http://obrazki.elektroda.net/16_12322161... http://obrazki.elektroda.net/51_12322162... http://obrazki.elektroda.net/76_12322163...
Gładź cylindra jest czysta (to tylko efekt zdjęcia). Gdy tłok jest u samej góry to oba zawory są równo minimalnie otwarte. Koło zębate jest osadzone na klinie. Wałek rozrządu jest z tego silnika a wcześniej pracował prawidłowo. Denaturat wlewałem do komór gdzie przykręca się gaźnik oraz tłumik.
sprawdziłeś czy aby uszczelka pod głowicą jest taka sama jak poorzednia? nie pamiętam jak w tym silniku ale kiedyś udało mi się założyć odwrotnie i kanał olejowy zatkałem, całe szczęście że nie zdążyłem wyjechać autem tylko na wolnych obrotach ścieło klin na kole rozrządu.
Regulator jest na pewno. To nie jest kosiarka z lat 80-tych, gdzie była dźwignia gazu przy kierownicy. Skoro przepustnica na zgaszonym silniku jest i tak otwarta, paliwo dochodzi, to istnieje opcja, że ścięło klin na kole magnesowym, rozrząd raczej się nie przestawił. Widziałem również przypadek, w którym ukręci się wałek rozrządu. Mogło jeszcze wydmuchać...
Klina ścina bo wałek rozrządu stawia za duzy opór. Przyczyna: niedostateczne smarowanie lub szlifowana głowica. Zobacz na panewki wałka rozrządu.
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Tak. Ustawiłem jeszcze raz. Klin w wał wałek na blokadę. Rozrząd się zgodził i autko odpaliło. Temat zamykam. Dziękuje za pomoc.
Najprawdopodobniej nie ma tam klina, ale jest kołnierz. Skoro nie możesz podać nr. silnika, to wklej fotkę tego koła robioną od przodu, żeby było całe koło widać. Poza tym, już Ci pisałem, że nie ma czegoś takiego: wałka zaworów To jest wałek rozrządu!!!
okazało się że był ścięty klin na wale przy kole magnetycznym i wałek rozrządu był przestawiony o 90º
Końcowy wpis wieńczący dzieło, w końcu Lalunia pali jak powinna, aczkolwiek rozrząd został ustawiony po naszemu ( robiłem to z moim 19 letnim synem), dolne koło wału na znaki jak na rysunkach, znaczniki na dole klin pomiędzy żeberkami, wałek rozrządu zawory na pierwszym tłoku zamknięte, znacznik na wałku rozrządu wyszedł gdzieś z boku, po przekręceniu...
Ścięło klin kółka na wałku rozrządu. Kupiłem nowe kółko, ale jeszcze trzeba przejrzeć silnik, bo nadal nie ma kompresji.. Zatarta vacumpompa zablokowała wałek rozrządu, ścięło klin na kółku, rozrząd się przestawił i połamało dźwigienki zaworowe. Nie wiem co jeszcze jest nie tak. bo zawory wyglądały na OK
Masz przestawiony wałek wydechowy o jeden ząb. Też tak uważam. Żaden klin na wale, planowanie głowicy itp.
Albo się poluzowała śruba i luz na kole w końcu doprowadził do ścięcia klina, alebo sie wałek rozrządu nagle zatrzymał -> przytarł się albo kolizja tloka z zaworem..
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
W zależności od kodu motoru, albo jest klin na wale, a pływające jest koło rozrządu, albo na wale klina nie ma, a wtedy wałek na stałe jest. 1.5dci było ze 20 rodzajów, więc na przyszłość wysil się kolego i podaj kod silnika.
Na wał założony lizak, wałek wydechowy zablokowany blokadą, wałek ssący zablokowany blokadą (choć jest kiepski dostęp), nadal twierdzicie że źle jest rozrząd ? Silnik kręci nie odpala, kopci. Auto od pewnego czasu miało cięższy rozruch, potem zgasło i już nie odpaliło. W poniedziałek mogę zdjąć koło na wale i sprawdzić klin to samo z wałkiem rozrządu....
