Moim zdaniem pobielanie (jednolitych) drutów nie ma sensu, co do zarobienia końcówki linki zgadzam się z (at)galad Natomiast ogólny problem elektryki jest taki, że ściśnięta miedź z czasem ulega ugięciu, po prostu się rozgniata na boki i siła docisku spada. Dlatego dobrze raz na jakiś czas, choćby przy pomiarach 5-letnich przelecieć się ze śrubokrętem...
Skoro jest tylu przeciwników cyny, to tu jest artykuł o montowaniu tulejek. https://elektrykadlakazdego.pl/zaciskark... Taka ciekawostka dla zainteresowanych. Chciałbym jeszcze dodać, że nawet w wypadku miedzianych przewodów z drutu, co jakiś czas (choćby raz w roku albo gdy już miga światło) warto podokręcać połączenia elektryczne w rozdzielni,...
Ojojoj, bardzo słuszna podpowiedź, dzięki bardzo, od tego zacznę Dodano po 9 Sprawdzałem, ten przewód odmy, znaczy dmuchałem powietrze, niby jest oręd much, może jakaś podpowiedź jak ten przewód się powinno sprawdzić, odkręcałem osłonę tej obudowy, pod cewką jest sucho, znaczy zapłonową, muszę mieć klucz dynamometryczny aby się za uszczelnienie tego...
1 - W czym powinienem takiego WLZ-ta umieścić? U mnie WLZ od skrzynki licznikowej aż do samej rozdzielnicy idzie w rurce RL fi37, kolanka sztywne. 2 - jak nazywają się te czarne "złączki" łączące przewód kabla napowietrznego z przewodem kabla WLZ? Są to zaciski przebijające jednostornie lub dwustronnie. Ja polecam Ensto z racji tego, że mają śrubę...
Dużo odpowiedzi dostałem, ale nie bardzo na mój temat. To, że ten elektryk, to raczej 'wiejski' elektryk, to już wiemy. Ale bardziej mi chodziło o potencjalne ryzyka takich akcji w rozdzielni? Czy może nie ma się czym martwić, jeśli od miesiąca działa wszystko ok, ewentualnie za rok, dwa wziąć innego elektryka na przegląd instalacji? Kolego, bardzo...
Można dołożyć blok rozdzielczy. Ale połączenia i rozgałęzienia linką zakończoną tulejkami także jest poprawny. Choć osobiście jestem zwolennikiem połączeń szynami grzebieniowymi. W przypadku połączeń rozłącznik-ogranicznik-RCD można wykonać szynami grzebieniowymi 4P. Dzięki temu masz dużą pewność połączeń, zwłaszcza w stosunku do zacisków śrubowych...
Zdawałem sobie sprawę od początku, że tego typu najtańsze klucze nie mają za dużo mocy, cokolwiek by tam nie pisało. Tym niemniej dla mnie są wystarczające. Generalnie używam klucza elektrycznego sporadycznie, wtedy gdy jest dużo odkręcania, np. przy kołach. Najpierw luzuję śrubę długą przedłużką, ale później nie chce mi się kręcić, więc kluczem elektrycznym...
Weź elektryczny. Szukaj o jak największym momencie obrotowym, bez bajerów typu reg. mocy - i tak używa się max. Mój klucz miał mieć 750Nm ale nie zawsze da się odkręcić śrubę bez wcześniejszego jej poluzowania. Dlatego przydaje się duża grzechotka - "klucz dynamometryczny 640mm" Do pneumatycznego potrzebujesz dużego i wydajnego kompresora tak jak napisał...
Odkręcisz boki i z tyłu spawarki będą radiatory aluminiowe żeberkowane trzy sztuki. Pomiędzy radiatorami jest sześć sztuk tyrystorów w postaci pastylek. Doprowadzenie zasilania jest z boku, z jednej strony są dwa przewody z transformatora i z drugiej strony jeden czarny przewód około trzydzieści kwadrat na śrubę M6 . Wystarczy odłączyć dwa przewody....
