bo same klapy wydają się być w porządku. Luzy na ośkach powodują takie błędy.
Witam, mam pytanie jak zdemontować kolektor ssący w a8 d4 4.2 TDI cdsb
Diagnosta zaślepił wężyk idący do zaworu egr ale błąd nadal wyskakiwał. Żałosny ten diagnosta. Nawet biedak nie ma pojęcia, że układ EGR jest sterowny podciśnieniem i nie ma nic wspólnego z układem sterowania ciśnieniem doładowania. Jeśli zostały sprawdzone trzy wężyki wychodzące z elektrozaworu N75 na ich drożność (ten wychodzący do rury dolotu powietrza...
wepnij sie gdzies rurka do kolektora i wezyk do kabiny i manometr
a jakiejś szmaty w kolektor ssący ci nie wciągnął? pozdejmuj rury od kolektora ssącego i próba aaaaa i może masz tam przepustnicę........
Wydaje się, że przepływka tnie dawkę. Jak masz możliwość, to podmień ją tylko nie na jakiś tani zamiennik (można też spróbować wyczyścić, ale według mnie rzadko jest znacząca poprawa). Jeśli nie będzie poprawy, ogólnie sprawdziłbym też katalizator oraz dolot, szczególnie od filtra do turbo. EGR zaślepiłeś, ale czy on sam i kolektor ssący są czyste?
Witam. Zajzyj do tak zwanej gruszki która znajduje sie na kolektorze ssącym , lubi sie czasem zaciąć .
Witam. Dopadł mnie problem z autem po odpaleniu silnika słychac jak by cisnienie z tłoków w kolektorze ssacym. Ma ktos jakieś przypuszczenia???
Kolektor ssący.
A co w kolektorze ssącym?
uszkodzony uklad doładowania przeciez vag wszystko powiedział
Wiem, że mam notlauf, ale nie wiem od czego zaślepiłem EGR i nadal jest to samo. Poczekam kilka dni i dobiorę sie do turbo i przy okazji wyczyszczę kolektor ssący
Panowie usterka usunięta okazało się że zaslepilem zawór egr wsadziłem blaszke między egr a kolektor
Wygląd i rozmiar tłoka oraz klawiatury, pompa wody. Kamerką sprawdż tłoki. Moc nie bierze się z niczego silnik musi się różnić. Wtryski, rozrząd, wydech, kolektor ssący.
Ile masz tam pinów
Jest ok jak najbardziej, zasyfiony możesz mieć lekko kolektor ssący.
Dziura pomiędzy turbosprężarką a kolektorem ssącym.
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
należy wyczyścić kolektor ssący
Jak w temacie proszę o ocenę logów Grupa 000 (Log statyczny): http://vaglog.pl/log-000_OU88OY.html Grupa 003 (Log dynamiczny): http://vaglog.pl/log-003_q3O2Q.html Grupa 011 (Log dynamiczny) http://vaglog.pl/log-011_gj2Dz4.html Ostatnio pojawił się błąd 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji.
Kolektor ssący nie wykazuje zarzucenia nagarem?
Inna miska olejowa, co za tym idzie smok pompy. łapy silnika, zupełnie inne i przykręcone do bloku w innych miejscach. Korpus wraz z chłodnicą (wymiennikiem ciepła) filtra oleju. kolektory ssący i wydechowy wraz z turbo Takie na pierwszy rzut oka są różnice
Według autodaty, jarzmo wtryskiwacza 8Nm+180 topni, a kolektora nie znalazłem.
Chodzi o nastawnik klapy wirowej w kolektorze ssącym.
Jak bardzo na biało? Pozniej przechodzi? Czasem nie jest to para wodna? Jaki masz przebieg? Zrzuć przewód gumowy przed kolektorem ssącym i odpal silnik. Zobacz czy nie rzuca olejem.
Turbinę wyjmujemy dołem ale razem kolektorem wydechowym. Trochę roboty jest bo ssący również trzeba zdemontować. Oczywiście silnik AJM 1.9TDI 115KM. Po co demontować kolektor ssący?
Problem może tkwić w kolektorze ssącym(zapchany nagarem)
Kolego nie wystarczy wyczyścić sam zawór EGR tylko jeszcze trzeba wyczyścić klapki w kolektorze ssącym.
Z elsy wynika ,że pod kolektorem ssącym (G62).
