Sprawdź czy nie sapie przy kolektorach spaliny mogą wydawać się jak olej a z kolektora może zawiewać do kabiny
Witam, od dwóch miesięcy posiadam pięć Aztorin 24 EU. Od samego początku jest problem, wyświetlają się błędy i przestaje działać. Tydzień temu serwisant wymienił płytę główną. Trzy dni było dobrze, wyświetlił się kod 504. Brak słów.
To wyjmij klapkę. Ona i tak służy tylko do pracy w kaskadzie na wspólnym kolektorze spalin. Jak domniemam Twój kocioł pracuje solo?
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
ZAjrzałem do katalogu częśći - niestety będziesz musiał wymienić cały kolektor spalin wraz z uszczelnieniem - koszt netto 272 zł + robocizna myślę gdzieś 150 zł netto + dojazd.
Jeżeli błąd się pojawia jedynie przy podgrzewaniu c.w. to sprawdź czy nie masz filtra na powrocie z wężownicy zasobnika (czasami instalatorzy wstawiają). Dalej można obniżyć moc ładowania zasobnika w funkcjach serwisowych (moc wężownicy zasobnika powinna być większa albo równa mocy kotła) . Dalej można oczyścić pompę i zwiększyć obroty pompy w funkcjach...
Piec Ulrich WO20. Kolektor spalin zamontowany jest na korpusie a z kolektora spalin systemem "Turbo" odprowadzane są spaliny na zewnątrz. Nie przez komin tylko przez ściane.
DPF tak zapchany że gaśnie. Rozkręć wydech i sprawdź.
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR.
Może kapać z uszczelki kolektora spalin, a może z wymiennika od strony spalin. Po ilości kurzu widać, że dawno nikt tam nie zaglądał.
Czyli wiercenie albo nic
To ekologia. Nie przejmuj się tym. Na niskich obrotach wpuszcza spaliny do ssacego kolektora zeby szybciej rozgrzać silnik i zmniejszyć zawartość niepożądanych zwiazkow w spalinach. Dodano po 1 To tak jak by czlowiek część swoich odchodów zjadal
Odkręć wydech przy kolektorze.
Silnik jak w Sierra 1990? rok Dmucha spalinami na kolektorze wydechowym przy rurkach od recyrkulacji spalin- to na pewno. Chyba nie da się uszczelnić bez demontażu? Ale czy gdzieś indziej dmucha,nie widać marny dostęp, chyba jakby spaliny zabarwić:). Jeździć z tym czy może coś się wypalić - wiadomo uszczelki gdyby wyciągać kolektor to pójdą i tak nowe....
raczej co widzi MAP, jak reaguja sondy, szczelnosc kolektora i analiza spalin
Kolektor wydechowy masz szczelny?
Tak myślałem , tylko po co wychodzi z kolektora spalin taka gumowa rurka prosto w stronę lewego otworu płyty zamykającej komorę spalania ?
A skąd, wtedy wali do kolektora spalinami i silnik zaczyna tarachować.
Nie ma sprawy wystarczy nacisnąć "pomógł" ;)
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Stefanek jesteś wielki!! Wymiana pompki pomogła ,spaliny w układzie były dlatego że nie posiadałem kolektora ssącego , piecyk zasysał spaliny z tłumika .Teraz po zamontowaniu kolektora powietrze zasysa piecyk z progu i jest ok ,no i wymiana pompki to strzał w w dziesiątkę ,piecyk śmiga aż miło posłuchać .Dzięki za wszystko.
Na zdjęciu nie masz podanego czasu wtrysku.Podjedź i zrób analizę spalin.
Czesciowo chodzi o opory powietrza w stozku powietrze wchodzi prawie na wprost a w walcu musi skrecic o 90 stopni zanim wleci w dolot. Dlatego tez np. kolektory wydechowe maja osobne rury dla kazdego cylindra i dopiero puzniej sie lacza w jedna duza rure wydechowa bo w klasycznym kolektorze spaliny musza pokonac opory/zawirowania innych cylindrow.
Spróbuj zaślepić zawór EGR żeby spaliny z powrotem nie cofały się do kolektora ssącego.
W międzyczasie stwierdziłem zablokowanie zmiennej geometrii w turbinie przez wyrzucone do wydechu drobinki z pękniętego pierścienia olejowego na 2 cylindrze, oraz pozostałości panewek korbowych na łożysku głównym turbiny. Turbina miała zamknięte otwory przelotu na wirnik spalin, a wszystkie spaliny wracały do kolektora ssącego, co potęgowało cofanie...
