,(tydzień przed napełnianiem i przez całą zimę klima działała),została sprawdzona szczelność i było wszystko ok,po trzech dniach ciśnienie w układzie spadło do takiego stopnia że kilma już się nie włącza,układ został napełniony z kontrastem i nigdzie nie widać nieszczelności,może ktoś się orientuje gdzie w...
Witam ! Mam problem z ogrzewaniem w moim pasku b4. Wiem, że takim tematów jest bardzo dużo ale ten jest nieco inny niż pozostałe, prosiłbym o pomoc. Otóż wymieniłem nagrzewnice bo mi pociekła. Po rozebraniu i złożeniu wszystkiego z powrotem, odpowietrzeniu, grzało idealnie do czasu napełnienia klimy. Gdy tylko napełniłem klime o ciepłym powietrzu wgl...
Słabe uziemienie.
Nie czuć ozonowania no i klima działa tak samo jak z przed serwisu.
Jaki plastik? Od jakiej rurki? Rozszczelniłeś układ?
Nierównomierne działanie, słaby nawiew, głośna prac mogą być oznaką zanieczyszczenia lub uszkodzeniu układu klimatyzacji.
Całkiem normalne. Mam A3 8L i po włączeniu klimatyzacji idzie mi z 720-730 obrotów na 800. System może wykrywać u Ciebie że masz słaby akumulator i podnosi. Jakie masz napięcie na aku?
Samochód mam od niedawna. Od samego początku wydawało mi się, że dmuchawa działa jakoś słabo. Mam 307 i tam nadmuch mało głowy nie urwie ;). Po kolejnym uruchomieniu silnika, dmuchawy już nie było słychać no i szyby zaparowały. Wszystko wewnątrz samochodu działa lampeczki itd. Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa sterowana panelem dotykowym. Wg mojej...
A jak ładowanie? Może słaby D+?
No to masz słaby przepływ przez nagrzewnice.
Powinieneś mieć dwa niezależne uzwojenia np. 90-45-45 i 90-45-45. Możesz śmiało zdjąć cewkę i przełożyć na inny zawór lub zamienić miejscami. Są dwa rodzaje montażu zatrzask mocno pociągnąć do góry lub obrócić i dopiero w ten czas zdejmować. Zabawa z cewkami powinna odbywać się bez napięcia.
BMW średnio znosi gaz, więc jeśli to jest priorytet, to nie radziłbym. Wyposażenie - klimatyzacja, kontrola trakcji, elektrycznie sterowane szyby z przodu, wspomaganie to standard, nawet w egzemplarzach ze słabymi silnikami. Kierownica multifunkcyjna, tylne szyby elektryczne, podgrzewane fotele i różne inne gadżety też się zdarzają, choć już nie zawsze....
Niestety jest tak że Klima jest bardziej przystosowana konstrukcyjnie do chłodzenia - stąd zalecenia do montażu przy suficie. Do grzania należałoby ją zamontować nisko (+ pobór powietrza od dołu) - ale uwaga aby kurzu zbyt mocno nie wciągała. Nagrzewając się i tak wymusi ruch powietrza przy suficie (jak słaby grzejnik)
Istotne jest to, jakiego producenta masz klimę i co to za model. Przykład z mojego podwórka - klima chodzi na ok. 25 st C na stałe 10 h, na zewnątrz 31 st. C, włączam oszczędzanie en. na wartość 60% i przez te ok. 10 h w ciągu dnia (np. 9-19) zjada mi ok. 5-6 KWh. U mnie 1 KWh ok. 0,6 zł. Sprawa jest dość złożona, ja np. okna, gdzie jest klima mam od...
Przepraszam za zamieszanie - po prostu z mikrobiologii jestem słaby ;)
Mam to samo w DC12RH NSJ z 2021 roku. Sprzedawca / montażysta mi mówił, że jego inny Klient ma taki sam problem, zgłosili do LG a producent się wypiął i olał sprawę.. Ja trochę słaby jestem w samonaprawy i, póki co, wolę by fachowiec zerknął na klimatyzację. Ale jestem ciekaw, czy to , obfite odgrzybianie i przelanie paru litrów wody Wam pomogło.. U...
