Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Witam.Najlepiej go zdejmij.Jest to rozwiązanie z czasów PRL-u.Podaje on ciepłe powietrze do lepszego zapłonu paliwa w zimne dni.Według mnie beznadziejne rozwiązanie że względu na mniejszą ilość tlenu w ciepłym rozrzedzonym powietrzu.
jezeli jest to 1.6 i. pompa w zbiorniku paliwa,nie pamietam dokładnie ale albo z góry, moze byc pod siedzeniammi albo pod wykładzina bagaznika .odkrecasz dekielek i bedzie pompa paliwa.filtr na drodze od zbiornika w strone silnika ,zapewne pod samochodem .wtrysk znajduje sie na kolektorze ssacym.odkrecasz filtr powietrza i pod nim masz wtrysk.
zapewne na rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza i kolektorem ssacym
Witam. Podobny obiaw miałem w oplu Vectra 1.6. Pojechałem do serwisu gazowego. Instalacja była OK. Diagnoza - cewka. Wymienił zespół cewek. Pomogło na 3 miesiące. Strzelał w dolot jak szalony. Pojechałem do elektryka - diagnowa - wypadające zapłony - hybrydowy sterownik silnika. W Piasecznie jest zakład Elektronika Jacek Grabowski - lecz nie robi samochodów...
Stało się to podczas jazdy. Jechałem spokojnie, silnik jeszcze nie osiągnął dobrej temperatury i gdy chciałem przyspieszyć usłyszalem strzał pod maską i wiedziałem co się stało.
To jest rzeczywiście regulator ciśnienia i jeżeli podczas pracy nie wypływa z niego paliwo to jest sprawny. Rurka jak widać połączona jet z filtrem powietrza czyli ciśnieniem atmosferycznym. Brak tej tej rurki nic nie zmieni, ciśnienie w filtrze powietrza i na zewnątrz będzie takie same (nie w kolektorze ssącym). Jak wiadomo ciśnienie atmosferyczne...
Nic to nie da. Jak chodzi silnik dobrze to nic nie ruszaj. Powietrze i tak idzie przez filtr. Silnikowi nic się nie stanie.
Witam jako ze Mikołaj się zbliża szukałem koła pasowego do nowego projektu [hs19 + silnik 1,5kw] natrafiłem na WAN-a aw miałem wziąć tylko kolektory ale zaszalałem i kupiłem całą sprężarkę Tutaj pytanie jak to jest z fabrycznym filtrem powietrza bo do kolektora przykręcona jest kryza z 4 otworami i co dalej ? Chciałbym zamontować do swojego bo u siebie...
Długość tego węża nie ma wielkiego znaczenia chociaż faktycznie u Ciebie jest niepotrzebnie tak długi. Bardziej czepił bym się długości wężyków od listwy do kolektora. Nie ma możliwości umieścić jej między filtrem powietrza w pokrywą klawiatury?
W kolektor lub za filtrem powietrza. Lepiej bezpośrednio do kolektora bo jest wydajniej. Na milion km bym nie liczyl
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz klapowy za filtrem powietrza. Bardzo często po wybuchach wygina się klapa mierząca gdzieś przyciera.
Kolektor wywal i kręć silnikiem. Jeśli nie słychać wyraźnie syczenia powietrza to słyszysz ssanie tłoka a ty po prostu jesteś przewrażliwiony. bardzo mozliwe, nawet nie kolektor tylko filtr odlacz, kazdy silnik ma swoja geometrie mozliwe ze po remoncie taka jest charakterystyka pracy na dotarcie chociazby
Witam! Jak jeździsz na gazie to normalne że bedzie Ci się paliła kontrolka "check engine". A jeśli chodzi o to gaśnięcie to podejrzewam że masz pęknięty przewód gumowy co łączy filtr powietrza z kolektorem. Mój kumpel miał takie same objawy w swojej Vectrze. Taki przewód gumowy to wydatek ok 70-90 zł. Pozdrawiam ;)
Cześć. Wyłącz LPG weź strzykawkę lub spryskiwacz do szyb, nalej tam trochę benzyny i pśuknij w dolot powietrza i kręć, jeśli zagada to coś z paliwem. P.S. dolot powietrza to ta rura między kolektorem ssącym a filtrem w tej kwadratowej skrzynce na lewym błotniku.
