Jestem po operacji wiec opisze może komuś się przyda. Znalazłem opis czynności na forum mondeo ale był dość ciężki do zrozumienia. Ściągamy przewody podciśnieniowe z elektrozaworów oraz z egr, następnie odkręcamy zaworki widoczne na przodzie , klucz 10. Wyciągamy akumulator i odkręcamy puszkę od filtra powietrza (tylko dla lepszego dostępu) Odkręcamy...
witam ponownie czy kolektor ssący z mondeo 2005 rok 1.8 125 km będzie pasował do tego samego silnika lecz z 2001 roku??? bo mam okazje taki kupić w dobrym stanie klapki bez luzów lecz czy warto ??? pozdrawiam
chyba jest przyczyna ??? - zdjęta głowica ( ta po regeneracji) jak została zalana pianką do sprawdza nieszczelności i dmuchałem w kolektor powietrzem to zaczęło się pienić na 2 cylindrze oba zawory dość intensywnie no i na 4 tylko ssący mniej ....
Wklejam moje posty z forum mondeo ("Mini Lambda - obwód sondy lambda. Mondeo mk1 1.8 PB + LPG"), gdzie na bieżąco opisywałem co i jak. W każdym razie okazało się, że kable od TPSa i Sondy lambda są poucinane, emulacji lambdy w ogóle nie było w aucie. Dodatkowo uszczelniłem kolektor ssący gdzie silnik łapał lewe powietrze. Post 1: "Witam ponownie. Mam...
A kolektor ssący jest szczelny ? Może łapie powietrze...
Witam. W dniu dzisiejszym zdenerwowałem kolektor ssący i okazało się że 2 klapki przepustniczek razem z kawalkami prowadnicy zatrzymały się na wlocie do silnika. Na szczęście żaden kawałek nie wpadł pod zawory. Patrząc do komory zaworów wyraźnie widać że olej spływa po ich szyjkach co wskazuje na zużycie uszczelniaczy zaworów. Niestety czesci które...
Jeśli kolektor ssący plastikowy to tylko sekwencyjny. Wcześniej czy później będziesz miał problemy z iskrą na świecach lub kablach wn i z takim kolektorem , choćbyś zastosował furę zabezpieczeń to tylko raz strzeli i jest rozmontowany.
Siemka, szukałem odpowiedzi na moje problemy i wpadłem na twój bardzo podobny ,wydaje mi się ze mogę ci pomoc. Ja mam mondeo 2.0 tdci z elektrycznym zaworem EGR(dlatego je nie mogę zaślepić). Samochód ci gaśnie lub ciężko odpala na ciepłym -twoje zaworki ssące są już tak brudne ze na ciepło nie masz sprężania.:crazyeyes: Dlaczego brudne? bo twój egr...
Witam. Lepsza będzie sekwencja choć "na mieszalniku" też będzie jeździć. Różnica w cenie nie jest tak duża, a tak jak napisano wcześniej, kolektor ssący będzie "czuł się bezpiecznie".
witam ja bym bardziej wlał olej Castrol MAGNATEC 5W40 wydaje mi się że jest trochę lepszy ......a u mnie nadal porażka z obrotami kupiłem teraz kolektor ssący z 2005 roku klapki idealne więc w przyszłym tygodniu będę wymieniał przy okazji wyczyszczę seperator oleju na pewno będzie zasyfiony słychać bulgotanie w filtrze powietrza i się wtedy okaże .............
Witam! Szukam schematu elektryki do silnika 2.5, a dokaldnie interesuje mnie sterowanie kolektorem (długim i krotkim).
Problemem jest to, że samochód nie ciągnie, nie chce jechać więcej niż 100- 120 km/h wymieniłem już świece, kolektor ssący i nie pomogło komputer nie wykrywa błędów, spaliny są ok! Mechanik nie ma pomysłów co to może być! Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam Temat poprawiłem!
Programowałeś wtryskiwacze? Jak masz rozwalone koło to może powodować, że czujnik spalania stukowego odbiera głupoty. Możesz spróbować podłożyć pod czujnik jakąś cienką podkładkę miedzianą? Jest z tej strony co kolektor ssący ale poniżej na bloku silnika między 2 a 3 cylindrem chyba.
Mam następujący problem z silnikiem.Na niskich obrotach tj. ok 800 obr/min auto zaczyna falować i gaśnie.Przy ok 2000obr/min auto traci moc (tak jakby gasł) po czym wchodzi z powrotem na obroty i normalnie jedzie.Tak działo się na początku.Teraz auto nawet nie chce odpalić.Odpala gdy pod kolektor ssący dostanie paliwa. Po podpięciu się pod komputer...
