W pliku masz wartośi dokręcania wtrysków, powiniem mieć i do kolektora ale to muszę szukać bo gdziś się zapodział plik. 1229130
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
Czy rozwiązałeś problem strzelania w kolektor
Spróbuj sobie popatrzeć na wiązkę ECU. Do tego potencjometr pedału gazu. Sprawdzałeś czy jest jakaś nieszczelność kolektora?
NIe wiem czy jest dobrym pomysłem ruszać kolektor ? Nie pamiętam dobrze ale chyba żeby wytargać wtryski to trzeba wyrwać najpierw kolektor.
I wyjąć listwe, zaślepić kolektor lub glowice po nich i odpalic awaryjnie na gazie i obserwować który leje. Zatykalem chyba wezykiem 8 czy 10mm w ktory wkrecalem srube np m6 i ona rozpychając wężyk uszczelniała na ściankach kolektora czy glowicy.
Ja miałem 2.2hdi z tym problemem Klapy wirowe w kolektorze ssacym Dodano po 3 Aaa ty masz plastikowy kolektor?
Witam mam problem z citroenem c5 2.0 hpi. mam bardzo wysaka temperature w kolektorze wydechowym po sprawdzeniu u diagnosty wyskoczyl mi blad P1291 sprawdzilem wtryski i jest ok,czy mozemi ktos doradzic gdzie szukac problemu??
Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania. 2.Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
Sonda pierwsza wygląda że działa. Sprawdź pompkę powietrza, bo ten silnik chyba ma taki wynalazek. Może jakieś nieszczelności kolektora?
jedno z drugim nei ma znaczenia, po prostu bez zdjecia nie ma możliwości dobrego nawiercenia kolektora
Nie jest to przypadkiem wąż idący od pompy powietrza wtórnego do zaworu na kolektorze wydechowym ?
na kolektorze ssącym powietrza
Jakie odczyty MAP widzi ECU silnika? Co z ciśnieniem paliwa? Regulator ma całą membranę, nie puszcza paliwa do kolektora?
Ale egr jest podciśnieniowy. Rurka wchodząca z tyłu w kolektor ssący.
Sprawdź szczelność kolektora ssącego.
Czy można kolektor z przodu zrobić bez wyjmowania silnika? Bo z tyłu to chyba raczej nie. Oj muszę pieniążki składać. A co się może konkretnie uszkodzić w silniku z nieszczelnym kolektorem?
trzeba coś wykluczyć, to na początek benzynę w spraye i psiknąć w kolektor dolotowy podczas pierwszego kręcenia,
Jak to td to uszczelka kolektora ssącego.
Dmuchawą się nie przejmować. W citro/peżo ruszają dopiero gdy silnik pracuje. Skoro iskra jest to czujniki sprawne, pozostają jeszcze wtryski. Dioda led równolegle do wtrysku lub wpiąć w wyjętą wtyczkę wtrysku i przy odpalaniu powinny być błyski. Jeżeli są błyski i jest iskra to albo coś z rozrządem albo świece pozalewane (jak zalane to gaz do dechy...
Znalazłem nieszczelność na dolocie z pompy vacuum, uszczelniłem to. Ilość dymu zmniejszyła się diametralnie, ale dalej są dziwne dźwięki w okolicach silnika i brak mocy. EGR i kolektor dolotowy wyczyszczone.
Witam.Sprawdź czy nie bierze gdzieś obcego powietrza w układzie dolotowym. Może wywiało którąś uszczelkę przy kolektorze, lub rozszczelnił się wąż od serwa hamulcowego. Pozdr.
Już się poprawiam. Rok 1998, Xsara I, silnik z plastikowym kolektorem ssącym.
Jest pod kolektorem dolotowym, przykręcony do skrzyni biegów.
Po podaniu paliwa (samostartu, plaka) w kolektor odpala?
Zazwyczaj jak imo. jest zablokowane to nie odpala wogóle albo odpali i gaśnie po około sekundzie . Zresztą nie wskazuje żadnego bledu to powinno być ok . A kolega sprawdzał czy nie ma jakiś nieszczelności w kolektorze dolotowym .
Zalezy od silnika. 136 KM - na poprzeczce nad chlodnica, po lewej stronie samochodu; 175 KM - na kolektorze ssacym.
wyciągnąć rure egr z kolektora na próbe
U gory, pod glowica (kolektorem wodnym), nieco z tylu.
