[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... masz link do ustawienia wałków i wału, jest od 2,5 ale to jest to samo, a w kole pompy wtryskowej powinien być otwór do blokowania.
Zawòr sterujący kołem zmiennych faz rozrządu.
Robocizna kosztować Cię będzie tyle, co za wymianę rozrządu.
po 1 to podpiąć się pod CLIP'a (ew DDT) i sprawdzić jakie są błędy. ja bym obstawiał raczej problem z kołem zmiennych faz rozrządu.
Sam wymieniałem...olej leci z koła pod wałkami rozrządu
Kolego czy ty masz atrament sympatyczny i nim robisz kropki na kołach rozrządu?
Najpewniej jest odkręcić poprzez blokadę na koła wałków używaną m.in przy wymianie KZFR. Blokując wałki od strony skrzyni biegów ryzykujesz ich pęknięcie.
Jeśli próbowałeś wymieniać rozrząd i odkręciłeś śrubę koła pasowego i NIE uruchomiłeś silnika a poprzestawiało Ci się wszystko to masz tylko do ustawienia TO na blokady . Ale jesli przeskoczylo Ci i silnik poszedl to LIPA.
Możesz ustawić na znaki, ale nie musisz. Jak sam zauważyłeś koła są pływające, więc ważne aby wałki były dobrze ustawione a koła jak lecą. Koła nie zawsze trzeba luzować do napięcia paska. Tylko dobrze blokadę na wał załóż.
Jeśli dobrze się rozumiemy to chodzi o śrubę, którą właśnie odkręciłeś, czyli wkręconą w czop wału korbowego. Jak widzisz zadaniem tej śruby jest utrzymywanie koła pasowego w stałym położeniu względem wału (na stożku). Stąd jej wysoka odpwiedzialność za stan rozrządu silnika.
Zaleca się wymianę całego kompletu. Skąd pewność, że pompa która dzisiaj nie cieknie, nie zacznie ciec za 10 tysięcy kilometrów albo, że łożysko w rolce paska się nie zapiecze. Wyślę, że ewentualne koszty naprawy późniejszej przewyższają oszczędności. Co do wymiany rozrządu w tych lagunach to ciężko to zrobić, u mojego brata w silniku 1.8 sprawdzony...
zobacz kable pod akumulatorem , tam jest sterownik zobacz sygnał z czujnika i napięcia na czujnikach a także odległosci czujników od koła wałka rozrządu i koła zamachowego
Obawiam się że zeznajesz nieprawdę o tym, że byłeś u mechanika. Ścięty klin któregoś koła rozrządu.
Witam!!! A jak spuścić wode w tym silniku jeżeli nie przez pompe?? Dolny wąż od chłodnicy jest niżej niż pompa, parę kropel wyleci po odkręceniu pompy, tego nie unikniemy. Bez potrzebnych Ci motów do zabezpieczenia rozrządu oraz kół Widziałeś ten rozrząd? Wiesz w jaki sposób pompa jest tam napędzana? Nie wiesz? Nie wypowiadaj się. Ściągacz i do dzieła.
Wymieniłeś cewkę na 4 cylindrze ale bierzesz to pod uwagę że renault oznacza cylindry od koła zamachowego. Czyli 4 cyl to ten od rozrządu.
i tu mam problem bo blokada zrobiona własnoręcznie jak i na rozrząd taki na korbowy Nadal proszę o pomoc.
Bardzo dziękuję za pomoc 🖐️ Zamówiłem nowe koło zmiennych faz i nowy zawór, a także nowy rozrząd ze wszystkimi zębatkami itp. Ale mam jeszcze pytanie: czy jest możliwość zrobienia tego rozrządu bez blokowania koła zamachowego (od strony skrzyni biegów)?
W wiekszości silników renault koła roz są bez klinów ustawiasz wkladasz blokady skrecasz mocno i musi chodzic problem pewnie był w złym ustawieniu i niedokręceniu kół rozrządu
normalny czyli prawy ale uważaj bo może nie być klina na kole rozrządu
Jest to dość częsta przypadłośc , rozwulkanizowana guma w kole pasowym wału korbowego . Ale uważaj jeśli okaże się że tak faktycznie jest koniecznie sprawdź czy masz wszystkie fragmenty tej gumy z koła bo może się okazać że te fragmenty dostały się do rozrządu a to może doprowadzić , że pasek rozrządu przeskoczy i będziesz miał spore koszta .
