Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
Witam jestem nowy na grupie przychodzę z problem Audi a4b6 2.5 163km tdi podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny wyskoczy checke Engine zgasiłem auto przy kolejnej próbie odpalenia auta auto kręci o... Bezpośrednia odpowiedź Silnik gaśnie, bo sterownik pompy wtryskowej (J399) nie komunikuje się z ECU (błąd 01318). 00532 potwierdza zakłócenie zasilania,...
Witam kolegę. Problem był jak już kupiłem ciągnik. Więc tak jeździłem. Później zrobione zostały wtryskiwacze nie pomogło, pompa wtryskowa została zrobiona koszt 1800 zł w Białymstoku. Dalej było tak samo ( robione rok więcej temu) teraz znowu się za to wziąłem i znów wtryski lały więc znalazłem numery katalogowe i takie wszystkie końcówki nowe i ustawione...
Witam panów!!! otóż dzisiaj po odprawieniu z warsztatu ostatniego klienta ponownie podszedłem do scenica. Silnik wystawiłem na allegro i miałem zamiar czekać aż się sprzeda, żeby kupić zwykłego DT ale ten problem nie dawał mi spać więc ponownie do niego podszedłem. Odgiąłem więc jedna rurkę która szła od pompy do wtrysku, podłączyłem wtrysk i na wyciągniętym...
moje pytanie gdzie sprawdzić czy są opiłki, u mnie tez wyskoczyły błędy p1211, oraz p0251, Te błędy nie są od razu równoznaczne z wystąpieniem opiłków w układzie paliwowym. Tym niemniej opiłki produkuje pompa wtryskowa, wędrują do wtrysków i przelewami oraz powrotem paliwa wracają do zbiornika samochodu,a stamtąd wędrują do filtra paliwa. Więc najprostsze...
Witam wszystkich i mam takie pytanie w sprawie pompy wtryskowej a mianowicie jeśli jest żle złożona pompa tzn że wtrysk nie jest na 1 cyl a na 3 to jest możliwosc ze auto odpali?
Niestety, to wymaga specjalistycznych narzędzi. Kolejność sprawdzania: wtryski,ciśnienie,pompa.
Moze być uszkodzony komputer ,któryś z czujników ,TPS,wtrysk sprężarka, pompa paliwa , świeca itd. Bez pomiarów i diagnostyki o naprawie nie ma co mówić. W pierwszej kolejności trzeba zmierzyć ciśnienia w; cylindrze , na pompie paliwa i sprężarce.
Skoro jak mówisz masz iskrę sprawdź czy jest ciśnienie na listwie wtrysków, ale skoro słyszysz pompę to pewnie jest, więc w pierwszej kolejności pozostaje sprawdzenie czy wtryski są sterowane. Wypnij kostkę z jednego wtryskiwacza i wepnij żarówkę od stopa czy kierunkowskazu, powinna błyskać podczas kręcenia.
Popatrz w którą strone kręci sie pompa, kolejność wtrysku to 1342. Na pompie masz znak do blokowania, to jest cylinder 1. To powinno Ci starczyc.
Z tego co pamiętam to silnik BMW. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności wtryski na przelewy a później najlepiej na odpowiedniej maszynie i pompa wtryskowa. Przed rozebraniem proponowałbym wykonać diagnostykę komputerową a szczególnie podgląd temperatur i innych parametrów takiej jak ciśnienie CR korekty na wtryskach itd.
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Problem z pompą Ursus C-360 3P Witam, mam problem z pompą. Od początku traktor odpalał na dotyk, równo pracował aż do momentu, gdy odcięło mi moc i słychać było, że silnik jeszcze pracuje na jednym cylindrze, ale zgasiłem od razu, żeby nie narobić więcej problemu, i zdemontowałem trzy wtryski i zawiozłem na sprawdzenie. Dwie końcówki lały i zostały...
A jak ustawić kąt wtrysku ?? I jaka powinna być kolejność rurek od pompy do wtrysków np ( pierwszy od góry od silnika to pierwszy wtrysk )
Lucas jak dla mnie to troche smietnik syzbko padaja, regeneracja kosztuje majątek, mało kto to robi i bóg wie ile bedzie jezdzić Oczywiscie, ze istnieje mozliwosc, najważniejsze jest to zeby koło od pompy wtryskowej było mniej wiecej takich samych rozmiarów (mozna wtedy dac dluzszy lub krotszy pasek) i miało identyczne zęby na pasek rozrządu, zeby Ci...
