Ponownie pytanie czy stuka jak stoisz i kręcisz czy jak ruszysz na skręconych kołach
1.4 i 1.6 mają inne koła zamachowe
Trzeba zablokować koło zamachowe, są takie otwory w obudowie wieńca zębatego a można to zrobić choćby dużym śrubokrętem.
Po VINie wyszły te dwa warianty, stąd moje pytanie. A czy po VIN-e sa dwa różne koła?
Co miałeś na myśli, pisząc, że wymiany samego wieńca nie proponujesz? Wymianę koła zamachowego?
Nawet nie próbuj blokować wału do odkręcenia w ten sposób. To co znalazłeś służy do blokowania wału przy wymianie rozrządu, a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego. Odkręcasz dobrym pneumatem i nasadką 18 mm. Ew. spróbuj zablokować wał za pomoca wkrętaka na wieńcu koła zamachowego.
W takim razie mam coś uwalone ,konwerter lub coś innego bo muj nawet nie myśli zamielić kołami tylko co?
Awaria usunięta, wtyczka w środku była jak nowa, ale przewody do niej dochodzące już nie. Przerwa była na przewodzie do lewego tylnego koła.
Rozumiem że elm i clip to to samo? Podaj linka aby mógł ściągnąć sobie clipa 1.4 nie ma tego koła.
Tak spróbuje zrobić. Przykrecony jest od strony skrzyni więc śruby od góry na luzie pójdą tylko właśnie jestem przerażony jego wydobyciem gdyż podobno powinno rozpiac się półoske itd wyciągając go od prawej strony Koła.
Wymień alu koła
Pompa klimatyzacji tzn. Sprężarka
A przy zmiennej fazie ta blokada przypadkiem nie ustawia "pływającego" koła ?
Prosze o pomoc co to by moglo być Łożysko koła.
Te same wałki, te same kółka, te same momenty. Nie popuszczaj nakrętek od kół na blokadzie wałków, bo te wycięcia zniszczysz. Do tego jest specjalna blokada zakładana na koła.
http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1... http://obrazki.elektroda.pl/1310403400_1...
Rozrząd miałem wymieniany i to nie pomogło Razem z kołami zmiennych faz?
Koło pewnie założone 5 PK a pasek 6 PK, albo pasek nie jest założony w osi z pozostałymi kołami.
Zrywa się, odrywa ten wieniec który jest przyspawany do koła zamachowego.
witam orientuje się ktoś czy do Renault Megane II 1.9 dci 120KM podejdzie sztywne koło na przykład z Renault Trafic? Czytałem że do Laguny zakładają i pasuje, ale laguna ma inną średnicę tarczy i koła.
Śruby mocujące czujnik są trochę inne od standardowych "6" , nie zamieniliście w ferworze pracy?Na ''zwykłej" można zmienić odległość czujnika od koła .
Kolego damdam klinka na wale nie ma - dlatego jest blokada wału Kolego milejow autodata bądz tolerance pokazuje koło pompy na śrubę ale sprawdzę te 27 zębów i dam znać ( choć z tego co pamiętam to zgrywały się znaki na pasku ze znakami na kołach
Czepił bym się instalacji elektrycznej (kostki od czujników przy kołach) [/list]
Ja bym sprawdził: poduszki pod silnikiem i skrzynią, zawiesia wydechu, zawieszenie na szapraku, krzyżaki (w kołach i skrzyni).
Bez demontażu alternatora chyba nie da się sprawdzić (ew. wymienić) szczotki i regulator. W tym silniku jest trudny dostęp do alternatora, jeśli się nie mylę to znajduje się on po stronie pasażera, na wysokości przedniego koła.
A zwróciłeś uwagę na pracę koła pasowego? Nie ma wibracji? Wytworzył się luz na łożyskowaniu
Zakupiłem oryginał
Zużycie maglownicy to luz + przecieki na uszczelniaczach. Uszczelniacze uszkadzają się w wyniku korozji listwy- jak jest kiepski płyn hydrauliczny listwa koroduje i uszkadza uszczelniacze. Nie wiem jak masz rozwiązane w megane ale w renault master jest nakrętka kasująca luz. Od strony zębatki są teflonowe ślizgi (i tu jest nakrętka kasująca), natomiast...
Witam.Opony na wszystkich kołach są identyczne?
jeszcze raz na spokojnie niech sprawdzi ustawienie paska i czy dokrecił koła zebate
żle Ci czyta prędkosć z jednego koła podczas hamowania(zaniża),wtedy ABS mysli że koło ma poslizg .
Sprawdz przegub :idea::idea:
Sprawdź wszystkie łożyska kół.
Pod samochodem, przy prawym tylnym kole.
