Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
DPF tak zapchany że gaśnie. Rozkręć wydech i sprawdź.
Sprawdź czy nie sapie przy kolektorach spaliny mogą wydawać się jak olej a z kolektora może zawiewać do kabiny
Witam serdecznie. Te spaliny w kolektorze dolotowym to może być niedomknięty EGR.
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Czyli wiercenie albo nic
Witam, od dwóch miesięcy posiadam pięć Aztorin 24 EU. Od samego początku jest problem, wyświetlają się błędy i przestaje działać. Tydzień temu serwisant wymienił płytę główną. Trzy dni było dobrze, wyświetlił się kod 504. Brak słów.
To wyjmij klapkę. Ona i tak służy tylko do pracy w kaskadzie na wspólnym kolektorze spalin. Jak domniemam Twój kocioł pracuje solo?
To ekologia. Nie przejmuj się tym. Na niskich obrotach wpuszcza spaliny do ssacego kolektora zeby szybciej rozgrzać silnik i zmniejszyć zawartość niepożądanych zwiazkow w spalinach. Dodano po 1 To tak jak by czlowiek część swoich odchodów zjadal
Silnik jak w Sierra 1990? rok Dmucha spalinami na kolektorze wydechowym przy rurkach od recyrkulacji spalin- to na pewno. Chyba nie da się uszczelnić bez demontażu? Ale czy gdzieś indziej dmucha,nie widać marny dostęp, chyba jakby spaliny zabarwić:). Jeździć z tym czy może coś się wypalić - wiadomo uszczelki gdyby wyciągać kolektor to pójdą i tak nowe....
Uszkodzony recyrkulator , elektronicznie byl wylaczony ale przepuszczal tyle spalin do kolektora ssacego , ze wypalily w nim dziore . Dodano po 1 Uszkodzony recyrkulator , elektronicznie byl wylaczony ale przepuszczal tyle spalin do kolektora ssacego , ze wypalily w nim dziore .
ZAjrzałem do katalogu częśći - niestety będziesz musiał wymienić cały kolektor spalin wraz z uszczelnieniem - koszt netto 272 zł + robocizna myślę gdzieś 150 zł netto + dojazd.
Agregat musi być chłodzony cieczą- trzeba odebrać ciepło spalin (+kolektor wydechowy) do grzania domu. Poprawi to sprawność całego układu.
Piec Ulrich WO20. Kolektor spalin zamontowany jest na korpusie a z kolektora spalin systemem "Turbo" odprowadzane są spaliny na zewnątrz. Nie przez komin tylko przez ściane.
Nie ma sprawy wystarczy nacisnąć "pomógł" ;)
Mam astre 1993 silnik DR bez turbinki. Zmieniając wąż na kolektorze ssącym powietrza zauważyłem ze kolektor w środku jest caly czarny - ufajdany sadzą. Zastanawiam się czy to normalne że na doprowadzeniu spalin do kolektora ssącego nie ma żadnego zaworu? Może oryginalnie był tam zawór, który otwierał spaliny tylko w okreslonych momentach?
Na zdjęciu nie masz podanego czasu wtrysku.Podjedź i zrób analizę spalin.
Po zamknięciu zaworu wydechowego w komorze spalania pozostaje jeszcze jakieś ciśnienie. W momencie otwarcia ssącego zaworu spaliny są wdmuchiwane do kolektora ssącego i zakłócają przepływ, równomierne napełnianie wszystkich cylindrów i przede wszystkim homogeniczność i proporcje mieszanki. A więc ten bajerek niweluje to zjawisko, co pomaga w ekologii....
W międzyczasie stwierdziłem zablokowanie zmiennej geometrii w turbinie przez wyrzucone do wydechu drobinki z pękniętego pierścienia olejowego na 2 cylindrze, oraz pozostałości panewek korbowych na łożysku głównym turbiny. Turbina miała zamknięte otwory przelotu na wirnik spalin, a wszystkie spaliny wracały do kolektora ssącego, co potęgowało cofanie...
Spróbuj zaślepić zawór EGR żeby spaliny z powrotem nie cofały się do kolektora ssącego.
O matko a może tylko słyszysz jak zasysa powietrze? Jeśli głowice są po regeneracji a z jakiegoś powodu spaliny wracają się do kolektora ssącego to albo nie ma luzów na zaworach albo skopany jest remont. Żeby się upewnić czy zawory są szczelne trzeba by sprawdzić ciśnienie sprężania. Możesz odkręcić kolektor ssący i zakręcić ręcznie silnikiem. Będzie...
