Zakres działania 60-300 Nm trochę mnie nie przekonuje - im mniejszy zakres tym dokładniejszy klucz.. Ja rok temu miałem podobny dylemat i wybor padl na Proxona na kwadrat 3/8" zakres 20-100Nm, generalnie używam do śrub głowic, blokow a tam nigdy (w osobówkach i motocyklach) nie potrzeba momentu większego niż 100Nm (przynajmniej dotychczas nie spotkałem),...
Kolego mam taki sam tylko mój jest do 100 Nm. Siłę regulujesz nakrętką znajdującą się na końcu klucza. Wkręcając zwiększasz siłę z jaką dokręcasz a wykręcając zmniejszasz. Nastawienie momentu odczytujesz na rękojeści a moment poznasz przy dokręcaniu poprzez charakterystyczne "klik". Pozdrawiam!
A masz klucz dynamometryczny? Wejdz na AUTODOC na youtobie tam jest o ile mię coś kojarzy to śruby kół 120Nm M12 norm dla 8.8 10.5 i 12. 9 znajdziesz w tablicy klucza dynamometrycznego do klasy śruby i nakretki.
dokręć na 45 nm i resztę normalnie bez klucza dynamometrycznego sprawdź czy są ciasno. ja zawsze tak robie i jest git
Pamietaj aby śrub nie przeciągać za mocno. Najlepiej do dokręcania przy braku wprawy używać klucza dynamometrycznego. Zbyt mocno dokrecone nakrętki mogą spowodować zerwanie śrub i wystawienie kopyta. Nagar w tym miejscu może byc spowodowany problemami z prowadnicą zaworu wylotowego.
Ale nie w 360. Tutaj dokręca się odpowiednim momentem i tyle.
Klucza dynamometrycznego warto użyć do odkręcania np. świec żarowych żeby ich nie urwać.
Do takich małych momentów ten klucz i tak się nie nadaje, to co podałem daje przybliżona wartość jaką idzie uzyskać na nim.
Raczej chodzi o siłę dokręcenia niż o grubość. Nie będąc pewny użyj klucza dynamometrycznego , lub wymień śruby i nakrętki na " 100-tki " a nie jak w standardzie na 5,8 ( lub 5,6 nie pamiętam twardości ). Po dokręceniu zakonserwuj wazeliną techniczną lub towotem i będzie ok.
Zastanawia mnie czy miejsce chwytu ręką klucza dynamometrycznego (a więc długość dźwigni) ma znaczenie dla "kliku". Nigdzie nie znalazłem jak zbudowany jest taki klucz więc sam nie mogę wywnioskować.
Zapomniałem jeszcze dodać żeby do odkręcania i dokręcania używać klucza dynamometrycznego !!! O ile dobrze pamiętam moment gięcia tych świec to 35 Nm, czyli bardzo mało, dlatego należy podczas odkręcania podchodzić do sprawy delikatnie. Zaleca się zgrzać silnik i podczas jego stygnięcia aplikowanie środka ułatwiającego odkręcenie np. WD40 ale poleca...
Powierzchnie wszystkie oczyszczone. Śruby przykręcone bez klucza dynamometrycznego, po przekątnej. Nie mam takiego klucza. Czyli raczej mój błąd montażu. Da się coś zrobić z tą uszczelką?
Witam. Potrzebuję pomocy w wykonaniu rysunku wykonawczego obudowy klucza dynamometrycznego na schemacie przedstawionego numerem 1. Załączam również próbę wykonania rysunku. Niestety nie wiem jak dalej postąpić. Wiem również, że powinien on zostać przesunięty na środek kartki. Bardzo proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/4381239400_1...
Witam Będziesz potrzebował klucza dynamometrycznego ,żeby dokrecić głowice odpowiednim momentem (podanym w książce bądź w opakowaniu z uszczelką). jezeli chodzi o lepszą /gorszą to jak wszystko, możesz kupić oryginalną albo zamiennik(który osobiście odradzam). Jak wymontujesz głowice to będziesz wiedział czy trzeba planowac czy nie (nie powinna miec...
