Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Weź idź do salonu Husqvarny, obejrzyj sobie 543RS. To jest oryginał japoński, zmodernizowany przez Husqvarnę. Kosztuje ok. 3000 zł, ale od kilku lat sprzedawany jest w promocji, bo nikt tego nie chce kupić, gdyż za bardzo odbiega klasą od kos profesjonalnych w tej samej klasie pojemności w całości zaprojektowanych przez Husqvarnę. Wszystkie te kosy...
Kolektor wydechowy masz szczelny?
Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Uważasz że przez uszczelniacze zaworowe olej nie dostaje się do wylotu albo dolotu ? Panewki pomijam bo do spalania nie maja nic, natomiast dużo do układu smarowania i dużo można z tego wywnioskować o sposobie eksploatacji samochodu. Najważniejsza przyczyną...
Przejrzyj cały dolot od turbiny po kolektor i znajdziesz ewentualnie będzie podpięty wężykiem do kolektora.
Jak masz motor wyciągnięty to zrzuć kolektor i czyszczenie mechaniczne plus chemia . Ja używam K2 preparatu do mycia silnika , ale nie ma co się oszukiwać że też zalegający żużel tak łatwo sama chemia bez czyszczenia mechanicznego zejdzie . Ciepła woda, ciśnienie też pomaga W tym silniku nie ma, że tak powiem tradycyjnego kolektora dolotowego, jest...
Przyjrzyj się również szczelności dolotu - kolektor ssący, uszczelka między nim a głowicami, ewentualne pęknięcie kolektora
Oddam go do mechanika kolejnego razem ze spisaną jego historią i niech zweryfikuje czy ten silnik do czegoś się nadaje jeszcze. Na pewno nic nie pozwolę wymienić dopóki tych prób nie porobi. Próbę wysiłkowa już oblał.. Jak kolektor dolotu i wylotu powietrza był popękany to ciekawe gdzie jeszcze ta wysoka temperatura zrobiła spustoszenie
Witam. Na początku przedstawię pacjenta - Mercedesa w211 z silnikiem 3.0 cdi OM642. Od długiego czasu borykam się z problemem w moim aucie. Na początku samochód został oddany do jednego mechanika, ale stwierdziłem, że jest zbyt skomplikowany i nie chcę grzebać sam. Skończyło się na tym, że jeden mechanik wymienił mi turbinę, EGR, milion razy poprawiał...
Mam to samo z odmy i dolotu kapie. Wyczyściłem egr chłodniczkę i kolektor ssący razem jest z porkywa zaworów plus uszczelki .Stawiam na egr niesprawny daje dużo spalin do dolot zmieszanych z olejem odma nie daje rady i puszcza dalej. ale mam teraz problem z zapowietrzeniem i nie moge odalić żeby zobaczyć czy pomogło.
Z fusów kawy ciężko wyrokować! Wpierw kontrola wszystkich złączy, przyłączy oraz do masowania silnika -karoseria. Kontrola akumulatora i alternatora. Odczyt błędów, kontrola całego dolotu powietrza. Nie zaszkodzi czyszczenie - czujnik MAP w kolektor ssący
Niby nie. Spójrz na kolektor dolotowy w okolicy EGR i pompy vacum. Jak waż dolotu idzie bezpośrednio do kolektora bez takiej małej czarnej przystawki to nie ma.
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Jest przepustnica elektroniczna i jest otwarta tam jest inaczej niż w starym TDI .Panowie tak nieuczciwy mechanik wymienił koledze EGR dostał nowy do ręki i nie zrobił nic ,nie możliwe żeby tak był zasyfiony po miesiącu kolektor dolotowy nie był nawet ruszony.
Hej, jestem właścicielką Audi a3 8p z 2009r. Jeżdżę nim od roku i przyszedł czas na pojawienie się pierwszej usterki. Zaświecił się czek silnika a znim epc. Auto nie ma mocy, pedal gazu w podłodze a o... 1. Krótka odpowiedź W ponad 80 % podobnych przypadków w 2.0 TFSI (EA113) przy kodach „nieszczelność układu dolotowego” i „system pomiaru paliwa/jałowy”...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
Witam. Mam problem z taką corsa. Silnik 1.4 z dwoma wariatorami. Chyba a14xer. Auto trafiło do mnie z problemem nierównej pracy po zapaleniu, falowanie obrotów, przygasanie. Po jakiejś minucie praca się w miarę stabilizuje. Przed tym po zapięciu wakuometru w kolektor ssący zamiast serwa hamulca, wakuometr pokazuje wartości bliskie ciśnienia atmosferycznego,...
Witam, dziękuję że zajrzałeś do mojego tematu. Mam problem z w/w autem którego nie umiem rozwiązać. Pacjent to Seat Leon z 2002r., z silnikiem 1.9TDI 110 koni, kod silnika ASV, Ogólnie z autem nie ma problemów - pali w normie, odpala "na widok kluczyka", nie kopci. Jest jednak strasznie słabe, jeździ prawie jak wolnossak - nie ma tego charakterystycznego...