Jeśli już wykluczysz sprężarkę, w następnej kolejności winowajcą mogą być tulejki pompo-wtrysków! W razie "wu" nie kupuj podrób! Wymienia się to takim przyrządem...
Ale z tego, co widziałem i wyczytałem, to pompę można ustawić tylko w jednej pozycji względem rozrządu... Po jej wyciągnięciu przekręciłem nią kilka razy (kołem pompy). Czy to ma jakiś wpływ na podawanie paliwa na kolejność wtrysków? Koło pompy jest na klinie, a ustawienie jest możliwe tylko w jednej pozycji Dodano po 3 Więc koło zębate wału korbowego...
problem rozwiazany:D niewlasciwa kolejnosc przewodow paliwowych (pompa - wtryski)
z mieniłeś pompę i wtryski czy tylko pompę ?
Ten silnik wygląda mi na C20NE stosowany w Vectra A, w pierwszej kolejności sprawdź to co radzi Kol. elektrit nr. tego przekaźnika 90 225 811 - zasila on wtryski i pompę paliwa (lubi mieć wewnątrz zimne lyty). Cewkę możesz sprawdzić omomierzem, ale muszę wiedzieć jaki to typ cewki - chodzi mi o jej kształt. Nr. tego sterownika to ten 90.... i do podstawienia...
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Witam mam problem z brakiem ciśnienia paliwa w Vw t6 2.0 TDI 150km A mianowicie nie generuje ciśnienia wogole na listwie brak ciśnienia coś tam leci jak pompa wstępna podaje paliwo w rzeczywistych ciśnienie pokazuje 2-5bar . Co sprawdzone : Pompa wstępna podaje paliwo Filtr drożny Rozrząd na swoim miejscu Podmieniony zawor na pompie I listwie Brak opiłków...
Rozregulowałeś pompę. W pierwszej kolejności do ustawienia poczatek wtrysku przyrządem zegarowym a dopiero potem możesz sie pobawic dawką. Pompa bosch bezproblemowo działa z wtryskiwaczami lucasa pod warunkiem że są przystosowane do tego samego silnika więc dla pewności zamontowałbym oryginalne wtryski.
Musisz zdjąć dekiel zaworów, po wałku rozrządu poznasz kolejność. Do ustawienia i tak jest konieczne zdjęcie dekla. Na wałku pompy wtryskowej klin wyznacza wtrysk.
Czemu akurat wtrysk? Pompa jest pierwsza w kolejności.
Luzów nie znam. Trzeba poszukać. Kolejność wtrysku masz na pompie wtryskowej. Prawdopodobnie 1342. Patrzysz na rurki.
Poluzuj rurki na wtryskach. Kręcąc silnikiem złapiesz takie położenie, że pompka w baku przeleje na wtryskiwacz. Zakręcasz tą rurkę i kręcisz silnikiem do następnego wtrysku. 1342 kolejność. Inaczej będzie dużo kręcenia, a i pompa VP może nie wydolić. Pompkę uruchamiałem plusem na bezpieczniku.
A tak poza kolejnością. Jak podasz plusa na wtryski to pompa też rusza?
Witam grupowiczòw mam problem z odpaleniem silnika andoria SW266kreci i nie moze zlapać na zaciąg załapie ale zaraz gasnie o co w tym moze chodzić (at)ElektrodaBot AI: Robiles cos ostatnio przy silniku ... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęściej winny jest układ paliwowy: po 4 latach postoju w zbiorniku i przewodach znajduje się zdegradowany...
Ciężko stwierdzić, albowiem np. w moim 1.9TDI pompa nie była szczelna i cofało się paliwko, wtedy musiałem kręcić i jakimś dziwnym trafem bez odpowietrzania odpalał. Proponuje sprawdzić w pierwszej kolejności ciśnienie na garach, potem wtryski i ciśnienie pompy. Dopiero wtedy można dalej coś "myśleć".
1-Tak 2-Tak 3- Ubytku oleju nie będzie jak coś to jego nadmiar. Ale jeśli gdzieś niby wyparuje to a nie znajdziesz miejsca to uszczelniacz na wałku pompy. 4 Tak beż ściągania chłodnicy. Odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia. Przewody paliwowe dochodzące do pompki i powrót z pompy. Później pokrywę koła rozrządu pompy. w tym momencie ustawiasz znak na...
