Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
Najpierw jak kolega mówi podłącz się bezpośrednio plusem pod rozrusznik a masą na silnik. Silnik był z rozrządem czy sam składałeś rozrząd? Załóż klucz na koło pasowe i sprobuj ręcznie obrócić silnikiem. To że go przepchałeś na biegu o niczym jeszcze nie świadczy. Wykręć świece żarowe albo wtryski i sprubuj zakręcić wtedy powinieneś obracać bez wysiłku....
Porządny twardy klucz i w lewo odkręcasz.
To jest śruba na klucz torx (chyba 40).
witam -obrócić pralkę o 180st -odkręcić dwie nakrętki M8/klucz 13/ i zdemontować silnik -zdjąć koło pasowe z osi wirnika odkrecając śrubę M8 -uderzając w oś wirnika -wybić go z korpusu -oczyścić, przesmarować i powtórnie złożyć jeśli nie będzie luzu w tulejce...
Próbowałeś kręcić wałem na sucho? Klucz na koło pasowe czy ruszy. Skoro zgasła w czasie jazdy.
Nie łatwiej założyć klucz na koło pasowe i spróbować zakręcić?
Załóż klucz na koło pasowe wału i sprawdź czy możesz choć obrócić wałem korbowym
Zakładając klucz na koło pasowe i kręcąc wałem korbowym zauważysz wcięcia(Połączenie silnika ze skrzynia biegów) na kole zamachowym do wykręcenia tych śrub
dobry klucz i rozrusznikiem zakrec Pomysł wręcz znakomity - przy odrobinie szczęścia zniszczy klucz, rozrusznik, koło pasowe i nie wiadomo co jeszcze, tym bardziej że śruba będzie dokręcana w ten sposób. Regulamin pkt.12
W skuterze syna dość dużą nakrętkę z osi odkręcałem wkrętakiem elektrycznym z udarem, tutaj trzeba by zrobić klucz na ośkę i do udaru zapiąć a wtedy koło pasowe to i ręką utrzymasz, klucz ma taki udar że powinien odkręcić.
Witam .Ja bym zablokował koło zamachowe i klucz dynamometryczny i dokręcać koło pasowe .Dokręcasz w dwóch fazach: - wpierw momentem 45 Nm - następnie obracasz jeszcze o 90 stopni.
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Moim zdaniem nieszczelność pierścieni w rowkach tłoka, ciśnienie sprężania ucieka w skrzynię korbową, za niskie aby uruchomić silnik bez podgrzewaczy. Klucz na koło pasowe, albo korba rozruchowa i sprawdzasz czy ciśnienie budowane w suwie sprężania po puszczeniu klucza/korby pozwala cofnąć wałem korbowym w przeciwnym kierunku. Dawka rozruchowa uruchamia...
W czym leży problem. Pewnie w tym że silnik zagotowany... To ten sam silnik: https://www.youtube.com/watch?v=xGGZsNow... Rozgrzej go, załóż klucz na koło pasowe wału korbowego i spróbuj ręcznie obrócić.
Witam Do wymiany rozrządu w tym samochodzie potrzebny jest specjalny klucz aby zablokować wał korbowy i odkręcić śrubę na wale korbowym od strony rozrządu blokującą koło pasowe. Pozdrawiam
Ściągnąć obydwa boki pralki.Prawa strona-odkręcić koło pasowe,odbezpieczyć śrubki i odkręcić je(klucz 10).Wyciągnąć łożysko w korpusie,blaszkę i v-ring.Od środka bębna odkręcić śrubkę(klucz imbusowy).Lewa strona-wykręcić łożyskowanie podobnie jak z prawej strony.Wymienia się całe komplety lub same łożyska i bezwzględnie v-ringi.Owocnej pracy.:!:
Gwint normalny trzeba mieć specjalny klucz do odkrecenia lub bardzo mocny klucz pneumatyczny
Prysnąć WD na połączenie osi i koła pasowego. Postukać młotkiem, najlepiej poprzez rurkę, lub klucz nasadowy w koło pasowe w okolicy środka. Jeśli nie pomoże można użyć ściągacza do łożysk, ale jak koło pasowe jest miękkie, to się ten numer nie uda. Dodatkowo namawiałbym do zmiany nazwy użytkownika, jak z takimi prostymi naprawami sobie nie możesz dać...
