NIe wiem czy jest dobrym pomysłem ruszać kolektor ? Nie pamiętam dobrze ale chyba żeby wytargać wtryski to trzeba wyrwać najpierw kolektor.
I wyjąć listwe, zaślepić kolektor lub glowice po nich i odpalic awaryjnie na gazie i obserwować który leje. Zatykalem chyba wezykiem 8 czy 10mm w ktory wkrecalem srube np m6 i ona rozpychając wężyk uszczelniała na ściankach kolektora czy glowicy.
Zdejmij tę opaskę i sprawdź czy krawędź rury nie jest pozaginana albo pofalowana i w razie czego ładnie to wyprostuj. Sprawdź też jak pracuje zawór EGR, najlepiej zdementuj go (jest nakręcany na kolektor razem z tym kawałkiem grubej rury, aby go wyjąć trzeba wyluzować kolektor) i oczyść. Jak już to wszystko rozbierasz to nie zawadziło by zdjąć zupełnie...
Problem rozwiązany nieszczelny kolektor ssący pozdrawiam i dziękuję. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
DW 8 -pojemność 1868ccm XUD 1905 ccm po tym poznasz który silnik ale kolektor metalowy to pewnie XUD. Co do zmniejszenia dawki to śruba nad zaworem stop -ta z blachą-wykręcając zmniejszasz dawkę (spadają wolne obroty)
Czy rozwiązałeś problem strzelania w kolektor
DV6ATED - silnik używany przez PSA/FORD. Bez FAP-a, w najsłabszej odmianie może nie być DKZ. Przybywanie oleju - wtryskiwacze do sprawdzenia, mogą podlewać, stąd min. może być ten gryzący dym po odpaleniu na zimno. Wycieki - no to już trzeba znaleźć samemu. Jest tam wielka pokrywa zaworów, stanowiąca jednocześnie i pokrywę łożyskową wałków rozrządu...
Witam, zdecydowanie wtrysk sekwencyjny. Nie będziesz miał problemów ekspoatacyjnych. Polskie sekwencje są na bardzo dobrym poziomie mam na mysli STAG 300 lub KME DIEGO G3. Warunkiem jest dobór wtryskiwaczy. Dobre wtryskiwacze to moim zdaniem jeden z najważniejszych elementów instalacji. Polecam Magic jet, Reg Uważam że jesli wybierzesz instalacje popularną...
W pliku masz wartośi dokręcania wtrysków, powiniem mieć i do kolektora ale to muszę szukać bo gdziś się zapodział plik. 1229130 Prosiłem tylko o moment dokręcenia a otrzymałem praktycznie całą książkę . Bardzo dziękuję . Szkoda że nie miałem tego wcześniej, bo bardzo by mi się to przydało . W pliku pisze że wtryski dociągać 30Nm . Kurcze do tej pory...
Znalazłem nieszczelność na dolocie z pompy vacuum, uszczelniłem to. Ilość dymu zmniejszyła się diametralnie, ale dalej są dziwne dźwięki w okolicach silnika i brak mocy. EGR i kolektor dolotowy wyczyszczone.
trzeba coś wykluczyć, to na początek benzynę w spraye i psiknąć w kolektor dolotowy podczas pierwszego kręcenia,
Dziękuję za odpowiedz zamykam temat
Hej Dziś wymieniłem termostat i jeden z błędów zniknął, jednak nie wyeliminowało to usterki Nadal powracają błędy P1153 i P0121 dotyczące przepustnicy Ponieważ wcześniej wymieniłem na używkę zacząłem szukać innej przyczyny Najpierw wymiana czujnika temperatury i czujnika wału korbowego. Sprawdziłem przewody biegnące od przepustnicy do ECU Podmieniony...
Czujnik podcisnienia podmieniales ? Odlacz servo i evap zeby wykluczyc lewe powietrze. Piskaj samostartem na kolektor zeby wykluczyc pekniecia ktorych nie widzisz.
Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
To pochwal się tymi pomiarami.
