od tego roku kolek zarowy mozna kupic sam .... jeszcze rok temu byl dostepny z palnikiem .... mozesz na allegro lub w serwisach webasto ... jesli chodzi o allegro ciezko powiedziec czy bedzie dzialac .... moze dzialac jako kolek zarowy ale nie bedzie "widzial" plomienia i pomimo ze odpali bedzie huczec nagle zgasnie i wykaze blad " brak plomienia" ryzyk...
W końcu udało się odpalić piec. Świeca nie żarzyła ponieważ jeden z przewodów biegnących do obudowy świecy stracił kontakt, dodatkowo kolek żarowy zrobił zwarcie z siatka. Po usunięciu usterek piecyk wystartował i działa oby jak najdłużej. Jeszce jedna ważna informacja aby sprawdzić świecę nie trzeba wyjmować pieca z auta można odkręcić górny dekielek...
Mam do wszystkich zainteresowaynych obeznanych w temacie pytanka dotyczących dogrzewacza webasto termo top c.Po podłączeniu agregatu wyświetla błąd zwarcie czujnika płomienia do masy .Czy walnięty jest kołek czy płytka ma kompleksy jak odgadnąć gdzie jest problem ,jak sprawdzić kolek żarowy a dokladnie jaką rezystancje powinien mieć czujnik płomienia...
podaj na krotko + i - na pompke a wogole jak agregat chodzi powinienes czuc przeplyw wody jak zlapiesz reka przewod wodny przy pompie... Lypak dobrze napisal sprawdz stan palnika ... ale cos mi sie wydaje ze u kolegi podczas zcztywania fazy plomienia II nie wykrywa plomienia i wylacza sie ... wiec kolek moze byc do wymiana ....pelni 2 fukcje kolek zarowy/czujnik...
jak najbardziej sprawdz akumulator ... jezeli napiecie na chwile zejdzie ponizej 10.5V to ci sie wylaczy wiec mozliwe ze po wlaczeniu wentylatorow napiecie spada . niestety przy webasto trzeba miec dobry akumulator i dbac o niego ...jak teraz przy niskich temperaturach odpala ci na 3 min to przy -10 watpie ze wogole odpali ... sprawdz stan wody w akumie...
Więc tak ropa kapie bo zalewa się, a jak przydławie wlot powietrza to webasto startuje I działa ok Pytanie czy to może być słabo grzejący kółek żarowy?
uszkodzony kolek zarowy . wsadz na krotko czyli sama wtyczke i sprobuj uruchomic piec ( widze ze posiadasz diagnoze WTT ) jezeli dalej kontrolka FD bedzie sie swieci na czerwono tzn ze kasete masz rypnieta i kaseta ciagle widzi plomiec w piecy pomimo ze piec nie odpalil .... twoj blad jest zadko spotykany oznacza wykrycie plomienia przed startem dmuchawy...
Więc tak ropa kapie bo zalewa się, a jak przydławie wlot powietrza to webasto startuje I działa ok Pytanie czy to może być słabo grzejący kółek żarowy?
swieca zarowa a raczej kolek zarowy jest grzany impulsowo .... wiec masz prawo miec taki odczyt na diagnozie webasto bys widzialem jak % rosnie grzanie kolka ...swieca jest na zoltych kablach ....w DW wystarczy klapke z gory odkrecic jezeli masz piec przelewowy i kolek i czujnik masz w reku :) ....
te ogrzewania charakteryzuja sie tym ze jezeli ma blad to wentylator dmuchawy chodzi na wysokich obrotach i pompa obiegowa wody tez dziala ... prawidolowo to agregat powinien ruszyc z pompa do 20 sekund na chwile powinien zmiejszyc obroty na bardzo niskie jakby mial sie wylaczyc a za chwile zwiekszac obroty i powinno byc slychac taktowanie pompki paliwa...
Nie mam ani do podmiany wentylatora ani sterownika. Już mam łącznik przewodu wody i będę dziś wydobywać cały pięć z auta. Nie mam schematu całego sterownika ale spróbuję. Podczas testu elementów - wszystko da się uruchomić, wentylator pieca, kółek żarowy, pompkę paliwa, mam możliwość uruchomienia wentylatora kabiny ale nie uruchamia się nic w tym czasie,...
nie szukaj winy w przekazniku ... przekaznik ma tylko wlaczyc wentylator w srodku auta . jezeli chodzi tylko 2 minuty tzn ze cos jest uszkodzone i ma tzw przedmuch piec .... wykrywa blad i wentylator ( silnik ogrzewania ) chodzi na maxa .... niektore piece da sie polaczyc i zdiagnozowowac ( jakie masz kostki ? hermetyczne czy takie piny zwykle na kasecie...
