Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
Teoretycznie mogło coś się dostać poprzez kolektor ssący do silnika,ale to duży znak zapytania.
Witam problem rozwiązany jest to w 100 % kolektor ssący a dokładnie klapki przepływu powietrza, które się w nim znajdują. Kolektor wymieniony autko cyka jak szwajcarski zegarek. Polecam uważać przy zakupach na allegro. Ja zamontowałem kolektor z plastikową listwą która łączy klapki (oryginalnie była plastikowo metalowa) Pozdrawiam
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Poza elektryką , bardzo często powodem wypadania zaplonów na jednym cylindrze jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
Integrator zrobił 128 kroków, czyli teoretycznie skończył się zakres regulacji dla pracy sondy.Możliwe przyczyny to dziura w kolektorze ssącym,niskie ciśnienie paliwa, uszkodzony przepływomierz.
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek.
Zawór egr znajduje sie przy kolektorze ssącym
34 - Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym
sprawdz gumowy łącznik pomiedzy przepustnicą,a kolektorem ssącym.
Mam na myśli cały układ dolotowy powietrza łącznie z kolektorem ssącym.
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
Na pewno nie sonda, ona nie ma wpływu na odpalanie. Podejrzewam raczej nieszczelność w kolektorze ssącym.
A jak sprawdzić czy zatkaniny jest jakiś sposób. Bo kicha jak kupie 2 i będzie nadal źle. Mierząc podciśnienie w kolektorze ssącym.
Kolektor ssący. Wymienić.
na zimnym silniku czy na ciepłym bo jeżeli nie ma różnicy to możesz mieć strzelone jakieś podciśnienie ,albo nieszczelność na kolektorze ssącym
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Olej pewnie dostał się do kolektora ssącego.
Kruczi astra I to nie astra G , ale masz rację X16XEL ma metalowy kolektor ssący
czyszczenie EGR i kanału w kolektorze ssącym
Jest on w kolektorze ssącym od strony rozrządu Czujnik temp. płynu w kolektorze ssącym???
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Problem dwutorowy,albo usterka mechaniczna ( poduszki silnika,źle załozone koło zamachowe,częściowa utrata kompresji w jedny z cylindrów),albo elektryczna-problemy z zapłonem w jednym cylindrze. Ale ja widzę mechaniczną-wąż do serwa lub uszczelka pod kolektorem ssącym :)
Czujnik znajduje się z tyłu silnika,przy kolektorze ssącym.
W 2 gen nie ma wtrysku. Widzę dwa wyjścia - albo przeliczanie czasu z wtryskiwacza benzynowego (sterownik nadal go generuje mimo pracy na gazie), albo pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Obie metody są raczej szacunkowe.
Z opisu wynika że masz nieszczelność na drodze turbo-przewody-intercoller-kolektor ssący.
A może klapy w kolektorze ssącym zatarte ?
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Ale od czujnika wału wyskoczy błąd. Również jak zaślepisz EGR to wyskoczy błąd. Sprawdź, czy przy sterowniku EGR na wtyczce jest jakieś magiczne urządzenie, jeżeli nie to został wyłączony programowo - jak programowo to będzie zagadka, może sterownik pada, nie taki program, nie taka mapa, nie wiadomo co mogło być dodatkowo robione w sterowniku. Gruszki...
W funkcji zmiany KWZ sterownik realizuję szybką korektę zmiany prędkosci obrotowej biegu jałowego spowodowaną np obciązeniem wału silnika sprężarką klimatyzacji, obciązeniem alternatora poprzez elektrohydrauliczne wspomaganie ( jakoś uszło kolegom się zapytać czy to nie czasem model Astra G) . Reszta parametrów mnie interesuje, szczególnie jakie jest...
Musisz na próbę zaślepić przewód PODCIŚNIENIOWY który idzie do serwa. Kolektor ssący serwo.
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Zapewne klapki w kolektorze...
tak jak pisałem wcześniej,identyczny moduł przełożyłem z innej Astry wktórej problem nie występował,czy drugi czujnik temperatury to jest ten przykrecony bezpośrednio do bloku pod kolektorem ssącym?
