Jest blacha nad kolektorem wydechowym. Wejdz na allegro i podziwiaj silniki.
Po odkręceniu będzie widać, czy uszczelka jest uszkodzona. Przy nierównych powierzchniach lepiej wyciąć sam środek w celu możliwości zbliżenia rogów. Można to nazwać kolektorem wlotu powietrza.
Jest to wężyk od podciśnienia - do regulatora ciśnienia paliwa. Należy go tam podłączyć , sprawdzając , czy nie jest popękany.
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
zapewne na rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza i kolektorem ssacym
Szanowny kolego Mich431.Sprawa jest jasna.Mając odmę i przewietrzanie silnika masz olej w filtrze to znaczy,że pierścieni zgarniające i nie tylko są do wymiany.Można spróbować wymienić uszczelniacze zaworów.Wszystko zobaczysz po zdjęciu głowicy.Zobaczysz nagar w cylindrach,zapieczone pierścieni,zużyte uszczelniacze,no i nieszczelne zawory.Jak zdejmiesz...
Wyslij mi maila na matador(at)poczta.fm z adresem email to wysle Ci ksiazke "Sam naprawiam Ford Escort" tam jest wszystko opisane. A tobie zapewne jest chodzi o czujnik zasysanego powietrza ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy. "Czujnik ciśnienia zasysanego powietrza jest umieszczony w przedziale silnika przy gnieździe mocowania prawej kolumny zawieszenia...
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Jeśli to tak jak w Passacie B6 to nie ma wielkiej filozofii. Dostęp jest z góry i z dołu jak podłogę usuniesz. Ja robiłem to bez instrukcji.
szukaj w kolektorze ssącym 3 przewody
Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam
U mnie takie objawy były jak padł czujnik temperatury powietrza umieszczony na kolektorze plastikowym (zasysanego powietrza) z przodu silnika. Wypadania zapłonów nie było - komp pokazał sprawne cewki.
Czy wykonałeś zalecenia z dn.15.03.2005r.?Jeżeli tak to znaczy że odpowietrzenie silnika/karteru/ pompuje do kolektora ssącego tyle powietrza że brak jest podciśnienia przed palnikiem i auto na gazie jeżdzić nie będzie.
prawdopodobnie masz uszkodzoną rurę dolotową między sprężarką a kolektorem lub chłodnicę powietrza (INTERCOOLER).w najgorszym przypadku turbina nie pracuje( zatarta, brak łopatek lub pękła oś turbiny)
Miałem dziś czas i trochę przy nim pogrzebałem i szum słychać z otworu kolektora dolotowego, do którego się podpina przewody odmy, co odprowadzają pary paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/3737519200_... Po zatkaniu tego wlotu palcem szum ustaje, tak jak na poniższym filmie. Następuje pytanie, dlaczego taki szum generuje sam kolektor...
A nie dostaje lewego powietrza na połączeniu kolektor - przepływomierz ? Jaki typ silnika ?
Szybciej to jest odma. Połączenie pokrywy zaworów z górna pokrywą filtra powietrza. Czujnik zasysanego powietrza masz w kolektorze.
na kolektorze ssącym powietrza
Na 100% masz nieszczelność w kolektorze ssącym kod 35 to ci potwierdza gdyż on sygnalizuje nie tylko uszkodzenie silnika krokowego ale również zasysanie tzw. dzikiego powietrza. Obejrzyj dokladnie kolektor i wszystkie wężyki do niego dochodzące.
Jeśli pedał leci do podłogi, to kolektor ssący dostaje dużo powietrza z serwa. Przy sprawnych hamulcach skok jest minimalny, żeby działały. Spróbuj wcisnąć "jak przy sprawnych", żeby wyeliminować uszkodzenie serwa.
Koncepcja wydaje się być słuszna chociaż ja nie stosował bym tego kolektora słonecznego. Co do gruntowego przepływu powietrza też jestem sceptyczny ale przy dużej różnicy temperatur może to się sprawdzić.
