Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Kiedyś widziałem na emule i miała coś ok. 50MB. Czyli jak masz modem to zapomnij
Bo istnieje taka możliwość, że poszła uszczelka pod głowicą. ------>na 99%
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
możliwe że puszcza uszczelka pod głowicą
Te rurki zawsze są ciepłe bo obieg jest cały czas, tylko klapa w środku zamyka obieg ciepłego powietrza. Termostat pewnie do wymiany, bo zamienniki na długo nie wytrzymują w tym modelu.
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Nie, cały czas piszesz, że trzeba wymienić pierścienie i nie trzeba honować. Super sprawa, remont silnika to wymiana pierścieni... Możesz to sobie sprawdzić co ja piszę, zdjęcie głowicy i weryfikacja, następnie podjęcie decyzji.
Zapytam tylko jedną rzecz - opisz procedurę wymiany uszczelki pod głowicą jaką zastosowałeś.
Zawsze mogła walnąć uszczelka pod głowica.
Może uszczelka pod głowicą?
Nie płyn z chłodnicy nie schodzi, uszczelka pod głowicą szczelna
no, uszczelki pod głowicą, lub pęknięciem głowicy
Wyciek oleju spod uszczelki głowicy czy uszczelki pokrywy zaworów?.
Na razie zrobiłem 60km ostrego deptania w sumie, i nie wydaje mi się żeby to były efekty wody w tłumiku bo auto dymi od samego rana gdy wszystko jest jeszcze zimne. Poza tym po dzisiejszych odpalaniach w garażu upewniłem się że spaliny są niebieskawe, a z wydechu "pachnie" jak za Komarkiem.
Czy po zdemontowaniu głowicy były ślady uszkodzenia na uszczelce?Głowica była planowana i sprawdzana ciśnieniowo?Wyciągnij termostat i sprawdź bez niego czy dalej bulgocze.
Witam Sc 900 nie chodzi na wszystkie cylindry. W komputerze brak błędów. Cały układ zapłonowy nowy. Kompresja od 10 do 12 na każdym cylindrze. Podczas mierzenia kompresji były odkrecone wszystkie świece. Tylko podczas mierzenia kompresji na 4 cylindrze uciekala mi kompresja na 3 cylindrze. Moje pytanie czy może to być uszczelka pod głowica? Pozdrawiam
Rozumiem...że jednak ta piep...... uszczelka pod głowica... To koszt napewno duży???
Witam. Kopci na biało ,uszczelka pod głowicą do wymiany woda dostaje się na cylindry .Masz ubytek płynu chłodniczego ?
Zdejmij jeszcze raz wtrysk i dobrze go uszczelnij w miejscu styku z głowicą
Dziwne teorie masz co do tego, że silnik zasilany LPG zazwyczaj bierze olej, posiadałem Golfa II z silnikiem benzynowym 1.6 i mimo przejechania na LPG ponad 100 000km nie brał ani grama oleju :) Jeżeli auto dymi na biało, oraz znika płyn chłodniczy, a olej wygląda jak kawa z mlekiem to do wymiany masz UPG (Uszczelka Pod Głowicą).
Witam. Jaki był powód wymiany tej uszczelki? dlatego,że ubywało płynu?. Czy przy wymianie była planowana głowica?. Ja dobrze przyjrzał bym się pompie wody, czarów bym się nie doszukiwał.[/u]
Tak zrobię. W silniku dopiero co zrobiłem nową uszczelkę pod głowicą, planowanie głowicy, a do tego nowy rozrząd z pompą, uszczelki pod kolektorami, nowe świece.
W moim seicento był podobny problem z grzaniem się silnika. Okazało się, że była uszkodzona uszczelka pod głowicą. Po wymianie zero problemów z przegrzewaniem się silnika.