Nie jest prawdą że za każdym odpaleniem ABS robi samo-diagnozę, a tym bardziej nie uruchamia się w celu 'testu'. Jeśli się tak dzieje to najczęściej ABS gubi prędkość któregoś z kół i sądzi że auto jest w poślizgu - uruchamia zawory ABS. Podepij się pod komputer i zobacz czy ze stałą prędkością jazdy widzi prędkość wszystkich kół, przyhamuj i obserwuj...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Jak zablokować wałek rozrządu, żeby odkręcić koło zębate? Pasek zębaty jest zerwany, muszę zdjąć głowicę, a pod kłem jest osłona blaszana więc z kołem nie zdejmę. Renault Megane Scenic 1.9dT 1997
może byc to wina słabo dociągniętego koła rozrządu lub nie odtluszczonego walu korbowego pod kołem zębatym
nie wim jak sprawdziłeś czujnik gmp bo z tego co wiem to nie ma mozliwości. w renault megane i laguna I były duże problemy z tymi właśnie czujnikami (objawy takie jak podałeś) po nagrzaniu silnika rezystancja czujnika zmienia sie i komputer wtrysku obczytuje to jako brak sygnału z koła. po wymianie nie zapomnij skasować defekty powodzenia
Z tego co pamiętam to były dwa rodzaje pompy wodnej z mniejszym i większym kołem zębatym.
Oczywiście, że można. Wyciągasz je tradycyjnie śrubokrętem. Tylko przed odkręceniem koła i KZFR musisz je zablokować. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29...
Ściągnij koło, zanurkuj pod samochód i na osi koła zobaczysz ponacinany odlew i zamocowany czujnik z którego wychodzą dwa przewody. Zerknij na allegro, tam widać jak to wygląda. Pozdrawiam.
dźwięk wychodzi z pod maski, koła są ok
Sprawdź poziom płynu. Klocki się pewnie kończą i tarcze cienkie. Do tego czujniki w kołach.
I sądzisz, że od uderzeniówki nie będzie iskry? Problem jest gdzie indziej, i szukał bym nad kołem zamachowym.
Dodam jedną uwagę, że przy sprawnym układzie wspomagania i samej maglownicy, duży wpływ na ciężko pracujący układ kierowniczy ma rodzaj ogumienia oraz stan łożysk McPersona. Najbardziej wyczuwalne opory w tym przypadku są podczas manewrowania, np. na parkingu. Wypadałoby sprawdzić stawiając pojazd przednimi kołami na obrotnicy do ustawiania geometrii...
Eeee, no jak? A jaki ma teraz alternator, ma od strony koła pasowego wiatrak?
3 i 4 pali, a 1 i 2 nie Masz dwie podwójne cewki wysokiego napięcia, gdyby któraś zdechła, to nie było by iskry na 1-4 albo 2-3 Prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami Acha, w Renault liczy się cylindry od strony koła zamachowego
Co się tam działo, wybijało się gniazdo na wałku czy rowek na kole?
Zacząć od niespójności sygnałów z czujników kół.
Ustawić na podstawie znaków na kołach pasowych, oraz znaków na pasku. Gdy znaki na kołach zębatych pokrywają się ze znakami na obudowie- wtedy tłok pierwszego cylindra znajduje się w GMP
w renault reguluje sie tylko zbieznosc, jezeli inne katy sa zle, oznaczo to, ze jakis element jest skrzywiony i musi zostac wymieniony (stosownie do zalecen fabrycznych): http://obrazki.elektroda.net/80_12556462... mozliwe przyczyny (niekoniecznie te podane ponizej): http://obrazki.elektroda.net/11_12556462...
bądź kołem faz reklamacja
(at)milejow Nie żartuje sobie z nikogo, jesteśmy w dziale dla początkujących a ja wielu rzeczy jeszcze nie robiłem. Wiem już jak wyglądają sanie ale wolałbym żebyś zaznaczył na jakimś obrazku gdzie powinienem podnośnik podłożyć aby te koła się podniosły jak napisałeś.
Wymiana czujnika tylnego lewego koła .Konserwacja złączy okablowania.
witam pilnie poszukuje zdjec rozrządu renault megane 1.9 dti. 2001r.Dokładnie chodzi o znaki na kołach i obudowie. U mnie nie ma albo sie zatarły.
O ile pamiętam jest to czujnik halla, więc zabrudzenie samego czujnika tutaj wpływu nie ma. Błąd komunikacji mógłby świadczyć o niezapiętej kostce na czujniku, uszkodzeniu połączeń, ale również o tym, że czujnik nie wykrywa położenia wału - np przez niepoprawnym montaż (albo czujnika, albo samej dwumasy). Generalnie ponieważ to renault pomyślałbym o...
W tych autach nie było koła zmiennych faz rozrządu.
Heniu ja nie żartuję, poczytaj lepiej o tym silniku bo po wypowiedzi czuję spore szanse, że zgubi Cię przy nim rutyna, masz już doświadczenie, polecisz z pamięci i dasz ciała. Tam rozrząd nie ma znaków a koła są pływające.
