Klin powinno się wyjąć w pierwszej kolejności ale taki prawdziwy starego typu , gdzie powierzchnie nie były równoległe do siebie tylko pod kątem . Dlatego występował nosek . Co innego wpust , jego nie trzeba wyjmować , tylko ściąga razem z kołem . :| Jak nie usunie najpierw klina to przy ściąganiu koła pasowego jeszcze bardziej będzie się zaciskać ....
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Klina nie ma i nie było :) Ot taki dowcip producenta, ale nie tylko u forda :) Potrzebny jest kołek do blokowania i ustawiania wału korbowego bez kołka to kiszka. Oba koła są bez klina. Koło pasowe dociska koło od rozrządu i tak to się trzyma.
Wystarczy zdemontować kolo pasowe na silniku i simmering jest na wierzchu. Sprawdzamy czy koło pasowe nie jest pęknięte na rowku pod klin. Koło pasowe należy dokręcić momentem podanym w instrukcji serwisowej. Koło pasowe ściska koło pompy olejowej. W tym silniku jakbyśmy nie dokręcili koła pasowego to pompa oleju nie będzie się kręcić.
Dzięki Panowie. Tego sposobu z trzema śrubami bym się nie domyślił. Na trzecim zdjęciu w miejscu gdzie chodzi pasek na kole pasowym jest otwór, do czego on służy? Czy tak montowane koło pasowe miało wbijany klin?
Na jednym pasku spokojnie będziesz ciął drobne, cienkie drewno. cięzko się wymienia te koła, tam pewnie jakis klin jest? Jest klin, albo wpust bo koło pasowe by się obracało na osi silnika. Najczęściej jest potrzebny ściągacz do kół pasowych/ łożysk. I drugie pytanie Silnik zamocuj tak, aby można było naciągnąć (naszpanować)trochę pasek po założeniu...
Takie koło pasowe występuje w silniku Toyoty Yaris I / II 1.3, pasuje na standardowy wał silnika elektrycznego 24mm za wyjątkiem klinu (silnik standardowo ma klin o szerokości 8 mm, koło pasowe od Yaris ma wpust na klin 4 mm). https://obrazki.elektroda.pl/4176898600_...
Na wale jest klin tylko dla koła rozrządu,koło pasowe wału ma swój klin który wchodxi w wycięcie w wale ale jest on delikatny i pewnie go ścięło,stąd koło się ciągle odkręca https://obrazki.elektroda.pl/7647454200_...
Jak zobaczysz to będziesz wiedział co zrobić, częsta usterka Najczarniejsza wersja to klin na wale, klin na kółku małym rozrządu i uszkodzone koło pasowe
Inna możliwość to naderwany/przesunięty klin wał=>koło pasowe.
A, to wobec tego gratuluję wykrycia luzu na klinie- przed zmieleniem silnika. Fora Suzuki America pełne są westchnień z powodu niezauważonego w porę luzu na kole pasowym wału głównego. W Ameryce i innych krajach tamtego kontynentu Baleno jest znany pod nazwą Esteem. A swoja droga sam zauważyłem w porę (a raczej usłyszałem) klekotanie na wolnych obrotach-...
Jeżeli się boisz o kolizję wału z zaworami to prostu zdemontuj wałek rozrządu. Wszystkie zawory się schowają i nie musisz się bać. Koło pasowe wału ma klin, koło pasowe wałka rozrządu nie zejdzie - trzeba użyć prasy. Bodajże od wałka rozrządu ma klin, albo odpowiedni wypust - chociaż nawet bez tego odpowiednio założysz - demontując pompę tandem (paliwa...
1. tak jak myślałem 3 silnik to 1f z kondensatorem rozruchowym 2. ten czwarty jest 3f (uzw. w trójkąt) i wygląda jak silnik jakiejś pompy 3. żeby wymienić koło pasowe trzeba wyciągnąć klin, na wale znajdziesz rowek, jak zakłada się koło do rowka wbija się klin, żeby wymienić koło pasowe trzeba wyciągnąć ten klin.
