Koło pasowe albo tulejka korbowodu ?
Nie. Przynajmniej nie spotkałem się.
Czyli,od strony skrzyni biegów,gdzies w okolicy czujnika biegu wstecznego? Czyli koło pasowe wału to jest koło, które napędza pasek osprzętu.(alternator, pompa wspomagania itd)
Koło pasowe fiat ducato z silnikiem forda lub rodzina dci/HDI coś pod pasujesz
Załóż takie: FEBI BILSTEIN 24628 i będzie spokój. Dodatkowo sprawdź wszystkie rolki i napinacz, bo to on i rolka alternatora mogą być przyczyną, że co roku wymieniasz to koło pasowe...
Miałem przypadek że się rozlatywało koło pasowe na wale ( gumy w nim się rozsypały i zaczęło dzwonić ).
Witam kolego i co uporales się że drgającym napinaczem wymieniłem już wszystko nawet koło pasowe
Witam, Jesli mowa o silnikach DW10TD, to wal rozrzadu jest ten sam we wszystkich. Kolo pasowe jest rozne, w zaleznosci od daty produkcji. Nie mozna jednak zmienic kola pasowego bez zmiany kalkulatora wtrysku (inna procedura identyfikacji pierwszego cylindra). Pozdrawiam, Georges
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Koło pasowe oryginał czy zamiennik?
No zawsze blokowalem hdi w koło zamachowe. Wiec chyba nie czesto je robiles, zeby nie powiedziec - nigdy. Blokada w kole zamachowym - do odkrecenia/dokrecenia sruby kola pasowego. Blokada w kole rozrzadu - do ustawienia rozrzadu. Blokada w kole zamachowym, tylko w silnikach diesla PSA. DV6, to silnik Forda.
Koło pasowe wałka rozrządu w obu silnikach jest identyczne ?, chodzi mi o zęby koła fonicznego czujnika połozenia wałka
Witam, odpadło mi koło pasowe wyleciała śruba. Mam nowe i nową śrubę, oczywiście silnik już nie pali. Pytanie montując nowe koło pasowe coś muszę ustawiać? Jeśli macie pomysły i ja co proszę o to auto Peugeot 407 kombi silnik 1.6 hdi
W hdi zazwyczaj niema potrzeby ściągania głowicy, bo przeważnie nie krzywi zaworów .Przyczyna leży w przestawionym rozrządzie; ścięty klin na wałku lub za słabo dokręcone koło pasowe.
Oczywiście tylko w silnikach z klinem. Można ta metodą odkręcić. Potwierdzam odkręcałem tak w 1,4 hdi gdy klientowi na drodze rozpadło się koło pasowe na dwie części a do domu daleko W jakimś oplu jak nie miałem narzędzi to poprosiłem kierowce o wrzucenie 5 biegu i hamulec do oporu a ja pod maska z rurka metrową i tez poszło Dodano po 4 Robiłem kiedyś...
Posiadam akurat 2.0 HDI RHR ale w C5. Czujnik położenia wału jest na wierzchu, nie jest pod kołem pasowym. Wystarczy koło ściągnąć i mamy go na dłoni. Nie trzeba ściągać nawet żadnych osłon czy nadkoli. No chyba, że konstrukcja 407 jest zupełnie inna... Skoro nie widać obrotów silnika, to nie ma opcji - albo czujnik albo wiązka. Mimo, że wymieniony...
Masz nr z tego alternatora? Może koło pasowe za duże i za wolno kręci się alternator.
Może być, że co 120. W 1,6HDi mówią że co 250 tyś. Sprawdź koło pasowe wału /dwumas/.
Mój silnik to 2.0 HDI 16 v
Pewnie zatarła się sprężarka klimy, stanęło koło pasowe i zjarało pasek pk.