Jak będzie na minimalnej nastawie to nic złego się nie stanie, ale lepiej maksymalnie zluzowane, tylko żebyś całkiem nie rozkręcił.
Może koledzy podpowiedzą, jak dokręcić śruby i nakrętki bez użycia klucza dynamometrycznego, tylko bez żadnych wzorów, np. długość ramienia, waga klucza. Dotyczy to pionowych i poziomych kierunków. Bez klucza dynamometrycznego będę polecał forum elektroda. Tylko porady, co i jak zrobić. Dodano po 32 Mam takie coś że lubię mieć wszystko jak powinno być,...
W ostatnich rozmowach z elektrykami z ZE powstały dwie wersje rozdziału PEN Z elektrykami z ZE rozmawiaj np o wykonywaniu prac pod napięciem czy momencie klucza dynamometrycznego do zacisków zrywalnych. Pogadaj z nimi o wykonywaniu muf na kablach SN 15 kV. Od instalacji w budynkach niech się od....dalą na bezpieczną odległość. Do budynku należy doprowadzić...
Uszczelka nie ma dystansów, łatwo ją rozpłaszczyć lecz jeszcze łatwiej urwać ten marny gwint. Jak mało gdzie w aucie, tam potrzeba praktyki lub klucza dynamometrycznego. O wyciekach w 126p napisano morze słów... Jak Kolega Artureklondek trafnie zauważył - niech Kolega spróbuje zidentyfikować olej: powąchać ten z bagnetu silnika i to coś z ziemi: Hipol...
Nowa śruba, siłą + kąt.
90Nm plus 90 stopni. nie ma innej opcji. nie ma klucza, nie ma przykręcania. nowe śruby
co do kluczy dynamometrycznych to warto jednak zainwestować więcej kaski. Jest to istotny przyrząd nie tylko do samego wkręcania ale do kontroli momentu obrotowego połaczeń gwintowych. Świece zapłonowe, śruby do mocowania głowicy silnika itp... tam trzeba ostrożnie dokręcać, więc precyzyjnie wg zaleceń producenta. W SKP taki klucz dynamometrycznych...
Kod silnika to KFU i z tego co ustaliłem fabrycznie nie występuje uszczelka, miedzy 8 a 10NM jest niewielka róznica, dochodzi jeszcze tolerancja błedu klucza dynamometrycznego...
Nie chcę się chwalić, ale chyba z 8 lat temu wymyśliłem na dokładnie taki sam patent i jak ten na tym rysunku, nawet klucz jest na nim podobny. Potrzebowałem wtedy dokręcić nakrętki momentem 80 Nm, a klucz miał zakres 50 Nm.
Ad. 3 - tylko nowe śruby. Przy starych używanie klucza dynamometrycznego traci sens. Są magicy co składają na stare śruby. Ad. 4 - daj głowice do warsztatu gdzie się nimi zajmują. Muszą przefrezować gniazda pod nowe zawory i później dotrzeć. Jak sam podocierasz to długo mogą nie trzymać bez frezowania. Warto wymienić uszczelniacze zaworów. Mogli by...
U nas tylko jeden kierowca miał problem ze swoją scania i biciem na kierownicy, akurat jego auto ma na wszystkich osiach bębny. Serwis zalecił dokrecenie śrub na krzyż - oczywiście każdy tak robi😊 oraz użycie klucza dynamometrycznego
W instrukcji montażu nie piszą? W serwisówce 1.5-1.7 kg-m. (14.7 - 16.7 Nm).