Ma ktoś pomysł jak zabezpieczyć koło pasowe bez klina? Dałem do przetoczenia na wałek o większym fi, ale nie ma niestety możliwości zrobienia rowka na klin ani przewiercenia (na małą śrubkę blokującą). Myślicie, że starczy to wcisnąć na niebieski Loctite, czy jednak może się obracać?
a w ogóle jechała jak ją kupiłeś? czuć zmiany biegów jak przełączasz wajchę? powinny być normalnie wyczuwalne przepyknięcia między kolejnymi biegami, jak wajcha lata luźno no to może się odkręciła od trzpienia wychodzącego ze skrzyni? koło pasowe na skrzyni biegów się kręci jak wrzucisz jakiś bieg? widać to koło jak fotel podniesiesz jak się kręci to...
Osprzet wkreca i blokuje koło. Silnik gaśnie.Potem rozrusznik odkręci koło pasowe. A klina nie ma. Efekt?
koło pasowe nie jest na klinie, odkręcisz je bez blokady, bieg, hamulec i ostrożnie kluczem, zdjęcie osłony jak silnik siedzi w samochodzie to p... zadanie, jak nie cieknie tylko się poci to bym nie ruszał bo zrobisz jeszcze gorzej, osłony bez powyginanie nie ściągniesz na aucie, w osłonie jest odkręcane uszczelnienie na wał w miejscu gdzie przychodzi...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Ja używam przecinaka jako klina i zawsze schodzi. Musisz być ostrożny bo materiał z jakiego wykonano koło pasowe jest bardzo kruchy.
Koledzy, przeszukałem cały internet, hurtownie i nie mogę znaleźć. Poszukuję cewki, sprzęgła i koła pasowego do SD7V16 na 1 klin i koło pasowe 130mm. Pacjent to Lancia Lybra 1.9JTD. Czy oprócz wyszarpania z używki jest to w ogóle do dostania?
Cześć, sprawdz czy nie ścięło klina .... zauważyłem dolne koło pasowe to które jest na korbowodzie ma straszne odchyły.
Witam, chodzi o peugeot 307 cc 2.0 16V mam pytanie, przy zmianie rozrządu w tym aucie koło zębate na wale korbowym jest tylko dociskane przez koło pasowe które jest osadzone na klinie, moje pytanie jest czy te koło zębate przy składaniu powinno również opierać się na tym klinie? dodam że ma otwór na ten klin jednak po dokręceniu koła pasowego przesuwa...
Blokuje sie za pomocą hmmm blokady na wale :D Ta śrubka zasłonięta jest troszkę przez półoś i jest chyba na klucz 10. Jak źle złożyłeś, to głowica na 90% dostała :/ Jedz lepiej do warsztatu, tylko do jakiś kumatych ludzi :) Tak na marginesie to na wale nie ma klina, a koło pasowe ma być tak mocno dokręcone do wału żeby się nie obracało. Jak złozyłeś...
Koło pasowe ściągnięte. Oczywiście wyrobiony klin tak, że koło zębate przeskakiwało tak na oko ok.2-3zębów. Dodatkowo pęknięte koło pasowe na pasek wielorowkowy. Części zamówione, zobaczymy co będzie jak złożę.
Witam, miałem podobny efekt w mazdzie, jak się klin na wale ścinał, do czasu gdy koło pasowe na wale nie przesunąło się o szerokości klina, wówczas odpadła i zgasł po 1 czy 2 sekundach.
...macie jakieś sposoby,bo klina raczej tam nie wbije ponieważ jest to środek wałka. Jeśli masz dostęp do frezarki, to jak najbardziej klin. Dla wałka fi 35 - bez obliczeń dobry będzie klin o przekroju 8x8 mm i długości równej szerokości koła pasowego.. W wałku należy wyfrezować rowek o szerokości 8, głębokości 4 mm i długości jw. W kole pasowym to...
Koledze w C5 1.8 16V 2004r przeskoczył rozrząd, a dokładniej nie wiem jak to się stało, ale ten kto mu wcześniej zmieniał rozrząd nie dał klinka na zębatke na wale korbowym, klin tylko był założony na koło pasowe. Nie zapomnij założyć tego klinka. Rozumiem, że chodzi Ci o klin na koło pasowe? Innego nie ma być. Ale to i tak nic nie da, głowica dostała....
chodzi ci o klin na małym kółku od rozrządu?, koło pasowe wchodzi idealnie w klin, i jak ustawie małe kółko na znak to 1 cylinder jest w GMP-czyli ok, problem jest nie typowy
Pół roku temu miałem taką awarie i właśnie padło koło pasowe klin się zerwał myślisz że to znów to samo ?
jaki rozrząd założyłeś? mam nadzieję, że nie KAZ? bo to jest zrobione z gównolitu, można brzeszczotem przepiłować łańcuch jak i koła... a łańcuch niema nawet oczek, tylko tam są takie zawijane blaszki do okoła... no ale raczej powinien zrobić więcej nić 800km tak czy inaczej, ale wszystko możliwe strzelanie i hamowanie rozrusznika wskazywało by na zbyt...