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Nie jestem mechanikiem, ale co ma pompa paliwa do zbyt dużego ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym ?[/u]
Wprawdzie w oplu, ale znajomy miał podobny przypadek - w kolektorze ssącym (wewnątrz) obluzowała się blaszka i to ona dzwoniła.
Plak czyli samostart , walisz mu dawkę w kolektor na rozruch
Czujnik podcisnienia podmieniales ? Odlacz servo i evap zeby wykluczyc lewe powietrze. Piskaj samostartem na kolektor zeby wykluczyc pekniecia ktorych nie widzisz.
Zgadza się, ale nie rozumiem takiego działania. Chyba, że ten kolektor, to nie termostat dużego obiegu, tylko zawór nagrzewnicy.
Podłączyć się na wężyku do "gruszki" na turbinie za pomocą trójnika albo nawet odłączyć gruszkę a do wężyka podłączyć manometr. Manometr na wężu do kabiny i jazda. Jeśli to jest najprostszy układ turbo to gruszka otwiera "waste gate" ciśnieniem z kolektora ssącego.
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Sprawdziłem i jest osobny czujnik doładowania w kolektorze i osobny w ECU. Po odłączeniu czujnika w kolektorze wartość ciśnienia atmosferycznego jest dalej podawana
jak idzie biały dym to jest zapózny zapłon kolego w twoim przypadku spr ten rozrząd albo weź do jego ustawienia kogoś kto się na tym zna . ciekawy jestem czy nie pokrzywiłeś zaworów Dodano po 1 i to dużo zapóźny jak idzie dym w kolektor ssacy .
Nic nie przełącza się na sam koniec, pamiętaj że gaz jest po to aby było więcej "dutków" (jak mówią górale) w kieszeni, i nigdy nie będzie super, zawsze wystąpią jakieś anomalie, sam go gaś na benzynie i będzie OK. Miałem kiedyś takie BMW - instalacja holenderska - , że jak wyłączało się zapłon to auto chodziło jeszcze przez chwileczkę do póki nie wypaliło...
Byłem w samochodzie i jest tam zaślepka, odlew aluminiowy a waz jest podłączony tylko do kolektora ssącego.
paliwo jest? sciag rure gumową jak najblizej kolektora i spróbuj zapalic
Jeśli chodziłoby o ciśnienia doladowania i CR, to zapalalby się check engine. Faluje Ci na wolnych obrotach? EGR masz chyba podcisnieniowy? Spróbuj odpiąć I zaslenic podciśnienie idące z przetwornika na EGR, bo może przepuszcza przetwornik. Jak nic nie pomoże możesz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy kolektor masz szczelny.
DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
Ehh, zgadza się... zapomniałem. Tam jest tylko jakiś czujnik w kolektorze dolotowym. Na szczęście termostat nie jest drogi. Wymień i daj znać.
Ale zaraz... Silnik 90 KM wyposażono w soft-turbo bez sterowania elektronicznego. Tam nie ma elektrozaworu sterującego turbo i czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym. Były one stosowane w mocniejszych silnikach.
Panowie szybkie pytanie, do berlinga 1.9d 2000r będzie pasował goły słupek 1.9d z poloneza?? kolektory pompy mnie nie interesują.
Dziękuję za odpowiedz zamykam temat
Raczej kolektor Z tyłu silnika plastikowy element do którego jest przymocowana przepustnica
"Lewe" powietrze jest raczej mało prawdopodobne, no chyba że instalacja gazowa została nieudolnie zamontowana. Trzeba to sprawdzić. Obroty jałowe reguluje silnik krokowy. Więc tu należy szukać przyczyny problemu. Jeśli z silnikiem krokowy jest wszystko ok To należy szukać przyczyny w jego sterowaniu. Tu zaczynają się schody. Jaki rodzaj instalacji gazowej...
Magik jesteś! Szacun! To plucie olejem to może być zamarznięta odma (czyli wąż odpowietrzający skrzynię korbową). W takim przypadku rozgrzałbym silnik na wolnych obrotach przy otwartym korku oleju. Jeśli nie pomoże to spróbowałbym wąż wyczyścić. Jak i to zawiedzie to liczyłbym się z najgorszym - uszczelka pod głowicą. P. S. Nie wiązałbym ewentualnego...