Nie jest skomplikowana, jedna srubka na klucz 8ke, szukaj koło koła walka rozrządu. Na yutube. Nie w 2.0 HDI w Xsarze, tam jest na kole zamachowym. 1.6 HDI i nowszych 2.0 HDI jest za kołem pasowym przy wale rozrządu, nie wałku. A przy kółku wałka rozrządu jest czujnik położenia wałka, a on mam za zadanie sprawdzić synchronizację. Wału odpowiada za...
często w silnikach HDi peugeota pada koło pasowe-jest zrobione z czegoś ala guma po pewnym przebiegu rozpada się coś w środku i słychać takie właśnie objawy..może tutaj jest podobnie
Porównaj numer czujnika wału korbowego i czujnika rozrządu z jednego i drugiego silnika. Dodano po 2 Jak skasujesz błędy to przy próbie kręcenia rozrusznikiem już masz błąd synchronizacji? Jak tak to spróbuj ster z dawcy wsadzić i kręcić wtedy( jak immobiliser pozwoli). Ciekawe czy na sterowniku dawcy błąd synchronizacji będzie Dodano po 1 Ok doczytałem...
A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte? Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.
Mam zużyte koło pasowe wału.Wymienie je i napisze czy pomogło.
akumulator miałem wyciągnięty a koło pasowe wymienione jeśli mowa o dolnym
Tam jest koło pasowe ze sprzęgłem i uspokaja pasek przed drganiami.
wina nie musi być w złym ustawieniu rozrządu może czujnik położenia wału jest przyczyną,bądz wałka rozrządu,jeżeli auto chodzi równo na plaku to zawory napewno nie są uszkodzone,podpiąć trzeba pod dobry komputer i odpalic na plaku i sprawdzić sunchronizacje wału z wałkiem i ciśnienie na listwie,a ten dziwny hałas to czasem nie rozlatujące się koło pasowe?
Witaj. A jak dawno wymieniałeś koło pasowe, Może to jest przyczyną.
U mnie koło pasowe z tłumkiem drgań (306 2.0 HDI (RHY)) z dnia na dzień się sypnęło. Wiosną zajechałem do teściów i wszystko ok. Na następny dzień z rana odpalam i klekocze niesamowicie. Po rozgrzaniu dźwięk był cichszy ale był klekot. Koło pasowe było do wymiany. Widoczne były ślady zużycia koła. Tutaj może być dopiero początek. Na mrozie guma inaczej...
Porządną kłódkę zakładaną na koło pasowe lub łańcuch łączący felgę z turbiną.
A czy żeby sprawdzić ta tarcze to muszę chyba koło pasowe zdjąć tak z zewnątrz to nic nie widać jedynie co to palcem mogę sprawdzić
Zdjąć osłonę rozrządu i zobaczyć pasek. Albo zdjąć koło pasowe (nie prasowe) i zobaczyć czy za kołem nie nawinęło paska.
Jeżeli używasz auta jako typowego dostawczaka po mieście, to wystarczy 1,9D nieśmiertelny, ale mułowaty. Jeżeli jeździsz w trasy, lepiej kupić HDi. Jest bardziej żwawy, mniej pali, większa kultura pracy. Jedna z wad to wrażliwe wtryskiwacze, turbina, koło pasowe. W zasadzie te wady mają wszystkie silniki Common Rail i DCI.
I ta śruba dokręcająca koło pasowe jest w stanie to utrzymać żeby się nie okręciło o te przypuśćmy 5mm?
Przecież napisałem KOŁO PASOWE. To, które napędza pasek osprzętu. Jest zbudowane z dwóch pierścieni metalowych połączonych warstwą gumy. Koło zamachowe masz po drugiej stronie silnika.
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
Blokady muszą być. Koło na dole ma klin, ale jest to klin "luźny" co i tak nie robi problemu, bo musisz mieć blokady. A procedura jest jak każda inna, czyli zdejmujemy osłony, blokujemy koła, zdejmujemy koło pasowe, dolną osłonę, luzujemy napinacz, pasek wyjazd, rolki wyjazd, pompa wyjazd. Składasz w kolejności odwrotnej.
