Kolega dobrze piszę, wymieniają bo szybciej i łatwiej + lepsza kasa bo wtedy trzeba zmienić dwie strony+ klocki. Tarcza zintegrowana jest z wymienialnym łożyskiem i osadzona jest w aucie na czopie. Logicznie Łożysko kupisz samo, ale tarczy bez łożyska już nie. Jeżeli tarcze masz w dobrym stanie to wymień same łożysko, standardowa procedura i żadna filozofia...
Wymienia się wszystko jarzma/zacisk/klocek/tarcza
Jeżeli wymieniłeś tylko jedną tarczę wraz z klockami to różnica siły hamowania może wynikać z różnic materiałowych w tarczach i klockach.
Przeważnie to nie parametry są przyczyną słabego hamulca lecz tarcza, klocek, zacisk wydajność (spadki) powietrza.
Zależy od wielkości tarcz i klocków średnia dobrej jakości to ok 250zl za tarcze przód 1 sztuka, klocki przod 150-200, tył tarcze szt. 150-200, klocki 100-150, Tylne zaciski chińskie ok 220-300zl (nie polecam często są wadliwe i brak te ręcznego, lepiej zregenerować stare orginalne jeżeli są w dobrym stanie) za lepszy ate czy TRW to napewno 350w górę,...
Po zewnętrznym obwodzie tarczy jest "pasek" skorodowanej tarczy. Klocek piłuje po niej wydając dźwięki. Cisza i efektywne hamowanie będzie wtedy gdy cała powierzchnia klocka styka się z błyszczącą powierzchnią tarczy. Ta rdza przez baaaaaaardzo długo lub wcale się nie zetrze, będzie postępować pogarszając hamowanie. Wymiana lub szlifowanie tarczy.
To ja pociągnę temat dalej... . U siebie mam tarcze Brembo (prościutkie jak trza)a klocki Bosch'a.
Witam Ten HM to brak sygnału z czujnika kondensatu. Pierwszy WS to brak tego samego sygnału po canie z HM do WS Drugi WS to za duża różnica wskazań czujników grubości układu klocki tarcza na osi 4, efekt to wspomniany komunikat. NR- poziomowanie(ECAS) INS- instrument czyli deska FR regulacja pojazdu Budowa układu elektrycznego Actrosa MP1 i MP2 jest...
Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz. Co tak może hałasować ? Urwana sprężyna, ja tak miałem od nowości w faworitce (naprawili na pierwszym przeglądzie). Mam podobny samochód, rio z 2013 roku i klocki wraz z tarczami wytrzymały ponad 130 tys. Tylne klocki wymieniałem już po 90 tys. Zawsze kupuję oryginały bo są najlepsze, mają tylko jedną wadę - cenę.
Ostre hamowanie do 0 i stanie później kilkanaście sekund z wciśniętym hamulcem. Klocek się odbił na tarczy...
Łożysko, tarcza hamulcowa,klocki,pompa ABS.
Witam. Kolega dobrze opisał Ci regulację ręcznego, ja chcę dodać, że jest jeszcze jedna regulacja w vitku. Jest pod samochodem w tylnej części w miejscu gdzie rozchodzą się linki na oba koła, jeżeli linki nie były nigdy wymieniane są z pewnością rozciągnięte i nawet dokręcenie regulatorem przy szczękach do opory nic nie pomoże. Jak nie pomoże regulacja...
Witam, mam problem z hamulcami w Astrze H. Wczoraj samochód stał cały dzień na ręcznym, wieczorem po ruszeniu czuć było, że go trzyma, ale po kilku metrach puściło. Dziś rano słyszałem dosyć głośny pisk, to samo wieczorem, jak jechałem. Jak podniosłem go i zacząłem kręcić, to tak: 1) prawe koło kręci się bez oporu, ale słychać głośny pisk/szuranie,...
Na lepsze hamulce wystarczy czasem przetrzeć zmywaczem do hamulcy tarcze i klocki. Następnie je wyregulować. Nie każdy zdaje sobie sprawę że tu tylko jeden klocek jest ruchomy i żeby zahamować tarcza specjalnie jest cienka i się wygina. Dociskając drugi klocek. Dlatego od drugiej strony masz regulację na impul. Tam kasujesz luz pomiędzy drugim klockiem...