Wymieniłem filtr paliwa na nowy choć był wymieniany niedawno oraz zmieniłem EGR i wyczyściłem kolektor ssący
Miałem podobny problem w WV transporterze nomen omen T5, 2.5 TDI. Zasysało przewód między intercoolerem a kolektorem ssącym w zakresie 1500 - 2000 obrotów. Z tym, że po zejściu na wolne obroty, wąż wracał do normalności. Przyczyną była przytarta turbina. Po zdjęciu przewodu i włożeniu paluchów wyczułem wyraźny opór gdy pokręciłem sprężarką, czego u...
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
Skoro zawór n75 jest ok i kierownica turbo też to ciśnienie doładowania powinno być w porządku. Możliwe że czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym działa nie poprawnie. Załóż manometr w kolektor ssący i przejedz się. Jak ciśnienie będzie ok to czujnik do wymiany a jak nie będzie ok to na pewno nie możesz mieć dobrej kierownicy albo jej sterowania.
Klucz do reki, odkręcić, wyczyścić, przykręcić. Tam nie ma żadnej filozofi.
Ja to czyszczę taką chemią do karchera (silna zasada), oczywiście coś do skrobania, ale to i tak francowata, brudna robota
Witam. Mam problem z 2.0 TDI 170km BMN. A dokładniej nie równa praca na biegu jałowym, długie odpalanie na zimnym silniku i przerywaniem podczas przyspieszania. Dodam że świece żarowe są nowe, pompa vacum nowa, wtryski nowe, kolektor ssący nowy... Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję 🙂
Jak masz szum to w 110 najczesciej pekał wąż krótki przy kolektorze ssącym .
przepustnicy, czytaj, klapy gaszącej. Ostatnio czyściłem kolektor w A3 1,9 TDI, było tego syfu z 0,5cm
Czujnik znajduje się na węzu pomiędzy turbo a kolektorem ssącym a nie w ecu
Hej kolego, spokojnie bez paniki, jesteś to w stanie sam zrobić tylko mi napisz jakie masz oznaczenie silnika np. BKD lub inne, kod silnika znajdziesz na nalepce w książce serwisowej albo na osłonie rozrządu lub wklej tutaj foto silnika a napiszemy jak się za to zabrać. Sam sobie będziesz w stanie wyczyścić i nic nie będziesz musiał płacić - jedyny...
Wskaźnik podciśnienia turbo? Czy manowakuometr? W kolektor ssący...
Jeżeli myślisz że zawalony EGR był przyczyną pojawienia się oleju w jego okolicy to się mylisz. Ten olej jest przyczyną zawalenie EGRa - olej+sadza i masz swój nagar. Skoro on był taki zawalony to trzeba było też kolektor ssący zrzucić i wyczyścić bo wygląda podobnie. Za jakiś czas te elementy znów tak będą wyglądały. Kolega ROBEK podał Ci powody czemu...
Tak, logi. Ciśnienie doładowania, przepływka, ewentualnie dawka, procent zasterowania N75. Potem zobaczymy, co dalej. Brak mocy i dymienie to często nieszczelność w kolektorze ssącym, w tym EGR.
pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Flachę Ci postawię jak mi pokażesz płyn , świece , w kolektorze ssącym ;)
Klapki w kolektorze ssącym lub ich sterowanie.
Wczoraj już silnik podczas testów sprawdzających działania EGR pracował równo nie szarpał nawet przepływ powietrza się obniżył ,ale dalej jest za wysoki teraz pokazuje 350 nawet chwilami do 330 a było ponad 400 .dodam ,że EGr też był wyczyszczony a w kolektorze ssącym było czysto rury gazowe od EGR też suche i czyste .Przepływomierz sprawny .
maciek-info, wkleję Ci skan poglądowy wraz z numerem poszczególnych części potrzebnych części zamiennych z ETKI : http://obrazki.elektroda.net/44_12346239... co do pinów to nie jestem niestety zorientowany czy dokładnie to wygląda u Ciebie jak na schemacie bo schemat dotyczy również silnika AZV i BKD i nie wiem czy u Ciebie EGR jest sterowany...
Jedź na VAGa i zrób logi, to tak nie działa że porównasz to z innymi. Trzeba patrzeć na przepływkę czy wskazania rosną, wtedy ma też rosnąć doładowanie oraz zmieniać się wysterowanie turbiny, trzeba też porównywać to ile chce doładowania EDC a ile daje turbina. Jeżeli turbina ładuje cały czas a wartości przepływki stoją to wskazuje to na niedomagania...