Witam. Astra H 1.7 CDTI 2011r, 110KM. Auto słabo jedzie, jak zwykły diesel bez turbo. Pokazuje błąd P0299 i P0130. Po skasowaniu błędów dalej mam wrażenie, że turbo nie dmucha dobrze. Pojazd był świeżo zakupiony z wyciekiem oleju. DPF rzekomo był wyprogramowany. Sporadycznie pojawiał się błąd P0130 od czujnika tlenu za DPF, ale auto zbierało się jako...
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Silnik 1AZ-FE Objawy: W czasie gdy samochód jest w ruchu i w momencie gdy silnik po obciążeniu (na. zwalnianie przed światłami) ma zejść do wolnych obrotów schodzi znacznie poniżej nich (w granice 500 obr/min). Następnie wychodzi na około 1200 obrotów i dopiero stabilizuje się na właściwym poziomie ~750 obrotów. Tak dzieje się najczęściej. Sporadycznie...
Witam, Ciekaw jestem jak rozwiązałeś ten problem. Właśnie mam podobny i będę już 3 raz rozbierał kolektor i listwe wtryskową. U mnie urwany jest plastikowy trzpień na zaworze podciśnienia. kleje go bo kosztue 500zł. Ale ciekaw jestem czy czujnik ozycji klapek od dolotu nie jest uszkodzony jeszcze. Proszę jeszcze o kontakt na GG czy tam maila, zawsze...
Trzeba sprawdzić EGR .Potem układ dolotu powietrza czyli kolektor ssący no i oczywiście wszystkie wężyki podciśnienia.
Witam. Mam od niedawna Seara jak w tytule rocznik 2003 pb/lpg. Kupiony z pakącym sie chrck. Ma dziwną przypadłosc przytrzymywania obrotow podczas zmuany biegow tak na 1 sekunde. Po zczytaniu błedow usunąłem je i poczekałem na kolejne, bledy w kolejnisci sa na zdjęciach. Stale pojawiają się P0172, P0106, P0116,P0130. Zrobilem mu serwis olejowy i wymieniłem...
sprawdz wiazke do map sensora i do silniczka sterujacego klapa kolektora dolotu zobacz czy masz zasilanie? podaj numer bosch sterownika
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Witam, walczę z Oplem Insignią z 2010 roku z silnikiem 18XER 1,8 140km. Samochód normalnie przyspiesza do 2tys, potem przy 2-3tys łapie muła, następnie jakby coś się na chwile zadziało, po czym znowu muł, aż nagle po przekroczeniu 4,5tys obrotów zaczyna ciągnąć aż do końca. ECU sporadycznie, raz na 500km złapie błąd p0101 związanego z przepływomierzem....
Witam towarzyszy. Dane pacjenta: VW Touran 2007r 1.4TSI 103kW BMY Auto zakupione z rozebranym silnikiem w kartonach. Bliższa historia auta nie jest znana oprócz powodu rozebrania silnika, którym był rozrząd. Kolizja z zaworami. Po złożeniu silnika jest problem z jego odpaleniem. Zaskakuje na chwile obroty idą ~1200 obr/min (rozruch silnika) następnie...
Dużo czasu nie minęło od naprawy ale efekt jest bardzo dobry. Wychodzi na to że jeden wtryskiwacz był nie taki jak trzeba (dlaczego? nie wiem). Samochód przegoniony i praca wróciła do normy. Dymka nie puszcza , zbiera się jak powinien i spalanie w normie. Czasem tak niewiele trzeba żeby wszystko działało jak należy a lokalne mechery straszyli remontem...
jak masz zdjęty kolektor to sprawdź sprężanie droga dolotu jest dość długa filtr, turbina, intercooler, silnik
Panowie miałem falowanie gdy kolektor wydechowy sobie pękł (łapała lambda dodatek powietrza). Dodatkowo sprawdzenie szczelnosci dolotu to wystarczy dogazować sporo i szybko na postoju jezeli klapy od skracania kanałów dolotu zadziałają to podcisnienie mamy znośne (czyli prawdopodobnie ok)
Witam forumowiczów Mam problem z moim samochodem, mianowicie auto puszcza szary dym z wydechu w momencie ruszania z miejsca i po każdej zmianie biegów. Później mogę go cisnąć do 4 tys obrotów i jest czysto. Nie mam już pomysłów co mógłbym zrobić, żeby rozwiązać problem. Włożyłem w auto już sporo kasy bez większego efektu. Wszystkie wymienione elementy...