Pomiędzy zółtymi kółkami powinno być ~12V z akumulatora, bład sugeruje jego brak.
hmm ogolnie komputer pokazal blad kolka zarowego za niskie napiecie oraz zanik plomienia .... kolek zarowy - ok ma prawo isc do diabla .... za niskie napiecie - uzywasz go jako postojowe czy jako dogrzewac bo piszesz +12 po stacyjce czyli dogrzewacz ?? nie masz zegarka pilota ? ) zanik plomiena - uszkodzony czujnik plomienia w co watpie zeby tyle rzeczy...
nie trzeba sprytne klucze troche meczarni i po problemie
Wydaje mi się że to taki sam przypadek co opisuje użytkownik na forum 4 kółek. Musisz szukać uszkodzonej uszczelki w podszybiu i wiązki która dostała wody. Odwiedź skrzynkę mailową.
Z tego co oglądałem na filmiku fani 4 kółek jeśli jest powyżej 1 OHM znaczy że ze świeca jest coś nie tak, ale to tylko wstępny test bo i tak trzeba ją wyjąć i sprawdzić w jakim jest stanie Może film był o świecach żarowych z dizla... A co do samego tematu, jak zaczniesz bawić się w czyszczenie przepustnicy, to potem adapatcja może być konieczna...
Witam mam problem z webastem termo top c rozlancza pięć Błąd jest. Faza pomiaru wykrywacza płomienia 3 Wymieniłem kółek żarowy na nowy i dalej jest ten sam problem w czym może być problem gdzie szukać pacient VW T5 będę bardzo wdzięczny za pomoc
Przepustnica zmieniona dziś na nową Continental VDO. Błędy skasowane. Po jeździe próbnej kontrolki dalej świecą. Mało tego po dłuższej jeździe zapaliła się jeszcze kontrolka DPF. Po próbie wypalenia jeżdżąc na wysokich obrotach kontrolka dalej świeci. Ręce opadają
http://obrazki.elektroda.pl/2254907700_1... Witam, Każdy, kto posiada diesla starszej generacji na pompie mechanicznej, zimą może mieć problemy z odpaleniem auta, szczególnie podczas srogiego mrozu lub gdy paliwo jest kiepskie. Fabryczny sterownik grzeje świece przed uruchomieniem i przez pewien czas po uruchomieniu, do momentu rozgrzania...
W tym silniku świece się tak łatwo nie ukręcają, to nie sofim. Dostęp z przodu pod rampą wtryskiwaczy, trzeba kolektor zdjąć. --- Skan trochę niewyraźny ale da się rozróżnić: http://obrazki.elektroda.pl/4769025700_1...
nad kolektorem dolotowym masz kostke 4 pin z grubymi kablami, tam ida plusy do swiec zarowych, to ze rok temu byly zmienione nie zapewnia Cie o tym ze sa sprawne :) w drugiej czesci tej kostki sprawdzisz czy dochodzi zasilanie z przekaznika po wlaczenie zaplonu
Witam, Od gory, po wyjeciu fitra powietrza (trzeba go rozebrac na cztery czesci), przewodow wtryskowych i gornej czesci kolektora ssacego. Powodzenia, Georges
Witam szanownych forumowiczów. Problem z Chevroletem Cruze, 2013 r, 2.0 VCDI, 163KM. Po wymianie kolektora ssącego auto nie odpala. Po odpowietrzeniu CR wywaliło błąd niskiego ciśnienia w rampie. Kolejne odpowietrzenie i nic. Brak kodów błędów poza sprzężeniem zwrotnym w sterowniku świec żarowych. Odpowietrzanie wg schematu: odpięcie wtyczek wtrysków,...
Witam, mam instalację solarną i wszystko działa, chcę wyjąc parę rurek z kolektora i w to miejsce wstawić świece żarowe. Czy toś próbował grzać świecami żarowymi wodę? Czy ktoś wie jak nimi się steruje? Czy mogą grzać cały czas?
OK , dzięki za poradę , sprawdzam wszystko co mogę i tu mam pytanie , czujnik położenia wału może mić coś wspólnego z tym błędem i czy świece żarowe mogą mieć coś do tego (bo mam też błąd świec żarowych)
I w tym rzecz, kolego. Tam masz common rail, tu - klasyczny diesel. 1. W swoim samochodzie, jak wyzej napisalem, masz zamontowane swiece szybkiego grzania (oryginalnie powinny tam takowe byc i pewnie sa). Jesli masz problemy z rozruchem - sprawdz czy wszystkie swiece grzeja, czy masz czysty filtr powietrza, itd. 2. Nie mozna porownywac silnika HDi (wtrysk...