Raczej kolektor Z tyłu silnika plastikowy element do którego jest przymocowana przepustnica
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
Zgadzam się, że nie wiedza jest najważniejsza a już na pewno nie wykształcenie a zrozumienie działania i logiczne myślenie DLACZEGO TAK SIĘ DZIEJE. Wiem, że mój ojciec po zawodówce zagiął by w mechanice nie jednego po politechnice. Wiem, że nie chodzi o pozbycie się wypadania zapłonu a pozbycie się przyczyny jego powstawania. To tak jak w naszej służbie...
Na kolektorze ssącym. Wpisz w Google "kolektor ssący 1.6vti" i twoim oczom ukarze się kolektor wraz z map sensorem. Następnie porównaj obrazek że swoim silnikiem i już.
Cewki zamienione miejscami, wszystkie sprawne. Nie pali tylko na czwartym cylindrze. Ciśnienia jeszcze nie sprawdzałem (nie mam czym), ale podejrzanym numerem jeden jest w tym momencie nagar od strony kolektora dolotowego. Wczoraj myślałem o pompie wysokiego ciśnienia, ale patrząc na komputer, pokazuje, że ciśnienie na listwie jest wyższe od referencyjnego......
Ale egr jest podciśnieniowy. Rurka wchodząca z tyłu w kolektor ssący.
Jeśli chodziłoby o ciśnienia doladowania i CR, to zapalalby się check engine. Faluje Ci na wolnych obrotach? EGR masz chyba podcisnieniowy? Spróbuj odpiąć I zaslenic podciśnienie idące z przetwornika na EGR, bo może przepuszcza przetwornik. Jak nic nie pomoże możesz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy kolektor masz szczelny.
Witam ,powracam do tematu ustawienia łancuszka,mój łancuszek ma znaki w odstępie 7 ogniw itak złożyłem,auto odpala na dotyk ale głośno chodzi ,słychac jakby kompresja szła w kolektor ssący,teraz sie zastanawiam czy jest dobrze ustawiony łancuch ponieważ schemat pokazuje 9 ogniw,nawet miałe głowice zdjętą bo myslałem ze zawory sa nieszczelne(auto stało...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam pacjent citroen c5 2.2hdi 2002rok na biegu jalowym przy dodaniu gazu i w momencie schodzenia z obrotow słuchać "syyy" gdzies z tyłu silnika. Wymieniałem turbine ze względu ze byl duzy luz poosiowy wymieniłem przy okazji uszczelke turbo/kolektor,kolektor/glowica,egr nowy + uszczelka, kolektor planowany był bo byl krzywy. Rura filter turbo wyglada...
Jaki masz stopień zapełnienia FAP?Wszystkie doloty czyste ?EGR kolektor ssący też?
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
Czy można kolektor z przodu zrobić bez wyjmowania silnika? Bo z tyłu to chyba raczej nie. Oj muszę pieniążki składać. A co się może konkretnie uszkodzić w silniku z nieszczelnym kolektorem?
Po podaniu paliwa (samostartu, plaka) w kolektor odpala?
U mnie było dokładnie jak u kolegi wyżej nie rozwiązałem problemu. Podmieniałem sterownik, cewkę, lambdę, map i problem dalej powracał po jakimś czasie, wcześniej wymieniono przepustnice na nowa. Sprawdzałem kolektor na nieszczelność i kolektor był 100% sprawny a jednak sterownik i tak po czasie ustawiał sobie przepustnice na całkowicie zamknięta przez...
Jurekk55 piszesz aby rozszczelnic wydech,właśnie u mnie mam brak mocy,ponieważ uszczelnilem kolektor wydechowy,1.6 hdi Dodam że miałem też spadek mocy więc wymienilem EGR i regeneracja turbiny oraz wymiana kolektor ssący Przy okazji uszczelnilem wydech bo smród był w kabinie i auto straciło moc Jaki ma związek nieszczelny wydech do problemu braku mocy...
Plak czyli samostart , walisz mu dawkę w kolektor na rozruch
Od kiedy masz auto ? nie zauważyłeś wcześniej takich efektów ? Czemu pytam jaki kolektor dolotowy masz? Ja np mam w aucie kolektor plastikowy i czasem potrafi też grać że tak się wyrażę .
Kolektor ssący jest szczelny. Objawy wysokich obrotów nie zawsze występują. Ostatnio gdy delikatnie gazuje to obroty spadają poprawnie a gdy mocniej przygazuje podczas jazdy to rosną i utrzymują się wysoko choć ściągnę noge z gazu. A gdy następnie powtórnie przygazuje to szarpie i nierówno wchodzi.
