Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Do kolektora dolotowego.
To sprawdź czy się obraca, i jeszcze powinien być przewód z kolektora ssącego do pompy wtryskowej który steruje dawką paliwa poprzez ciśnienie powietrza w kolektorze dolotowym.
U siebie problem rozwiązałem. Okazało się, że była nieszczelność pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem dolotowym. Wymiana uszczelki pomogła...
kompresja sprawdzona jest ok rozrząd wymieniony dziś dwa miesiące temu były poprawiane klapki kolektora dolotowego + wymiana wszystkich uszczelek a możesz podpowiedzieć jak sprawdzić zawory ?
Witam niedawno miałem podobny problem w passacie tdi jak sie okazało zawór ERG był całkowicie zatkany a nawet zaklejony po dokładnym czyszczeniu zaworu i całego kolektora dolotowego wymiana wężyków od rury co wchodzi do kolektora znaczna poprawa .
Witam, posiadam Lagunę 2, 2.0, 16v benzyna +gaz, nie mogę zdiagnozować problemu dlatego piszę tutaj. A mianowicie auto jak jest zimne przy 2,5 k-3 k obrotów dławi się, jak silnik lekko się rozgrzeje problem ustępuje. Na gazie nie ma problemu z dławieniem. Zrobione było: - czyszczenie przepustnicy oraz wymiana oringów - wymiana uszczelek kolektora dolotowego -...
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Idąc twoim tokiem myślenia można było by ominąć intercooler i tłoczenie powietrza przez sprężarkę bezpośrednio do kolektora a wykorzystać zbiornik sprężonego powietrza już zainstalowany w ciągniku i połączyć go z kolektorem a między tymi elementami zawór lub elektrozawór . Był by to tzw " strzał" na chwilę czyli na ile pozwoli zawartość ciśnienia w...
Witam chciałbym się zapytać forumowiczom czy dałoby radę wymienić kolektor dolotowy w kii rio rs 1.3 na ten z 1.5 lub na jakiś inny, chodzi mi o lekkie zwiększenie mocy tej maszyny i zabawę z motoryzacją
wymiana uszczelek kolektora dolotowego na nowe, stare prawdopodobnie puszczały lewe powietrze. Nie udało się ustalić dodatkowych wad, pomimo tego problem znikł.
Jak to jest uszkodzony kolektor dolotowy ? Pękł ?
Zamiast zrobić porządną diagnozę z pomiarem ciśnienia paliwa, podciśnienia w kolektorze dolotowym i ustawienia rozrządu lepiej wymienić na pałę połowę osprzętu silnika licząc, że a nóż się uda naprawić
Tak chcą wymienić cały kolektor dolotowy. A czy ktoś może wie gdzie ten czujnik jest umieszczony i jak się dokładnie nazywa?
Standard w tym silniku-wymiana uszczelek kolektora dolotowego plus sprawdzenie szczelności całego dolotu.Do tego jak pisze kolega czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Auto z lpg?
Witam, szkoda, że nie napisałeś czy czuć zapach po nocy, czy na uruchomionym silniku. Jeżeli po nocy to jest nieszczelna instalacja. Jeżeli na uruchomionym silniku to zbyt duża dawka paliwa. Jeżeli sprawdzana była szczelność na zgaszonym silniku, to może być nieszczelność między parownikiem, a kolektorem dolotowym.
No więc po kolei co u mnie było zepsute w gaźniku Aisan: 1. Zapieczona przepustnica - pomogło rozebranie gaźnika i parę walnięć młotkiem. 2. Jeśli brak biegu jałowego to albo zasilanie elektrozaworu iglicowego ( można sprawdzić na włączonym zapłonie zwierając końcówki czy iskrzy) albo zatkana dysza biegu jałowego ( po rozebraniu górnej części gaźnika...
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
witam !! Zacznę od historii ponieważ z podobną usterką wylądowałem kiedyś w serwisie i niestety nic nie znaleziono a silnik miał dokładnie takie same objawy jak opisujesz. Proponowano mi wymianę komputera trzy razy świece dwie pełne diagnostyki i ??? nic!!! Pojechałem do specjalisty z polecenia, czekałem 2 godz na przyjęcie i he he zapalił papierosa...