Sprawdzaj cisnienie turbo podczas jazdy. Sprawdz egr czy nie puszcza. Dolot od turbo do kolektora. Filtry paliwa i powietrza.
Niestety ale w tym silniku nie występuje przepływomierz, jest tylko obudowa na silnik z filtrem powietrza. Przeczytaj ze zrozumieniem. Wszystkie elementy muszą być sprawne i drożne.
Sprawdzić czujniki w kolektorze dolotowym i czy jest drożny nic tam nie wpadło, może też być filtr powietrza zabrudzony , ewentualnie EGR zabrudzony
Odepnij przewód łączący kolektor ssący z filtrem powietrza i sprawdz jak będzie się zachowywał. Zapchany filtr powietrza daje takie objawy.
"powyżej 100-wli robi się mułowate i słabo przyśpiesza" To znaczy jak? W dieslu normalne zjawisko, a 150KM szału nie robi. Ale to pewnie nie o to chodzi, bo odczyty z przepływomierza faktycznie dziwne są. Wygląda jakby powietrze nie chciało iść wraz z obrotami. Zapchane kolektory, filtr powietrza? Krzywki na wałku tez mogą być, mały wznios zaworu przy...
Polikwiduj lewe powerze odłącz akumulator na całą noc, sprawdź szczelność między kolektorem a filtrem powietrza. To że wywala sondę lambda może być wina np nieszczelnego wydechu.
Jazda bez "tego" nie jest korzystna choćby dlatego że to do niej są odprowadzane resztki oleju. Rezonator jest na obudowie filtra powietrza.Przedmuchy z układu korbowo-tłokowego odprowadzne są /w uproszczeniu/między filtrem powietrza a kolektorem ssącym.
Nie w kolektorze tylko na filtrze powietrza. Pozdrawiam.
Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
Kolektor dolotowy to inaczej się nazywa właśnie króciec :) . Bo co z tego jak założysz większy gaźnik, jak za nim będziesz mieć zwężkę na kolektorze? To filtr powietrza ewentualnie może zostać taki jaki jest. W PW napisałeś że ten motorek niby ma "komputer". Jeśli na prawdę coś takiego ma mieć, to powinien mieć sondę w wydechu :) . Jeśli jej nie ma,...
Witam!Kupilem kompresor wan z 1976 roku.w tym modelu filtr powietrza jest na kolektorze wychodzacym do butli.Czy taki byl orginalny czy moze ktos przerobil
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Przepraszam za zawilość. Kompresja miałem na myśli zaciąganie powietrza przez kolektor. Kiedy odpiąłem filtr powietrza, powietrze potrzebne do spalania powinno być zasysane a czuć kiedy przykładam dłoń jak ciągnie i pcha i tak w kółko.
A jak "zapodasz" odrobinę paliwa tam gdzie jest filtr powietrza (tylko nie na filtr) to też nic? Po prostu pomiń gaźnik i pryśnij odrobinę paliwa wprost do kanału, kolektora ssącego. Jeśli "zagada" to gaźnik. Po prostu coś jest z nim jest nie tak. Uprzedzając pytanie autora, co jeśli nie zagada? No cóż, wtedy trzeba szukać gdzie indziej. Ale ja bym...
U mnie nie ma kontrolki Check Engine. Odłączałem aku, podłączałem znowu i nic. Odłączałem gaz (ktoś mi sugerował, że może przepala gaz i benzynę) i też nie ma poprawy. Instalację gazową mam taką: sterownik Stag-300-4, reduktor Tomassetto AT09, wtryskiwacze Valtek czerwone 3ohm. Kombinując na własną rękę podmieniłem przepływomierz, regulator ciśnienia...
może gdzieś dostaje się lewe powietrze? Sprawdź uszczelki na kolektorze i pod filtrem powietrza.
Normalnie, zdemontować cały układ powietrza wtórnego, zaślepić króciec podciśnienia przy kolektorze ssącym aby lewego powietrza nie ciągnął oraz zaślepić króciec przy filtrze powietrza.