Na zębie koła wałka rozrządu kropka, na wału kreska
Skąd wiesz że nie ma ciśnienia? Koła zębate rozrządu dobrze poskładane?
Rozbierz stare i zobacz na czym polega zasada jego działania,wtedy stwierdzisz że nic się tam nie da zregenerować.
Tak ma.Na pompie jest czujnik położenia koła pasowego.Troszkę dziwny jest tam rozrząd.
Są modele co nie mają klina na kółku rozrządu i bez blokady bedzie lipa
Zmiennej fazy nie masz a pompa wody lata na rozrządzie(nie widać jej). Te dwie małe rolki to rolka napinacza i prowadząca-obie identyczne.Duże koło na dole to główne koło wału korbowego, ono napędza pozostałe koła poprzez pasek.
Rozrząd ustawiony według blokad. Blokada na wale plus blokada na walkach. Po wkreceniu blokady w blok, wał zablokowany a rowek na wale (od strony koła pasowego) między znacznikiem.
Tam zdaje się nie ma klina i koło zębate obraca się swobodnie? Jeśli tak, to radzę przed montażem odtłuścić powierzchnie przylegania. Tu jest mowa o kole zamachowym, a nie rozrządu.
w k4m nie ma klina i można przestawić rozrząd To koło jest bez blokady?Klasycznego klina może i nie ma ale musi mieć inną blokadę koła/na wale/.Niedawno zdjęcia takiego kółka byly na forum.
Ustawianie wałków na oko nie ma sensu. Trzeba zablokować wał i wałki i wtedy złożyć rozrząd. Położenie znaku koła na wałku Ci się nie zgadza bo masz je przesunięte. Sam napisałeś że tam nie ma klina.
Elektrozawór koła zmiennych faz rozrządu może szwnakować. Jest rozbieralny, naprawa polega na delikatnym rozciągnięciu znajdującej się w nim sprężynki.
A co powiesz na to, że serwisuje renówkę, która ma 260000 km na ori kole? Uszkodzenie koła wynika z nieterminowej wymiany oleju, jego kiepskiej jakości.
Podobnie jest w VW T4. Pompa wody. Zobacz przy wymontowaniu czy nie trzeba będzie rozrządu zdejmować. To nie jest T4 i nie trzeba zdejmować rozrządu.
Witam. Robie silnik od laguny 2 1.8 16v. Potrzebuje informacji z jaką siłą dokręcić śruby od koła zębatego wału, od koła zmiennych faz, drugiego koła wałka, pokrywy wałków i rozrządu. Może ktoś ma jakąś rozpiskę.
Dziękuje za odpowiedzi na moje pytania nie wiem jeszcze czy ustawiłem dobrze wał bo chodzi o 2 obroty względem wałka rozrządu czy nie przestawiony jest o ten jeden obrót . Czy kolejność cylindrów jest taka sama jak na przewodach do świec czyli pierwszy od prawej od koła zamachowego?
Mechanik stwierdził, że to na 80% koło zmiennych faz rozrządu. Dlatego silnik na niskich obrotach klekocze a na wysokich jest OK. Szukam jeszcze w innych serwisach potwierdzenia, bo krzykneli mi za wymianę koła ponad 1000zł + dobrze by było cały rozrząd za 400zł;-(((
A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok? Jeśli pasek jest słabo naciągnięty, jest uszkodzony napinacz lub jest zużyty to może przeskoczyć. Najczęściej przeskakuje przy rozruchu lub gaszeniu silnika. Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo...
nawet palcem przesuwać sobie pasek w lewo lub prawo a nawet można go zsunąć z koła. na pewno rozrząd poszedł w nierząd
Jak na plaka nie pali to pewnie rozrząd skopany. Sprawdź ,,klin" na kole rozrządu bo często jest uszkodzony.
Z nową uszczelką pod głowicę masz kartkę ze sposobem czyli siłą i kolejnością dokręcania śrub głowicy. Głowica-2X20nm+240st. Pokrywa-15nm. Koła wałków-30nm+85st. Koło wału-40nm+145st. Miejsca styku kół rozrządu z wałami odtłuścić przed dokręcaniem.