Ustaw luz zaworowy, 0,25mm zgodnie z kolejnością, sprawdź i wymień wtryski nie koniecznie nowe, po regeneracji w u-c360 spisują się za zwyczaj lepiej jeżeli są ustawione lekko więcej niż 160 czyli tyle co ustawa przewiduje. Sprawdź przez gniazdo wtrysku czy przy otwieraniu zaworu ssącego na pierwszym tłoku, tłok jest w GMP, jak już mówił kolega wyżej...
Nowej pompy tak szybko nie załatwisz. Popieram trzeba ustawić zapłon. To przestawienie wtrysku na inny cylinder, może być spowodowane przez nie orginalne rurki wysokiego ciśnienia, np. nie od tej pompy. Widziałem juz taki przypadek, że kolejność wtrysku się zgadzała, natomiast pompę trzeba było przestawić o + 45 st., bo rurki do poszczególnych wtryskiwaczy...
Zaciśnięcie przewodu powrotnego nie powoduje istotnych, zauważalnych różnic. Udało mi się pożyczyć drugą pompę na testy. Używana, ale niby sprawna. Pomiary w zasadzie pokazują to co na mojej, czyli na biegu jałowym ok 8 bar, po podniesieniu ubrotów do 1200 trochę wzrasta, a powyżej spada. W czasie jazdy 6-7, spada minimalnie w okolice 4 bar. Więc teraz...
Koledzy wcześniej słusznie zauważyli, że skoro pompa nie podaje paliwa na wtryski to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy N109 dostaje 12V a jeśli dostaje to czy nie ma czasem spalonej cewki.
Witam :) Kolejność postępowania jest następująca 1. Pozdejmuj rury żeby sobie benzyna odparowała, pozostaw otwarty korek oleju itp. Wymień filtry i olej, najlepiej korzystając ze słońca bez odpalania zlej olej, zalej jakiś tańszy, przejedź na nim jakiś kawałek i znów wymień żeby wypłukało silnik, a żeby nie jeździł na tym rozrzedzonym oleju. 2. Musisz...
i luzuj nakrętki od powrotu z wtrysków, po kolei i delikatnie aby silnik nie zgasł. Kolego... Po czterech latach te rady chyba już są nieaktualne. Zresztą o jakich nakrętkach mówisz - to jest fordowski układ CR tdci, powroty (poprawnie przelewy) na wtryskiwaczach nie mają żadnych nakrętek, tylko plastikowe zapinki. Przelewy tutaj nie idą do zbiornika,...
Witam serdecznie! Przejdę od razu do mojego problemu. Jest mi bardzo pilnie potrzebny schemat, zdjęcie pompy, na której będzie widoczna pompa, wraz z rurkami i wtryskami. A najlepiej, gdyby ktoś mógł znaleść chwilkę czasu i napisać kolejność podłączenia rurek. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
USTAWIANIE POCZĄTKU TŁOCZENIA Warunki wstępne: * Mechaniczne ustawienie podstawowe silnika i * naprężenie paska zębatego w porządku Wykręcić odpowietrznik pompy wtryskowej. Wkręcić końcówkę pomiarową KDEP 1880 (M10) lub KDEP 1085 (M8). Do końcówki wstawić czujnik zegarowy ze stopką pomiarową. Naprężyć wstępnie czujnik zegarowy i dokręcić śrubą mocującą...
kolejnosc jest taka: Sygnał z czujnika walu, masa na przekaznik pompy, iskra, wtrysk. suck, squeeze, bang!
To w pierwszej kolejności trzeba sprawdzic.
Sprawdź zawór mechaniczny na listwie. Dodatkowo cały układ do sprawdzenia pod względem opiłków w układzie. Tam siedzi perkins czy sisu? Zawór mechaniczny był wymieniany, chyba, że nowy jest trefny. sprawdzę kwestię tych opiłków. Silnik jest Perkinsa. Dodano po 1 Albo puszcza zawór na listwie albo wtryski przelewają. Wtryski w pierwszej kolejności do...
Witam. Ja bym powiedział, że ten drugi cylinder z którego nie kopci po prostu nie pracuje. Sprawdź w pierwszej kolejności ciśnienie na obydwu cylindrach. Następnie sprawność wtrysków oraz pompy wtryskowej. Ciśnienie smarowania jest ok?
