1. Pytanie jak wygląda koło foniczne czyli koło z którego ściąga impulsy czujnik. 2. Czy nie ma luzów samego koła fonicznego. 3. Odległość koło foniczne czujnik.
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Wygląda na uszkodzone koło foniczne. Lub odstęp od niego...
Albo walnięty czujnik, albo koło foniczne (tam jest pierścień magnetyczny)
Koło foniczne musi być lustrzanym odbiciem, porównaj koło od bisa i od cq700, w przypadku tego od monowtrysku sprawa jest prosta, wycinasz nowy rowek na klin "po drugiej stronie okna" Ale pozostają jeszcze kwestie: -rozrusznik: musi działać w drugą stronę, inny wirnik, bendix -pompa cieczy, nie pamiętam jak wygląda wirnik w 900, czy ma proste łopatki...
Musisz zaadaptować koło foniczne. Przestanie migać. Adaptacja jest proste, żadnego sprzętu nie trzeba.
Jak już wyżej koledzy pisali. Jedyne różnice pomiędzy wersją europejską a japońską to inne koło foniczne wału korbowego (ale go podobno nie ruszałeś) i czujnik położenia wałka wraz z wałkiem który ma inną długość "wypustek" bądź inaczej bolców przechodzących koło czujnika. Do tego dolne koło foniczne można zamontować dwojako, obracając je o 180 stopni...
W samochodach wypadanie zapłonu na ogół diagnozuje się różnicą prędkości koła fonicznego, więc może jednak idź w tą stronę? Jak cylinder nie pali to koło foniczne delikatnie zwalnia, więc liczysz czy impulsy mają równy czas. Raczej proste do oprogramowania. Można też mierzyć temp kolektora przy każdym cylindrze. Jest jeszcze myk z wykrywaniem napięcia...
Nie pierwsze jw ewentualnie sprawdzenie czy blokady na rozrządzie są ok, ale wszystko raczej sprowadza się do złego ustawienia uszczelniacza walu który jest czujnikiem i kołem fonicznym na wale (ma zintegrowany w sobie czujnik położenia wału i koło foniczne).
W tym nowym silniku jest zębate koło foniczne przykręcone do przeciwwagi wału korbowego, a czy jest identyczne z Twoim na kole pasowym, to już musisz sprawdzić doświadczalnie, po prostu podłącz czujnik i spróbuj odpalić, ew zamień miejscami przewody sygnałowe (3 to ekran kabla czujnika)
Nie, prawdopodobnie masz fałszywe powietrze.
Co Wy kombinujecie ?, te uszczelniacze są w Intercarsie od ręki [url=https://e-katalog.intercars.com.pl/... Wymieniałem w Z18XER, a tam nie ma opcji zamontowania normalnego simmeringu, bo pod kołem zamachowym jest przykręcony pierścień magnetyczny (koło foniczne dla czujnika położenia wału)
Iskra we właściwym momencie? Znam "fachofca" co koło foniczne potrafił źle założyć, ale to było w Punto 1.2 w tym nie wiem jak to dokładnie wygląda.
Przede wszystkim sprawdź czy pojawia się jakikolwiek sygnał na cewkę, w kilku markach zdarzały się problemy tego typu, że sygnał był jednak zbyt słaby. To sugeruje uszkodzenie ECU. Uszkodzone koło foniczne na pewno skutkowało by nie paleniem albo przynajmniej błędem.
Silnik jest zamontowany w polonezie. Kolo nie jest tej samej srednicy tylko liczba zebow sie zgadza. ciezko by bylo zamontowac kolo o srednicy 28cm z przodu. Czemu nie zastosowałeś koła z poloneza? ciezko by bylo zamontowac kolo o srednicy 28cm z przodu. E tam dotoczył byś i by jakoś było. A tak to swap dziwny skoro masz ori osprzęt z poloneza i koło...