Witam! Szukam pomocy w podobnej kwestii, kupiłem Lagune I 2.0 16v, z mokrym silnikiem. Uszczelniłem wszystko wymieniłem zimeringi, uszczelniłem pokrywę zaworów, nowy rozrząd, paski, koła , napinacze, nowe KZFR. Po przejechaniu 100 km zauważyłem spocenie z czystego oleju. Rozebrałem rozrząd i cieknie mi spod koła KZFR. Kupiłem nowy uszczelniacz wymieniłem,...
Kolega szymon198312 ma rację. Wał korbowy na blokadę, wałki na blokadę, nacięcia w wałkach rozrządu poniżej osi wzdłużnej. Koła wału nie mają klinów, nie ma znaczenia jak je ustawisz. Dokręć solidnie koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym
Nie. Ta blokada służy tylko do ustalenia położenia wału korbowego a nie odkręcania/dokręcania śruby mocującej koła pasowe na wale korbowym. Chodziło mi o blokadę koła zamachowego!
A osłona rozrządu cała , nie ma resztek paska pod kołem pasowym? Bo może się okazać że na pasku się nie skończy.
Jak benzyna to dobry zakup. 1.6 trochę mało dla tego auta, 1.8 jakoś jedzie, 2.0 troszkę pali, a 2.0T przyjemnie się jeździ. W pierwszych 2 silnikach skrzynie piątki są i nie ma z nimi żadnego problemu, szóstki trochę awaryjne. 1.8 problemowe koła zmiennych faz rozrządu oraz przepustnice. Zawieszenie: zbieraj na tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy,...
Irek924 jeśli to 1,8 16v to tam nie ma płytek na zaworach lecz jest hydraulika, na moje może być coś nie tak z kołem zmiennych faz rozrządu (żle ustawione albo samo z siebie się skończyło)
nie zapomnij że 1 wtrysk to ten od strony koła zamachowego A du... ;) W tym silniku (kooperacja z nissanem) liczone są od rozrządu.
Witam Ponownie wracam z pytaniem odnośnie mojej laguny 2 2.0/16V 2006r. Auto po wymianie głowicy z planowaniem oraz wymianie kompletnego rozrządu wraz z kołem pasowym i KZFR. Obecnie mój problem polega na wypadaniu zapłonu na 3 cylindrze. Załączam sczytane błędy w weekend wymienię świece i pozmieniane cewki aby je Ew. Wykluczyć. Co jeszcze powinienem...
Co do wkrecenia się kawałków paska w rozrzad w tym silniku mało prawdopodobne. Rozrzad jest na kołach zębatych tylko walki rozrządu są na pasku. Weryfikacja tego jest bardzo szybka, wystarczy zdjąć górna osłonę i wszystko widać.
a czy przyczyną tego tarcia może być ugięty wałek na pompie paliwa?? lub czy na wale pod kołem prowadzącym pasek rozrządu powinien być jakiś dystans który by odsunął to koło??
Zamontuj pompę tak jak była. Na nowym pasku powinny być znaki, które będą się pokrywać ze znakami na wszystkich kołach. Na pasku są też strzałki wskazujące kierunek obracania. Nie da się pomylić. Pozdr.
Żeby mieć 100% pewności to pewnie trzeba rozebrać. Poszukaj kogoś kto ma doświadczenie z wymianą koła zmiennych faz rozrządu. Przy okazji może się okazać że wypadałoby wymienić też pasek rozrządu z osprzętem.
Witam. Dzisiaj dostałem do sprawdzenia Lagunę z 1.9 dti. Objawy jak opisane powyżej. Rozrząd wskazywał, że jest wszystko ok. Jednak zaniepokoił mnie luz na kole zębatym pompy wtryskowej. Po rozebraniu koła pasowego okazało się że jest tam plastikowy przegub, który dostał luzu i się wygniótł. Spowodowało to przesunięcie koła zębatego o kilka stopni względem...
zdemontowałem obudowę rozrządu i koła są ok. Panewki też są ok. Pytanko czy wałki w misce olejowej są ustawiane na znaki czy nie gra roli jak je założę.
Witam. Może to prymitywne pytanie ale nie znalazłem na forum. Potrzebuję momenty dokręcania koła pasowego, kół wałków rozrządu oraz pokrywy wałków oraz ewentualnie dokręcenie głowicy. Za konkretne informacje oddam punkty . Pozdrawiam i proszę MODA o nie usuwanie posta :-)
Ten pierwszy, ten z IC, to czujnik położenia wału ( koła zamachowego), a ten a reszta to czujnik położenia wałka rozrządu, i one będą się pewnie różnić tylko numerami.
