Jackall-dlaczego bzdury wypisujesz?Śruba się nie odkręciła tylko pękła.Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Cześć. Musisz użyć bardzo dużej siły,żeby odkręcić tą śrubę ponieważ ta śruba jest posmarowana specjalnym klejem.
Proszę o podpowiedź co mogę zrobić żeby zdjąć koło pasowe (które prawdopodobnie jest przyklejone do końcówki śruby w/w). Ewentualnie czy jest możliwość rozpuszczenia lub rozmiękczenia kleju kropelka którego użyłem. Podgrzej palnikiem lub opalarką. Jeśli zbiornik jest z tworzywa to trzeba grzać z umiarem.
Norma...prawy, na kleju - czasem trzeba zagrzać bo ciężko idzie.
Jesli dobrze pamietam: Wał-główne 203Nm korbowodowe 75Nm i dokręcamy jeszcze o 90 stopni.(powinny byc nowe śruby) Koło zamachowe 115NM Głowica- 142Nm/193Nm/224Nm.
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Problemem jest to że stojan jest nitowany oraz sposób montażu koła prasowego Nity się rozwierca i zastępuje śrubami. Koło pasowe jest wciskane metal na metal, więc potrzebna jest prasa hydrauliczna i nie zaszkodzi też podgrzać koło pasowe palnikiem.
Odkręć (zluzuj) śrubę mocującą koło pasowe silnika . Ustaw koło pasowe na osi wirnika tak by śruba weszła w wycięcie i przykręć śrubę. Po przykręceniu śruby na osi wirnika załóż pasek i pokręć wirnikiem tak by koło pasowe na silniku zrównało się z kołem na wirniku. Gdy się zrówna to dokręć śrubę na osi silnika i powinno działać i nie spadać.
Ten czarny przycisk to jest 'bezpiecznik przeciążeniowy z resetem' musisz podłączyć tak jak na zdjęciu kol. Pawel16150. Zasilanie do jednego z mostków i na wsuwkę bezpiecznika, uziemienie możesz podłączyć na oczku pod jedną ze śrub koło kostki.
Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
kręciłem wcześniej tą śrubą koło linki To teraz się módl by było dobrze i wkręciłeś ją tak jak było poprzednio. Widzisz, ale to komputer ustawia się do tej śrubki. Ze złym ustawieniem tej śrubki komputer może sobie nie poradzić.
... Pneumaty chodzą tylko muzyka gra. Specjalne. Do jednej operacji. Moment dokrecania wyregulowany "w laboratorium". Operator jest tylko przyuczona malpa, rzadko mechanikiem. :D
Klucz (najlepiej nasadkowy) + kawał rurki (1-1,5m) - tak żeby mieć dźwignię. Jak ma ruszyć to ruszy, jak nie to zerwiesz.
Jak je "nastawić"? Najprościej? Wykręcić boczną śrubę, zdjąć koło z osi, zobaczyć jak powinno być założone, założyć na oś i dokręcić śrubę, ale tak by nie pękło koło przy dokręcaniu.
Załóż ściągacz, dokręć śrubę, podgrzej koło w okół osi, oczywiście z umiarem, i uderz młotkiem w śrubę ściągacza. Najlepiej, gdyby ktoś wtedy próbował podnieść silnik, trzymając za ściągacz. Koło jest na stożku, więc powinno zejść. Jeżeli ktoś wbił tam śrubę, to prawdopodobnie i tak są uszkodzone gniazda na klin,
Jest to śruba podpory wału korbowego. Szczerze mówiąc też średnio wiedziałbym jak szukać takiej zaślepki. Tak się składa, że mam taki silnik z przeznaczeniem na złom i mogę Ci taką zaślepkę spróbować zdemontować :) Jeśli jesteś zainteresowany, napisz na PW.
Nie wiem, czy w tej sprężarce jest to istotne, czy nie. W pompach do wody ma to istotne znaczenie, a tu może ze względu na smarowanie, albo np. śruby dokęcające koło pasowe?
Stopy główne 25 Nm + 60°, stopy korbowodowe 10 Nm, poluzować o 180°, 23 Nm +46°. Śruba centralna wału 70 Nm + 82°. Koło zamachowe 33 Nm + 34°. Wszystkie śruby nowe.