Wiarygodność to wiarygodność, raczej nie instalacja. Do sprawdzenia synchro wał-wałek, kliny.
Według mnie to klin na kole zamachowym, lub wytarty wałek rozrządu,. Spróbuj ustawić zerowe luzy zaworowe jeśli zapali to już masz przyczynę.
klin uszkodzony koło wypadło odrazu wiec trudno powiedzieć czy było przekręcone czy tez nie Pisałeś że jak wymieniałeś pompę to robiłeś znaki , więc trzeba było przyłożyć według tych twoich znaków i zobaczyć czy miejsce po klinie w kole pokrywa się z wypustem na wałku czy jednak było przestawione. W tym wypadku , jeśli nie masz pewności co do rozrządu...
Witam odpowiem bo komuś się przyda kiedyś okazało się że w zębatce napędowej w rozrządzie roztoczyła się dość spora dziura na klin do tego klin podjechany efekt taki że przestawiony zapłon. Koszt naprawy to wałek napędu pompy 130zl zębatka 150zl klin 2zl uszczelka dekla rozrządu oraz pompy wtryskowej koszt naprawy nie przekroczył 500zl
Pęknięty wałek rozrządu, obcięty klin na poluzowanym kole pasowym itd. Na dobrą sprawę do zdiagnozowania w kilka minut. Zamykam, dość tego kabaretu.
Po pierwsze - przyrząd do blokady koła zębatego w trakcie przykręcania - podkładka diamentowa - NOWA - śruba dokręcona właściwym momentem Jak te warunki sa spełnione nie ma opcji żeby cokolwiek się przestawiało. A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D Zasada jest prosta- nie wiem - nie udzielam sie Może klin na pompie...
Barubar znowu Ty wiecznie czepiająca sie maruda. -zanim oddałem do mechanika zdjąłem pokrywe silnika i przy pomocy klucza kreciłem całym rozrządem i widać było ze wał sie kreci. Nawet jeśli klin jest ścięty (który znajduje sie w kółku) to nie zapominaj że jest tam jeszcze śruba która jest zdrowo doje... i jeśli będzie kręcił kluczem cały silnik to gwarantuje...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Pospawany wałek rozrządu w 2.5 tdi T4. W tym samym modelu - przyspawany klin do koła zębatego rozrządu(tego dolnego na wale) http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... - niezły wątek.
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
Wiem o tym że nie ma klina,tylko dlaczego wałek wydechowy odbiega troszkę,nie pasuję do blokady
Jak jej nie dokręcisz z odpowidnią silą to dopiero będzie kłopot. Wałek rozrządu nie ma klina. Koło siedzi na stożku i doręcone jest śrubą która ci się poluzowała.
I tak właśnie wygląda oszczędna jazda diselkiem!!!!!!! Jeżeli problemy pojawiły się dość nagle proponował bym zajrzeć w rozrząd a zwłaszcza ściągnął bym koło wałka rozrządu , tam często zrywa się klin. UWAGA!!! Zakładając blokady na wał i na koło wałka rozrządu nie stwirdzimy czy klin jest zerwany ponieważ wszystko będzie pasować , a wałek będzie przesunięty.
Bo rzeczywiście wydaje się, że iskra jest nie wtedy kiedy potrzeba. Jak klin nie ścięty to nie ma takiej opcji. Pozatym jak tłok w GMP i znak się zgadza to klin i magneto na włąściwym miejscu.
Stukanie dżwigienki o pokrywę zaworową to częsty prrzypadek ,obejżyj więc czy niema jakich śladów. Zdarzyło mi się kiedyś w c330, obcięty klin (był na granicy wytrzymałości) na połączeniu koło zębate- wałek rozrządu ,ciężko zlokalizowac bowiem stukot wałek przenosił po całym silniku (zawiedli nawet ci NAJLEPSI?????? :D okoliczni). Po wymianie lata do...