Mam problem z poskładaniem rozrządu . problem dotyczy koła zębatego z wału korbowego jego pozycje względem wału . jest tam miejsce na klin a go nie ma :?::?::?:
Witam. Moja Laguna 2 (rok 2003 - silnik 2.0 16v) przestała odpalać. Tydzień temu miała remont silnika (planowanie głowicy, wymiana zaworów, wymiana całego rozrządu z kołem pasowym i innymi częściami przy wałku rozrządu) po około 2 tygodniach przestała odpalać. W załączonym filmiku widać i słychać, co się dzieje po włożeniu karty i wciśnięciu przycisku...
Pojechałeś po całości. Może to jakiś nowy typ gdzie koło pasowe napędza koła rozrządu chyba że chodzi o to koło co jest od strony skrzyni - jak tak to sorry.
Silnik 1.8 16V FRP Laguna 99 rok stara buda ale po lifcie. Nie ma koła zmiennych faz rozrządu. Dopiero w lagach II PH I było. Według mechanika wszystkie parametry ok . Rozrząd wymieniany przy 120000 auto ma przejechane 168000 kupione od niemca z przebiegiem 166000 od początku ten objaw. Dodano po 22 Dodam że mechanik powiedziałże napięcie na czujniku...
Czasy super trwałych samochodów się już dawno skończyły a suma-sumarum wychodzi zawsze na to, że jak dbasz to tak masz. W PL moja żona jeździła fordem KA z 2000 r w którym to trzeba było już progi całe wycinać bo zardzewiał razem z całym wlewem paliwa. Teraz jeździ golfem 4 i jak się przyjrzałem wyszły już wypryski na drzwiach. Ja obecnie jestem w DE...
Witam ja mam taki problem że po zerwaniu paska niebardzo wiem jak złożyć ponieważ są znaki na kołach a na obudowie nie ma, tu koło fitra przez okienko ustawiam kreske na kole z kreską 0 stopni ale jak wałek rozrządu mam ustawić?? wiem że w pozycji pionowej ale zawsze można sie pomylić o jeden ząbek co ja mam z tym zrobic
Ja mam jeszcze dla walczących z wyciekiem na wałku z kołem zmiennych faz rozrządu maleńką nadzieję . Sam przed chwilą skończyłem tę walkę . A walka była ciężka . Przez parę dni po kilka razy dziennie rozbieranie rozrządu , zakładanie , odpalanie i tak w kółko przez parę dni . Oczywiście wymiana simmeringów , przesuwanie ich do przodu , do tyłu , odkręcanie...
Niezłą skarbonkę sobie kupiłeś :D Z odmy pewnie jak z parowozu, turbina pewnie ma dość, zdejmij chociaż wąż między filtrem powietrza a turbiną, wymacaj ośkę i sprawdź czy ma już spore luzy, olej idzie albo odmą albo turbo, albo wszystko razem, w chłodnicy powietrza pewnie litry oleju. Szczelność zasilania powietrzem sprawdziłeś? Do wycieków dołącz uszczelniacz...
-rozrząd sprawdzaony na 100% jak sprawdzic ustawienie wałka względem wału pomijając kółka pasowe, dół zblokuje wiadomo kołkiem a górę jak zblokowac w AD brak danych. Zdecyduj się. Zdejmij koło pasowe na wałku i zobacz czy klin cały, ustawienie rozrządu znakami na pasku i kołach zębatych. Skąd się wzięła ta usterka?
Czytałem że może to być wycięty klin na kole, ale dlaczego do końca jeździł normalnie? Bez jakichkolwiek objawów. Rozrząd wymieniłem około 30 tys km temu.
Mam nadzieję że dałeś samochód do wykwalifikowanego zakładu i wiedzieli że ten model nie ma klina na wale koła pasowego i rozrządu więc ustawiając rozrząd trzeba zrobić to idealnie dokręcając wszystko na znaki fabryczne bądź swoje cechówki. A propo jeśli się troszkę pomylili to na rozgrzanym te objawy szarpania będą wyraźne. Dobrze obsłuchaj silnik...
Rozrząd pompę wszystkie rolki, pasek klinowy i tutaj rolki też wymieniałem nie dawno i nie ma różnicy. Koła wyważane wszystko zazwyczaj robione na czas.
