wywierć otworek w kolektorze, wkręć króciec i nie ma problemu. podciśnienie wróciło
Aktywny bieg jałowy Teraz moje pytanie bo miałem dzisiaj Fiorino i tam podciśnienie właśnie 400mbar Czemu brak podciśnienia w c3 znaczy jest 620 kompresja po 12 kolektor sprawdzony Czy możliwe aby zawory przepuszczały przy takiej kompresji ?
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym.
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
Jeśli chodziłoby o ciśnienia doladowania i CR, to zapalalby się check engine. Faluje Ci na wolnych obrotach? EGR masz chyba podcisnieniowy? Spróbuj odpiąć I zaslenic podciśnienie idące z przetwornika na EGR, bo może przepuszcza przetwornik. Jak nic nie pomoże możesz spróbować jeszcze odpiąć przepływomierz i sprawdzić czy kolektor masz szczelny.
Objawy wskazywały by na zbyt ubogą mieszankę. Warto by było pomierzyć ciśnienie paliwa na listwie, sprawdzić wtryskiwacze, filtr paliwa. Podłączyć komputer i przeprowadzić diagnostykę a nie tylko błędy. Takie parametry jak wskazania sondy, podciśnienie w kolektorze, temperatura widziana przez sterownik silnika, wyprzedzenie zapłonu i kilka innych podpowiedzą...
Nie jest to przypadkiem wąż idący od pompy powietrza wtórnego do zaworu na kolektorze wydechowym ?
Samochód zachowuje się tak, jak podczas jazdy pod górę, czyli max. wciśnięty pedał gazu więc spadło podciśnienie w kolektorze bo silnik obrotów nie ma, sterownik zwiększył czas wtrysku bo na samym powietrzu nie pojedzie. Ładowania też nie ma.
Możesz jeszcze spróbować czy jest podciśnienie na strzykawke. Kupujesz za 2zl w aptece strzykawkę 60-100ml. Wypinasz przewód gumowy przy servie. Wyciągasz tłok strzykawki i podpinasz dolną częścią do weża biegnącego z kolektora. Odpalasz auto i sprawdzasz czy tłok strzykawki zassało. Jeśli nie zassało- brak podciśnienia. Dodano po 1 A po odpięciu węża...
Witam, mam dokładnie taki sam problem jak autor temat. W aucie wymieniłem kompletny rorząd ( na blokadach) + olej i filtr. Po przejechaniu około 20km przy dojechaniu do skrzyżowania autem szarpnęło i błą p1160. Patrzyłem z testera to dzieje się coś takiego że podciśnienie w kolektorze jadać jest takie jak komputer zakłada że ma być ale przy zwoleneniu...
Przyczyn może być sporo, od mechanicznych ( pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa) do elektrycznych ( czujnik temperatury silnika, świece, cewka) po gaz który może być w aucie albo nie, tego nie wiemy. Ja bym zdiagnozował auto rano przed rozruchem, podejrzał temperaturę silnika, podciśnienie kolektora ssącego, jeśli tam będzie wszystko w porządku,...
Witam ! Opiszę Swój problem z obrotami a mianowicie ... Na zimnym silniku po odpaleniu silnik trzyma delikatnie wyższe obroty a później zaczyna się pojawiać kłopot ponieważ po ruszeniu przez 1-2 kilometry przy wyrzucaniu na luz obroty idą na 2 tyś.obr. utrzymują się chwilkę i bardzo powoli spadają ... i tak jest tylko przez te pierwszy kilometry zaś...
Czy ktoś się orientuje jakie powinno być podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym w silniku psa 1.1 hfx. u mnie jest 310mbr czyli około -0.7bar. Napisze co sprawdziłem i co można wykluczyć -zmiana flasha w sterowniku te same objawy. -sterownik silnika podmiana na inny to samo zachowanie -Rozrząd dobrze ustawiony -luzy zaworowe prawidłowe -kolektor...
Mam ten sam problem w moim Citroenie 2.0 HDi 16 136KM FAP 2005. Wczoraj po półrocznych bojach chyba udało się zlokalizować problem. Na innym forum znalazłem posta że ten problem związany jest z tzw przepustnicą kolektora. Jest to plastikowy element montowany na wejściu do kolektora ssącego. Posiada on dwie przepustnice. Jedna jest otwarta na intercooler...