Ja mam Satrę tą z pierwszego linku założyciela postu. Kompresor 2 tłokowy Stanley 100 litrów zbiornik , przewód 10/17 i kółka w rodzinnych 6 autach zmieniam bez problemu. Kompresor zasila też bałwanka przy tych operacjach a klucz szczerze mówiąc odkręca wszystkie szpilki bez problemu. Z dokręcaniem trzeba tylko delikatniej np. na 2 i klucz dynamometryczny....
Różnica jest taka, że musimy do takiego bloku przewód doprowadzić i odprowadzić. Kol. przeczyta uważnie i przemyśli. Należy dokładnie rozważyć: ile obwodów wchodzi do rozdzielnicy ; ile jest aparatów RCD; ile przewodów mogę podłączyć pod listwę. Złączki, bloki od dawna są stosowane i nie ma nigdy z tym problemów - bynajmniej ja ich nie miałem a w zawodzie...
To chyba Ty przeginasz, moje pytanie brzmi, czy do tych opisanych od początku wątku operacji przy świecach żarowych silnika 2.5TD trzeba zdejmować kolektor ssący, czy może da radę bez zdejmowania kolektora, bo to jednak inny zakres robót latać z miernikiem napięcia, a zmieniać na nowy komplet uszczelki kolektora z kluczami dynamometrycznymi itp. -----...
Szanowni Państwo, ponieważ kiedyś dostałem ostrzeżenie od Bogów za takie praktyki i do dnia dzisiejszego Bogowie nie potrafili mi wskazać zapisów prawnych czy normatywnych zabraniających takich praktyk, ani też nie wycofali się z ostrzeżenia to mówię wszystkim wszem i wobec, że takich połączeń nie wolno robić, bo to się nie podoba Bogom. Tutaj pokażę...
Sadza wewnątrz to zbyt mało powietrza, czyli nieprawidłowe proporcje paliwo/powietrze. Niewłaściwy montaż rurki oraz tłumika na linii ssącej powietrza spalania da właśnie taki efekt. Osobiście przewód tłoczący (za pompką) mam oryginalny, ssący (z 60l beczki) to tekalan 4mm stosowany typowo w pneumatyce aut ciężarowych. Tłumik, czyli to plastikowe,...
W moim pasascie ( miałem kiedyś B4) mechanicy przy wymianie chyba piast tylnych nie zainstalowali nakładki od ABS, to taki pierścień grzebieniowy dający info do czujnika o ruchu obrotowym koła ( mam go na pamiątkę w szafce w garażu choć paska miałem trzy auta temu :D ). Na jednym kole... Aby to założyć trzeba by ponownie wszystko rozebrać.. Poradziłem...
Kilkakrotnie już pisano, że nie tylko ściana wchodzi w rachubę ale i rozdzielnia - nie słyszałeś o przeglądach i dokręcaniu śrub kluczem dynamometrycznym w czasie takich przeglądów? Kiedy zlecałeś ostatni przegląd rozdzielni? Wiesz co to jest samoutlenianie się? Wiesz co to są wady fabryczne przeciągnięcia przewodu (kabla) powodujące zwężenie jego średnicy?...
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Wymiana pompy cieczy chłodzącej 9,00 Obejmuje: Wy-/zamontować pokrywę silnika Obejmuje: Wy-/zamontować zderzak z przodu Obejmuje: Wy-/zamontować wspornik zderzaka z przodu Obejmuje: Wy-/zamontować koło bieżne z lewej strony (oś przednia) Obejmuje: Wy-/zamontować koło bieżne z prawej strony (oś przednia) Obejmuje: Wy-/zamontować wahacz poprzeczny z lewej...
niechcialem samemu robic zeby cos sie nie zajarało pozniej. Żeby robić to trzeba wiedzieć co się robi. Jak patrzę na YT majstrów wykonujących obudowy z płyty osb to fakt, mam obawy. Ale można zrobić też tanio magazyn z „ górnej półki” który do chińczyków nawet nie ma co porównywać bo jest o wiele bezpieczniejszy, lepiej wykonany, skręcany kluczem dynamometrycznym...
