Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
Sugerujesz lewe powietrze? Tak, weź plaka i psikaj jak będzie normlanie chodzić to tam jest nieszczelność.
Raczej jakaś nieszczelność, może pęknięty kolektor? albo uszczelka wydmuchana?
A po co chcesz to zrobić? żeby dwa razy rozbierać? Jakby klejem za 20 zł można było naprawić kolektor to nikt by nie kupował tylko skleił i tyle :-D Kupujesz używany taki i montujesz: https://allegro.pl/oferta/vw-audi-1-8t-k... przy takim klejonym będą przedmuchy tak czy siak, klej popęka, pokruszy się itd. Ewentualnie...
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Na razie zrób zdjęcie po zdemontowaniu obudowy (wraz z podstawą) filtra powietrza - tak, żeby było widać przepustnicę i kolektor. Jeśli rzeczywiście doszło do wystrzału i pękł kolektor to nie ma wyjścia i trzeba go wymienić (używany kolektor do silnika AEX kosztuje ok 50zł). Na jaką instalację masz papiery?
To jest turbina że zmienna geometria i z grucha na niej Czyli to musi być tdci - z układem common-rail. Jeżeli słyszysz syk (szum) spod maski - nie ma jak sprawdzenie szczelności dłonią. Z tego względu najlepiej jest odpalić do sprawdzenia zimny silnik aby się nie poparzyć. Jedna osoba podgazowuje silnik, druga wodzi ręką i po wężach gumowych i po...
Kolektor kupiony nowy (pewnie chiński zamiennik), ale auto odzyskało jakieś 40 koni :)
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Użytkownik napisał: Problem rozwiązany przyczyną była pęknięta rurka odprowadzająca spaliny od chłodniczki egr ale także taka przyczyną moze być uszczelka kolektora lob pęknięty kolektor
A chociażby taka, trzeba tylko dobrać średnice, jest tego w sklepach od groma. http://kolektor.net.pl/galeria/?uszczelk...
Też tak myślę że uszczelka albo kolektor pęknięty właśnie jest takie życzenie i klekot i możliwe że temu mam spalanie 13l benzyny może sonda przeklamuje
Fałszywe powietrze, uszkodzony kolektor, pękł w czasie obróbki...
A pewny jesteś, że wywala ten olej korkiem oleju, a nie np rozerwanym weżem doładowania, albo pękniętym kolektorem?
A silnik pęknięty na pół a wał korbowy w 5 miejsca połamany, paliwo zalewa i ciurkiem płynie ot tak sobie. Nikt za ciebie nie naprawi, a paliwo od tych wad to strumieniami nie płynie. Kolektor ssący sam się połamał i pękł od super eksploatacji. Winne temu forum elektrody. Przeczytaj sam siebie kolektor ssący i zawor ssący nie zazysal paliwa Ze strzykawki...
Czym zakleić, uszczelnić pęknięty na długości ok. 10-12cm aluminiowy kolektor dolotowy?
Proponuje zobaczyć do podstawy gaźnika ,czy przypadkiem nie jest pęknięta guma uszczelniająca kolektor z jego podstawą , może zasysać lewe powietrze.
To nie zaworek n75 westgate działa jak należy. Nie wiem już sam może uszczelko pod kolektorem bądź kolektor pęknięty ale nie widać jakiegoś kopcenia
Mnie to też dziwim ale znajomy miał podobny temat w BMW zapchany katalizator uszkodził vanosy. Bierze olej ? I jeszcze jedna sugestia - czy nie bierze lewego powietrza np uszczelka na kolektorze ssącym, pęknięty kolektro ?
Problem rozwiązany, zapomniałem wcześniej napisać, pęknięty był kolektor ssący bądź dolotowy. Dymiarką tego widać nie było, z manometru też to nie wynikało, ale po wymianie wszystko jest jak należy. Dzięki za cenne rady, wskazówki. Dziękuję i pozdrawiam.