Witam , więc co do hałasującego paska klinowego w tym silniku , sprawa wygląda tak , że to raczej nie wina brakującego klina pod kołem pasowym , bo gdyby tak było to raczej nie miał byś pełnego ładowania , w pełni sprawnej klimatyzacji oraz wspomagania z racji tego , iż koło pasowe ślizgałoby się po wałku na którym się mieści i nie byłoby przekazania...
Koło pasowe alternatora jest bez wpustu (klina).Może nakrętka poluzowała i ślizga koło na wałku.
Pływające mam na myśli bez klina, obojętnie jak założysz i przykręcisz jest ok. Ale nadal nie kojarzę klina na wale w tym silniku, choć mogę się mylić, bo parę typów jest.
Odkręcałeś koło pasowe aby obejrzeć kliny?
Nie ma znaków na kole. Wał jest blokowany na kołek w bloku. Koło pasowe wału korbowego bez klina. trzeba uważać.
Nie wiem spytam się... Jest tam jakiś klin który blokuje te koło??? Jeżeli koło na przekładni kręci się "razem z ośką" to albo, tak jak pisałem, uszkodzone tryby, albo sprzęgło kłowe/włączanie nie działa, czyli jednym słowem uszkodzona przekładnia. Samo koło pasowe, to przy przekładni "usztywnione" na ośce jest przez klin, wpust pryzmatyczny, rozmiar...
Tego się nie ściąga, nie trafisz potem z ustawieniem piastki względem wałka, aby zachować regulację na fasolkach. Dzięki za sugerstię, dzięki niej, zrobiłem znaki na kole i wałku. Po zastosowaniu lepszego ściągacza koło zeszło i faktycznie nie ma tam klina, owszem miejsce na klin jest na wałku (standard) ale koło pasowe nie ma miejsca na klin.
Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?. Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8"
Na wałku rozrządu zerwało klin i śrubę mocującą koło pasowe , udało się przewiercić i nagwintować bez wykręcania wałka .
Czy pasek był wymieniany ? Może to inny profil i rozmiar paska ( klin ) powoduje że " wrzyna się " w koło pasowe i powoduje że nóż działa nawet wtedy kiedy naciąg jest poluzowany
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
Jaki jest luz obwodowy koł pasowego na klinie? Zastosować metodę z byłego ZSRR.Przyspawać delikatnie nakrętke do koła pasowego.
Zdejmij koło pasowe i małe koło rozrządu -sprawdź klina na wale.
Gwint normalny - prawy (mocowaniem koła na klin). WD-40 zaaplikować, chwilę odczekać i przystąpić do odkręcania właściwym kluczem. Spróbuj rozważnie przyblokować koło magnesowe lub od dołu silnika np. za koło pasowe.
Tam koło pasowe nie ma klina na dole. Mogło przyblokować albo źle ustawiony (mechanior).
Następny ECM kupiłeś chyba niepotrzebnie.Teraz po Twoim nicku trafiłem na ten post. Sprawdź rozrząd jeszcze raz.Koło pasowe jest przykręcane śrubą centralną. Koło rozrządu na wale też ,jeżeli źle przykręcone to uszkodzone jest koło rozrządu na wale i prawdopodobnie stąd te problemy. Uszkodzony klin na wale i kole.
zorganizuj sobie ściągacz fi 22x1,5 i po odkręceniu nakrętki czołowej wkręcasz sciągacz i ciągniesz tarcze sprzęgła ,potem odepniesz zabezpieczenie osadcze i ściągniesz koło pasowe,następnie najlepiej młotkiem pneumatycznym lub przez klina aluminiowego podwadzisz sam elektromagnes i powoli z każdej strony po pukasz i powinien zejść .Ja osobiście zawsze...
Klina ścina bo wałek rozrządu stawia za duzy opór. Prędzej by pasek urwało. A skąd , cały moment jest przenoszony dociskiem. Więc albo słabo dokręcone albo zepsute koło pasowe.