Przyczyną moze być"lewe" powietrze-wymiana uszczelek kolektora dolotowego(ośmiu) Brudna przepustnica-czyszczenie i adaptacja,sonda lambda i przepływomierz Zczytaj i podaj błędy z ECU
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
Jeśli masz układ wtryskowy siemensa a pewnie masz, to jest on pod kolektorem dolotowym zapięty w uchwyt i podłączone 3 węże i wtyczka 2 pinowa.
Witam chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wymiana silnika 1.4 16v 76kw w alfie 145. Dodam że silnik jest goły i trzeba przekładać z oryginalnego podzespoły do tego "nowego" tj. pompa wspomagania, rozrusznik, skrzynia biegów, czujniki kolektory, dolotowy wylotowy, i oczywiscie wymiana olejów. Ile trwa taka wymiana i ile kosztuje? ;p
Gaźnik/wtrysk nie ma nic do głowicy, jest na kolektorze dolotowym. Ale jak już przerabiać to na silnik z wtryskiem, tylko w grę wchodzi raczej samodzielna przeróbka, bo inaczej to taniej Cię wyjdzie drugi Golf ze sprawnym silnikiem.
Sprawa ma się następująco. Maszyna padła podczas jazdy w mieście normalnej eksploatacji z dnia na dzień i podejrzenie od razu padło na turbinę więc została wymieniona a mechanik który to robił doradził abym założył sobie od 110 konnego bo taka sama i mocniejsza podobno wię poszedłem tym śladem. Niestety po wymianie efekt ten sam. Drugi spec postanowił...
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy plus wymiana uszczelek kolektora dolotowego(wszystkich ośmiu) w tym silniku to podstawa...Objawy pasują również do uszkodzonego czujnika lambda a dokładnie grzałki Dodano po 4 Nieszczelny kolektor wydechowy może powodować nieprawidłową pracę lambdy która wykrywa tlen w spalinach i zwiększa dawkę paliwa
Powoli nadchodzi czas kiedy zamierzam wymienić cylindry tłoki i pierścienie w moim t-25. I mam mały problem. Otóż posiadam oryginalne cylindry i tłoki z czasów ZSRR niestety bez pierścieni. Akurat te ostatnie kupić to nie problem. Przy okazji wypadałoby wymienić głowicę i teraaz pytanie: Dokupić głowicę i pierścienie i zostawić tak jak jest czy może...
Odpowietrzenie skrzyni korbowej.Módl się żeby był cały bo wymiana przerąbana.Z góry nie zobaczysz bo jest pod kolektorem dolotowym
W tym silniku nie ma przepustnicy do miękkiej pracy na jałowym biegu? Wydaje się że za mało pokazuje MAF. Albo klapki wirowe przymknięte albo przepustnica gasząca, albo do wolnych obrotów przymknięta. Szkoda że nie ma w logach dawki IQ. Coś w kolektorze dolotowym.
wymiana miernika przepływu powietrza nic nie dała, weżyki też są w porządku.Sprawdziłem też dolny kolektor dolotowy. Może jakieś nowe pomysły?
Producent wymianie rozrządu przewiduje w warunkach normalnych 240tyś lub 10 lat a w warunkach trudnych 180 tys lub 10 lat i tego najlepiej się trzymać. A rzeczywistość jest taka ,że jakość stosowanego oleju, okres między wymianami, warunki eksploatacyjne skracają żywot rozrządu na łańcuszku do 50% przebiegu sugerowanego przez producenta. Czas najwyższy...
Opisałem sytuację z autopsji agili z 2000r.Auto żony. Po wymianie kolektora dolotowego bawiłem się dalej i wymiana poszczególnych części tzn. sonda i przepływka(z diesla) dawały ten sam objaw. Oczywiście sonda która miała być sprawna też była uszkodzona. To tylko tak aby naprowadzić na możliwe usterki. Jednostka z Corsy czy Agilii to bliźniacze silniki...