Dymi i cyka czyli uszczelka lub pęknięty kolektor wydechowy.
jeśli iskra jest wtrysk podaje paliwo to jedyną przyczyną nie palenia na ten cylinder jest lewe powietrze na kolektorze ssącym pomiędzy przepustnicą a głowicą - tam jest plastikowy kolektor obejrzyj dokładnie czy gdzie pęknięty nie jest może po tym ogniu się odkształcił i nie trzyma uszczelka przy głowicy
Jeśli chodzi o wyjęcie kolektorów wydechowych w silniku 12-zaworowym bez wyjmowania silnika to żaden problem, robiłem to wiele razy. Mogę natomiast zapewnić, ż widuję wiele Xm-ów V6 z pękniętym jednym lub oboma kolektorami wydechowymi i poza efektami dźwiękowymi wszystko działa normalnie.
Rozrząd git. kompresja po 10 bar na każdym po ojeju 12 bar czyli ok ale zauważyłem ze kolektor pęknięty jest na górze i trochę pierdzi czy to może być winą spadku mocy? turbo bije na 0.6 bar
Jak to jest uszkodzony kolektor dolotowy ? Pękł ?
;) no może nie ten silnik ale takie same objawy mój to 313 2.2 2007r ... gdy kopci to buczy ale tak jakby dzwięk dochodził gdzieś z podlogi. Jak przestaje buczeć to i przestaje kopcić. No i poci się na kolektorze ssacym, jest widoczny wyciek oleju. Czy pęknięty kolektor może mieć takie objawy? Jeśli chodzi o auta to jestem lajik ale wiem że każdy ma...
Okazało się, że odpowiedzialny za brak mocy był jakiś zaworek, nie pamiętam jaki, ale mniejsza o to. Pompa wakum wymieniona, tak samo jak EGR i siłownik klap kolektora (pęknięta membrana), podciśnienia sprawne ale nadal wyskakuje Check. Samochód ogólnie zdaje się jeździć prawie ok, nie licząc zapowietrzającej się pompy wtryskowej i problemów z odpalaniem...
Zacznę szukać w dolocie podejrzewam może kolektor gdzieś może byc pęknięty i łapie lewe powietrze. Bo zachowania tak jak by miał gdzieś lewe powietrze .
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi. Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna...
A jak samo turbo? Jak z luzem? Obudowa nie pęknięta czy kolektor wydechowy zawór by pass na turbo szczelny? Pracuje?
Koleżanko masz napisane w błędzie co jest nie tak, sprawdziłaś czy jest podłączony czujnik ciśnienia w kolektorze? Czy może jakiś wężyk nie został podłączony albo nie pękł?
Wskazania mapsensora są skutkiem ,a nie przyczyną, zacznij od obejrzenia wszystkich wężyków prowadzących do kolektora, może któryś się złamał, pękł, poluzował na zacisku czy zwyczajnie struchlał. Tu nie trzeba dużego otworu. Kolektor to raczej rzadka przypadłość i warto dokładnie obejrzeć. Podobne efekty da też niedomaganie instalacji zapłonowej , obejrzyj...
Regulacja w "każdej" pilarce, kosie 2T z "normalną" konstrukcją układu wymiany ładunku. Czyt. ze "zwykłym" tłokiem, oraz standardową konstrukcją cylindra czyli 90% konstrukcji. Ustawia Pan podstawowe parametry H i L, a następnie doregulowuje Pan parametry pracy. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Jeżeli nadal jest problem to: -Nieszczelność...
Witam Nie wiem po co Ci kolektor, pękł ? czy może chcesz wodę kolektorem gdzieś odprowadzić? A jeśli chodzi o KOREKTOR / od korygowania/ to poszukaj coś w stylu FS042 ma Alu-front , co prawda za bardzo włącznik nie pasuje /izostat kwadrat nie hebelek / ale generalnie źle by to nie wyglądało . Nie pamiętam WS-a z equalizer-em w zestawie
Heh, wczoraj przy wymianie poduszki amortyzatora profilaktycznie mechanik oglądał inne elementy i okazało się że mam lekko pęknięty kolektor wydechowy:/ czy to może być przyczyną takiego zachowania? Bo sonde mam w kolektor właśnie wkręcaną.
może kolektor wydechowy pękł
Skoro widać tam płomień to masz pęknięty kolektor ssący co daje ubogą mieszankę przez co dochodzi do jej zapłonu w kolektorze ssącym. Auto z LPG? Tak jest tylko na PB?