Kolektor jest plastikowy. Podobno w tym nowym założonym kolektorze jest jakiś zawór przeciwwybuchowy. W tym starym tego zaworu nie było.
Właśnie wziąłem go na hol, mnóstwo białego dymu, trochę odzewu. Nie mam jeszcze założonego filtra powietrza, ale odnoszę wrażenie jakby cofał się dym przez kolektor ssący, bo w kabinie miałem dym.
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Witam Dziękuję za wszystkie podpowiedzi ale poradziłem sobie Mianowicie zmieniłem kolektor ssący na kolektor ze świeca płomieniową i teraz jest wszystko ok. Pozdrawiam
Witam szanowne grono osób gotowych podjąć dyskusję. Mój dobry znajomy posiada citroen jumper z 2013r któremu korba wyszła bokiem ( dosłownie) . Zakupił on drugi silnik ( goły słupek) również 2.2 puma jednak są różnicę... Począwszy od pokrywy zaworów średnicy szpilek mocujących zawory (trup ma większą średnicę chyba m8) innych łap (trup ma mocowania...
Witam, mam problem z Berlingo z 2010r 1.6 HDi silnik 9HX. Mianowicie auto przy rozgrzanym silniku w zakresie 1,9-2,1 tys obrotów zostawia wielką czarną chmurę za sobą, oraz zaczyna podszarpywać. Problemu nie ma przy mniejszym zakresie obrotów, ani na zimnym silniku oraz przy gwałtowniejszym przyśpieszeniu. Sprawdzone: W sterowniki tylko błąd przekaźnika...
Pierwotny problem był taki, że samochód po odpale zaczał chodzić jak traktor, strzelać w kolektor na obroty sie nie chciał wkrecac itp.. Sprawdziliśmy cewke i jest na wszystkich iskra Podpiałem pod komp i wywaliło błąd p1336, zmieniliśmy czujnik wałka rozrządu, ale bez zmian. Przyszła myśl, że może rozrząd zauważylismy że klinka nie ma i zębatka przesunięta....
Witam.citroen c3 1.4 hdi 2002r . Auto straciło moc całkowicie ledwo się toczy .Po odczytaniu błędów wywala P0123 przepustnica . No i teraz moje pytanie gdzie znaleźć przepustnice w tym silniku wyciągnąłem kolektor ssący i niestety nic. Proszę o pomoc
Poprostu chcę wiedzieć jakie dokładnie jest zadanie rurki nr 2. Większość gazów ze skrzyni korbowej odprowadzana jest odmą. Mam pomysł, że może odprowadzane są nią jakieś gazy króre można jescze przepalic? Jak zaślepiam kolektor w jej miejscu to silnik ciężko odpala i bardzo mocno falują obroty.
Samochód nagle odpalił. Zasilanie na cewce jest, sterowanie też, miernik pokazuje około 0,5V na dwóch pinach. Czyściłem jeszcze styki w okolicach bsm, ale żadne nie wyglądały na zaśniedziałe. Chyba źle testowałem cewkę albo nagle pojawiło się sterowanie, stara cewka działa.. Podszybie jak to bywa w c4 sie rozpada i woda wlewa się na kolektor dolotowy...
Niedlugo sie dowiemy ;-) wkleje zdjecia z montazu i filmik z jazdy bo ciezko cos znalesc w necie. Tu na Mondello trackdays jest kilka aut np.Fiesta z 1.2 i uturbiona ale zamykaja maske i nie pokazuja co i jak. Hondy, mitsu ect wszystko widoczne ale to inna bajka i inne pieniadze ;-) Zamierzasz włożyć wielkie turbo, z 20 zaworowego silnika - ile spalin...
Witam. Auto jak w temacie, pompa bosch Problem polega na tym że od kilku miesięcy nie ma możliwości rozpędzić się więcej niż 100, a i to długo schodzi, bardzo ciężko wkręca się na obroty. Najciekawsze jest to że czasami chociaż bardzo bardzo rzadko chodzi tak jak powinien, wydaje mi się że raczej w sytuacjach losowych, aczkolwiek często zdarza się to...