Powiem szczerze że przeszła mi taka myśl ale trochę zwątpiłem ponieważ we wtyczce gdzie podłącza się MAP Sensor są 4 przewody a w tym Mondeowskim są tylko 3. Teraz już wiem że to nie przeszkadza tylko pozostaje kwestia podłączenia przewodów ciśnieniowych bo przecież jest on podłączony do wydechu a BRC podłącza się do dolotu. Czyli wejście ze strzałką...
1. Termostat jeden mały znajduję się przy/w pompie wody pod kolektorem ssącym, stojąc z przodu auta i patrzysz z lewej strony pod kolektor ssący z pompy wody wystaje króciec (to jest termostat mały) i łączy się z przewodem mniej więcej średnicy 18-stki. Drugi termostat duży znajduje się z tyłu silnika (głowicy) nad łączeniem silnika ze skrzynią przykręcony...
Witam. już nie wiem co robić. nie mogę odpalić mojego mondka. co wymieniłem? - wtryski po regeneracji 4 szt - pompa wyciągana i sprawdzona . sprawna - świece żarowe nowe 4 szt - nowy akumulator - filtr paliwa nowy - olej i filtry też - zawór egr i kolektor ssący wyczyszczony. i niestety nadal nie pali. wczoraj podpiąłem pod kompa i pokazało błąd P0251...
Tumanie, po pierwsze to w tym samochodzie nie ma silnika krokowego, a po drugie sonda lambda działa dopiero jak ma koło 300° C, dopóki jest zimna to sterownik ją ignoruje Zbędne słowo zostało usunięte krokowiec jest, wkręcony w kolektor ssący (plastikowy), a co do sondy to jest takie coś jak grzałka sondy (sonda czterokablowa), mam taki silnik u siebie....
Witam, próba wężykowa (5 sek. kręcenia rozrusznikiem przy odłączonych elektrycznie wtryskach i pompie) wykonana u mnie (wtryskiwacze EJDR00504Z - model 2003 po liftingu): 1 - 5cm 2 - 8cm 3 - 10cm 4 - 6cm Maksymalne ciśnienie podczas tej próby po 5sek.: 112600kPa (1126bar). Podczas normalnej pracy: - luz - bieg jałowy ok. 800obr/min - 280bar - luz -...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Witam W Mondeo "silnik krokowy" jest umieszczony pod kolektorem ssącym i z góry jest trudno go zobaczyć. Wiedź na kanał poświeć latarką a go zobaczysz, wygląda tak jak na ilustracji powyżej.
W tych Mondeach padają regulatory ciśnienia paliwa, sprawdź, po ściągnięciu cienkiego wężyka jak idzie paliwo to ma uszkodzoną membrankę, a w dodatku pomału idzie przez niego dodatkowo paliwo do kolektora ssącego.
Sprawdź i wyczyść dużą kość łączącą instalacje umieszczona na plastikowej ściance przy kolektorze ssącym.
rozłączona wiązka kostka kwadratowa (okolice kolektora ssącego)
kowal5 kolego kowal5 czy to był taki dźwięk jak na filmiku? https://www.youtube.com/watch?v=xEkesd_b...
Mnie rozwaliło całkowicie, jak klient miał w kolektorze ssącym zamontowany korek od wanny, z łańcuszkiem, żeby nie zginął, jak go wybuch gazu wywali :D
A podciśnienia wszystkie podłaczone? (Te pod kolektorem ssącym też ;) )
hmmmm....Jakie ciśnienie? Przed pompą CR, za pompą ( na szynie), w kolektorze ssącym, wydechowym?
Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno. Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.
to właśnie potencjometr, ale nic mu to nie da bo jest hermetycznie zamknięty. Zawór wolnych jest pod kolektorem ssącym, zobaczysz go zaglądając od strony akumulatora. A krokowym nazywają go hmmmm nie będę używał wulgaryzmów :)
Może być zabrudzony i zacinać się zawór iacv, dostęp jest trudny, ale da się go wyciągnąć i wyczyścić, jest w środku kolektora ssącego
Kodów migowych tam nie znajdziesz - tam jest komunikacja PWM - najprościej to jakimś fejsem na ELM'ie się połączysz. Tylko że ten silnik nie jest za bardzo diagnozowalny. Jeżeli pompa jest OK, ciśnienie sprężania również - sprawdź czy zawór nadciśnieniowy turbiny nie jest cały czas otwarty - jest on sterowany ciśnieniem z kolektora ssącego, często się...
A gdzie jest ten dekiel separatora ?
