Ponownie pytanie czy stuka jak stoisz i kręcisz czy jak ruszysz na skręconych kołach
bez kabla abs normalne że blokuje koła
Witam! Według instrukcji serwisowej (j. angielski) do tego modelu jaką posiadam to są podane następujące momenty cyt. Hub nut 28 daN.m , Wheel bolt 14,2 daN.m ,Brake calliper monting bolt 18 daN.m Pozdrawiam!
Według instrukcji, jest to system pośredni, bazujący na odczycie prędkości obrotowej kół. Bez czujników ciśnienia w kołach. Dodano po 47 Zapewne tak jak i w innych samochodach. Na częstotliwości 433 MHz jest nadawany sygnał. Akurat żadnego sygnału nie ma, bo nie ma czujników które byłyby nadajnikiem.
1.4 i 1.6 mają inne koła zamachowe
Potrzebny jest numer nadwozia ( wyślij na PRIV) jest klika wersji podłączenia w zależności od rocznika. :| Poza tym samo podłączenie odbiornika nic nie da . :cry: Trzeba prze konfigurować moduły w pojeździe aby "zobaczyły" że jest system SSPP . Do konfiguracji potrzebny jest sprzęt ( ASO wymięknie :D ) Na sam koniec trzeba przyuczyć czujniki w kołach...
Trzeba zablokować koło zamachowe, są takie otwory w obudowie wieńca zębatego a można to zrobić choćby dużym śrubokrętem.
Sprawdzić to trzeba nie tylko koło pasowe ale cały napęd osprzętu razem z kołem alternatora.
Pitol nie mieszaj mu z benzynami, 1.9 DCI ma klin, tyle.
Prześledź sygnał z czujnika wału, być może problem leży na przykład po stronie koła fonicznego.
Najprostrzy z możliwych rozrząd, koła na klinach, ustawia się na znaki na kołach i na pasku
Kolejność 1-3-4-2 1-szy cylinder w renówkach masz od koła zamachowego
Jakby co to Renault liczy od koła zamachowego.
Czujnik prędkości koła jak najbardziej.
Po VINie wyszły te dwa warianty, stąd moje pytanie. A czy po VIN-e sa dwa różne koła?
I co mam zauważyć na tym zawieszeniu ?
Odległość od koła zamachowego 1mm
(at)koderr najgorsze jest to że tu nie ma miejsca na użycie jakiegokolwiek ściągacza bo już próbowałem wszystkie co mam. Uchwytów pod ściągacz do kierownic niestety nie ma także ta opcja odpada. Kierownica jest dosłownie jak przyklejona i boję się że prędzej ją złamię niż zdejmę Dodano po 1 (at)koderr i proszę cię nie uważaj się za kogoś wyżej i jak...
Czy ty w ogóle rozumiesz cokolwiek z tego obrazka, który wkleiłeś, czy się uczepiłeś tego 1mm na 10cm i pleciesz bzdury? Rozumiesz różnicę między nierównoległościa a przesunięciem kół pasowych? Akurat z tego linka co wkleiłeś, wynika, że maksymalne przesunięcie kół to 0.25mm/10cm. 1mm w tym wypadku to dużo, bo w osobówce nie ma 40cm odległości pomiędzy...
Jest zestaw ze "sztywnym" kołem masowym.
Pierwszy błąd nasz od siłownika sprzęgła i na tym się skup drugi to że masz błędy w sterowniku EBS prawdopodobnie czujnik prędkości na którymś kole
Przy ponownym rozebraniu rozrządu okazało się że koła były dobrze ustawione na znakach ale łańcuch niestety nie był zgodny ze znakami ułożony na kołach. Ma to jakieś znaczenie? Chyba nie. Istotne są znaki na kołach.
Mylisz wiązki :D Po przewodach hamulcowych idzie wiązka która kończy sie na wysokości fotela kierowcy . Jest zakończona wtyczką na 4 albo 6 pinów ( brak pamięci :D ) . To jest wtyczka do odbiornika czujników ciśnienia w kołach :D . Ta wiązka zaczyna się w lewym tylnym nadkolu. Przewody ABS są wprowadzane bezpośrednio do wnętrza prze błotniki ( pod nadkolem)....