Nikt nie wie co może mu być?
Witam mam taki problem moja vectra nie jeździ jak powinna dolot szczelny swiece nowe kable ok. Mam pytanie czy jak mam bo mam pęknięty kolektor wydechowy to sonda będzie klamac? Wykres jednej sondy od 0.2 do 0.9v a na drugiej sondzie praktycznie stale 0.2 0.28 0.18 strasznie wąski zakres czy peknity kolektor wydechowy może być tego przyczyną? Czy sonda...
jedź na jakąś diagnostykę - sprawdź wartość kroków silniczka bo pewnie to on jest przyczyną, TPS to raczej nie, a jeżeli na komputerze wszystkie dane będą w porządku to zaślep "EGR" bo pewnie cały czas jest otwarty. No i zaworek PCV sprawdź też. Wizualnie sprawdź też podciśnienia i posłuchaj czy nie słuchać jakiegoś zasysania lewego powietrza. W Matizach...
Raczej nie, ale to zależy jak duża ta nieszczelność jest. Dobrze by było wykonać analizę spalin, w tedy wszystko będzie jasne...
To powiem Ci inaczej. Do serwa przychodzi TYLKO podciśnienie z wężyka (twierdzisz, że jest). I nic innego nie ma wpływu na jego działanie. No chyba, że pompa jest totalnie zatarta (kompletny brak hamulców), ale to się nie zdarza. Problem, który wcześniej podejrzewałem, to właśnie słabe podciśnienie. Może być, gdy np. kolektor pęknięty lub inne nieszczelności,...
Miałem podobny problem, pomogła mi w tym woda z płynem na zapalonym silniku psikałem wokół wtrysku zauważyłem bombelki .Okazało się pęknięty kolektor, u mnie problem rozwiązalem w taki sposub.
sprawdz czy nie pękł kolektor dolotowy! czy dobrze odpala?
Odnośnie tego silnika m47n. Szukam informacji bo czeka brata wymiana silnika w bmw 320 d 150 km z 2004r. Poszedł olej przez kolektor do silnika, pękł przy tym kolektor brak jest kompresji na 1 cylindrze, wcześniej była czyszczona odma. Jest tylko jedna odmiana silnika 150 km?
Wszyscy poprzednicy mają rację. Trzeba po kolei wykluczać możliwe usterki. Przyczyną może być nieszczelność w układzie dolotowym. Wydmuchana uszczelka kolektora lub pęknięty kolektor ssący. Za wczesny zapłon może również powodować nierówną pracę. Czym wyższe obroty zapłon samoczynnie przyspiesza się, więc przy 3000obr/min może mu to nie przeszkadzać....
To co piszesz w ostatnim punkcie, jest bardzo niepokojące i prawdopodobnie to właśnie może być przyczyna Twoich problemów (oprócz normalnego odgazowania świeżej wody w instalacji). Normalnie z kotła Niedźwiedź Condens woda powinna wypływać tylko gdy pracuje (po kilku-kilkunastu minutach od załączenia palnika) i tylko z kolektora skroplin (nr. 6) https://obrazki.elektroda.pl/5065964600_...
Pęknięty kolektor. Jaka jest instalacja i jakie podzespoły.
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
Masz pęknięty kolektor wydechowy-norma w tych autach.Do sprawdzenia.
Ten przelew większy to o ile większy od max. Druga rzecz to przepływomierz trzecia to chłodnica powietrza często jest nieszczelna widać wycieki oleju, i czwarta pęknięty kolektor ssący.