Witam. Mam takowe dane co do tego sensora: SENSOR CIŚNIENIA POWIETRZA W KOLEKTORZE SSĄCYM T47 1,0 BAR 0,9 - 1,2 V 1,5 BAR 1,5 - 1,8 V 2,0 BAR 2,0 - 2,4 V 2,5 BAR 2,5 - 3,1 V 3,0 BAR 3,0 - 3,7 V 3,5 BAR 3,5 - 4,3 V 4,0 BAR 4,0 - 5,0 V SENSOR TEMPERATURY POWIETRZA W KOLEKTORZE SSĄCYM T33 TEMPERATURE VOLTAGE RESISTANCE -20 4,7 - 4,8 V 11,8 - 14,9 KOHM...
W moim przypadku możliwość podłączenia węża do odkurzacza z drugiej strony pojawiła się po zdjęciu końcowego filtra powietrza.
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
Witam.Najlepiej go zdejmij.Jest to rozwiązanie z czasów PRL-u.Podaje on ciepłe powietrze do lepszego zapłonu paliwa w zimne dni.Według mnie beznadziejne rozwiązanie że względu na mniejszą ilość tlenu w ciepłym rozrzedzonym powietrzu.
Podłącz kompa I obserwuj co się dzieje w parametrach rzeczywistych. Bezapelacyjnie masz za mało powietrza w kolektorze. Jedź na 3 biegu, od biegu jałowego gaz do dechy i obserwuj co się dzieje w parametrach, tzn jakie jest ciśnienie doładowania jak turbo wstanie i jaki jest wydatek paliwa.
nazwa poprawna. z tego co pamiętam reguluje klapą w obudowie f. powietrza /ciepłe, zimne/. nie podłączony jeden z wężyków do tego zaworka powoduje dostawanie się "lewego" powietrza do kolektora ssącego /nie równe obroty jałowe/. jak się mylę to mnie poprawcie.
ad 2 przy kolektorze ssacym ad3 czujnik przepływu powietrza (tzw. przepływomierz) ad 1 najczęsciej pod zderzakiem
Każdy kod błędu zczytany z tech2 lub czegoś innego konkretnego ma swój tgzw symptom. Jeśli u ciebie występuje P2279(11) to na pewno problem tkwi w ukł dolotowym powietrza - patrz kolektor. Skoro ktoś go już wymieniał zrób test wykonawczy klapek wirowych. Co do DPF dopuszczalna różnica ciśnień = -3 : 3 , nasycenie pow 100% nie da się wypalić podczas...
Identyfikacja elementów: 2. Do zaworu i filtra węglowego odsysania oparów z baku. 3. Do kapilary odsysania oleju z odmy. 4. Do odmy. 5. Zakończenie osi przepustnicy + jej sprężyna powrotna. 6. Wtyczka grzejnika przepustnicy. 7. Wtyczka czujnika temperatury powietrza.
jezeli jest to 1.6 i. pompa w zbiorniku paliwa,nie pamietam dokładnie ale albo z góry, moze byc pod siedzeniammi albo pod wykładzina bagaznika .odkrecasz dekielek i bedzie pompa paliwa.filtr na drodze od zbiornika w strone silnika ,zapewne pod samochodem .wtrysk znajduje sie na kolektorze ssacym.odkrecasz filtr powietrza i pod nim masz wtrysk.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Jasne! Dlaczego miałbyś zawężać dolot powietrza do kolektora? Mikser musi być jak największy, ale uważaj, bo jak kupisz podróbę to będzie wielka, ale będzie miała zły podzielnik podciśnień i nie wydoli reduktor.
w Twoim aucie nie występuje " pąpa paliwa " z resztą w innych też czegoś takiego nie ma jest natomiast pompa paliwa Twój silnik to 'L'-series w układzie paliwowym jest jeszcze chłodnica paliwa oraz filtr ze względu na temperatury obecne proponuje wymienić filtr paliwa mogła zebrać się woda i zamarznąć powodując zmniejszony przepływ paliwa drugi temat...
Moim zdaniem czujnik powinien być w basenie. Woda na powrocie z kolektorów może mieć nawet 40°C, jeżeli przepływ będzie niewielki i pompa się wyłączy. A woda w basenie będzie miała... No właśnie ile? Może mieć nawet i 10°C. I teraz jak odpalę system, to lepiej, żeby szedł długo z jak największym przepływem wody? Gdzie ma iść? Chodzi o czas pracy? Tak....
Normalnie, zdemontować cały układ powietrza wtórnego, zaślepić króciec podciśnienia przy kolektorze ssącym aby lewego powietrza nie ciągnął oraz zaślepić króciec przy filtrze powietrza.
