Sprawdź szczelność przewodów dolotowych szczególnie tych od turbiny do kolektora.
Wężyk ma być podpięty pod podciśnienie w kolektorze a czy on będzie podpięty przy przepustnicy czy zaraz przy głowicy to nie ma to znaczenia. Jeżeli był odpięty to regulator nie działał poprawnie - ciśnienie było stałe a powinno zależeć od ciśnienia w kolektorze.
Toż masz na aukcji że montaż zajmuje kwadrans.
Mechanik mówi że pokazuje się cytat "błąd klap kolektora" w internecie znalazłem że to P205
Brakuje zasilania. Gdzieś w komorze silnika masz bezpiecznik, który zapewne zzieleniał. Ewentualnie kontroler sondy - ten komputerek gazowy leży na kolektorze wydechowym.
Ten kod silnika miał wadliwą pokrywę zaworów, pękała na szwach i się krzywiła. U mnie olej był w gniazdach wtryskiwaczy najbardziej 3 i 4 i też od dolotu. Wymieniłem pokrywę na Febi i susza.
jeszcze mam pytanie wie ktos gdzie znajduje sie ten wtryskiwacz rozruchowy i jak wyglada bede wdzieczny za odpowiedz przy kolektorze ssącym
To wygląda jak tłumik pulsacji ciśnienia. Jak śmigasz na LPG, to go wywal lub załóż normalny filtr, bo wyciek na kolektor skutkuje..
A pewny jesteś, że wywala ten olej korkiem oleju, a nie np rozerwanym weżem doładowania, albo pękniętym kolektorem?
jeżyk sterowany jest z urzadzenia sterujacego silnika na podstawie sygnału o temperaturze silnika , ecu steruje jeżem przez przekaznik
Sprawdź wężyki od podciśnień turbo. Sprawdź też grube węże od sprężenia do kolektora, czy nic nie spadło, ew pękło. Zobacz, czy intercooler cały. Mi kiedyś spadł taki gruby wąż za turbo i też mocy nie było, ale też silnik chodził głośniej. Słychać było szmery z kolektora ssącego.
Dzięki za link. Przy okazji, po co jest ta blaszka? To jest klapa antywybuchowa do LPG żeby nie było zniszczeń dalej ciśnienie ma zamknąć tylko w kolektorze.
Od razu kup zestaw uszczelek bo to częsta przypadłośc że stare uszczelki nie trzymają po ponownym założeniu i powodują sporo problemów nie jednoznacznie wskazujacych na nieszczeność kolektora.
A jak wtedy wartość (na rozgrzanym) podciśnienia w kolektorze.
Jak podcisnienia okey , to może uszczelka pod kolektorem ?
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz klapowy za filtrem powietrza. Bardzo często po wybuchach wygina się klapa mierząca gdzieś przyciera.
Zostaw, jako że nadużywasz pedału gazu to to jest normalne.
Teoretycznie powinno się tak to robić ale w praktyce łamią sie te plastikowe "pierścienie" i wpaduja w kolektor.
Faktycznie, teraz widzę, że to oryginalna część ale podaj ten pełny numer nad znaczkiem firmowym Audi to osoby posiadające ETKĘ od razu napiszą co to za dinks. Element zaznaczony na poniższym foto nie jest zaworem EGR (zawór EGR to N18, który wygląda zupełnie inaczej i jest w innym miejscu komory silnikowej), jest to elektrozawór N239 sterujący klapą...
Ok ale nadal nie rozumiem dlaczego nastawnik nie podejmuje żadnycn czynnosci w momencie zamontowania cięgna. gdy ruszam cięgno palcami chodzi bez najmniejszych oporów - więc nastawnik powinien bez problemu ruszyć nawet po załaczniu zapłonu - jak to jest przy nastwaniku z drugiej strony i jak to było podczas odłączenia cięgna.
moze Turbawka ci olej wciąga i wypluwa go na kolektor dolotowy...