Jeżeli problem występuje na benzynie i na gazie to być może silnik gdzieś ciągnie lewe powietrze (uszeczelka pod kolektorem ssącym?).
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Wygląda nieźle. Nie wiem dlaczego gazownicy nie stosują tego rozwiązania tylko wiercą kolektory jak popadnie.
Sprawdż czujnik podciśnien ia w kolektorze ssącym, idzie do niego wężyk z kolektora ssącego.
witam mam pytanko czy przełożenie kolektora ssącego od astry 2.2 do 2.0 ma jakis sens chce troszkę poprawić moc tego wozidelka. Szukałem jakiegoś podobnego tematu ale nic nie znalazłem z góry dzięki
Często są mocno chińskie, z wybitym dumnie "BOSCH". Żywotność takich potrafi być dyskusyjna. Najpierw proszę sprawdzić czy tamta działa. Czujnik temperatury do sterownika jest z tyłu/pod kolektorem ssącym. Pozdrawiam.
Podstaw czujnik temp. cieczy ten na kompa wkręcony w kolektor ssący z tyłu.
Napięcie z grubsza odpowiadające napięciu akumulatora, przekaźnik był jeden lub dwa jezeli to był model z dwustanowym podgrzewaniem-opornik redukcyjny wtedy znajdował się w postaci wkrętki wkręconej w kolektor ssący
Jakim cudem wakuometr pokazuje prawidłowe podciśnienie przy ubogiej mieszance ? . Temat zamykam. Kolega nie ma absolutnie żadnego pojęcia o budowie silnika i zjawiskach zachodzących w kolektorze ssącym
Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
Chodziło mi o podciśnienie w kolektorze ssącym na rozgrzanym silniku.
Na kolektorze ssącym koło alternatora.
Ok sprawdzę wszystko we wtorek i dam znać jak poszło,a przy okazji klapki wyczyszczę w ssącym kolektorze.
Klapki w kolektorze ssącym i wyczyść EGR.
Sprawdź czy kolektor ssący jest szczelny.
Witam, miałem taki przypadek w tym modelu egr przechodził test ale błąd był dalej generowany wymienione zostały świece i cewka (miała widoczne pęknięcia i przebicie) problem zniknął dopiero po poprawieniu masowania silnik-nadwozie-akumulator.Jeżeli silnik jest nie uruchomiony błąd z czujnika położenia wału może się pojawić w niektórych modelach najlepiej...
witam Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO
No ma pare bolączek ten motor. Grzybek w kolektorze ssącym, turbo w kolektorze wydechowym, odma w pokrywie zaworów, uszczelka pod chłodniczką oleju ....
w kolektorze ssącym pionowo od góry (1 pinowy)
Pod kolektorem ssącym od strony skrzyni biegów, dostęp do niego tragiczny, pomierzyć najwygodniej przy złączu sterownika. Błędy sprawdzałeś? edit: Nie doczyałem tematu, skoro wywala błąd 47 to na 99% EGR będzie uszkodzony.
Z tego co pamietam to silnik z monowtryskiem ma nieco inne krzywki na wałku rozrządu, ale powinno pasować. Kolektor ssący inny.
Mam astre 1993 silnik DR bez turbinki. Zmieniając wąż na kolektorze ssącym powietrza zauważyłem ze kolektor w środku jest caly czarny - ufajdany sadzą. Zastanawiam się czy to normalne że na doprowadzeniu spalin do kolektora ssącego nie ma żadnego zaworu? Może oryginalnie był tam zawór, który otwierał spaliny tylko w okreslonych momentach?
Pewnie chodzi o kolektor ssący , i co tam chcesz czyścić bez demontażu??
Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor. witam Miałem ten sam problem w...
Ja bym tam jeszcze pomierzył ciśnienie w kolektorze ssącym i wskazania MAP-a.
Na trzecim cylindrze brak kompresji, w zwiazku z czym pali tylko na trzech cylindrach, mam pytanko, czy możliwe ze wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym czy do zwalenia głowica?