Wystarczy przeczyscic, kiedyś na warsztacie wlewaliśmy do wydechu trochę benzyny (ok 200 ml) podpaliliśmy i dmuchalismy sprężarką do środka to ponad godzinę się palił, ostatnio czyscilem tak kolektor dolotowy, jedyny minus tej metody to taki że po wypaleniu osad zostaje ale łatwo się odrywa
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
Nieszczelność w kolektorze dolotowym lub zapchany tłumik albo zawory, wałek rozrządu itd itp... Zobacz kompresję i szczelność silnika.
W większą moc raczej bym nie szedł bo faktycznie wiele elementów może być innych. Sprawdź w sieci jakie np. jest sprzęgło/dwumas w jednym i drugim modelu... czy skrzynie biegów są na pewno identyczne??? W dzisiejszych czasach gdzie wszystko jest maksymalnie odchudzone wątpię żeby słabsza wersja miała te podzespoły z wersji mocniejszej. Co do elektroniki/sterowania...
Jak zamontujesz kolektor dolotowy od celicy to nie będzie Lean Burn.Poza tym ubogo mieszankowy mniej pali.
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
Witam, podczas wymiany sady zdejmowany był kolektor przepustnica umyto i uszczelniono Ja u siebie miałem podobny problem z którym długo walczyłem (Scenic 1,6 16V 1999r. silnik K4M700). Okazało się, że pomogła wymiana o-ringów przepustnicy i dobre uszczelnienie kolektora dolotowego silikonem temperaturowym. Od tego powinieneś zacząć i te o-ringi bezwzględnie...
W tym silniku należy zrobić tak: wymiana świec, przy okazji wymieniamy koniecznie uszczelki na kolektorze dolotowym (takie zielone), jak to nie pomaga to czyścimy przepustnicę. To powinno już pomoc i rozwiązać problem w większość przypadków. Jeśli nie, to możemy wymienić kable, sprawdzić sondę lambda i wymienić cewkę. Ja przy zmianie świec zawsze wymieniam...
Dobrze troszkę osób sie wypowiedzialo i teraz jakbym chciał zrobic ten remont silnika to co koniecznie do wymiany i na co zwrocic uwage ? Jaki jest koszt takiego remontu jesli chodzi o same części i ostatnia kwestia bawic sie w zamienniki czy tylko oryginalne ? Samochod chcialbym zeby jeszcze pojeździł dla mnie z 3/4 lata a pozniej wymiana. I jakim...
Witam. Przeczytałem ostatnio post w którym opisany był podobny problem do mojego , co prawda w innym samochodzie. Rozwiązaniem była wymiana uszczelek kolektora dolotowego. Przemyślałem sprawę i jest to sensowne z powodu montażu gazu. Przyglądając się silnikowi myślę że trzeba było zdjąć kolektor do wiercenia otworów pod króćce wężyków od listwy. Ale...
Cześć, dziś odpisał mi mechanik w kwestii zakresu i kosztu diagnostyki: Podstawowa czynność od której należy rozpocząć sprawdzanie samochodu to: diagnostyka komputerowa silnika oraz kontrola kompresji z jednoczesną kontrolą stanu świec zapłonowych (z wymianą świec). Czynność ta wiąże się z koniecznością demontażu kolektora dolotowego. Przy ponownym...
Przeanalizuj moją historię. Matiz jeżdżący, wyciek płynu chłodzącego spod kolektora. Wymiana kolektora dolotowego, zdjęcie głowicy - jej regeneracja, gniazda, uszczelniacze, bez ingerencji w dół silnika. Złożenie, jazda, zużycie oleju 1l na 50 km. Reklamacja usługi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowe były luźniejsze od starych( na koniec wymieniono...
Wymiana uszczelki pokrywy zaworów, niby prosta sprawa, ale potrzeba zdemontować kolektor dolotowy i "mnóstwo różnych rzeczy" dodatkowo. Może ktoś wymieniał tą uszczelkę w Octavii 1 z silnikiem 2.0 AQY, byłbym wdzięczny za radę na co uważać, a najlepiej opis "krok po kroku", co zdemontować, a co zostawić, np. jakiś filmik. W internecie jest dużo na ten...