Tak swoją drogą, ciekawi mnie tylko jak długo powinny się grzać Jeszcze jedno, bo przeoczyłem.. Świece żarowe powinny tylko grzać, kiedy na desce rozdzielczej pali się kontrolka od świec przed uruchomieniem silnika. Na pewno po uruchomieniu silnika świece żarowe nie powinny grzać, bo niby po co by miały to robić, skoro w komorze spalania jest zapłon?...
klapy chamujące te w kolektorach ssących pracują mogę się założyć że nie
Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
Od VW Golf nie pasuje? https://obrazki.elektroda.pl/6586995600_... Allegro - "RURA WĄŻ INTERCOOLERA GOLF IV 1.9 TDI ADT AXR" za 89zł. Ten wąż łączy Kolektor ssący
zazwyczaj uszkodzenie chlodniczki (szczegolnie 1.6 tdi) spaliny w chlodniczce egr nie maja zbyt wysokiego cisnienia, dlatego tez to plyn przenika do spalin a nie odwrotnie
To by miał byka "ciśnienie w kolektorze ssącym-powyżej ( poniżej) granicy adaptacji ( regulacji)"
Proponuję sprawdzić położenie klapy gaszącej wewnątrz wlotu do obudowy zaworu EGR przed kolektorem ssącym. Jeśli będzie tylko lekko otwarta to silnik da się uruchomić ale nie będzie miał mocy z powodu braku dostatecznej ilości powietrza doładowanego i objawy tego są identyczne jak u Ciebie.
Witam mam pytanie do użytkownika Mechanik57 czy udało ci się dojść do rozwiązania zagadki bo u mnie jest to samo sprawdziłem turbo po odłączeniu weża od coolera ciągnie zawór n75 wymieniony sprawdzona szczelność wężyków kolektor ssący wyczyszczony egr również a dalej mocy brak. Passat b5 1.9 TDI AFN 110KM 98R Dodano po 2 gruszka od turbo również sprawdzona...
P0400 - Za mały przepływ spalin w układzie recyrkulacji EGR. Zabrudzony egr, zabity nagarem kolektor ssący. Od tego zacznij :)
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
BKD ma 2 koła wałków rozrządu i szeroki dekiel osłaniający pasek, ponadto po 2 wloty powietrza do cylindrów z kolektora ssącego
W kolektorze ssącym jest zawór z podciśnieniem czarny plastykowy dochodzi wężyk do niego, sztanga jego ciągnie klapę gaszącą
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Spróbuj wlać do chłodnicy proszek który sam uszczelnia chłodnice, I to pisze mechanik? A poza tym to proszek jest ciałem stałym i nie da się go wlać jak płyn tylko wsypać. Jeżeli te Audi ma 16V to na 99% główka do wymiany. Można też zrobić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia ale niekoniecznie musi być dodatni, bo one pękają zazwyczaj w okolicy...
Dziury pomiędzy sprężarką a kolektorem ssącym - czy przypadkiem powietrze nie ucieka. Samo sterowanie sprężarki - po kolei.
Klapki w kolektorze ssącym do czyszczenia.Sprawdź szczelność intercolera i dolot do turba.
Auto po diagnostyce wskazało błąd przepustnicy Wg mnie to nie błąd przepustnicy tylko nastawnika klap w kolektorze ssącym. Ośka pod kątem luzów do sprawdzenia.
Wygląda na uszkodzenie przewodów powietrza na linii turbo-przewody-intercooler-kolektor ssący. Dziura będzie mała i trudna do zlokalizowania.
Sprawdż bardzo dokładnie szczelność intercoolera i przewodów ciśnieniowych na drodze turbosprężarka->intercooler->kolektor ssący. A zawór recyrkulacji sprawny? Grześ
Witam Czy turbina od golfa IV TDI będzie pasowała do golfa III TDI silniki są te same tylko różnią sie pokrywa "aluminiowa , metalowa" Turbo przy IV jest wraz z kolektorem a przy III jest wykręcane z kolektora. Czy będzie pasowało na śruby przy głowicy? czy będzie to współpracować? No i oczywiście zawór EGR będzie trzeba zamontować wraz z kolektorem...
