sprawdz wiazke do map sensora i do silniczka sterujacego klapa kolektora dolotu zobacz czy masz zasilanie? podaj numer bosch sterownika
Momenty dokręcania śrub były w instrukcji uszczelki głowicy oraz w instrukcji naprawy tegoż silnika, którą znalazłem w internecie. Tam już były momenty dokręcania kolektorów, dolotów itp.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Sprawdz szczelność kolektora dolotu.
Cewkę i przewody zostaw w spokoju. Cudów nie ma - albo masz uchyloną przepustnicę lub kanał obejściowy regulacji powietrza, albo lewe powietrze w dolocie - może kolektor?
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
...niby czujnik, leżał na ruchach dolotu, kolektora.
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
w kolektorze wylotu? A co z kolektorem dolotu? Jakie tam jest cisnienie? sprawdź lewe powietrze i co widzi MAP sensor?
Sprawdz Ty szczelnosc kolektora dolotu...
Oddam go do mechanika kolejnego razem ze spisaną jego historią i niech zweryfikuje czy ten silnik do czegoś się nadaje jeszcze. Na pewno nic nie pozwolę wymienić dopóki tych prób nie porobi. Próbę wysiłkowa już oblał.. Jak kolektor dolotu i wylotu powietrza był popękany to ciekawe gdzie jeszcze ta wysoka temperatura zrobiła spustoszenie
Po odkręceniu będzie widać, czy uszczelka jest uszkodzona. Przy nierównych powierzchniach lepiej wyciąć sam środek w celu możliwości zbliżenia rogów. Można to nazwać kolektorem wlotu powietrza.
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Sprawdz węża od silniczka krokowego przy gumie od dolotu i przy kolektorze pod spodem. Dodano po 1 tez mam takie bmw i miałem podobny problem
Żart oczywiście, ale to jakiś wynalazek nieoryginalny. Natomiast ,,lewe" powietrze na dolocie może dostawać się poprzez pęknięcie kolektora ssacego od dołu. Nawet i obudowy filtra powietrza. Zgazyfikowana ta machina ?
Odkręć wydech przy kolektorze.
Zacznij od sprawdzenia szczelności kolektora/dolotu, bo to najważniejsze w Twoim wypadku.
ja też miałem problem z olejem silnikowym przy wtryskiwaczach i w dolocie turbo. Wymieniłem membranę w pokrywie zaworów (stara była sparciała, zdeformowana i całkiem sztywna. samą membranę z pokrywką kupiłem za ok 30zł na aliexpres), podkładki miedziane wtryskiwaczy oraz złączkę pomiędzy odprowadzeniem gazów z odmy do dolotu (jeden zaczep był złamany...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Dzięki za odpowiedź. Proszę jeszcze o te rysunki komory, dokładnie mam trochę problemów z przewodami podciśnieniowymi od serwa i kolektora dolot. Pozdrawiam wszystkich!
Przepływomierz, czujnik temp. silnika, lub nieszczelny dolot (mimo iż kolektor sprawdzałeś). To ja sprawdziłbym na pierwszy ogień. Podłączenie pod kompa i sprawdzenie danych rzeczywistych. Pozdrawiam.
17549 przyczyna moga byc nieszczelnosci w dolocie , uszkodzony czujnik cisnienia kolektora ssacego lub sama jednostka sterujaca przepustnica . wiec jest tego troche do sprawdzenia
Przyjrzyj się również szczelności dolotu - kolektor ssący, uszczelka między nim a głowicami, ewentualne pęknięcie kolektora
Witam. Co może być przyczyną ? Na diagnostyce wyskoczył błąd P200900 (sterowanie zaworem regulacji kolektora dolotu). W internecie nie mogę znaleźć żadnej informacji o tym problemie i kodach usterek. Z góry dziękuje za pomoc!