Mam duży problem z gazem II generacji w tym modelu. Gaz mam wstawiony od lipca i wszystko było w nim OK - raz miałem do tej pory problem (strzelał i zsuwały się gumowe tuleje z kolektora dolotowego - pomogła wymiana świec). Teraz sprawy posunęły się dalej :P - dzisiaj miałem strzał i rozwaliło mi plastikową łączówkę na dolocie - tam gdzie jest napisane...
Witaj. Przepłukanie nagrzewnicy jest możliwe tylko jeżeli odłączysz dwa przewody do niej idące. Jeden spod termostatu w stronę kierownicy, drugi z trójnika aluminiowego za silnikiem (kolektorem dolotowym) po lewej stronie (patrzac pod otwartą maskę). Operację opisałem wyczerpująco wyżej. Poniewaz wymiana nagrzewnicy jest bardzo pracochłonna i trzeba...
Witam, Dziś został przeczyszczony dolot, wymiana 4 gum w kolektorze, + czyszczenie, dodatkowo został zaślepiony EGR. po złożeniu wszystkiego do kupy i dokręceniu dziwne VCDS pokazuje mi takie parametry i wyrzuca takie błędy - przepustnica została również zaadaptowana poprawnie. Bo samochód pracował nie równo. po tym odpala, i chodzi w miarę równo ale...
Prawdopodobnie komputer silnika,(jak mniemam masz teraz silnik 2.3 litra ) więc skrzyni raczej nie musisz ruszać. Mogą być różnice w wiązce przewodów do komputera . i najlepiej kupić silnik z kolektorem dolotowym i itd. P.S w Hondach są identyczne silniki (accord szczególnie)
Korekcja mierzona na rozgrzanym silniku. Wszystkie odbiorniki prądy wyłączone. Skoro już pytasz o prąd, to jest bardzo marne ładowanie 13,6V w porywach. Oleju nie bierze niemal w cale. Filtr powietrza świeżo po wymianie, tak samo jak rozrząd po wymianie (przed wymiana było samo) właściwie ustawiony. Autem jeździ żona krótkie odcinki i codziennie a ja...
Kolektor dolotowy - zaklejone łopatki w dolocie silnika.jesli powyżej 100tyś.km to się zdziwisz jak to rozbierzesz.
Ten na parowniku nie może być cały czas włączony bo będzie za dużo gazu. Musisz podłączyć podciśnienie inaczej nie będzie działać. Możesz spróbować podłączyć to podciśnienie do portu w gaźniku (pamiętam że gaźnik fiata125 miał nadmiar wolnych podłączeń podciśnienia). Jeśli nie ma wolnego to przez trójnik np. na przewodzie podciśnienia idącym do przyspieszacza...
witam, walcze od dluzszego czasu z moim PT i jak na razie pomysly sie skonczyly. moze szanownym forumowiczum uda sie cos podpowiedziec ? Chrysler PT cruiser 2.4 150KM benzyna + gaz lovato smart krotki opis przebiegu choroby objawy niezalezne od tego czy benzyna czy gaz: - nierowne obroty (cały czas, niezaleznie od temperatury), wprowadzaja silnik w...
Witam Mam chwilę, to dokończę temat. Usterką okazał się uszkodzony kolektor dolotowy, który jest chłodzony płynem. Wygląda na to, że plastikowe elementy w Ducato mają tendencję do kruszenia się w sytuacji, kiedy silnik się zagotuje z powodu utraty płynu. Podobne uszkodzenie znalazłem też na chłodnicy EGR, ale powodem utraty płynu był kolektor. Około...
Po mojemu coś wleciało w dolot. Albo przytrzymało zawór w prowadnicy. Widziałem podobny cyrk w V. B. 2.0 DTL po czyszczeniu kolektora dolotowego,piernik wie co to było, nakrętka, kawałek szmaty podszedł pod zawór?