Zapchany kat, wykręć sondę i zajrzyj do środka - widać pięknie niedrożność i uszkodzenia . Jeśli zaślepienie EGR zniweluje szarpanie to patrz wyżej. Wzrasta ciśnienie spalin w kolektorze co powoduje nadmiar spalin podawanych do kolektora ssącego przez EGR, mieszanka się nie spala bo jest jej za mało. Do tego spadek mocy wynika z niedrożności układu...
Wymien czujnik i przewód ciśnienia spalin na kolektorze wylotowym zaraz za turbina,elastyczny wężyk z kolektora do czujnika też.
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
Jeżeli błąd się pojawia jedynie przy podgrzewaniu c.w. to sprawdź czy nie masz filtra na powrocie z wężownicy zasobnika (czasami instalatorzy wstawiają). Dalej można obniżyć moc ładowania zasobnika w funkcjach serwisowych (moc wężownicy zasobnika powinna być większa albo równa mocy kotła) . Dalej można oczyścić pompę i zwiększyć obroty pompy w funkcjach...
Kolektor wydechowy masz szczelny?
Odkręć wydech przy kolektorze.
dzięki wszystki chyba mam to co chciałem :) charakterystyka jest i dziękuję bardzo :) Jeszcze jak możecie zobaczyc na link który podałem czy taką sondę gdzieś kupie poniżej 100 zł? Pozdrawiam
Stefanek jesteś wielki!! Wymiana pompki pomogła ,spaliny w układzie były dlatego że nie posiadałem kolektora ssącego , piecyk zasysał spaliny z tłumika .Teraz po zamontowaniu kolektora powietrze zasysa piecyk z progu i jest ok ,no i wymiana pompki to strzał w w dziesiątkę ,piecyk śmiga aż miło posłuchać .Dzięki za wszystko.
Szukaj kogoś, kto specjalizuje się w Fiatach, bo ten silnik to konstrukcja Fiata (Multijet), zresztą cała Corsa D to Grande Punto (z trochę popsutym zawieszeniem ;) ). Bez danych z diagnostyki (logów/telemetrii) ciężko coś zdalnie powiedzieć. Po awarii turbiny mógł zostać olej w intercoolerze, stąd biały/szary dym, ale równie dobrze może być nieszczelny...
Zatkanie metalowej rurki czujnika ciśnienia spalin to bardzo częsty przypadek (łatwo to sprawdzić bo parametry czujnika nie zmieniają się na liście danych . Niestety przetkanie tej nieszczęsnej rurki już takie proste nie jest bo jest ona z tyłu silnika wkręcona do kolektora wydechowego . Takie małe info dla czytających to nie jest czujnik różnicy ciśnień...
Mam szczelny piec BEZ CUGU, więc nic do komina nie powędruje. To po prostu piec o wymuszonym cugu - dmuchawa sterowana komputerem oraz sterowana klapka wylotu spalin. Pozdrawiam :)
Witam To nie para tylko spaliny , A ten element to jest kolektor wydechowy. Podjedź gdzieś gdzie spawają tłumiki , tam powinni coś z tym zaradzić (pospawać). Naprawa nie powinna być droga. W najgorszym wypadku wymiana na drugi używany szczelny. Pozdrawiam
A po co chcesz zamykać dopływ spalin do kolektora ssącego?
raczej co widzi MAP, jak reaguja sondy, szczelnosc kolektora i analiza spalin
Może kapać z uszczelki kolektora spalin, a może z wymiennika od strony spalin. Po ilości kurzu widać, że dawno nikt tam nie zaglądał.
Czy ja wiem czy EGR potrzebuje katalizatora... oczywiście katalizator ogranicza przepływ spalin i tym samym zwiększa ciśnienie w kolektorze wydechowym, a zatem więcej spalin może pójść do kolektora ssącego. Ale to jest turbodiesel, a nie wolnossąca benzyna, więc jest tam turbina i ona powinna stawiać wystarczający opór.
No to w sumie masz odpowiedź. Układ recyrkulaci to pnumatyczny zawór przy chłodnicy spalin i elektroniczny przy kolektor ze ssącym. Wydzieraj ten drugi. Możesz go jeszcze sprawdzić vagiem. Sprawdź, czy dobrze reaguje. Egr powinien być otwarty na jałowym, natomiast po dodaniu gazu zamyka się. Zamyka się rownież po minucie bezczynności na jałowym. Jeśli...