Tak, Zawór w reduktorze jest nieszczelny i na wyjście przechodzi powoli gaz i rośnie ciśnienie, aż zaworek bezpieczeństwa puszcza do kolektora.
bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Tak dokladnie, i zalozylem tak jak bylo. Teraz akum mi padl zaraz chwile zobacze i dam na odwrot kable Dodano po 3 Ale mam dobrze podpiete bo nawet sa oznaczenia i na cewce i na glowicy Dodano po 8 Ok. Znalazlem przyczyne, glupi jestem nie zalozylem wtryskownz gazu i silnik lapal lewe powietrze przez weze od gazu co wchodA do kolektora.
Raczej jakaś nieszczelność, może pęknięty kolektor? albo uszczelka wydmuchana?
Muszę podpiąć kabel OBD żeby odczytać napięcie bo mi Viaken nie pokazuje. Czyli znaczy że ma oscylować napięcie a nie korekty % w grupie 33? Spróbuję popsikac plakiem po kolektorze.
A nie wiesz może go znajdę ten kolektor?
Wygląda na to jak by sterownik nie sterował "tzw programem biegu jałowego" Sprawdź czy ecm widzi poprawnie położenie pedału gazu,jak i to jaki sygnał zwrotny widzi z przepustnicy. Masz przecież parametry ,MAF,sondy ,to widać też jaka jest mieszanka. Jest jeszcze opcja że jest otwarty EGR albo coś zepsułeś podczas tego demontażu kolektora.
Przepalone przewody kończą się w okolicy akumulatora, więc dobre 40cm przewodu się spaliło a tam przecież nie ma kolektora. Fakt najmocniej się spaliły te nad kolektorem.
Ja tu widzę padniętą turbinę, bo zdaje się jest ze zmienną geometrią łopatek. są po prostu zatarte i pracują w ograniczonym zakresie a to powoduje przechodzenie układu sterowania w tryb awaryjny. Pozostaje regeneracja turbiny nie wielu to robi prawidłowo bo to precyzyjne urządzenie i wymaga należytego doświadczenia i przygotowania całej operacji. A...
Sprawdzales czy masz szczelny kolektor?
sprawdz jeszcze mocowanie turba do kolektora...
Ilość syfu w kolektorze zależy od wilu czynników. Najgorsze są auta używane w cyklu miejskim gdzie spaliny z egr ładnie zapiekaja olej na ścianach kolektora.
Jeżeli masz tam regulator ciśnienia na listwie to sprawdź czy nie puszcza benzyny w kolektor.
A ja zacząłbym od przepustnicy (mycie).
Witam, mam pytanie jak zdemontować kolektor ssący w a8 d4 4.2 TDI cdsb
Szukaj kolego nieszczelności kolektora
jeszcze wtrysk do kolektora bo FSI To co to za FSi jak wtrysk jest do ''kolektora'' :)
Dziura między turbiną a kolektorem dolotowym.
Może być przyczyną nieszczelność wlotu powietrza. Sprawdź wszystkie doloty do kolektora ssącego.
Można naprawić. To audi, a nie wartburg żeby coś wywalać.
Wymiana aku powinna załatwić problem z błędem drugim. Najpierw musisz uporać się z tym pierwszym czyli P1516. Świadczy on o usterce zaworka podciśnieniowego sterowania zmienną długością kanałów kolektora ssącego lub jego okablowaniem.
Diagnostyka - pamięć błędów, wskazania czujnika MAF, TCS itp. Skoro problem jest na obydwu paliwach, to dopatrywałbym się raczej usterki układu zapłonowego/mechanicznej - zatkany katalizator, uszkodzony czujnik wałka rozrządu, pęknięty kolektor.
A podłączyłeś zwykły zegarowy wskaźnik ciśnienia aby zobaczyć rzeczywiste ciśnienie w kolektorze?
za uboga lub bogata mieszanka zrób analize spalin, sprawdz szczelnosc kolektora
Tak rozwiązałem, były to klapy kolektora ssącego.
Wrzucam jeszcze raz bo MOD usunął. Nie moge wszystkiego wstawić na forum... Kto prosi ten dostaje.