Właśnie nie wiem jak sprawdzić uszczelkę pod głowicą bez demątarzu głowicy bo jeśli faktyczne uszczelka jest uszkodzona to już mamy przyczynę i będzie trzeba planować głowice i nowy roząd
Sprawdż stan oleju i czy na odpalonym silniku kopci.Przyczyna to olej ale pytanie uszczelka ,głowica pęknieta, czy uszczelniacze na zaworach.
Wyjmij termostat i zagrzej go bez termostatu. Jeśli zagotuje, to dałbym sobie rękę uciąć, że uszczelka. Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na cylindrach. Jeśli jest spadek, to sprawa jasna- uszczelka lub pęknięcie głowicy, ale raczej pierwsza opcja.
Normalka jak mo wygrzejesz to zniknie. Olej temat.
Witam. Mam problem ze swoim Seicentem 1.1 99r 13300 km. Ciągle ucieka płyn chłodniczy. Nie ma tzw, sera pod korkiem, po odkręceniu korka nie ma bulek, płyn nie tryska z chłodnicy. Samochód nie stracił mocy, nie muli ani nic. Dymi na gazie na biało to chyba normalnie na benzynie prawie zero dymu. Chciałem zapytać czy to uszczelka pod głowica czy coś...
No głowicę będziesz miał "na wierzchu", więc była by dużo łatwiejsza robota.
Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy, oprócz pobierania oleju, tylko "powoli "niknął"...
Proponuje wprowadzić silnik na wyższe obroty na biegu jałowył i sprawdzić czy nie brakuje paliwa.Sprawdzić przewody sterowania monowtryskiem, takie przewody jak do powietrza. Jeżeli jest jakiś przetarty wymienić.Orginalne są dość drogie, ale można kupić z metra.Sprawdzić stan świec czy nie są zalane,mokre. Ostateczność problemy z uszczelką pod głowicą....
wczoraj jeszcze jak jechałem to mi się woda zagotowała, odkręciłem korek, zakreciłem, przejechałem ze 2 km i mi się wiatrak włączył... wiec może uszczelka pod głowicą, ale od tego by sie kontrolka mogła świecić?
Według mnie to pierwsze objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Miałem cinquecento 900 z przebiegiem 28tys.te same objawy zalewało tylko 2 świece. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Sprawdź czy po nagrzaniu silnika do temperatury 80st. po odkręceniu korka płyn ci się wylewa lub po wyłączeniu silnika słychać chwilowe bulgotanie w przewodach.
Para z tłumika w chłodne dni lub w chłodne poranki to normalne.Ten efekt ustępuje po nagrzaniu się całego układu wydechowego i wyparowaniu wody z układu.Para powinna ustąpić po przejechaniu ok. 10km. jeżeli nie ustępuje ,to prawdopodobnie jwst uszkodzona uszczelka pod głowicą.
Głowicy nie planowałem, gdyż przylgnia była równa bez wżerów czy śladów po starej uszczelce. Już 2 razy zakładałem głowicę bez planowania (do skody felicji 1.3 i seicento 900) i nie było żadnego problemu. Tu ewidentnie jest coś nie tak z elektryką.
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
Jak wykluczysz termostat to uszczelka pod głowicą do wymiany.Te silniki tak mają ja mam to już trzeci raz.
tak, to jest cała rodzina silników FIRE nie wiem co to za olej ta Selenia ani Millers, ja stosuje Mobila 10w40 i 5w30 i jestem zadowolony, nigdy nic nie zatarłem mimo jeżdżenia dużo z gazem w podłodze Cieniasem 140 a Tikiem nawet i 160 ;), jedynie od takiej jazdy wydmuchnąłem niejedną uszczelkę pod głowicą i 2 razy zawór wydechowy w Cieniasie 900 i...