To prosty rozrząd. Ustawiasz wałek na pierwszy cylinder, koła pasowe na znaki. Pokaż jakieś zdjęcie - z czym walczysz. :)
Witam, problem został rozwiązany. Łańcuszek nie mógł się przestawić. U mnie ścięło klin na wałku rozrządu, i miałem do wymiany ten wałek rozrządu (400zł) i jedna szklanka (170zł)+ naprawa (200zł) czyli ok.800zł. Teraz samochód śmiga jak nowy. Po prostu gdzieś wcześniej wałek mi się przycierał i ścięło klin. Dziekuje za wszystkie odpowiedzi
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
witam proszę o poradę. mam problem z clio 1.5 dci kreci prawie łapie ale nie wchodzi na obroty minimalne i gaśnie, diagnoza komputerowa nie wykazuje żadnych błędów. nadmiar z wtrysków za bardzo się nie rożni, rozrząd w porządku pompa i wałek na znakach klin na kole od wałka rozrządu w porządku, ciśnienie rail tez w granicach normy, czujniki położenia...
Koło pływające. Blokowany wałek z tyłu listwą. Rozwiązanie fajne, bo dokładnie ustawiasz fazy rozrządu.
Witam po przerwie. Blokada przekaźnika pompy była od czujnika wałka rozrządu,ponieważ wałek nie działał. Wypadł klin dolnego kółka rozrządu. Wszystkim, którzy chcą wstrzykiwać paliwo do wlotu odpowiadam, że grozi to uszkodzeniem zaworów. To nie czasy Syrenki i Warszawy. Współczesnych samochodów nie wolno odpalać poprzez popychanie a nawet zostawiać...
Jedynie zrzucić dekiel od rozrządu(a to dodatkowe koszta) I manualnie kręcić wałem Jeżeli wariator działa powinien się obracac wraz z wałkiem bo blokuje go klin jeżeli klin nie zaskoczy będzie się obracał sam wariator Możesz to również sprawdzić na starym wariatorze
Kupiłeś blokady nie do tego silnika. 1.2 co całkiem inny silnik z jednym wałkiem i nic prostrzego od niego raczej nie ma, koła na klinach i zrobić można praktycznie bez blokad ta lewa szpilka wyglada bardzo podobnie do Renault mot 1054, czyli taki jak w Sam Naprawiam do tego samochodu.Na ogłoszeniu widziałem że do kilku pasuje, ale jeżeli jest jeden...
Wygląda to mniej więcej tak jakby Ci się ściął klin na kole rozrządu,koło mogło się obrócić i pupa.Jeżeli nie sprawdzisz klinów to nie będzie widać czy wałek pompy,wału lub wałek rozrządu jest obrócony .
Na pompie nie ma klina, jest tylko miejsce na niego. Dane do ustawienia pompy są wybite na pompie. Teoretycznie nie powinno się nic zmienić przy przekładce i dobrze zablokowanym rozrządzie, ale jak wiadomo łańcuchy się uciągają. I pompę należałoby na nowo ustawić. Wykręcasz zaślepkę na boku pompy, tą o której wspomniał kolega wyżej, wkręcasz czujnik...
witam. Czy miał może ktoś problem z przeskoczeniem paska rozrządu w tucsonie lub sportage 2.0 crdi. Dodam, że po takiej kolizji go nabyłem następnie wymieniłem kpl oryginalny rozrząd, górny wałek i kołek na kole ok, dolne koło i klin ok i niestety problem się powtórzył (większość dźwigienek połamana) będę wdzięczny za pomoc
Więc podaj mi wartość o którą proszę. Dodatkowo, musisz zdemontować pompę vacum, ustawić rozrząd na blokady i sprawdzić czy wszystko pasuje. Jeśli pompa, i wałek rozrządu którego koło nie ma klina, co za tym idzie, można wałek ustawić dowolnie, są przestawione, również możesz mieć problem z mocą, w zakresie niskich obrotów.