Witam Mam problem z moją Laguna II 1.8 16V. Silnik chodzi głośno jak diesel więc podejrzewam uszkodzenie koła zmiennych faz rozrządu. Olej nie był wymieniany 3 lata więc to tym bardziej wskazuje na ten element. Pojawia się pytanie czy naprawiać tę usterkę . Nie wiem jakie uszkodzenia spowodowało to zaniedbanie i obawiam się że zaraz mogą się pojawić...
Nie słyszę jak silnik pracuje. Jeśli wierzyć Twoim tłumaczeniom, to zawory się z tłokami spotkały :D Powód? Może pasek przeskoczył, może zęby na pasku się skończyły, może koło pasowe na wale luźne i nie dociska koła zębatego rozrządu, może napinacz się poluźnił, może łożysko na pompie lub na rolce pośredniej się skończyło, różnie bywa.
Załóż pasek i ustaw rozrząd na blokady to pomoże w trzymaniu lepszym kół plus coś do blokowania kół i później klucz i rurka musi pójść :-)
Pasek obraca się razem z kołami zębatymi na wale i na rozrządzie? Otwórz korek wlewu oleju i zobacz czy obracają się wałki rozrządu. Przekręcaj kołem ręcznie (kluczem na kole pasowym wału korbowego) - nie rozrusznikiem!!! - skorzystaj z pomocy drugiej osoby. Obracając rozrusznikiem możesz pokrzywić zawory (jeśli już tego nie zrobiłeś). Najlepiej będzie...
http://obrazki.elektroda.pl/4265340800_1... Witam mój problem to po zerwaniu paska rozrządu nie mam znaków na obudowie tylko na kołach. Głowica zregenerowana wiem że na nowym pasku są znaki ale chciałem sie upewnić bo jeśli chodzi o wałek rozrządu to ma być w górnej pozycji a na kole od wału jest kreska i ustawiam z kresą na obudowie...
Klin na wale koła rozrządu cały? Tam nie ma klina Robokop było wszystko sprawdzone. Ewentualnie mam drugie wałki mogę zamienić. Kilkanaście silników K4M, K4J, F4R się robiło i było wszystko ok, wczoraj laguna 2.0 po strzale rozrządu wyjechała gdzie było pokrzywione 16 zaworów a nie 4 i wszystko wróciło do normy. Stanowczo jest za mało powietrza i powtórzę...
Jedyne wyście to ustawić wszystko na blokady, tak jak Ci koledzy powyżej napisali może to być problem z ustawieniem dołu, .To jest chyba jedyny silnik dci w którym ustawienie pompy ma znaczenie ,bo czujnik znajduję się na kole pompy, więc sprawdź jeszcze raz ustawienie rozrządu z blokadami. Pozdrawiam.
Faktycznie powinien być stosunek pomiędzy tymi czujnikami 2:1 nie pomyślałem o tym założyłem ze DDT2000 pokazuje prędkość czujnika przeliczoną na obr silnika. Dziwi mnie tez ze jak wykasuje błąd synchronizacji (bład 1808) i odepnę wtyczkę czujnika wałka to auto nie łapie żadnego błędu jednak dalej nie odpala.. coś te Francuziki namieszały w tych autach...
Czy tam przypadkiem na kole dolnym nie brak klina? Może przestawił rozrząd i poszło po zaworach. Nie ma opcji, żeby Ci nie powiedział jak to się stało, po prostu musi.
Czy ktoś rozwiązał w końcu ten problem ?? Ostatnio to już w ogóle nie odpaliła , laweta i do mechanika. Stwierdzili brak kompresji i podejrzenie przestawienia rozrządu. Zabrałem auto do innego mechanika bo u poprzedniego wyliczyli 8 tys za wymianę rozrządu. O dziwo u następnego mechanika auto odpaliło ale kopciło i szarpało. Sprawdzili kompresję niby...
Jak pompa wody to prosta robota. Rozrządu praktycznie nie ruszasz. Posmakuj tą ciecz jeśli to nie olej. Jak smak słodki z subtelna nutą goryczki to płyn chłodniczy :)
Okej , przepraszam za pytanie ale jeżeli ma narzędzia do tego to może to źle ustawić ? Może jak nie umie się nimi posługiwać. To specyficzny rozrząd, wystarczy, że ustawienie rozrządu zrobi w niewłaściwej kolejności i może być taki błąd, np napnie pasek napinaczem bez poluzowania kół rozrządu i błąd gotowy. Tam jest sporo miejsc gdzie można się pomylić,...