Siłownik dopływu powietrza, sterowany przez zawór termiczny. Latem potrzebny jako tako, zimą bardziej, powoduje dopływ ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego.
Witam pomórzcie. W c360 pojawił się olej albo ropa w kolektorze wydechowym po wymianie filtrów paliwowych i czyszczeniu filtra powietrza. Czy to możliwe że mogłem nalać za dużo oleju do filtra powietrza , czy to przez odpowietrzanie filtrów i pompy z góry dziękuje i pozdrawiam.
Witam Mam problem z silnikiem 1.9 JTD kod silnika AR32302 to jest lancia lybra (ten sam np. jest w alfie 147 i fiat multipla) Mam dużo oleju w intercoolerze - ciągnie go turbo z odmy wypłukałem intercooler dokładnie, wymyłem wszystkie przewody od filtra powietrza aż do kolektora ssącego i po 20 000 km mam zawalony intercoole tak jak poprzednio. I ogólnie...
przy filtrze powietrza, przy kolektorze ssącym,
Ja bym założył Lekr od Favoritki 1.3, to samo co Pierburg, tylko maksymalnie uproszczony. Będzie ci pasował bez żadnych przeróbek do kolektora, pod filtr powietrza i mikser zostanie ten sam. Gaźnik kosztuje grosze i są tanie części - do kapitalnego remontu trzeba kupić uszczelkę komory i dwie membrany, jedną od pompki przyspieszającej, a drugą od zaworu...
JeSli dobrze rozumiem to masz instalacje gazową z parownikiem (to taka okrągła puszka ) z doprowadzonum gazem z zaworka i dwoma węzami wodnymi oraz jednym grubymodpływowym gazowym który leci do zaworka proporcjonalnego sterowanego silnikiem krokowym(4 druty) i dalej wąż do palnika pomiędzy filtr powietrza a wlot kolektora ssącego. Całość jest sterowana...
Miał może ktoś taki przypadek ze po wymianie filtra powietrza od około 1300obrotów słychać takie dudnienie w kolektor prawdopodobnie ? Założyłem drugi filtr po dwóch dniach , wybrałem taki z najwyższej półki niestety dudnienie nie ustało . Wydaje mi się ,że może minimalnie też brakować jej mocy . Co sądzicie uszkodzona przepływka ? Czujnik doładowania...
Wczoraj przedmuchałem jeszcze raz gaźnik dokręciłem śrubkę łączącą filtr powietrza z gaźnikiem i kosiarka ładnie zapaliła i chodzi na właściwych obrotach (pewnie łapała przez tą niedokręconą uszczelkę lewego powietrza). Jutro wymienię też uszczelkę łączącą gaźnik z kolektorem ssącym i filtrem powietrza a także kolektor ssący z cylindrem silnika. Z jedną...
skutek pękniętego kolektora wydechowego
Podobna rzecz występuje w oplu ( fordów nie znam ) przy przerwanym pękniętym przewodzie gumowym łączącym filtr powietrza z kolektorem dolotowym. W filtrze jest przepływomierz i część powietrza zassana poza nim powoduje takie wariacje. Usterka na zimnym silniku się potęguje dlatego, że silnik pracuje ze zwiększoną dawką mieszanki i przekłamaniz są większe....
Z tyłu pod filtrem powietrza, na bloku silnika pod kolektorem ssacym
Problem jest z powietrzem.Zablokuj na stałe dopływ powietrza ciepłego,które jest brane z obudowy kolektora wydechowego(pod filtrem powietrza).A zimne powietrze nie może brać od czoła pojazdu, więc trzeba ściągnąć rurkę doprowadzając. Dobrej jazdy życzę.
Odpal na plaku,za filtrem powietrza do kolektora ssącego.
Odpiołem czujnik który mieści się między kolektorem powietrza a filtrem powietrza i oglądnołem go dokładniej i ma 4 wyprowadzenia, poczytałem na internecie i okazuje się że są tam dwa czujniki w jednej obudowie, jeden z nich jest od wagi zasysanego powietrza a drugi IAT od temperatury powietrza, ale nie mogę nigdzie znaleśc jakie wartości ma IAT i na...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Dzięki za reakcje na moje pytanie ale nie zrozumieliśmy się. Jak napisałem silnik pracuje prawidłowo spalanie osiągi i moc prawidłowa tylko powietrze zasysa z kolektora ssącego pomijając filtr powietrza. Podejrzewam że jest gdzieś pęknięty kolektor ssący albo wyleciała jakaś zaślepka tylko że bez kanału trudno mi gdzieś podejrzeć a czytałem że zdarza...