Jeżeli są skoki ciśnienia to do sprawdzenia w pierwszej kolejności pompa a dokładnie regulator ciśnienia, oraz wtryski. Problem tak powszechny w tych samochodach że nawet nie powinieneś zakładać tego tematu bo odpowiedź na twoje pytanie znajdziesz w kilkuset identycznych tematach. Podstawą jest diagnostyka, odstaw auto do mechanika i niech się On martwi,...
jeżeli brak zasilania na pompke i wtryski no to w pierwszej kolejności przekaznik główny (dasz sobie rade, prosty silnik:D)
Nowy problem, silnik zaczoł kopcić, fachowiec kazał przywieść wtryski i pompy, wszystko wymontowałem uprzednio poznaczyłem, okazało się że jeden wtrysk był pęknięty a drugi lał, ostatni ok , fachowiec wszystko wyczyścił i oznaczenia znikneły (kolejność mam nadzieje zachowałem ale dokładnej pozycji niestety nie udało się odtworzyć ). silnik odpaliłem,...
Witam, Proszę sprawdź jak wygląda wtrysk CR. I przyjrzyj się co tam masz. Prócz pompy wysokiego ciśnienia masz również: Ogranicznik maksymalnego ciśnienia, regulator ciśnienia sterowany z ECU, Przetwornik ciśnienia do pomiaru tegoż ciśnienia oraz same wtryski. Może problemem jest regulator ciśnienia, gdyż to on reguluje właściwe ciśnienie. Problemem...
Cześć w pierwszej kolejności zrobił bym test przełewowy wtryskiwaczy, na razie ich nie wyciagaj. Podaj wartość. Może okażą się sprawne i wina będzie po stronie pompy W tryskowej.
Mam taki sam silnik w Audi. Jeżeli u mnie były by takie objawy to zacząłbym od najprostszych rzeczy: 1) Sprawdź czy nie pomylono wtrysków, może poprostu zamieniłeś kolejność wtrysków i stąd cały ambaras, chociaż kształt rurek paliwowych powinien nie pozwolić na to 2) sprawdź ustawienie rozrządu( być może pasek przeskoczył albo źle ustawiony-zsynchronizowany)...
Rozumiem że na gazie chodzi ok, a gaz jest starej generacji na mixerze? Wtedy można wyluczyć czujnik położenia wału, bo bez niego nie było by iskry. Jeśli czujnik wału dostawał by głupawki przy wyższych obrotach, co się zdaża (ale rzadko), to taktowania wtrysku też mogą padać, ale wtedy iskry też by nie było, więc nie pracował by na gazie. W pierwszej...
Cześć, zadajesz tu pytanie bo rozumiem że się nie znasz i chciałbyś wymienić jak najmniej i najtaniej aby auto jeździło i o to chodzi. Tylko dla niektórych osób może być ciężko coś podpowiedzieć z Twojego opisu. Jeżeli to coś zmieni to Man sam mówi o odchylce okolo 5 %. Pompa i wtrysku to przeważnie blad 3779,80. W manie wtryski się sprawdza na aucie...
Świece żarowe, końcówki wtrysku, kompresja, pompa, zapowietrzony układ, przelewy. Może nie w takiej kolejności, ale jest co sprawdzać. Każda opcja możliwa, łącznie z kombinacjami mieszanymi.
Posprawdzać zasilanie, wtryskiwacze, zaplon. Iskra jest, wtryski kluczowane i zasilane? W drugiej kolejności ciśnienie paliwa wychodzące z pompy. Najbardziej podejrzana jest właśnie pompa.
pompa niskiego ciśnienia nowa dymu niema żadnego korekty a kompie są minusowe na 1 2 3 4 6 wtrysku w okolicy -1,25 na 5 jest + 5.6 i była zapieczona końcówka wtrysku teraz jest nowa ale nie pomogło sprawia wrażenie jak by nie pracował na jeden jak wyłączę wtrysk kompem obojętnie który to zaczyna równo pracować wydaje mi się że ma za mało paliwa a jak...
Witam. Jestem nowy na forum. Posiadam VW Lupo 1.7 SDI (AKU) i, z racji chęci modyfikacji, chciałbym włożyć do niego turbo. Poczytałem różne tematy. W pierwszej kolejności chcę zmienić pompę wtryskową, zrobić M-TDi. Posiadam pompę od Golfa 1.6 TD z boost-pinem. Czy góra pompy z turbodiesla pasuje zamiast nastawnika, czy lepiej nie bawić się w to? Nie...