Nie każdy śrubokręt krzyżowy nadaje się do skręcania rozłączników. Źle dobrany spowoduje obrobienie śruby dociągającej co w efekcie doprowadzi do takiej sytuacji. Są też przypadki zbyt spasowanej śruby. Warto skręcić i rozkręcić zacisk przed założeniem do rozdzielni. Do montażu przewodów pod zacisk aparatu stosuje się wkrętaki dynamometryczne i dokręca...
Sposób ustawienia rozrządu w silnikach ISUZU 1,5 i 1,7 D jest w zasadzie taki sam. Różnią się tylko sposobem naciągu paska zębatego. Piszę z głowy - więc nie wiem, czy wszystko będzie zrozumiałe. O ile nie zdjąłeś jeszcze starego paska to poszczególne kroki wyglądają tak: 1. demontaż filtra powietrza i przewodu doprowadzenia; 2. odkręć przewód podciśnienia...
Kolego czy sprawdzileś pasek alternatora, łożyska alternatora i napinacza? Tak. Pasek nowy, łożysko alternatora i napinacza w bardzo dobrej kondycji. brak uszczelki na jakimś czujniku? Jeśli w którymś z wymienianych czujników była uszczelka - została wymieniona na nową. zaleca umyć silnik i posypać go mąka Dobra rada zawsze w cenie. A jakiś patent...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Kolego budowlańcu. Po pierwsze jak edytujesz to zaznacz. Czasem jedno zdanie dodane po czasie całkiem zmienia całość wypowiedzi. Kolega jak rozumiem zawsze ma pod ręką klucz dynamometryczny, nawet pokrywę zaworów, filtr powietrza czy opaski na przewodach nim dokręca. Kolega ma rację, większość tych co w rowach lądują to wina mechanika. O promilach i...
Druga sonda Lambda (ta wyzsza) byla odpieta jak kupilem auto. Podpiąć ją? Ta bliżej kolektora wydechowego? To sonda regulacyjna . Ważniejsza od kontrolnej za katalizatorem. Powinna być podpięta. Sterownik żelowy IAW5F? Był demontowany? Nie wiem co to jest sterownik żelowy ale skoro nie wiem to raczej go nie odpinałem. A gdzie on jest? Dodano po 53...
Przekrój 16 mm² to minimum dla połączenia uziomu z szyną, ja montowałem dodatkową szynę wyrównawczą dla ochronników i uziomu falownika, połączyłem ją przewodem PE 25mm² z uziomem zewnętrznym, ten po prawej. Tak to wygląda. Do dokręcania śrub przydałby się elektryk z wkrętakiem dynamometrycznym. Potrzebne są też tujeje i praska. Najlepiej pomontować...
Moje pytanie jest następujące - czy gdybym w okolicy tego gniazdka wbił pręt to czy takie rozwiązanie miałoby rację bytu? Nie. Czy chroniłoby mnie w jakimś stopniu przez ewentualnym porażeniem? Nie, bo nie masz rozdzielnicy zrobionej do układu TT. Czy może wręcz przeciwnie, pogorszyłoby sprawę Pogorszyłoby, bo oszukiwałoby użytkowników, że jest ochrona...
Mam śruby, oponę i felgę, a nie wiem jakim momentem je dokręcić. Nie mam nawet klucza dynamometrycznego. Wiadomo że kable podłącza elektryk a koła wymienia serwis. Niestety w życiu jest jak jest. Lampa nie posiada przewodu PE instalacja też. Skoro działała 30 lat to będzie działać kolejne. Kiedy ostatnio wykonywałeś pomiary skuteczności ochrony przeciwporażeniowej...
To i ja napiszę od siebie, użytkuje od paru lat prywatnie walizkę YATO za 340zl z tego co pamiętam. Rozebrałem nią na śrubki po czym złożyłem Suzuki Samurai, na bieżąco robię serwis Megane 3 i Mondeo Mk5, teść używa ich do T4 i Punt, żaden, powtarzam żaden klucz się w tym czasie nie uszkodził. Moim zdaniem walizka jest znacznie wygodniejsza jeśli planujesz...