Palcem tego nie przekręcisz a w dodatku do wymiany musisz mieć specjalny klucz.
Mam pytanie żeby w chraysler Voyager dostać się do rozrządu kolo pasowe trzeba zdemontować ? Te 4 śruby na klucz 10 i ta środkowa na klucz 17 to trzeba odkręcić tak ?
W jaki klucz muszę się zaopatrzyć aby odkręcić koło pasowe w tym modelu pralki ?
Panowie....wszystkim którzy radzą używać ściągacza albo młotka Gratuluję wiedzy.... wystarczy odkręcić śrubę od koła zębatego pompy założyć klucz na koło pasowe i ruszyć lekko wałem w lewo w prawo żeby zlikwidować naprężenie kół zębatych i to kółko Samo zejdzie dodatkowo dodam że nie trzeba zdejmować koła pasowego jak to dużo osób twierdzi że trzeba.......
Jak odkręcasz koło pasowe, to musisz zablokować to koło pasowe, a nie wał. Do blokady koła jest klucz, który wygląda jak.... kawałek /środkowy/ kółka pasowego /otwory/ z ramieniem. Wkręcasz śruby /cztery/ i blokujesz.
Tylko Trzeba mieć klucz udarowy. A jak koło pasowe nie będzie chciało zejść to trzeba założyć specjalny ściągacz do kół żeby go nie pokrzywic
Gdzie są te śruby które przykręcają to koło?
Witam spubuj zeszlifować klucz może wejdzemiedzy wiskozę a koło pasowe lub kardynalne rozwiązanie połamać, rozwalic , zniszczyć/uważjąc na koło pasowe i pompe/ starą wiskozę, a wtedy złatwością odkręcisz stary czpień .
Tak mi wygląda na splaszone rowki. Dodano po 8 Czyli też potrzebny specjalny klucz?
Tu jest ustawienie rozrządu na znaki http://www.fothost.pl/upload/09/38/9ce3e... Problem polega u ciebe na tym że musisz odkręcić koło pasowe (no chyba że masz klucz pneumatyczny) a problem dokładnie polega na tym że musisz zablokować wał żeby odkręcić śrube jak nie zablokujesz to pogniesz zawory. Jest szansa że z silnikiem nic się jeszcze nie stało...
Odkręć koło pasowe odkręć śruby mocujące krzyżak klucz torx zdejmij krzyżak (jeśli będzie problem wkręć w oś bębna śrubę do oporu z nakrętką skontruj nakrętkę walnij młotkiem w śrubę powinno zejść) wyciśnij łożyska i uszczelkę wymień na nowe sprawdź stan osi bęna i pierścienia uszczelniającego jeśli w miejscu gdzie jest łożysko na osi bębna będzie luz...
Witam Jaki jest gwint na kole pasowym lewy czy prawy. I jak najlepiej odkręcić bo klucz udarowy mam za słaby?
Dolne koło będziesz odkręcał ręcznie czy kluczem Udarowym, jak bedzisz to robił na warsztacie to z odkreceniem. Czy przykreceniem nie będzie problemu zablokowac możesz sobie czym na wieńcu rozrusznika,. Odkręcając i przykrecajac dolna srube koła wału, Vw mają dobre dojście do rozrusznika jak go wyjmiesz to możesz tam czymś zablokowac wieniec, jak Ci...
Które koło się odkręciło - pasowe z tych trzech (czterech) śrubek czy koło od paska rozrządu do którego przykręcane jest koło pasowe (śruba na klucz 18 o ile pamiętam)? Jeżeli to drugie to tłoki trafiły na zawory, jeżeli to pierwsze a pasek rozrządu się nie zsunął to nic się nie stało.
Witam. Panowie mam problem. Wczoraj jechałem Matizem poj 800 i nagle mi zgasł. Okazało się, że pasek rozrządu jest luźny. Chyba napinacz poszedł. Jak go kręciłem rozrusznikiem najpierw wszystko obracało? Ale w domu jak chciałem go ustawić na znaki nałożyłem klucz na dolne koło pasowe i kręciłem poczułem opór mocny. Co to może być? Pogięte zawory? Czy...
Czy dobry? Wiekszość alternatorów ma teraz na ośce od strony nakrętki blokującej koło pasowe wejście na klucz wpustowy, klucz lapiesz w szczęki wiertarki i można swobodnie napędzić, alternator mocujesz w imadle.