Taka porada nie odpali jeśli dolot tj. od przepływomierza do kolektora jest nieszczelny lub niekompletny.
jest możliwość dołożenia suszarki ale biorąc pod uwagę co do tego potrzebujesz (turbo, kolektory, dolot, fmic bądź smic, komputer, sensory, itd..) to zdecydowanie bardziej sensownym rozwiązaniem jest swap silnika :)
Szczelność dolotu między kolektorem a przepływomierzem sprawdzona? Pod zderzakiem przednim znajduje się wlot powietrza, który rurą idzie do filtra powietrza. U mnie jest on szczelnie zatkany, i zaklejony jakąś gumą. Czy tak powinno być? Nie ma tak być, jakiś mało umiejętny gaziarz się za to zabrał.
w takim razie wymień filtr gazu koszt 5zł i sprawdź poziom płynu w układzie chłodzenia może być że reduktor jest nie dogrzany i dlatego takie rzeczy sie dzieją.... za skakanie wolnych obrotów winne jest też lewe pwietrze na gumie dolotu lub kolektorze ssącym....
Wymień słupek, kolektory i dolot do precyzyjnego mycia.
Kolektor wydechowy?
Sprawdź podciśnienia, uszczelki kolektora ssącego i wszystko co jest po drodze może to jakaś nieszczelność na dolocie.
Jasne! Dlaczego miałbyś zawężać dolot powietrza do kolektora? Mikser musi być jak największy, ale uważaj, bo jak kupisz podróbę to będzie wielka, ale będzie miała zły podzielnik podciśnień i nie wydoli reduktor.
Dym i huk spod maski? I nic mechaniki nie widzą? To chyba strzela w kolektor a w dolocie są dziury.
Zauwarzylem ze zawór ERG jest zalepiony tak jakby olejem przypalonym w kolektorze (dolot) tez widac olej tyle ze tego erg nie da sie odkrecic moze katalizator byc zatkany? jutro spróbuje sprawdzic to cisnienie .
Corsa jest z 2001 roku, ma silnik ISUZU o mocy 65 KM. Może ktoś mi prześle fotkę tego zaworu i opisze sposób jego czyszczenia oraz w jaki sposób dostać się do dolotów kolektora, czy te doloty mam odłączyć od głowicy?.
Ten kod silnika miał wadliwą pokrywę zaworów, pękała na szwach i się krzywiła. U mnie olej był w gniazdach wtryskiwaczy najbardziej 3 i 4 i też od dolotu. Wymieniłem pokrywę na Febi i susza.
Nigdzie go nie widzę ani w komorze filtra ani w dolocie do filtra i kolektorze, mam problem czy silnik ciepły czy zimny ciągle 42 st.C Zintegrowany z MAP lub MAF.
czyli problem nie rozwiązany w dalszym ciągu, zakładałem oryginał i tez przepaliło teraz zrobiłem jeden eksperyment który może rozwiąże sprawę jak naranie działa nie pali przepływki wiec opisze to w pozniejszym czasie dodam ze instalacja elekt sprawa, napiecia prawidłowe, zamienione nast. elementy z drugiego trafica : egr, czyjnik doładowania, czujnik...
Więc od czego mam zaczac? Od sprawdzenia podciśnienia w kolektorze. Wykluczysz w ten sposób dziurę w dolocie. To najtańsza metoda.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Pewnie dolot niedokładnie zmontowany i dmucha na zewnątrz zamiast w kolektor, posprawdzaj rury filtr pow-turbo i turbo-kolektor dolotowy
W skrzyni w sumie masz 4 korki 2 do spuszczania od spodu 2 do wlewania jeden z góry tam gdzie idzie wał i drugi z boku koło lewej półosi, w tylnym dyferencjale też przy okazji możesz sprawdzić. Dolot ciepłego powietrza powinien być na kolektorze wydechowym, możliwe że zardzewiał i odpadł albo ktoś go oderwał go dzwonił :D
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Kolektor wydechowy masz szczelny?