Witam wszystkich Mam kłopot z moim bzykiem. Silnik 66 cm3. Przejechałem jakieś 20 km na dotarciu. Wszystko było cud malina palił od pierwszego na iglicy w gaźniku opuszczonej maxymalnie. Wolne obroty i fajnie wkręcał się na obroty. Ostatnie 5km leciałem na maxa czyli jakieś 43km/h. w pewnej chwili zgasł i nie zapalił. Myśląc że się pierścienie rozleciały...
Szybkie sprostowanie tematu - klucz jest jak najbardziej okej. Problem był po prostu w zapieczonych śrubach, dokręconych kiedyś rurą do tych aluminiowych felg, które są nieporozumieniem w dzisiejszych czasach. Śruby w nich tak się zaciskają, że to masakra. Nawet jeśli nasmarujesz je smarem, olejem, zakręcisz nawet kluczem dynamometrycznym, to po kilku...
Witam, Od kilku lat posiadam VB X25XE przedlift, gaz założony od zawsze ( OMVL komplet, listwy wtryskowe, reduktor, itp ), od 2-3 tygodni zapala się check ( błąd 0330 ), czujnik wymieniłem najpierw na używkę, potem na oryginał, niestety to nie pomogło, czasem check gaśnie ma chwile podczas jazdy ale znów się zapala ( 95% czasu jest włączony ), błąd...
Witam, sprzęt działa, połączyłem czarny i czerwony, resztę przewodów poizolowałem i wyprowadziłem je w miejsce brakującego regulatora. Może uda się coś wykombinować, chociaż bardzo rzadko spotyka się klucze elektryczne z regulacją. Ogólnie, to można po dokręceniu zawsze sprawdzić kluczem dynamometrycznym i po problemie. Ważne, że klucz działa. Nie zamykam...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Tak sam i nie planowałem głowicy. Silnik pracuje równo i przewody nie sa twarde, normalnie mozna go wcisnąc. Kompresji nie sprawdzałem ale czy zimny czy ciepły odpala bez problemu.Tylko to ze jak sie rozgrzeje to wysadza ten płyn. Wskaźnik pokazuje 90stopni ale jest taki odgłos jak by ta woda sie gotowała albo powietrze przez przewody przepływało.Dodam...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Witam z znajomym przymierzamy się do założenia działalności gospodarczej. Działalność na początku ma obejmować elektrykę/elektronikę samochodową. Potem będziemy sukcesywnie powiększać teren działań o serwis mechaniczny wulkanizację sklep i instalacje gazowe ale to póki co odległa przyszłość:D Oprócz najbardziej potrzebnych narzędzi potrzebować będziemy...
Witam wszystkich. Mam swój prosty, tani i wypróbowany sposób na wymianę świec żarowych w ciasnych silnikach VW jak Polo 1.4D i podobnych. Zaznaczam ! aby dokonać tego musisz trochę znać się na mechanice i być człowiekiem bardzo cierpliwym .(3h pracy na 4 świece). Nie miałem okazji podglądnąć narzędzi fachowych. Mój sposób jest tani i bez kluczy dynamometrycznych...
Witam. Przedstawiam dość prostą konstrukcję wykonaną z potrzeby. Jest nim wskaźnik obciążenia przetwornika siły. http://obrazki.elektroda.pl/3782276300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5878505000_1... Opis: Jako iż moja praca polega na utrzymywaniu maszyn w ruchu pod względem elektronicznym, a specyfikacja produkcji jest...
klucze dynamometryczny klucza dynamometryczny klucz dynamometryczny
prąd bramki tyrystora makro tabela przestawny zamiana pamieci
orginalny pilot pe1091 v28a001434b1
Zmiana lokalizacji w Panasonic TX-55HX580B Multidiag Pro - darmowe oprogramowanie diagnostyczne?