Do tej magicznej śrubki rodem z NASA potrzebny jest kosmiczny klucz https://obrazki.elektroda.pl/6509990400_...
Witam! Mam pytanie: Czy w maszynie Łucznik 834 można wymienić koło stożkowe napezające koło stożkowe Chwytacza rotacyjnego po wyjęciu chwytacz(o ile się go da wyjąć)?I jaki klucz lub siubokręt to tych kół w Łucznik 834?Prosze o przysłanie zdjęcia tego klucz lub siubokręta.Z góry dziękuje Witam żeby wymienić Koło Stożkowe w maszynie trzeba odkręcić...
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
gwint jest normalny trzeba tylko miec porządny klucz i zablokowac koło zamachowe
Witam;) Aby odkręcić koło pasowe od rozrządu wystarczy klucz nasadowy do danej śruby przedłużenie i siłówka czasem jakaś rura i trzeba zaprzeć o coś np:kładziesz klucz nasadowy ta siłówke i rurę a następnie zaprzeć musisz w przypadku hondy jeżeli masz kanał to o podłogę stajesz jak najbliżej lewej strony samochodem i musisz cyknąć rozrusznikiem jeżeli...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
Coście sie tak uwzięli na ściągacze? Młotek i coś do pobijania np. mocny śrubokręt. Oczywiście trzeba coś podłożyć, jakąś rurę, duży klucz nasadowy itp.
Dziękuje z odpowedź. Mam jeszcze pytanie jak prawidłowo zablokować koło pasowe wału aby odkręcić jego śrubę.Czy musze użyć klucz udarowego?[/tex]
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Witam wszystkich forumowiczów. Auto to 2.0 benzyna. Tydzień temu kolega przyprowadził mi samochód mówiąc że z rana gdy chciał odpalić wał obrócił się o pewien kąt i dalej nie chciał się kręcić. Myśląc że padł akumulator wziął go na linkę drugi bieg puszcza sprzęgło a tam koła się suną. Założyliśmy klucz na koło pasowe i faktycznie z powrotem wraca a...
I to już jest konkretna odpowiedź. Dzięki. Właśnie też tak myślałem, ale biorę grzechotkę, klucz nasadowy zakładam na koło pasowe alternatora i normalnie silnik się kręci jedną rękę bez zapierania i tak też było zawsze. Do tej pory szukałem przyczyny w rozruszniku, bo nie mogłem uwierzyć, że coś by się stało tak z dnia na dzień w samochodzie, ale chyba...
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
Czy jest możliwe, że śruby zakręcane są na klej? Jakąś żywicę??? :? ********************************* Problem rozwiązała półmetrowa "gaz-rurka", która skutecznie zwiększyła ramię siły. 8) Czy mógłby któryś z kolegów podać symbole łożysk i simmeringu??? ********************************* Na koniec dnia - porażka... Przy próbie odkręcenia śruby mocującej...
Witam, zabrałem się za wymianę rozrządu w moim Oplu, silnik Z16XE niestety już na początku pojawił się problem. Nie mogę odkręcić śruby trzymającej koło pasowe na wale korbowym. Wał silnika blokuję wciskając hamulec na piątym biegu, koło pasowe stoi w miejscu niestety śruba mocno się trzyma nie daje się odkręcić. Podobno to się zdarza. U mnie nie pomaga...
Koło ma od około 36 do 39,6 (wewn. wymiar orientacyjny bo nie ma podejścia do pomiary. Wał ma od 36,3 do 39,7 i za stożkiem 40. Coś z tego ulepisz? Chłodnica pasuje, ale zamiast nakrętek trzeba mieć te nakręcane kołnierze do skręcenia całości i najlepiej dać ją między duże koło, a sprężarkę. Jak jest w Twoim wale przykręcane koło pasowe, masz foto?...
Klucz T40 i porządna grzechotka do tego aby zdemontować koło pasowe i zobaczyć jak to wygląda z bliska rejon tego wycieku plus T15 żeby wykręcić pozostałe wkręty. Kawałek deski też się przyda żebyś komuś przy okazji wykręcania wkrętów tym dużym torx-em krzywdy nie zrobił, a jak to pomyśl. Wyciek wygląda dość przerażająco.