Cześć Podzielę się moimi doświadczeniami w zakresie kupna i używania klucza dynamometrycznego. Nie jestem mechanikiem z zawodu, ale czasami coś naprawiam we własnym zakresie (Fiat Punto, 1100 cm3, benzyna). Może się przyda. Mam dwa klucze: 1) 40-210 Nm. Kupiony jako pierwszy za ok 100 zł, na pudełku nie ma nazwy, ale jak cena wskazuje jest to najniższa...
Są adaptery elektroniczne klucza dynamometrycznego i one dokonują pomiaru lewo/prawo
Wiesz w czasach bez autodaty. Po prostu robiłeś remont silnika i zostawały stare czasem nawet nie było klucza dynamometrycznego i momenty brałeś po grubości śruby i dokręcałeś na oko. A jak nie to czekaj aż znajdziesz.
Powierzchnia gwintu jest wystarczająca do odprowadzania ciepła. Cały problem ze świecami to zastosowanie odpowiedniego momentu dokręcania - określonego w instrukcji pojazdu. Typowe 28Nm może się wydawać bardzo mało i może nieświadomie być stosowany wyższy moment dokręcenia. Polecam stosowanie klucza dynamometrycznego.
(at)ss721 Czego nie rozumiesz? Masz klucz od 40Nm, potrzebujesz 25Nm. Użyj odpowiedniego klucza.
Mam pytanie kto używa klucza dynamometryczne BAHCO . Mam zamiar taki sobie sprawić od 20 do 200 Nm. Macie jakieś opinie? Pozdrawiam
Jeśli ma to być amatorskie zastosowanie to nie wchodziłbym w taki temat. Z elektroniką jest tak, że jak zacznie szwankować to mogą pojawić się błędy, których nie zauważysz a bez możliwości regularnego sprawdzania za pomocą wzorca możesz się mocno przejechać. Kup jakiś dobry mechaniczny i będziesz zadowolony. Odłożysz na półkę, po pół roku weźmiesz w...
Zauważ że serwis oprócz dokręcania szpil mechanicznie, używa jeszcze klucza dynamometrycznego. Momentu w kluczach nie regulujesz, najwyżej zmieniasz obroty, ale nie jest to żadna kontrola nad momentem obrotowym. Nawet częściowe rozładowanie powoduje zmianę momentu. Nie mam jeszcze dużego klucza do kół, ale wspomagam się małą zakrętarką Dewalt 208Nm,...
Jeśli nie masz klucza dynamometrycznego, to spokojnie możesz dokręcić na oko. Staraj się tylko, żeby wszystkie były dokręcone z mniej więcej taką samą siłą. Możesz kręcić na kilka razy: najpierw wszystkie wkrętakiem, potem lekko kluczem, potem trochę mocniej kluczem i tak, aż poczujesz, że na taki rozmiar śrub wystarczy :) Pewnie i tak dokręcisz mocniej...
Tak, klucze udarowe są do odkręcania nakrętek i śrub. A śruby w kołach dokręca się z odpowiednim momentem za pomocą klucza dynamometrycznego, a nie rury...a jak już rura to z użyciem komputra pod włosami i odrobiną smaru miedzianego na krawędzie.
Jak wyżej tych śrub nie kupuje się jako 8.8 czy innego oznaczenia zgodnego z normą PN. Te śruby są jako część zamienna do konkretnego zastosowania np silnika o oznaczaniu xxx i tylko jako śruba głowicy . To polinkowałeś jasno stwierdza że dokręcanie o kąt jest stosowane ale jest mniej precyzyjnego od dokręcania niż kluczem dynamometrycznym i stosowane...
Dzięki lecz będę to robił bez suwmiarki oraz bez klucza dynamometrycznego... Nie wiem czy dam radę ale sporo osób już to robiło w warunkach przydomowych nie posiadających do tego sprzętu.