Ustaw 1-jeden i 2-rugi wałek rozrządu tak jak na schemacie ,masz z tym że wcięcie jedno i drugie tam gdzie wkładasz blokadę muszą się zgrywać z linią łączenia pokrywy zaworów z głowicą, przyjrzyj się dokładnie na rysunku. wał ustawiasz na blokadę i miejsce na klin koła zębatego wału korbowego patrzy w górę pozakładaj koła zębate przyłap je na śruby...
Wibruje pasek napędzający sprzęt (alternator itp.). Wibracje widać po obu stronach koła napędzającego sprzęt i wibracje rolki napinającej, którą wymieniłem na nową. Co może być tego przyczyną? Sprawdziłem koła na klimie i alternatorze, są OK', wymieniłem koło prowadzące i ... stanąłem, bo nie wiem co dalej. Czy może to być koło pasowe napędzające i...
Witam Mam problem z wyciekiem oleju w silniku renault 2.0 16v. Olej rozrzuca pasek rozrządu po całym silniku ale udało mi się zlokalizować wyciek w miejscu koła zębatego wału więc wymieniłem simering ale to nic nie dało nadal cieknie sprawdziłem dokładnie olej zbiera się na kole zębatym a simering jest suchy mam takie wrażenie że cieknie z wału!!! Czy...
Moim zdaniem przyczyn moze być 4 1 wypalone gniazda zaworów (konieczna regulacja luzów) Tam są chyba płytki regulacyjne w szklankach 2 Nieszczelny układ dolotowy (pekniety kolektor,obudowa filtra, źle założony filtr,tani filtr czyli nie przepuszcza odpowiedniej ilości powietrza) 3 Padnięty przepływomierz nawet gdy nie wyrzuca błędu potrafi oszukiwać...
Witam. Kolega nie pisze konkretnie co tam siedzi za silnik. Ale znam to z 1,4 Megane 2. Problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. Strasznie problematyczny element. Jeżeli stosujemy nieodpowiedni olej albo nie zmieniamy go na czas. P.S. Pękają w tym kole sprężynki coś jak z długopisu. Można pobawić się i z 2-3 poskładać jedno. Pozdrawiam.
Jako ze auto jest u mechanika a nie sądzę abyś jechał do niego i podpowiadal co ma zrobić wiec wszelkie porady na ta chwile nie mają najmniejszego sensu, jedynie poza tym ze będziesz wiedział to co pewno powie każdy, czyli sprawdzenie rozrządu i nie na znaki tylko blokady bo na pasku są znaki które powinny się pokrywać ze znakami na kołach ale koła...
Numery które tam są nie zawsze pokrywają się z numerami katalogowymi, czasem ich nie ma a czasem głupoty są tam wybite. Na pewno inna miska, inny spływ z odmy, inna turbina. Gdzie masz czujnik położenia wałka? Przy kole wałka rozrządu czy przy pompie? Sprawdź typ i wyznacznik silnika, F9Q XXX. Silnik z FAP-em?
Dzięki za porady. Wczoraj zauważyłem po ciemku, że z tego właśnie przewodu przebija iskra do obracającego się koła rozrządu! Czy można go zmierzyć omomierzem? Czy lepiej zaraz kupić nowy? Swoją drogą, to przecież wymieniałem komplet przewodów WN dokładnie rok temu ( kable Janmor)! Jakiej firmy ewentualnie kupić? Co to jest czujnik GMP i gdzie go szukać?
Witam. Mam taki problem z Renault Laguna I 1.8 rt z 95 r. z lpg. Płyn ucieka z zbiornika wyrównawczego. Na mierzyłem wycieku - cieknie z pod kół rozrządu. Płyn do silnika nie idzie, olej czysty, płyn czysty. Na gazie nie chce chodzić, chyba że dobrze się rozgrzeje, na benzynie szarpie. Co może to być - pompa wody czy uszczelka pod głowicą? Proszę o...
To zatarł się w końcu kompresor czy rozleciało się koło pasowe na wale samo z siebie?. Kompresor się zatarł, zatrzymał się, a silnik pracował. Koło pasowe wału korbowego musiało się ślizgać na gumowym tłumiku drgań, który się stopił. W tytule remont głowicy a w opisie nic na jej temat nie ma.. Szukam porad co trzeba podczas tego remontu jeszcze dokupić...