Witam, zdecydowanie wtrysk sekwencyjny. Nie będziesz miał problemów ekspoatacyjnych. Polskie sekwencje są na bardzo dobrym poziomie mam na mysli STAG 300 lub KME DIEGO G3. Warunkiem jest dobór wtryskiwaczy. Dobre wtryskiwacze to moim zdaniem jeden z najważniejszych elementów instalacji. Polecam Magic jet, Reg Uważam że jesli wybierzesz instalacje popularną...
wywierć otworek w kolektorze, wkręć króciec i nie ma problemu. podciśnienie wróciło
Sprawdzić przewody podcisnienia pod względem uszkodzeń mechanicznych, typu przetarcia, pęknięcia, sparciale etc Jeżeli to jest sprawne szukamy dalej Typu Zadane ciśnienie a rzeczywiste Ciśnienie zasysanego powietrza Może być uszkodzony czujnik zasysanego powietrza lub ciśnienia w kolektorze dolotowym
Na kolektorze ssącym. Wpisz w Google "kolektor ssący 1.6vti" i twoim oczom ukarze się kolektor wraz z map sensorem. Następnie porównaj obrazek że swoim silnikiem i już.
Citroen C3 2003 r., silnik 1.1, nierówna praca silnika na biegu jałowym. Jedna świeca czarna. Kolektor, świece, cewka, przewody sprawdzone, katalizatora brak, silniczek krokowy nowy, luz zaworowy ustawiony, wtryski sprawdzone, sprawne. Nadal nierówno pracuje na wolnych obrotach. Gdzie szukać przyczyny? Sterownik silnika?
Ok. Dzieki panowie za pomoc. Dam znać jak mi poszło. Narazie zbierałem info.. teraz sobie pozamawiam rozrząd, uszczelki do kolektorów, paski i będę się zabirał za robotę.
Wartość map przy ciśnieniu atmosferycznym 1000mBar, OK, po odpaleniu spada do 300mBar, czyli realna wartość podciśnienia w kolektorze to -0,7Bar, oj coś za dużo
U mnie dalej ten sam problem. Wymieniłem przepustnicę, czujnik temperatury, podciśnienia w kolektorze dolotowym i lipa. Ma ktoś z was jeszcze jakieś pomysły ?????
Jeden, dwa lub trzy - zalezy od auta. Sa tam, gdzie zawsze - na kolektorze wodnym. Podnies maske, to zobaczysz.
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym.
No rozumujac logicznie jak depniesz i spada ciśnienie paliwa o połowę to chyba sonda też pokaże ubogą mieszanke a komp oczekuje że będzie bogato ,no nie??? Ciśnienie paliwa powinno być stabilne lub wzrastać w razie spadku podciśnienia w kolektorze (zależy od systemu). Sprawdz ciśnienie i wydajnosc pompy i regulator ciśnienia. A może filtr jest zawalony...
Np wjeżdżasz kamerą do grara,demontujesz turbo i sprawdzasz czy np jest mokro przed wejściem spalin czy wyjściem, to samo na wyjściu kolektora itp itd. Ale jak wycieków nie ma to po prostu spala olej.
Rok produkcji? Nie zmieścił się w tytule, 2001, anglik Przy przepustnicy jest tylko krokowiec i czujnik położenia. Przy kolektorze jest mapsensor, o niego chodzi?
Ok, dzięki. Może poradzę sobie sam z tym testem przelewowym. Może podrzucisz jeszcze, co bym potrzebował do tego, i jakiś instruktaż, jak to zrobić w tym silniku? Przelewy są dość głęboko pod kolektorem ssącym, i dostęp żaden praktycznie, na dodatek silnik w tym aucie jest nieźle nachylony w stronę kabiny.
Pierwsza sonda ma wpływ na skład mieszanki druga jest sondą diagnostyczną, sprawdza poprawność działania pierwszej i pracę katalizatora... http://obrazki.elektroda.pl/6566794400_1... Może to jakaś nieszczelność na łączeniu katalizatora z kolektorem wydechowym... Czy była wymieniona uszczelka wraz z katalizatorem? Dobrze byłoby odkręcić...
Ale na stronę kolektora to nie trzeba cudów chyba . Gorzej ze stroną paliwową gdzie muszą być benzyno odporne.