Jeśli chodzi o śruby M6 zarówno te na klucz 8 mm jak i imbusowe, dokręcisz z odpowiednią siłą przy użyciu kluczy typu T. Szczególnie te imbusowe mają taką cechę, iż ulegają sprężystemu skręcaniu więc mocniej ciężko coś dokręcić. Nawet dysponując krótkim kluczem o długości ~75 mm dokręcisz śrubę z dopuszczalnym momentem 10Nm bez używania jakieś nadmiernej...
110 - 120Nm
Sprawdzenie klucza dynamometrycznego. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Oba filmy widziałem, niestety nie mam takiego klucza dynamometrycznego za 1 tys. Nie wiem jak to kiedyś odkręcali i przykręcali świece żarowe, nie było takich dynamometrów jak teraz. Świece zapłonowe też odpowiednim momentem teraz dokręcają.
Pan Mirek nie widział pewnie klucza dynamometrycznego na oczy Nie, po prostu taka jest teraz jakość produkcji... Brat też sporadycznie używa klucza dynamometrycznego praktycznie od kiedy jak używał ciągle śruby się wyciągały jak z gumy. Tryb ręczny daje większa możliwość pewności bo lepiej czuć opór...
Odnosnie kleju locktite to zalezy od tego jak duze sily nastepuja na srobe lub nakretke. Osobiscie niestosuje zamiennilow ale kompel zastosowal jakis zamiennik firmy Henkel poskladal kape od sprzegla oraz sprzeglo przy harisie noi trzyma..sam silnik ma dosyc duze wibracje Ale jezeli chodzi o korbowody to przy odpowiednio mocnym dokreceniu nakretki powinny...
Kiedy śruba zaczyna stawiać opór przy dokręcaniu ręką ;) Oczywiście mowa tu o w miarę czystym gwincie. Tak czy inaczej, w idealnych warunkach musi istnieć taki kąt, który będzie odpowiadał danej sile. Jak go obliczyć? Jestem tego bardzo ciekawy, poza tym może się to przydać do awaryjnego dokręcania, gdy do klucza dynamometrycznego nie ma dostępu.
Masz dwie podziałki-podłużną i na częsci obrotowej. N apodłużnej masz np 10, 20, 30 itp. Na obrotowej masz 0d 0 do 14. Teraz, jeżeli częśc obrotową ostawisz np na 9 przed 10 na podziałce podłużnej to masz ustawione 9Nm. Jeżeli na obrotową ustawisz tak, że mine 20 na podłużnej i kreska 13 zegra się z liną pionową, to masz ustawione 20+13 czyli 33Nm....
Wybierz ten który Ci się bardziej podoba :D Lub odpowiada cenowo, w tym przedziale momentów, pozwolę sobie na wybryk, nie używam kluczy dynamometrycznych. Kluczem z takim pomiarem dokręcisz maksymalnie gwint M-9? Do domorosłej mechaniki, potrzebny jest raczej taki z zakresem do 300 nM, bardziej przydatny. Co prawda pojawia się obecnie technologia dokręcania...
1 - W czym powinienem takiego WLZ-ta umieścić? U mnie WLZ od skrzynki licznikowej aż do samej rozdzielnicy idzie w rurce RL fi37, kolanka sztywne. 2 - jak nazywają się te czarne "złączki" łączące przewód kabla napowietrznego z przewodem kabla WLZ? Są to zaciski przebijające jednostornie lub dwustronnie. Ja polecam Ensto z racji tego, że mają śrubę...
Witam poszukuje klucza dynamometrycznego tylko mam problem, jaką firmę polecicie mam na ten cel około 200zł
Ja użwam klucza dynamometrycznego jedynie do śrub łączący głowicę ze silnikiem ;) A siły wg. programu lub etykietki zawartej wraz z uszczelką pod głowicę
Mam klucze dynamometryczne zwykłe i elektroniczny. Nadal łatwiej używa mi się klucza dynamometrycznego "klasycznego". Klik i wiadomo, ze jest OK. Jeszcze mały problem, gdy chodzi o kilka śrub od kół, ale już kilkanaście śrub przy misce olejowej, wymagające dokręcenia dwa razy, z dwiema rożnymi siłami wymaga więcej zabawy w np. niewygodnej pozycji. Klucz...