Jest to błąd klap w kolektorze dolotowym prawej głowicy. Klapki są zabrudzone i nie osiągają wartości granicznych. Możesz spróbować przeczyścić to dostępnymi środkami, które należy wprysnąć do dolotu podczas pracy silnika, ale jeśli klapy są mocno zabrudzone, to pozostaje ich demontaż i przeczyszczenie ręczne (lub wymiana na inne).
Dla innych użytkowników tego modelu silnika: problem był w rozrządzie. Łańcuch wyciągnięty i wyrobione zębatki. Wymiana kompletnego rozrządu pomogła - auto dostało mocy i przyspieszenia. Co do lampki i błędu P0400 to należy przeczyścić kolektor dolotowy i zawór EGR. Opel ma to do siebie, że tam zbiera się sporo nagaru i przydławia powietrze na wolnych...
Cześć, Pokrótce napiszę jakie poczynania zostały podjęte od mojej ostatniej wizyty w tym temacie. Obecnie auto jest po: - pełnej diagnostyce mechanicznej i komputerowej, - kapitalnym remoncie głowicy, - wyrównaniu powierzchni bloku, - naprawie kółka rozrządu (napawanie pierwszego wypustka dla czujnika położenia wałka), - trzykrotnym montażu i ustawieniu...
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
te 1.5 kohm na przewodach WN to za mało ,wg.moich doświadczeń ,wymiana konieczna.Co do czujnika to zimnmny 2000-3000ohm ,ciepły 200-300.ohm.
Mam problem z Passatem 1,8 bez turbo. Przeprowadzone czyszczenie przepustnicy, wielokrotne kodowanie, wymiana filtrów, czujnika temperatury. Sonda działa, kolektor dolotowy sprawdzony, podciśnienia szczelne, obroty od 600 do 800 falują, przy gwałtownym zwolnieniu pedału gazu potrafi zgasnąć. Na zimnym silniku pali normalnie a na ciepłym za drugim razem...
Dziś obejrzałem ją jeszcze raz. Otwór w korpusie wygląda całkiem nieźle, chyba nie jest wytarty. Przy okazji wymieniłem tą uszczelkę z gąbki na grubszą i dziś paliła ok, pomierzyłem sobie oś przepustnicy i otwory, spróbuję taką dorobić bez rozwiercania korpusu, a jak wtedy to nic nie da (np. nie wyjdzie mi) to może faktycznie założę starą oś i rozwiercę...
Witam serdecznie. Problem dotyczy twinportu. Tam w kolektorze dolotowym są dwa kanały. Jeden ma przepustnicę mającej na celu zawirowanie mieszanki by silnik chodził poprawnie na uboższej. Miałem przypadek, że w samochodzie bez tego urzadzenia wyskaiwał ten błąd. Temat poruszałem na forum Opla. Z tego co mi podpowiedzieli to mapa była nie od tego modelu....
Witam zapraszam do dyskusji i opinii, mam zamiar oddać Insignie A 2.0 cdti A20DTH, 196 tys przejechane, na wymianę uszczelki smoka, wymianę kolektora dolotowego, nowy już bez klap, chciałbym aby mechanik profilaktycznie wymienił też panewki korbowodowe i tu pytanie, czy to dobry pomysł, jeśli nie to dlaczego? Jakiej firmy panewki kupić w razie czego....
Nie miałem nigdy broblemów z "autoseba", 115 tuninguje się ale bezpiecznie w niedużym zakresie ,jak klijnet chce więcej zalecana wymiana turbo od 130.Jeśli padło turbo nalezy przemyć, oczyścić cały układ dolotowy powietrza od turbo do kolektora w innym wypadku można się liczyć z tym ,że po kilku dniach auto wruci.
Sondy oryginalne? Wymiana przepływki na 99% nic nie da. Skoro plak nic nie pokazał to należy zdemontować przepływomierz, przepustnicę, kolektor dolotowy i wymienić wszystkie uszczelki i oringi na nowe. Nie ma innego sposobu. To w końcu miałeś auto u mechanika czy u kolegi?
Żeglując w Google natrafiłem na podobny problem gdzie rozwiązaniem okazało się wymienienie zaworu wentylującego zbiornik paliwa. I rzeczywiście gdy u siebie przy pracującym silniku odpiąłem wtyczkę od tego zaworu to zaraz zapanowała cisza. Zawór ten umiejscowiony jest nad kolektorem dolotowym i na filmiku najlepiej widać go pomiędzy 37 a 47 sekundą....