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Egr w touaregu jest pneumatyczny, odłączenie węża z niego nie powoduje żadnych błędów. Nie ma żadnych czujników mierzących ilość spalin w kolektorze dolotowym. Owszem, wywali błąd przepływu, ale tylko w wypadku gdy EGR jest elektryczny, bo nie wykryje jego cewki. Po zaślepieniu silnik pracuje lepiej i lepiej sie zbiera, bo zamiast spalin dostaje świeże...
Nie będzie smierdzieć, gdyż spaliny są zaciągane w kolektor.
EGR też chroni dolot przed przeładowaniem... ja bym zaślepkę zdemontował.. Kolego diagnosta06 myślisz o podniesieniu SVBL? Egr chroni dolot przed przeładowaniem od strony spalin. Egr ładuje spaliny do kolektora dolotowego więc jeśli się nie zamknie to może przeładować dlatego dla pewności został zaślepiony. Zresztą nie było żadnej różnicy.
P042E Lub P042F Zwarcie z ziemią. Problem z okablowaniem lub uszkodzone złącze. Korozja przewodów elektrycznych lub połączeń. Zatkane kanały zaworu recyrkulacji spalin. Uszkodzony elektroniczny czujnik różnicy ciśnień ze sprzężeniem zwrotnym (DPFE). Wadliwy czujnik położenia zaworu recyrkulacji spalin lub czujnik absolutny ciśnienia powietrza w kolektorze...
Też wydaje się że nie. Spaliny idą z kolektora wydechowego przez zawór EGR chłodnice EGR przewodami metalowymi do kolektora ssącego. Ssący był dość zawalony ale nie na tyle aby blokować przepływ. Poza ssącym wszystko wyczyściłem.
z tych screenów nic nie wynika zrób analize spalin, sprawdz szczelnosc kolektora, zmierz cisnienie paliwa.
jestem tu nowy - ale ten ostatni schemat wcale nie pokazuje chyba zasilania z kominka i pieca gazowego - albo jest bardzo mocno uproszczony - a mam ten sam problem co wszyscy na tym forum - kominek z wymiennikiem na spalinach, kolektory(tu brak problemu) kociołek gazowy, grzejniki, podłogówka (a do tego rekuperacja :) - co nie stanowi problemu) - i...
Może i bazaltowy ten bandaż, szklany z mojej strony to skrót myślowy. Sorry za to. Jeżeli uważasz że "stanowi rolę wymiany termicznej" jak to napisałeś, to jesteś w błędzie. Izoluje wydech termicznie i tyle. I jeśli chciałeś poprawić chłodzenie cylindra to uzyskales dokładnie odwrotny efekt. Teraz wydech jak i spaliny chłodzone są dopiero za bandażem....
Najczęstrzym przypadkiem jest tam zacinając się zawór EGR wymontować i przeczyścić i powinno być Ok. To jest ten który podaje spaliny do kolektora ssącego.
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Witam jeżeli ktoś decyduje się na zaślepienie EGR w silniku z16xep to niema najmniejszej potrzeby zostawiać jakiejkolwiek dziurki (nawet najmniejszy otwór powoduje w razie zadziałania zaworu przelot spalin do kolektora ssącego i jego zabrudzenie). Można go całkowicie zaślepić bez żadnych konsekwencji dl silnika.
Robiłeś coś, że chcesz ustawiać początek tloczenia? Po montażu musisz ustawić temperaturę spalin. Dla każdego cylindra z osobna. W kolektorze wydechowym masz od dołu śrubki M6 wykręcasz i wkładasz sondę. Kręcisz delikatnie pompką i zwiekszasz-zmiejszasz dawkę. Z kątem jest trochę więcej zabawy
do czarunio zawór EGR (AGR) nic niema wspolnego z odma on dostarcza czesc spalin z kolektora wydechowego do ssacego w celu obnozenia temperatury spalania (redukcja tlenków azotu) a odma (potocznie) jest to polaczenie skrzyni korbowej z przewodem ssacym pomiedzy filtrem a przepustnica.
Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie mogły się przedostać do kolektora ssącego więc płynęło więcej powietrza przez przepływomierz Dodano po 1 Miałem taki problem i usterkę rozwiązałem. Za wysoki przepływ powietrza był spowodowany zatkaną chłodnicą EGR. Spaliny nie...
Silnikowi nie szkodzi-ekologia/dopuszczanie spalin do kolektora ssącego w katalizatorze lepiej redukuje się tlenki azotu/.