A skąd, np Punto 75, cienki 1100. Ale przecież może wstawic SPI i podłączyć wszystkie wtryskiwacze razem, przecież nie musi robić wtrysku sekwencyjnego. Problemem będzie tylko koło foniczne. Ale powstał jakiś pozafabryczny układ wtryskowy skonstruowany przez amatora, takie coś: http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
Korpus monowtrysku z plastikową "czapką" dolotu powietrza, wiązka, sterownik, zbiornik paliwa wraz z pompą, czujnik temp cieczy, map sensor, sonda lambda (trzeba wspawać gwint, lub wymienić dwururkę), nie pamiętam czy jest takie samo koło foniczne w wersji gaźnikowej i wtryskowej, dorobić zaślepkę mechanicznej pompy paliwa
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
jakimś cudem wyresetowało ci sie koło foniczne z pamieci ECU. rozgrzej silnik do 80 stopni a nastepnie wprowadz go na 5000 rpm potrzymaj 2 sekundy i puść pedał gazu zeby obrotu spadły do obrotów biegu jałowego. czynność powtórz 3 razy a kontrolka powinna sama zgasnąć
Jak na wyjściu czujnika masz prostokąt, to użyj modułu współpracującego z czujnikiem halla, np od starego VW. Samochodowe czujniki halla mają wyjście typu OC, więc gdyby nie chciało to współpracować poprawnie, wstaw tranzystor pomiędzy czujnik i moduł Ps. Rozumiem, że z 700-ki pochodzi tylko cewka, a nie silnik (tam jest koło foniczne współpracujące...
Musiały lać wszystkie na raz, bo jedynym czujnikiem położenia wału jest hall w aparacie i sterownik nie jest w stanie określić gmp 1 cyl. Natomiast jedna z nowszych 2l miała czujnik położenia wału za filtrem oleju (koło foniczne było przykręcone do przedostatniej przeciwwagi wału).Aparat w tym modelu miał tylko jedno "okienko" w przesłonie czujnika...
Temat rozwiazany , z kieszeni dwie stówki na blokade rozrządu i ustawione kółeczko :)
Wał z silnika o takim samym oznaczeniu? Koło foniczne z którego czyta położenie wału jest zintegrowane z wałem. Mogą się różnić między różnymi silnikami.
Pompa startuje przeważnie po rozpoznaniu obrotów wału. Czyli czujnik na wale ,koło foniczne itp. Czasem w takich swapach jest różnica w kołach fonicznych czy czujnikach i ECU nie rozpoznaje obrotów wału.
Dziękuję Autoas , dam znać co wyszło. Masz rację brakuje Elektrita, zawsze poprawiało humor i nie tylko . Wesołych Swiąt.
Rozwaliłem wiązkę i znalazłem, niestety przewody są dobre i już nie wiem, co może być nie tak, czujniki 3 wymienione, każdy innej firmy, koło foniczne wymienione, przewody są ok, to chyba sterownik.
Czujnik zmieniłem na BOSCHA o tych samych nr i dalej wyskakuje ten błąd, przewody do sterownika silnika sprawdzone i jest przejście. Obstawiam że to koło foniczne jest zepsute z tego względu że po wyjęciu czujnika i kręcenia wałem zauważyłem że w niektórych miejscach koło foniczne jest gładkie a w niektórych miejscach ma tak jakby przecięcie w poprzek...
Przestawiło się koło foniczne CMP prasowane na wcisk, to dla tych co nie trybią o co kaman. Powinienem mieć gdzieś taki wałek, jak nie poszedł w złom to jutro podpatrzę i podpowiem jak ustawic.
Czujnik wału, wałka i koło foniczne do weryfikacji.
Kręci długo i zapala kontrolkę od oleju, ponieważ nie ma sygnału z czujnika wału - czujnik, wiązka czujnika lub ECU. Rzadziej urywa się koło foniczne na wale korbowym. Rzadko, bo rzadko ale zdarza się że rozrusznik indukuje i zakłóca pracę czujnika wału.
Niedawno zmieniałem zupełnie inny silnik, ale co się nakląłem przy nim to moje. 1.9JTD, z Euro6 jak się później okazało na Euro5. Słupek jota w jotę wyglądał tak samo. Do tego praktycznie cały osprzęt wyglądał tak samo (bo silnik był prawie kompletny). Większość numerów ta sama... Wtyczki pasują, reszta osprzętu też... Ni cholery to palić nie chciało....