Nawet nie próbuj blokować wału do odkręcenia w ten sposób. To co znalazłeś służy do blokowania wału przy wymianie rozrządu, a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego. Odkręcasz dobrym pneumatem i nasadką 18 mm. Ew. spróbuj zablokować wał za pomoca wkrętaka na wieńcu koła zamachowego.
Co miałeś na myśli, pisząc, że wymiany samego wieńca nie proponujesz? Wymianę koła zamachowego?
Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
Łączniki są nowe i dobre łożyska kolumny też były wymieniane wszystko po obu stronach w tym samym czasie. Wachacze też nowe razem ze swozniami komplet po obu stronach .Wymiana w końcu sierpnia a stukać zaczęło ok dwa miesiące temu. Dwóch mechaników stwierdziło po sprawdzeniu luzów ze dokładnie nie wiedzą co to puka tym bardziej że wszystko nowe najlepiej...
Filtr jest przed tylnym prawym kołem. Dostęp z kanału.
Łatwy dostęp = bo do jego wyjęcia nie trzeba wyciągać skrzyni jak w co niektórych innych pojazdach. 😀😀 I tak może to być jego wina. I tak wcale nie musi generować błędu. Znam osobiście trzy osoby oprócz mnie które wyjmą ten czujnik bez dotykania akumulatora i jego podstawy. Wystarczy podejść do sprawy po zdjęciu lewego koła.
Wąż jest nowy... kiedy otwieram odpowietrznik, koło znów się obraca. Powiedzieli mi, że jeśli cylinder główny jest uszkodzony, będę miał problemy z większą liczbą kół.
robiłem delphi 'em. błąd który wyświetla to czujnik abs koła lewego, błąd ciągły. wyszło również że czujnik nie czyta prędkości koła
W takim razie mam coś uwalone ,konwerter lub coś innego bo muj nawet nie myśli zamielić kołami tylko co?
Proszę w załączniku dane ustawienia zbieżności kół.
Skrzynia przy blokowaniu nie wydaje podejrzanych dźwięków? Podnieś sobie jeszcze przód samochodu i pokręć kołami "w powietrzu do tylu" przez chwilę.Może coś jest nie tak z hamulcami podczas kręcenia się kół do tyłu,luźny klocek,odpadająca okładzina... Sprawdzić nie zaszkodzi a na pewno to tańsze niż skrzynia lub jej remont ;-).
Trzeba rozebrać i sprawdzić co się popaprało. Nikt nie ma szklanej kuli żeby przewidzieć co tam dokładnie siedzi. Na pewno synchronizacja 3 biegu. Może i koła zębate 3 biegu.
Od koła zamachowego.
Zmiennej fazy nie masz a pompa wody lata na rozrządzie(nie widać jej). Te dwie małe rolki to rolka napinacza i prowadząca-obie identyczne.Duże koło na dole to główne koło wału korbowego, ono napędza pozostałe koła poprzez pasek.
Awaria usunięta, wtyczka w środku była jak nowa, ale przewody do niej dochodzące już nie. Przerwa była na przewodzie do lewego tylnego koła.
Łożysko koła
Sprawdź koło na wałku, lubi podcinać klina. Błędu synchronizacji wałków nie wywali bo sczytuje z koła.
Miejscem takim jest pompa wody. Przy luzie na wirniku pompy płyn chłodzący przedostaje się bezpośrednio do oleju. Pompa jest pod deklem po lewej stronie koła pasowego (patrząc na koło pasowe). Napędzaną kołem zębatym z rozrządu.
Wał i wałki na blokad potem pasek rozrządu i dopiero dokręcasz wszystkie koła .
Są łożyska, cena koło 250-300zł. Warto wymienić od razu obydwa, bo często jak jedno zaczyna huczeć to i drugie niedługo padnie, ot tak taka przypadłość tego renault. Nie lepiej kupić tarcz z łożyskami? Za cenę 600zł masz kompletne tarcze dobrej firmy z łożyskami +klocki.
Wyważ koła.
Jak masz połączenie skrzyni z silnikiem to w obudowie skrzyni masz dwie dziury od przodu i na blokade bedzie ta niżej wychodz centralnie na wysokosci środka wału
Brak ciśnienia sterującego. Lub olej ucieka rewersem forwardem. Wstaw zdjęcia rozdzielacza za prawym kołem.