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Po złożeniu silnika i zamontowaniu zrobiłem próbę ciśnienia na wykręconych świecach żarowych, ciśnienie oleju dobre, kontrolka gaśnie na rozruszniku, smarowanie na wałki rozrządu dochodzi, ciśnienie sprężania bardzo dobre, wymiana pierścieni dała efekt. Dodano po 17 Niestety silnik nie odpala, spaliny w kolektorze ssącym i wypycha przez odmę silnika...
no tak, sprawdzalem wczesniej i lampka pozakala mi 4444 czyli brak bledow, teraz jak zewrze L do masy, to silniczek zapala sie na jakies 2-3s i przerwa tez taka sama i tak w kolko. Co moze byc?
Swiece zarowe znajduja sie po zdjeciu pierwszego plastikowego kolektora a pozniej nastepnego tylko uwazaj jak bedziesz chcial wykrecac swiece bo to nie takie proste czesto sie zdaza ze sie urywaja mi tak sie zrobilo 3-dalo sie wykrecic a jedna nie i teraz mam duzy problem jak sie okazalo pozniej wszystkie byly dobre no ta co sie nie dala wykrecic to...
podzielam zdanie RobertLodz09 ze to sprawa przekaźnika. a od siebie dodam ze miałem podobne objawy. a mianowicie świece włączały się przy rozruchu ciepłego silnika i gasły po przejechaniu kilku set metrów. dodatkowo nie chciały włączać się na zimnym silniku. problem rozwiązał się po wymianie kondensatorów pisałem już o tym na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Witam! Mam problem z świecami żarowymi w Audi A3 8V 1.6 TDI 2013. Samochód mocno dymi przy pierwszym uruchomieniu silnika, zwłaszcza przy niższych temperaturach. Dogrzany silnik, nawet po zgaszeniu na godzinę, już nie dymi. Pierwszy podejrzany to świece żarowe, ale pomiar rezystancji wszystkich czterech świec (każda miała 1,2 Ω) nie wskazywał na ich...
Fabrycznie zasilanie na przełącznik świec żarowych i rozrusznika szło przez stacyjkę. Tylko problem w tym, że stacyjka nie wytrzymuje takiego obciążenia (60A podgrzewacze i ok. 10A rozrusznik) przez co stacyjki w C-330 regularnie padały na brak zasilania po włożeniu kluczyka (albo wytarcie plastików współpracujących z kluczem, częściej w C-360). Druga...
Witam. U mnie po problemie. po przestudiowaniu forum na elektroda wyjąłem czujnik przedmuchałem założyłem i problemu nie ma. takie proste pozdrawiam. czujnik u samej góry w kolektorze chyba. 20 sekund roboty.
Po pierwsze, to było się nie dotykać, skoro samochód jeździł. Ale skoro się naczytało "dobrych rad w internetach".... Zacznij od MAP sensora, przy nieruchomym silniku ma pokazywać ciśnienie atmosferyczne, przy uruchomionym, zgodne z żądanym. Potem zobacz czy szlaufików nie pomieszałeś - są trzy identyczne elektrozawory - 2 na lewym nadkolu od EGR i...
Naprawiaony przyczyn było kilka brudny dolot niesprawny EGR raz działał raz nie, auto wyposażone jest w DPF. który był zatkany wcześniej Kobieta od której kupiłem robiła Autem 2,5 km dziennie a do tego jeszcze Alternator zastały i strasznie ciężko się obracał (*podobno to choroba smarta jeśli stoi nie odpalany) teraz jeszcze czeka mnie wymiana świec...
Witam, Tak pod maską jest czarny prostokątny czujnik MAP-sensor (made in USA). Wymieńcie go. Zrobiłem tak u siebie po długich testach. 1. Po wyłączeniu zapłonu odczekaj od 3 do 5 minut, trzymając kartę w "dłoni". 2. Odepnij klemę plusowa akumulatora (upewnij się czy masz kod radia) 3.- odepnij wtyczkę i delikatnie jak umiesz (prosto do góry, nie na...