To jest koło foniczne wału korbowego?
Spróbuj przyuczyć koło foniczne....
Mi to wygląda na synchronizację albo czujnik/koło foniczne. Oscyloskop i w 20 minut masz diagnozę.
Bo nie ma napędu pompki paliwa - krzywki. To żart? Fazy ma inne. Jeśli dobrze pamiętam, mimośród napędzający pompkę jest. To jest właśnie żart. Bo mimośród nawet jeśli jest, to nie obrobiony. Silnik jest ten sam, różni się tylko osprzętem - GLE to gaźnik, GLI wtrysk jednopunktowy. Inne fazy rozrządu miała seria z bitą na wałku literą "W". Są jeszcze...
Zawsze dobrze sprawdzić czy 1 gar w GMP. A zapłon lampą stroboskopową czy koło foniczne dobrze ustawione a tym samym zapłon. Błędów brak?
Dobra ,żeby sie nie rozpisywać. Jak zasilanie jest poprawne i masa,to masz źle ustawiony rozrząd,uszkodzony/zły czujnik,złe koło na wałku,źle osadzone "koło foniczne " na wale,uszkodzony ECM. Innych opcji ne ma.Porada ? Sprawdzić co trze ba albo po prostu zrobić odczyt synchro oscyloskopem. Wtedy będzie wiadomo.
Zaadaptuj koło foniczne, trzy razy dodaj gazu ponad 4000 obr.
Jest jeszcze opcja uszkozonych przewodów. Złego ustawienia rozrządu. Uszkodzonego wałka ( pękniety, czy uszkodzenia koła fonicznego na nim). Za dużej odleglości czujnik ,koło foniczne.
Jutro (będzie więcej czasu) postaram się narysować odręcznie kilka rysunków technicznych jak to prosto zrealizować. Było by super, z góry wielkie dzięki :-) Reszta przeróbek, czyli koło foniczne i przykręcenie mechanizmu są w miarę proste, ewentualnie obsadzenie magnesu będzie jakimś wyzwaniem, ale może po prostu kupie koło foniczne tylne, oryginalne...
Witam, podpowie ktoś jak ustawić koło foniczne względem czujnika położenia wału, przy zablokowanym silniku w GMP.
Tutaj jest fotka starego uszczelniacza W takim razie cofam pytanie, ten silnik ma koło foniczne przykręcone do przeciwwagi wału, a nie pierścień magnetyczny wbijany za uszczelniaczem[/quote]
Sprawdź koło foniczne.
No kolego mając taki opis i nie wiedzieć co to koło foniczne to trochę wstyd...... Ale spoko nie czepiam się każdemu zdażyć się może....:)
Gdybyś chciał użyć ten moduł stag-a, to mógłbyś zaadaptować koło foniczne (60-2 zęby) z fiata cinquecento/seicento/punto/panda 1,1 lub 1,2, kwestia wytoczenia otworu środkowego i wywiercenia otworów na śruby mocujące do koła rozrządu wału korbowego, do tego trzeba by zbudować jakiś wspornik na czujnik położenia Aparat zapłonowy z silnika VW 2,0 na wtrysku...
Czujnik położenia wału jest dobry bo mechanik mi sprawdzał, a gdzie znajduje się koło foniczne? Przełączam na benzynę to gaśnie.
Nie masz czasem tam koła fonicznego? Ząb nie ukruszony? Jeżeli nie to zrób kasowanie wartości wyuczonych i zaadaptuj koło foniczne.
Tak, w tym przypadku znaki powinny się pokrywać, ale nie ma pewności czy po wymianie waĺu koło foniczne i pasowe pasują do tego silnika. Czyli teraz szukanie wiatru w polu. Koło foniczne może być takie samo tylko osadzone na wale o te 20st inaczej.
Witam kolego Carpass. Chciałbym Ci zadać pytanie, ponieważ widzę że jesteś najbardziej zorientowany w temacie przekładki silnika. Czy koło foniczne oraz czujnik położenia wału mogę zdjąć ze swojego BXF i założyć do axr oczywiście po wcześniejszym wycięciu otworu w bloku axr? A jeśli nie to czy udzielił byś porady jak rozwiązałeś ten problem w swoim...
sygnał jest pobierany bezpośrednio z wału czybjest tam jakieś koło foniczne? https://obrazki.elektroda.pl/4236170700_...