Jeżeli wypadnie gniazdo zaworowe, to nawet laik zauważy po zdjeciu głowicy patrząc od strony otworów po kolektorach pod światło- czy zimny silnik, czy ciepły jakie to ma znaczenie. Po prostu wiedzy nie zdobywa się na forach, tylko w podręcznikach i literaturze fachowej, oraz przez lata praktyki.
Na szrocie koszt tego elementu to około 20,00 zł - po co kombinować. Sam to przerabiałem i zamiast kombinować kupiłem. Czas montażu 5 minut. Po co kombinować, szkoda czasu.
Sprawdż szczelność kolektora dolotowego i wężyków gumowych do niego podpiętych
Prawdopodobnie nieszczelność w kolektorze ssącym, możliwe że spadła rurka od podciśnienia itp.
Dodam iż z tego co się orientuję SL 96 ma problem z cewkami i pali się w nim coś lecz objawy są wtedy lekko inne. Co więcej swego czasu miałem odmę profesjonalnie zrobioną przez mechanika na średnicy znacznie większej niż powinna być, efekt był taki że zasysało lewe powietrze do kolektora z skrzyni korbowej. Dzisiaj wyciągnąłem MAP SENSOR był nieco...
To pochwal się tymi pomiarami.
Witam mam problem z Citroenem Xsara Picasso z 2003 roku silnik 1,6 mianowicie nie chce on zasysać powietrza do kolektora dolotowego :) czym to może być spowodowane? Może to być z powodu np przeskoczonego paska rozrządu? Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie co odcina immobilizer i czy da się go jakoś "wyłączyć" czy też wywalić po prostu z samochodu...
Po wymianie map sensora,(czujnik ciśnienia na dolocie kolektora) silnik chodzi równo, szarpania ustały i jak na razie wszystko idealnie.
Cewki zamienione miejscami, wszystkie sprawne. Nie pali tylko na czwartym cylindrze. Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem (nie mam czym), ale podejrzanym numerem jeden jest w tym momencie nagar od strony kolektora dolotowego. Wczoraj myślałem o pompie wysokiego ciśnienia, ale patrząc na komputer, pokazuje, że ciśnienie na listwie jest wyższe od referencyjnego......
Plaka podawaj z odległości ok 25-30 cm bezpośrednio do kolektora ssącego i patrz czy puszcza dymek z tłumika.
Witam w aucie jest zamontowany sterownik o numerach. 0281010931 D28 42WGR Data na sterowniku 02-12-12 Silnik z Map sensorem na kolektorze bez przepływki. Moje pytanie czy tam nie powinien być zamontowany nowszy sterownik. Oczywiście cały czas błąd ciśnienia i temperatury w kolektorze dolotowym. Pozdrawiam Wesołych Świąt.
nie robiłem pomiaru ,ale palcem da się utrzymać.Próbowałem w momencie odpalenia wstrzknąć strzykawką paliwa do kolektora,to silnik wszedł na obroty izgasł
W głowicy silnika, pionowo od góry, w sąsiedztwie wtrysków; do demontażu kolektor ssący i pokrywa zaworów.
Jeżeli chodzi o silnik, to przyczyn tych błędów może być wiele, np: usterka przepustnicy, usterka elementu wykonawczego zaworu EGR lub samego zaworu EGR, czujnik ciśnienia bezwzględnego, usterka wiązki elektrycznej, przepływomierz, nieszczelność kolektora lub podciśnienia. Bez dokładnej diagnostyki sam odczyt kodów usterek jest niezbyt pomocny.
Jak zwykle, na kolektorze wodnym glowicy. http://obrazki.elektroda.pl/7284934400_1...
Witam Dziękuję za wszystkie podpowiedzi ale poradziłem sobie Mianowicie zmieniłem kolektor ssący na kolektor ze świeca płomieniową i teraz jest wszystko ok. Pozdrawiam
Wszystko jasne. Minimalna nieszczelność przy kolektorze powodowała, że przy określonych obrotach, układ wydechowy wydawał przedziwny dźwięk.
Od kiedy masz auto ? nie zauważyłeś wcześniej takich efektów ? Czemu pytam jaki kolektor dolotowy masz? Ja np mam w aucie kolektor plastikowy i czasem potrafi też grać że tak się wyrażę .