Jeżeli zaczyna nierówno pracować jak się trochę zagrzeje silnik to poszła uszczelka pod glowica
nie mam żadnego pierścienia.próbowałem na plaka coś jak by łapał ale strasznie strzela.wiem że zaraz po tym jak mi zgasł podeszli goście z ciężarówki i dawali plaka i auto odpaliło,mówili że strasznie kopci i że to uszczelka pod głowicą którą zmieniałem po kupnie auta;)
Witam Autko jak wyżej , na 1000 km trzeba dolewać płynu chłodniczego od min do max i tak już od roku, autko ma gaz , ale nigdzie nie widać wycieku, z wydechu mocno leci para, ale wydaje mi sie że zawsze tak było, autok ma 200 000 km, i głowica nie była ściągana , a po uszczelce widać ślady oleju (poci sie) , olej w silniku OK nie widać wody. I MOJE...
Uszczelkę można wymienić "na aucie" ale głowicę sugerowałbym oddać do planowania, a przynajmniej do sprawdzenia.
Zawsze dokręcam na 30Nm, po 15 minutach (czas na ułożenie się uszczelki) dociągam o 90st, znowu po jakimś czasie o kolejne 90st. Nigdy nie było problemów. Auta jeżdżą po dziś dzień. Dwie i pół stówy za głowicę do 900 to bardzo drogo. Za stówkę mogę Ci załatwić sprawną jedynie do splanowania. Skąd jesteś?
Popieram kolegę wyżej-jeśli mało jeździsz to normalne jeśli by była uszczelka pod głowicą olej przypominał by mleko albo by były ślady w płynie oleju.Pozdro
Podłącz diagnoskop i sprawdź co mu dolega... Od tego zacznij głowica zdjeta Ktoś profesjonalnie weryfikował jej stan czy tylko "na oko" ? uszczelka oryginalna jak Nowa Uszczelka podczas montażu została wymieniona na nową ? Zawory ustawione prawidłowo ? Rozrząd zweryfikowany ? chleje jakby palił 20na 100km Nadmiernemu "spożyciu" może być winna sonda...
problem dalej nie rozwiązany proszę o pomoc ciśnienie pompy i wtryski są ok zauważyłem ze ubywa płynu chłodzącego czy może być to uszczelka pod głowica dostający się płyn itd. dodam ze po odłączeniu map sensor i zdjęciu filtra powietrza problem znika
Mam prośbę do osób które się znają na tym a dokładnie mam problem z rozruchem samochodu rano?? nie chce zapalić a jak zapali to dopiero po długim męczeniu silnika. Gdy jest ciepły to zapali bez problemu ale gdy wystygnie ponownie ma problemy z zapaleniem:(:( na pewno rozrusznik jest dobry bo kręci tylko me wrażenia takie jak by coś blokowało przepływ...
Jak by był problem z uszczelką to by miał podwyższone obroty. Zresztą uszczelki problemów nie robiły, prędzej ta tekstolitowa podstawka oddzielająca korpus monowtrysku od głowicy, trzeba było ją przyszlifowac na papierze ściernym.
Witam wszystkich. Przejąłem we wrześniu seicento 899, 2000r. po dziadku i trzeba je najpierw trochę wyremontować ponieważ samochód stał ponad pół roku a wcześniej auto było poprostu zaniedbane. Obecnie mam problem z mocnym wyciekiem oleju. Olej leje się wręcz po silniku i zostawia plamę na jezdni po uruchomieniu silnika. Nabardziej mokre jest od strony...
łojejku jaki syf, no jak ciśnienie rośnie, węże od chłodnicy twarde bardzo i nie grzeje to wszystko wskazuje na UPG, ale to żadna tragedia, w 900tce to bardzo prosta robota, jako że to OHV, to wystarczy tylko odkręcenie kolektora wydechowego jest nieco problematyczne, nic poza tym planowanie głowicy (ok 60zł), nowa uszczelka pod głowicę (ok 60zł), dobrze...
Witam, posiadam Seicento 900, 1999 r. Gdy padła uszczelka pod głowicą samochodem było jeżdżone do końca, aż padł, po wymianie silnika samochód nie odpala. Wymieniłem czujnik wału gdyż z niego pojawiał się błąd a silnik czytał dziwne parametry i nic. Od samego początku po wymianie wyskakuje błąd z wtryskiwacza paliwa, paliwo ma dobre ciśnienie, tyle...