Kolego "Strumien..." niezbyt konstruktywna Twoja wypowiedź, sugerujesz, że co? że sobie wymysliłem ubzdurałem? Auto nie ma mocy, auto nie dymi, to są informacje na 100 %. Kolego "diobabg" własnie tego się obawiam, tj. że jakieś ciało obce wpadło do turbiny albo sprężarki, ale na pewno stosowany były nowe uszczelki, raczej bez żadnego kitu, natomiast...
Raczej sadza. Za drugim razem też bym wyplukał ale jak coś to lepiej nafta albo płynem do mycia szyby w kominku chyba starwax z castoramy mydłem kiedyś egr i kolektor i dużo lepiej puszcza niż benzyna czy ropą.
W głowicy silnika, pionowo od góry, w sąsiedztwie wtrysków; do demontażu kolektor ssący i pokrywa zaworów.
niestety ale emulator bingo S4 nie poradzil sobie z ECU Picasso musiałem tak ustawic Reduktor aby emulacja była podobna do benzyny od tej pory spokuj chasa az miło niema żadnych błędów chodzi jak ta lala spalanie niecałe 10l na 100km cykl mieszany dodam że to picasso z 2004 roku 1.6 benz PLASTIKOWY KOLEKTOR instalacja II generacji sterownik Bingo S4
witam. Posprawdzałem wszystko (wymieniłem nawet walki) i doszedłem do wniosku że kolektor ssący po zassaniu powietrza wypuszcza je z powrotem (cofaja sie spaliny) Cisnienie na 1 cylindrach ok 10 bar. Troche mało ktoś ma pomysl ?Auto nie odpala nawet na plaku.
Na samochodzie jest sterownik Sagem S2PM-382 Dodano po 10 Wszystkie przesłanki wskazują na usterkę tego sterownika. Wydaje mi się że nieprawidłowe podciśnienie w silniku spowodowane jest tylko i wyłącznie nieprawidłowym funkcjonowaniem ecu. Nieprawidłowe podanie czasu wtrysku i zapłonu powodują podciśnienie rzędu 0,3 bara. Po odpaleniu silnik gaśnie,...
Spróbuj podać ten sygnał przez wtórnik emiterowy pnp czyli kolektor na masę. N.
rozumiem że niema żadntch usterek proponuje wziąść samostart lub plak ktoś niech pokręci silnikiem i wtedy psiknać w kolektor ssący czy odpali żeby wyeliminować usterke mechaniczną
Raczej sekwencja, bo kolektor dolotowy jest plastikowy. Choć niektórzy wsadzali i starszą do wielopunkta. Ale naprawa potem może wynieść więcej.
Weź to w piz.... wywal na złom , tam skąd to wziołeś. TYlko posegreguj stal i aluminium. Na złom oddać najłatwiej i dostanę za całość 50-60zł, a tam jest masę elementów które w sieci handlarze sprzedają za duże pieniądze . Kolektor ssący już się dobrze sprzedał , a gdzie reszta np. miska olejowa, wał korbowy, tłoki, korbowody, głowica, pokrywa zaworów...
Zdaje się, że problem został rozwiązany. Podczas rutynowych oględzin zauważyłem pęknięcie kolektora wydechowego (śmierdziało spalinami w kabinie podczas używania nawiewów). Było niewielkie zaraz przy sondzie, także było to widać z góry przez otwór w osłonie. Kupiłem "nowy" kolektor (używany - koszt z przesyłką 205 zł). Podczas wyjmowania starego okazało...
Witam, Dość "ciekawe" zachowanie Citroena C8 2,2 hdi - przez noc akumulator rozładował się do zera, podładowałem, odpalił, jeździł... Po kilku dniach znowu przez noc się rozładował do zera, po podładowaniu rozrusznik kręcił, ale silnik nie odpalił. Mechanik zdjął kolektor dostarczający powietrze i stwierdził, że silnik zamiast zasysać przezeń powietrze,...