Po zdjęciu paska może być cicho, brecha w dłoń i sprawdź. wyrabia się guma koła pasowego, przerobione nie raz.
po 1 to podpiąć się pod CLIP'a (ew DDT) i sprawdzić jakie są błędy. ja bym obstawiał raczej problem z kołem zmiennych faz rozrządu.
Rozumiem że elm i clip to to samo? Podaj linka aby mógł ściągnąć sobie clipa 1.4 nie ma tego koła.
To złużycie, to obliczone na podstawie przejechanych kilometrów na pełnym zbiorniku paliwa, czy wskazanie na zegarach? Zmieniałeś może koła?
zastanawiam sie nad czujnikiem prędkości :) To jeszcze powietrze w kołach sprawdź
Wyczyść napinacz i koła.
Tak spróbuje zrobić. Przykrecony jest od strony skrzyni więc śruby od góry na luzie pójdą tylko właśnie jestem przerażony jego wydobyciem gdyż podobno powinno rozpiac się półoske itd wyciągając go od prawej strony Koła.
Sprawdzić zbieżność, zamienić koła miejscami, wyregulować ciśnienie w kołach.
Jak zrobiłaś zgodnie z instrukcją i blokadami to ma być dobrze A tu widzę że nie zrobiłeś, ile masz tych blokad. Powinneś mieć trzy, jedną do wału, drugą do wałków i trzecią do kół.
Otwór sprawdzony drożny ,,z tym że jak patrzę przy odpaleniu przez korek wlewu oleju to zasuwa tam olej aż miło na zimnym ,coś mi się wydaję że jest problem z powrotem z koła
Wymień alu koła
Wrzuć bieg i kręć kołami.
1 cylinder jest liczony we francuzach od strony koła zamachowego
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
Wychodzi mi na to że (at)zdzichra ma rację. Obejrzyj dokładnie wieniec koła zamachowego.
witam ten problem to była błachostka oderwany kabelek kolo alternatora był przykrecony do masy silnika i się oderwał pomijając to ze te wszysko kosztowało 3 koła
To raczej synchronizator II biegu.
Sprawdź stan hamulców w tym kole i łożysko koła.
Tak EBS był walnięty czujnik prędkości koła.
Coś mi się przypomina, że 17 ząbków (pierwszy ząbek na znaku koła wałka, 17-ty na znaku koła pompy) Nie jestem jednak tego pewien
http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1...
MID:128 PPID: 278 FMI: 5 -czujnik poziomu adblue MID:128 SID: 22 FMI 2 -czujnik koła zamachowego
Nie wiem czy dobrze opisałem temat. Nie chodzi mi o zawór znajdujący się w kabinie (dźwignię) tylko zawór znajdujący się na ramie pomiędzy tylnymi kołami.
A przy zmiennej fazie ta blokada przypadkiem nie ustawia "pływającego" koła ?
może poprostu przemiennik jest za daleko od koła
Prosze o pomoc co to by moglo być Łożysko koła.
Po zamianie kostek również musisz się przejechać autem.
Witam jeśli problem jeszcze nie rozwiązany to sprawdź wiązkę pomiędzy ramą a prawym przenim kołem.
Te same wałki, te same kółka, te same momenty. Nie popuszczaj nakrętek od kół na blokadzie wałków, bo te wycięcia zniszczysz. Do tego jest specjalna blokada zakładana na koła.
Dziękuje pożyczyłem książkę od renault Kango i tak pisze jak doradzasz.Pisze jeszcze że śruby od gumy dokręcić dopiero gdy auto stoi na kołach
Rozrząd miałem wymieniany i to nie pomogło Razem z kołami zmiennych faz?
Zmieniałem bieguny na nowej i starej instalacji, stary czujnik nie miał wcale oporności założyłem nowy kupiony w serwisie i błąd jest dopiero aktywny po odpaleniu samochodu może nie widzi obrotów koła?
A jak tarcze z przodu? Fale dunaju? Jeszcze raz dla pewności odpowietrz 4 koła.
Zrywa się, odrywa ten wieniec który jest przyspawany do koła zamachowego.