Muszę jeszcze koło foniczne wymienić, to ostatni element z którym nie współpracował stary komputer. Już jestem taki zdezorientowany ze biorę już wszystko pod uwagę..
To że zgadza się na znakach tak naprawdę jest bez znaczenia. Ważne jest to co widzi ECM. Jak np "koło foniczne " na wale jest źle napite no co ci ze znaków? Chyba ze wcześniej było dobrze a ty założyłeś źle rozrząd? Bo na kole wału można się pomylić są tam dwa znaki ale to chyba wiesz. Dodano po 57 Prościej będzie jak napiszesz w jakich okolicznościach...
Jak masz czujnik wału za filtrem oleju, to koło foniczne jest przykręcone do przeciwwagi wału korbowego.
Witam, Moją sprawę rozwiązałem. Po pierwsze , nie wymieniać nic , jeżeli tak jak w moim przypadku ,w pracy silnika nie odczuwamy zmian. Po drugie , komputer , zerowanie i ponowna adaptacja koło fonicznego i wszystko jest ok. Pozdrawiam.
Koło foniczne jest najważniejsze, bo to względem niego jest zapłon. Książki powielają tę samą ilustrację/zdjęcie.
Jeśli sterownik nie wystawił "check engine" to skład mieszanki w normie. Część cylindrów może pracować na wzbogaconej, pozostałe na zubożonej mieszance (niech mnie bardziej oświeceni skorygują jeśli to nie ma sensu), wszystko dopala się w kolektorze (tu już temperatura podwyższona), sonda widzi skład spalin w normie, dalej katalizator i wydech czerwony....
Moduł z cinquecento 900 na gaźniku, MED 447A, tylko musisz mieć do niego również koło foniczne z cc900
Tam koło foniczne to cienka blaszana tarcza z napylonym na krawędzi paskiem materiału magnetycznego, przy takiej awarii mogło go gdzieś zetrzeć i silnik nie odpali
koło foniczne dobrze dokręcone ? Obawiam się że w tym samochodzie nie ma czegoś takiego.
Powodów może być wiele luz na wale szczególnie poosiowy. Za duża odległość czujnik koło foniczne i przy niskich obrotach ma problem. Sam czujnik też czasem się tak uszkadza że w określonej temperaturze świruje. Trzeba by się do niego dostać z tego co pamiętam to jest pod kolektorem dolotowym i odczytuje impulsy z koła zamachowego. Sorry z uszczelniacza...
Pamiętaj o tym, że musisz odwzorować koło foniczne malucha (3 zęby, istotne jest ich kątowe rozłożenie)
Oglądnij dokładnie koło foniczne.
Z750 2008r Pozycja TDC 1 cylinder , W tym położeniu wypust na wałku wydechowym znajduje się w pionie na górze pod mostkiem . https://obrazki.elektroda.pl/4239288800_... https://obrazki.elektroda.pl/9298126600_... Przekręcając wał zgodnie z jego pracą ( w prawo) i ustawiając wypust na wałku rozrządu na przeciwko czujnika...
Albo zgnite koło foniczne.
Nowy hall do reklamacji. Wypadanie zapłonu- wybite kolo rozrządu. Przy pierwszym pomiarze oscyloskopem ustawiło sie prawidłowo i nie było tego widać, dzisiaj ponowny pomiar i usterka ujawniła sie. W tych modelach sa dwa rodzaje czujnika i koła fonicznego ktoś przed nami zamontował nieodpowiedni, my to powtórzyliśmy ( koło foniczne ocierało o czujnik)...
W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi sychro wału i wałka i ciągłość obwodów do sterowika silnika . Dodano po 1 W twoim przypadku koło foniczne powinno znajdować się na kole dwu masowym jako nadajnik impulsów czujnika położenia wału korbowego sprawdzi...