Klocki i tarcza niedawno wymieniane są napewno okej
tu nie ma co dywagować tylko na podnośnik, zdjąć koło i sprawdzić tarcze, klocki, cylinderki oględziny dadzą odpowiedź
Jeździć obserwować. W obu pojazdach.
Niestety to właśnie przez bicie tarcz powstaje niepożądany luz. Bicie tarcz to dyskwalifikacja układu hamulcowego. One muszą być proste. Bicie tarcz powoduje zbędne i nierównomierne zużycie klocków hamulcowych. Hamowanie jest najskuteczniejsze, im większą powierzchnią przylega klocek do tarczy. Niezależnie od systemu hamulcowego (pneumatyczny czy hydrauliczny),...
Klocki często blokują się w jarzmie z powodu rdzy. Tłoczek dociśnie klocek do tarczy ale już nie wróci. Druga sprawa to bolce po których przesuwa się zacisk też rdzewieją i stawiają duży opór. Trzecia sprawa to dotarcie klocka po wymianie tak by ścierał się całą powierzchnią i ładnie polerował tarcze inaczej skoroduje i szybko zje klocek w tym miejscu....
Na starych tarczach i klockach było bicie na kierownicy przy większej prędkości a także drganie na pedale hamulca przy wciskaniu go, to wszystko teraz znikło, ale na razie zrobiłem trzydzieści pare kilometrów na nowych tarczach i klockach i czuje jedynie minimalną poprawę jeżeli chodzi o hamowanie wobec tego co było na początku na nowych tarczach i...
Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
Podejrzewam twarde klocki te nacięcia na tarczach to wentylacja (w celu lepszego chłodzenia). Faktem jest iż tarcze potrafią się pokrzywić jednak odczujesz bicie na pedale hamulca. Zmień klocki i przesmaruj tzw. ślizgi w zacisku hamulcowym (to takie dwa bolce wkręcane).
Witam, jest jeszcze jeden wazny 'czynnik slabniecia' silnikow w roznych motocyklach, np. - to opadajacy na regulacji podnozek przy dzwigni hamulca noznego. Kilkakrotnie spotkalem takie uszkodzenie w roznych motocyklach / motorowerach, mianowicie ponad dzwignia hamulca noznego, przy regulacji podnozka - uszkadzala sie 'gwiazdka', podnozek lekko opadal...
Zacisk wymieniony, siłownik wymieniony, klocki i tarcza też A łożysko na piaście?
Powiem tak robiłem hamulce do prądnic wiatrowych 5kW tarcza i klocki od poloneza dosłownie się spaliły więć wiem co nieco o energi odzyskanej z hamowania.
Czy można używać ceramiczne klocki hamulcowe w połączeniu z nacinanymi tarczami ?
Pewnie masz rację tylko że ja zmieniłem siłowniki stronami z tylu prawa na lewą i odwrotnie nic to nie zmieniło koło dalej się grzeje więc nie możliwe żeby miał siłownik przebicie bo by paliło lewe koło. Wydaje mi się tak jak kolega napisał wyżej jest uszkodzony samoregulator w zacisku , ma za maly luz miedzy klockami a tarcza wtedy dociskaja klocki...
Wkręcane są przy tarczach z tyłu.
Jest to objaw zbyt dużej szczeliny klocki- tarcza - bęben - okładzina.
Pojeździj parę km dotrą się klocki , zaciski luźno chodziły przeczyszczone dobrze tak samo piasta pod tarcza? Wymiana płynu tutaj nie pomoże.
jakiej marki tarcze i klocki kupić? Zerknij na Ferodo.
Dlatego jest zalecane szybkie i pełne wciśnięcie pedału hamulca. Raczej przez tego co ma interes na klockach i tarczach. Ja nie stosuje się do tego zalecenia i naciskam hamulec wedle potrzeby. Rzadko kiedy na czarnym asfalcie czuć że działa ABS. Ale to dobrze, bo większość piskuw by końcyło bum. Niema pisku, nie ma bum.