(at)Piotrek.tcz To chyba prosta diagnoza - zcięte śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego, albo ukręcony (pęknięty) wał.
Witam. Gdy lekko odkręcisz śrubę mocującą koło, zastosuj ściągacz do łożysk trójramienny opierając go właśnie na tej poluzowanej śrubie i powinno Ci koło zeskoczyć z ośki bębna. Jeśli masz simering tzw. z kominkiem to masz już w zasadzie wszystko, tylko chęci, siły i do roboty byle przed świętami zdążyć. :x-mas:
Witam. Najlepiej po zdemontowaniu tylnej części obudowy wraz ze stojanem umocować wirnik w imadle i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.
Tak, 4 śruby. Koło jest na pewno 260mm - dzisiaj mierzyłem. Co do ciśnienia oleju to jeśli masz luzy na panewkach to pompa nie będzie w stanie utrzymać wysokiego ciśnienia. Na silniku 7,5kW były montowane koła pasowe 220mm.
Dokręć śruby te koło dolnego spryskiwacza,i te pod blachą filtra(w środku zmywarki),nie dawaj silkkonu.Silikon się daje,ale na całkiem odkręconą,czystą,odtłuszczoną dolną misę,samo zababranie dookoła bic nie da
jakby coś przeskakiwało gdy pracuje na wolnych obrotach. Wołaj serwis skoro jest na gwarancji. Poluźniła się śruba mocująca koło pasowe i wyrobiło się gniazdo koła pasowego. Samo dokręcenie nie wystarczy. Należy wymienić koło i zamontować nową śrubę. https://north.pl/karta/kolo-pasowe-do-pr...
Wał blokuje się na kole pasowym, a nie zamachowym (największy otwór chyba 10mm) ustawiony na godz. 12. Wtedy koło rozrządu ustawia się otworem na wprost otworu w głowice średnica 10 mm pozycja ok godz 8. Nie będę polemizować , bo były dwa silniki montowane , jeden z kołem pasowym przykręcanym na jedną śrubę centralnie i w nim blokada w koło zamachowe...
Termostat chłodziarki znajduje się wewnątrz lodówki, ściągnij pokrętło i tam będzie nakrętka, która go trzyma, dwie śruby jedna koło żarówki, druga przed pokrętłem. Kapilara zaczepiona blaszką na parowniku po prawej stronie. Uważaj aby nie zgiąć kapilary.
Następny ECM kupiłeś chyba niepotrzebnie.Teraz po Twoim nicku trafiłem na ten post. Sprawdź rozrząd jeszcze raz.Koło pasowe jest przykręcane śrubą centralną. Koło rozrządu na wale też ,jeżeli źle przykręcone to uszkodzone jest koło rozrządu na wale i prawdopodobnie stąd te problemy. Uszkodzony klin na wale i kole.
Każdy na swój sposób rozumie:) Ja 3 tygodnie temu u mojego także C16NZ zmieniałem tym sposobem i nic nie zniszczyłem. Wykręciłem kilka obrotów śrubę mocującą koło i wraz z paskiem zsunąłem, pod nim dwie śruby do osłony, po wymianie tylko dosunąć koło na ten wypust ustalający i dokręcić i gotowe. Zgadzam się, że 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu...
problem jest taki ze nie potrafie wykrecic z tylu bebna kola trzymajacego beben gdzie znajduje sie lozysko Odpowiedni klucz, wykręcić śrubę i koło zejdzie.
składanie wodwrotnej kolejności: 1.Wstępnie założyć krzyżak na zbiornik i przykręcić trzy suby (te w ramionach) 2.Wciągnąć oś poprzez podłożenie grubej podkładki dystansowej i wkręcanie śruby (jako dystans użyć starych łożysk) 3.Przykręcić dokładnie wszystkie śruby mocujące krzyżak. 4.Założyć pierścień zabezpieczający. 5.Założyć koło pasowe i przykręcić...
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Tu jest wszystko na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... śruba mocująca koło za chiny nie chcę się odkręcić.Czy jest na jakimś kleju? Tak, czasem trzeba użyć sporej siły, ale się wykręca.