Witam kolegów , Mam kłopot z silnikiem 1.6 hdi , a mianowicie : Zakupiłem silnik który nie miał paska rozrządu i zdjęte było koło pasowe wraz z tarczą magnetyczną . Ustawić pompę paliwa i wałek rozrządu zrobiłem tylko pytanie , jak ustawić wał i tarczę magnetyczną , zakupiłem nowy zestaw . Czy jest na to jakiś sposób ??? Bardzo proszę o porady , ewentualnie...
Dolne koło pasowe było zmieniane. Nie zdejmowałem koła od wałka rozrządu i nie bardzo wiem jak ono jest osadzone. Czy ma jakieś znaki?
jeśli sterownik nie widzi obrotów z czujnika wału a wiązka sprawna to pozostaje kwestia samego czujnika bądź sterownika (zostaje jego sprawdzenie na stole) pytanie czy na oscyloskopie widać, że czujnik wysyła impulsy?? zakładamy, że instalacja sprawna i koło pasowe nie zakłóca działania czujnika oraz, że rozrząd jest OK
W 2.0 to było bodaj 16 mm zaszlifowane do 8 albo 10. Zmiesrz średnicę czujnika i daj taki sam pret tylko zatocz albo zaszlifuj w stożek to zawsze pewnie trafi w koło zamachowe. Na allegro masz pod hasłem blokada 2.2 hdi wyskakuje fordowska ale gdzie to od wała sie wtyka? chyba zamiast koła pasowego.
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Problem rozwiązał remont którego dokonałem z kolegą, najpierw zaczęliśmy od wymiany paska klinowego, napinacza, rolki, koła pasowego, potem cały rozrząd(co ciekawe był jeszcze oryginalny PSA, przy wymianie na liczniku 118 tys. km , poduszek pod silnikiem bo szarpało, amortyzatorów, tarcz i klocków, przy okazji przeczyściliśmy zaworek podciśnieniowy...
Witam !! Według mojej wiedzy w tym silniku nie ma regulacji luzu zaworów są hydrauliczne popychacze. A jeśli Ci coś stuka metalicznie i to na zimnym silniku , to na 99 % jest to koło pasowe osprzętu, zawierające tłumik drgań. Ale może się mylę , moja żona ma C3 z tym silnikiem i stąd moja wiedza. Pozdrawiam !!
I jeszcze jedna rzecz, o której poniekąd wspomniał Jurek, czy koło pasowe wałka rozrządu w starym i nowym silniku jest takie samo ? Spotkałem, co prawda w fieście 1,4 tdci, ale to praktycznie bliźniacze silniki, że w zależności od modelu/roku produkcji koła w miejscu, w którym czujnik wałka odczytuje jego położenie różnią się (niby synchro masz, ale...)
Witam kolego ja też tak miałem z Jumperze 2.2 hdi 120 km tez miałem takie stuki i też nie wiedziałem cosie dzieje czytałem w necie i pisali że to tłok pękł itp a to łańcuszek rozrządu i pewnego razy wróciłem Jumperem z trasy i zobaczyłem pod nim olej że kapie koło pasowe te co jest z prawej strony silnika tak jak się siedzi w busie rozwaliło sie i to...
Problem rozwiazany. Okazało się że było to koło pasowe na wale. Guma która tłumi drgania itp już się wypracowała i dlatego tak klepało. Po wymianie kola wszystko ucichło. Dzieki za pomoc
One nie mogą mieć sprzegiełka więc ok. Jeśli alternator wymieniałeś na identyczny to podmień jeszcze akumulator, bo możliwe że za bardzo obciąża układ. Kiedyś robiłem mercedesa a klasę z start-stopem i problem był taki, że ktoś wcześniej założył niewłaściwy pasek napędu - musi być ze 'specjalnej' gumy. U mnie zerwało koło pasowe wału i właśnie z urwanym...