PROPONUJE zmienic wlot powietrza do filtra tak aby nie byl ustawiony do przodu auta tylko do tylu (jak na przyklad jedziesz szybko lub hamujesz do kolektora dostaje sie wiecej powietrza i dlawi silnik a jak obrocisz do tylu to nie bedzie od tego uzalezniony). Typowa prypadlosc wsrod aut na LPG. POZDRAWIAM Posted from a mobile
W Brava 1.2 silnik krokowy znajduje się pod maską, obok kolektora powietrza. Zamocowany jest przy przepustnicy.:D
Zjawisko nagrzewania się od powietrza opisałem jako ciekawostkę - praktycznie nie występuje to w kolektorach próżniowych (brak powietrza), czy płaskich (pojedyncza szyba odbiera głównie to ciepło). Natomiast chodzi mi tu o to, że powierzchnia reflektora - blachy aluminiowej nie musi mieć idealnej sprawności odbicia. Powietrze ciepłe gromadzi się głównie...
Dziura jest centralnie pod czujnikem ciśnienia powietrza w kolektorze, map podaję chyba 969 na wyłączonym i 307 na jalowym biegu
Żart oczywiście, ale to jakiś wynalazek nieoryginalny. Natomiast ,,lewe" powietrze na dolocie może dostawać się poprzez pęknięcie kolektora ssacego od dołu. Nawet i obudowy filtra powietrza. Zgazyfikowana ta machina ?
Jeśli jest sprawny czujnik (MAP sensor) i przewody całe to wystarczy podłączyć komputer i będziesz widział aktualne podciśnienie w kolektorze.
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym.
Rura doprowadzająca ciepłe powietrze do filtra powietrza i łapak na kolektor wydechowy i po problemie. Pozdro PUFAN
Na pewno nie jest to magnetyzer, szukaj szarej dość ciężkiej obejmy na gumie kolektora powietrza ale z tego co słyszałem magnetyzery to lipa.
Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie mogły się przedostać do kolektora ssącego więc płynęło więcej powietrza przez przepływomierz Dodano po 1 Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie...
To czujnik powietrza dolotowego nie jest przed kolektorem (zielona wtyczka), a czujnik powietrza wlotowego jest w przepływomierzu, gdzie są 4 piny?
Pościągaj każden jeden gumowy przewód najczęściej pękają w miejscu załamania z końcówką metalową/plastikową. Tudzież odpal silnik i metodą "poznaj stachu po zapachu" szukaj "psyczenia" wciąganego przez kolektor powietrza.
najlepiej zamieść zdjęcie bo trudno mi sobie wyobrazić filtr powietrza na wyjściu kompresora. Raczej będzie to odolejacz, a jeśli nie ma filtra na wlocie do sprężarki to lepiej go dorób bo kurz i inne drobinki mogą go uszkodzić .Pozdrawiam
Trzeba się zabrać za kolektor 💯. Tam jest o czujniku ciśnienia w kolektorze powietrza,i nieszczelność. Pewnie się z biegiem czasu rozszczelnił kolektor i bierze powietrze bez odczytu na czynnikach. Pewnie trzeba będzie jakieś uszczeleczki wymienić lub wstawić nówkę. Też tak miałem z silnikiem BCB vag. Można też zagldnąć dla spokoju sumienia...
Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
Caly czas masz może otwarty dodmuch powietrza w kolektor wydechowy.
Kolektor wywal i kręć silnikiem. Jeśli nie słychać wyraźnie syczenia powietrza to słyszysz ssanie tłoka a ty po prostu jesteś przewrażliwiony. bardzo mozliwe, nawet nie kolektor tylko filtr odlacz, kazdy silnik ma swoja geometrie mozliwe ze po remoncie taka jest charakterystyka pracy na dotarcie chociazby
Jazda bez "tego" nie jest korzystna choćby dlatego że to do niej są odprowadzane resztki oleju. Rezonator jest na obudowie filtra powietrza.Przedmuchy z układu korbowo-tłokowego odprowadzne są /w uproszczeniu/między filtrem powietrza a kolektorem ssącym.
tremorpl jaki masz przepływ powietrza :?:
Pompa powietrze woda jest ciekawym rozwiązaniem i przy zewnętrznej temperaturze >20C w 2h grzeje 200l zbiornik, ale... jesienią i zimą grzeje słabo. Pobieranie ciepłego powietrza z budynku nie ma sensu. Kolektor (solar) wodny czy z rurkami heat-pipe również polecam i podobnie jak pompa dobrze radzi sobie w cieplejszych porach roku. Po prostu nie obejdzie...