Po zamknięciu zaworu wydechowego w komorze spalania pozostaje jeszcze jakieś ciśnienie. W momencie otwarcia ssącego zaworu spaliny są wdmuchiwane do kolektora ssącego i zakłócają przepływ, równomierne napełnianie wszystkich cylindrów i przede wszystkim homogeniczność i proporcje mieszanki. A więc ten bajerek niweluje to zjawisko, co pomaga w ekologii....
Do wszystkiego doszło teraz rozszczelnienie układu wydechowego w okolicach kolektora - spaliny lecą przodem auta :P Jestem ciekaw, czy jest to spowodowane pchaniem tego powietrza w wydech, na skutek czego wytworzyło się ciśnienie i rozszczelnił się, czy po prostu zrządzenie losu...
Uszkodzony recyrkulator , elektronicznie byl wylaczony ale przepuszczal tyle spalin do kolektora ssacego , ze wypalily w nim dziore . Dodano po 1 Uszkodzony recyrkulator , elektronicznie byl wylaczony ale przepuszczal tyle spalin do kolektora ssacego , ze wypalily w nim dziore .
Szukam momentów dokręcenia śrub zaworu EGR oraz śrub rurki mocowanej do kolektora ssącego i chłodnicy spalin do forda fiesty 1.4 TDCI 2009 r. Dodano po 10 po zdjęciu obudowy filtra powietrza zauważyłem zapocenie takie jak na zdjęciach na łączeniu rurki idącej do kolektora z chłodnicą spalin. Czy takie coś to coś poważnego czy lepiej tego nie ruszać...
Na pewno nie ciśnienie, ale może temperatura. Od spodu, na środku kolektora podawane są spaliny z EGR.
Zapchany kat, wykręć sondę i zajrzyj do środka - widać pięknie niedrożność i uszkodzenia . Jeśli zaślepienie EGR zniweluje szarpanie to patrz wyżej. Wzrasta ciśnienie spalin w kolektorze co powoduje nadmiar spalin podawanych do kolektora ssącego przez EGR, mieszanka się nie spala bo jest jej za mało. Do tego spadek mocy wynika z niedrożności układu...
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
witam, mam pytanie do znawców tematu 0R czy zamiast montować ogrzewacz z układu chłodzenia nie wystarczy owinąć miedzianej rurki dookoła kolektora spalin? czy w taki sposób da się osiągnąć 80 C?po jakim czasie ewentualnie i jak to zrobić?? czy zwylły ON tęż można podgrzewać, np.w zimie?
Mam astre 1993 silnik DR bez turbinki. Zmieniając wąż na kolektorze ssącym powietrza zauważyłem ze kolektor w środku jest caly czarny - ufajdany sadzą. Zastanawiam się czy to normalne że na doprowadzeniu spalin do kolektora ssącego nie ma żadnego zaworu? Może oryginalnie był tam zawór, który otwierał spaliny tylko w okreslonych momentach?
Witam, Slabym punktem tego silnika (DW8B) jest tzw. dozer - czarna skrzynka na wlocie do kolektora ssacego, mieszjaca powietrze ze spalinami. Jego zabrudzenie powoduje podobne objawy. Sprobuj zdjac to ustrojstwo, dobrze przczyscicc i sprawdzic, czy wlasciwie dziala - glownie, czy nie otwiera sie zawor EGR bez potrzeby. Pozdrawiam, Georges
Zapalony check i blad P049C w nissan xtrail 2016 1.6dci R9M. Czy problem może być w chłodnicy egr za kolektorem wydechowym, czy zaworem spalin z przodu przed dolotem? Gdzie rozpocząć szukać usterki?
Czy ja wiem czy EGR potrzebuje katalizatora... oczywiście katalizator ogranicza przepływ spalin i tym samym zwiększa ciśnienie w kolektorze wydechowym, a zatem więcej spalin może pójść do kolektora ssącego. Ale to jest turbodiesel, a nie wolnossąca benzyna, więc jest tam turbina i ona powinna stawiać wystarczający opór.
czyszczenie kolektora ssącego
Nie będzie smierdzieć, gdyż spaliny są zaciągane w kolektor.
Witam To nie para tylko spaliny , A ten element to jest kolektor wydechowy. Podjedź gdzieś gdzie spawają tłumiki , tam powinni coś z tym zaradzić (pospawać). Naprawa nie powinna być droga. W najgorszym wypadku wymiana na drugi używany szczelny. Pozdrawiam
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
Sprawdź jeszcze raz ciśnienie w kolektorze czy jest prawidłowe oraz ciśnienie spalin na oko, jeśli jest dobrze to pozostaje kwestia lejących wtrysków, weź odłącz wtryski i weź butelkę małą dziurkę zrób w zakrętce i nalewaj po mału benzyny do dolotu, może odpali a może jeszcze w silniku jest coś rozwalone.
na kolektorze ssącym miesza spaliny z powietrzem nie pamiętam czy w tym silniku jest na pewno
Wtryski j/w , zawór wydatku paliwa to dwa , EGR , kolektor dolotowy-chłodnica spalin jeżeli na wyposażeniu- do czyszczenia.