Zawsze używam klucza dynamometrycznego, jestem zawodowcem: https://obrazki.elektroda.pl/8188893400_...
Dokręcanie kątowe też wymaga klucza dynamometrycznego . Czy Kolega o tym wie ? Tak ale służy on do dokręcania wstępnego i jest to bezpieczniejsze dla śrub/gwintów.
żywanie tego testera zawodowo powoduje komplikację Witam, miałem, na myśli zarobkowanie przez wzorcowanie kluczy dynamometrycznych. Aby wydać stosowaną opinię lub wzorcować taki klucz urządzeniem własnej roboty, to najpierw urządzenie musiałoby przejść certyfikację w Polskim Centrum Akredytacji. Ps. Używałem kiedyś klucza dynamometrycznego za ponad...
Mam starą głowice gdzieś w garażu tylko uszczelkę musiałbym zamówić. Nie posiadam klucza dynamometrycznego, dokręcać na wyczucie?
. Ja się tam nie szczypię z dokręcaniem kół i mocno je dociągam. mocno to nie znaczy dobrze! Chcesz mieć pewność to używaj klucza dynamometrycznego!
A ja miałem taki przypadek że ktoś dokrecał głowice bez pojęcia i bez klucza dynamometrycznego tak że pękły 2 tuleje przy szpilkach
Mam parę rzeczy z Yato i sprawują się b. dobrze. Ale tego klucza nie mam.
Szukam małego klucza dynamometrycznego zakres od "0" do "30"Nm. Cena do około 200zł. Rozważam C8209 T07030N
kkknc napisał: Nawet sporo aut ma czujnik temperatury w układzie klimatyzacji. Wybitna logika i dokładność. Równie dobrze mogłeś napisać, że większość samochodów ma cztery koła... Nie pytałem o jakiś tam czujnik temperatury tylko o konkretny. Dokładnie opisałem gdzie można się go spodziewać i czemu ma służyć. Widać było to pytanie za trudne dla ciebie......
Zakładaj. I tak pewnie nie masz klucza dynamometrycznego to siądzie i tak moment.
Śrub imbusowych nie polecam -bardzo łatwo zerwać gwinty w karterach jeśli nie ma się klucza dynamometrycznego albo wyczucia w łapie. Po to są śruby na wkrętak płaski żeby je tam stosować.
A rozrusznik trzeba będzie wyciągać żeby zablokować koło zamachowe czy się obejdzie bez tego no i klucza dynamometrycznego nie mam
Jak masz trochę wprawy to obejdziesz się nawet bez klucza dynamometrycznego. Ja używam przeważnie do dokręcania pompowtrysków, głowic, stopek korbowych i głównych, poza tym rzadko kiedy. Można powiedzieć, że mam nastawy w łokciu, klika mi jak już śrubie wystarcza :-)
No, klucza dynamometrycznego nie mam akurat. W golfie dokrecałem bez niego. No trudno, podjadę do mechanika.
Bawiłem się już podobnym gadżetem i jest całkiem wygodny w użyciu. Pod warunkiem, że jest miejsce. Niestety przy robocie przy silniku tego miejsca często bardzo brakuje, np. przy wymianie rozrządów czy ściąganiu głowicy, gdzie bez klucza dynamometrycznego ani rusz podczas składania. BTW: jest w tym urządzeniu możliwość wprowadzenia kąta do zadanej...
Od bez mała 40 lat naprawiam rowery - wszelkiej maści - no może najmniej tych najnowszych, chyba że jakiś znajomy wpadnie aby mu coś pomóc, ale nigdy nie miałem potrzeby użycia klucza dynamometrycznego ani też nigdy nie udało mi się urwać żadnego gwintu. Onegdaj najgorsze kiedyś były gwinty na rzemieślniczo dorabiane kliny w korbach. Jednak dziś to...