Folia aluminiowa raczej wytrzyma 500 stopni Celsiusza. I jeszcze takie pytanie przy okazji- Ja mam tą sondę spalin na kolektorze a ta rura jest właśnie przy nim. Słyszałem że jak będą mi uciekały spaliny to sonda będzie dawała błędne wyniki i silnik może więcej palić. To prawda?
Ta pompa jest po to aby zaraz po uruchomieniu samochodu,silnik spalnial normy czystosci spalin euro II.Pompa ma za zadanie podniesc cicnienie spalin w kolektorze wydechowym co rowniez powoduje szybsze nagrzewanie sie katalizatora i dopalanie spalin i zalancza sie zawsze na zimnym silniku. Pozdr.
zawor egr ma doprowadzenie spalin od kolektora wydechowego sprawdz czy nie ma go gdzies na metalowej rurce wychodzacej z kolektora z niego wychodzi rurka do zespolu przepustnicy.
Tak bo mu spaliny puszczo z kolektora wydechowego do ssącego .
Witam. Nie wiem czy ktoś jeszcze tutaj zagląda. Temat teoretyczny do rozwiązania. Samochód zasilany LPG. Ze spalania LPG powstaje para wodna i dwutlenek węgla. Moje auto jak też wiele innych ma obwód powrotu spalin do kolektora ssącego. Czyli zasilamy częściowo samochód parą wodną ze spalin. Spoko. Nic się nie dzieje. Jest po prostu wtrysk pary wodnej....
0410-wtrysk powietrza do układu wydechowego.Pewnie masz dodatkową pompę powietrza która działa na zimnym silniku pompując dodatkowe powietrze do spalin przez zawór no kolektorze wydechowym.Poprawia to czystośc spalin na zimnym silniku.
A mam jeszcze jedno pytanie bo sprawdziłem to dokładniej i zauważyłem że spaliny z kolektora wydechowego uciekają "bokiem" prawdopodobnie przez uszczelkę pod kolektorem i teraz pytanie czy może to byĆ przyczyna tego ze Turbo nie ma ciśnienia i nie działa ??.
Sprawdź zawór EGR. Błędy mówią z byt małej ilości powietrza doprowadzanej do silnika i usterce zaworu EGR, czyli jakby zawór był otwarty i za dużo spalin wracało do kolektora dolotowego.
Sprawdź zawór egr pewnie jest brudny i się nie domyka ,a przy zimnym silniku powinien być szczelny i nie puszczać spalin do kolektora ssącego .Pewnie zapchany jest też DPF stąd brak mocy
Z tym ciepłym powietrzem z kolektora to koledzy nie boją się zatrucia spalinami? Trzeba by Kolega pojeździł ze dwadzieścia lat tak ogrzewanym Maluchem - tak się po prostu też robi i to fabrycznie, przez inżynierów fiata! Maluszkiem jeździłem i nie raz naprawiałem, ale tam elementem grzewczym nie jest kolektor wydechowy a cylindry, podłączenie kolektora...
Jedź śmiało. Nie uszkodzisz silnika. Egr to jest to ponowne wtłaczanie spalin do kolektora dolotowego. Nie jest ten układ potrzebny do pracy silnika, ale wiadomo ,,ekologia"
Szukam momentów dokręcenia śrub zaworu EGR oraz śrub rurki mocowanej do kolektora ssącego i chłodnicy spalin do forda fiesty 1.4 TDCI 2009 r. Dodano po 10 po zdjęciu obudowy filtra powietrza zauważyłem zapocenie takie jak na zdjęciach na łączeniu rurki idącej do kolektora z chłodnicą spalin. Czy takie coś to coś poważnego czy lepiej tego nie ruszać...
czyszczenie kolektora ssącego
No cóż wyraziłem się ogólnie, wiadomo że strumienica ma za zadanie wytworzenia zawirowania spalin, a mój skrót myślowy dotyczył elementów konstrukcji strumienicy powodujących właśnie te zawirowania, dlaczegóż nie miały by się nazywać łopatki, przepraszam jeśli jest jakaś nazwa techniczna. Strumienica ma za zadanie obniżyć ciśnienie spalin w kolektorze...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Mam forda 1,6 TDI i zmianę siły ciągu wyeliminowałem w prosty sposób. U mnie nie ma głaskania po gazie, albo jedziemy pełną mocą,albo na luzie. W innych przypadkach dochodzi do zadziałania zaworu EGR, który daje spaliny do kolektora dolotowego.