Dziękuję za pomoc. Postępowałem według wskazówek choć zamiast przyrządu użyłem klucza hydraulicznego z a pomocą którego zablokowałem piastę. Dodano po 9 Zgodnie ze wskazaniami forumowicza MikeC dokręciłem piastę koła pasowego w trzech etapach 150 Nm + 45° + 15°. Użyłem nowej śruby ale zamiast przyrządu zastosowałem klucz hydrauliczny którym unieruchomiłem...
Skąd ja mogę wiedzieć "ile może Ci powiedzieć", nie jestem Twoim mechanikiem i nie wiem... może powiedzieć "tysiącpięćsetstodziewięćset". Napisałem Ci co trzeba zrobić - zablokować wał, odkręcić (klucz 17) i zdjąć koło pasowe, wymienić uszczelniacz. Jeśli robi to przy okazji rozrządu, to wraz z uszczelniaczem nie powinno być więcej niż o jakieś 100-150zł...
Koło bezwzględnie do wymiany. Musisz mieć specjalny klucz do jego zablokowania.
Witam koło pasowe nie rozwiązuje problemu. Trzeba odkręcić napinacz z drugiej strony, klucz 16-stka nasadka. Demontuje się cały napinacz. Pozdrawiam
Gwint zwykły odkręcaj w lewo. Zablokuj koło zamachowe przy pomocy drugiej osoby,albo zablokuj klucz i odkręć rozrusznikiem.
W zaprzyjaźnionym warsztacie zdjęto mi koło pasowe. Faktycznie, nie trzeba było cudowac ze specjalnym narzędziem. Tak jak bardziej doświadczeni Koledzy zauważyli wystarczył klucz pneumatyczny. Dziękuję za pomoc :-)
Poradźcie w jaki sposób zciągnąć koło pasowe, silnika Fiat Brava1.9JTD. Koło przymocowane jest 4 śrubami torx oraz jedną w środku na klucz 19. Nie mam pojęcia czy wszystkie odkręcić, czy wystarczą tylko torxy. Czy potrzebny jest ściągacz, czy wystarczy zsunąć koło. Potrzebuję dostać się do paska rozrządu. Prosze o jakieś rady. pozdr. slawo1
witam, mam problem z odkręceniem koła pasowego, jeszcze się nie wyrwało ale już zniszczyło mi pasek wieloklinowy nie mogę odkręcić koła pasowego. czy jest jakiś sposób na odkręcenie, jakaś blokada, zabezpieczenie jeden klucz już zniszczyłem a boję się żeby nie zerwać śruby. proszę o poradę.
Gwint jest standardowy. Odkręcasz w lewo. Zablokuj koło pasowe o krzyżak kawałkiem drewna a na śrubę załóż klucz oczkowy i uderz w jego koniec młotkiem. Możliwe, że śruba była wkręcana na klej do gwintów i trzeba zerwać połączenie lub po prostu przez lata gwint się zapiekł.
Ja miałem podobny problem gdy musiałem wymienić koło pasowe (tylko że śruba była zwykła na klucz 17'), wziąłem porządny klucz, nałożyłem na niego metrową rurę i odkręciłem, na śrubie nie było żadnego kleju ale była strasznie mocno dokręcona. Co do klucza to musi być naprawdę porządny, imbusy z marketu odpadają. (są miękkie jak masło!)
Tak tak,zapomnij że odkręcisz to koło pneumatem.Jak jest dokręcone fabrycznie to potrzeba klucz do przytrzymania.A gwint jest normany prawy.
Koło pasowe odkręcisz zakręć z powrotem całe z łożyskiem. Dokręć porządnie wkręty 3 załóż porządny klucz z przedłużką nasadowy i stuknij młotkiem śruba odkręca się w lewo. i koło masz zdjęte grzałka jest przykręcona na śrubkę jedną M6 klucz dziesięć odkręć całkiem podważ dwoma śrubokrętami i grzałka schodzi trzyma ja gumowa uszczelka. Zgrzewy na obudowie...
Witam Łożyska do tej pralki to: 6203 ZZ 6204 ZZ,oraz simering: 25x47/64x7/10 odkręcamy tylną część pralki następnie koło pasowe i zdejmujemy je,potem odkręcamy osiem śrub trzymających krzyżak(klucz torx nr 40)ściągaczem zdejmujemy krzyżak wybijamy symering i łożyska,czyścimy gniazdo łożysk,wciskamy łożyska i symering wkładamy krzyżak na swoje miejsce...