BKD ma 2 koła wałków rozrządu i szeroki dekiel osłaniający pasek, ponadto po 2 wloty powietrza do cylindrów z kolektora ssącego
Tem powietrza zasysanego z reguły w przepływomierzu a doładowania w kolektorze dolotowym
Hej Mam pytanie czy użycie silikonu wokół zewnętrznej strony uszczelki pod kolektorem ssącym aby dodatkowo uszczelnić kolektor jest praktykowane? Jeśli tak to jaki uszczelniacz najlepszy i jak to poprawnie wykonać? Problem jest z taką uszczelką a zamiennik jest wątpliwej jakości. P,S. wymieniałem świece i po złożeniu wszystko było ok (uszczelka rzekomo...
W skrzyni w sumie masz 4 korki 2 do spuszczania od spodu 2 do wlewania jeden z góry tam gdzie idzie wał i drugi z boku koło lewej półosi, w tylnym dyferencjale też przy okazji możesz sprawdzić. Dolot ciepłego powietrza powinien być na kolektorze wydechowym, możliwe że zardzewiał i odpadł albo ktoś go oderwał go dzwonił :D
Witam! Jak jeździsz na gazie to normalne że bedzie Ci się paliła kontrolka "check engine". A jeśli chodzi o to gaśnięcie to podejrzewam że masz pęknięty przewód gumowy co łączy filtr powietrza z kolektorem. Mój kumpel miał takie same objawy w swojej Vectrze. Taki przewód gumowy to wydatek ok 70-90 zł. Pozdrawiam ;)
Samochód już jakiś czas temu odebrałem od mechanika okazało się że była wydmuchana uszczelka pomiędzy dwoma tłokami po za tym był wymieniony kolektor powietrza, uszczelka pod nim, była planowana głowica, płyn w chłodnicy wymieniony coś tam gazownik musiał nawiercac i łącznie za naprawę wyszło mnie 850 zł
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Cewkę i przewody zostaw w spokoju. Cudów nie ma - albo masz uchyloną przepustnicę lub kanał obejściowy regulacji powietrza, albo lewe powietrze w dolocie - może kolektor?
Pomiar jonoselektywny... Sonda pracuje normalnie, ECU reaguje zmieniając skład mieszanki. Sonda może się nadawać do wymiany w przypadku przepalenia grzałki. Sonda może także dawać błędne odczyty (dryft) w przypadku zanieczyszczenia powierzchni pomiarowej (nagary, osady) i w przypadku braku powietrza referencyjnego (dopływającego poprzez przewody sondy,...
Witam jako ze Mikołaj się zbliża szukałem koła pasowego do nowego projektu [hs19 + silnik 1,5kw] natrafiłem na WAN-a aw miałem wziąć tylko kolektory ale zaszalałem i kupiłem całą sprężarkę Tutaj pytanie jak to jest z fabrycznym filtrem powietrza bo do kolektora przykręcona jest kryza z 4 otworami i co dalej ? Chciałbym zamontować do swojego bo u siebie...
jakie jest cisnienie paliwa? czy zalewa swiece? sprawdz uszczelke po kolektorem powietrza. czujnik polozenia walka rozrzadu, moment i czas wtrysku i zaplonu. najprawdopodobniej auto ciagnie lewe powietrze. co sie dzialo przed awaria?
Cześć. Wyłącz LPG weź strzykawkę lub spryskiwacz do szyb, nalej tam trochę benzyny i pśuknij w dolot powietrza i kręć, jeśli zagada to coś z paliwem. P.S. dolot powietrza to ta rura między kolektorem ssącym a filtrem w tej kwadratowej skrzynce na lewym błotniku.