Witam. Mam taki problem ze seicento 900 a mianowicie bardzo się grzeje. termostat wymieniłem, czujnik od kontrolki wymieniłem, czujnik od termostatu wymieniłem, czujnik od chłodnicy wymieniłem, płyn wymieniłem, układ odpowietrzyłem ,pompę wody wymieniłem, uszczelką z pod głowicy wymieniłem i on nadal się grzeje. Proszę o pomoc co to może być.
Nie powinieneś mieć żadnych problemów, a profilaktycznie zakręć zawór na butli z gazem. Nieszczelności wynikają nie tylko z pęcznienia węży gumowych, ale też zależy czy masz dobrej jakości opaski metalowe (choć skręcane, to tak naprawdę zawsze są jednorazowe). Poza tym nie zawsze źródłem wycieków są połączenia. W SC po 4-5 latach eksploatacji "pada"...
Właśnie nie ma innego wycieku, uszczelka nie wyglada na poprzepalaną i zastanawia mnie czy nie jest powodem jakies pęknięcie bloku, lecz nie widać rys na nim. A głowica w jakim stanie. Całego bloku nie zdiagnozujesz wizualnie zdejmując tylko głowicę.
łojejku pompa wody 200zł, a cały silnik 250-300zł :) w seju wymiana silnika to pół dnia roboty samemu :) Oczywiście że zapewne przegrzał go bez wody Kolego "AnonymouSpZ" odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy tam w ogóle coś jest, jak niema to podstaw miskę i zdejmij dolny wąż chłodnicy (pod zderzakiem) i powiedz ile wody wypłynęło, ciekawe...
Witam. Mam problem z sejkiem. Nie można się z nim uporać nawet w warsztatach. Mam wymienione świece, filtry, kable, uszczelkę pod głowicą. No ale cóż nadal ciężko odpala dopiero za 3 razem. Ale jak już odpali to jeździ jak marzenie. Proszę o pomoc.
sprawdź korek potem termostat potem pompę wody ale ja tez wiele razy miałem nadzieję i zapewne nie tylko ja że może być to wina tych podzespołów ale za każdym razem była to uszczelka pod głowicą. NO może być też pęknięta głowica... jak już czapka będzie na stole to warto sobie ją dać do sprawdzenia. miłej diagnozy
Witam. Narazie z tego co widzę to hamulce stały się najmniejszym problemem tego auta. Przede wszystkim do sprawdzenia termostat i oczywiście ciśnienie sprężania co da pogląd na uszczelkę głowicy. Mamy rozumieć, że bulgocze w zbiorniku wyrównawczym? Upewnij się, że układ chłodzenia nie jest otwarty bo to może być przyczyną przedwczesnego wrzenia wody....
Witam wszystkich. Mam problem z moim sejem, mianowicie na gazie pracuje bardzo ładnie natomiast na benzynie pracuje nierówno, rzuca silnikiem i kopci. Dodam że autko jest po wymianie uszczelki pod głowicą, ma nową pompkę paliwa. Czy może to być wina wtryskiwacza?
Minimalna wysokość głowicy po obróbce to 70,15 mm. To dane fabryczne, więc prawdopodobnie ze sporym zapasem, pewnie można zebrać więcej. Najwyżej uszczelkę z miedzi będziesz zlecał do dorobienia.:D Szkoda, że to wtrysk i samo planowanie nie da żadnego wzrostu mocy.
Witam. A spróbujcie droga eliminacji. Co jest potrzebne do odpalenia silnika? Moim zdaniem czujnik temperatury by nie miał wpływu na rozruch, bo tak czy inaczej silnik by odpalił. Podejrzewam że sprawdziliście wszystko, układ elektryczny i paliwowy , a może jest coś z uszczelką pod głowicą ,może tam dostaje sie odrobina płynu i dopiero po kilkunastu...