Klucz, np. grzechotka(długie ramię) z mocną nasadką T40 - gwint standardowy, w lewo odkręcasz.
Oddaj to auto jak najszybciej- mój byl 2002 rok. A oto co wymieniłem - sprzęgło z dwumasa, wtryski 2 razy czyszczenie ukladu paliwowego, piaste tylnego koła lewa prawa, rozrusznik kilka razy wyciagany i czyszczony(syf ze sprzegla), plus regeneracja. Doły drzwi rdza. A i najwazniejsze pasek PK alternatora z czasem dorovisz sobie klucz do luzowania bo...
Imbusy, twardość 8.8 - 10 na wszelki wypadek. Zwykłych nie wkręcisz - za ciasno żeby klucz nasadowy założyć. Możesz użyć ewentualnie tych samych śrub którymi skręcane są przeguby wewnętrzne.
Koledzy zaraz stwierdzicie że to prom kosmiczny i trzeba elektroniczny klucz dynamometryczny o dokładności setek. A sprawa dość prosta- za luźny klin w kole pasowym lub wirniku, podkładka zębata (nowa), fabrycznie idzie sprężynowa i nakrętka z wkładką, tak całkiem nie ma nic wspólnego z teflonem- https://www.ebmia.pl/2474-din-985-nakret...
Klucz (najlepiej nasadkowy) + kawał rurki (1-1,5m) - tak żeby mieć dźwignię. Jak ma ruszyć to ruszy, jak nie to zerwiesz.
Kolego-nakładasz na nakrętkę centralną klucz i kręcisz nim. Jeżeli uda ci się zrobić tak, że koło alternatora się poruszy nie wprowadzając przy tym w ruch koła pasowego silnika to ślizga pas. Proste?
Dziękuję za schemat. Śrubę (nr 40 na schemacie) oczywiście już wcześniej odkręciłem. Pasek (38) i blaszka (52) też zdjęte. Niestety nie mogę zdjąć koła pasowego (37). Na schemacie nie widać osi bębna która jest włożona do łożyska (1). Koło pasowe jest jakoś wciśnięte lub wkręcone i połączone z osią bębna. Koło przy łożysku ma podcięcia jakby na klucz...
Witam. Chcę wymienić rozrząd w silniku o kodzie BXW 1.4/16V 86Km, samochód Seat Ibiza 2007 rok. Występują w tym modelu dwa paski rozrządu. Na wale silnika jest śruba, która mocuje koło pasowe jest dwunastokątna . Moje pytanie dotyczy właśnie jaki typ nasadki do niej należy zastosować. Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/6574906600_1... Witam. Od jesieni składałem kolejny rowerek z elektrycznym wspomaganiem. Silniczek słaby - tylko 250W, szczotkowy, do tego chiński kontroler i akumulatorki z laptopów. Poskładane w pudełku z pokrywek od skrzynek elektrycznych. http://obrazki.elektroda.pl/9947820600_1... To...
Najpierw muszę je odkręcić. Mam dostęp do wychylnego klucza dynamometrycznego (0-200Nm). Czy taki klucz wystarczy do prawidłowej wymiany rozrządu? Czy zastosować coś bardziej dokładnego?
Jeżeli głowica jest od innego c20xe to nie będzie problemu. Były 2 typy rozrządów w silniki c20xe. Ja mówię stary i nowy typ. Stary typ miał właśnie większe koła pasowe na wałkach, 1 pompę wody, jedną rolkę stałą i jedną rolkę do napinania, która była między pompą wody a kołem pasowym wałka ssącego. W nowym typie były właśnie mniejsze kółka, w miejscu...
Nie trzeba odkręcać alternatora. Kupiłem odpowiedni klucz koła, do tego fajkową gwiazdkę T50 o 1 cm dłuższą od klucza. Z niewielkimi kłopotami siłowymi, popuściłem kółko i wyjąłem klucz. Potem lekko odkręciłem koło. Nowe w odwrotnej kolejności.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Odkrencałem w starym 2.2cdi, tam gwint był prawy, koło blokowałem za pomocą paska wieloklinowego, a śruba była przykręcona bardzo mocno, klucz udarowy się poddał, dopiero długie pokrętło na nasadkę pomogło, ale łatwo nie było.
Rozwierć te śrubki, jeśli zmasakrowałeś im już łby na tyle, że żaden klucz nie podejdzie. Śruby centralnej nie rusza się bez potrzeby, bo to proszenie się o poważne kłopoty.