Logicznym jest że jeśli auto cały rok jedzie prosto, a na zimowych kołach nagle ściąga w prawo to coś musi być nie tak z tymi kołami.
Panowanie ponawiam pytanie, na jaką spreżarkę można wymienić sprężarkę że sztywnym kołem bez sprzęgła.
Koło pewnie założone 5 PK a pasek 6 PK, albo pasek nie jest założony w osi z pozostałymi kołami.
Kolega dobrze piszę, wymieniają bo szybciej i łatwiej + lepsza kasa bo wtedy trzeba zmienić dwie strony+ klocki. Tarcza zintegrowana jest z wymienialnym łożyskiem i osadzona jest w aucie na czopie. Logicznie Łożysko kupisz samo, ale tarczy bez łożyska już nie. Jeżeli tarcze masz w dobrym stanie to wymień same łożysko, standardowa procedura i żadna filozofia...
Koło kupione
Jak zdemontowac to koło? Pod uszczelniaczem nie widac za bardzo podziału miedzy wałem a kołem
witam orientuje się ktoś czy do Renault Megane II 1.9 dci 120KM podejdzie sztywne koło na przykład z Renault Trafic? Czytałem że do Laguny zakładają i pasuje, ale laguna ma inną średnicę tarczy i koła.
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Pewnie że ma wpływ , na kole pompy jest występ do czujnika położenia cylindra jeżeli przy zablokowanym wale nie masz krótszej kreski koła w otworze czujnika to jest źle ustawiony
Ja bym zapytał o przebieg tego autka i o to kiedy i czy były wymieniane bębny hamulcowe lub może były toczone? Poza tym żeby wiedzieć czy koła dobrze hamują to trzeba jechać na stację diagnostyczną i zmierzyć siłę hamowania na poszczególnych kołach.
Mechanik może mieć rację, swoją drogą jak mamy Tobie pomóc nie słysząc pracy silnika na wolnych, skieruj się jednak ku sugestii o wymianie tego koła
koło ssące musi mieć nacięcie na pion (tak, jak jest na obrazku, wydech musi być obrócony o 90st na poziom.
Nie przesadzajmy, koła są nówki, nawet nie dotarte.
Witam, odnawiam temat. Do DOKTORR - napisałeś chwilę temu w podobnym temacie, że masz MS 1607. Zakupiłem koła do scenica (2003) z czujnikami. Oczywiście trzeba wpisać kody do komputera, żeby system działał. Czy nadal go masz? Czy jest możliwość skorzystania/wypożyczenia/kupienia? Mam córkę w Krakowie więc czasami bywam w Krakowie. Inne propozycje? Dla...
HAHA łapy to mnie swędzą jak cholera żeby wziąć 5 benzyny i zrobić porządek bo już mnie to auto zaczyna wkur... Opony faktycznie są założone nówki ale na osobnych kołach...
Za pękające tłoki w boxerach 2.2HDI z silnikami fordowskimi PUMA przy przebiegu około 70.000-110.000 km. i za koła dwómasowe. Renaultowi za silniki w masterach gdzie po 100.000km dół silnika do wymiany. A ceny jak z "batorego" za te wszystkie części! Pozdrawiam wszystkich zmęczonych naprawą wyżyłowanych konstrukcyjnie nowych samochodów :-)
Śruby mocujące czujnik są trochę inne od standardowych "6" , nie zamieniliście w ferworze pracy?Na ''zwykłej" można zmienić odległość czujnika od koła .
Czepił bym się instalacji elektrycznej (kostki od czujników przy kołach) [/list]
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
Kolego damdam klinka na wale nie ma - dlatego jest blokada wału Kolego milejow autodata bądz tolerance pokazuje koło pompy na śrubę ale sprawdzę te 27 zębów i dam znać ( choć z tego co pamiętam to zgrywały się znaki na pasku ze znakami na kołach
koła renault megane ustawienie koła renault renault czujnik koła zamachowego
mikrofon bezprzewodowy antena bluetooth sparowanie dmuchawa wtyczka
programowanie kluczyka peugeot poszukuję projektu
Zamiana tranzystora BD135 10gr na 16gr w WS432 Diody SMD 4264H - schemat i zastosowanie