Dzień dobry, posiadam dwa klucze dynamometryczne: Jonnesway T27101N 1/2" 20-100Nm Jonnesway T27030N 1/4'' 4,5-30Nm Potrzebuję dokręcić śrubę z zakresem 140Nm. Szukam klucza w tym zakresie dlatego zastanawiam się nad kilkoma opcjami. 1. Jonnesway T27340N 1/2'' 60-340Nm 2. Jonnesway T19340N - Adapter dynamometryczny elektroniczny 34-340Nm Klucz przyda...
Chcę wymienić świece zapłonowe Citroen C4 benzyna silnik 1,4 (KFU). Zawsze wymieniałem świece bez klucza dynamometrycznego, ale słyszałem że w tych silnikach trzeba dokręcić świece odpowiednim momenem .
aha, dzięki czyli chyba sobie podaruje, zostawię to fachowcowi bo prasę bym pożyczył ale już klucza dynamometrycznego nie
A ja poleciłbym zakup klucza dynamometrycznego, wtedy nawet jak nie wierzysz w „marketowe śrubki” to i tak nie ukręcisz im „łebka” ;) Jak się ma oznaczenie „m6 5.8” do siły jaką trzeba użyć do odkręcenia czy dokręcenia tego?
Żadne sprężynki. Tylko i wyłącznie tulejka redukcyjna. Proponuję wytoczyć ją z delikatnym płaszczem, aby mogła się zaprzeć o górę głowicy - do tego klej Locitte - jest również dedykowany i montaż świecy z użyciem klucza dynamometrycznego.
Potrafię wymienić, tylko chce wiedzieć wcześniej czy mam wszystko co potrzebuje. I wiem że nie mam klucza dynamometrycznego. Książki napraw nie posiadam. Dziękuje za odpowiedź
Zepsuł mi się panowie wczoraj silnik - 40km od domu! Masakra. Pierwszy objaw to było zablokowanie koła, więc myślałem, że się zatarł. Odkręciłem świecę, gaźnik i tłumik, puściłem sprzęgło i rozruszałem tłok, skręciłem wszystko i pojechał. Po dwóch kilometrach nagle puściło napęd, jakby sprzęgło się same wcisnęło, silnik pracował. Zgasiłem go, wcisnąłem...
Jeżeli nie zmienia się oś obrotu nasadki- redukcji względem osi klucza to zadany moment dokręcania jest poprawny.
Witam, myślę, że jak na taki klucz i zastosowanie nie warsztatowe to dobry klucz, ponieważ ma certyfikat. Możesz również spojrzeć na klucz NEO, który ma większą rozpiętość 20-210Nm i posiada certyfikat TÜV oraz certyfikat kalibracji, ale do kół to wystarczy ten KingTony. Ps. Osobiście wybrałbym NEO (sama cena) bo znam te narzędzia a z KingTony jak...
Witam! Potrzebuję porady. Poszukuje klucza dynamometrycznego który ma służyć tylko do wymiany kół w osobówce. Będzie używany tylko 2 razy do roku i tylko przy zmianie kół. Interesuje mnie sprzęt który nada się do tego typu zastosowań i który da się kupić jak najtaniej.
Kół samochodowych? Jak dużych? Do 800zł to raczej trudno będzie kupić klucz, który będzie odkręcał koła nawet w osobówkach. Nierzadko klucze z momentami zrywającymi nawet powyżej 1000Nm nie dają rady. Na co zwrócić uwagę? Na moment obrotowy zrywający. 1500Nm to naprawdę minimum. Następnie na to jak często będzie używany ten klucz. Jeżeli dość często...
Witam mam pytanie dotyczące tego klucza dynamometrycznego który chciałem zakupić w USA Chciałem się zapytać czy ten klucz będzie miał takie same skale jak w Polsce dziękuje za odpowiedz https://obrazki.elektroda.pl/3081004800_...