Niestety problem jest dalej i nie mam pomysłu, co może być powodem:/ Parametry z Lexii w normie (czas wtrysku OK, podciśnienie kolektora dolotowego 340 mbar na wolnych obrotach, temperaturę cieczy chłodzącej pokazuje prawidłowo). Spotkał się ktoś z takim problemem ? PS. Na wadliwe działanie wycieraczek ma wpływ uszkodzenie BSI, nie spadki napięcia.
Podobny problem miałem innym silnikiem HDI - tylko 2.0 Tuż przed kolektorem dolotowym jest dodatkowa przepustnica - sterowana z ECU silnika. Ma ona za zadanie zmniejszyć dolot powietrza i zwiększyć zasysanie spalin (ekologia... jej mać!). Jeśli jest uszkodzone sterowanie nią to się zamyka, silnik nie dostaje odpowiedniej ilości powietrza. Na rysunku...
Prawdopodobnie nieszczelność w kolektorze ssącym, możliwe że spadła rurka od podciśnienia itp.
U mnie dalej ten sam problem. Wymieniłem przepustnicę, czujnik temperatury, podciśnienia w kolektorze dolotowym i lipa. Ma ktoś z was jeszcze jakieś pomysły ?????
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Jeżeli chodzi o silnik, to przyczyn tych błędów może być wiele, np: usterka przepustnicy, usterka elementu wykonawczego zaworu EGR lub samego zaworu EGR, czujnik ciśnienia bezwzględnego, usterka wiązki elektrycznej, przepływomierz, nieszczelność kolektora lub podciśnienia. Bez dokładnej diagnostyki sam odczyt kodów usterek jest niezbyt pomocny.
Nieszczelność raczej ciężko jest znaleźć jeśli jest niewielka, najprostszy sposób to zatkanie wylotu spalin w tłumiku końcowym(uważając na wysoką temperaturę spalin), w przypadku szczelnego układu silnik będzie się dusił i zgaśnie, a w przypadku nieszczelności słychać syczenie. W przypadku niewielkich nieszczelności jedna osoba to za mało, a nadmiar...
Odwrotnie wyciągnąłeś wnioski, silnik dostał za mało powietrza, albo zapchany wydech, albo sterownik do zrobienia. Zakładam, że dolot szczelny a przepływka sprawna. Wu Wudech szczelny, drozny dpf wypalony, wiadomo ze jesli przed sonda spalin mass nieszczelnosc to wsepja nieprawidlowsci w pracy motoru. Obstawiam sterownik lecz dlaczego ten jumper idzie...
Sprawdź czy auto nie zasysa "fałszywego" powietrza czyli nie ma nieszczelności pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym. Powodem mogę być źle podłączone wężyki podciśnienia do kolektora czy też uszkodzenie serva hamulców od wystrzału gazu...
No rozumujac logicznie jak depniesz i spada ciśnienie paliwa o połowę to chyba sonda też pokaże ubogą mieszanke a komp oczekuje że będzie bogato ,no nie??? Ciśnienie paliwa powinno być stabilne lub wzrastać w razie spadku podciśnienia w kolektorze (zależy od systemu). Sprawdz ciśnienie i wydajnosc pompy i regulator ciśnienia. A może filtr jest zawalony...
Super pomysł na odsysacz, gratuluje! :) A co do pomysłu na wyłącznik podciśnieniowy: ostatnio buszując po złomowisku znalazłem deskę rozdzielczą (same zegary) od jakiegoś starego citroena. Był na niej wskaźnik chwilowego zużycia paliwa - jego zasada działania opierała się na "zwijaniu" się "ślimaka" pod wpływem podciśnienia z kolektora ssącego. Nie...
Chwilę mnie nie było ale dodam jeszcze może komuś się coś uda podpowiedzieć. Po dalszym zagłębianiu się w silnik a dokładnie w sondy okazało się że po ich wykręceniu są białe 🙆 więc niestety ale całkowicie był rozsypany Kat i zatkał częściowo wylot do tłumika. teraz jest go brak (chwilowo) ale problem pozostał tylko tyle że się zmieniło to że występuje...
Eeeeeee tam ... w '99 to raczej nastawnik przepustnicy (6pinowy) ale to raczej nie jego wina, bo autor pisał by tu też o innych objawach. 1. Czujnik temp. cieczy (zielony) 2. Zamienione miejscami wtyczki czujników temp cieczy (zielona z niebieską) 3. Nieprawidłowo podłączone podciśnienia 4. Żle osadzony kolektor ssący I wiele innych rzeczy które należało...