Wymien czujnik i przewód ciśnienia spalin na kolektorze wylotowym zaraz za turbina,elastyczny wężyk z kolektora do czujnika też.
Jeśli masz na kolektorze wydechowym zawór spalin to najprawdopodobniej ten drugi zawór nim steruje.
Witam zanim zaczniesz wymieniac pół samochodu radze sprawdzić czy po odkręceniu pokrywy gaźnika widoczna jest w nim woda(Jak mniemam pewnie to gaznik FOS). Jezeli woda jest to sprawdź w jakim stanie jest rura prowadząca ciepłe powietrze z nad kolektora spalin do komory filtra powietrza( o ile jeszcze taka rure masz ). Polecam rowniez zakup łapaka na...
Silnik bardzo obficie z naciskiem na bardzo ,kopci białym dymem . Robi tak bez względu na to czy jest zimny czy ciepły. Dziwne jest to że kolektorem sącym wypycha spaliny
Wszystko już poskładałem, przejechałem ok 500km i jak na razie jest ok i oby tak było jak najdłużej. W trakcje czyszczenia wszystkiego znalazłem wypaloną uszczelkę na połączeniu rury od kolektora spalin i chłodnicy spalin, połączenie było niedokręcone i uszczelka się wypaliła do tego stopnia że się kruszyła podejrzewam że kawałek mógł zostać zassany...
Mam szczelny piec BEZ CUGU, więc nic do komina nie powędruje. To po prostu piec o wymuszonym cugu - dmuchawa sterowana komputerem oraz sterowana klapka wylotu spalin. Pozdrawiam :)
Potrzebuje w kolektorze spalin w piecu olejowym wymienić wate. Jaką zastosowac ? Jaka jest różnica pomiędzy watą mineralną a szklaną ?
Agregat musi być chłodzony cieczą- trzeba odebrać ciepło spalin (+kolektor wydechowy) do grzania domu. Poprawi to sprawność całego układu.
Jeżeli uważasz, że to EGR to od razu niech kupi nowy Dlaczego? Mam też wrażenie, że kolektor wylotu spalin jest nieszczelny. Czy to ma jakieś znaczenie? Ma i to bardzo duże.
Często odkręca się połączenie kolektor- katalizator, wtedy czuć spaliny po włączeniu nawiewu.
Witam, mam problem z błędem P2263 ( wartość ciśnienia doładowania różni się od wartości zadanej) w sprinterze 2.2 bi turbo 163 km, 2012 rok, po przejechaniu ok 40 km zapala się ten błąd, po wyłączeniu zapłonu kasuje się ale po kolejnych km znowu powraca. Wymieniłem węże podciśnienia , kolektor ssący, czujnik ciśnienia spalin, czujnik różnicy ciśnień,...
Co prawda w innym samochodzie,ale też było czuć spalinami w środku. Przyczyną była urwana szpilka kolektora wydechowego,ale jeszcze przy spalinach był taki gwizg.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Bez ściągnięcia głowicy to jedynie sprawdzenie czy krzywki na wałku są ok, i odkręcenie kolektora wydechowego.
0410-wtrysk powietrza do układu wydechowego.Pewnie masz dodatkową pompę powietrza która działa na zimnym silniku pompując dodatkowe powietrze do spalin przez zawór no kolektorze wydechowym.Poprawia to czystośc spalin na zimnym silniku.
A po co chcesz zamykać dopływ spalin do kolektora ssącego?
To dlaczego z filtra idą opary paliwa poprzez elektrozawór do kolektora ssącego?
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Ale dla testu często te silniki po odłączeniu EGR(jeśli się blokuje) lub zaślepieniu (jeśli stoi otwarty) pracują względnie normalnie. Tzn świeci się check czy EPC, ale nie ma już problemu z odpalaniem i pracą silnika. Akurat w tym silniku EGR wrzuca spaliny za przepustnicą (na podciśnieniu) i jak się nie domyka lub zamyka za wolno to silnik mieli spaliny...