Polecam seicento 1.1 autko nie do zdarcia.Fakt że ceny już nie te same ale pod kątem wykonania i osiągów bez porównania.Awaryjność 90% mniejsza niż w cinquecento jedynie części trochę droższe są. Ja mojego cinka to więcej remontowałem niż nim jeździłem i musiałem sprzedać po kosztach bo już miałem tego auta dosyć.Jedno się naprawiło to zaraz drugie...
Przede wszystkim nie jest to czujnik temperatury a wyłącznik termiczny. Ponadto w takim przypadku należałoby sprawdzić, czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub przyczyną nie jest uszczelka pod głowicą. Ten wyłącznik można i należałoby sprawdzić, czy jego styki są zwarte po osiągnięciu temperatury 97°C. Można to zrobić we wrzącej wodzie.
Witam, dzisiaj po powrocie do domu zauważyłem, ze nie włączył się wentylator chłodnicy. Zacząłem od sprawdzenia bezpieczników, spalony bezpiecznik 30A. Po jego wymianie wentylator ożył. Niestety znowu spaliło bezpiecznik. Zamówiłem sobie nowy wentylator i założę go jutro. Mam do was kilka pytań 1. Czy do wymiany wentylatora potrzebny jest kanał, czy...
wiem, miałem Bisa, miałem cc700, bisa rozebrałem, w Cieniasie wywaliłem ten beznadziejny zespół napędowy 700 i założyłem cały zespół napędowy 900 na wtrysku z rozbitka - niebo a ziemia, w końcu tylko jeździłem a nie ciągle wymieniałem uszczelki pod głowicą 700tka to jeden z najgorszych silników na świecie, do dziś jeszcze się gdzieniegdzie walają te...
To że są trzy elektrody wcale nie znaczy że będą trzy iskry nic bardziej błędnego iskra będzie tylko jedna tu chodzi tylko o pewnośc iskry bo ma trzy możliwości wyładowania. Odnośnie twojej usterki proponował bym na zimnym silniku gdy tak kuleje odkręcic świece i sprawdzic czy przypadkiem nie ma na nich płynu chłodniczego co sugerowało by uszkodzoną...
może na zimnym olej z komory sprzęgła wykapie/jest zimny a więc gęsty a potem z simeringu nacieknie nowego ciepłego oleju? miałem podobnie w CC700 :) mi się to podobało bo działało "prawie jak automat" na ciepłym puszczałem sprzęgło od razu a on ruszał płynnie, ale tam wymieniłem sprzęgło na nowe, tylko simeringu niestety nie (wymieniałem silnik, nie...
Dlatego trzeba raz kupić oryginał a nie milion badziewnych zamienników. Masz rację, ale to minimalny koszt, wymiana też prosta i czasami też się trafi na dobry egzemplarz, a druga sprawa oryginał to czasami trudno kupić na miejscu i czekaj kilka dni zanim sprowadzą, a "bolid" potrzebny "już dziś". :D :D Można poczekać :D Potrzebny na już a termostat...
Ta uszczelka pod kapą zaworową była wymieniana jakoś w grudniu 2017 i wybrana była wersja FIAT OE oryginalna, także to by było dziwne, a co to znaczy że spod głowicy leci? w sensie uszczelka pod głowica? To też takie moze mieć skutki? myślałem że jak się olej łączy z płynem chłodniczym i CO2 jest w układzie. No nic zmienię ten oring, wyczyszczę i wtedy...
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Druga sonda Lambda (ta wyzsza) byla odpieta jak kupilem auto. Podpiąć ją? Ta bliżej kolektora wydechowego? To sonda regulacyjna . Ważniejsza od kontrolnej za katalizatorem. Powinna być podpięta. Sterownik żelowy IAW5F? Był demontowany? Nie wiem co to jest sterownik żelowy ale skoro nie wiem to raczej go nie odpinałem. A gdzie on jest? Dodano po 53...