Witam. Fiat Uno nie wkręca się na wysokie obroty, jednym słowem "muł", maksymalna prędkość to 90 km. W filtrze powietrza jest benzyna, kiedy odpalę go bez filtra, to przy wysokich obrotach pluje paliwem. Ostatnio wymieniałem pierścienie, wszystkie uszczelki, uszczelniacze zaworów, filtr powietrza, kopułkę, przewody i świece, kolektor ssący, czy coś...
Poleruje się kanały dolotowe i wylotowe (kolektory) i pozbawia te układy progów itp. Można zmienić filtr powietrza, dysze jak wspomniałeś, wydech, splanować głowicę, odciążyć i wyważyć koło zamachowe, nawet gaźnik wymienić i ....... to wszystko da jakieś w porywach 20%-30% ale za to auto będzie paliło 10-12 litrów PB98 na 100 km i pewnie dobijesz ledwo...
Witam , mam taki sam wóz jak ty tylko że z reduktorem TECNO 100kW, słuchaj jak jest wszystko oki to nie ma znaczenia czy silnik zimny czy gorący , autko po przełączeniu na gaz natychmiast chodzi tak jak należy , moja rada którą zauważyłem po 4-letniej jeździe z gazem w tym samochodzie , weź wyrzuć tę rurę plastikową dolotową co idzie od obudowy filtra...
acha kolektora raczej nie rozwali ale filtr powietrza może
Czy masz sprawny termostat w filtrze powietrza? Na kolektorze wydechowym jest podgrzewane powietrze do gaźnika czy ta "puszka" jest cała oraz rura idąca od niej do filtru powietrza?
Zamieszczam fotki silnika, kolektora i filtru powietrza. Zobaczcie sami bo mi to mało mówi: http://zapodaj.net/afe781e21601.jpg.html http://zapodaj.net/b81a762db287.jpg.html http://zapodaj.net/306247fc5793.jpg.html http://zapodaj.net/b1fb3db3c42b.jpg.html http://zapodaj.net/7c8114aa0520.jpg.html http://zapodaj.net/c95c03c5f06e.jpg.html
Samoczynnie zwiększają się obroty do 2000. Zwiekszają się zarówno na biegu jak i na luzie. ELektronicy samochodowi nie wiedzą co może być przyczyną. Wymieniane były przepustnica 3 razy, komputer raz teraz oringi pod kolektorem ssącym, filtr powietrza. Nadal nie ma zmian. Wyświetla się komunikat einspritzung überprüfen no to zostają wtryski. Komunikat...
Witam Popieram porady poprzedników , ale jeszcze proponuje zerknij na filtr powietrza i kolektor ssący [ może byc przypchany ] . Pozdrawiam
Za uboga mieszanka.Zła relacja powietrza do benzyny. Za dużo powietrza. Dodano po 11 Zwróć uwagę czy papierowa zbrojona rura jest założona od obudowy filtra powietrza jest założona na osłonę kolektora wydechowego.Znajdujący się w filtrze powietrza termostat woskowy w zimowych warunkach zamyka dopływ zimnego powietrza do filtra powodując zasilanie ciepłym...
Najprawdopodobniej oberwał przepływomierz powietrza,taka skrzynka na przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a kolektotrem ssącym.Trzeba sprawdzić czy wewnetrzna klapka sie nie zacina i czy nie ma jakiś nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a kolektorem i czy obudowa samego przepływomierza nie jest gdzieś pęknięta. Jeśli nie to raczej przepływomierz...
ECU - sterownik silnika (komputer) chodzi o to że przepustnica która znajduje się na dolocie powietrza pomiędzy kolektorem ssącym a filtrem powietrza może się nie domykać się z powodu zabrudzeń, osadu. przez co sterownik (komputer) łapie błędy. należy wykręcić taka przepustnice wyczyścić tak żeby się domykała i zaadoptować przepustnice na nowo wykorzystując...