Tam chyba spełnia te funcje map sensor i jest on w kolektorze ssąsym dojscie z tyłu od sciany grodziowej
Witam ponownie. Ostatnio czyściłem filtr powietrza i pod nim, w obudowie jest taka klapka przy wlocie powietrza z kolektora i z zewnątrz. Na jakiej zasadzie działa ta klapka? Dodam że klapka cały czas zamyka wlot powietrza z kolektora i otwarty jest wlot zimnego powietrza z zewnątrz. Czy dlatego silnik długo się nagrzewa? Proszę o szybką pomoc, pozdrawiam.
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ przepływomierz klapowy za filtrem powietrza. Bardzo często po wybuchach wygina się klapa mierząca gdzieś przyciera.
Nawet w instalacji II generacji po zdjęciu nogi z pedału gazu mamy nadmiar Lpg w kolektorze powietrza. Więc trzeba chwilę poczekać aby ten gaz wypalić. Bywa też że gazownicy nie podłączają sygnału z TPS, a to wprowadza dodatkowe opóżnienie w reakcji krokowca.
witam i dzień dobry wszystkim .jestem tu nowy i mam takie pytanko ? mam nexie 1.5 16v i na zimnym silniku pali bez zarzutu lecz po przejechaniu paru kilometrow przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania spada z obrotów i muszę go czymać nagazie bo inaczej gaśnie, potem gdy odpalę pracuje już normalnie czyma obroty czy może to być wina czujnika temperatury...
rura to i 15 by wystarczyła. Problem jaki może się okazać to zapowietrzanie się solaów. Należy w takim wypadku zamontować odpowietrznik przy solarach. Jeżeli średnica jest prawidłowa i przepływ również to odpowietrznik nie jest konieczny. Powietrze jest transportowane na dół gdzie wyłapywane jest przez separator powietrza. Płynu solarnego również więcej...
Kolego jak ci już tyle razy wybuchło to w rurze kolektora powietrza już pewnie jest dziura wielkości kciuka. Posprawdzaj układ dolotowy na szczelność czy nie ma wlotu lewego powietrza. Wymień przewody i świece. Udaj się na regulację instalacji gazowej. Uszkodzonych elementów po wybuchu gazu może być więcej.
Podgrzewacz powietrza dolotowego przykręcony jest do kolektora dolotowego masz go poniżej na zdjęciu.Sprawdż najpierw bezpieczniki,instalację.Schematy poniżej oznaczone N 004 i S 501.
A podłączyłeś to czymś normalnym czy znowu zabawki na srajfona ?Czujnik może być albo w MAP ,MAF, albo osobny dwupinowy w kolektorze. Podaj pełen numer błędu.
Sprawdź również okolice mieszalnika i wszystkie opaski, jeśli wszystko na oko będzie ok, to możesz sprawdzić szczelność dolotu powietrza, za pomocą pęzla i benzyny. Uruchom silnik na benzynie, na wolnych obrotach posmaruj dolot powietrza benzyną, wszystkie miejsca połączeń, jeśli obroty zaczną wzrastać to masz nieszczelny dolot (kolektor) powietrza....
Czegoś nie rozumiem. Z tego co piszesz wynika, że wtłoczenie nowej partii wody w wężownicę powoduje znaczny spadek temp. powietrza w kolektorze, tak? Przeczy to moim obserwacjom, które pokazują, że temp. powietrza w kolektorze jest praktycznie stała - na poziomie 90-100st w zależności od nasłonecznienia. Chyba, że w moim kolektorze jest dużo większa...
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
Bo tak powinno być- to nie jest konwencjonalna świeca żarowa wkręcona w głowicę tylko element grzewczy w kolektorze dolotowym które ogrzewa powietrze zassane do silnika.Uruchomienie tego elementu przy niepracującym silniku mija się z celem bo ogrzanie powietrza wokół tego elementu w kolektorze nie pomoże w odpaleniu silnika (zanim po zassaniu napełni...
Wczoraj zdziwiła mnie temperatura kolektora o godz. 21. Było 29 stopni, gdy temperatura powietrza wynosiła 22 stopnie. Jaka była tego przyczyna? Zacząłem pomiary: promieniowanie słoneczne - 2W/m kw., temperatura na zewnątrz blachy poza kolektorem - 22 stopnie, pod spodem - 28 stopni, temperatura blachy na zewnątrz pod kolektorem - 29 stopni, pod spodem...