Peugeot Expert 2.0 HDI 136KM RHR VIN VF3XDRHRHAZ022631. Pojawił się błąd P0098 (Sygnał temperatury powietrza dolotowego (kolektor dolotowy) zwarcie do bieguna dodatniego lub przerwa w obwodzie.), czujnik wymieniony już 2 razy (Hella i Delphin) na każdym daje błąd, wymienione BSM (ale to przez inną awarię, błąd pojawił się wcześniej). Błąd pojawił się...
Miałem to samo Albea 1.4 8V wymieniłem czujnik MAP sensor. To jest czujnik 2 w 1 mierzy ciśnienie w kolektorze i temp. powietrza dolotowego. W temp. 0oC pokazywał temp. 45oC i dawał za ubogą mieszankę by silnik bez problemu odpalał. Wymiana czujnika pomogła :) pozdrawiam,
Jedyny problem z tym że na necie ciężko znaleźć firmę piasty więc pewnie jak nie podają nazwy producenta to trzeba sobie je odpuscić Dodano po 34 A i jeszcze jedno pytanko z innej beczki kompletnie . Jeśli chodzi o zawór EGR i jego czyszczenie czy wystarczy odkręcić 3 śruby i odpowiednio potem założyć tą uszczelkę by go wyczyścić czy to dużo trudniejsza...
Nie jestem pewien , ale chyba są dwa czujniki temp. Jeden dla ECU, a drugi dla tablicy wskaźników. Jeśli tak to ten do ECU jest dwuprzewodowy, a ten drugi jednoprzewodowy i jest wkręcony w kolektor dolotowy. Ja mam C14NZ, ale jak się zdaje oba są na Multecu więc powinno być podobnie.
Mercedes Sprinter 315Cdi 2008R Biturbo (150KM) Witam, sprinter po przekładce silnika od E-klasy, podzespoły z oryginalnego silnika 315Cdi. Po pierwszym odpaleniu okazało się, że kopci, brak mocy i ciśnienie szyny za niskie. Części które założyłem nowe to: Wtryski- 4sztuki po regeneracji Czujnik ciśnienia paliwa (przedni na listwie) Regulator ciśnienia...
Witam może komuś to pomoże zafira b 1.9cdti dth - Obiawy miałem coś takiego że przy rozpędzeniu auta i puszczeniu gazu (nie zawsze) wybijało błąd 2279 nieszczelność w układzie dolotowym po przytrzymaniu auta obojętnie na jakim biegu 2000 tys obrotów błąd sam znikał auto spowrotem miało moc. Zaczełem od uszkodzonych klap wirowych - wymiana kolektora...
Witam, okazało się ,że kolektor wylotowy ma dziurę. Został zespawany jednak objawy nie ustąpiły. Nie można jechać - gaśnie na wolnych obrotach. Przypomniało mi się także, że w okresie uszkodzenie-wymiana pompy paliwa musiałem utrzymywać wysokie obroty na gazie bo gasł na wolnych obrotach. Tylko niepokoją mnie te wystrzały do kolektora dolotowego.
wymienilem filtr gazu, filtr powietrza jest w porzadku .. ma tylko znikome ilosci brudu. zauwazylem ze kolektor dolotowy powietrza ma luzy ... napewno lapie lewe powietrza... uszczelnie to i zobacze jaki bedzie efekt bo jak narazie wymiana filtru nic nie dala. Odnosze wrazenie ze samochod jest coraz wolnieszy i slabszy.
Turbinę się czyści bo się zasyfia poszukaj trochę i poczytaj. Najpierw sprawdź jak rusza się sztanga w turbinie , czy ma cały zakres ruchu i czy się nie zacina, jest masa filmików na YT gdzie dokładnie to widać. N75 też może być uszkodzony ,ale jeżeli jego wymiana nic nie pomoże to jednak zostanie czyszczenie. Intercooler też się czyści jak również...