Jest serwisówka do Voyagera tu, na Elektrodzie, powinny być tam rysunki. Po drugie możesz poszukaćpo VINie w amerykańskich sklepach, z reguły też mają rozrysowane, co można kupić osobno. Jak można kupić sam wężyk, to znaczy że jest wymienny. Zobacz, czy wygląda jak u Ciebie https://www.youtube.com/watch?v=V4kh3rg_... Dziękuję Ci bardzo, znalazłem serwisówkę,...
Zatkanie metalowej rurki czujnika ciśnienia spalin to bardzo częsty przypadek (łatwo to sprawdzić bo parametry czujnika nie zmieniają się na liście danych . Niestety przetkanie tej nieszczęsnej rurki już takie proste nie jest bo jest ona z tyłu silnika wkręcona do kolektora wydechowego . Takie małe info dla czytających to nie jest czujnik różnicy ciśnień...
Jak widać można ten element wykorzystać jeżeli już jest zamontowany w układzie silnika, czyli układy po 2005r. Nie można, bo nie jest on tam zamontowany "ot tak" ale w konkretnym celu i usuwając go możesz solidnie uszkodzić silnik. Element ten służy do schładzania spalin zanim wejdą do zaworu EGR. Bez niego spaliny będą zbyt gorące i mogą łatwo zniszczyć...
Witam Jeżdżę jak w temacie zimą na krótkich odcinkach w zasadzie na zimnym silniku. Siłą rzeczy spalanie jest spore.Czy dogrzewanie gażnika będzie miało sens? Myślałem o izolacji cieplnej filtra powietrza .jak również izolacji rury biegnącej z nad kolektora spalin do filtra powietrza.Myślałem też o ewentualnym elemencie grzejnym zamontowanym we wspomnianej...
Robiłeś coś, że chcesz ustawiać początek tloczenia? Po montażu musisz ustawić temperaturę spalin. Dla każdego cylindra z osobna. W kolektorze wydechowym masz od dołu śrubki M6 wykręcasz i wkładasz sondę. Kręcisz delikatnie pompką i zwiekszasz-zmiejszasz dawkę. Z kątem jest trochę więcej zabawy
Nieszczelność kolektora wydechowego? Może spaliny gdzieś uciekają bądź dostaje się tam do nich jakieś lewe powietrze? O ile pamiętam w tym silniku jest układ dodatkowego powietrza do kolektora, sterowany zaworem CV, może tam coś się stało?
No to w sumie masz odpowiedź. Układ recyrkulaci to pnumatyczny zawór przy chłodnicy spalin i elektroniczny przy kolektor ze ssącym. Wydzieraj ten drugi. Możesz go jeszcze sprawdzić vagiem. Sprawdź, czy dobrze reaguje. Egr powinien być otwarty na jałowym, natomiast po dodaniu gazu zamyka się. Zamyka się rownież po minucie bezczynności na jałowym. Jeśli...
Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie mogły się przedostać do kolektora ssącego więc płynęło więcej powietrza przez przepływomierz Dodano po 1 Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie...
dzięki wszystki chyba mam to co chciałem :) charakterystyka jest i dziękuję bardzo :) Jeszcze jak możecie zobaczyc na link który podałem czy taką sondę gdzieś kupie poniżej 100 zł? Pozdrawiam
Egr w touaregu jest pneumatyczny, odłączenie węża z niego nie powoduje żadnych błędów. Nie ma żadnych czujników mierzących ilość spalin w kolektorze dolotowym. Owszem, wywali błąd przepływu, ale tylko w wypadku gdy EGR jest elektryczny, bo nie wykryje jego cewki. Po zaślepieniu silnik pracuje lepiej i lepiej sie zbiera, bo zamiast spalin dostaje świeże...
EGR ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów. Przez wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się emisję tlenków azotu. W kolektorze dolotowym, (gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna), mamy też spaliny. To w połączeniu z odmą i przenoszącą się tą drogą...
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
No jaki drażliwy... To nie pisz pierdół, tylko podaj nam co sprawdziłeś np. stan rozrządu, jakieś pomiary, a nie tylko że coś trzasło Jakieś konkrety, szczelny kolektor, analiza spalin, no coś napisz, coś sprawdź
Jak odma w kolektor w turbo????
Z tym ciepłym powietrzem z kolektora to koledzy nie boją się zatrucia spalinami? Trzeba by Kolega pojeździł ze dwadzieścia lat tak ogrzewanym Maluchem - tak się po prostu też robi i to fabrycznie, przez inżynierów fiata! Maluszkiem jeździłem i nie raz naprawiałem, ale tam elementem grzewczym nie jest kolektor wydechowy a cylindry, podłączenie kolektora...
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
no właśnie nie bo ten silnik nie posiada tradycyjnej sondy lambdy, tylko taki zawur elektryczny umieszczony na kolektorze ssącym i reguluje emisją spalin, ale dzięki.