W CC były tez silniki 903 jak w 127. Różnica jest taka że CC ma koło foniczne a 127 ma przerywacz i rozdzielacz na głowicy. Wałek i tak daje napęd na pompę oleju więc powinien pasować do silnika z napędzanym przerywaczem po zamontowaniu oryginalnego napędu pompy i rozdzielacza. W każdym razie to tu bym ew problemu szukał.
Czyli koło foniczne zintegrowane z kołem zębatym rozrządu jest to co innego niż koło pasowe, przy którym jest czujnik położenia wału korbowego? Dodam, że błąd P0337 wskazuje na czujnik położenia wału korbowego, a nie czujnik wałka rozrządu. Chyba że błąd ten może wskazywać też przyczynę z czujnikiem wałka rozrządu. Oba czujniki musza być ze sobą zsynchronizowane....
1.6 hdi koncernu psa. Blokowałeś od czoła, może uszkodziłeś koło foniczne lub nie zakręciłeś czujnika wału.
Cinquecento 900 występowało w wersji gaźnikowej, miało moduł Digiplex MED447A i dwie podwójne cewki zapłonowe, koło foniczne z 5 zębami i jeden czujnik położenia wału
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
Witam Okazało się że koło foniczne było uszkodzone. I niepoprawnie sterownik czytał obroty
Witam. Nie rozumiem jednej rzeczy;prędkości obrotowej koła fonicznego. Co to jest ; " koło foniczne" ? . Napisz jakie to auto i dokładnie jaki to czujnik.
(inaczej pomiary np. oscyloskopem nie wyjdą prawdziwe). A kto by do tego brał oscyloskop? Po co? Co tam się może w przebiegu sknocić, jeżeli koło foniczne nie jest fizycznie uszkodzone? Czujnik można łatwo sprawdzić, potrzebny omomierz, świeczka (bądź zapalniczka) i ...tyle!
Oczywiście przełożyłeś też koło foniczne, bądź na tym co masz identycznie odwzorowałeś kąty przemieszczenia zębów?
Ogolnie dochodzi paliwo sprezanie jest, iskra też. Ustawiłem koło foniczne też to nic nie dało:/ co jeszcze może być powodem ?
narazie oscyloskopu brak. koło foniczne też obejrzałem, zęby są
Zobacz szczelinomierzem czy nie jest odkształcone koło foniczne na wale
Tam koło foniczne jest pomiędzy pierwsza a drugą korbą , pomylił czwarty z pierwszym.
A koło foniczne jest przykręcone jak należy ?, tam jest malutki wypust i można się rąbnąć
Zgadza się panowie tylko co się stanie gdy w aucie z czujnikiem wału przyśpiesze zapłon przesuwając koło foniczne,co z napełnianiem cylindrów.
Jeszcze pytanie: jak wygląda koło foniczne wałka rozrządu ssącego ?, w systemie bosch, o ile dobrze pamiętam jest to jeden "palec"
Wydech łącznie z katalizatorem - wymieniony, ciśnienie paliwa ok,ciśnie sprężania ok,świece i przewody nowe,wtryski podstawione drugie-ok, - podniosę głowicę - sprawdzę koło foniczne
Jurkku55 , Czy widziałeś koło foniczne od manuala i automata ? - raczej nie .
Jak silnik odpali to możesz zdjąć wtyczkę z czujnika wałka i będzie chodził normalnie, ale jak w trakcie pracy z podpiętym czujnikiem złapie przekroczenie zakresu synchronizacji to zgaśnie. Koło foniczne wałka jest nacięte na jego końcu, ma bardzo drobne zęby, ok 2,5mm szerokości, więc wiele nie trzeba, żeby rozrząd wyszedł poza zakres przewidziany...
To koło foniczne masz złe-ma mieć 5 zębów. Moduł nie wygeneruje iskry. 3 zęby ma CC700.
Witam. Problem z czujnikiem prędkości lewy przód. Do sprawdzenia czujnik , szczelina i koło foniczne. Do puki będzie ten błąd aktywny nie będzie działał ABS na przedniej osi.
witam wszystkich zaczne od poczatku kobieta zapłakana po wymianie łancucha auto gasło na skrzyżowaniu kontrolka silnika( łzy w oczach) była w serwisie bład czujnika wałka czujnik podobno dobry, diagnoza łancuch przestawiony wiec cena przeraziła i przyjechała teraz do mnie (znaczy do garażu w ktorym pracuje ) wiele roboty niema wiec zagladam do wałkow...