Problem z obrotami silnika jest na to rada. Należy sprawdzić: 1. Szczelność na kolektorze dolotowym (Odma i obudowa filtra powietrza) 2. Silniczek krokowy 3. przepustnica (może wystarczy dokładnie wyczyścić lub wymiana) 4. po tych trzech punktach reset kompa czyli: - najlepiej odłączyć obie klemy od akumulatora ( najlepiej na 12 godz.) - po podłączeniu...
1.6 XEP to rozwinięcie silnika XE1. Jak mnie pamięć nie myli "stare odmiany" silników GM posiadały hydraulikę zaworową, zaś po zmianie na XEP/XER - zrezygnowano z niej. Ponadto silniki XEP/R posiadały zmienną długość kolektorów dolotowych. Elektroniczne przepustnice itp... Czyli będą inne wiązki. Ale proponowałbym fachowej wiedzy szukać po forach oplarzy...
Ktoś mi powiedział że trzeba wymienić też wiązkę el. silnika bo w tej nie ma niby wyjścia na czujnik ciśnienia doładowania i regulator ciśnienia doładowania. Do komputera podłacza się wężyk od rury dolotowej kolektora ssącego i wydaje mi się że czunik ciśnienia jest w komputerze.
Pozwól Elektrit,że Cię wyręcze IACV-to twój silniczek krokowy,a MAP-czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym łatwo go sprawdzić na wyściu w dość liniowy sposób zmienia się nap. od ok. 1V-4V.Ważne żeby nie było skoków !
Witam Okazało się, że z Danielem blisko siebie mieszkamy :) Jutro robimy moje auto. Padł siłownik podciśnieniowy (taka pompka), która porusza właśnie klapami. Niestety brak zamienników tego ustrojstwa i cena to 490 zł. Do tego uszczelki pod listwe wtrysków, pod kolektor i pod przepustnicę. Razem ok 600 zł. Z tego co mi Daniel tłumaczył (głównie to on...
Tomasz ma napewno, ale jak to by było to to kontrolka na desce pokazała by się odrazu. wracając do tematu, turbina gwizdała od samego początku czy zaczeła później? Tak jak któryś z kolegów napisał sprzwdź układ dolotowy do turbiny i za turbiną do kolektora ssącego( nieszczelności), i jeszcze jedno, zawór EGR i tzw. klapka zamykająca przed kolektorem....
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
Witam mam oto takie dwa błędy pierwszy dotyczy sondy lambda 1651- sonda lambda rząd 1, czujnik 1 wadliwe działanie obwodu P0130_ mam pytanie czy sonda do wymiany oraz czy to sonda przed katalizatorem drugi natomiast to 17700- przerwa w obwodzie termostatu chłodzenia silnika sterowanego czujnikiem ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (F265)...
Miałem podobny problem: Seat Cordoba 1996, Silnik 1.4 AEX Benzyna/Gaz Silnik szarpał podczas jazdy i gasł na benzynie i gazie (uruchamiał się bez problemu) VAG zgłaszał: 1. Czujnik cisnienia ukladu dolotowego 2. Lambda Wymiana czujnika nie pomogła. Wymieniona została praktycznie cała elektryka oraz przepustnica - bez efektu. Stwierdzono rozszczelnienie...
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
Dzięki za przeniesienie , rzeczywiście zamieściłem nie tam gdzie trzeba. >Krzysztof - zgadza się, popełniłem czeski błąd-:) - powinno być 3S-FE Napisze krótko co się dzieje - przy gwałtowniejszym przyspieszeniu na wysokim biegu i niewielkiej prędkości (ale jeszcze mieszczącej się w tolerancji biegu) auto zaczyna szarpać i nie przyspiesza, troche tak...
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
Zakładam, że masz wtrysk wielopunktowy gazu na kolektorze dolotowym. Po zakręceniu gazu pali normalnie? (gaz z zakręconego układu jeszcze trochę przeszkadza zanim się zużyje to co jest w parowniku) Typową usterką (też to miałem) w układach wtryskowych gazu jest przepuszczający wtrysk, i przy zapalaniu na pb silnik jest zalewany nadmiarem paliwa (pb+gaz). Pozdr....