Wymieniłem komplet czyli przepustnica, chłodniczka EGR, metalowy, podciśnieniowy grzybek oraz ten plastikowy również. Praca straszna. Do tego czyszczenie kompletnego dolotu, kolektory rozebrane w mak, klapki wyjęte wyczyszczone, nasmarowane w miejscach obracających się. Wszystko zrobione tak jak być powinno, żaden mechanik by się tak z tym nie bawił....
Tak zaciąg powietrza do filtra ale ciepłego z obudowy kolektora dolotowego drugi zimny dolot jest z boku.
Niby nie. Spójrz na kolektor dolotowy w okolicy EGR i pompy vacum. Jak waż dolotu idzie bezpośrednio do kolektora bez takiej małej czarnej przystawki to nie ma.
Zacznę szukać w dolocie podejrzewam może kolektor gdzieś może byc pęknięty i łapie lewe powietrze. Bo zachowania tak jak by miał gdzieś lewe powietrze .
Cześć. Twój SAAB 9-3 150KM i moja CROMA 150KM te same silniki [fiatowskie] tyczy też VECTRA C CDTI , signum i te same podwozia, czyli części. Wspomaganie jest w Twoim aucie elektryczno-hydrauliczne. Spr. poziom oleju w zbiorniczku ; jedna całość z pompą. Stojąc na wprost silnika, widać zbiornik[biała butla] na dole końca silnika z niebieską nakrętką....
Cześć. Wyłącz LPG weź strzykawkę lub spryskiwacz do szyb, nalej tam trochę benzyny i pśuknij w dolot powietrza i kręć, jeśli zagada to coś z paliwem. P.S. dolot powietrza to ta rura między kolektorem ssącym a filtrem w tej kwadratowej skrzynce na lewym błotniku.
Klapa gasząca/przepustnica ewentualnie odpięcie dolotu do samego kolektora i próba odpalenia czy coś nie zablokowało dolotu.
Może być przyczyną nieszczelność wlotu powietrza. Sprawdź wszystkie doloty do kolektora ssącego.
Dolot(kolektor) masz plastikowy czy amelinium?
Po wymianie map sensora,(czujnik ciśnienia na dolocie kolektora) silnik chodzi równo, szarpania ustały i jak na razie wszystko idealnie.
Czyszczenie dolotu kolektora klap jak najbardziej wskazane
Dwa doloty z kolektora ssącego do każdego cylindra?
Spróbowałbym jeszcze dać mu trochę plaka w kolektor. Może dolot zatkany. Widać, że nawet nie próbuje zagadać.
Nieszczelność w dolocie. Sprawdź system odprowadzania par paliwa. Podłączony gdzieś w okolicach kolektora ssącego.
da się bez problemu grubsza uszczelka p/głowice,kolektor pod sprężarke,dolot zmienić:)
Hej Witam mam Tipo 1,4 GT Abarth pomijając " dłubanie " typu planowanie głowicy, polerka kolektorów, dolot itd. pali mi jakieś 6 l/100 ładnie wkręca się w obroty przy delikatnym dotknięciu gazu 3-4 tys powyzej 120 km pali ok 7 l (V-powe 95), Zero mułowatości.Pozdro z Siedlec Leszek S
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
od czego zacząć Od jak najdokładniejszego usunięcia zestalonego oleju, potem demontaż kolektora i bardzo musisz uważać, żeby naprawa nie skończyła się demontażem głowicy(jak zgorzel trafi do dolotu a potem pod zawór) i co kupić Podkładki pod wtryski, frez do gniazd, uszczelki kolektora, można wymienić oringi na przelewach
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
Mam pytanie dotyczące Renault Espace 4 z 2003 roku. Znalazłem jakiś, nie wiem jak to dokładnie nazwać, niby czujnik, leżał na rurach dolotu, kolektora. Może ktoś wie, co to jest i od czego? Zdjęcia może nie są najlepszej jakości. https://obrazki.elektroda.pl/8803553100_... https://obrazki.elektroda.pl/3731134200_...