Witam jak w temacie. Silnik 8 zaworowy cdti , sprowadzony , kupiony z auto handlu. Widać że był zerwany klin na kole rozrządu a wałek zmieniony. Krzywki na wałku zniknęły na 3 cylindrach. podejrzewam że ktoś nie wyregulował luzu zaworowego i był za mały na tych 3 garnkach. Teraz po założeniu nowego mam problem skąd wziąć podkładki, sztuka nowa w serwisie...
Aha czyli kolego pierwszy wałek na 1 znak na 1 i trzpień na 1 drugi wałek na 2 znak na 2 i trzpień na 2 w trzeci na 3 znak na 3 i trzpień na 3, czwarty wałek na 4 znak na 4 i trzpień w 4.
w tym momencie z częściami jest tak ze idziesz do sklepu i nie wiesz co bierzesz kliny na kolach są ponacinane jak się komuś podoba o ile dobrze pamiętam na kole pośrednim od znak od walu w stronę walka rozrządu musi liczyć sobie 20 zębów w druga stronę 10 pompę ustawia się na 0 a wałek na dwie kropki tylko tak jak pisałem kola są robione jak się komu...
Panowie...zdjęłem wałek rozrządu, zdemontowałem kółko i ...ścięty klin na kole, delikatny ten klinik. Po zdjęciu szklanek zawory "niby" wciskają się dobrze, poza jednym, jednak nie jestem w stanie ocenić prawidłowości pozostałych - za mało doświadczenia. Wał korbowy dalej nie obraca się w pełni. Muszę zdemontować głowicę. Dam znać jak wyglądają zawory...
Koło na wałku nie ma klina, dlatego blokujesz wałek płaskownikiem. Wymieniasz pasek, napinacz i o ile występuje, taką małą rolkę między kołem wałka i pompą wtryskową
Najprawdopodobnie stanął wałek rozrządu.Pękł przy kole zebatym,Któres koło zebate napedu rozrządu zerwało klin/sruby itp.Silnik jeszcze pracował po tej awarii?
Może jeszcze wałek rozrządu, często w c330 wyrabia się na klinie, sprawdzałeś (mierzyłeś) krzywki i popychacze (szklanki). To, że trochę dymi przy raptownym dodaniu gazu to jest w porządku.
Witam mam problem po remoncie silnika zaczne od początku . Póltora roku temu kupiłem traktor zero kopcenia elegancko odpalał tylko tłok udezał w zawór okazało sie ze wałek rozrządu jest uszkodzony tzn miejsce na klin jest obrobione wyrobione dlatego wałek ma luzy , problem został rozwiazany po złożeniu silnika i odpaleniu olej kapie z tłumnika traktor...
wałek zablokowany , tłok w GMP , pompa wsadzona blokada tylko nie wiem jak ustawic kolo wałka rozrządu - brak klina
czy wałek składany jest z dużym kołem zębatym pływająco czy jest może na klinie ? Koło wałka rozrządu jest dwuczęściowe. A mocowanie jest na stożku i dodatkowo jest klin. Moment dokręcania śruby centralnej to 100 niuta. Srubki 8mm 25-30 niuta.
Zerwany/ścięty klin, pęknięty wałek, krzywy wałek. W dziurę po wyciągniętym wtrysku podać ciśnienie i sprawdzić czy coś tam się utrzyma.
Rozrząd wymieniony. Jest klin między kółkiem i wałkiem. Więc jest możliwość wymiany bez blokad. Myślę, że już wszystko raczej zostało wyjaśnione w temacie. Pozdro
A jak masz skrzywione dwa zawory wydechowe to źle pasek ustawiłeś, a nie łańcuch. To ile zaworów się ugnie jeśli jest przestawiony pasek rozrządu, jeśli przestawiony wałek ugina tylko 2 zawory na jednym tłoku Kolego chodzi o to w tym silnik że jak ustawisz źle pasek, to oberwą zawory wydechowe, to łańcuch niema nic do tego bo wałek wydechowy napędza...
Rozrząd ustawiony na 100% dobrze, kręcę wałem i po chwili jest kolizja tłokow z zaworami... Dlaczego? Sprawdziłem klin na kole walka rozrządu i nie jest ścięty.