1. Jaka sekwencja 2. Trzeba sprawdzić stabilność ciśnienia pod obciążeniem i przy mocnym depnięciu. 3. jakie wtryskiwacze, idługości przewodów od wtryskiwaczy gaziowych do kolektora? Muszą być równe... I jak najkrótsze.
Niestety Kaziu1991 nie masz racji. Błędy EGRa i przepływomierza były od samego początku jak samochód stracił moc. Zawór EGR zamówiłem używany w dobrym stanie i dodatkowo jeszcze go przeczyściłem, następnie adoptowałem lexią. Błędy EGRa zniknęły i już nie wróciły a został on zaślepiony właśnie z powodu braku mocy. Przepływomierz zamówiłem nowy lecz błędy...
Witam, Slabym punktem tego silnika (DW8B) jest tzw. dozer - czarna skrzynka na wlocie do kolektora ssacego, mieszjaca powietrze ze spalinami. Jego zabrudzenie powoduje podobne objawy. Sprobuj zdjac to ustrojstwo, dobrze przczyscicc i sprawdzic, czy wlasciwie dziala - glownie, czy nie otwiera sie zawor EGR bez potrzeby. Pozdrawiam, Georges
Witam, Prosze o Pomoc Mam problem z moim Citroenem jumpy 1,6 hdi a mianowicie auto podczas jazdy gasnie zapala sie check silnika i komunikat sistem Antipollution deflaut. po chwili auto odpala,zaznaczam ze na postoju jest ok. lecz po paru kilometrach lub po gwaltownym dodaniu gazu znow gasnie. PROBLEM pojawil sie nie dawno ,jakis tydzien temu. Z Moim...
Sprawdź czy auto nie zasysa "fałszywego" powietrza czyli nie ma nieszczelności pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym. Powodem mogę być źle podłączone wężyki podciśnienia do kolektora czy też uszkodzenie serva hamulców od wystrzału gazu...
W dniu dzisiejszym udało mi się rozwiązać ten problem. Przyczyną okazał się uszkodzony rezystor podgrzewania oparów oleju. Jego rezystancja spadła prawie do zera przez co płynący prąd palił wszystkie bezpieczniki. Element montowany jest do kolektora ssącego, ale niestety bez demontażu kolektora się nie obędzie. Mam nadzieję, że ten temat w przyszłości...
Powodem zapewne sa zuzyte swiece zarowe. zalezy czy dymi na czarno czy to nie spalona mieszanka dopala sie w kolektorze, dymi wtedy na "bialo".Czuć wyraznie nie spalony olej napedowy.
Witam.citroen c3 1.4 hdi 2002r . Auto straciło moc całkowicie ledwo się toczy .Po odczytaniu błędów wywala P0123 przepustnica . No i teraz moje pytanie gdzie znaleźć przepustnice w tym silniku wyciągnąłem kolektor ssący i niestety nic. Proszę o pomoc
Raczej sadza. Za drugim razem też bym wyplukał ale jak coś to lepiej nafta albo płynem do mycia szyby w kominku chyba starwax z castoramy mydłem kiedyś egr i kolektor i dużo lepiej puszcza niż benzyna czy ropą.
rozumiem że niema żadntch usterek proponuje wziąść samostart lub plak ktoś niech pokręci silnikiem i wtedy psiknać w kolektor ssący czy odpali żeby wyeliminować usterke mechaniczną
Dla błędu P02ED workszop podaje ścieżkę sprawdzania 1 Silnik regulacji zaworu na kolektorze wlotowym 2 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze i czujnik temperatury powietrza 3 Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania może to cię naprowadzi na rozwiązanie .
Witam- sprawdzić stan filtra powietrza -sprawdzić szczelność węży i łączenia od filtra powietrza aż do kolektora ssącego --sprawdzić czy bez oporów obraca się wirnik turbiny.
kolektor citroen podciśnienie kolektor wydechowy citroen czujnik ciśnienia kolektor citroen
schemat zasilania klimatyzacji satel czujka pożarowa czytnik ebook
solar bateria kamera naprawa płytki traktorka
Identyfikacja modelu na07a39dvw0702 - Isudar? Zaparowanie tłoka w DeLonghi ESAM 5500: przyczyny i rozwiązania