Miałem to samo w 1.7cdti Z17DTL , okazał się map sensor na kolektorze ssącym, pod "gruszką". Koszt w Intercars niestety 310 zł.
sprawdź uszczelkę między szprycą a kolektorem ssącym-miałem b. podobne kłopoty. pozdr...$$
Prędkościomierz oszukuje bo zapewne bierze sygnał z czujników ABS i w ten sposób określa prędkość. Żeby nie generować kosztów sam możesz sprawdzić zasilanie pompy ABS, stan czujników ABS, przewód serwo-kolektor ssący, sprawdź klocki czy któryś nie blokuje się w jarzmie, któryś tłoczek/cylinderek hamulcowy może być przyblokowany. Tak w ciemno kilka pomysłów...
Musisz go wyprogramować. Ja kiedyś stosowałem rozwiązanie pośrednie - nawierciłem otwór wiertłem bodajże fi. 10 mm ograniczając dopływ spalin (bez generowania błędów). Zaleta pośredniego rozwiązania to mniejsza tendencja do zatykania dolotu i klap w kolektorze ssącym - które obowiązkowo polecam dokładnie przeczyścić po sporym przebiegu demontując kolektor...
Pod pokrywą nie było za wiele syfu,ale do pewności wszystko umyłem,ogólnie astra jeździ normalnie tylko na wolnych obrotach chodzi na trzech cylindrach powyżej 1500 obr jest ok,jutro zerkne na przepustnice i kolektor ssący wszystkie wężyki od podciśnienia są całe.
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
To jest X16XEL, tylko ten nowszy z kolektorem ssącym zawiniętym do dołu, jak w Astrze G.
Parownik nie jest cudowny ale EGR powinien pomóc. Sprawdzisz to dasz znać. Problem ubogiej mieszanki często występuje w 2 generacji i prowadzi do wybuchów w kolektorze ssącym. Czekam na wieści. Pozdrawiam
Witam, mam Astrę J 2012 1.4 Turbo 120 KM, problem polegał na wyskoczeniu błędu P0171 (uboga mieszanka), a następnie obroty na biegu jałowym podnosiły się do poziomu 1500 obr/min, zauważyłem również zwiększone zużycie paliwa. Okazało się, że czujnik oparów benzyny zbiornika, który najprawdopodobniej (nie jestem specjalistą, a taką informację dostałem...
Sprawdz czy nie jest uszkodzony przewód łączący filtr powietrza z kolektorem ssącym .Często pękają i są podobne odjawy.
Czy wtedy wymienia się cały kolektor ssący, czy wystarczy go i klapy wyczyścić?
To na djeciu to kondensator od cewki zapłonowe jest, jest na schematach ale nie we wszystkich silnikach występuje. W splaniu stukowym masz wyraźnie klekotanie silnika. Czujnik spalania stykowego masz z tyłu bloku pod kolektorem ssącym, bardzo ważne jest dokręcenie go z prawidłowym momentem.
Sprawdź czujnik temperatury, niebieski 2 pinowy. Jest na kolektorze ssącym od strony grodzi przedziału pasażerskiego.
Drogi kolego.Masz aluminiowy kolektor ssący i niemusisz wstawiać droższego wtrysku gazu. W przypadku gdy ktos ma plastikowy kolektor ssący musi założyć droższą instalacje gazową.Ty zatem nic niemusisz robić.pozdrawiam.
A przypadkiem nie miałeś wystrzału w kolektor ssący?Zwróć uwage czy wszystkie przewody ciśnieniowe i podcisnieniowe sa oki przy kolektorze ssącym.Miałem podobny problem okazało się ze wybuch gazu'przeczyscił kolektor'.
Kolego, stawiam na lewe powietrze, sprawdź dobrze, może uszczelka pod kolektorem ssącym, uszczelka pod silnikiem krokowym itp. Pozdrawiam
Który rok astry? Silnik na jednopunktowym wtrysku X16SZR? Jesli tak to czujnik jest w kolektorze ssącym .Wtyczka dwupinowa lepiej widoczna od prawej strony. Odpięcie go powinno uruchomić wentylatory.
Demontując alternator, zdjąłem kolektor ssący, obudowę filtra i odpiąłem przepływomierz, nic więcej...