PS MEGAN II 1.6 16V koło zfr to nagminna usterka - wada fabryczna po tej naprawie trzeba wymieniać soft w sterowniku na nowy zeby znowu się nie rozwaliło Kolega wie o czym mówi? Czy kolega wie dlaczego te koła się uszkadzją?
Mi cały czas siedzi w głowie czemu przez kilka sekund chodzi dobrze i nagle zaczyna pyrkać... To akurat może być proste. Minie kilka sekund, zanim ciśnienie oleju dotrze do koła zmiennych faz.
Scinało tam klina na wałku. Raz tez miałem taki przypadek, po wymianie koła wałka usterka znikneła.
Napewno ktoś wie a dlaczego ci nie napisze?Ja nie pamiętam ,zobacz między skrzynią a blokiem u góry, koło koła pasowego ,popatrz w blok,nie wiem.Nie jest problemem zlokalizować czujnik wału,więc nie powinno być nawet takich tematów.
Kolejność zapłonu 1-3-4-2 tylko że oni chyba liczą cylindry od strony koła zamachowego nr 1.
Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje. Co do zablokowania rozrusznika. Stało się tak nam we firmie u Scanii. Stała w ciężkim terenie, podczas zapalania zespawało styki, czy coś się tam zablokowało. I w tym ciężkim terenie trzeba było ten rozrusznik wymienić. U mnie w Megane na kołach 6 rowkowych jest założony pasek...
Tylko co ten rozrząd ma wspólnego z uszkodzeniem paska pk??? W drugą stronę rozumiem ale w opisywanym problemie szukałbym w osprzęcie, rolkach lub w samym pasku pk. Na pierwszy ogień łożysko koła pasowego sprężarki klimy.
Witam! Miałem kiedyś taki problem z ABS w Megane z 96'. Objawy wyglądały bardzo podobnie. 2 lub 3 razy kontrolka ABS zgasła po jakimś czasie, potem zapalała się przy pierwszym hamowaniu. Ostatecznie okazało się, że to czujnik przy kole. Po jakimś czasie wysiadł przy innym kole.
Nie pasek nowy ma tyle samo co stary to czyli te paski biale muszą tylko trafiac na te cychy na kołach co są
WITAM!! w Scenicu są dwa "oficjalne" miejsca z nr.nadwozia : na naklejce umieszczonej na prawym (dół) słupku drzwi - powtarzam jest na naklejce a nie wybity i drugi pod kołem zapasowym podłogi bagażnika .W innych meganach jest inaczej POZDROWIENIA!!
A czasem nie majstrowałeś przy kole zębatym lub nie zapomniałes zamienic kół zamachowych ?
Witam Sam napisałeś że przed wymianą części było to samo , tak więc „babol” jest gdzieś indziej . Jak sprawdzałeś koła i czy zawieszenie sprawdziłeś ?
Tak jak kolega PAWEL napisał znaki na pasku są potrzebne tylko przy montażu aby zachować odpowiednie napięcie paska pomiędzy poszczególnymi kołami.
I co z tego że ustawiony? Albo dalej źle ustawiony,albo siedzi czujnika wału ,albo ścięty klin na kole wałka w zależności który to motur.
Sprawdź początek wtrysku , o ile mnie pamięć nie myli jest tam francuski wynalazek na kole pompy wtryskowej tak zwane koło mikrometryczne którym reguluje się początek wtrysku , koła te lubiły się uszkadzać .
Dzieki za podpowiedzi ale: - pukanie ,pstrykanie tylko przy kręcących się kołach - tylko w prawo - tylko pod obciążeniem ( na podnośniku jest cicho) dziś nawet sprawdzałem jadąc z górki wrzuciłem N i też pstryka. To podobny odgłos jak przegub ale mechanik go wymienił i nic. - pstryka stuka przez całą długość zakrętu ( skręcam np. 1/4 obrotu i jadę jakiś...
Kierownica się zablokowała, kiedy chciałem naprostować koła... bez klucza. Przecież to w każdym samochodzie, tak jak nie ma klucza w stacji.
Sprawdź pierścień ABS na tym kole czy nie pękł albo się nie uszczerbił
Nie ma możliwości żeby uszkodzić chłodnicę przy wymianie osuszacza w tym aucie, osuszacz jest po prawej stronie przed przednim kołem. Osuszacz mógł mieć sporą nieszczelność i on poszedł na pierwszy strzał, po wymianie podczas próby wykryli jeszcze dziurę w skraplaczu-życie, nic wyjątkowego
Raczej nie - z ABS idzie po "szynie",a z czujnika impulsowo Dodano po 1 Ale dlaczego sterownik ABS odczytuje w ten sposób prędkość z kół ???