Czyli wydechowy ustawiacie na klin, ssący na strzałkę[trójkąt], ma być 16 ogniwek licząc od znaku 1 zawsze w tą samą stronę 16 wychodzi za znaczkiem, czyli pomiędzy znakami jest 15 ogniwek. Na schemacie nie wiem czemu ale wałek ssący jest obrócony 180*[/tr]
nie bardzo rozumiem przeciez koło jest bez klina , luzujesz srube ustawiasz wałek od strony pasazera , skrecasz koło narzedziem scisakającym i dociskasz srube wałka
Wal i wałek sprawdzone. Kliny i rozrząd kilka razy sprawdzany. Ale mniejsza o to usterka zlokalizowana paliwo bylo delikatnie za gęste nie wiem jak do tego doszło bo mechanicy wcześniej zmienili zekomo paliwo. Auto po czyszczeniu zbiornika i wlaniu świeżej ropy pali na dotyku. Wg mnie geste paliwo spowodowało za wysokie ciśnienie w pierwszej sekundzie...
GMP to to wycięcie pomiędzy ząbkami. Na głowicy luzujesz koło pasowe(stożek bez klina) i blokujesz wałek kawałkiem płaskownika od strony skrzyni a pompa na znak.
chodzi o klin na kole zębatym ( rozrządu ) ? ale jak kręcę kołem zębatym to tłoczek pracuje wiec chyba wałek nie może być urwany ? kornel
Jeśli szanujesz swoją pracę i czas to wymieniaj wszystko podejrzane. Łożyska to w tej chwili groszowy wydatek, tylko nie kup najtańszego szmelcu. Elementy nowo zakupione porównaj dokładnie ze starymi, tzn nabite znaki i miejsce wpustu na klin na wałku itd. Potrafi nie pasować nawet skos zęba przy kołach różnych producentów. Oceń luz międzyzębny na reszcie...
Na walkach są kliny
Może na górnym wałku też ścięło klina. Blokada na wałku będzie pasowac, a czujnik czyta z koła zębatego.
Jeżeli wałek zębaty wału głównego jest na klinie ( a na rysunku wygląda że jest ) to mało prawdopodobne jest złe ustawienie całości - ustawiając całość wg. cech. Zresztą po zmontowaniu całości rozrządu i napięciu pasa wystarczy wykonać na wszelki wypadek co najmniej 4 pełne obroty wału korbowego za pomocą klucza (absolutnie nie rozrusznikiem !). Jeżeli...
Jeżeli oleju było minimum, to prawdopodobnie nie zatarłeś silnika, chociaż istnieje tak możliwość. Musisz sprawdzi czy nie odkręciła się cewka zapłonowa, możliwe że trze o kolo zamachowe. Inne możliwości, to połamane zęby na kole regulatora odśrodkowego, możliwe że razem z zębami wałka rozrządu, pęknięty wałek rozrządu (pęka w połowie, pomiędzy krzywkami),...
Witam Kupiłem pasek rozrządu, tylko jego bo rolki itp były wymieniane trochę ponad 10 tyś a teraz robiona uszczelka pod głowica więc pasek do wymiany tylko. Chodzi o znaczniki na pasku a dokładnie na moim ich brak. Wg manuala znaczniki sa do ustawienia wałek rozrządu względem koła pompy i koła na wale. Ja znaczników nie mam ale ustawiłem tylko na znakach...
Kolego, czy koło magnesowe zakładałeś z klinem, może Ci wypadł. To, że "zgrałeś" wałek rozrządu z literą "T" nie znaczy, iż ustawiłeś poprawnie rozrząd. Najpierw ustawia się tłok w GMP a później wałek rozrządu i nie może być pomyłki nawet i 1 ząbek łańcuszka. Po objawach reakcji silnika uważam, że masz przestawiony zapłon (za wczesny), ale w/wym. koledzy...