Jest jeszcze jedna możliwość,- kiedyś mi się przytrafiła. Poluzowały się śruby mocujące koło zamachowe do wału korbowego. W zasadzie da się to wysłuchać w czasie pracy silnika na biegu jałowym, w czasie jazdy, gdy koło to się odpowiednio "napnie" to specjalnie różnicy nie słychać. Popróbuj dużym śrubokrętem wyczuć czy koło to nie ma luzu.
Koło masz przykręcone na 4 śrubki imbusowe. Nie odkręcaj centralnej śruby od wału.
Proszę 1 Osłona 2 Śruba koła pasowego wału korbowego 3 Koło pasowe wału korbowego 4 Śruby osłony paska rozrządu 5 Osłona paska rozrządu http://obrazki.elektroda.pl/8669702800_1...
Poprawiłem
Ta srubka na imbus jest od ustalania wysokości chwytacza spróbuj wkręcić trochę tą śrubę co widać koło ząbków i powinni pójść.
A czy możliwe jest , że "małe rączki" przykleiły łożysko do wałka, bo zauważyłem przy wykręcaniu śruby mocującej koło pasowe, że gwint był posmarowany klejem i odkręcało się potwornie. Nie, łożyska są wprasowane w tuleję zbiornika. Śruba koła natomiast powlekana jest klejem zabezpieczającym przed możliwym wykręceniem/zluzowaniem się.
Witam. Nie wiem jak wygląda to w tym modelu. Ale przerabiałem podobny problem za długiej śruby mocującej koło. Dosłownie o około 1mm a haczyło o wnętrze. I dźwięki dochodziły podczas samego hamowania widocznie inaczej to się w środku układało. Pozdrawiam
"Z" oznacza, że jest to łozysko kryte,i nic nie zmienia przy wymianie.Wyjęcie krzyżaka moze Ci sprawić troszkę kłopotu,ale nie bój się użyć sily.Odkęć śrubę mocującą koło pasowe do ośki bębna,zdejmij koło pasowe,ponownie wkręć śrubę mocującą w ośkę i popukaj dość solidnie w wkręconą śrubę,ciągnąc jednocześnie za krzyżak.Po wyjęciu pozostanie Ci wyjąć...
Urwana śruba wystaje góra jeden milimetr tak wiec nie ma jak jej złapać, koło pomimo podważania trzyma się na tej śrubie, chybocze się lekko na boki, tak więc na gwincie jednak siedzi, jest zblokowane, zostaje mi tylko rozwiercić śrubę. Koło normalnie zejdzie, skoro śruba jest urwana (brak podkładki, więc nic już nie trzyma koła). Nie kombinuj, tylko...
Trzyma go śruba podobnie jak koło pasowe. Odkręć ją a oś bębna wyjdzie z łożyska.
Nie pojęte. Dokładnie. Skoro jest klin to nawet bez śruby koło jest zazębione z wałem. A może mu ten klin wypadł, lub go ścięło. Niech autor się wypowie, niech zdejmie koło z wału i opisze co i jak.
Stawiam na to, że za głęboko wkręciłeś śruby w koło magnesowe i uszkodziłeś cewki koła magnesowego. Musisz zdjąć koło magnesowe (odpowiednim ściągaczem!) i sprawdzić. Swoją drogą, to blokowanie walu za ten dość delikatny element, którego nie można zdeformować, a pod którym znajdują się cewki, to jakaś pomyłka, żeby nie napisać idiotyzm.
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
>>21446230 Dziękuję za odpowiedź, tak wiem że to nie jest zgodnie ze sztuką, normalny 3x1.5 kolory brązowy żółty niebieski. Pytanie czy jest bezpieczne? Co na to elektryk, którzy to zrobił? Nie jest to bezpieczne, bo można dostać, za przeproszeniem po ryju, za fazę na żółto zielonym. Ktoś potem będzie coś podłączał i się niemiło zdziwi, że PE...
Nie czekaj na obserwację zbiorniczka, tylko zdejmij bęben i popatrz na stan cylinderka. W jaki sposób płyn z cieknącego cylinderka może dostać się na śrubę mocującą koło ? Gdzie zacisk, gdzie śruby.