Wydaje mi się że szanowni koledzy nie do końca zrozumieli o co chodzi. W prawym kole metalowa płytka klocka hamulcowego trze o tarcze i bardzo hałasuje, to jest główny problem... Dlaczego tylko w prawym kole klocki uległy całkowitemu zużyciu?? Czy wymiana łożyska w prawym kole przyczyniła się do szybszego zużycia klocka?? Tarcza jest mocno przeszlifowana...
witam tarcze standart plus klocki ferodo i wystarczy to auto nie osiąga jakiś zastrzaszających predkości więc taki kpl zupełnie wystarczy wymiana jest całkiem prosta wystarczy dobrze obejrzeć mocowanie zacisku pozdro T
ma znaczenie bo w serwie rośnie ciśnienie jak silnik nie pracuje i nie ma wspomagania. Serwo to mechanizm nadążny ,idzie za butem pomagając pchać pompę. Czyli mała odchyłka może powodować że pedał robi się miekki ? Dokładnie tak jest.Skoro jesteś pewien że dobrze odpowietrzyłeś to miękki może być z tego tytułu że tłokiem operujesz w powietrzu nie dociskając...
teoria mówi zapowietrzony ,pedał robi sie twardy a tutaj tego nie słychac .Przyczyna ,sprawdzic dokładnie odległość tłoczka zacisku od klocka a w układach z szczekami grubosc szczęk hamulcowych plus srednica bebna .We wszyskich układach podane są odległosci klocek -tłoczek To nie są objawy zapowietrzenia. I odległości nie mają tu zastosowania. Hamulce...
Podłączyć tester, odczytać błędy i sprawdzić dane z czujników. A klocki tarcze wymienić dla własnego bezpieczeństwa.
Nieźli fachowy w tym ASO :D Podjedź na stację diagnostyczną, zapłacisz 20zł i Ci sprawdzą na bieżni podczas hamowana. Słysząc stuk jest o wiele łatwiej go wykryć niż wtedy gdy go nie ma. Raczej nie będzie to sprężyna. Może zacisk lata, może tarcza pęknięta, klocku luźne. Gdybać można, a i tak to trzeba sprawdzić.
Witam, parę dni temu wymieniłem klocki z tarczami firma ate w toyocie auris e18 i niestety ale w ok 30% hamowań słychać piszczenie, jest jakaś opcja aby to naprawić czy klocki inne kupić?
a na starych klockach i tarczach było wszystko ok??
Jedno pytanie - od kiedy auto elektryczne jest ekologiczne? Smrodzi ale w innym miejscu. Pyli szybciej ścieranymi tarczami, klockami hamulcowymi, oponami, asfaltem. Zawiera w sobie pakiety, które po zużyciu trafiają na hałdy w krajach dwudziestego świata. Wspomniane aku mają krótką żywotność, a ich wymiana jest bardzo droga. Lepiej po pięciu latach...
Znajomy właśnie jeździ na trw i cały czas piszczą. Tarcza dość mocno jest zjechana jak 10tys tak jak by klocek był za twardy i ścierał tarczę. Podobno lepszym zestawieniem jest tarcza trw i klocki textar. Czyli ate, trw lub ferrodo. Te ostatnie chyba wyszły by najtaniej.
Tutaj musi paść legendarne zdanie pogardy: "Niech ten machanik zostanie przy tarczach klockach"
Hamulec ręczny zaciąga sprężyna w siłowniku hamulcowym. Jeśli i na ręcznym i na nożnym masz ten to samo to problemem jest zacisk, tarcza albo klocki. Zanim wymienisz ten zacisk sprawdź tylko czy klocki dobrze dolegają do tarczy (ranty, powierzchnia tarczy itp.). Jeśli tam jest ok to zacisk do wymiany. Jeśli tarcza jest już zjechana to najlepiej wymienić...