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem ssącym - czyli węże, IC. Nie da się poprzez forum określić,...
Zmiana kolektora ssącego i całego dolotu, kolektora wydechowego i zaślepienie kanałów olejowych smarujących turbinę i gotowe. Efekt - auto się muli i nie chce jechć a koszty podobne do kupienia turbiny np po regeneracji
Jak cofa powietrze w dolot to chyba nie jest dobrze? A co wydmuchuje? Spaliny? A jak pracuje silnik? Może być zacięty zawór EGR jeśli jest, zawory mogą nie domykać się poprawnie (np. wypalony zawór), przesunięty rozrząd, jeśli pasek rozrządu przeskoczył o ząbek lub więcej, fazy rozrządu będą nieprawidłowe, może to powodować otwieranie zaworów w złym...
odłącz klapę do gaszenia na dolocie kolektora ssącego a podciśnienie zatkaj czymś na próbę
nieszczelnośc wykluczona.Zatknięcie ręką dolotu kolektora ssącego gasi silnik.
Po prostu musisz dużo zainwestować w części. Kolektory wydechowe, turbosprężarka, dolot, intercooler.
Ta kostka to właśnie mapsensor. Ma dwa wyjścia, presure i vacuum. Jeśli wyjście vacuum masz podłączone do dolotu (kolektor ssący) to w ustawieniach wybierasz: do dolotu, jeśli do atmosfery (kawałek wężyka w powietrze) to wybierasz: do atmosfery.
Halo! Jest tu ktoś ? Znalazłem taki link: https://intercars.com.pl/pl/aktualnosci/... Jes tu co nieco o sterowanu dolotem powietrza silników doładowanych. Myślę w moim przypadku kluczem do rozwiązania obniżonej mocy na niskich obrotach może być nieprawidłowy sygnał z jakiegoś czujnika...
Czy rozwiązałeś problem strzelania w kolektor
Witam, Polo 9n3 1.4 16v silnik BKY (montowany tez w A2, Fabii i Ibizie), ale pytanie jest dość ogólne. Kilka miesięcy temu zablokowałem na stałe klapkę regulującą źródło powietrza przy dolocie, tak żeby do dolotu nie wpadało ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego - jest tylko dolot z zewnątrz, bo termostat który tam był nie działał prawidłowo i...
może to problem z parownikiem,filtrem od gazu albo zbyt podkręcona śruba przy dolocie do kolektora ssąego Muszę sprawdzić tak jak piszesz tylko że u mnie nie ma śruby przy dolocie do kolektora ssącego tylko jest sterowany elektronicznie.
Ta wtyczka wchodzi w gniazdko które siedzi na blasze za kolektorem ssącym. Lub, jeśli ktoś już łapki kładł to pewnie będzie pod górnym kolektorem(dolny dolot) i dlatego nie widać
Na początku sprawdź króciec od vacuum czy nie jest wyrobiony i traci podciśnienie, kolektor ssący czysty?,dolot szczelny,egr czysty/szczelny, silnik trzyma temperaturę roboczą, katalizator drożny, odłącz ten patent i zrób logi. Statyczne; 001,003,004,007,008 010,011,013,018,023, bs;003,011, dynamiczne; 003,004,008,010,011 Można jeszcze sprawdzić temperatury...
Zdjęcie nr. 1, ochrona przed dużymi elementami mogącymi trafić do dolotu, zdjęcie nr 2, układ jest zaprojektowany aby zapewnić maksimum momentu obrotowego, objętość dodatkowa, pojemność obojętna, zjawiska falowe, wpływ długości kolektora dolotowego na krzywą momentu w funkcji obrotów. Jak Cię to interesuje, obejrzyj układ wydechowy, tam też masz sporo...
Bardziej na biało turbo ok jest nowe dolot do kolektora suchy.