Naprawiłem.Jak się okazało pasek był zamontowany dobrze.Problem był w klinie - miał luz i koło pasowe było przesunięte.Po jego wymianie problem znikł. Dzięki za podpowiedzi!!!Pozdrawiam
W oczku w kole od wałka rozrządu ma być widoczny znak, na kole od wału też powinien być znak i trzeba go zgrać ze znakiem na obudowie lub ustawić tak jak masz na fotce nr 2, tzn koło pasowe ma wejść na klina na wale, na tym kole masz wycięcie i ma się ono pokryć z 0 st na obudowie rozrządu. Koło zębate nr 2 to pompa oleju, nic nie ustawiasz.
Przy wymianie rozrządu uczul mechanika na to co było powodem przestawienia znaków. Jeżeli luźny pasek to pół biedy, jeżeli luz na klinie to trzeba zdjąć koło pasowe i zobaczyć jak wygląda "nuta"(nacięcie na klin)na wale. Bądź dobrej myśli bo najczęściej jest to tylko luźny pasek a przy wybitym klinie też da się to opanować choć roboty więcej.
Zdejmij albo koło pasowe i klin albo wentylator. Wykręć trzy śruby i wystarczy wybić wirnik. Wyjdzie z pokrywą. Druga zdemontuje aż przez uderzenie od środka.
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Witam Kolego, do piły byłby lepszy silnik 2800 obrotów i większej mocy, ale i z tego co masz da radę ciąć to co chcesz tylko nie za szybko. Tarcza piły o średnicy 160mm (24 zęby do cięcia wzdłuż , 44 lub więcej do cięcia w poprzek), najlepiej bez widii, gdyż jest cienka i stawia mniejszy opór i da się szybko naostrzyć z ręki. Tarcza o średnicy 200 mm...
Trochę matematyki. 40/(2*3,14*0,3)= ~21 - tyle obrotów musi wykonać tarcza w ciągu sekundy, by miała prędkość 40m/s. Skoro twój silnik ma 1410 obr/m, to ma (1410/60) ~23 obr/s. To teraz przełożenie. 21 obr. tarcza - 23 obr. silnik - koło pas. Φ240 21/23 = 0,91 0,91* 240 = 218 Na silnik trzeba założyć koło Φ218, dla 40m/s, tarczy Φ600....
Ustawienie rozrządu prawidłowe, koło pasowe (foniczne) na klinie. Odłączenie czujnika stukowego nic nie daje.
Zobacz sobie koło pasowe ,lubi pękać na klinie.
U góry blokowałem, na dole nie (znaki zrobiłem u góry i na dole). Pytanie kurde tylko, czy jeśli przeskoczyło minimalnie, czy jest możliwość takiego objawu? A i mam pytanie na kole pasowym, jeśli koło się przesunie na klinie, to jakie będą objawy?
Sprawdzić koło pasowe czy nie wytarte kliny pod pasek lub słaba wydajność alternatora,problem z puchnącym uzwojeniem :D .
Blokady sobie załatwię a może ktoś ma instrukcję wymiany tego rozrządu,bo czytałem na forum że koło pasowe rozrządu nawale nie ma klina?
Witam, potrzebuje zdjąc osłonę łańcucha rozrządu w Masterze. proszę opodpowiedz gdzie sa blokady rozrzadu. czy koło pasowe ma klin? czy koło od rozrządu na wale korbowym ma klin czy jest wolne. proszę o szybką odpowiedz
Koło pasowe ? Z pół roku temu zerwał mi się klin na kole ale to wtedy jak chu strzelił koło to był dziwny odgłos z silnika
Może być silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego. Możesz też sprawdzić czy koło jest dobrze dokręcone
Rozrząd blokowany na oryginalnych blokadach, sprawdzany kilkakrotnie, koło pasowe zero luzu, kliny całe wszystko dokładnie sprawdzone
Dzięki koledzy za zainteresowanie się moim tematem. Zdaję sobie sprawę, iż punkty i oznaczenia muszą być zgodne, bo wiadomo czym to grozi. Zwłaszcza przy rozrządzie, gdyby klin całkowicie puścił. Dobrze by było, żeby przeczytał ten temat ktoś, kto zna budowę tego silnika lub podobnych mercedesów z kołami zębatymi rozrządu. Czy koło pasowe jest na jednym...
Mam pytanie Mianowicie czy przy wymianie koła pasowego w Focusie 1.8tdci trzeba blokować wał korbowy? Czy małe koło rozrządu ma klin czy nie?