Sprawdz czy nie jest uszkodzony przewód łączący filtr powietrza z kolektorem ssącym .Często pękają i są podobne odjawy.
WItam Może jeszcze obejrzyj (zmierz) czujnik temp powietrza przy filtrze powietrza jest. A przewod goracego powietrza pomiedzy filtrem a kolektorem jest caly? U mnie ostatnio sie podarl i tez silnik troche glupial jak byl zimny. Zycze powodzenia
Mialem w samochodzie podobny problem przyczyna okazaly sie nieszczelnosci w kolektorze dolotowym tzn miedzy filtrem powietrza a kolektore ssacym. Warto tez sprawdzic zaplon.
No tak. Ogólnie cały układ dolotu. Filtr interkuler , kolektor
Wtryski, pompa, paliwo, wydech, kolektor dolotowy, turbina, katalizator, filtr powietrza, filtr paliwa, silnik, nowy samochód, jeszcze wymieniać?
witam. zabieram sie do robienia kompresora,za sprezarke chce zrobic silnik z fiata 126(malucha). planuje wyzucić popychacze zaworów wydechowych, wylot cisniena, przez otwory swiec. napełnianie powietrzem przez kolektory ssace z zamontowanym filtrem powietrza.... pytania.. czy to zda egzamin???
Bardzo proste,z tego samego powodu przez który auta na doładowaniu maja chłodnice powietrza. Tu jest właśnie przewaga silnika z wtryskiem nad silnikem gaźnikmowym.,który nie uswzględznia zmian temperatury. Ecu mierząc temperaturę i przepływ powietrza lub ciśnienie w kolektorze ,wie dokładnie ile ono waży. W zażności od tego dolewa odpowiednio paliwa....
Za wolne obroty jest odpowiedzialny silnik krokowy więc w pierwszej kolejności demontaż i czyszczenie jest jak dobrze pamiętam pod kolektorem ssącym. Jaki masz filtr powietrza? I czy napewno jest cały dolot jak i wydech szczelny?
Witam!Kupilem kompresor wan z 1976 roku i w tym modelu filtr powietrza jest na kolektorze dochodzacym do zbiornika!Czy tak bylo orginalnie czy ktos przerobil
Czyli pewnie w E335 są też inne tłoki, wtryskiwacze są według instrukcji takie same. Raz w życiu osobiście widziałem silnik pod maską Escorta 335 i wydawało się że głowica jest bardzo podobna, nawet korek z odmą ten sam. W oczy rzucił się kolektor ssący inny, bo filtr powietrza jest upchnięty pod maską (trzeba zdejmować cyklon do otwarcia maski), a...
Ad-audi B3 konieczna regulacja zapłonu i paliwa. Ad-audi C4 sprawdziłbym moduł zapłonowy,cewki czy na wszystkie cylindry pali,jeżeli jest gaz urządzenie do wydłużania kolektora ssącego,przepływomierz,filtr powietrza.
Przez wtryskiwacz nie przepływa powietrze. Raczej nic z kolektora się nie dostanie do wtryskiwacza bo w kolektorze panuje podciśnienie a wtryskiwacz podaje benzynę pod ciśnieniem. Prędzej pojawią się tam zanieczyszczenia które przedostaną się przez filtr. Raczej zobacz co pokazuje sonda lambda i czy nie ciągnie gdzieś silnik lewego powietrza. Filtry...
oczywiście nie zapominając o odchyleniu nadkola i odkrecenia na kolektorze podgrzewacza-co łaczy filtr powietrza totalne jaja wole juz w 10 zukach wymieniać świece jak 1 w nim:(
Sprawdz szczelność między filtrem powietrza i kolektorem ssącym , czy przewody nie są pozaginane , filterek gazu
Sprawdź wąż łączący filtr powietrza z kolektorem ssącym, taki gumowy gruby, ze ''sprężyną'' w środku. Lubi zrobić się w nim dziura a ze jest pod blachami to rzadko kto tam zagląda... Oczywiście jego wymiana nie naprawi silnik ale będzie wiadomo czy silnik czasem nie wykończony od pyłu.
huk wystrzał w filtr powietrza To teraz trzeba dobrze obejrzeć kolektor ssący.(poszukać dziury)
Sprawdź kolektor dolotowy pewnie się zabrudził. Sprawdź filtry powietrza, paliwa, czujnik położenia wału, potencjometr gazu?