Tym przewodem ma być zasysane powietrze do skrzyni korbowej aby przewietrzać silnik, a następnie odciągane drugim przewodem do kolektora ssącego i przepalane. Jeśli tam pojawia się olej, znaczy to iż mamy problem z zapchaną odmą( wąż odpowietrzający do kolektora ssącego) lub mocno zużyty silnik w którym przedmuchów jest tak dużo, że odma nie wyrabia...
witam Mam mondeo mk3 benzyna mam problem jak w tytule po wymianie pompy paliwa skaczą falują obroty na zimnym i ciepłym silniku i strzela w kolektorze ssącym
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
Dzięki wojciechjanusz super wyjaśnione od razu założyłem sitko w odmie, moja turbina wygląda podobnie jak na tych zdjęciach, pozostało mi wyczyścić ten szlam i mam nadzieje że wróci moc. Czy ktoś ma jakiś lepszy pomysł jak wyczyścić zawór ssący bez zdejmowania głowicy? bo ja mam zamiar spróbować go rozpuścić WD40 przez wlot od kolektora ssącego.
Zdecydowanie skupił bym się na pomiarze podciśnienia na wejściu do serwo i na wyjściu z kolektora dolotowego (ssącego). Miałem taki przypadek, że wąż przyłączeniowy (z zaworkiem) rozwarstwił się. Dopiero po jakimś czasie podciśnienie w serwo osiągało wartość umożliwiającą satysfakcjonujące działanie wspomagania. Podłącz wakuometr przed pierwszym uruchomieniem...
Jaki masz tam silnik? Z kolektorem wydechowym z przodu a ssącym z tyłu (pierwsze wersje - jak stare mondeo) czy odwrotnie? Zetec SE, ssący z przodu, wydech z tyłu? Zgaduje że ta druga wersja. Dodano po 10 Czujnik temperatury można sprawdzić diagnostyką poprzez odczyt wartości rzeczywistych, lub woltomierzem, jak zimny i zapłon włączony to powinieneś...
Zacząłbym od sprawdzenia szczelności dolotu od turbo do kolektora ssącego. Węże, intercooler itp.
mały jest pod kolektorem ssącym na wysokoci 4-tego cylindra.
witam, ja miałem bardzo podobny przypadek i okazało się że w mondeo są 2 termostaty Dodano po 4 oj ten to focus.. nie doczytałem... ogólnie chodzi o fordy, nie wiem czy w Twoim też tak jest ale pod kolektorem ssącym w mondeo miałem drugi termostat, nie grzał nie grzał powymieniane cuda nie widy i okazało się że są dwa, jeden na duży obieg drugi mały,...
Odma razem z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Lepiej założyć oil catch tank.
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
A czy nie masz czasem gdzieś uszkodzonego węża gumowego od odmy do kolektora ssącego? Ostatnio w mondeo mk3 miałem takie same objawy i była to sprawka właśnie dziurawego węża od odmy, a że obroty były wyższe niż 700 to nie było słychać "lewego" powietrza. Pozdrawiam
puszczający reduktor oznacza nie zamykający dokładnie elektrozawór i powodujący w ten sposób zalewanie kolektora ssącego gazem.
kolego a chodzi o diesla czy benzyna? ja wymieniałem ostatnio silnik benzynowy 1.8 16v z mondeo 1 do mojej mk2. Same silniki są takie same, ale osprzęt sie różni ( kolektory ssący i wydechowy oraz łapa - ta duża po prawej stronie). Ja wstawiłem cały swój osprzęt. Reszta była chyba taka sama. Wymiana jest szybka, nie trzeba nawet skrzyni wyciągać.
A, ta część układu dolotowego między turbosprężarką a kolektorem ssącym są szczelne? Stało się tak nagle czy może wcześniej miewał takie krótkotrwałe przeboje?
Witam jak są odcięte wtryskiwacze benzynowe?? na przekaźniku czy emulatorze?? Jesli na przekaźniku to sprawdź czy nie na jednym jesli tak to odcięty musi byc plus i prawdopodobnie jest również odcięty plus do silnika krokowego (jest on wspólny z plusem wtryskiwaczy i po przelaczeniu na gaz poprostu silnik krokowy nie działa sprawdź czy przy silniku...
Turbo fizycznie się rozpędza? Recyrkulacja spalin działa jak należy? Sprawdź węże między kolektorem ssącym a intercoolerem, bo zazwyczaj pęka ten pod EGR-em. Silnik nie pracuje czasami głośniej?
kolektor ssący kolektor ssący peugeot ciepły kolektor ssący
chrysler grand voyager usterka skanera lampa fałszywy płomień
Upalenie wtyczki zasilającej Webasto w VW Touran - przyczyny i rozwiązania Jak rozebrać żelazko Tefal FV3970 - instrukcja krok po kroku