4 godzinę jadę ciągnikiem właśnie na rozkręconej na full klimie i nie jest zalodowaciały parownik. A jak działa regulacja temperatury? U mnie w samochodzie to jest tak, że powietrze przelatuje przez parownik a potem jest rozdzielane i cześć leci przez nagrzewnicę a druga część idzie bokiem. Potem ponownie się spotykają w komorze mieszającej gdzie jest...
Witam, Gdy załącze klimatyzacje auto jest słabe - najbardziej to odczuwam ruszajac samochodem z miejsca muszę dodać wiecej gazu żeby samochód normalnie się zebrał, ponadto szczególnie zmiana biegów z 1 na 2 powoduje szarpnięcia także. Dodam, że miałem wymianiane kompletne sprzęgło i objawy mam takie same przed wymiana jak i po. proszę o pomoc! I skoro...
Słabe fotki ale przy czerwonym kabelku masz podtopioną izolację.
Nie podważam twojej sugestii odnośnie tego że kable na pewno dobrze sprawdzone nie były ale jeśli chodzi o falowanie to raczej słabe napięcie na sterowniku a sprężarka klimatyzacji jest tu drugorzędna.
Coca-Cola to kwas ortofosforowy. ... Tu nie w żrącości kwasu jest problem, tylko w toksyczności jonów fluorkowych. Ułamek grama tych jonów wchłoniętych przez skórę czy płuca (że o spożyciu nie wspomnę) powoduje wręcz zatrzymanie ukłądu nerwowego. Ale w H3PO4 nie ma jonów fluorkowych, gdyż nie ma w nim pierwiastka fluor. Raczej jak już to fosfor, jednak...
Podłączyłem kompresor na krotko i magnes przyciąga sprzęgło, zamontowałem wszystko i podłączyłem na krótko, sprzęgło podczas pracy silnika nie rusza się. Wydaje mi się że magnes działa ale jest za słaby. Cewka pokazuje oporność 4,2 ohm
Próby przejdą pomyślnie ale listwy to słaby punkt.Pomyśl o osobnej linii zasilającej.
Słaby styk/zimne luty gdzieś w modułach elektronicznych?
Nie mam pojęcia - wyciek z nagrzewnicy? Temperatury za wysokie - u mnie jest 3 - 9° C w zależności od warunków, na wylocie, pomimo że według pomiarów ciśnienia kompresor jest już słaby.
no racja, trzeba było dobić, ale oglądali reszte i ok, daje 6 stopni C na wylocie. kosztowało mnie to 40zl
a który to jest ten przekaznik? 267?
Witam nie dawno kupiłem Opla zafire a rocznik 2004r i problem w niej wygląda nastepująco ze kiedy włączam klime leci tylko lekki wiaterek zamiast zimnego powietrza a freon był nabijany. Oczywiscie wszystkie poziomy siły nawiewu w kabinie działają bezproblemowo. Czy problem tkwi w głównym czujniku klimatyzacji.?
Witam. Leć do elektryka. Masz coś mocno skopane bo tam powinno być 12-14,4V max Obstawiam ale głowy nie dam że słaby styk na połączeniu alternator- akumulator. Dlatego tak skacze. Ciekawe cop jeszcze uwaliło z elektroniki. Pozdrawiam.
Zbyt słabe chłodzenie skraplacza. Potrzebne dodatkowe wentylatory. Możliwe że jest zamontowany ale nie działa. Przy zbyt słabym chłodzeniu ciśnienie rośnie ponad dopuszczalną wartość i układ się wyłącza - względy bezpieczeństwa.