Nie pamiętam tego silnika Ale czy koło foniczne przymocowane jak w większym stralisie na 4 srubkach m6 od strony skrzyni do wałka? Bo jeżeli tak to zdjalbym obudowę i sprawdził bym czy pojawił się luzik - Stare miejsca odcisniete. W Iveco, masa, następnie ściągam ta obudowę, biały tym, odopalanie jakby z uwalona świeca zarowa, porzuca go i ciężko wchodzi...
Zobacz, czy koło foniczne na przegubie ma regularne ząbki. Jeżeli są ślady skorodowań lub jakieś nieregularności, to masz winowajcę. Też to miałem. Jak wymieniłem przeguby, wszystko wróciło do normy (koło foniczne jest integralnie związane z przegubem). W moim przypadku układ wariował, bo miał nieregularne impulsy. Aha i jeszcze jedno, spawdż dokładnie...
Miałem nowy podmieniałem go i nic to nie dawało. Nie wiem, może to być koło foniczne mam drobny wyciek oleju i czujnik i koło są zawilgocone lejem. Nie wiem czy to może mieć wpływ.
Układ zapłonowy nanoplex z samochodów fiat cc700 i pf 126 el NIE JEST układem współpracującym z hallotronem! Jako czujnik pracuje cewka! A sygnał generuje koło foniczne.
Jeśli okazjonalnie pojawia się błąd czujnika wału obejrzałbym jego sygnał na oscyloskopie. Być może uszkodzone jest koło foniczne, albo występuje na nim nadmierne bicie.
...z rzeczy szkodliwych to w paru modelach FIATa linka od ręcznego zaciągana w czasie jazdy piłowała wieniec (koło foniczne) ABSu ;)
Napisałem Ci, koło foniczne od cinquecento, zobacz jak jest zrobione. Albo zainstaluj zapłon ac cdi i usprawniaj go... po co procesor do silnika 1.2KM?
A jak wyglądają prędkości z kół w parametrach ABS, myślę że od tego musisz zacząć. To że ilość zębów jest identyczna to jeszcze nic nie znaczy, może prędkości wcale nie są równe z uwagi na uszkodzenie czujników, nieprawidłową odległość czujnik - koło foniczne lub np. zabrudzenie czujnika, korozję koła fonicznego lub jego pęknięcie.
Nie wiem ale tak jest też miałem taką sytuację Niema takich sytuacji że koło foniczne jest ruchome. Faktycznie bardzo mocno uszkodzony dwumas potrafi zniekształcić sygnał ale niema takiej sytuacji jak ta o której mówisz...
Witam. Samochód to Opel Astra 2 1.6 8v z16se. Czy można założyć wał od innego Opla Astry i zamocować koło foniczne?
Witam, kilku kolegów próbuje tu pomóc, ale mam jedno pytanie, które może być istotne - czy auto po zakupie jeździło nie tylko na lawecie - czyli czy odpalało bo z tego opisu nie wiadomo jednoznacznie - Zafire kupiłem z rok temu. Nie miała ciśnienia i ktoś wcześniej próbował ten silnika naprawiać. Rozebralem silnik na części, zrobiłem zawory, palnowanie...
W takim wypadku jak wyżej trzeba podejrzeć oscyloskopem sygnał czy jest prawidłowy ( można wizualnie sprawdzić czy koło foniczne jest całe nie brakuje wypustek i czy trzyma się koła napędowego wałka) jak oscyloskop ma dwa kanały to można nałożyć od razu sygnał z czujnika wału czy synchro prawidłowe.
koło magnesowe traktorek koło śruba koło
focus antena virtualdubmod audio prawy przycisk myszka
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Kod VIN do radia Peugeot 307 - lokalizacja i zastosowanie Solax X3-MIC-8K G2: Wydajny falownik fotowoltaiczny