Witam. Naprawiam citroena 1,9d po dachowaniu.Przed odpaleniem został wyczyszczony kolektor dolotowy,układ dolotu powietrza wraz z filtrem,wykręcone wtryski i przemyte komory spalania naftą, potem osuszone powietrzem.Po odpaleniu kopci białym bardzo drażniącym oczy dymem.Dodam że samochód dostałem z silnikiem zablokowanym w punkcie sprężania 4 cylindra...
ja miałem podobnie ale w roverze - u mnie problem tez dotyczył silniczka krokowego - sama jego wymiana nic mi nie dala - dopiero po skasowaniu błędów auto wróciło do normy. Blad powstawał bo czujnik polozenia przepustnicy nie łączył. Z tym ze ja najpierw wymieniłem krokowca a później kasowałem błędy Dodano po 1 aa sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza...
zmień kolektor na stalowy potem to już wszystko można włożyć.W Lublinie trzeba na instalke wyłożyć 1400-1500 PLN(Z DOBRYM KOMPEM)
Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne...
Witam, Autko jak w temacie silnik gaśnie jak jest zimny przy dojeżdżaniu do świateł skrzyszowianina, porostu gdy wy sprzęgle to obroty spadają do zera, po nagrzaniu silnika wszystko jest porządku. Wymieniłem przepustnicę, wyczyściłem wtryskiwacze, świece zapłonowe wymienione, kolektor sprawdzony pod kontem nieszczelności, grzałka sondy sprawna, błędów...
tak drożny dla powietrz . płynu nie ubywa chyba że wyżuci przez korek jets dobrze odpowietrzony . a teraz po dpaleniu silnika i odkreceniu ka widać bombelki i tak jak by dymek z wody . wody nie ubywa olej czysty a xantia teraz straciła na sile i strzela w kolektor sący. wydaje mi sie ze to uszczelka albo tuleja
No dobra. Komputer wykazał że wadliwy jest czujnik MAP. Wymieniony na nowy boscha-bez zmian. Podmieniłem całą przepustnicę z 4 czujnikami-bez zmian. Wziąłem się za zmianę czujnika temperatury, ale po jego odłączeniu postanowiłem uruchomić silnik. I proszę bardzo-zaczął chodzić jak należy. Hurrra. Nie, nie Panowie i Panie, nim wykręciłem czujnik podłączyłem...
po pierwsze - jeśli słychać turbinę tylko podczas jazdy należy sprawdzić czy na drodze turbina-kolektor nie ma nieszczelności (luźna opaska itp.) uszkodzone łopatki powinny być słyszalne podczas mocnego dodawania gazu na postoju i oczywiście podczas jazdy. kiedy zmieniałeś filtr powietrza? u mnie spadł przewód z filtra pow. i po niedługim czasie wysypała...
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Eeeeeee tam ... w '99 to raczej nastawnik przepustnicy (6pinowy) ale to raczej nie jego wina, bo autor pisał by tu też o innych objawach. 1. Czujnik temp. cieczy (zielony) 2. Zamienione miejscami wtyczki czujników temp cieczy (zielona z niebieską) 3. Nieprawidłowo podłączone podciśnienia 4. Żle osadzony kolektor ssący I wiele innych rzeczy które należało...
Witam. Podczas zmiany biegów na wyższych obrotach (3000 obr/min) silnik przerywa na ułamek sekundy. Wygląda to tak jakby jeden lub dwa zapłony wypadały. Jest to troche denerwujące bo zamiast wciskać w fotel przy zmianie np. 2 na 3 bieg to silnik zadławi się (szarpnie całym autem) i dopiero wtedy ciągnie. Dzieje się tak po przekroczeniu temp. silnika...
Witam, Od pewnego czasu mam problem w moim Citroenie Xsarze II 1,6 16V (PB+LPG) od strzału w kolektor na LPG. Pewnego dnia z mojej winy poszedł strzał na LPG pod maską, w pierwszej chwili myślałem że pękł filtr czy kolektor dolotowy, ale sprawdziliśmy z mechanikiem szczelność układu i okazał się szczelny. Problem objawia się tym że auto jest zamulone...