Witam! Chciałby zasięgnąć opinii Wyobraźcie sobie pęknięty kolektor wydechowy w tych samochodach typu 2.0L 16V, chyba nie trudno.... Macie do dyspozycji stary używany cały nie pęknięty wygrzany kolektor i nowy ze sklepu. Jaki byście wstawili
Gwarancje na turbo dostałem 24mies, mnie tez to trochę zdziwiło ze ktoś kto regeneruje mówi o paście do wydechu jeśli chce mieć pewność szczelności, zamieszczam zdjęcie jak to przykładowo wyglada, dodam na na zdjęci wyglada na dużo bardziej zniszczoną płaszczyznę, kolektor pęknięty wiem ale tyle tys poszło na części w tym miesiącu ze musi póki co zostać...
Dziś mechanik rozebrał kolektor. Silnik z16xe bez klap, o dziwo jest on pęknięty i zasadzie nie wiadomo co tam stuka. Będzie wymieniony na inny bez pęknięć. Co do samego stukania zastanawia mnie rozrząd który ma 2lata -19 tys km i był przekładany już po remoncie silnika.
tłumik za sondą nic do niej nie ma, ale np pęknięty kolektor wydechowy już tak.
W tych silnikach widziałem już podstawiające sie popychacze i pęknięte kolektory ssące(na wspólnym łączeniu - też brak reakcji na dodawanie gazu). Ogólna tragedia...
Pewnie pękł kolektor dolotowy jeśli jest plastikowy i teraz łapie lewe powietrze.
skutek pękniętego kolektora wydechowego
Witam, mam ten sam problem co Ty. Zrobiłem już prawie wszystko co jest możliwe. Kolejną rzeczą obstawiamy pęknięty kolektor ssący, jak tylko będę coś więcej wiedział to dam znać. Jaki przebieg ma Twój Sprinter? 316?
Pęknięty kolektor wydechowy w X20XE to norma. Nie ma sensu spawac bo i tak pęknie. Trza wyminić, a wyminia się niesympatycznie raczej.
Witam, jeżeli przepustnica opuszcza się do końca to albo pęknięty (źle złożony) kolektor ssący, lub zapomniał Pan o jakimś wężyku z podciśnienia.
Czy wystarczy wymienić sam kolektor?
jeżeli masz pęknięty kolektor a nie wiesz gdzie to na pracującym silniku po psiukaj go plakem i tam gzie jest nieszczelny zmieni pracę
Błąd dotyczy sondy przed katalizatorem, więc katalizator nic do niego nie ma. Kolektor może być pęknięty, lub mieć wydmuchaną uszczelkę między nim, a głowicą... ale przyczyna może być zgoła inna. Problem może leżeć w układzie zasilania paliwem.
Nie spotkałem półosłon w handlu. Pełne są ok, chłodzenie i tak będzie ok, a nawet może i lepsze. Wlatując dolnym wlotem w zderzaku nie ucieknie od razu pod auto, "omiecie" miskę, a wyleci między sankami a karoserią i wydechem... Komora silnika będzie za to ci wdzięczna za ograniczenie dostępu wody. Głównie alternator i wiązki. Jak i nawet sam kolektor...
W pękniętym kolektorze ssącym na przykład. Da się podejrzeć wszystkie parametry, włącznie z rejestrem który cylinder generuje wypadanie zapłonów - nie rozumiem w czym problem?
Raz miałem podobnie i dawał w tyłek kondensator w kolektorze klucza linii, jakiś na 2kV niebieski Phila. Innym razem był pęknięty i TV w ogóle nie startował ze stby
Czyli nie ma opcji że jakaś uszczelka itd tylko bardziej niestety że kolektor? A da radę bez rozbierania jakoś to zweryfikować? czy tylko jedyna opcja to rozebrać i pooglądać? nie napisałem masz pęknięty kolektor tylko masz nieszczelność kolektora gdzie i co nie wiem ja nie jestem wróżka, nie mam nic przeciwko jak ci ktoś powróży
Czy ten chałas nie jest przypadkiem "cykaniem" którę zmniejsza się lub znika po nagrzaniu silnika? Jeśli tak to jest to najprawdopodobniej pęknięta szpilka kolektora lub sam kolektor jest delikatnie pęknięty. Spotkałem się kiedyś również tylko że w silniku x20xev z "terkotaniem" z okolic rozrządu. Okazało się że napinacz uderza o koło pasowe.