Na prawdę nikt nie wie czy to może być wina koła pasowego i jak ono jest zbudowane?
Na lawetę da się wciągnąć bez problemu, wystarczy powiedzieć gościowi, że koła zablokowane i będzie wiedział co ma zrobić.
Nie byłbym tego taki pewny, podładowanie akumulatora usuwa poranny dźwiękowy objaw, więc? Wymieniać tradycyjnie po kolei zaczynając od alternatora, paska, kołach pasowych na akumulatorze kończąc? Nie rozumiem zdumienia.
Podstawa i rzecz najważniejsza to koło pasowe na wale wraz z paskiem.kolo zmiennych faz nie koniecznie jak nie słychać go przy odpaleniu auta po dłuższym postoju.jaki przebieg sugerowana auta :-) wracając do temu koła na wale.jesli koło ulegnie rozwulkanizowaniu uszkodzi ono pasek rozrządu i wtedy już nie jest wesoło jeśli chodzi o koszta.przy kole...
Cześć wszystkim. Ostatnio zauważyłem że pękła oslona z prawej strony przekładni kierowniczej i zrobił się luz na wyjściu z przekładni. Jak poruszam kołem prawo-lewo to czuć luz. Z lewej strony jest ok. Jak jadę po dziurach tym kołem to słychać stuki. Jak jadę autostrada to powyżej 100km/h zaczyna drżeć nadwozie, bije kierownica i czuć stuki w kolumnie,...
Ja tam tyle biorę a jak jest to Scenic to jeszcze więcej. Tam jest duża obudowa pompy wody a miejsca nie ma tak dużo przy wymianie, koła bez klinów więc blokady potrzebne.
Witam Sprawdz styki impulsatora na kole zamachowym. Pozdrawiam
Ma jak najbardziej rozdzielacz zapłonu. Z tego co wyczytałem to kolejność zapłonu to 1-3-4-2 gdzie 1 to cylinder od strony koła zamachowego.
do kolegi anioła , czujniki sprawdzone opór 1,1 kohm , w ruchu czestotliwosc impulsów i napiecie we wszystkich kołach ok, wiec czujniki i ich obwody odpadają. Jadę na komputer..pozdrawiam
Najpierw wyczyść styki, ewentualnie wymień czujniki ABS w przednich kołach. Na komputerze powinno wyjść, z których nie ma sygnału.
jak wciskam sprzęgło da rade pchać ale jak puszczam pisk opon i koła stoją , na rozrząd patrzyłem pasek cały ...
Człowieku - naprawdę bardzo Cię proszę usiądź sobie na pupie i nie wypowiadaj się w temacie, w którym nie potrafisz nic konstruktywnego powiedzieć. A mówiąc prościej - idź stąd, bo cię tutaj nikt nie lubi i nie zaśmiecaj mi tematu.
Witam, Posiadam Renault Megane II Kombi 1.5 dCi 82PS 2003r.Osprzęt DELPHI Problem polega na tym ,że po wymianie Wtryskiwaczy średnie spalanie jest dużo wyższe niż przed wymianą wynosi 7.5 Litra po Mieście (Wrocław). Dla porównania dodam ,że przed wymianą wtryskiwaczy auto Było bardzo ekonomiczne i średnia wynosiła 5.6 -6 Litrów. Co może być przyczyną...
Kompletny wtrysk z silnikiem krokowym był już podmieniany, podobnie jak sonda, czujnik czytający impulsy z koła zamachowego i problem występuje nadal.
Te 10 cm to na obwodzie całego koła czy felgi.Czytałem że 10 cm na obwodzie felgi15 calowej.
"ponoć"? Czy było na 100%? Sprawdź czy nie zaciera się kompresor, czy możesz obrócić kołem ręcznie gdy klima przestaje działać.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Z tego co rozumiem to chcesz przestawić pompę na kole rozrządu??? Do tego jest specjalny klucz tu masz link http://www.silnikowiec.pl/produkt/zestaw...
Tylko, że silnik pracuje jak nowy, chodzi cicho i równo..? z tego co mi wiadomo objawem zużytego koła ZFR jest klekot i nierówna praca..?
Dobrze kodujesz ?, chodzi o to, że Renault liczy cylindry od strony koła zamachowego, tam jest pierwszy
W wolnym czasie wymienię uszczelkę Tam nie ma uszczelki, jak nie znasz tego silnika to lepiej nie pchaj tam rąk. Żeby uszczelnić pokrywę wałków, trzeba rozpiąć rozrząd, odkręcić koła wałków i trochę innych rzeczy.
koła renault ustawienie koła renault renault czujnik koła zamachowego
wiercenie betonie schemat elektryczny układu zapłonu honda civic termostat
generator ozonu generator ozonu
Sonda PE nie wchodzi w grunt - co robić? REV MODE w magnetofonie - co to oznacza?