Podaj podstawowe dane takie jak: model, rok... Marka: Citroen Xantia I Rok: 1993 Silnik 2.0 16 V - XU10J4 Moc: 152 km Kolektor ssący ze zmienną długością kanałów dolotowych tzw. układ ACAV ECU: Bosch MP3.2
Nie bijcie, chcę pomóc. Może wyda się to dla was komiczne, ale ale napiszę. Będę się powoływał na ciągłe problemy z fiacikami Cinquecento 700. Jest zimno i te cholerstwa podobne problemy stwarzają. Duże spalanie, problem z płynnym rozpędzeniem silnika z biegu jałowego, okopcone świece, strzelanie , kichanie. Jak powszechnie można się dowiedzieć, większość...
Witam Kolege w "BÓLU".. jest faktem ze ta instalacja AG SGI jest b.dobra i mnie tez jest szkoda pozbywac sie jej ..jest oryginalna i od nowosci auta załozona w Holandii..Problem to jej cholerny sewis w Polsce.. i gigantyczne ceny za serwisowanie , częsci, naprawe.I każdy jej servisant mówi i robi co innego.. niż poprzedni doszło nawet do tego ze zdiagnozowano...
Witam. Problem dotyczy wolnych obrotów . Zimny silnik pracuje dobrze ale gdy się nagrzeje (40C) i obroty zaczynają spadać poniżej 900 zaczyna utykać jakby wypadał zapłon . Na gazie sekwencyjnym problem jest prawie ze nie wyczuwalny . Co zostało zrobione : 1. Wymienione nowe świece NGK . 2. Wymieniony filtr powietrza i paliwa Mann . 3. Wymieniona nowa...
Niestety, żeby wymienić filtr w skrzyni, to trzeba zdemontować z auta i odkręcić obudowę sprzęgła ze skrzyni, co wówczas wtedy można zmienić filtr, a za pokrywą to tylko płyta sterownicza i nic więcej, ale nadmieniam, że o ile masz duże pojęcie, to sobie poradzisz. No to lipton z tym rozbieraniem, ale nie jedną skrzynie już rozbierałem i z powodzeniem...
To sa dwa rozne systemy wtrysku (do sprawdzenia). Nie probuj wiec ich mieszac, bo najwyrazniejnie masz dostatecznej wiedzy. Mozesz ewentualnie wykorzystac tylko goly blok, o ile kolektor ssacy i mocowanie prawej strony silnika sa takie same (nie gwarantuje, bo bylo sporo zmian miedzy jednym i drugim, m. in. inny rozrzad). Przy twojej wiedzy, najrozsadniejszym...
Odnosnie problemow z jazda na benzynie. Skoro przed zalozeniem gazu wszystko bylo ok, a teraz juz nie (na benzynie) to to podejzewam, ze w czasie strzalow w kolektor ssacy (piszesz, ze "rozwala" obudowe filtru powietrza) cos sie musialo uszkodzic. Byc moze odpial sie jakis przewod podcisnieniowy z kolektora ssacego, a moze sie tylko przedziurawil, i...
Silnik nigdy nie brał oleju. Jedynie lekko się poci z pod głowicy. Obroty po szybkim puszczeniu sprzęgła w górę normalnie. Przy pękniętym przewodzie czułbym zapach płynu chłodniczego a ten jest jak ludwik. Dziś wstawiłem do mechanika jutro z rana ma zobaczyć. Ma teorię że niby kolektor wydechowy jest gdzieś pęknięty. Według mnie wówczas dym byłby cały...
Witam wszystkich !!! Mam ogromny problem z moim saxofonem. Kupiłem go w 2004 i od początku falowały obroty 500-800 na biegu jałowym . Dwie wymniany śilniczka krokowego w ASO i troche się poprawiło. Ale po 3 m-c zimy mało jeżdziłem krótkie trasy nagle szok. Silnik zaczyna falowac pomiędzy 1500-2000 no to go zgasiłem i odpaliłem ponownie ale silnik rozkręcił...
Mam wielki problem ze swoją Xantią. Gdy chodzi na benzynie, to bardzo słabo wchodzi na obroty, przydusza się i strzela w kolektor dolotowy. Na gazie wchodzi nieco żwawiej na obroty i nie strzela. Za to przy prędkości pomiędzy 110 a 120 km/h zaczyna przerywać (na benzynie i na gazie) i na gazie zaczyna strzelać. Przy prędkości powyżej 120 można już jechać...