Witam. Tak jak pisałem po przyjeździe kolegi i przejrzeniu forum (mogłem czegoś nie doczytać , albo przeoczyć) zabraliśmy się do wymiany czujników . Pierwszy podmieniliśmy czujnik położenia wałka rozrządu. Miały taką samą oporność . Moja Gunia nie zareagowała - odpaliła , nie wchodziła na obroty i zgasła. Następny był czujnik położenia wału korbowego...
Po zdjęciu pokrywy sprawdziłem luzy. Kupiłem w sklepie szklanki odpowiednie do pomiarów , uszczelniacze. Po zdjęciu paska i odkręceniu wałka bez problemu wymieniłem i szklanki, i uszczelniacze (bez zdejmowania głowicy). Teraz mam inny problem. Chciałem ustawić rozrząd, niestety na koła znaków nie widać. Są jakieś dziurki,szczelinki, ale ja nic z tego...
O ile wiem silnik F4P ma stały rozrząd więc nie ma Koła Zmiennych Faz Rozrządu jak to ma miejsce w silniku F4R, nie ma otworu na elektrozawór olejowy i nie ma też kanałów olejowych do napędzania tego systemu. Zatem głowice różnią się znacząco mimo zewnętrznego podobieństwa. Pozdrawiam
Witam! Mam ze swoim autkiem mały problem. Od niedawna znacznie wzrosło mi spalanie (zarówno benzyny (o jakieś 3 litry) jak i gazu (o jakieś 4-5 litrów)). Szukałem już na innych forach rozwiązania tego problemu ale wszędzie opisana jest sytuacja że ze zwiększonym spalaniem występuje również spadek mocy! Ja wyczuwam że silnik pracuje mocniej niż pracował...
Do ustawienia wału korbowego potrzebujesz przyrządu który wkęcasz w miejsce korka w rejonie koła zamachowego nisko prawie przy styku z miską olejową . Korek to śruba na klucz typu gwiazdka zewnętrzna . Przyrząd może ci dotoczyć tokarz ważne dokładne wymiary wymiary . Wałki rozrządu ustawia się na coś w rodzaju dużego grzebienia wycięcia w jednej linii...
Witam , w zeszłym tygodniu zakupiłem w holandi na giełdzie Renault Lagune z 2005 roku ,jest to model prześciowy , jeszcze przed następnym liftem , silnik 1.9 diesel . Auto jak kupowałem miało na liczniku 250 tyś , do tego niby ksiązka serwisowa ale tylko trzy wpisy i naklejka pod silnikiem ze rozrząd robiony przy 215 około .. ale po czasie sprawdziłem...
witam Dziekuje za dotychczasowe rady. Pojawił sie nowy problem. Otórz po pomiarach wstępnych omomierzem czujnik poziomuv wału i przepustnicy jest ok. bynajmniej wedle zaleceń ksiązki i diagnozy wstępnej. 230om na czujniku i 1200 na przepustnicy. Ale po zdemontowaniu koła pasowego wału przy którym dzis sie sporo napociłem i śćiągnięciu osłony faktycznie...
Komputer coś mówić musi... Pytanie kto robi diagnozę. Podgląd parametrów robiony? A pompa cr nie została przestawiona? Na kole pompy jest czujnik położenia, a najczęściej pompy się nie blokuje, bo jej ustawienie nie mam wpływu na nic ale nie przy tym silniku
Jest jakiś sposób na ustawienie wału korbowego bez blokady? W lagunie 1,8 ustawiałem wał na znak po przez wykręcenie wszystkich świec z tym ze tam znaki były.A tutaj jak to zrobić ?jest jakiś znak na obudowie który ma się zgadać z tym wycięciem na zębatce ?
W tym modelu auta po znacznym przebiegu - a pewnie auto taki ma , nie naprawia się tylko szczotek . Dodatkowo sprawdza się jeszcze kolo napędowe alternatora .Pod obciążeniem zużyte koło cofa sie na alternator , co powoduje niewspółosiową pracę paska wielorowkowego i koło, tnie pasek kanałek po kanałku. Pasek ma wtedy żywotność dziesiątek kilometrów....
laguna koła voyager koła rozrządu ustawienie koła rozrządu
radio normstahl pilot pionowe wiatrowe kondensator zastąpić zasilacz
unitra merkury merkury schemat
Instrukcja obsługi kotła Termet MiniMax Turbo Kontrolka zużycia okładzin hamulcowych a moc silnika