Co prawda w innym samochodzie,ale też było czuć spalinami w środku. Przyczyną była urwana szpilka kolektora wydechowego,ale jeszcze przy spalinach był taki gwizg.
Na pewno nie ciśnienie, ale może temperatura. Od spodu, na środku kolektora podawane są spaliny z EGR.
najprawdopodobniej blokada jaka masz to "wyrostek" czyli inaczej mowiac, kryza w tlumiku, ktora dlawi spaliny, odkrec kolektor od cylindra, zaraz na poczatku powinno "to" byc, usun po prostu i po klopocie :) sa tez stosowane zwezki na gazniku, a na wtryskach blokada elektroniczna, ale najczesciej "wyrostek"
Zawory wyregulowałem jeszcze raz i niestety bez poprawy, spaliny idą do kolektora ssace razem z paliwem, będę musiał ściągnąć głowica bo na 4cyl nie ma kompresji. Manitou odpala jak najbardziej tylko strzela w dolot
Witam, Slabym punktem tego silnika (DW8B) jest tzw. dozer - czarna skrzynka na wlocie do kolektora ssacego, mieszjaca powietrze ze spalinami. Jego zabrudzenie powoduje podobne objawy. Sprobuj zdjac to ustrojstwo, dobrze przczyscicc i sprawdzic, czy wlasciwie dziala - glownie, czy nie otwiera sie zawor EGR bez potrzeby. Pozdrawiam, Georges
Lepiej napraw EGR bo idzie zima. Wspólczesne diesle mają wymiennik zamontowany na drodze spalin z kolektora wydechowego i dzieki temu silnik szybciej się nagrzewa. Ekolodzy też Cię nie polubią ;)
Bez ściągnięcia głowicy to jedynie sprawdzenie czy krzywki na wałku są ok, i odkręcenie kolektora wydechowego.
A skąd, wtedy wali do kolektora spalinami i silnik zaczyna tarachować.
za uboga lub bogata mieszanka zrób analize spalin, sprawdz szczelnosc kolektora
Zapalony check i blad P049C w nissan xtrail 2016 1.6dci R9M. Czy problem może być w chłodnicy egr za kolektorem wydechowym, czy zaworem spalin z przodu przed dolotem? Gdzie rozpocząć szukać usterki?
Sprawdź jeszcze raz ciśnienie w kolektorze czy jest prawidłowe oraz ciśnienie spalin na oko, jeśli jest dobrze to pozostaje kwestia lejących wtrysków, weź odłącz wtryski i weź butelkę małą dziurkę zrób w zakrętce i nalewaj po mału benzyny do dolotu, może odpali a może jeszcze w silniku jest coś rozwalone.
Tam się wydostawały spaliny ponieważ nie było na deklu jeszcze taki plastikowej osłony przykręconej Ja tam nie wiem ale spaliny powinny być odprowadzane do kolektora wydechowego. Jeśli pojawiają się w odpowietrzeniu skrzyni korbowej to nie wróży dobrze.
recelkulacja spalin do czyszczenia i kolektor ssący
witam dołącze sie do tematu miałem taki problem z audi A4 1.9 TDI strasznie był zamulony maksymalnie wchodził na 3000 rpm i w moim przypadku była następująca usterka: uszkodzony zawór EGR co podawał cały czas spaliny do kolektora ssącego zaślepiłem blaszką, 2 usterka powstała prawdopodobnie przez uszkodzony zawór EGR - popękał ceramiczny wkład w filtrze...
No to by było logiczniejsze, bo spaliny w kolektorze są nie oczyszczone i przecież po to stosuje się właśnie egr by dopalić je. Za fap-em są już oczyszczone w dużej mierze, też jeszcze sie nie spotrałem by za filtrem był dopiero "powrót" do egr-a. Ale w takim razie po co niby hamować silnik spalinami przecież to bez sensu, w dobie CRaila ?
Przepustnica jest idealnie czysta, więc to na pewno nie to :-? http://obrazki.elektroda.pl/2437081300_1... <a title="8110fd85.jpg" href="http://obrazki.elektroda.pl/243708... src="http://obrazki.elektroda.pl/2437081... alt="8110fd85.jpg" /></a> Egr jest jak na tej fotce(wydaje...