Odpala już niezmiennie dobrze. Dziś rozebrałem odmę separator odmy I te wszystkie rurki z zaworkami jednokierunkowymi. Plastikowa lura w kształcie "z" przy separatorze pod kolektorem pęknięta I już wymieniona. Zawory przepuszczały w obie strony . Niektóre. Umyte w benzynie I wygotowane w wodzie z plynem do mycia. Poskutkowało. Zobaczymy jutro jak się...
Sprawdż jak wygląda kolektor wydechowy,czy nie jest pęknięty. Sonda lambda jest w kolektorze ,pękniety kolektor zakłóca pracę sondy.
Masz pęknięty kolektor ssący, albo inne uszkodzenie skutkujące obcym powietrzem.
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Jest tam trochę upchany ten silnik ale widać że cieknie na przód silnika z kolektora? Nad kolektorem sucho? Mokro jest po całości czy od jednej strony bardziej? Nad kolektorem a pokrywa zawor jest sucho czy też mokro, w nowszych tych silnikach przeciekały pokrywy na zgrzewie, może delikatnie pęknięty kolektor i jak się nie nagrzeje no puszcza, najlepiej...
Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Temat sie zakończył tak,że sprzedałem ten samochód w takim stanie,ale mechanik podczas walki stwierdził,ze na 99% jest pęknięty kolektor
Parę dni temu zakończyłem walkę z takim wynalazkiem. Powodem takiej pracy w moim przypadku był pęknięty kolektor ssący.
Mogę koledze udzielić jeszcze jednej podpowiedzi. Powodem niekontrolowanego wzrostu i falowania obrotów, może być nieszczelny układ wydechowy na odcinku przed pierwszą sondą lambda- na przykład uszkodzony łącznik elastyczny wydechu lub pęknięty kolektor.
Witam, Mam Matiza rocznik '99. Autko jakies 4 miesiace temu miało wymieniony termostat a 3 miesiace temu kolektor ssacy bo ubywalo plynu chlodniczego a kolektor był pęknięty. Od momentu wymiany kolektora auto wogole się nie grzeje. Przejezezdzam 20 km do pracy a wskazówka temperatury silnika nawet nie drgnie. Po dojechaniu do pracy ogrzewanie lekko...
Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę. pozdr
No to pan z warsztatu powiedział, że wszystkie sugestie powyżej sprawdzone. Rachunek 2050zł. Auto dalej nienaprawione. Na zimnym okey, na ciepło faluje i po zgaszeniu trzeba dogazować, żeby odpalił. Na rachunku prócz sprawdzonych rzeczy powyżej znalazło się: koło wałka rozrządu (ssącego) koło wałka rozrządu (wydechowego) pierścienie uszczelniające wałki...
Kolego, mówimy o pojeździe Opel Astra J z silnikiem 1,4T A14NET i skrzynią 6-biegową M32? Nie ma problemów z klimą czy zestawem audio (takich jak opisane)? Nie ma problemu z błędem niskiego ciśnienia doładowania (pękający kolektor zintegrowany z turbiną)? Wszystkim po kolei leci kolektor w okolicach 100k km. Jest nawet taka miejska legenda, że więcej...
Witam Mam Nissana Primerę P10 z silnikiem 2.0 16V benzyna 125 KM.Może ktoś miał ten silniczek u siebie i zmagał się z pękniętym kawałkiem węża który jest pod kolektorem ssącym.Wąż ten jest od układu chłodzenia.Jest pomiędzy wejściem do bloku silnika a metalową rurą która idzie z tyłu silnika i wychodzi pod aparatem zapłonowym gdzie podpięty jest dolny...