W pamięci sterownika defekt spójności sygnału wał-wałek. Diagnoza: kolizja w układzie korbowo-tłokowym pociągnęła za sobą zerwanie klina na wałku rozrządu. Czapka w górę :)
Witam, zaszła konieczność przy wymianie rozrządu wymienić simeringi, po odkręceniu koła na wałku rozrządu okazuje się, że jest klin lecz koło można w dość dużym stopniu przestawiać w lewo i w prawo. Czy jest do tego jakaś blokada zakładana na wałek? Czy może trzeba to po prostu jakoś ustawić wedle jakiejś dokumentacji? Pozdrawiam
Kolizyjny na 1000%. niedawno robiłem rozrząd w takim i w pospiechu odkręciłem środkową śrubę(trzyma koło pasowe i rozrządu na wale) Koło rozrządu bez klina/pływające i rozrząd się rozjechał, kręcąc wałem i wałkiem zawory spotkały się z tłokami. Jeśli pasek jest luźny do tego stopnia, że przeskoczył o kilka zębów to głowica do roboty.
Ostatnio kolega miał identyczny problem i okazało się że przyczyną był wałek rozrządu ten który posiada tzw "zębnik" do czujnika wałka , a dokładnie to, że zębnik jest na ciasno sprasowany z wałkiem a jednak potrafi się obrócić i komputer będzie wtedy wychwytywał to jako błąd. Na wałku nie ma żadnego klina więc trzeba było coś takiego zrobić i dokładnie...
Zaduszenie, albo uderzenie, w końcu był ścięty klin. Bez rozebrania silnika nie stwierdzisz czy odprężnik na wałku rozrządu jest uszkodzony, a skoro odbija i nie jest ani ścięty klin, ani luźny nóż to problem tkwi w rozrządzie, a od uderzenia nożem luz zaworowy na pewno się nie zwiększył, więc zostaje uszkodzenie odprężnika na wałku rozrządu, a nawet...
Oba koła na wałkach rozrządu są takie same, ale na mają dwa miejsca na klin w zależności od tego na który wałek zakładasz, więc może ktoś żle założy kółka, poza tym znaki z przodu mają oznaczenia ex i in. pamiątaj że ten silnik nie jest z tłokami w górze przy znakach, dlatego krzywki są inaczej. Pozdrawiam
Radziłbym ponownie przeanalizować i sprawdzić układ rozrządu, wystarczy przestawienie rozrządu o 1 ząbek i efekty jak u Ciebie. Sprawdź też klin na wale, ustawiający koło magnesowe w odpowiedniej pozycji. Może w tym silniku podmieniono wałek rozrządu tj. z innego modelu silnika. Jeśli jednak zajdzie konieczność rozebrania silnika, to sprawdź też działanie...
Witam serdecznie! Zakładam temat bo nie znalazłem nigdzie informacji pomocnej w mojej sprawie. Przyjąłem do naprawy Kangoora, ogólnie wymiana głowicy (stara popękana) no i kompletu rozrządu. Problem polega na tym że głowica którą klient kupił po regeneracji ma inny wałek niż poprzednia tzn. klin jest teraz w kole a poprzednio na wałku. Dostałem używane...
Masz tu screeny. Na wałku rozrządu nie ma klina, ustawiasz go tym PMS do góry (tam chyba pasuje klucz 27, można też dorobić sobie przyrząd) i wał podziałką na 0. Pozostałe koła nie ma znaczenia jak pozakładasz, ważne aby zgrac pompę z wałem i wałek rozrządu z wałem. Znaków na kołach nie szukaj bo i tak nie znajdziesz. A z pompą to nie wiem czy sobie...
A czy spotkał się ktoś z takim problemem? Założyłem łańcuch wg znaków, które zrobiłem przed demontażem i silnik działa, ale mam 6 ogniw pomiędzy punktami, a przy ustawieniu na pięć ogniw ewidentnie nie chce nawet zapalić? Przy starym ustawieniu działa tylko trzęsie budą wg mnie choć sam silnik ładnie pracuje. zajrzałem w rozrząd, poprawiłem wg instrukcji...
Podmień jeszcze czujnik wału dla wszelkiej pewności. Jeśli dalej bez zmian, blokuj wałek i zdejmuj koło. Jak obejrzysz nowe będziesz widział czy jest kołek czy klin czy nic nie ma.