Ja robię to tak : blokuję trzonkiem młotka lub czymś innym , koło pasowe , aby się nie obracało i po nałożeniu klucza oczkowego na nakrętkę i przedłużeniu klucza za pomocą rury założonej na klucz , odkręcam w lewo ( gwint nakrętki koła pasowego zawsze jest prawy ).
Witam, problem rozwiązany poszło nawet, nawet. Dla wszystkich, którzy mają podobny objaw do mojego chciałbym dodać jeszcze jedną uwagę. Kupiłem koło pasowe alternatora i je wymieniłem, samemu można to spokojnie zrobić na kanale pod warunkiem, że ma się odpowiedni klucz do wykręcania tegoż koła- wymieniłem bo dopiero jak wszystko rozkręciłem zorientowałem...
Kieedyyś prubowałem odkręcić koło pasowe w polonezie , metrową rurą , i hamulce nie były w stanie utrzymać oporu . Pomogło jedno huklięcie kilowym młotkiem , w krótki , solidny klucz .
Jeśli masz wszystkie osłony włącznie z płytą pod silnikiem, to naprawdę są to jakieś cuda, żeby woda przedostała się na pasek rozrządu i zamarzła,no chyba że myłeś silnik w mróz itp. Sprawdź czy koło pasowe(największe na dole)jest dokręcone,jest przykręcone na 4 próby ósemki na klucz imbus.
Witam. Tak jak w temacie i tak jak na zdjęciu poniżej. http://obrazki.elektroda.pl/8394915100_1... Udało mi się odkręcić 4 śruby kluczem 10, z czego dwie były na TORX, w środku jest śruba na klucz 17. Jak zdjąć to koło? Czy trzeba odkręcać tą śrubę z wewnątrz?
Cześć, Witam Jestem nowa użytkowniczką forum. Mam problem z moja maszyna. Dopiero zaczynam przygodę z szyciem na maszynie i w "spadku" dostałam łucznika 884 i mam z nim problem zacznę od początku otóż, gdy wymieniłam igłę zgodną z instrukcją to gdy kręcę kółkiem ręcznym to igła mi się blokuje i wygina się gdybym, zaczęła naciskać pedał to by mi ją...
Witam prosze o informacje czy wymiana łozysk w tej pralce przebiega podobnie jak w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... krótko mówiąc Odkręć koło pasowe odkręć śruby mocujące krzyżak klucz torx zdejmij krzyżak (jeśli będzie problem wkręć w oś bębna śrubę do oporu z nakrętką skontruj nakrętkę walnij młotkiem w śrubę powinno zejść)...
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
Zaraz to nie te wbudowane głośniki mają moc 3,5 W? W takim raziej jaka jest specyfikacja tych wbudowanych? No nie gadajcie, że jest tam tylko po 1 Wacie jak w "Hani". Są 1W patrzyłem bo mam rozkręcone radyjko. Wystarczy takie zwykłe ręczne? Ręczne imadło znaczy? Mocujesz jakiś cienki klucz płaski tak aby podszedł pod koło i wybijasz drugą ośką koło...
hej, prosta sprawa. przekazanie napędu z silnika na wałek i z niego na koło pasowe, które muszę przesuwać po wałku. Jeden kierunek, raczej stała prędkość, bez żadnych nawrotów itp. Kupię klucz i zobaczę w hurtowni na wałku jaki jest luz i wtedy zdecyduję. Potrzebuję tego też do nakładania kleju ale z pistoletu... :-)
(at)kenworth18 U mnie koło pasowe jest metalowe. To podlinkowane jest faktycznie z tworzywa. Kupię oryginalną, ale taka mnie myśla naszła jak przeglądam filmy napraw pralek na youtube. Nie wiesz może czym jest ta złotawa kropka i obródka w gnieździe na klucz imbusowy?
natomiast awaria paska wieloklinowego niczym poważnym się nie kończy, ewentualnie brak ładowania. W szczególności jak pasek mikro zacznie się "rozwijać" i nawinie się pod koło pasowe wału korbowego. Rozrząd przeskoczy i tłoki spotkają się z zaworami. Klucz 15 na śrubę rolki napinacza i ciągniesz tak jakbyś ją dokręcał, tylko z wyczuciem bo łatwo ją...