Należ wymienić silnik klapy. Bardzo czesta usterka wtych samochodach
migolc a jaki był twój pierwszy kontakt z AZ? Czyżby przepłacone kolektory?
Oczywiście!!!! A także wiele innych podzespołów pod kontem szczelności oczywiście wzrokowo (turbuna, intercooler, kolektor).
A wiązka sprawdzona pod kątem zwarć, przetarć, przerwania?
Za mało powietrza, Turbina? Węże między turbiną a kolektorem.
Ok dzięki, myślę że 10 Nm dla przepustnicy i dekla będzie ok. A ile dla kolektora ssącego.
To jest osłona termiczna kolektora wydechowego. Ściągnij ten plastikowy dekiel z silnika i zobacz czy z pod pokrywy zaworów kapie olej na kolektor
kolektory będą pasować? Nie będą pasowały.
Przecież po ściągnięciu cięgieł wywala błąd.Granica adaptacji czy coś w tym stylu.Jeździć będzie ale z chekiem na desce. Można też tulejkę w kolektorze dorobić ale to inna bajka.
Posprawdzaj wężyki i dolot do turbiny i intercolera.Temat przerabiany
Nie ma nigdzie nastawnika VDO oprócz allegro, w ASO nastawnik na stałe z kolektorem za 2 tyś zł, w aukcji poniżej: https://allegro.pl/oferta/nastawnik-klap... Napisana jest informacja uzupełniająca: Sterownik / oprogramowanie musi być adoptowany (update)", o co chodzi ? O aktualizację sterownika silnika czy...
Skoro nie chodzi również na LPG, to popatrz, może któryś cylinder nie pali. Ewentualnie dziurawy dolot - pomiędzy rozdzielaczem a kolektorem.
Witam zanim uzyskalem odpowiedz wymyśliłem Obsady plastikowe wtryskiwaczy benzynowych w kolektorze ssącym. Tak jak kolega później dopisał reagował na spryskiwanie kolektora ssącego
Której rury ? Filtr -turbina, czy intercooler - kolektor ? Ile pokazuje MAF ?
zle ustawiony rozrzad bedzie powodował grzanie kolektora i kata
Problem z podciśnieniem jest tu kluczowy. Odma lub jej przewody l, kruche połączenia pod kolektorem ssącym itp.
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
sprawdz sterowanie klap kolektora ssacego
To jest błąd drugiej klapy zawirowań w kolektorze dolotowym.
Na gazie czy na benzynie. Reset wartości wyuczonych i sprawdzenie szczelności kolektora ssącego.
Opisz sposób w jaki robiłeś adaptację. Sprawdzałeś styk biegu jałowego? Sprawdzałeś nieszczelności kolektora ssącego?
Przegooglowałem troche i wydaje mi się że to może być BUH 515 Możesz mi powiedzieć, co by tam robił zwykły wysokonapięciowiec o prądzie kolektora nędzne 8A?
Zobacz czy ci się nie wypięła wtyczka z MAP-sensora (ciśnienia w kolektorze ssącym).
Sprawdź ciśnienie w kolektorze ssącym.
Problemem była nieszczelność kolektora ssącego.
Wepnij go w króciec w kolektorze ssącym
Nie chce napisać błędnie ale wydaje mi się że audi brał z podciśnienia w kolektorze ssącym
Wielkie dzięki jarecki04 schematy bardzo się przydały ale mam jeszcze jedno małe pytanko są tam dwa elektrozawory jeden z czarną wtyczką a drugi z brązową który jest do zaworu EGR a który do zaworu kolektora.
Sprawdź czujnik Halla on naprawdę lubi padać, metoda sprawdzania Halla była opisywana na forum. Znajomemu padł w takim samym silniku (tylko w Passacie i ma inny kolektor dolotowy ale reszta ta sama).
Aj faktycznie popieprzyło mi się .Sorry Ta pompa ciągnie powietrze z filtra i wtłacza je pod małym ciśnieniem przez zawór mechaniczny prosto do kolektora wydechowego
Mówisz o kierownicy powietrza ale to nie to bo syczenie dochodzi z drugiej strony kolektora w okolicach przepustnicy.
Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próba olejową . Sprawdź skąd olej leje po kolektorze ssącym.
Zapewne z kolektorem kup z używki, zapewne drogie to nie jest , parę stówek.
Jak dla mnie najprawdopodobniej nieszczelność w kolektorze ssącym.
możliwe że silniczek krokowy sterujący przepustnicą na kolektorze dolotowym :)
Wyczyściłem czujnik dolotu powietrza, jutro wyczyszczę czujnik temperatury wody i napisze efekt :) Zapomniałem dodać też jedną tak myślę, że ważną rzecz- zauważyłem, że kiedy próbuje go odpalić czasem słychać strzały... Jakby powietrza w kolektor?
Nie musisz ściągać pokrywy. Ale jak chcesz wszystko dobrze zrobić to będziesz musiał wyjąć kolektor ssący. Pod nim jest druga część odmy przykrecana do bloku silnika
turbina dmucha samo powietrze blos jest przed samym kolektorem wpięty
Schemat znalazłem, na zasilaniu wisi jeszcze zmiana długości kolektora i zawory od wariatorów.
Sprawdż szczelność układu doładowania od turbiny do kolektora ssącego.
Z tych logów nic nie wywnioskujesz. Jak zachowuje się sonda ? Szczelność kolektora sprawdzona?
Witam Najlepiej to wepnij auto pod kompa i zobaczysz co pokaże,może być wina cewki czy nawet uszczelki pod kolektorem ssącym
Sprawdź też regulator ciśnienia paliwa, koniecznie zdejmij ten wężyk podciśnienia bo jak uszkodzony regulator to tym wężykiem sika w kolektor paliwem....
Z kolektorem ssącym jest OK.
Byk rozerwany przewod laczacy plastik z kolektorem!!:D
Ale jak masz 20cm - 30cm wężyki to nie przełączy się bez problemowo nawet po 1 cylindrze. Z pustego nie nalejesz. Listwy wtryskowe powinny być zakazane w homologacji LPG jeśli wężyk łączący je z kolektorem przekracza 5cm czy tam max 8cm.
Przecież pokazał filmik jak mu wali płynny gaz z króća wylotowego parownika. Widać tam też, że odpięty jest przewód modulujący, który powinien być podłączony do kolektora dolotowego.
Na początek wypieprzyć gaz i jeździć. Silnik może brać olej i nie ma żadnych błędów moc będzie. Może faktycznie kat zapchany ile nalotu ma fura? Kup na szrocie tanio wydech bez kata zamontuj i testuj A jak jesteś hardkorem to na samym kolektorze jedź
Kod silnika?
Chyba chodzi o podciśnienie Chodzi o ciśnienie absolutne, może być i podciśnienie jak wolisz. Chodziło mi o producentów i modele elementów instalacji gazowej. Wtryski, sterownik, reduktor. Podciśnienie nie mam jak sprawdzić. Większość sterowników LPG IV generacji ma czujnik ciśnienia w kolektorze.
Witam! Wszystko tam szczelne jest? Sprawdz czy czasem nie jest uszkodzona uszczelka kolektora-Pozdrawiam.Stefan.
Jadąc do domu nagle zaczęło mi trzepać silnikiem na wolnych obrotach a także całą karoserią. Po wymianie dwóch poduszek pod silnikiem na oryginalne AVON problem dalej występuje. Dodam jeszcze, że mam lekko pękniętą plecionkę na kolektorze wydechowym.
Mnie nie pytaj, ja też się nie znam ;). Ale fakt że musiałem głowicę zdjąć żeby ten odłamek kolektora wydobyć.
przepływ kolektor przepływ kolektor kolektor słoneczny kolektor słoneczny kolektor zrobić kolektor słoneczny
odpalenie awaryjne kondensator kosiarka tusze zamiennik canon
radio argon hulajnoga elektryczna
Strojenie bass-refleksu poniżej Fs głośnika - czy to możliwe? Jedno skrzydło bramy otwiera się do połowy - diagnostyka i rozwiązania