Witam, stworzyłem kiedyś post apropo tego samego błędu, jednakże został naprawiony przez mechaników. Był to czujnik kolektora ssącego. Auto działało przez 500 km trasy, teraz po ponownym uruchomieniu, raz na jakiś czas, od jakiegoś czasu coraz częściej traci na mocy przy większych obrotach, a po rozgrzaniu auta zapala się ta sama kontrolka świec żarowych...
najlepiej podpiąć pod interfejs diagnostyczny VAG-COM i odczytać zapisane przez sterownik silnika błędy, potem sprawdzić w grupie 007 odczyty temperatur i porównać wskazanie temp. płynu chłodzącego pokazywanego przez sterownik ze wskazaniem na wskaźniku temperatury na zegarach - nasuwają się takie możliwe usterki - uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa...
Diagnostyka, tu nie ma co sprawdzac, najpierw logi statyczne i dynamiczne a potem mozna sie zabierac za mechanike. Zacznijmy od dwoch pytan, szukasz odpowiedzi czy podpowiedzi i czy jezeli ja uzyskasz zabierzesz sie sam za prace czy pojedziesz do mechanika i zaczniesz przekazywac mu wiedze z forum? Jezeli masz zamiar startowac do tej pracy sam, to musisz...
To kontrolka podgrzewacza powietrza do rozruchu. Prawdopodobnie masz spalony bezpiecznik, lub wypalone styki bezpiecznika. Aluminiowy bezpiecznik znajduje się pod "blaszką z czerwonym plastikiem", przy podgrzewaczu elektrycznym na wejściu kolektora dolotowego.
Witam. Mam problem z samochodem, a mianowicie od bardzo niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Vito 2.3D (bez turbo). Problem polega na tym że jest słaby (wiem że to nie demon prędkości), ale myślę że coś jest nie tak, ponieważ jechać jakoś tam jedzie ale do 4 biegu, na 4 biegu jak rozpędze go do 90km/h i wrzuce 5 bieg to max prędkość to 100km/h nawet...
Problem rozwiązany. Wadliwa okazała się przepustnica/klapa gasząca kolektora, która zacinała się w różnych pozycjach. Po wymianie, błąd się już nie pojawia. Dpf został "wyprany" i wszystko działa.
Witam. Ja kiedyś miałem podobny problem w scenicu 1,6 16V. Okazało się, że "lewe powietrze" dochodziło do kolektora ssącego. Wystarczyło wymienić uszczelki , takie duże gumowe oringi, przed i za przepustnicą.
kiedyś sie z takim czymś spotkałem tylko ze w oplu tam przyczyna tkwiła w tym ze cały układ dolotowy ale głownie kolektor zalane w środku smarem olejem prawdopodobnie z turbo i ten smar i olej zagłuszały prace czujników znajdujących sie w kolektorze może warto sprawdzić jak to wygląda...
Nic nie sciągaj. Odłącz od sterownika świec cieńki niebiesko-biały przewód (przy nogach pasażera po prawej stronie). Dogrzewanie zniknie. Odsapną świece i alternator. A swiece załóż NGK,Bosch nie czajna.Jak masz 5V świece to pewnie też kołnierz grzejny w kolektorze i 2 przekaźniki.Jak nie ma kołnierza to raczej powinny być 11V.
Witam Dziękuję za wszystkie podpowiedzi ale poradziłem sobie Mianowicie zmieniłem kolektor ssący na kolektor ze świeca płomieniową i teraz jest wszystko ok. Pozdrawiam
podgrzewanie powietrza w kolektorze dolotowym miały ople z silnikiem isuzu /diesle oczywiscie/ grzałka wkrecona w kolektor a jezeli chodzi o grzałki wkręcone w blok silnika to swojego czasu były dostępne w sklepach grzałki do mercedesów na 220v np. beczki jak był duzy mróz grzałka grzała całą noc tem.płynu ok 30-40stopni ,rano bez problemu odpalanie...
Hej witam wszystkich fachowców i posiadaczy vectry c. Już od dłuższego czasu przeglądam fora związane właśnie z problemem braku mocy w niskim zakresie obrotów dopiero przy około 3tys obr. silnik dostaje meeega kopa. w zasadzie nie bardzo wiem co to może być. przeczytałem coś o tych klapkach które znajdują się pod listwą i świecami żarowymi w kolektorze...
webasto kolek temperatura żarowy sharan żarowy
techbite sterowniki kostek stacyjka vectra odblokować pilot panasonic
dioda laserowa zasilanie przerzutnik bistabilny
Wymiana łańcucha pompy oleju w VW Polo 9N 1.9 TDI Test zegarów samochodowych za pomocą Autocom