Wymiana filtrów miała rozwiazac problem z falowaniem ale niestety zadnej poprawy. Mialem problem z termostatem i to moglo wplywac na falowanie na gazie. Termostat juz ok wiec zobacze czy faluje. Zauwazylem ze jak odepne czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym to jest lepiej. Jak na wlaczonym silniku znowu podlacze to od razu gasnie.
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Witam. Ford Galaxy silnik AFN 1,9 TDI 110 KM, przebieg 250 kkm. W zeszłym roku silnik zaczął nagle dziwnie buczeć. Dźwięk dochodził spod pokrywy filtra powietrza. Nie zdążyłem zgłębić tematu bo po wymianie oleju i filtra buczenie równie nagle ustało. Minął dokładnie rok i buczenie dobiegające z kolektora dolotowego znów się pojawiło. Niestety, tym razem...
Hmm wymiana amortyzatora tylnego w Ren Megane combi( chyba megane hehe), jak się przekręci śruba, tak jest problem, wykręcanie zbiornika i bez młota to nie robota. Trzeba przebić śrubę przez podwójną ramę. Rozrusznik w Peugeocie 406 1,8, znajdujący się pod kolektorem dolotowym, również pasek osprzętu jest miło wymienić, 2cm luzu miedzy kołami a blachą....
W moim GP 1.3 JTD 90km 2006 pojawił się problem. Podczas przyspieszania, zazwyczaj na 4/5 biegu przy 3000 obrotach wyskakuje check engine i błąd "P0237 - obwód czujnika doładowania turbosprężarki A jest niski". Jak jest trochę bardziej rozgrzany kontrolka wyskakuje przy jakichś 3500 obrotów. Jeśli chodzi o czujnik w kolektorze to wymieniłem na nowy...
witam posiadam audi a3 z silnikiem 1.6 i pojawił się problem z obrotami a mianowicie po odpaleniu silnika jest ok.wystarczy że dodam lekko gazu i obroty się za wieszają na 2000obr.czasem zaraz po odpaleniu silnika wskakują na 2000obr.w serwisie powiedzieli że za pchany jest jakiś króciec,kupiłem go ale nie mogę go znaleźć na moim silniku.wcześniej falowały...
Kolego mariuszstromecki: Czy możesz napisać czy rozwiązałeś problem z nierównymi/spadającymi obrotami? Ja mam podobny, jeśli nie identyczny, problem i już walczę z nim od kilku ładnych miesięcy. Posiadam Mazdę 626 '99 1.8 100PS + LPG (Stag 300). Rzeczy, które już wyeliminowałem przez poprawki i wymiany: przewody wysokiego napięcia (wymiana na nowe japońskie),...
Cześć, od kilku miesięcy zmagam się z kolejnymi usterkami w Leonie 1.6 MPI, 102KM z 2007roku. Kolejny mechanik rozkłada ręce, więc może ktoś na forum będzie w stanie powiązać fakty i nakierować, gdzie tym razem włożyć ręce. Auto posiadam od 8 miesięcy. - Od samego początku coś stuka po odpaleniu. Do tego po kilkudziesieciu kilometrach check engine (1....
Lukado1 -> w tym ECU oryginalny eeprom był w podstawce, wyjąłem oryginał i wsadziłem inną kość z innym wsadem. Aktualnie testy robię z powrotem na oryginalnej kostce z załączonym immo, po prostu swego czasu jeden mechanik stwierdził, że to immo wariuje dlatego było zdjęte. Wniosek -> Chcesz żeby coś było zrobione porządnie to zrób to sam. Motronic ->...
wymiana kolektor dolotowy kolektor dolotowy wymiana uszczelka kolektor dolotowy
odinstalować spyhunter ładowarka akumulator latarka iveco daily problemy klimatyzacja
wykrywacz metali wykrywacz metali
Sterownik pompy ciepła ciemny, kocioł pokazuje błąd "err" Jak sprawdzić moduł zapłonowy Piaggio X8 125 2006 multimetrem