Witam ponownie,objaw takiej pracy klimatyzacji jak się okazało był banalny a mianowicie słabe ciśnienie gazu. pan który mi go nabijał porostu nie miał dostatecznego zapasu czynnika i tak mnie zwlekał,pozdrawiam mechaników z prawdziwego zdarzenia 😣
(at)enhanced Mam wypiąć bezpiecznik z wentylatora unieruchomić klimatyzacje? Sam wentylator z klimatyzacja zjada ponad 1V. Jak auto stoi zimne uruchomię klimatyzacje to zaraz wentylator wchodzi ma 2 bieg.
Wiekszosc Mercedesow ma klimatyzacje automatyczna [ nie mylic z klimatronikiem]
Gdzie pomiary ciśnień? Bez tego nie ma co wróżyć. Autocom trochę słaby do tego wozu. Jeżeli Autocom pokazuje ten parametr poprawnie to masz uszkodzony kompresor (możliwe że jest zatarty i zerwane jest sprzęgło) lub uszkodzony zawór regulacji wydajności kompresora. Tutaj nie ma żadnego przekaźnika. Kompresor działa cały czas a zawór zmienia wydajność...
Zawór rozprężny słabo wyrównuje ciśnienie pomiędzy stronami sprężarki. A jak wszyscy wiemy sprężarki klimatyzacji słabo sobie radzą z różnica ciśnień tłoczenia i ssania. Nie kombinujmy kapilara prawidłowo napełniona będzie działać. Ja bym napełnienił instalacjię robiąc symulując wysokie ciśnienie skraplania. Czyli pompka obiegowa na minimalne obroty...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Witam, praktycznie wszystkie jednostki wewnętrzne, mają wyprowadzony rurociąg w lewo. W jaki sposób obraca się go tak, aby wyszedł z drugiej strony? W instrukcji jest to tak słabo opisane, że nic nie rozumiem. Zerknąłem na różne marki i wszędzie copy/paste, tego samego słabego opisu. Jakoś rury się przekręca, wygina?
Wiązka wchodzi za panel z przekaźnikami i dalej idzie gdzieś pod deską, dostęp jest słaby. Nie wiesz gdzie mógłby być ten wtyk? Bliżej kolumny kierowniczej czy raczej koło dmuchawy?
Co ty chcesz tm tą żarówką sprawdzać skoro tam nie ma sprzęgła na kompresorze, kompresor jest sterowany zaworem na nim przez sygnał PWM. Nie ma tam żadnego przekaźnika od tego. Ja bym proponował połączyć się ze sterownikiem klimatyzacji zajrzeć w parametry.
Na uszkodzony kompresor klimatyzacji.
Diesel ,benzyna ,LPG? który silnik. Generalnie w benzynach jest to objaw lewego powietrza czasem słabszej kompresji na którymś cylindrze. W dieslu nierównych dawek na wtryskach ,słabej dwumasy.
Wyjmij filtr i zobacz, czy się coś zmieniło
(okolo 4 miesiecy0 wymieniałem starownik klimatyzacji. Chodziła od tego czasu OK. od niedawna zaczeły się problemy. Prosze o rade. Moze znów sterownik był słabej jakości lub coś powoduje uszkodzenie sterownika .
Civic VII jeździłem, pali zdecydowanie więcej, a jeżdżone będzie tylko po mieście, korki itp. Nie potrzebuję nawet 90 koni. 60 by wystarczyło i 15 do setki. Panda i Micra na razie rozważam. Peugeoty w sumie też fajne, 2006-2007 w tych pieniądzach chyba ok, ale przebieg ponad 180 zazwyczaj. Nie rozumiem, czemu 10000 zł to mało jak na moje wymagania -...
panowie jest filtr kabinowy a nawet dwa w wersjach z klimatyzacją trój strefową
słaby klimatyzacja słaby nadmuch klimatyzacja klimatyzacja słaby grzać
sterownik astra delco magnetofon mechanizm obroty silnika renault
denon tuner medelstor 20385799
Głośny wentylator - przyczyny i rozwiązania Ograniczenie prędkości LAN do 100 Mb/s mimo ustawienia 1 Gb/s