Witam. Od 2 lat coraz bardziej smoli mi w widocznym miejscu. Na zdjęciu to ja widzę okopcenie z dziurawego wydechu (uszczelka między kolektorem a tłumnikiem). Normalnie śmiga, pali od strzała. tylko ostatnio na wolnych obrotach czasami przygasał. A teraz jak zaczołem drapać coraz mniej siły miałem i wrażenie że nie pali na jeden tłok. Ustawiałeś zawory?...
Należałoby się upewnić, że wiązka świec żarowych nie jest uszkodzona (czy dochodzi napięcie do poszczególnych świec) i czy faktycznie wszystkie świece żarowe są sprawne. W dalszej kolejności, to sprawdzenie wtryskiwaczy, sprawdzenie kompresji silnika, pompa wtryskowa. Te czarne chmury to niewłaściwie spalane paliwo, spowodowane przez np. niewłaściwe...
Witam. Ja mialem bardzo podobny przypadek tylko w silniku 90 KM. Samochód zapalał normalnie, ale nie wchodził na obroty. Przy próbie jazdy spadała moc i gasł. Kilku mechaników kombinowało, podłączali komputer, zmieniali ustawienia kąta wtrysku, pompa była wyciągniętą i pojechała do " fachowca". Niby wszystko OK, kilka stów poszło w błoto, i dalej ten...
Wracając do pogorszenia się odpalania samochodu i zapalania się co jakiś czas kontrolek świec i engine czy przypadkiem przy rozbieraniu pompy wysokiego ciśnienia w serwisie nie przestawił się rozrząd?
Witam mam problem ze starą omegą z silnikiem c20ne.Kilka dni temu pompa paliwowa przestała działać została wymieniona na nową. Po wymianie oraz odpaleniu silnika (odpala odrazu bez problemu) przy dodawaniu gazu (póki silnik jeszcze jest zimny) wkręca się do odcinki z mała "dziurą" w obrotach, niestety gdy silnik dojdzie do 90stopni silnik zaczyna przerywać...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
Cześć po wyczyszczeniu pompy paliwowej matiz działa trochę lepiej ale problem z odpalaniem rano na zimnym silniku pozostał do wymiany w następnej kolejności pewnie są wtryski co o tym myślicie ? Dodano po 43 Odpinałem też sterownik Stag 200 Go Fast i za bardzo to nie pomogło :)
Mechanik jest spoko przez ostatnie 20 lat zrobił mi już pewnie 7 albo 10 silników. Fakt że były to silniki starszej generacji z innymi pompami wtryskowymi. A co do zlecania napraw fachowcom ma złe doświadczenia z zakładem z Iławy. W TM 190 urwał się zawór silnik do naprawy koszt prawie 30 tys. netto i 3 dni walki z odpaleniem ciągnika bo fachowcy pomylili...
aha przejrzalem Twoj wsad wiec tak wszystkie mapy sa na wierzchu ,ols znajduje 35 ,kolejnosc w jakiej wystepuja : egr,limiter turbo,turbo,zadanie kierowcy,ogranicznie momentu,paliwo,napiecie na pompie,kat wtrysku ,wiec masz 7 map i jeden jedno punktowy ogranicznik na soft nie patrzylem ale pewnie jeszcze wyszukuje/mozna znalezc : N75 limiter kata wtrysku...
Więc tak, podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo z poluzowanej nakretki wtrysku leci naprawdę obficie. Po odpieciu zaworu regulacji przepływu pojawia się błąd od niego, po odpieciu wtyczki regulatora ciśnienia ta sama sytuacja. Zauważyłem po zdjęciu kawałka peszla przed wtyczką czujnika wysokiego ciśnienia ze wtyczka była kiedyś wymieniana, lecz na taką...
Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N. Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki). Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem. Dodano po 2 Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu...
Witam wszystkich. Bardzo proszę o pomoc w kwestii montażu wtryskiwaczy w MAN-ie TGA silnik D 2676 FL14. Zamontowałem naprawione wtryskiwacze i dalej pojawia się kod EDC3779-01, który ogranicza moc silnika. Wyczytałem wcześniej, że bardzo istotne są siły i kolejność dokręcania wtryskiwacza i króćca paliwa. Dodam jeszcze, że kilka dni temu została wymieniona...
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik iglicy na wtrysku.
Witam! napisz dokladnie i po kolei co i kiedy sie stalo.Wazne tez jest czy pompe paliwa po wymianie ustawiles prawidlowo tzn czy "zaplon" jest w odpowiednim punkcie.Bardzo istotna jest ta kolejnosc zdarzen.Pozdrawiam.Stefan.