Sprzęgło chwyciła chyba rdza. Podlewać WD 40 i czekać cierpliwie, powinno puścić. Możnaby pomóc plastikowymi klinami, delikatnie wbijanymi między tarczkę sprzęgła a koło pasowe. Jak się uda, to pod sprzęgłem powinien być seger. Musisz go zdjąć,bo inaczej uszkodzi się odlew obudowy.
Też myślę, że chodzi Tobie o koło pasowe zobacz czy klin na tym kole i kole rozrządu nie zcioł się
nie dokreciles dobrze koła,zrobilo teraz bum i czapka do zrzucenia.Rozrzad masz tam bez klina na wale i dlatego tak się porobiło.Teraz nie będzie cie to kosztowac 420 euro tylko 1000. Pozdrawiam i więcej się sam nie zabieraj za remonty
1.Odłączyć pralkę od sieci elektrycznej i wodgiągowej. 2.Zdjąć blacy osłonowe. 3.Zdjąć pas klinowy i odkręcić śrubę koła pasowego. 4.Zdjąć koło pasowe przy pomocy ściągacza lub podbijając klin. 5.Zdjąć pierścień zabezpieczający z osi bębna. 6.Wkręcić w oś śrubę aby uchronić ją przed rozklepaniem i uderzać młotkiem w oś dotąd aż zacznie wysuwać się z...
Z rysunku wynika że ma się odkręcić , zapewne w przeciwną jak się obraca wałek podczas pracy. Nie widać tam żadnego klina czy śruby.
Jeżeli koło pasowe balansuje, to prawdopodobnie podcięty klin na małym kole rozrządu.
Zresetuj komputer i sprawdż czy nie poluzowało sie koło pasowe . Kilkukrotnie spotkałem sie ztym że ścinało klin lub luzowało sie koło i poldek wariował.
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Do wstępnej weryfikacji wystarczy koło pasowe na wale zdjąć i zerknąć na otwór na klin. Nawet rozrządu nie trzeba rozpinać
Witam, jeśli czujnik położenia wału bierze informację o położeniu wału z koła pasowego, wówczas dla mnie klin koła pasowego wału jest uszkodzony. Tylko to koło pasowe nie ma trzpienia, ale na wale są dwa zwężenia w które wchodzi tuleja koła - można to włożyć o 180 stopni odwrotnie, ale na pewno nie sposób tego 'ukręcić'. Dodano po 1 To zostały ci do...
Witam Dziękuję za podpowiedzi. Z tego co zrozumiałem, to koło zębate wałka rozrządu w pozycji jak na rysunku, koło zębate wału korbowego znak na 12/klin na 6/ i 1 tłok w GMP. Na kole pasowym, które zasłania koło zębate wału korbowego jest nacięcie - jak ono powinno być ustawione po skręceniu całości. Z pozdrowieniem
Jak wloże blokade w koło zamachowe to kreski na obudowie i kole pasowym maja sie zgrywac.A u mnie sie nie zgrywaja stad moje pytanie o klin
Witam, miałem tak z mazdą, klin się ściął na wale i minimalnie się przesunąło koło pasowe z zębatą od czujnika położenia wału, ale mimo z kluczyka nie wyciągnąłem i był błąd czujników/czujnika.
2 tys. km. po wymianie rozrządu odkręciło się koło pasowe wału korbowego. Koło rozrządu jest bez klina więc zawory pogięte, głowica do roboty. Rozrząd robiony na blokady, koło pasowe dokręcone wstępnie pneumatem, a później dokręcone pokrętłem calowym dość mocno, jednak bez użycia klucza dynamometrycznego. Autodata przewiduje wymianę śruby koła pasowego,...
Koło pasowe jest na klinie i tu leży problem.Nie ma żadnych sprzęgiełek. Lepiej się upewnić na 100%,więc proponuję ściągnąć pasek wielorowkowy,wbić bieg,hamulec ręczny i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.Zerknij,czy poszedł klin .Robota na 30 minut a zyskasz pewność co do usterki.Wymiana klina będze trudna,bo musiszpoluzować rolkę napinającą, ściągnąć...
GMP to to wycięcie pomiędzy ząbkami. Na głowicy luzujesz koło pasowe(stożek bez klina) i blokujesz wałek kawałkiem płaskownika od strony skrzyni a pompa na znak.