Witam po długiej nieobecności. Więc odnośnie mojego problemu dalej go całkowicie nie rozwiązałem gdyż samochód odkupił wujek. Na dzień dzisiejszy 220tys i nadal wszystko ok, jedyne co padło to zaczęło lać z pompy wspomagania. Oleju nie bierze. Odnośnie tematu w czerwcu tego roku kupiłem takie samo BMW z 2002r niby 182tys przebiegu. Było wcześniej uderzone...
Wiram mam problem z swoim Fordem C maxem , od poczatku jak go mam Auto jechało Nie tak jak powinno Muł itp, ktoregoś dnia Wstawiłem mu w w podloge wyłaczyło mi turbine calkowicie Zgasiłem go zapaliłem I auto zaczelo zasuwać Jak wsciekle Ale zaczal mi kopcic spod maski I z wydechu Najbardziej na postoju na cieplym silniku , pod maska na jednym dolocie...
Temperatura silnika i dolotu poprawna, ciśnienie na garach miedzy 12-14 bar, dolot szczelny, kolektor ściągałem, uszczelki wymienione, wtryski ładnie pylą, ciśnienie paliwa koło 3.5 dokładnie nie pamiętam, sonda nowa założona w serwisie, oscyluje ładnie. Spaliny śmierdzą paliwem, map dosyć wysoki jest bo koło 420mbar. Zastanawia mnie jeszcze ten kąt...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
jak zatkam palcem przewód Kolektor ssący-odma pisk ustaje A czy zaworek odpowietrzania nie przepuszcza w drugą stronę z dolotu w silnik?
Sprawdź szczelność dolotu kolektor ssący + pozostałe wężyki podciśnieniowe. Ten silnik z tym gaźnikiem jest na to szczególnie wrażliwy.
Drodzy forumowicze. Mam mały problem z moją BEAtką :) Mały ale mnie dręczy. Otóż ogólnie jeździ dobrze, tylko do 2300 obrotów jest jakiś mulisty. Silnik słychać jakby lekko klekotały zawory. Szczgólnie jest tak jak jest zimny. Powyżej 2500 obrotów budzi się w nim życie. Ale razem z tym życiem ubywa paliwa. Spalanie w mieście wychodzi mi 12l. (na głównym...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
Witam ponownie zrobiłem tą adaptacje i przejechałem się 140 km na benzynie i Check silnika nie wyskoczył ale podłączyłem się VCDS i był błąd. Chyba tak samo jest lub trochę mniej pali. Gdzieś nieszczelność musi być skoro na wolnych obrotach na benzynie czy na LPG teraz się trzyma 22,5%. Może kolektor dolotowy uszczelki do wymiany są.
Odmę puść bokiem a otwór dolotu od odmy zaslep bo tylko brudzi przepustnice i kolektor
No to wyglada ,że przyczyna lezy po stronie kolektora ( dawkowanie powietrza, długośc dolotu itp. sprawy). Rozumię ,że dostał nowy silnik i w tym silniku zastosowałeś kolektor z poprzedniego.
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Silnik 1,6 ma chyba prawie taki sam kolektor. W tych silnikach potrafią szwankować cewki zapłonowe i wtedy w dolocie robi się kanonada jak przy forsowaniu Odry przez ruskich w 1945....
Kolego myślę że nie będzie większego problemu.Musisz zdjąc kolektor ssący,przewody paliwowe,pokrywę zaworową(bez demontarzu wtryskiwaczy-tylko delikatnie uszczelniacze wtrysków-teoretycznie jednorazowe) i już masz walek z dźwigienkami na wieszku bez specjalistycznych narzędzi.Po zlokalizowaniu uszkodzonych dźwigienek odkręcasz odpowiedni wałek i wymieniasz...
BREDNIE piszesz ze dolot duzo wazniejszy od wydechu , powiedz mi w takim razie jak do komory spalania wleci wiecej mieszanki jesli nie zdazy ona wyleciec po poprzednim suwie wydechu ?? wogole to dolot i wydech nie sa od siebie nie zalezne , i w jednym i w drugim zachodza zjawiska falowe ktore sa zalezne od obrotow (w duzym uproszczeniu) tzn przy projektowaniu...
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
Witam Pacjent: Fiat Bravo II 1.9 JTD 8V 120KM Witam Chciał bym wyczyścić kolektor dolotowy (niestety czynny EGR zrobił swoje). Podjąłem decyzje żeby go zdjąć do czyszczenia, niestety sprawa nie jest taka prosta. Po zdemontowaniu osprzętu jaki wisi na kolektorze i zasilania wtryskiwaczy paliwem okazał się że problemem może być jeszcze pompa paliwowa...
tuning dolotu temperatury dolotu polerowanie dolotu
nivona wyjęcie zaparzacza instrukcja samochód obsługa volvo silnika
thomson 32hs2040c thomson 32hs2040c
Objawy uszkodzonego rezonatora kwarcowego w mikroprocesorze Numer przepustnicy w Volkswagenie Passacie B5 - lokalizacja