Sprawdz szczelność między filtrem powietrza i kolektorem ssącym , czy przewody nie są pozaginane , filterek gazu
Czarny dym w wiekszości przypadków ale przy wysokich obrotach to nieszczelność w kolektorze ssącym. Egr wieszający sie też może dawać takie objawy. Wtryski raczej objawiają sie innym kolorem dymu
Witam. miałem podobny problem z moją Merivą B dwa lata temu.(silnik A14NEL). Problem wynikł z urwanego zaworu w kolektorze ssącym. Naprawił mi to warsztat z "www[kropka]pokrywy-zaworów[kropka]pl". Może komuś się przyda.
sprawdź czy z odmy nie dostaje się woda do kolektora ssącego.
Tamten też był sprawny wszystko na to wskazywało no ale wymieniłem, 5 razy co dziennie nie będę przecież termostatu wymieniał to musi być coś innego. zastanawia mnie ten czujnik temp tam podobno są nawet 3 czujniki no ale ja 2 znalazłem tylko jeden w kolektorze ssącym drugi w chłodnicy.
Rurki podciśnienia na kolektorze ssącym do kontroli! Któraś dziurawa lub spadła z zapinki!
Między reduktorem lpg a kolektorem ssącym jest wężyk, Ze zdjęcia wygląda że zdjął ten wężyk. Pytanie czy krótkie wężyki między listwą wtryskiwaczy a kolektorem są szczelne.
Jeszcze nie widziałem kolektora ssącego w postaci rurki (na pewno powiedzieli kolektor?) . Przypuszczam że rozmawiamy o innych podzespołach. Oglądałem ten kolektor ssący i jest to odlew z duraluminium , więc na pewno nie o tym rozmawiamy.
Jeśli byłaby to pompa, to prawdopodobnie przy zimnym silniku byłoby to samo. Proponowałbym sprawdzić czy silnik nie pompuje oleju do kolektora ssącego.
kolego pod kolektorem ssącym jest uszczelniacz ,kolektor jest chłodzony wodą i dostaje się nad tłok pozdrawiam
witam dziwne jakby charczenie z tyłu silnika jakby z kolektora ssącego astra g 2006 r twinport z16xep,ale nie cały czas co to może być i czy można z tym jeżdzic dziekuję za rady https://filmy.elektroda.pl/1_1592471528....
wydech jest ok. słychać to albo z filtra powietrza albo z kolektora ssącego
a u mnie z takimi samymi objawami Astra ale 1.6 MPI okazała się uszczelka pod kolektorem ssącym nieszczelna, ponad rok szukałem przyczyny nie pracowania jednego cylindra na wolnych obrotach na gazie (na benzynie było ok) i w końcu się wczoraj udało :)
Czujnik do ecu jest prostopadle do tego, który wymieniłeś, w kolektorze ssącym nad alternatorem
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
na kolektorze ssącym miesza spaliny z powietrzem nie pamiętam czy w tym silniku jest na pewno
kopulka palec rozdzielacza, świece zapłonowe, to podstawowe rzeczy do sprawdzenia. później sprawdz polaczenia w kostkach przy czujniku halla i module zapłonowym no i tak jak kolega kadett napisał czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze. tam sprawdź wężyk ktory łączy go z kolektorem ssącym i podłączenie w kostce
z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
Pytani podstawowe " drugie " tzn nowe ,czy używane . Bo w używkach trafienie na takie samo uszkodzone to spore prawdopodobieństwo . Poza tym jest jeszcze szansa np. na wytarty wałek rozrządu , zarośnięty syfem z EGR kolektor ssący , brak ciśnienia , wypalone zawory , czyli całą masę usterek tak mechanicznych jak i elektrycznych .
Sprawdź rurę turbina kolektor ssący, po opisie wygląda jakby była gdzieś nieszczelność
Dwa rozwiązania -takie metalowe cygaro koło wentylatora, wciśnięte w tą kratę. -jeżeli silnik Isuzu to opornik ma kształt wkrętki wkręconej kolektor ssący, choć miały tez i to cygaro .
astra kolektor ssący kolektor ssący kolektor ssący peugeot
radio alpine stacje radiowe okulary podczerwień zmywarka wężyki
citroen berlingo schemat elektryczny citroen berlingo schemat elektryczny
Jak programować płytę główną Vestel 17MB170? Zepsute biegi w suszarce Rowenta - diagnostyka i naprawa