Tak dokładnie, Bosch Dodano po 3 dodam jeszcze że podejrzałem od strony rozrządu i koło obraca się z wałkiem także wykluczam zerwanie klina
Witam, sprawdź synchronizację rozrządu, jeśli blokady się zapną poprawnie, oscyloskop 2 kanałowy i nagranie przebiegu przy kręceniu (jeśli odpala to na jałowych obrotach) postaraj się wpiąć we wtyczkę ECU od tyłu. Jeśli przebieg będzie nieprawidłowy ( brak przebiegu z jakiegoś czujnika) pomiar na samych czujnikach, jeśli przebieg będzie ok ale przesunięty...
na kole zamachowym musisz ustawić zero. Aby to zrobić znajdź zaślepke na obudowie sprzęgła następnie ustaw wałek na pierwszym cyl. krzywkami do góry i powinno być ok>lub ustaw klina od koła wałka rozrządu idealnie do góry ten sposób bedzie najlepszy.... przesunięcie paska o 2 zęby do tyłu spowodowało twój problem przestaw o 3 zęby do przodu i będzie...
Zdejmuj pokrywę i zobacz czy wałek rozrządu nie zatarty. na tym na wale tam jest taki ala klinik minimalny luz i tak będzie Mylisz silniki, TDI ma "ścięcie" zamiast klina. W TD się tylko ciągle kółka i wał uszkadzają.
zależy co wiecej sie stało jeśli sam knil to trzeba wymienić koło pasowe rozrzadu cena około 100zł za nowe jeśli poszedł o jakie dwa zęby rozrząd to najprawdopodobniej głowica do wymiany cena około 1000zł z wymianą najłatwiej to sprawdzić ściągając pokrywe klawiatury i wałek rozrządu zobacz czy zawory zostały w dole lub czy nie sa rozwalone relulatory...
Nie wiem czy nie lepiej założyć nowy temat - pewnie więcej osób zajrzałoby tam. Z pod maski ktoś wyrzucił komputer i założył samą pompę z starego DTL, czy cały silnik?(prowadzenie węża od turbo górą czy z boku głowicy?) Pewnie całego sterowania zaworem u dołu pompy nie będzie w Astrze G Wentylator włączył się trochę za szybko powinien chyba powyżej...
Więc mam na stole obie marki blokad. Co prawda to nie Satra. Blokady wyglądają na identyczne. Jedyna różnicą która widzę na oko, bo suwmiarki nie mam pod ręką to rozmiar wpustu, klina do blokowania wałka jest tak z milimetr wiecej. Więc podejrzewam iż to czerwone pudełko będzie pewniej blokowało wałek bez luzu jak Tesam. Będę miał Stilo do roboty podzielę...
To nie jest klin tylko przyrząd do ustalenia położenia wału korbowego i jest wkręcany w blok silnika zamiast korka (zaślepki) w wieszaku akumulatora nad miską olejową.
Czyli koło pasowe wałka przed założeniem paska zakładam na wałek tak żeby klin z wałka wszedł w wypust na wałku i śrubę zostawiam popuszczoną.Ale jak bardzo o jeden obrót ? Ustawienia klina koła w w szerszym wypuście wałka powinno być na środku podczas zakładania paska ?
Tłokorozdzielacz, którego ruch mierzymy czujnikiem zegarowym, ma się wysunąć od swojego najniższego położenia o 0,9 mm w czasie gdy kręcimy wałkiem pompy zgodnie z kierunkiem jej pracy. Jeżeli pompę ustawiłeś na wtrysk na pierwszy cylinder, to jest to moment wtrysku na pierwszy cylinder. Wałek pompy jest w tym momencie napięty i ma tendencję do ruchu...
Po wymontowaniu czujnika położenia wału, poświeć w tą "dziurkę" i poobserwuj w lusterku "otwory". Druga osoba kręci rozrządem. Tylko jeden otwór nie będzie miał 3 mm kryzy z prawej strony, tj będzie szeroki jak szeroki jest otwór w bloku silnika. I to jest miejsce zerowe. Jak dobrze pamiętam lewy cylinder powinien znajdować się około 2 cm od górnej...