Przejdzie bez problemu, niczym się nie martw ;) Widzę masz LPG II generacji i gazownik zainstalował "zawór bezpieczeństwa" na wypadek gdyby doszło do zapłonu gazu w kolektorze i by nie rozerwało Ci kolektora lub obudowy filtra.
Do spuszczenia powietrza z kolektora tłoczącego, dla lżejszego startu. Ok, teraz zrozumiałem .
16490 P0106 Cisnienie w kolektorze ssacym i cisnienie powietrza - niezrozumiala wartosc cisnienia !6622 P0238 Czujnik G31 cisnienia doladowania, za wysoka wartosc sygnalu 16990 Po606 Uszkodzony komputer sterujacy 17796 P1388 j.w 18047 P1639 Czujnik polozenia pedalu przyspieszenia G79+G185 za wysoka wartosc sygnalu 18042 P1634 j.w G185 Wyglada na padniety...
Padnięta sonda lambda, albo nieprawidłowy odczyt spowodowany czynnikami zewnętrznymi np. dostawanie się lewego powietrza do kolektora wydechowego. Podczas normalnej jazdy sygnał z sondy jest prawidłowy? Samochód za dużo nie pali?
Przedewszystkim, wkładają mikser, po usunięciu którego raczej na pewno trzeba wymienić uszczelkę między przepustnicą a kolektorem. Mikser jest właśnie w tym miejscu. Często też blokują termostat powietrza (taka klapa, które przełącza czy powietrze do przepustnicy idzie z głównego wlotu czy z wlotu nad kolektorem wydechowym).
Ja miałem takie objawy w moim Golfie 4 i winny był nieszczelny kolektor dolotowy powietrza. Nie twierdzę że tutaj będzie tak samo.
przyczyną mogą być hydrauliczne popychacze zaworów częsta awaria w tych silnikach Dodano po 6 zanim sprawdzisz popychacze zobacz czy nie łapie ci gdzieś powietrza za przepustnicą na kolektorze ssącym
Klapki poruszają się, są to zawory jednokierunkowe. Służy to zniwelowaniu zjawiska odbicia od zaworu i cofania powietrza. Alfa też stosowała podobny wynalazek.
Witam z tego co piszesz wynika że nie masz zamontowanych klap przeciwwybuchowych bo inaczej miałbyś cały filtr sprawdz jw w poście swiece i kable ,,podstawa.,
Długość tego węża nie ma wielkiego znaczenia chociaż faktycznie u Ciebie jest niepotrzebnie tak długi. Bardziej czepił bym się długości wężyków od listwy do kolektora. Nie ma możliwości umieścić jej między filtrem powietrza w pokrywą klawiatury?
Siłownik regulacji powietrza w kolektorze dolotowym może wtyczka, a może sam siłownik jest winny.
Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
Mam astre 1993 silnik DR bez turbinki. Zmieniając wąż na kolektorze ssącym powietrza zauważyłem ze kolektor w środku jest caly czarny - ufajdany sadzą. Zastanawiam się czy to normalne że na doprowadzeniu spalin do kolektora ssącego nie ma żadnego zaworu? Może oryginalnie był tam zawór, który otwierał spaliny tylko w okreslonych momentach?
Witam, mam pytanie: gdzie znajduje się czujnik temperatury powietrza dolotowego w KIA SPORTAGE 2.0 Benzyna 141km? Sprawdzałem od filtra powietrza po kolektor ssący i nic nie znalazłem, a cały czas wyskakuje mi błąd POO16.
Autoryzowanego montera w pobliżu niestety nie ma. Wczoraj znalazłem jeszcze zagięty wężyk gumowy (łączący chyba pokrywę zaworów z kolektorem powietrza czy przepustnicą). Wymieniłem na nowy, ale nie wiem czy to pomoże w strojeniu :( http://obrazki.elektroda.net/92_12682155...
W kolektor lub za filtrem powietrza. Lepiej bezpośrednio do kolektora bo jest wydajniej. Na milion km bym nie liczyl
kolektor filtr powietrza kolektor filtr powietrza ciągnik kolektor filtr powietrza ciągnika
palet maszyna uchwyty drzwiczek zatkany wydech
Kod błędu T640 w wózkach widłowych Linde - diagnostyka i rozwiązania Nissan Qashqai 2008 - Komunikat "SECURE" na radiu