EGR ma za zadanie wprowadzić część spalin do układu dolotowego, w celu dopalenia węglowodorów. Przez wprowadzeniu do cylindra mieszanki uboższej w tlen, zmniejsza się emisję tlenków azotu. W kolektorze dolotowym, (gdzie kiedyś było tylko powietrze lub mieszanka paliwowo-powietrzna), mamy też spaliny. To w połączeniu z odmą i przenoszącą się tą drogą...
Tak myślałem , tylko po co wychodzi z kolektora spalin taka gumowa rurka prosto w stronę lewego otworu płyty zamykającej komorę spalania ?
egr służy do ponownego dostarczenia spalin do kolektora ssącego i do cylindra w celu ponownego przepalenia i zmniejszenia toksycznych związków. Może się nie domykać i stąd brak mocy, ponieważ zamiast się zamknąc jest uchylony i dusi silnik.
Raczej nie jest duża ale lekko dmucha. A co mi da sprawdzenie analizy spalin?
Witam. Posiadam Opla Astrę z silnikiem 1,6 Z16XE1 w którym zamontowana jest instalacja gazowa. Samochód posiada kolektor dolotowy z tworzywa, wyposażony w system twinport. Przy okazji czyszczenia kanałów recylkulacji spalin zdemontowałem kolektor dolotowy i okazało się, że gazownik podczas montażu instalacji wkręcił dwie wkrętki gazowe w kanały kolektora...
Silnik bardzo obficie z naciskiem na bardzo ,kopci białym dymem . Robi tak bez względu na to czy jest zimny czy ciepły. Dziwne jest to że kolektorem sącym wypycha spaliny
Ale dla testu często te silniki po odłączeniu EGR(jeśli się blokuje) lub zaślepieniu (jeśli stoi otwarty) pracują względnie normalnie. Tzn świeci się check czy EPC, ale nie ma już problemu z odpalaniem i pracą silnika. Akurat w tym silniku EGR wrzuca spaliny za przepustnicą (na podciśnieniu) i jak się nie domyka lub zamyka za wolno to silnik mieli spaliny...
zawór EGR słuzy głównie ekologii, zaraz po rozruchu silnika kieruje częśc spalin sopwrotem do spalenia, mieszanka jest cieplejsza, lepiej sie dopala, mniej syfu do atmosfery. Funkcja Gdy zawór magnetyczny sterujący zaworem recyrkulacji spalin uruchamia się, przewód powietrza między zaworem recyrkulacji spalin i kolektorem ssącym otwiera się. Zawór recyrkulacji...
Zawór ten znajdziesz na ukladzie dolotowym spalin do kolektora ssacego, bo jak sama nazwa wskazuje zawor ten cofa spaliny do klektora ssacego. Aby go sparwdzic albo go odepnij i zrob jazde probna albo mozesz go zaslepic blaszka po puszczce od piwa dla przykladu tak aby spaliny nie trafialy do ssania i wtedy zobaczysz czy jest do wymiany czy nie. Lub...
Skąd takie wartości luzu zaworów? To nie ciągnik. W tym silniku mają one wnosić 0.05 - 0.07mm. Ten silnik nie ma zawirowywacza spalin, a tylko układ dopalania spalin ("wtrysk" powietrza do kolektora wydechowego) - w przypadku pęknięcia membrany zaworu spaliny idą w atmosferę lub do filtra powietrza. Albo silnik dostaje za dużo powietrza, albo za dużo...
Kiedyś otwierałem normalnie pompką i patrzyłem na MAF. Może jakieś te spaliny "toksyczne" ?
Jakie sa jeszcze inne skutki zaslepienia EGR, wedlug tego co uslyszalem ma on zadanie czysto ekologiczne to znaczy przy jezdzie w korku na wolnych obrotach odprowadza czesc spalin do kolektora ssacego.Slyszalem tyle opini a jak jest naprawde.
W tym aucie jest specyficznie rozwiązane doprowadzenie spalin z EGRa do kolektora ssącego , warto ściągnąć kolektor ssący i zobaczyć czy nie pozatykało kanalików pod nim (pod częścią z klapami wirowymi - na 99% pozatykane a wtedy są takie kwiatki) ...
śmierdzieć spaliny śmierdzieć spaliny spaliny junkers webasto spaliny
wymiana pralka amica philips 32pfl czujnik papieru
podłącznie awaryjne budynku elektryk kombajn
Samsung UE55MU6100 CY-GM055HGHV3 – prawidłowy Front Color w trybie serwisowym Zamrażarka Liebherr – opinie użytkowników, modele, awaryjność, NoFrost, koszty serwisu