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
z tych screenów nic nie wynika zrób analize spalin, sprawdz szczelnosc kolektora, zmierz cisnienie paliwa.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Witam. Nie wiem czy ktoś jeszcze tutaj zagląda. Temat teoretyczny do rozwiązania. Samochód zasilany LPG. Ze spalania LPG powstaje para wodna i dwutlenek węgla. Moje auto jak też wiele innych ma obwód powrotu spalin do kolektora ssącego. Czyli zasilamy częściowo samochód parą wodną ze spalin. Spoko. Nic się nie dzieje. Jest po prostu wtrysk pary wodnej....
Może i bazaltowy ten bandaż, szklany z mojej strony to skrót myślowy. Sorry za to. Jeżeli uważasz że "stanowi rolę wymiany termicznej" jak to napisałeś, to jesteś w błędzie. Izoluje wydech termicznie i tyle. I jeśli chciałeś poprawić chłodzenie cylindra to uzyskales dokładnie odwrotny efekt. Teraz wydech jak i spaliny chłodzone są dopiero za bandażem....
Sprawa rozwiązana. Uszczelka na kolektorze była nieszczelna i ulatniały się spaliny. Po jej wymianie wszystko było ok. Do tego okazało się, że sam katalizator również był do wymiany. Dzięki za pomoc i zamykam temat. Proszę autora o weryfikację treści postu, czy na pewno chodzi o kolektor dolotowy, ponieważ nie ma możliwości, aby tamtędy wydostawały...
Witam! Kolega ma problem z silnikiem deutz f3l 1011, przy sprężarce do piaskowania. Pewnego dnia nie odpalił silnik i tak zostało. Nie reaguje na plaka, po zdjęciu kolektora wydechowego spaliny idą tylko z pierwszego cylindra. Była zdjęta głowica, splanowana, nowa uszczelka, zawory ustawione na 0,25 i 0,45. Po złożeniu dalej to samo. Czy mógłby ktoś...
Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
Kiedyś otwierałem normalnie pompką i patrzyłem na MAF. Może jakieś te spaliny "toksyczne" ?
zgadza się wszystkie sondy są w kolektorze wydechowym ale one nie mają za zadanie sprawdzania stanu ani obecności katalizatora tylko badają zawartość tlenu w spalinach!!! jak nie ma katalizatora to spaliny swobodniej i szybciej przelatują do tłumików więc sonda może wskazywać troszkę inne wskazania ...
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
Skąd takie wartości luzu zaworów? To nie ciągnik. W tym silniku mają one wnosić 0.05 - 0.07mm. Ten silnik nie ma zawirowywacza spalin, a tylko układ dopalania spalin ("wtrysk" powietrza do kolektora wydechowego) - w przypadku pęknięcia membrany zaworu spaliny idą w atmosferę lub do filtra powietrza. Albo silnik dostaje za dużo powietrza, albo za dużo...
Ciężko powiedzieć i nie wiadomo co myśle. Może by jeszcze kolektor zdjąć po spalinami często idzie go wyczaił lub przewody popuszczać na pracującym silniku. Z podobnym przypadkiem spotkałem się raz a winny był wałek rozrządu.
EGR też chroni dolot przed przeładowaniem... ja bym zaślepkę zdemontował.. Kolego diagnosta06 myślisz o podniesieniu SVBL? Egr chroni dolot przed przeładowaniem od strony spalin. Egr ładuje spaliny do kolektora dolotowego więc jeśli się nie zamknie to może przeładować dlatego dla pewności został zaślepiony. Zresztą nie było żadnej różnicy.
Dymi się pewnie z nieszczelności turbosprężarki,palącego się oleju na kolektorze wydechowym,nieszczelności chłodnicy spalin itd... Trochę więcej wkładu własnego.
na fotce to zawór recyrkulacji spalin, czujnik spalania stukowego ,jak pisałem ,jest przykręcony bezpośrednio do bloku z tyłu silnika gdzieś pod kolektorem ssącym.
Tak bo mu spaliny puszczo z kolektora wydechowego do ssącego .
Zrób analize spalin. druga sonda cos z nia nie tak. mozliwe ze przez kat, moze cos innego. Sprawdź szczelność dolotu, okolice kolektora ssącego i analize spalin
spaliny kolektor śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers
sprawny stator h2testw karta reloop active
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Radio Android S6 z Aliexpress – podłączenie kamery cofania i sterowania kierownicą Toyota Auris Radio Android AliExpress Toyota Auris – podłączenie, kamera cofania, sterowanie z kierownicy