Witam i proszę o fachową poradę: Samochód: Citroen Xantia 2.0i 8V RFX (123KM) rok 1993. System wtrysku Magneti Marelli 8P20. Mam niesamowity problem z pracą tego silnika. Mianowicie: gdy dodaję gazu strasznie go zadusza i potrafi strzelić w kolektor ssący. Problem te jest narastający. Po zapaleniu strasznie go zalewa i ciężko mu utrzymać obroty. Jak...
Serdecznie witam. Problem w moim Citroenie odnośnie instalacji gazowej ma już dość długa historię. Jednak w skrócie postaram się ją przytoczyć i mam nadzieję, że znajdę wśród forumowiczów odpowiedź na tą dziwaczną sytuację. Otóż. Instalacja gazowa marki Zenith została założona w firmie Expert Roczniak w Tarnowie rok temu. Silnik to 1.8 16V 110 KM Xsara...
wywierć otworek w kolektorze, wkręć króciec i nie ma problemu. podciśnienie wróciło
Znam mnóstwo ludzi którzy mają naprawdę sporo sprzętu. Bogatego sprzętu. I cóż z tego jak potrafi nim tylko skasować i odczytać błędy (nie mówie o tobie nie zrozum źle). Nie wspominam o kodowaniu, programowaniu, eepromach, flashowaniu itd. A jak już dzieje się coś z autem, !!! i nie daj bóg nie ma błędów !!! to wymieniają wszystko co popadnie goląc...
Spróbuj sobie popatrzeć na wiązkę ECU. Do tego potencjometr pedału gazu. Sprawdzałeś czy jest jakaś nieszczelność kolektora?
U gory, pod glowica (kolektorem wodnym), nieco z tylu.
Ja miałem 2.2hdi z tym problemem Klapy wirowe w kolektorze ssacym Dodano po 3 Aaa ty masz plastikowy kolektor?
Witam mam problem z citroenem c5 2.0 hpi. mam bardzo wysaka temperature w kolektorze wydechowym po sprawdzeniu u diagnosty wyskoczyl mi blad P1291 sprawdzilem wtryski i jest ok,czy mozemi ktos doradzic gdzie szukac problemu??
Zbyt małe ładowanie turbosprężarki/sprężarki doładowującej Sprawdzić następujące podzespoły: 1.Elektrozawór regulujący ciśnienie turbodoładowania. 2.Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.
Witam.Sprawdź czy nie bierze gdzieś obcego powietrza w układzie dolotowym. Może wywiało którąś uszczelkę przy kolektorze, lub rozszczelnił się wąż od serwa hamulcowego. Pozdr.
Sonda pierwsza wygląda że działa. Sprawdź pompkę powietrza, bo ten silnik chyba ma taki wynalazek. Może jakieś nieszczelności kolektora?
na kolektorze ssącym powietrza
Nie jest to przypadkiem wąż idący od pompy powietrza wtórnego do zaworu na kolektorze wydechowym ?
jedno z drugim nei ma znaczenia, po prostu bez zdjecia nie ma możliwości dobrego nawiercenia kolektora
W rurze pomiędzy turbina a kolektorem ssącym. Czujnik jest od badania ciśnienia doładowania. Na podstawie jego odczytów sterownik silnika reguluje pracę turbiny.
Jak to td to uszczelka kolektora ssącego.
Jest pod kolektorem dolotowym, przykręcony do skrzyni biegów.
Dmuchawą się nie przejmować. W citro/peżo ruszają dopiero gdy silnik pracuje. Skoro iskra jest to czujniki sprawne, pozostają jeszcze wtryski. Dioda led równolegle do wtrysku lub wpiąć w wyjętą wtyczkę wtrysku i przy odpalaniu powinny być błyski. Jeżeli są błyski i jest iskra to albo coś z rozrządem albo świece pozalewane (jak zalane to gaz do dechy...
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
kolektor citroen podciśnienie kolektor wydechowy citroen czujnik ciśnienia kolektor citroen
aster czujnik temperatura schemat timer drukarka laserowa kolorowa
gięcie profili zmywarka electrolux klapa
Podłączenie akumulatora 48V 200Ah do przetwornicy 12/24V 5000W Nie działa klawiatura systemowa - co zrobić?