Nie tak prosto. W audi jest silnik zamontowany wzdłużnie, inna miska olejowa i pompa (smok), inne łapy silnika, przykręcone do bloku w innych miejscach, co za tym idzie inna podstawa filtra oleju. Kolektor ssący i zawór egr także się różnią
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Witam. mam wielki problem z moim vw passat b6 2.0 tdi a mianowicie z kolektorem ssącym w którym są klapy wirowe. Do sterowania klap mam taki zaworek 191 906 283 A ale nie daje znaku życia ale jak podam masę to otwiera klapy ale są cały czas w tej pozycji. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję Mariusz
Zapieczone prowadnice turba lub zawory n75 lub g91. Błedy opisują wlaśnie te zawory i nieprawidłowe ciśnienie w kolektorze ssącym
vw golf IV 1.9 TDI pompo wtryskiwacze typ silnika AJM traci moc ok 120 km/h po wyłączeniu i włączeniu zapłonu znów jest dobrze aż osiągnie daną prędkość. Okazuje się że jest za wysokie ciśnienie doładowania. Była wymieniona już turbosprężarka, zawór regulacji ciśnienia doładowania i czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Ratunku.
Witam forumowiczów. Problem. Skoda Fabia 2 1.2 tdi model silnika cfw. Trzeba było zdjąć kolektor ssący ktory był zabudowany przez listowe CR czyli trzeba było ją zdjąć. Po zamontowaniu jej spowrotem samochod nie odpala. Tzn chce ale nie może. Na testerze cisnienie na listwie max 30 bar. Tak jakby chciał już odpalić, ale nie odpala. Cisnienie na zasilaniu...
Zapchany sadzą kolektor ssący, lub zużyte turbo, duży luz między muszlą a wirnikiem, słychać dźwięk cofającego się powietrza.
Jeżeli faktycznie było to coś dochodzącego do czujnika ciśnienia doładowania to w którym miejscu owego czujnika szukać Czujnik jest na rurze między intercoolerem a kolektorem ssącym. Jak podłączyłeś kompa to w parametrach jakie było ciśnienie z tego czujnika ?
Vagiem najlepiej,miernikiem kłopot,bo jest w sterowniku silnika
Bardzo często wydmuchuje się uszczelka pod kolektorem ssącym i dokładnie jest efekt jw. Sama uszczelka nie droga, ale wymiana upierdliwa.
Dodam, że kopcenie występuje tylko na wolnych obrotach tzn na luzie a jak jadę normalnie bądź mocno depnę w gaz wówczas kopcenia niema. Dodano po 3 Dowiedziałem się, że moze to być zapchany kolektor ssący i EGR.
A zaglądnij dokładnie (dostęp kiepski - wiem) w kolektor dolotowy/ssący. Będzie na 100% zaklejony syfem :D (tak sądzę) i odpisz...
Bardzo dziękuje za pomoc , miałeś racje . Jestem kilka dni po wymianie uszczelki pokrywy zaworów , uszczelek wtrysków oraz uszczelek kolektora ssącego i sucho . Uszkodzona była jedna warga uszczelki pokrywy zaworów w okolicy drugiej świecy , dokładnie było widać dopiero po zdjęciu kolektora ssącego . W samym kolektorze był delikatny film olejowy ewidentnie...
Uszczelka się nie podwinęła podczas zakładania, wyciek jest dalej od strony turbiny czy u samej góry tak jakby spod szpilek kolektora ssącego?
http://obrazki.elektroda.net/85_12480116... i teraz tak na górnym rysunku (post z 18 07 09)widzisz schemat podłączenia turbosprężarki na następnym (z dzisiaj)masz zawór egr .Literki A nie muszę objaśniać nr 12to jest podciśnienie z węża pomiędzy vacum a tzw.serwem a nr 8 tam idzie krótki wężyk i jest założony mały filtr powietrza.A ten mały...
Miałem już taki przypadek w tym silniku. Objaw był typowy dla uszczelki pod głowicą. Facet kupił auto z Niemiec dużo taniej bo Niemcy nie mogli sobie poradzić, nawet silnik wymienili i nic, ja zrobiłem głowicę i dalej to samo. W końcu zacząłem przeglądać wszystko i okazało się że uszkodzony jest podgrzewacz, umieszczony pomiędzy kolektorem ssącym a...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
A jak kolektor ssący jak jezdziło zamulone to pewnie ssący zabity z cholere, jakiś kominiarz może poczebny do auta.