Witam Szanownych Kolegów. Mam problem z samochodem mojej Mamy. Od jakiegoś czasu po odpaleniu (oczysscie na benzynie), silnik pracuje nierówno, szarpie, ale po dodaniu i odpuszczeniu wraca na obroty. Ostatniu poświęciłem trochę czasu i podstawiłem z identycznego bolidu krokowca, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, MAP sensor i cewki zapłonowe. Świece...
Witam.Może komuś się przyda:Fiat Seicento 900 ma jeden wtryskiwacz!Koledzy wyżej piszą że zarzuciło wtryski!!??? Jestem posiadaczem seicento 900 i też mam problem z zapachem spalin w zbiorniczku i bulgotaniem w nagrzewnicy. Jak stoi na wolnych obrotach to ciśnienie spalin zatrzymuje obieg płynu chlodzącego i ginie ogrzewanie!!!Jestem mechanikiem od...
zwracam tez uwage na cześci. owszem, bardzo tanie ... ale czesto juz nie produkowane!! np. rozrzad kosztuje ok 50 zł zestaw koła + łańcuch ale nigdzie nie kupisz dźwigni napinacza łańcucha. uwaga tez na uszczelki głowicy - czesto ludzie jezdża z uszkodzoną uszczelką i nie zwracaja na to uwagi póki auto nie stanie. ogólnie odradzam juz ten model z tym...
Witam państwa, kupiłam miesiąc temu fiata seicento 900. Auto paliło na dotyk ale miał mały problem silnik był cały ubrudzony olejem i jak sie rozgrzewał to było czuć w środku auta, więc mąż wziął kupił K2 i umył silnik aby zobaczyć czy nie ma przecieków . Po przejechaniu około 25 km po umyciu silnika tego samego dnia zapaliła się lampka od płynu chłodniczego....
Witam, użytkowane do tej pory przez żonę Cinquecento zamieniłem na Seicento 1100 z roku 1999.Kupiłem je praktycznie w ciemno szczególnie,że dotychczasowe cc sprawdziło się w 100 procentach. Dlatego bardzo mnie zdziwił fakt,że w zestawie wskażników Seicento nie ma wskażnika temperatury płynu chłodzącego - kontrolka,która go zastępuje moim zdaniem nie...
Witam mam następujący problem z tym silnikiem otóż troche się poci nie wiem od czego to może być uszczelka , płynu chłodniczego nie dolewałem z 8 miesięcy i nic od tej pory nie ubyło dlatego staram się wykluczyć uszczelkę pod głowicą ale z drugiej strony zauważyłem że z rury wydechowej lecą kropelki wody i na korku od wlewu oleju był biały nalot. Dlatego...
Lewe powietrze musi dostawać się poniżej przepustnicy. Nie ma tam za wiele możliwości. Praktycznie jedna uszczelka pomiędzy przepustnicą i kanałem dolotowym na głowicy. Miałem już kilka przypadków, że po kilku latach następowało jej rozmiękczenie przez paliwo i zaczynała puszczać lewe powietrze. Jest to dość popularna usterka w modelach w których zakładany...
Z foto można wywnioskować iż olej wydostaje się z pod pokrywy zaworów.Ja mając taki przypadek zdemontowałem pokrywę zaworów i odtłuściłem rozpuszczalnikiem uniwersalnym gładż głowicy i pokrywy zaworów i przed założeniem nowej uszczelki na obie gładzie położyłem warstwy silikonu o wytrzymałości temperaturowej 500 st i całość zmontowałem.Efekt gwarantowany.Nie...
termostat jeśli nowy ale calorstat, wernet to śmietnik, po miesiącu zdycha, tylko Wahler działa niezawodnie, nie jest wiele droższy mogą też puszczać lewe powietrze oringi między przepustnicą a pokrywką zaworów z kolektorkiem (tam są dwa bo jeszcze taka blaszka jest jak dobrze pamiętam) oraz między pokrywką zaworów a głowicą uszczelka, ja tam smaruję...