Blokuje sie za pomocą hmmm blokady na wale :D Ta śrubka zasłonięta jest troszkę przez półoś i jest chyba na klucz 10. Jak źle złożyłeś, to głowica na 90% dostała :/ Jedz lepiej do warsztatu, tylko do jakiś kumatych ludzi :) Tak na marginesie to na wale nie ma klina, a koło pasowe ma być tak mocno dokręcone do wału żeby się nie obracało. Jak złozyłeś...
Panowie o co chodzi wam z tym kluczem :) Astra F classic 1.4 etap 1 - 25Nm etam 2 - 60 stopni etap 3 - 60 stopni etap 4 - 60 stopni Kolektory wlot, wylot - 20 Nm Rozrząd napinacz - 20 Nm obudowa tył - 15 Nm koło pasowe - pneumatyk górne koło zębate - 45 Nm (do 30 i jeszcze trochę :) ) Idealna była by BETA 8 - 60 Nm ale szkoda kasy na tak drogi klucz....
Sposób ustawienia rozrządu w silnikach ISUZU 1,5 i 1,7 D jest w zasadzie taki sam. Różnią się tylko sposobem naciągu paska zębatego. Piszę z głowy - więc nie wiem, czy wszystko będzie zrozumiałe. O ile nie zdjąłeś jeszcze starego paska to poszczególne kroki wyglądają tak: 1. demontaż filtra powietrza i przewodu doprowadzenia; 2. odkręć przewód podciśnienia...
Widocznie jest jakiś powód, żeby zrobić przerwę w dokręcaniu. Może śruba potrzebuje się rozprężyć i dobrze usiąść , jak Kolega wcześniej napisał. Tak po prawdzie. Śrubę się napina albo ew. napręża (a nie rozpręża) poprzez jej dokręcenie. Jej wstępne napięcie wywołuje siłę ściskającą całość mechanizmu, który ona mocuje. Nic też tam nie może źle usiąść...
Niestety nie da rady tego zrobić. Próbowałem sam, zdemontowałem łapę silnika, opuściłem go na lewarku i ujrzałem kolo pasowe. Klucz udarowy dewalt z ciężkiej serii nie ruszył śruby nawet o milimetr, założyłem przedłużkę i 3 metrową rurkę, wszystko sprężynuje, wygina się, ale za nic nie chce pójść. Zrobiłem tak jak wszyscy. czyli 4 bieg, hamulec do oporu...
Klucz w standardzie 3/4 dwie przedłużki aby wyjść z pokrętłem poza nadkole , na pokrętło długa rura. Koło zamachowe zablokowane kawałkiem dopasowanego kątownika po uprzednim zdemontowaniu osłony. Wielokrotnie sprawdzone i bez partyzantki.
Jak panowie blokujecie wał czy koło zamachowe w tym aucie? W tym konkretnym przypadku to nie wiem jakie jest koło pasowe, nie podano modelu silnika. Ale na ogół w Hondach koło pasowe ma taki sześciokąt wewnątrz jak na foto: http://obrazki.elektroda.net/36_12551651... Trzeba sobie dorobić klucz specjalny. Ja w tym celu wykonałem klucz z następujących...
Jakiej wydajności sprężarke kupić? Każdy chce jak największą. Jężeli mowa o jakimkolwiek piaskowaniu to celuj w 40m3/h i 5.5kW. Jaki silnik do tej sprężarki? To każdego chinola z allegro piszą jakiej mocy silnik i jakie obroty na wale sprężarki są potrzebne. Jakie zabezpieczenie termiczne? Jak zdecydujesz się na ze zespół silni sprężarka to wtedy kup...
Co do śruby koła pasowego to kilka solidnych uderzeń młotkiem w śrubę (nie w koło) powinno dać rezultat. Ewentualnie gumowym młotkiem w klucz. Grzałka jest przykręcona, należy odkręcić nakrętkę nie do końca i wepchnąc do środka, później wyciągasz grzałkę, choć po 10 latach raczej będzie do wymiany. Dodano po 53 uuu spóźniłem się ...
koło pasowy krzywa koło pasowy renault koło pasowy
wentylator przestał chodzić prądnica tacho bosch indukcja rdzenia
Nastawy podstawowe licznika Audi A6 C7 - VCDS, ODIS, OBDeleven Ksenony gasną po minucie: przyczyny i diagnostyka