Witam. Sprawdż czy czsem nie jest pęknięty kolektor ssący szczególnie obejrzyj dokładnie czwarty cylinder.
Rzeczywiście ścieżka przy kolektorze T212 była pęknięta- napięcie na C232 jest już ok, ale prawy kanał bardzo zniekształca( lewy gra czysto).
Diagnostyka - pamięć błędów, wskazania czujnika MAF, TCS itp. Skoro problem jest na obydwu paliwach, to dopatrywałbym się raczej usterki układu zapłonowego/mechanicznej - zatkany katalizator, uszkodzony czujnik wałka rozrządu, pęknięty kolektor.
u znajomego przy podobnych objawach przyczyna była taka-pęknięty kolektor wydechowy zasysał powietrze przez co odczyty z sondy lambda były zafałszowane.najlepiej zdemontować kolektor inaczej trudno to stwierdzić.
Dziura między turbo a kolektorem ? Rozerwało intercooler . Może wąż pęknięty .
Witam, okazało się, że kolektor ssący jest pęknięty. Jestem na etapie poszukiwań odpowiedniego. Pozdrawiam
Witam.mam passata 91 r. 1,8 i miałem podobne objawy.Obroty też były nieregularne.okazało się że mam wyciek płynu z uszczelki pod głowicą.Ten płyn kapał na kolektor który pękł i silnik nie był dogrzewany.po naprawie wszysttko ustało.Pozdrawiam.
Zobacz sobie czy między urządzeniem wtryskowym a kolektorem nie ma czasem takiej gumowej podstawy jak była np w VWejowskich jednopunktach. Mogła pęknąć.
On nie ma czasami plastikowego kolektora ssącego?może jest pęknięty?
W swoim samochodzie też miałem zapach spalin i u mnie winowajcą była pęknięta szpilka kolektora wydechowego(nieszczelność) Często łącznik elastyczny wydechu daje takie efekty.
Witam! Jak jeździsz na gazie to normalne że bedzie Ci się paliła kontrolka "check engine". A jeśli chodzi o to gaśnięcie to podejrzewam że masz pęknięty przewód gumowy co łączy filtr powietrza z kolektorem. Mój kumpel miał takie same objawy w swojej Vectrze. Taki przewód gumowy to wydatek ok 70-90 zł. Pozdrawiam ;)
Pęknięty kolektor fałszuje odczyt z sondy,to też ma wpływ na zużycie paliwa.Jakość paliwa też nie jest bez znaczenia,tankuj na sprawdzonych stacjach :D
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
Dziura w dolocie drogi kolego - ssie albo serwem, albo pękniętym kolektorem, albo przez dziurkę po spadniętym przewodzie podciśnieniowym. Proszę uzupełnić temat - musi zawierać skrótowy opis usterki.
Najprawdopodobniej oberwał przepływomierz powietrza,taka skrzynka na przewodzie pomiędzy filtrem powietrza a kolektotrem ssącym.Trzeba sprawdzić czy wewnetrzna klapka sie nie zacina i czy nie ma jakiś nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a kolektorem i czy obudowa samego przepływomierza nie jest gdzieś pęknięta. Jeśli nie to raczej przepływomierz...
Sorki no właśnie takie ciśnienie na cylindrach na każdym-taka wiadomość od mechanika. Sam mówił, że to jest bardzo nietypowe Dzisiaj zapytałem jeszcze innego mechanika i ten twierdzi, że jest pęknięty kolektor ssący.
pęknięty kolektor pęknięty kolektor wydechowy pęknięty kolektor ssący
sprężarki klimy volvo obliczyć impedancja błąd moduł sterować silnik
termostat czajnika termostat czajnika
Czujnik temperatury spalin W212 2.2 CDI uszkodzony Mercedes W212 2.2 CDI - Kod P2080, Czujnik EGT