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
Mialem ten sam problem.Niestety była to uszczelka pod głowica.Prosze sprawdzic czy sa spaliny w płynie chłodzacym.Jesli tak to napewno uszczelka pod głowica.Te silniczki sa bardzo wrazliwe na przegrzewanie.Pozdrawiam.J
Mam problem z seicento. Samochód na gazie dusi się i strzela gdy gwałtownie nacisnę pedał gazu, podobnie jest na benzynie. Na początku auto mialo podobne reakcje ale to tylko jak były za małe oboty a wyższy bieg. Wymieniłem przewody oraz świece i problem jakby zniknął. Po 2 dniach zaczęło robić sie podobnie :/ choć na benzynie było nawet dobrze. Poźnmiej...
Cewki sprawdzone i parametry uzwojeń są ok.Jutro wymienię czujnik obrotów.Napiszę jaki będzie efekt. A może coś innego?(wtryski,zawory,uszczelka pod głowicą) Silnik po odpaleniu ma moc wchodzi na obroty,na wolnych obr. pacuje równo,ale przy dodawaniu gazu nna początku ma tendencję do lekkiego przyduszenia.To samo jest jak schodzi z obrotów tzn.przy...
Źle się wyraziłem - założenie sprawy cywilnej tyle kosztuje. Natomiast strona przegrana ponosi pełne koszty sądowe, od kilkuset złotych do ponad tysiąca. W tym przypadku ewentualnie może dojść koszt ekspertyzy u mechanika, przy czym rozebranie silnika, sprawdzenie, planowanie głowicy, uszczelka... no kolejny tysiąc może dojdzie. Także albo jesteś pewien...
Witam, Od Czwartku zaczęła mi się żarzyć kontrolka od wody - czasem zgaśnie, czasem żarzy. Wymieniłem czujnik i nic nie pomogło, przewód też jest ok, uszczelka pod głowicą jest ok, wiatrak się włącza, silnik chodzi tak jak powinien. Miał ktoś podobny problem przy seiciaku?? Ktoś mi mówił, że w liczniku jest jakaś dioda wzbudzenia od tej kontrolki i,...
Witam, a więc mam problem z moim Seicento Sporting. Zaczęło się to tak, że zaraz po poskładaniu myślimy sobie, że wyjedziemy na autostradę przetestować osiągi (proszę bez niemiłych komentarzy, to tylko i wyłącznie moja głupota). No i jedziemy przez 3 km i nic się nie dzieje, jedziemy jeszcze przez 2 km, auto zaczyna słabnąć, nie mieliśmy się gdzie zatrzymać,...
Przebieg to 130 000 km. Olej wymieniam systematycznie co 6-7 tys. km. Z tym że no nie leje chyba oleju zbyt dobrego raczej z dolnej półki;/ mianowicie: Mineralny Orlen Lubro Gas 15W/40 API SG. Chciałem kiedyś zmienić olej na półsyntetyk ale mi powiedzieli że niezłego zamieszania mogę sobie narobić bo ten półsyntetyk może wszystkie syfy wypukać. Ogólnie...
Tanie Punto jest dobre, bo jest dobre i tanie. Mam Seicento 1.1, ten sam silnik co w Punto, szósty rok ujeżdżam, ponad 50k km. Co rok wymiana filtra powietrza (coś około 20 zł), filtra oleju (20-30 zł) i oleju (najtańszy 10W40 jaki znajdę, ~130 zł za 5 litrów), ubezpieczenie OC z 50% zniżkami nieco ponad 300 zł na rok. Odpala i jeździ, wygód nie ma,...
Witam, Mam problem z moim sejem. Obroty na biegu jałowym są w okolicy 1400-1500obr. Silnik jest po planowaniu głowicy - nowe uszczelki !!! Silnik pracuje równo jak jest zimny i rozgrzany. Czasami jak się odpali to kilka razy potrafi się przydusić jakby nie dostawał dawki paliwa, ale nie gaśnie. Na rozgrzanym już tego nie robi. Mogę dodać, że przed remontem...