Rozrząd x2.Sprzęgło stówkę minimum dodaj jak prosta skrzynis.Sworzeń wahacza x2.Ogólnie to klocki tarcze masz normalnie reszta zaniżona.Zepsujesz rynek i klientów.
witam.niedoceniana ale bardzo dobra polska firma.tarcz nie uzywalem ale klocki bardzo trwale.pozdr
A nie pomyśleliście Koledzy że w hamulcach tarczowych samochodów/motocykli elementem z którym współpracują klocki jest tarcza która ma kształt koła a więc okładziny klocków również mają przynajmniej jedną krawędź w kształcie łuku? Owszem. Pod warunkiem, że są zrobione fabrycznie. To, co widać na pierwszym zdjęciu to wykorzystanie oryginalnych podstawek...
Jeżeli co pewien czas tarcza ociera o klocek to należy sprawdzić czy tarcza nie jest krzywa.
Końcówkę można sprawdzić - łatwy dostęp. Dziwię się, że przy takim remoncie zawieszenia nie została wymieniona. Napisałem, że jest wymieniony na nowy Chyba dopisałeś przez edycję, bo nie było o tym wzmianki. Sprawdź też łapy silnika, skrzyni biegów, mocowanie hamulców (klocki, tarcza). Ułożenie sprężyny w kielichach, przeguby półosi. Co z zawieszenia...
ja nie zamawiam z Allegro części bo to dla mnie żaden interes i bez sensu zamówione zostały w IC Żaden interes? Kupowanie u sprawdzonych sprzedawców często się opłaci. Tym bardziej w porównaniu do InterCarsu, który ma nierzadko wysokie ceny (często wzięte z kosmosu). Ile wydałeś na części? Jeżeli piszczą klocki uznanego producenta to tylko i wyłącznie...
Nie. Najwidoczniej tarczy hamulcowej mechanik nie odtłuścił.
Ile zrobiłeś km na tych nowych tarczach i klockach. Ponieważ powszechnie wiadomo muszą się dotrzeć.
Tracze mają zaawansowaną korozję, a okładzina klocka już na niej pracuje. Komplet do wymiany.
Od ładnych paru lat każdy silnik jest tak skonstruowany, że paliwo jest odcinane przy zdjetej nodze gazu, do momentu obrotów jałowych, jazda powyżej tych obrotów z góry, daje 100% oszczędność, nie wspomnę o klockach, tarczach, i bezpieczeństwie, "zimny" hamulec zadziała skutecznie.
Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
Panowie, wymienilem wczoraj tarcze i klocki. Zaciski wyczyszczone, jarzma takze, wszystko chodzi luzno niby tarcza o klocki nie trze. A slychac dalej to samo. Podejrzewam ze lozysko siada ale tez nie chce wszystkiego wymieniac. Tez chce sprobowac zmienic kola z tylu na przod. Ma ktos z was jeszcze jakies pomysly? Bo w amortyzatorach przednich u gory...
Dokładnie, sprawdź klocki i tarcze. Ewentualnie może jeszcze gdzieś być mały wyciek.
Naprawdę? Bawiłbyś się w takie rzeczy przy tak skorodowantych tarczach? A widzisz tak to jest,po prostu nie widział jak tarcza się rozwarstwia . Nie raz już było że "zrobiłem remont hamulców" Powymieniali tarcze i klocki ,pięknie pomalowali zaciski i bębny i zadowoleni. Wszystko to o kant doopy bo przewody stalowe kruszyły się w palcach ,gumowe sparciałe...
Ktoś mi powie co to za różnica jest w klocku za 125 a za150zl tej samej marki tylko o innym oznaczeniu? Oczywiście oba pasują do tego samego modelu. Cena w danej marce jest zależna od składu mieszanki /ferrody/ do produkcji klocka. Skład ma wpływ na komfort hamowania, „Fading” czyli powtarzalność skuteczności hamowania, bez względu na temperaturę...
Nie mam chińskiej tarczy tylko meteli. Sam dwa lata temu wymieniałem i regenerowałem zacisk. No ale znów przypomniał o sobie więc kupiłem nowy. Klocki ok. Tarczę też mam nowe daco po 40 zl Możliwe że od temp Piasta się skrzywiła... Bo tarcza opiera o klocki a jadąc słychać stukanie w kołach.
ciekawym jest to, że przy zużytych klockach i tarczach płynu masz na max. mogą blokować koła przy zużytych tarczach i klockach. mogą blokować się klocki w jarzmach. może być uszkodzona osłona przeciwpyłowa tłoczka i blokuje sam tłoczek. wybierz coś z tego, albo weź wszystko i sprawdź.