PROSZĘ PODPOWIEDZIEĆ MI JAKA JEST KOLEJNOŚĆ SPALANIA W TYM TYPIE SILNIKA ROZRZĄD USTAWIŁEM NA BLOKADACH, POMPA WTRYSKOWA USTAWIONA NA ZNAKACH, I NAWET NIE ODZYWA SIĘ POD WPŁYWEM PODAWANEGO SAMO-STARTU Problemem jest to że zmieniłem pompę wtryskową z LUKASA na BOSCHA, ponieważ LUKAS wymagał remontu i wobec tego nie wiem czy kolejność zasilających przewodów...
Sonda 5 przewodowa to sonda szerokopasmowa sprawdzanie tylko za pośrednictwem testera diagnostycznego. W APE plus dla obu sond jest podawany po kluczyku za pośrednictwem przekaźnika (tego samego co dla pompy paliwa) oraz bezpiecznika wspólnego dla obu sond. Jeżeli brak plusa to w pierwszej kolejności zainteresował bym się wspomnianym bezpiecznikiem....
Jeżeli to wtrysk Boscha to ja w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy po włączeniu zapłonu pompa w zbiorniku podaje paliwo. Pompy te siadały bardzo często w autach koncernu PSA. Siadały też moduły-podstawy bezpieczników te pod maską. A immo tak wogóle to chyba ma odzielną kontrolkę na zestawie wskaźników.... Pozdrowionka
No dobra, drogą dedukcji i eliminacji... Elektrozawór nowy ( drugi ) niczego nie zmieniło, pompo wtryski zamieniane (niczego nie zmieniło) , głowice zamieniane (niczego nie zmieniło). Jakie jest prawdopodobieństwo że szczątkowe ciśnienie wynikające z usterki elektrozaworu uruchamia akurat za każdym razem tylko pierwszy i drugi pompo wtrysk?? i teraz...
Dzień dobry. Sprawa dotyczy Opel Corsa C 1.0 rocznik 2004 silnik 3 tłoki, 12 zaworowy Z10XE Potrzebna jest pomoc w nakierowaniu jak dalej zdiagnozować. Zanim zapakuje go na lawetę a to kosztuje 100-200zł potrwa ok miesiąc zanim ktokolwiek w okolicy znajdzie na niego czas. Mam problem znaleźć mechanika 4 w okolicy wszyscy zawaleni robotą - samochód drugi,...
To jest właśnie to miejsce gdzie odczytuje się znaki, ale spradzić trzeba też czy nie obraca się koło pasowe na gumie, ja miałem tak że koło ze znakami się obracało a wał stał w miejscu. Trzeba ustawić pierwszy tłok w górze potem blokada w rozrząd napinacz napompowany olejem (przez zamoczenie całego w oleju i pompowanie), w ten sposób wszystko ustawione...
Jak zawsze okaże sie ze wszystko co wskazaliśmy jest wadliwe ale autor twierdzi ze wszystko jest ok. Już wiemy ze pompa i wtryski nie były sprawdzone choć autor twierdził inaczej. W dalszej kolejności mamy kompresję i kąt wtrysku... a skończy sie na paliwie i filtrach. Naprawdę ciężko cokolwiek doradzać w takich sytuacjach. Z rury to nie dym a raczej...
A nie prościej zdiagnozować usterkę na tej pompie? Wykręcałeś ją? Znasz jej parametry tłoczenia? Sprawdziłeś stan? Zamiast wydawać kasę w pierwszej kolejności wyjmij ją i jedź na test. Niech sprawdzą samą pompę. To nie kosztuje krocie. Jeśli wszystko będzie ok, zamontuj, wyreguluj. Wyczyść wtryski, odpowietrz układ i bedzie dobrze.
Witam, Najważniejsza sprawa to odpowietrzyć układ paliwowy. Kiedyś przyglądałem się wymianie pompy wtryskowej w T25, którą przeprowadzał "rutyniarz". Wyglądało to mniej więcej tak: - w pierwszej kolejności facet odpowietrzył pompę luzując śrubę jednego z dwóch przewodów paliwowych z tyłu pompy (od strony bloku silnika) - dalej odpowietrzył filtry paliwa....
Czy ktoś wie jak wykonać adaptację nowej pompy.Jak już ja kupiłem z tym 006 to zamatuje Ze sterownik nie pasuje.to juz wiem.ale rozni sie podobno tylko programem.Z nr002 montowal od roku 1999 do 07.2000.A od 07.2000 montowali 006.W necie znalazłem kolejność montażu pomp vp i typ silnikow i kody sterownikow pasujacych do innych rocznikow..Jest opcją...