Witam, Mam problem z dokręceniem koła pasowego w Ford B-Max 1.0 EcoBoost. Koła nie mają klina i podczas dokręcania, przy zablokowanym wale korbowym, obraca się koło pasowe osprzętu dodatkowego. A musi być w idealnej pozycji bo czujnik obrotów będzie źle czytał. Ma ktoś jakiś sposób aby je zablokować?
Tylko to koło pasowe jest montowane na klin. I jest całe z metalu nie ma tam żadnego amortyzatora gumowego czy to może znaczyć że to nie oryginał? :(
Wg mnie to małe bicie na kole pasowym jest jednak za duże i czujnik się gubi. Sprawdź jeszcze klin na kole od rozrządu. W oplach lubi się wyrobić klin i kółko lata jak chce a z nim koło pasowe.
Witam mam probem z astra 97rok x16szr a mianowicie gdy rusze jest słaby do poki nie osiagnie obrotów 2500 pozniej idzie jak przecinak.Lecz gdy obroty spadna to na kazdym biegu jest to samo,np jade na 4 biegu bez gazu wciskam gaz a samochod przyspiesza po 2 sekundach Zamontowana jest instalacja gazowa bingo m i jak i na benzynie tak i na gazie jest ten...
Mam wałek 30mm a koło pasowe 35mm macie jakis pomysł jak to dopasować?? koło i wał ma rów na klin 8mm
Gdyby naprawdę głęboko poszukać to można by znaleźć to, że nazwa "klin" też jest prawidłowa. Nie wiem gdzie trzeba by szukać i jaki to ma związek z pochyleniem stożka czopa wału??? Aby coś nazwać klinem musi ono mieć kształt klina czyli trójkąta (czasem z obciętym najbardziej "szpiczastym" kątem). Tego typu element stosowano kiedyś do połączenia piasty...
koło na wałku wom ma 37cm średnicy a koło na wale tnącym 15cm średnicy. Ale planuje dać mniejsze koło na wale tnącym. Mam wałek 30mm a koło pasowe 35mm macie jakis pomysł jak to dopasować?? koło i wał ma rów na klin 8mm
Mi to wygląda na zcięty klin na kole pasowym(zaraz za nim jest koło napędu pompy oleju). Czy aby dobrze było dokręcone(100Nm+60"+60"+30")?
Okręciłeś koło pasowe z wałka pośredniego, założyłeś bez klina i tak po prostu odpalił?
A wibracje może powodować koło pasowe? Ponieważ koło pasowe ma o pół milimetra większy otwór niż wałek i przy wbijaniu klina ono jakby się trochę przechyla. Czy ono może powodować wibracje?
Raczej klin na stożku ;) Podgrzać palnikiem i ściągacz w łapki :)
wymień jeszcze koło pasowe na alternatorze bo pewnie już klin straciło i będzie psuć kolejne paski
to podpowiedzcie mi tam w wale są 2 wycięcia na kliny jeden trzyma koło od rozrządu a drugi koło pasowe. Powinny być ob dwa bo u mnie jest tylko jeden ten o koła pasowego? ustawiałem bo brokach pali jeździ elegancko tylko słaby
Zrób zdjęcie z twojego opisu niewiele wynika. Koło jest na klinie i powinno być przykręcone śrubą .
...ale do końca się nie dało (tak jakby był tam jakiś klin, ale nie wiem jak mógłby być wbity) No i teraz chciałem to zostawić jak było, a więc tylko dobić i już, no ale jak mówię, wyszło co wyszło... Możliwe, że jest tam owalny klin w wyżłobieniu osi :D
a koło pasowe nie będzie się odkręcac przypadkiem? ,w niektórych nie ma klina.
Koło pasowe wału ma luz na boki o połowę obrotu tak jakby klin był ścięty czy to może być przyczyną styków w silniku
Czy klin na wałku rozrządu znajduje w szczelinie przy literce "E", która jest blisko śruby mocującej koło pasowe? Bo tego na 100% nie jestem w stanie stwierdzić na podstawie tego zdjęcia. Według mnie klina tam nie widać a powinien być. Jeśli koło jest prawidłowo zamocowane to rozrząd powinien być ustawiany zgodnie z instrukcja, czyli według górnego...
koło pasowy krzywa koło pasowy renault koło pasowy
słuchawki telefonu styki karta zabezpieczona zapisem hasło wygasa
Jak znaleźć specjalistę do napisania instrukcji obsługi? Piec olejowy Sheer nie odpala po przerwie - iskrownik działa