Druga sprawa to tak jak kupiłeś, to wymiana kasatorów zaworowych i uszczelki pod kopułką zaworów to już minimum połowa tej ceny Głowica zawory itp były robione/wymieniane jakieś trzy lata temu Zgodnie "ze sztuką" to świece powinny byc wymienione raz na 15 000 kilometrów, a nie jeżdżone "do upadłego", Zgadza się bo trochę zasad zna w tej materii Nie...
Witam szanownych forumowiczów . W samochodzie mojej dziewczyny zaczęły stukać zawory . Dzieje się tak w zimne poranki , auto klekocze jak traktor kilka minut . Później klekot ustaje . W lecie i na wiosnę nie ma z tym problemu . Po rozmowie stwierdziła że w zeszłym roku było to samo . Po zagłębieniu w temat , wyczytałem ze te silniki tak"mają " i ludzie...
Witam. Od pół roku jestem nabywcą fiata seicento 1.1 MPI. Od dwóch miesięcy mam dość poważny problem. Świeci się kontrolka błędu komputera. Kiedy jadę na gazie to auto jest słabe, Strzela z kolektora wydechowego. tzn. detonuje gaz w kolektorze wydechowym, a do tego spalanie gazu jest bardzo duże. około 10l. na 100 km. Natomiast na benzynie są inne objawy....
...i mają też felerne sterowniki (ale chyba po 2004 czy 5 zastąpione nowymi). Przy usterce sterownika lub cewki zawsze nie działają 2 cylindry (sterownik zapamiętuje usterkę cewki i odcina wtrysk na cylindrach "obsługiwanych" przez tę cewkę - iskra jest). Problemem może być też czujnik położenia wału i uszczelka pod głowicą, warto pojechać na diagnostykę...
Witam , Niedawno Zepsuło mi sie seicento . poszla uszczelka pod glowicą w jednym cylindrze jak wykrecilem swiece lał sie plyn chłodniczy . Wymienilem uszczelke oraz splanowałem glowicę , wymienilem gumki na zaworach i wyszlifowalem zawory . po calkowitym poskladaniu nadal kopci . Jaka moze byc tego przyczyna ? pytalem (mechanika) i powiedzial ze dym...
Witam, mam mały problem, ponieważ już po odpaleniu auta zapala się na desce kontrolka temperatury. Miałem czujnik w głowicy o oznaczeniu A390. Teraz zmieniłem czujnik na Calorstat Lote 16F WS2509 i to samo. Czy kupiłem dobry czujnik( do kontrolki czy do wskazówki)? Dodano po 11 Okazało się że nowy czujnik ma 4kohm po zmierzeniu na zimnym silniku. Skąd...
Michu, jest jeszcze parę innych grup. Jest grupa wymieniaczy uszczelek pod głowicą jak tylko zobaczą "majonez" na korku wlewu. Jest grupa wymieniaczy sterowników, uznająca iż własną niewiedzę i brak jakiejkolwiek diagnostyki zastąpią tym odważnym i kosztownym często krokiem. Jest też spora i całkiem silna grupa typu: ja nie wiem, ale sąsiad mojego sąsiada...
Witam trafił do mnie taki fiacik benzyna plus gaz. Na gazie i benzynie chodzi tak samo. Po odpaleniu falują obroty lub rosną do maksymalnych. Z tego co klient mówił jestem już którymś mechanikiem który podjął się naprawy. U jednego został wymieniony silnik u innego uszczelka pod głowica u następnego potencjometr, silniczek krokowy i czujnik ciśnienia....
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
mercedes uszczelka głowicę uszczelka głowicę kompresor uszczelka głowicę polonez
atmel 24c64 przebarwi kolor projektor błąd
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Vloss [%] w kondensatorach – co oznacza ten parametr, jak interpretować wyniki pomiaru? Nectra C 2.23 FF C12 Chaffoteaux & Maury – dane techniczne, oznaczenie, części, kody błędów