Co da samego CR to ja mam seryjnie 9.25:1 i ciśnienie sprężania 11bar. 16 zaworowe silniki citroena mają CR 10.5:1 i ciśnienie 12.5 bara - są to ciągle silniki przystosowane do jady na paliwie o LO95. CR 11:1 jest w wielu źródłach podawany jako jeszcze bezpieczny dla paliw o LO > 100. Mam opcję wyboru 2 grubości uszczelki i oczywiście planować zamierzam...
1.6 hdi to inny świat W tym RHW są 4 zaworki, sterowanie turbo, egr, klapa gasząca i klapy w kolektorze. Schemat udało mi się znaleźć Wrzucam dla potomnych. https://obrazki.elektroda.pl/8197936400_...
Za falowanie obrotów może odpowiadać wiele czynników jak Elektryczne czyli czujnika położenia wału korbowego, czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza powietrza, czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym, czujnika temperatury zasysanego powietrza, sonda lambda. Ale to akurat może pokazać komputer. Mechaniczne to zła praca silniczka krokowego,...
Przyczyną w/w niesprawności jest na 99 % MAP sensor. Jest to czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym. Należy rozpocząć sprawdzanie od drożności wężyka łączącego króciec przy kolektorze do samego czujnika. Również króciec może być zapchany lub samo wejście do czujnika lub czujnik uszkodzony. Sprawdzenie: odpalcie silnik na benzynie, zdejmijcie wężyk...
Co do pierwszego problemu, jeśli mechanik sprawdził alternator,jakie wartości miało lądowanie?powinno wynosić około 14 volt. Jeśli miało mniej, zaczą bym od regulatora napięcia. Po drugie,w jakim stanie jest akumulator?po trzecie,czy pasek alternatora był wystarczająco naciągnięty? Problem trzeci. Możliwe że serwo masz uszkodzone, albo poprostu nowe...
No więc dzisiaj od samego rana siedziałem w garażu i walczyłem z autem. Mam instalacje gazową AGISa i na gazie jest troche lepiej niż na benzynie ale nie ma rewelacji. Auto nierówno pracuje tzn chodzi i go trzęsie co jakiś czas. Wkładałem 2 cewki i problem nadal występuje, przekładałem czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i problem nadal jest,...
Dzięki za pomoc. Dzięki tobie i twojemu linkowi udało mi się zidentyfikować, gdzie idzie ten przewód podciśnieniowy. Według zalinkowanego przez ciebie tematu zobaczyłem, że jest on podłączony do zbiornika próżniowego nr. 3. I znalazłem go. A wcześniej go nie widziałem, bo jest on schowany za tunelem kablowym (zasilanie wtryskiwaczy). Wymieniłem już...
Witam wszystkich, Auto z którym toczę tą nie równą walkę to Citroen Berlingo 1.6 HDI 75 KM, rok produkcji : 2007, symbol silnika : 9HW ( układ wtryskowy firmy BOSCH - bez pompy w zbiorniku ) Ale zacznijmy od początku ... Samochód jest w moich rękach już ponad 4 lata. Nigdy nie miałem z nim jakiegokolwiek nawet najmniejszego problemu. Niestety będąc...
Witam Mam pytanie do osób zakładających gaz w autach. Potrzebuję wybrać sterownik sekwencyjnej instalacji gazowej do Citroena Saxo VTS z 2000r z silnikiem TU5JP (90KM) z przebiegiem 140 tys (kompresja jest ok). Silnik dość prosty w budowie. Dziś już przestarzały. To co widać na pierwszy rzut oka: -wtrysk MPI -głowica 8V OHC -brak przepływomierza i czujnika...
Witajcie :) Mam od dosyć dawna problemy z aparatem zapłonowym w tym silniku, dostanie zamiennika graniczy z cudem, więc w mojej głowie zrodził się plan zastąpienia go elektroniką. Oryginalny aparat wyzwala sygnał na cewkę za pomocą hallotronu poprzez moduł tyrystorowy. Chciałbym to zastąpić -dwoma czujnikami hallotronowymi przy kole zamachowym jako...
podciśnienie kolektor citroen podciśnienie wysokie podciśnienie kolektor
wiertarka bosch wirnik amica pokrętło regulacji temperatury wykorzystanie zasilacza drukarki
stacja zasilająca słoneczna stacja zasilająca
Seat Altea XL 2013: Podłączenie anteny ze wzmacniaczem Kod CQC12134071193 w soundbarze Philips TAB8805/10