Solenoid na obudowie chłodnicy zawór na dolocie przed kolektorem
Najprawdopodobniej uszczelka w tym miejscu między pompą hamulcową a serwem to gumowy o-ring, wiec pewnie nie będzie problemu z dobraniem. Może też być skorodowana blacha serwa w tym miejscu i dlatego połączenie się rozszczelniło.. ale to nic strasznego. Sprawdź czy po jakiejś chwili od zgaszenia silnika jak wciskasz pedał hamulca to za pierwszym razem...
generalnie ja bym na twoim miejscu sprzedal ten tlumik i zalozyl od motoru, zwiekszyl srednice calego ukladu, przepolerowal kolektor (dolot wylot), power rurke, stozek, walek rozrzadu... na dzien dobry masz 30-40KM to taka podstawa koszta nie sa duze... kiedys uslyszalem fajne stwierdzenie "czy chcesz byc kolejnym kretynem co zaklada sobie tlumik poto...
Jak strzelił to sprawdź czy nie rozerwało kolektora, na wolnym dolocie może nie zapalić.
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Wczoraj po dłuższej podróży sprawdziłem na gorącym silniku czy silnik dostaje zimne powietrze. Zdjąłem rurkę od kolektora do dolotu i okazało się, że wszystko jest ok. klapka odcięła ciepłe powietrze. Dzięki za pomoc zamykam temat.
tak jak wyżej.. odkręć kolektor wydechowy lub samą turbinę (nie wiem jak tam jest) oraz rozepni dolot w najbliższym możliwym punkcie głowicy i wtedy próbuj :) ale skoro walił z plaka to podejrzewam że wydech może stać
Jesli uszkodzony był zawór EGR to proponuje sprawdzić kolektor ssący, mógł mieć cały czas pełny przelot do recyrkulacji i zapaskudził dolot. Pozdrawiam
Dokładnie sprawdzone .. Pod kolektorem ssącym (około dolotu 4 cylindra )niestety musisz go zdemontować żeby wymienić czujnik a to jest chwila zabawy + nowe uszczelki kolektora 6 sztuk ........
1.8 bara to za mało. Sprawdź szczelność całego dolotu łącznie z kolektorem ssącym i egerem.
Jak nie zdjąłeś dolotu, jak zdjąłeś?? Może miałeś na myśli kolektor dolotowy ?
Sprawdź szczelność dolotu kolektor ssący + pozostałe wężyki podciśnieniowe. Ten silnik z tym gaźnikiem jest na to szczególnie wrażliwy.
Jest taki sobie silniczek krokowy przy dolocie kolektora ssącego. Odkręć wyjmij, umyj i skręć.
Trzeba sprawdzić EGR .Potem układ dolotu powietrza czyli kolektor ssący no i oczywiście wszystkie wężyki podciśnienia.
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Po zdjęciu rury z dolotu przy kolektorze jest troszke lepiej czyżby odma tak brudziła? w rurce sporo oleju
Osprzęt nie pasuje a konkretnie kolektory, jest zupełnie inny dolot.
wstawienie strumienicy łuskowej ale czy to coś da ? Jedynie poprawi Ci samopoczucie że coś robiłeś. Przerabiając wydech czy dolot co jest nierozłączne, poczytaj o falowości przepływu , kolektorach wydechowych,ograniczeniu oporu przepływu w układzie dolotowym.
Witam, gdzie znajduje się przepływomierz, przy kolektorze? Przy samym dolocie powietrza nie ma. I jeszcze jedna rzecz, gdzie znajduje się nastawnik biegu jałowego, bo to też chyba może być przyczyna?
temperatury dolotu poprawa dolotu tuning dolotu
autocad aktualizacja brzęczenie włączeniu wzmacniacza touran odpalać
ustawienie kolejności kanałów ustawienie kolejności kanałów
Canon GP405 - Problemy z kartą druku Radio Seat 6K2 - Modernizacja, Problemy Techniczne, Wymiana