Witam Na początek to sprawdź siedziska klocków hamulcowych i bolce bo bardzo lubią rdzewieć zwłaszcza w zimowych warunkach. Kiedy ostatnio wymieniałeś ? Płyn Klocki Tarcze Czy auto ostatnio stało czy cały czas jeżdżone Pozdrawiam
A grzeje się tracza ? Moze coś trzeba wyregulować Są ranty na tarczach ? Jakieś marki tarcze / klocki ?
Jak chcesz porządne to bierz trw lub jc(często w kartonie jest częśc oryginalna ale nie jest to regułą) :-) Klocki z JC zrobiły mi lustra na tarczach :-) można się przeglądać :-)
Motorcraft to oryginał który teraz nazywa się Fomoco. ATE bardzo dobre, TRW też. Zakładaj w komplecie tarcze i klocki z jednej firmy.
Witam, czy mam się czym niepokić jeśli na nowych tarczach i klockach firmy TRW mam piski przy hamowaniu, głównie przy lekkim i średnim nacisku hamulca i głównie na nagrzanych. Jeżdżę już tak ponad 2 tyg i ok z 500km przejechane mają i nie ma poprawy.
Witam. szczerze wątpię ze w opakowaniu bosha były by innej firmy klocki lub tarcze. Poza tym na tarczach i klockach powinny bym napisy informujące o modelu oraz marce części. Co do piszczenia to albo prowadnice mogą się przycierać lub są zatarte, albo klocek blokuje się w jarzmie. W jednym i drugim przypadku klocek nie przylega do powierzchni całą swoja...
Powinny być takie jak miałeś wcześniej. Płyny są mieszalne / DOT 3 , 4 . 5.1 / ...jestem mechanikiem , ale nie mam pojęcia o co chodzi pierwszy raz się z takim zjawiskiem spotkałem... Stwierdzenie , czy jesteś mechanikiem , pozostawię bez komentarza , w świetle Twoich wyczynów i popełnionych elementarnych błędów . ... że był zbyt czuły bo wystarczyło...
No niestety, w temacie jak tarcze i klocki do wymiany to najczęściej i zaciski do rozebrania i wyczyszczenia /przesmarowania /regeneracji bo na wysuniętych tłoczkach osadza się nalot który je blokuje gdy się schowają przy nowych tarczach i klockach i problem gotowy. Ale to warsztat pewnie w gratisie powinien zrobić.
Jak wyżej, dobrze jest mieć tarcze i klocki jednego producenta.
może klocki nierówno łapią, tarcza nie jest gładka albo tłoczek nie dociska do końca klocków
raczej smaru nie używaj do tarcz bo hamulce nie zadziałają A materiał pod wpływem tarcia się rozgrzewa a jeśli tarcza zaczęła bić to zareklamuj bo poprostu wadliwy materiał z którego jest wykonana Dodano po 1 a jeśli chodzi o bmw e 34 trzeba było zastosować tarcze i klocki brembo
Witam, Po wymianie tarcz i klocków we wszystkich kołach mam problem. Rano, gdy ruszałem, słyszę tarcie, więc dzisiaj postanowiłem sprawdzić wszystkie koła przed wyjazdem. W prawym tylnym kole klocek ociera w jednym miejscu podczas swobodnego kręcenia kołem. Czy może być tarcza "grubsza" w tym miejscu i to się dotrze? Czy raczej piasta albo tarcza jest...
Przejechałem 20 tys. km Audi A4. Klocki, tarcze Daco hamują bardzo dobrze, nie pylą, a same klocki i tarcze wyglądają jak nowe po przebiegu 20 tys. cena bardzo też super. Polecam.