Już po "bólu". Okazało się że stuki na wolnych obrotach powodowało uszkodzenie koła pasowego, trudne do lokalizacji na słuch a i wizualnie nie możliwe ponieważ z zewnątrz wyglądało OK. Całość operacji to wymiana: 1. Koło pasowe rowkowe (2150011) - 286.06 zł; 2. Koło napinacza (56630) - 225,41 zł; 3. Koło napinacza (APV1028) - 131,15 zł; 4. Pasek wzdł....
Witam wszystkich, ostatnio wybrałem się samochodem do miasta, wyjechałem za bramę lecz samochód zaczął tarpać a następnie zgasł. Okazało się, że rozwarstwił się pasek napędu alternatora i co potem się okazało kręcił się w koło pasowe i uszkodził czujnik położenia wału. Czujnik wraz z pasek został wymieniony lecz auto kręci a nie chce odpalić, możecie...
Czy wadliwy może być elektromagnes na kole pasowym przez luz ? Nie bardzo, bo czujnik nie czyta z koła pasowego a z koła rozrządu. Jak pchniesz na pych pali? To może sprawdź spadek napięcia przy kręceniu co? Dzięki za zainteresowanie , ciśnienie na listwie 200+ sprawdzane. Na popych też pali od strzała i potem zapala cały czas do kolejnej awarii. Widzę...
Wszystko jasne - problem rozwiązany. Winne było koło pasowe z tłumikiem drgań - to ono powodowało stuki. Wymienione na sztywne koło. Polecam - tańsze i wytrzymalsze. Tyle aut jeździ na sztywnym kole i do dziś żyją duchem swojego ciała ;) Pozdr.
Oznaczenia z dowodu to 206 XA 1.4 HDI, 8HZ. Zakupiony silnik to również 8HZ. Sterownik to BOSCH 0281012528, EDC16C34, 9663475680. Różnica w skrzyni biegów polegała tylko na podłączeniu cięgien czy jak tam to się nazywa. Koło pasowe nie było wymieniane. Dziś mechanik mi się przyznał że przy podłączeniu komputera wyskakuje komunikat 33 - dioda LED stanu...
Dzień dobry, Może tutaj ktoś coś wymyśli, bo z mechanikiem wyczerpaliśmy już pomysły :/ Rozgrzany silnik (a z nim cała buda) wpada w wibracje na wolnych obrotach jeżeli temperatura na zewnątrz jest poniżej 18 st. C. Jeżeli jest powyżej 20 st. C, to wszystko jest OK. Sprawdzone (ew. wymienione) zostały do tej pory napęd paska klinowego (napinacz, koło...
Ja zakładałem komp z Citroena Xantii 2,0 , ma wbudowamy map sensor , tylko jakiś potencjometr 3 przewodowy masa,5V,sygnał musisz jakis zaadaoptować sobie. Aby widział obciażenie .Można od hdi np. Steruje to to zapłonem elegancko. Koło 60-2 załozysz sobie.Wtryski i reszta dupereli mu niepotrzebne. Albo od f126el tylko zabawa z kołem pasowym aby dobrze...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Ściągnąłem pasek, faktycznie sypał się (chociaż ma 4 miesiące), po zastosowaniu tego preparatu do pasków trzymał się tak dobrze, że małe kawałeczki rowków były wbite w koło pasowe pompy wspomagania. Ale jeśli chodzi o ułożenie paska to niestety ale założyłem go tak samo. Ponieważ, żeby go ułożyć wg schematu kolegi wyżej to po pierwsze pasek jest za...
Jeszcze a propos tego klekotania silnika - jeżeli wydobywa się z prawej strony (samochodu) z okolicy prawej wnęki koła to sprawdź koło pasowe paska osprzętu na wale - te koła często rozsypują się (jeżeli nie wiesz o co chodzi to jego uszkodzenie nie musi być na pierwszy rzut oka oczywiste, daj do obejrzenia mechanikowi). Jazda z takim kołem grozi uszkodzeniem...