Perkins D390 momenty dokręcania GŁOWICA 1/2"-20 UNF 130-135 Nm KORBOWÓD nakrętka M12x1,25 93-103 Nm GŁÓWNE śruba M16x1,5 190-200 Nm KOŁO ZAMACHOWE śruba m12x1,25 100-110 Nm KOŁO PASOWE śruba M22x1,5 380-410 Nm
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
dzi_dziuś Dzięki za dokładny opis. Z tego co ja już zrobiłem to: Zbiłem osłonę metalową, odkręciłem turbinę oraz plastykową kierownicę. I treaz odkręciłem 4 długie śruby ale silnik jeszcze nie daje się przepołowić. Zostały jeszcze 4 śruby koło samego wirnika, mają słaby gwint i nie mogę sich odkręcić. Rozumie, że jak je zdejme to dostane się już do...
W pralce j.w.w. modelu ukręciła się śruba mocująca koło pasowe do bębna pralki.Jak mi mówił mechanik z warsztatu AGD podobno jest ona wkręcona na jakiś klej. Tak śruba jest wkręcona na klej Loctite Aby wyeliminować działanie kleju należy podgrzać to złącze (śrubę) małym palnikiem gazowym na propan butan i klej puszcza. Czy zna ktoś jakiś sposób aby...
Nie da się założyć tarczy odwrotnie, bo wystająca, środkowa część ze sprężynami tłumika drgań skrętnych oprze się na śrubach mocujących koło zamachowe do wału korbowego
Czyli turbo dobrze pompuje? synchronizacja, czyli poluzować trzy śrubki na kole od wałka rozrządu i delikatnie ruszyć tak? Dokładnie o to chodzi. Obracając wałek wałek w prawo, kąt synchro idzie na minus. Kręcąc w lewo leci na plus. Śruby mocujące koło powinny być dokręcone momentem 25Nm(o ile dobrze pamiętam).
Te śruby są na zewnątrz bębna, zwykle koło silnika. Przed włączeniem pralki trzeba je usunąć- odkręcić tylną ściankę. Ale zacząć od przeczytania instrukcji i będzie prostsze.
Tak to wygląda http://obrazki.elektroda.pl/9531316400_1... Piasta 4 przykręcona jest do wałka rozrządu śrubą 6 Koło 3 przykęcone jest do piasty trzema śrubami 3. Pytam o blachę gdyż w moim aucie blacha ma 2 cypelki lekko wygięte. Ta "blacha" - piasta - FEBI kosztuje w Intercarsie bez VAT 365.72 PLN Dlatego jak masz pogiętą to napisałem...
Wiążesz drutem łapki, napinasz i uderzasz młotkiem w śrubę napinająca ściągacz.
Pierwsze zdjęcie lewy dolny róg PCB koło śruby, czy tam koło gniazda dwupinowego pisze BATT?
Przy składaniu nie podgrzewasz, wkładasz najpierw większe na wał, potem tulejkę a na końcu mniejsze. To śruba powinna wszystko ostatecznie docisnąć i osadzić. Po skręceniu, odkręcasz śrubę i koła nie powinny się luźno obracać. Jeśli się obracają to albo podkładka pod śrubę, albo jedno koło ma niewłaściwą średnicę wewnętrzną (w złym momencie sie klinuje...
Jeśli jeszcze sobie nie poradziłeś to wkręć śrubę w wałek i kilka solidnych uderzeń młotkiem. Bez śruby zniszczysz miejsce na koło pasowe.
Odkręcić 8 śrub torx 40 i koło pasowe, wyciągnąć krzyżak, wybić stare, wbić nowe...
5 lat jeździłem samochodem z urwaną jedną szpilką w tylnym kole... a to tylko skuter który prawie nic nie waży, ja tam bym się nie przejmował i jeździł jeśli pozostałe 3 dobrze trzymają No to brawo ty. Jeszcze rozumiem się na 3 śrubach dokulać do warsztatu, uważając na dziury itp, ale żeby tak na stałe jeździć? Jak ty przegląd dostałeś!? Weź nie wciskaj...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
W tej wersji wynika z rysunku że nie ma potrzeby wyjmowania zbiornika (są zdejmowane boczne osłony) są 2 łożyskowania (firma nie przewiduje naprawy tylko wymianę, ale można) po stronie kola pasowego odkręcić śrubę zdjąć koło odkręcić śruby mocujące łożyskowanie zdjąć łożyskowanie przełożyć uszczelkę łożyskowanie zbiornik na nowe łożyskowanie i zamontować...