Witam wszystkich. Proszę o pomoc z peugeotem 307 2005r polift 1.6 hdi 109km. Samochód kupiłem w Niemczech z uszkodzonym rozrządem. Wymieniłem głowice na drugą razem z górnym deklem i wałkami. Zrobiono szlif, dotarto zawory i wymieniono uszczelniacze. Założyłem nowy rozrząd, ustawiłem wszystko na znaki tzn wał, koło na wałku i pompę WC. Napompowałem...
Pytanie zasadnicze, podłączę się pod wątek - czy można zamienić pompę Bosch na Lucasa ? Na podstawę pasuje, gdzie różnica? Kolejność przewodów zostaje ta sama? Ustawienie blokad też? :Edit: Sam sobie odpowiedziałem - pompa prawie pasuje na podstawę, kwestia przekręcenia szpilek , tak żeby pochylić ja do przodu i przeróbki blachy przy głowiczce, tak...
I zakładasz że pompa po iluś tam miliardach obrotów obracana ręką pokaże Ci cykle pracy? Masz zero doświadczenia, do tego produkujesz swoje teorie które z realiami nie mają nic wspólnego. Zawory ustawiamy zgodnie z położeniem wałka rozrządu, bo na tym opieramy regulację, a nie na początku wtrysku.
1. źle sprawdzone świece 2. Wtrysk zużyty- lejący 3. Brak kompresji na jednym cylindrze (zawory, pierścienie uszczelniające, niedokręcony wtryskiwacz lub świeca) 4. Pompa wtryskowa Usterki szukałbym w tej kolejności!
to jest MPI ? moim zdaniem pompa paliwa dokonała żywota a ciśnienie jakie podaje na wtryski? wywal pompe ze zbiornika ,możesz wymienić tylko samo serce, wymieniałeś filtr paliwa? jest z tyłu po prawej stronie , to że sika paliwo ale brak odpowiedniego ciśnienia, filtr i pompa taka kolejność sprawdzenie i wymiany
Oczywiście nie myli się tylko ten co nic nie robi. Niedawno pomyliłem kolejność przewodów do wtrysków. Do tej pory nie wiem jak to możliwe. Na kropelkę 25 przed OT. Po odsunięciu pompy od kadłuba można zsunąć koło , ale nie ma możliwości pokręcić wałkiem aby włożyć blokadę.
Ja filtruję do 5mikron, w ciągu 5 lat wymieniałem filtr tylko dwa razy bo obrósł syfem. Głównie opiłkami metalu i taki glut był na dnie filtra. Do silnika common rail olej filtruję do 0,5 um i wtryski i pompa żyją. Na filtrze 0,5 mikron zostaje gównie sadza. Witam;) czy mógłbyś przybliżyć jak filtrujesz olej żeby nadawał sie do silnika diesel`a? Mam...
W pierwszej kolejności sprawdź bezpiecznik i przekaźnik pompy paliwa w następnej kolejności rozepnij złącze pod kołem zapasowym pompy paliwa . Po włączeniu zapłonu przez kilka sekund powinno pojawić się napięcie 12V.Na końcu zmierz rezystancję pompy paliwa która powinna wynosić około 10 omów.
Witam.Podepnę się pod temat.Jak prawidłowo ustawić zapłon na pompie wtryskowej w silniku od Stara 28.Szukałem jakichś znaków na sprzęgiełku pompy , ale nie widzę, jeżeli są to gdzie.Silnik ciężko pali , bez knota nie podchodż , wtryski ładnie grają chyba że cisnienie w cylindrach.
Witam. Przerabiałem to w identycznym iveco. Winą była pompa...tzn pompa się rozpadała i jakieś opyłki trafiały do wtrysków i je zatykały. 2 razy mi je czyścili aż go sprzedaliśmy. Podobno to czesta przypadłosc tego modelu. Sprawdz to w pierwszej kolejności. Moje auto wędrowało od elektryka do mechanika i kazdy rozkładał ręce.
To musiał by kołek wytargać bo jak on jest to nie ma możliwości przykręcić koło zamachowe inaczej. Tak czy owak coś jest nie tak. Na pompie nie ma możliwości zmiany kolejności. Faktycznie jak kolega pisze jedyna możliwość to zamachowe przekręcone o 180 stopni. Nie ma wiele roboty rozpołowić 60-ke.