U mnie serwisant chyba woli robić to sam jakimś pilnikiem bo srodze mnie "nastrasza" aby nie robić tego samemu bo bez klucza dynamometrycznego nie wolno przykręcać wymiennika!!! :) Tak to dba o swoją coroczną dolę... na plus to ten analizator spalin choć nie dam ręki uciąć czy ostatnio go miał. Nie chciał założyć zaworu mieszającego przy zbiorniku i...
Cześć, chciałbym podjąć się samodzielnej wymiany rozrządu z pompą wody w renówce zamierzam to robić na podwórku na kobyłkach, jest jakiś sposób aby obyło się bez klucza dynamometrycznego, lub jeżeli nie da się to jakie momentu dokręcania tam występują?Mam też pytanie odnośnie blokady rozrządu, zakupiłem jedną z alledrogo zawiera dwie szpilki i jakiś...
A ja zaś czytam, czytam i nadal (mimo rozwijającej się dysputy) nie widzę sensu samego powstania takiego tematu. Po pierwsze - p14 Regulaminu - podobnych tematów jest już kilka, w niektórych nawet sam odpowiadałem opisując jak należy poprawnie dokonać ustawień, a po drugie - nie rozumiem sensu; Kolega chce na siłę ustawiać mechanikę bez odpowiedniego...
W żadnym chińskim gotowym magazynie cele nie są kompresowane z taką siłą A w markowych są kompresowane??? Nie znam się, więc pytam. Coś mi się obiło o uszy, że polski "producent" magazynów nie kompresował cel i dawał 5 lat gwarancji. za pomocą prętów gwintowanych fi 10 przy pomocy klucza dynamometrycznego Jakim momentem dokręcałeś??? Widzę, że sporo...
Odkręcanie śrub to trzeba wykonać dynamicznie, a nie "przeciągać śrubę" tak to się szpilki urywa. Dokręca się kluczem dynamometrycznym. Czasami ludzie dokręca na max kluczem udarowym, a potem to i przedłużka klucza z rurą nie pomoże przy odkręcaniu. Wulkanizator i bez klucza dynamometrycznego dokręci z "wyczuciem" -lata praktyki -ja jednak polecam klucz...
Każda rada jest dobra jeśli jest ona "podparta" praktyką. Jak sobie poradzić z naprężeniami łożysk, aby nie było przypadku że po złożeniu trzeba chwytać wałek obiema rękami aby go przekręcić? :) Używacie klucza dynamometrycznego? Jest to ważne?
śruby przed montażem od 1. Głowicy, 2. Panewek? Można kroplą oleju to zrobić. Przy dokręcaniu głowicy koniecznie zachować kolejność i wskazane użycie klucza dynamometrycznego.
Najpierw muszę je odkręcić. Mam dostęp do wychylnego klucza dynamometrycznego (0-200Nm). Czy taki klucz wystarczy do prawidłowej wymiany rozrządu? Czy zastosować coś bardziej dokładnego?
Chce się nauczyć, więc chce zdiagnozować usterkę i sam to zrobić z filmów na YT. Prawdopodobnie łożysko będzie do wymiany. Ale nawet gdyby nie było do wymiany, to warto jest je wymienić za jedną robotą. No to odkręcasz koło, odkręcasz bęben hamulcowy, zdejmujesz bęben z piasty wraz z łożyskiem, patrzysz, w jakim stanie jest łożysko, oglądasz, w jakim...
Śrubę dokręcalem tylko mała grzechotka - nie mam klucza dynamometrycznego. Śrubę kupiłem podobnej długości tylko ze łapek nie jest trójkąty a na imbusa. Cieknie mi ta uszczelka pod nastawieniem, niedługo ja wymienie.