Zakładany przepływ 850 od 2500 -2800 schodzi ponizej do 800 i nawet niżej a doładowanie lekko na plus. Może przeplywomierz ale raczej syf w kolektorze i intercoolerze. Zwróć uwagę na pierwszy log 003 tam jest ok. Przyjrzałbym się dolotowi odcinek filtr powietrza-turbosprężarka. Pozdrawiam.
sprawdż czy pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym nie przedostaje się tzw. lewe powietrze,czasami bywa tak że jeżeli strzeli ci na gazie to potrafi rozerwać filtr lub zabezpieczenie przeciwwybuchowe i jeszcze jedno przeczyść przepustnice.
Tam oryginalnie był chyba gażnik PIERBURG 2. Ktoś zrobił nie złą rzeżbę montując jak piszesz od Fiata 125 , nie wiadomo jak przerobił mocno kolektor dolotowy i filtr powietrza . Tak że może być problem z zamontowaniem Pierburga . Bo taki gażnik idzie kupić , są firmy które zajmują się profesjonalną naprawą i sprzedażą. Tylko czy auto tego będzie warte...
Czyli pompa ustawiana na zegar. Ale nie wiem czy złe ustawienie pompy mogłyby powodować aż tak mocne dymienie i duże spalanie, czy to możliwe? Złe ustawienie pompy powodowało by chyba też problem z rozruchem, a rozruch jest dobry auto ładnie pali. Co do powietrza to wolno ssący ssak, nie ma map sensora ani przepływki, kolektor drożny, filtr powietrza...
posprawdzaj czy ktorys z wezykow nie wypadl lub niema gdzies pekniecia miedzy filtrem powietrza a kolektorem ssacym
Witam chcialem sie podlaczyc do tematu posiadam astre f 1.8 16v 116KM z 1997r U mnie sie dzieje to co u kolegi wyzej obroty caly czas sa na poziomie 2000 obr\min wymienilem : -silniczek krokowy -czujnik polozenia przepustnicy -uszczelka pod kolektorem ssacym -filtry powietrza paliwa -przepustnica zostala wyczyszczona i kompletnie nic zamiast sie obroty...
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek. Bzdura!!! W silniku X14XE czujnik temp silnika znajduje się koło termostatu od strony rozrządu ,przy filtrze powietrza!
Powyżej skrzyni ale w tej samej przestrzeni. Hałasu nie słychać jak odkręcisz korek wlewu oleju. Natomiast jak odepniesz filtr powietrza to hałas potęguje się. Pochodzi z kolektora ssącego. No więc w kolektorze ssącym to już napewno nie ma szklanek.
Podstawowe pytanie: Jaka wartość napięcia dochodzi do czujnika? Jak wygląda charakterystyka jego pracy? Należy pamiętać, że sam czujnik jest zapewne dobry, lecz, np. zapchany filtr powietrza, czy nieszczelności w układzie dolotowym, mogą zakłócać jego pracę!
Odpal z wyciągniętym filtrem powietrza i odłączoną odmą od kolektora ssącego i sprawdź co się zmieniło.
Jeśli jest sprawny czujnik (MAP sensor) i przewody całe to wystarczy podłączyć komputer i będziesz widział aktualne podciśnienie w kolektorze.
chyba zlokalizowalem usterke - to zaden termostat ani nic takiego - przy kolektorze rura z filtru powietrza ma uplywnosc-uszczelka troche puszcza i przedostaje sie falszywe powietrze,,,silnik spala na tej uplywnosci tyle ze sie w pale nie miesci - 12 litrow na 100 km przy pojemnosci 1,1l 60 KM.....radze Ci to samo sprawdzic...jesli nie czujesz to posyp...