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Jak masz ustawioną szczelinę w wałku wydechowym? Widać ją między trzema śrubami mocującymi koło rozrządu do wałka https://obrazki.elektroda.pl/6105090200_...
A czy tą śrubę mocującą koło pasowe mogę jakoś zabezpieczyć przed samoczynnym odkręcaniem,? Tak możesz to zrobić przez nałożenie na gwint kleju ""Super Glue" i dokręceniu nakrętki do oporu. Od czasu do czasu słychać lekkie chrobotanie w łożyskach. Czy powinienem już je wymieniać Im szybciej tym lepiej.Jeżeli tego nie zrobisz teraz później możesz mieć...
Ja to robię tak. Popuszczam śrubę centralna na klucz 18, naciągam koło o głowice dużym śrubokrętem, uderzam niedużym młotkiem w śrubę, koło zeskakuje.
Witam. Od kilku dni jestem nabywcą auta Opel Astra GTC z 2006. Przy kupnie auta nie zwróciłem uwagi na śruby w kołach, okazało się, że 3 śruby są normalne, na klucz nr 17, natomiast jedna to śruba zabezpieczająca koło przed kradzieżą. Dzwoniłem do komisu, gdzie kupiłem auto, niestety to auto sprowadzili w takim stanie, bez tego nietypowego klucza. Byłem...
Na przód dorobić porządny obciążnik z bocznych śrub tych koło kół wyprowadzać płaskowniki do zaczepu i dorobić przyczepkę jednoosiową. Zważywszy na wielkość tego napędu to raczej będzie zabawka a nie poważny mikrociągnik .
Ja takie śruby zawsze usuwam zestawem wykrętaków i żadna się jeszcze ie oparła. Koło na tym atapie uderzone z dwa razy powinno zejść bez problemu, chyba, że jakiś osioł uprawiał wcześniej pornografię którą proponuje kol. Mierzejewski Żadne wykrętaki tylko wiercenie i nowy gwint. Nawet takiej samej średnicy i też wkleić i koło i śrubę. Do kolejnej wymiany...
Przecież masz miarkę koło lewarka biegów taka duża śruba.
Musisz miać ściągacz.Nogami chwytasz koło, a śrubę na wałek. Tylko daj jakąś podkładkę aby nie uszkodzić gwintu.Wkręcasz śrubę i postukujesz w nią "od czoła".Powinno puścić.pozdrawiam.mon ....Nogami chwytasz koło :?: :?: :?: Możesz przesłać zdjęcie jak wygląda taka ekwilibrystyka? :roll:
Koło pasowe nie zachodzi całkowicie na stożek. Śrubę należy dokręcać do oporu i na tym koniec.
Wskazane jest aby to wszystko podłączył elektryk. W piecu masz kostkę zaciskową. Należy podłączyć 3 fazy do zacisku 4,5,6 licząc od lewej, przewód PE do śruby koło kostki po prawej stronie. Ogólnie chyba wszystko jest na schematach. Ze względu na chyba małą twoją wiedzę w tym temacie oraz, że sauna jest z demontażu to właściwym było by aby ktoś z doświadczeniem...
Odkręcić śrubę na środku, zdjąć koło pasowe, odkręcić krzyżak nośny - trzy śruby na końcach ramion i trzy wokół piasty. Potem ciągnąc krzyżak do tyłu wbić oś bębna - poprzez jakąś podkładkę (miedź, twarde drewno, śruba wkręcona w oś - tak, żeby nie uszkodzić gwintu i samej osi), albo ściągnąć za pomocą ściągacza. Po wyciągnięciu krzyżaka wybić z niego...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
koło zamachowe 60nm +90st - nowe śruby docisk 25-30nm
A jak sobie wyobrażasz otwarcie bez odkręcenia śrub. Pozostaje Ci wyłamanie obudowy. Tak samo, jakbyś chciał wymienić koło w samochodzie (na osi będące) bez odkręcenia śrub. Pomyśl trochę. Nie trzeba być specjalistą, aby to wiedzieć.