Klocek powinien troszeczkę dotykać tarczy, ale gdy na podnośniku zakręcisz kołem to powinno się kręcić. Klocek mimo że dotyka tarczy nie powinien unieruchomić koła. Dopiero po naciśnięciu hamulca klocki się zaciskają i unieruchamiają tarczę czyli koło.
Ranty na tarczach hamulcowych klocki nie dolegają dobrze do tarczy.
Klocki trą krawedzią o korozje na tarczy
Podstawa to poprawny montaż i kolejność. Zatem. Zakładasz nowe tarcze i klocki, zakładasz wciśnięty zacisk hamulcowy, wciskasz parę razy hamulec do oporu i dopiero wtedy zakładasz i regulujesz linki.
Rdzewieje ta część tarczy, która nie jest ścierana przez klocek. Normalny objaw.
Przy wymianie sprzęgiełka lub całego alternatora wykonuje się pomiar odległości sprzęgiełka od konstrukcji mocowania, ma być idealnie to samo. stosowanie zamienników nie jest wskazane. Paski, filtry, klocki, tarcze zawsze kupuję w serwisie. Wiem że drożej ale mam 100 % pewności że to oryginały. Dwa - dziś na rynku jest cała masa podróbek pasków. Ostatnio...
Cześć, auto renault trafic 2009r po długim postoju, zablokowała się linka hamulca ręcznego, dźwignia przy zacisku była w pozycji zaciągniętej , mimo to auto jeździło, wyszło wyszło wszystko na przeglądzie. Wymieniłem linkę i oczyściłem klocki i cały zacisk. Tarcza zacisk i klocki dwu lenie niema śladu przegrzania i zużycia (przebieg po wymianie 12tyś)....
Na klockach nie było wypustek które później mają wejść w tloczek? Nie powinno być żadnych problemów po wymienię.
Hej, mam problem w moim audi z 97 roku. Przednie hamulce, a szczególnie lewy przód ocierają klockami o tarcze. Rozbierałem kilka razy, zdejmowałem zaciski, sprawdzałem tłoczki. Ten który pracuje jest cofnięty na maksa więc raczej nie jest zapieczony. Ogólnie to trudno jest nawet w takiej sytuacji tak ustawić tarcze aby nie ocierała, tak jakby nie było...
Komplet ate będzie piszczeć. Tarcze ate, klocki brembo lub komplet brembo. Chyba mnie nie zrozumiałeś, chcę wymienić klocki, tarcze jeszcze są w dobrym stanie ale gdy zostawię te klocki z TRW na tych tarczach które też są z TRW to po jednych klockach tarcze będą do wywalenia :/ Auta raczej prędko nie sprzedam, chyba że się rozpadnie ale zbyt nie ma...
Albo klocek nie ma równej powierzchni albo tarcza jest "brzuchata" albo jedno z drugim. Jeśli jesteś pewien zacisków i prowadnic to możesz zostawić żeby się dotarło. Możesz też zamienić klocki stronami (z lewego koła na prawe i na odwrót), jeśli krzywy klocek to wtedy tarcza z drugiej strony będzie tak wyglądała.
Mniejsza powierzchnia to będą słabiej hamować. Ale nie sadzę, żebyś to odczuł wcale, bo to tylko kilka mm ścięcia. Zawsze możesz wziąć normalne klocki i lekko spiłować rant pilnikiem. Piszczenie bierze się ze złego dopasowania materiałów klocków i tarczy.
W przegrodzie gdzie jest serwo wody nie ma jest sucho. Z tego co sie dowiedziałem to najprawdopodobniej serwo ale sie okaże dam znac. Ten kruciec mam zrobiony od pompy vacum
pioart no chyba nie powiesz że z wytartymi klockami i zdartymi tarczami będzie hamował dobrze.
Polecam pracę "PRÓBA OKREŚLENIA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ODKSZTAŁCENIA HARTOWNICZE W PROCESACH OBRÓBKI CIEPLNEJ STALI" autorstwa panów Uścińskiego i Marciniaka, podpunkt 3.1, dostępna tutaj [url=http://www.nanostal.eu/images/nano/... Nie jest...