Witajcie mam błache pytanie ale chciałem dowiedzieć się jak w tym aucie liczone sa wtryskiwacze . Samochód to Peugeot 508 z 2013 roku silnik 2,0L T-Disel ( RHF ) Pytanie kieruję o was z uwagi że naprawione miałem wtryski Delphi oraz Pompę i po kodowaniu dalej kopcie na źimnym i jak rozgrzeje się to przestaje obawiam się że po nadaniu nowych kodów mogłem...
Witam wszystkich, teść musi do końca roku dojeździć swoim Iveco, jak na razie przy przebiegu 2,7 mln km nic poważnego się nie działo, teraz jest problem z pompą. Auto kopci i straciło trochę mocy. W pierwszej kolejności oddane niestety zostały wtryski do ustawienia, co pogorszyło tylko pracę silnika. Podejrzewamy, że pompę trzeba zrobić. I tu pojawia...
Zasadniczo się zgadzam z jednym zastrzeżeniem. Obydwie pompy sa tłokowo-rozdzielaczowe, wiec żaden czujnik nie zmieni kolejności wtrysku. Nie będzie żadnego błędu w kompie przy zamianie miejscami wtrysku, bo nie ma innego czujnika dla porównania , czy to trzeci czy pierwszy. Kola zamachowe maja tylko po tyle magnesów ile jest cylindrów. Kolo foniczne...
Witam. W pierwszej kolejności wymień rurkę przelewu wtryskiwaczy. Miałem u siebie ten sam problem i u mnie ta rurka była stalowa - korozja spowodowała zatkanie wylotu. W moim przypadku po rozgrzaniu silnik nie miał wcale mocy. Po wymianie rurki jeśli nie będzie poprawy nalerzy sprawdzić wtryski. Następnie kompresję i na samym końcu pompę.
W pierwszej kolejności czy paliwo dociera do pompy CR. Potem parametry: ciśnienie na listwie i czas narastania ciśnienia, otwarcie przepustnicy, rzeczywiste położenie egr, prędkość obrotowa silnika, wydatek powietrza, napięcie akumulatora. Wszystko przy kręceniu rozrusznikiem. Wyniki przedstaw i problem się znajdzie.
Jaka może być przyczyna; pierścienie nowe,tuleje nie wychlastane (bez progu), wtryski nowe i ustawione u pompiarza zawory ustawione ,głowice po regeneracji. Chodzi mi konkretnie czy może to być wina pompy (za duża dawka na 1 gar?). Wtryski były zamieniane kolejnością. Z 1 i 4 cylindra jakby rzygało paliwem (ale nie jestem pewien czy to paliwo czy olej)...
W pierwszej kolejności poprawne ustawienie rozrządu. W tym silniku znak wału korbowego znajduje się na kole zamachowym widoczny przez oczko w skrzyni biegów, wałek rozrządu na blokadzie.a pompa wtryskowa blokowana przez najmniejszy otwór w kółku do otworu w korpusie, znak na kole pompy wtryskowej na godzinie pierwszej. Ustawianie rozrządu na dwa różne...
Przy usterce w "zegarach" były by albo problemy z immo, albo z komunikacją CAN. Bez związku z opisanymi objawami. Pierwszy do sprawdzenia na wszelki wypadek rozrząd i umocowanie kół wału i wałka. Potem można szukać dalej. A mechanikowi powiedz że jest głupi - czarny dym i problem z wejściem na obroty, to kosmicznie przestawiony kąt wtrysku, w kierunku...
Witam Słupki okazały się nie do końca takie same, Po bliższym przyjrzeniu się. Dlatego teraz szukam silnika z pompą i wtryskami i głowicą. Wymieniłem w pierwszej kolejności turbinę ale nie pomogło. 1. Podejrzewam że dymienie na czarno jest sprawą nieźle zużytych wtrysków. 2. Zastanawiam się czy po wymianie wtrysków samochód będzie brał mniej oleju....
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
kolejność wtrysk kolejność kolejność zapłon czujnik pompa wtrysk
wymiana poduszka prawa silnik sprężarka kompresora lodówki testy akumulatorów
dławiki jednofazowe czujnik cisnienia atmosferycznego
Ford Focus 2019 P2000 – błąd NOx, AdBlue, SCR, czujnik NOx, EcoBlue Diesel Błąd E33 w klimatyzacji MAN NEOPLAN - diagnostyka i rozwiązania