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
Niczym się nie przejmuj. My serwisujemy samochody z grupy VAG TDI które mają po 600 tyś KM. Klienci leją dobry olej i jeżdżą dalej. Podstawą w silniku jest olej. Jeżeli o to nie zadbasz, albo zaczniesz kombinować to na dobre to nie wyjdzie. Ważne by w tym TDI zrobić porządek z ekologią - EGP. Zaślepienie zaworu EGR pozwoli utrzymać większą czystość...
Ale do 3000tyś.idzie dobrze tylko powyżej słabnie wpada w notlauf jaki dym z rury wtedy idzie? 00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej/kolektor ssący/ -> Uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczania ciśnienia doładowania. -> Zamienione lub nie zamocowane połączenia węży,dziurawe
Zwór EGR do czyszczenia Podczas czyszczenia turbiny ściągany był także kolektor ssący i czyszczony EGR, mechanik stwierdził że nie był bardzo zawalony ale był oczyszczony.
Witam Mam Sharana z 2002 1.9 TDI 116 KM z silnikiem AUY i dwa te same błędy: "2. 17564 - Czujnik ciśnieniaw kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem 3. 17569 - Czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem" U mnie objawy to brak mocy ale dopiero przy prędkości...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
jednak się bardzo różnią ,mocowania skrzyni ,inny rozrząd kolektor ssący,wydechowy turbo ,jedyne co pasuje to mocowania silnika i skrzyni od danego silnika na łapy w karoserii
Gdziekolwiek za turbiną No to jest oczywiste. Chodzi mi jak się wpiąć w układ trzeba by coś wiercić. W starych TDI na kolektorze ssącym był zaślepiony króciec na który można było się zapiąć. Dodano po 4 Wytarte kły na wężach albo źle (odwrotnie) założone zapinki. Jak jest wszystko dobrze założone to 2 bary wytrzymuje. Te 1,5 bara to liczone od atmosferycznego...
Masz dziurę w miedzy turbo a kolektorem ssącym i ucieka ciśnienie doładowania. Musi kopcić przy przyspieszaniu na czarno. Jeśli dym nie występuje, dźwięk może pochodzić z turbosprężarki która kończy żywot.
proponuje przy rozruchu do filtra prysnąć autostaru Ja zamiast autostartu w kolektor ssący wstawiam opalarkę , jeśli tylko zakręci rozrusznik to nie ma sily musi zagadać.
Problem rozwiązany, dzięki za pomoc ! Przyczyną był zawór w kolektorze ssącym w intercooler stary miał wartości w grupie 000 trochę ponad maximum wymieniłem na inny wartość spadła na 160/170 Na 182 i samochód odzyskał żwawość
Piszesz, że przeczyściłeś dolot, czyszcząc go sprawdziłeś położenie klapy gaszącej umieszczonej przed wlotem łącznika kolektorów ssących ? Warto tam zajrzeć gdyż lubi się zacinać w pozycji półotwartej i wtedy silnik też będzie mulił.
Witam wszystkim. Mam problem z powracającym błędem P2196 sygnał mieszanki za bogatej. Wymieniłem już EGR na nowy, jak i cięgno z silniczka klap wirowych na kolektorze ssącym bo miałem błędy P2006, P2004 i P 2015. Wyczyściłem cały kolektor ssący bo było w nim pełno nagaru. Zrobiłem adaptacje przepustnicy, EGRa i silniczka klap. Teraz mam problem z błędem...
czy na przewodzie OUT z N75 który idzie do gruchy powinienem czuć jakiś powiew powietrza Tak jeśli MAP sensor da sygnał do ECU że jest za wysokie ciśnienie w kolektorze ssącym , to ECU wtedy wysteruje N75 i powinno być czuć powiew. Na wolnych obrotach nic tam Ci nie dmuchnie .
kolektor ssący mercedes kolektor ssący kolektor ssący octavia
hasło wygasa czcionka chrome wartość skuteczna napięcia tętnień
generuje przepięcia modernizacja instalacji elektrycznej
Götze & Jensen – kompatybilność butelek do blendera, zamienniki, oryginalne akcesoria Xerox WorkCentre 6605 – czyszczenie wałków fusera i rolki transferowej IPA