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Instalacja 1(2) generacji. Działanie zależy od podciśnienia w kolektorze i stanu reduktora. Może być to np. nieszczelność (lewe powietrze) albo zatkany filtr powietrza albo reduktor do regeneracji i regulacji. Cewka WN przy odpowiedniej dozie pecha... może działać na benzynie a na gazie dostawać przebicia. (zmniejsz testowo przerwę na świecach o 0,1-0,2...
Witam. Mam problem z samochodem, ponieważ mi szarpie. Wygląda to tak... Rano wstaje uruchamiam i działa poprawnie. Można jeździć bez końca i nic nie szarpie. Po zgaszaniu i ponownym uruchomieniu zaczyna szarpać. Przestaje po odłączeniu wtyczki od termistora powietrza zasysanego. Szarpie na benzynie i gazie. Wymienione zostały wszystkie świece, kable...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/583a... tu masz miejsca gdzie są znaki. Co do rury ssącej to jest ten gumowy wąż między kolektorem ssącym a obudową filtrem powietrza:)
Witam. Wygląda na to że silnik dostaje za malo powietrza.Pompa i wtryskiwacze są ok.Kolektor wydechowy nie pekniety ?(mniejsze cisnienie spalin nie rozpedza sprężarki).Filtr powietrza wyjety na próbe? Intercooler(chłodnica powietrza nie zawalony szlamem ?Węże między sprężarka a kolektorem dolotowym całe?
Ja tez mam a raczej miałem falowanie problemem był pęknięty wąż miedzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym... Wiem ze temat dość stary ale problemy zawsze są nowe i częste wiec ku potomnym napisałem co było u mnie....
Mało informacji... Co to za wersja - gaźnik polski/Weber czy ten japoński? Jest gaz? A rozkręcałeś kolektor dolotowy? Przewód do serwa i inne podciśnienia do sprawdzenia + przewody wysokiego napięcia. Gdzie konkretnie strzela- filtr powietrza czy z wewnątrz kolektora (dla sprawdzenia odłącz filtr)? Sprzęgło lub nawet jego brak nie spowodują takiego...
znajdziesz go w króccu wodnym pod rurą łaczącą filtr powietrza z kolektorem ssacym stojac z przodu auta lewa strona z tyłu głowicy
Układ musi być szczelny od przepływomierza do kolektora. Nieszczelność między przepływomierzem, a filtrem powietrza nie ma wpływu na pracę silnika (choć oczywiście należy ją usunąć). Z opisu wygląda mi to na uszkodzony czujnik położenia (potencjometr) przepustnicy.
Silnik 4-suwowy od kosiarki. Witam. Mam problem, ponieważ pewnego razu, gdy skończyłem kosić trawę, odstawiłem kosiarkę na 1 tydzień. Po tygodniu nie chciała odpalić i po 3 próbach około zapaliła na chwilę i gasła, tak jakby coś z paliwem. Wymieniłem świecę, kolektor ssący, olej i filtr powietrza. Zakręciłem wszystko, paliwo jest, olej wszystko git,...
Auto odpalone w trochę nietypowy sposób ponieważ kupiłem dużego plaka do tapicerki i to kolektora ssącego za filtrem powietrza rozpylałem preparat. Silnik pracował normalnie na plaku do momentu złapania temperatury. Jak złapał temperature to przełączył się na LPG. Tylko teraz mam kolejny problem ponieważ silnik "pluje" olejem przez bagnet i to dość...
Ford Focus automat 1.6 ZETEC-SE 2003 wersja europejska. W aucie nie ma i nie było LPG. Przy zgaszeniu silnika i ponownym przekręceniu stacyjki na zapłon bez odpalenia słychać puknięcie .W okolicach gumowej rury między kolektorem a filtrem powietrza. Poza tym auto słabo przyśpiesza jak na 100 KM i pali ok 14 l w miście. Głowica - sprężanie sprawdzone...
kolektor filtr powietrza ciągnik kolektor filtr powietrza ciągnika kolektor powietrza
prąd ciało człowieka laptop wyłączać chwila reloop potencjometr
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
EUP3490 – zamienniki: MP1584EN, SY8113B, RT8293A, porównanie parametrów Opel Insignia A 1.8 benzyna – moc grzałki termostatu, ustawienia, parametry