Da się to zrobić bez demontażu tej osłony Podstawa to odblokować napinacz żeby można było go cofnąć. W jego okolicy jest śruba/zaślepka. Po jej demontażu jest dostęp gdzie wtyka się cienki drucik który odblokuje napinacz.Wtedy kręcisz górnymi wałkami w prawo a płoza się cofa wpychając napinacz. Z tego co pamiętam wyżej jest śruba - chyba ta o której...
Chodzi o śrubę która trzyma koło pasowe?
Jak podchodzą? Bo się mieszczą w koło? W każdym sklepie metalowym dostaniesz takie śruby...
hmm.. tu widzę kawałek gwintu - pozostałość po urwanej śrubie, brak podkładki, brak tej śruby - jak chcesz żeby to koło trzymało się na wałku?
Czyli łożysko koła 280nm, a śruby mocujące koło 140nm. Dobrze sobie to wytłumaczyłem ?
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
Przyczyna może być prozaiczna - poluzowane na śrubach koło. Na pewno od tego bym zaczynał.
Z tego co pisujesz, to wygląda mi na źle wyregulowane koło faz rozrządu albo uszkodzona po stronie wydechu. (Ale warto jeszcze spróbować ustawić w ten sposób.) Przyjmuję że łańcuszek rozrządu jest nowy i masz oryginalne narzędzie do blokowania rozrządu. Co tutaj będziesz musiał ponownie ustawić na znakach i zastosować ponownie blokady rozrządu. Następnie...
to znaczy koło na bębnie? normalnie ,to przecie taka sama jak electrolux odkręć śrubę na kole i sciągnij koło jak nie chce zejść to majsel młotek i schodzi co do łożysk nie pamiętam jak zdejmiesz to zobaczysz jak zbiornik plastikowy to do wyjęcia zbiornik i tam jest normalny simering jak z nierdzewki to krzyżak do zdjęcia
Czy Twoje przednie koło wygląda tak jak na foto? Próbowałeś odkręcić kluczem imbusowym wskazane śruby...
MAN Tgs potrzebuje moment z jakim dokręcić śruby kola posredniego rozrzadu 3 śruby 8mm .Koło w glowicy
Dawno nie robiłem, na trzy nie cztery śruby. Koło pasowe trzyma się do takiego kawałka metalu na trzy śruby a ten jest nasadzony na oś pompy bez klina i zabezpieczony śrubą centralną. Jak tenże jest przestawiony względem osi pompy, masz problem. Pozdr. Koło zębate wchodzi na klina i przykrecany jest śruba
Nie trzeba.Stuknij młotkiem,potraktuj odrdzewiaczem,podgrzej delikatnie środek koła.
Witam, zabrałem się za wymianę rozrządu w moim Oplu, silnik Z16XE niestety już na początku pojawił się problem. Nie mogę odkręcić śruby trzymającej koło pasowe na wale korbowym. Wał silnika blokuję wciskając hamulec na piątym biegu, koło pasowe stoi w miejscu niestety śruba mocno się trzyma nie daje się odkręcić. Podobno to się zdarza. U mnie nie pomaga...
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Wszystko ładnie chodzi linka również. Układ odpowietrzony, koło w powietrzu ręczny zaciągnięty a i tak przy dokręcaniu śrub koło delikatnie się obraca. Może wina klocków że nowe?
Jak koło ma mniejszą grubość to i śruby są krótsze.
Miałem ten sam problem, likwiduje się go przez dokręcenie śruby mocującej koło zamachowe z bębnem - 1 śruba chyba tego nie przemyśleli i śruba luzuje się po pół roku. Ja tak miałem ostatnio odkręciłem tylną pokrywę dokręciłem i jest ok.
Kondensatorek owszem można wlutować. Martwią mnie ścieżki przy śrubie koło loga FCC. Jeśli są tylko zarysowane to ok. Jeśli przerwane to będzie problem.
Na krótko z masą nie chodzi w ogóle się nie uruchamia dałem pod śrubę koło siedzenia pasażera i nic ;/
śruba koło pasowy rozstaw śruba koło odkręcić śruba koło
przeciwzakłóceniowy filtr wystrzelił kondensator prędkość wejściowa skrzyni biegów
radio megane silnik jednofazowy wybija
Alternatywy dla smartfona Tecno z problemami dotykowymi Suszarka Hotpoint TVFM 70 - Bęben nie obraca się: Przyczyny i Diagnostyka