Trzeba zablokować wał Tak, ale odkręć również korek wlewu oleju i ustaw ssący wałek rozrządu na znak, wtedy jest gmp 1 cylindra w końcu suwu sprężania, jak wyjmiesz pompę z tak zablokowanego silnika, to wycięcie na klin na jej wałku wypada gdzieś pomiędzy godz 10 a 11 patrząc od przodu
W przypadku przekładki silnika z 1.7d i założenia do niego osprzętu z 1.7TD oprócz kolektorów z turbosprężarką występują różnice które zauważyłem (jeśli 1.7D jest z przed 95r): -inne wtryskiwacze (od biedy mogą zostać) - inna pokrywa na głowicy (odpowietrzenie) - pompa wtryskowa (korektor dawki paliwa od doładowania) - koła rozrządu (inny profil zębów)...
Sprawdz czy nie zerwał się klin na kole walka rozrządu :)
W tym motorze pompa nie jest napędzana z paska rozrządu. Tam nie ma tez klina na kole wałka. Procedura oficjalna jest taka, że wkręca się blokadę w blok, kręci się wałem żeby oparł sięna blokadzie, wałek rozrządu też się blokuje - po zdjęciu pokrywy zaworow, z tyłu wałka jest poziome nacięcie. Dobrze tam pasuje np suwmiarka. Potem po zdjęciu paska luzuje...
Ten sam błąd wywala jak nie ma synchronizacji między wałem korbowym a wałkiem rozrządu. Wymieniacze rozrządu, którzy znaczą sobie ustawienia farbą mogą się nieźle nadziać , bo 1,5 dci nie ma klina na dolnym kółku i przy wymianie rozrządu uwalają synchro. Zanim zaczniesz wymieniać czujniki ustaw rozrząd na blokady. Pozdrawiam
Na wałku rozrządu zerwało klin i śrubę mocującą koło pasowe Co się miało udać, jak wałek do tego stopnia zatarł się w deklu na głowicy ? I tak trzeba zdjąć głowicę i wymienić obudowę wałka i najprawdopodobniej sam wałek Na dodatek trzeba rozebrać dół silnika, żeby wyjąć i zweryfikować pompę oleju
Mam następujący przypadek: Po trzech miesiącach i 6000 km po wymianie rozrządu podczas hamowania silnikiem na 5 biegu z dużej prędkości uszkodzeniu uległ rozrząd. Pasek nie zerwał się tylko spadł. Napinacz, rolki, pompa w tym ich śruby okey. W pierwszej chwili silnik zgasł - żadnych dźwięków poza natychmiastowym komunikatem z komputera o awarii silnika....
Wał ostrówka ma przedni czop na wielowpuście - do napędu głównej pompy hydraulicznej, przy C-360 jest jeden klin. Nie przełożysz napędu pompy. Pompa potrzebuje dużo mocy, pojedynczy klin tego nie przeniesie, dlatego ta zmiana. Inna zmiana, ale już łatwa do obejścia, to napęd pompki wspomagania. Pokrywę rozrządu i pompkę przełożysz wprost, ale trzeba...
Możliwe przyczyny: 1. jakiś dziwny zbieg okoliczności. lub miałem coś podobnego niedawno 2. Obluzowało się duże koło rozrządu na wałku powiększając swój otwór i gniazdo klina , powstał luz z czasem wałek się przestawił na tyle że tłok ścigał zawory. Po każdym ustawieniu zaworów metaliczny odgłos z silnika .
wałek rozrząd ustawić rozrząd wałek rozrząd dokręcać wałek rozrząd
marshall footswitch amplituner instrukcja wymiana silnika nawiewu
analizator widma akustycznego lodówka campingaz
Brak ładowania w motorowerze Barton 50 - schemat ładowania Wymiary zdejmowanego blatu pralki Electrolux