Witam. Głowica jest prawdopodobnie ok, musisz sprawdzić rozrząd w tym napewno tkwi problem ale jeśli piszesz że głowica była dokręcana bez klucza dynamometrycznego to pewnie ten kto to robił ma i pojęcie o ustawieniu rozrządu(w przenośni). Pozdrawiam.
Użyć klucza dynamometrycznego,jedyna pewna metoda ,sa klucze automatyczne dokręcające z zadanym momentem nawet bardzo dokładnie ,ale zaczynają sie od 5000 w górę. a jak interesuje Ciebie czy dokręcasz 100Nm czy 120 Nm to klucz dynamometryczny o takiej dokładności może kosztować tyle co ten klucz udarowy
Mam problem z łożyskiem tylnym citroen c3 ll dwurzędowym nie wytrzymuje 2500 km zminiałem już trzy razy i to z górnej półki i zakażdym razem dokręcałem z całą siłą bez klucza dynamometrycznego czy to błąd bo nie mam pojęcia w czym problem może ktoś wie z jaką siłą ma być dokręcone lub jaka może być przyczyna?
Ale ta śruba tylko "trzyma" jarzmo - moment ścinający jest minimalny, jako że dochodzi jeszcze tarcie jarzma o uszy zwrotnicy. I wcale nie trzeba tego dokręcać, aż całość soki puści, do dokręcenia wystarczy moment z zakresu 60-90Nm (śruby10.9-12.9). Przy braku klucza dynamometrycznego - klucz oczkowy, bez przedłużki, plus środek hamujący gwint - z oferty...
NIE i nawet nie próbuj odkręcać imbusem, zniszczysz śruby. Ponownie dokręcasz kluczem dynamometrycznym 45nm
Zdjąć głowice, wykręcić ukręconą szpilkę wkręcić nową, najlepiej to wszystkie wymienić, dać nową uszczelkę, dokręcić używając klucza dynamometrycznego ustawionego na odpowiedni moment, a nie jakieś tam wynalazki tworzyć.
Weź ty chłopie na jakieś szkolenie idź albo co. Bo jak ty nie wiesz jak z takiego klucza korzystać to nim więcej szkody narobisz niż pożytku.
Ok, czyli pozostaje autoryzowany serwis lub wymiana samemu... Czy możecie mi napisać w punktach jakie narządzia, blokady powinienem zebrać aby wymienić rozrząd? Jak mam to zrobić sam to chcę to zrobić jak należy. Czy do tej czynności potrzebuję kanału? Mam wszystkie klucze nasadowe i płaskie ale nie mam klucza dynamometrycznego, może czas zakupić :D...
Tak samo jak uzywanie klucza dynamometrycznego ...przeciez po tylu latach maja go w rece ... Jak slysze cos takiego to mnie na wymioty zbiera. Pomysl sobie ile wytrzyma taka wymieniona uszczelka, ktora tylko wrzucili i dokrecili na chama, a ile wymieniona profesionalnie wg. Sztuki ?
Dokręciłem na oko, bo nie posiadam klucza dynamometrycznego. Wiem, że muszę sprawą zainteresować mechanika. Zapomniałem wcześniej wrzucić zdęcie http://obrazki.elektroda.pl/6767422200_1...
Dla pewności zapytam, czy przy zakładaniu nowego zestawu pamiętałeś o założeniu tulejek ustalających pomiędzy silnikiem <-> cylindrem <-> głowicą <-> klawiaturą? Nakrętki szpilek cylindra i głowicę należy dokręcać po przekątnej z siłą według serwisówki 19Nm, spotkałem się z opinią, że wystarczy z siłą 11 - 13 Nm. Jeśli nie masz klucza...
przewód dynamometryczny klucze dynamometryczny klucz dynamometryczny
wymiana turbo regulator solara konfiguracja router huawei b525s
Lokalizacja modułu sterownika świateł w Peugeot 3008 Schemat elektryczny spawarki Magnum SNAK200P - dostępność i analiza