Witam. Mam kilka dafów i powtarzający się problem i dlatego postanowiłem zapytać was fachowców o rade. Mianowicie: W pierwszym dafie po wymianie tarcz i klocków przód na nowe nie czyściłem jarzma dokładnie i klocki wchodziły bez oporu ale też beza luzu. Kierowca pookoło 2 tyś km zgłasza ze mało by auta nie spalił jedno koło wtedy lewe tarcza czerwona...
Do weryfikacji prowadnice klocków, tarcze, prawidłowość montażu i ogólnie wszystko co z hamulcami związane.
Witam serdecznie, drodzy forumowicze, Poszukuję materiałów informacyjnych dotyczących tarcz hamulcowych oraz klocków hamulcowych – zarówno pod kątem budowy, jak i zastosowanych materiałów. Interesują mnie również informacje o tarczach ceramicznych. Najchętniej przyjmę: pliki PDF z informatorami technicznymi, linki do aktualnych artykułów lub opracowań...
Podczas hamowania pewnie wytarte klocki lub krzywa tarcza :D
Problem raczej tkwil w tych klockach i tarczach hamulcowych. Mialem przegrzane tarcze i klocki do wymiany, po zdjeciu tarcz wygladaly jak popekane, od strony kola bylo super, ale z drugiej strony tragedia, tylko kawalek klocka hamowal. Wydaje mi sie, ze to byl blad od czujnikow ABS, bo po wymianie akumulatora, ktory sie tez okazal padniety, lapka zgasla...
Mam taki marketowy zestaw do wkręcania tłoczków. Właśnie to że zestaw ma dwa rodzaje gwintów-lewy i prawy skłoniło mnie do zastawienia się w którą stronę wkręcać. Cóż, rozkręciłem lewą stronę, wytargałem resztki klocków i zacząłem z tłoczkiem. Faktycznie widać że wkręca się w prawo a w lewo wykręca, bez oporów nawet nie musiałem zapierać narzędzia o...
Wymieniłem 4 tygodnie temu klocki i tarcze z przodu w mojej Lagunie. Mam wrażenie, że samochód hamuje dużo słabiej niż na starych klockach i tarczach. Po przejechaniu ok 500 km zaświeciły się kontrolki ABS,ESP, hamulec ręczny i SERV. Po zgaszeniu silnika wszystko wraca do normy, by rozbłysnąć ponownie różnie albo zaraz po odpaleniu albo np po przejechaniu...
Pogrzeb w sieci bo chyba kiedyś trafiłem na artykuł o wzmocnieniu hamulców w Megane II i przejściu na tarcze 300mm. ze Scenica, pisali, że wymieniają tarcze, jarzmo i klocki, zacisk pozostaje i Megana lata na tarczach 300. Wynika z tego, że zwrotnica jest taka sama Tu gość wsadził 3setki: https://megane.com.pl/topic/61377-wi%C4%...
Witam, wymieniłem 2 zaciski na tyle razem z tarczami i klockami. Z prawej się grzała felga, po wymianie zimniutka jest, później z lewej zaczęła się grzać, również wymieniłem zacisk, jakiś czas było wszystko ok podczas jazdy, teraz z miasta wróciłem i ta lewa felga znowu się grzeje. Nie wiem co może być nie tak teraz haha. Wszystko dobrze złożone, zacisk...
A podczas docierania tarcz z klockami nie zagotowałeś ich ?
czy niemiec robil jakis mod? Nie Niemiec tylko Ty, przecież widać że jarzmo od większej średnicy tarczy. Teraz jakbyś z tym trafił do mnie do warsztatu to byś zapłacił za nowe jarzmo, komplet klocków i tarcz, bo te poszły by w złom mimo że "nowe".
tarcza klocek tarcza klocek hamulcowy tarcza klocek kupić
zwarcie kontrolki ładowania zmywarka whirlpool wirnik pompa iveco daily problemy klimatyzacja
electrolux ew6s406bpi electrolux ew6s406bpi
AOZ1282CI Alpha & Omega G2B SMD 6-pin U1 – identyfikacja układu w zasilaczu impulsowym Zamiennik tranzystora 2SK244 – 2SK170, LSK170, LSK389, selekcja JFET do Sony, Toshiba