Witam ma problem z peugotem 307 2.0 hdi 90km, mianowicie na biegu jałowym przenosi mi drgania na karoserie najbardziej czuc te drgania przy gwałtownym ruszaniu a 1 i 2 biegu. wymieniłem 2 poduszki z wyjątkiem tej od skrzyni biegów sprawdziłem koło pasowe, drążki ok, filtry paliwa i powietrza też juz sam nie wiem co to może byc proszę o pomoc.
Po zebraniu wszystkich części chcę zabrać się za składania, ale oczywiście pioblemem są pokręcone przez producenta instrukcje. Ogólnie to mam jakiś nietypowy silnik, do którego instrukcji nie znalazłem. Na wałku rozrządu koło zębate jes przykręcone tylko jedną główną śrubą, więc pasek zakłada się chyba jakoś inaczej. Wygląda to jak w silniku RHV czyli...
Witam. Mam problem z Jumperem. świeci się kontrolka silnika, podjechałem do jednego warsztatu i odczytali mi błędy ze sterownika. błąd który powoduje zapalanie kontrolki to: P1320 niestety nie spisałem opisu błędu, ale w programie cdif był opisany mniej więcej jako czujnik pozycji pierwszego cylindra ( czy jakoś tak). w Autodacie znalazłem ten błąd...
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Witam Mam Peugeota Partnera 2.0 HDI z 2002 r, 180kkm przebiegu. Nigdy nie był demonem szybkości ani przyspieszenia, ale dla mnie wystarczał. Na wiosnę, z powodów stuków i szumów w silniku, będąc w stanie pomroczności jasnej, oddałem go do ASO. Okazało się, że szumy pochodzą ze sprzęgła i, za wielką kasę, naprawiono sprzęgło oraz wymieniono, podobno...
To kup sobie peugeota 206 1.4 hdi, spala ok 4-5l/100km na trasie lub słabszego zwykłego 1.9 diesla , trochę słabszy ale wiesz że jest bez turbo, comon rail i nic ci się nie popsuje, spalanie ok 6l/100km na trasie. Masz więc małe opłaty, niska eksploatacja a i blachy wytrzymają dłuszży czas bo mają podwójny ocynk-gwarancja producenta to 12 lat na perforację...
Witam serdecznie, Mam Głośny problem z silnikiem 2.0 HDI 90km system wtrysku Bosch. Silnik w zasadzie chyba trzyma serie jeśli chodzi o moc ale od momentu kiedy stałem się jego posiadaczem wydaje irytujące dźwięki. Myślałem że jest to jakaś błahostka, jakiś rezonans pochodzący od niedokręconej blachy. Samochód wydaje dźwięk jakby to był traktor lub...
Witam. Mam problem z kołem pasowym w Peugeot Boxer 2.2hdi z 2007 r. Chodzi o to, iż wymieniłem już trzecie koło w tym roku a każde z nich to koszt 550 zł. Po przejechaniu około 3000km koło zaczyna tragicznie walić dosłownie. Dźwięk wydawany podobny jest do metalicznego. Po ściągnięciu koła okazuje się, że koło nadaje się do wyrzucenia tzn ma ogromne...
Witam serdecznie Post poniższy jest moim drugim na całym forum zaś temat z tego co widzę był przerabiany kilkunastokrotnie jednakże takiego przypadku i zarazem pytań z nim związanych nie znalazłem. Ok zacznę od początku. Jestem szczęśliwym posiadaczem XP 2.0 HDI 90 KM 2003r. ponad 350 kkm ma przejechane (choć licznik mówi co innego). Posiadana wersja...
koło pasowe koło pasowe mercedes laguna koło pasowe
renault laguna ekran połączenia kostki stacyjki dorobi kluczyk renault
toshiba satellite sterowniki philips 42pfl5008
Lokalizacja przycisku reset w piecu Beretta Effects on/off w sprzęcie muzycznym i oprogramowaniu