Szukaj na kolektorze ssącym kostki 4piowej.
Z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, "czyta" z tylnej płaszczyzny koła zamachowego
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Witam jakie objawy powoduje uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym??? (skoda FABIA 1,4 mpi 68 KM)
Podciśnienie ma być 340 mbar. masz 440 to za mało .Jest nieszczelność w kolektorze ssącym.
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
Witam błąd dotyczy czujnika ciśnienia barometrycznego i odnosi się do działania układu ciśnienia bezwzględnego w kolektorze sprawdź kolego czy nie masz jakiejś nieszczelności zacznij od filtra powietrza a skończ na kolektorze ssącym.
zapłon na pierwszym sie nie pojawia napewno, bo odlączenie swiecy lub wtrysku nic nie zmienia Jak będzie ten cylinder zalewało paliwem to czy odłączysz wtryskiwacz czy przewód WN to i tak efekt będzie taki że cylinder nie będzie pracował więc to żaden dowód na to że nie ma iskry. Sprawdź czasy wtrysków na poszczególnych cylindrach. Warto sprawdzić...
O ile mnie pamięć nie myli to chyba z tyłu pod kolektorem ssącym na połączeniu silnika ze skrzynią.
Do demontażu kolektor ssący, sprawdzenie nalotu w kanale ssącym w głowicy i na zaworach dolotowych.
Skoda fabia 1, 1.2 12V kod silnika też?
Komputer pokazał błąd ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik wymieniony na nowy Ile Ci map pokazuje ? dubel ;)
Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym posiada. Chyba to jest to ?
A no, było, widziałem ten post, jeszcze kolektor ssący znaleźć i będę w domu. 😁
Jeśli pedał leci do podłogi, to kolektor ssący dostaje dużo powietrza z serwa. Przy sprawnych hamulcach skok jest minimalny, żeby działały. Spróbuj wcisnąć "jak przy sprawnych", żeby wyeliminować uszkodzenie serwa.
sprawdz uszczelke pod kolektorem ssącym czy nie zasysa powietrza pozdrawiam
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
kolego a spróbowałeś wymienić MAP Sensor? To taki mały czujnik sterujący praca turbiny na kanale przed kolektorem ssącym za silnikiem blisko podszybia.Pomaga...
Koledzy! Znalazłem czujnik temperatury w kolektorze ssącym. I to on jest uszkodzony.Dziękuje za pomoc.Pozdrawiam. Zamykam temat.
Ja bym sprawdził uszczelki pod kolektorem ssącym, gumki lubią puszczać a lewe powietrze .......
np:spryskiwaczem z benzyną ekstrakcyjną (podejrzewam uszczelke kolektora ssącego)
Między innymi z czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym. Bląd z opisem Pomiar obciążenia................ często wynika z brudnej przepustnicy
17957 P1549 ZAWÓR KONTROLNY CIŚNIENIA DOŁADOWANIA - ZWARCIE DO B- 17958 P1550 NIE PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W KOLEKTORZE SSĄCYM LUB CIŚNIENIE DOŁADOWANIA TAKIE INFORMACJE ZOSTAŁY WYŚWIETLONE NA KOMPUTERZE?? PROSZĘ O ODPOWIEDZ
Obstawiam, że rurka gazowa zsunęła się z króćca i zapalił się gaz. Przewody elektryczne zabezpieczone są bezpiecznikami i nie palą się żywym ogniem. A ja lubię samochody z gazem, dolicza się za utrudnienia i klienci płacą, a jak się burzą, to mówię "przecież ma pan tyle oszczędności z gazu". Jaki silnik posiada ta Skoda, że do wymiany świec zapłonowych...
Proponuję sprawdzić działanie funkcji CUT OFF. Prawdopodobnie coś z czujnikiem. Albo załamany przewód podciśnieniowy z kolektora ssącego.
:d no chodzi to by dymu trochę przy ssącym kolektorze zrobić, i widać ładnie jak go zaciąga ew. nieszczelność.
witam kiedyś miałem taki przypadek łapał lewe powietrze była walnieta uszczelka pod kolektorem ssącym i to samo zimny pali ciepły za cholere.:|
Sprawdzałeś odczyty z pedału gazu? Jakie ciśnienie w kolektorze ssącym widzi sterownik silnika na zgaszonym silniku a jakie na pracującym na biegu jałowym?
Witam, mam taki problem: gdy silnik jest zimny zaraz po odpaleniu obroty są wysokie, jak trochę przygazuje to zatrzymują się i dopiero po jakimś czasie spadają. Po nagrzaniu problem powiedzmy ustępuje. Najlepiej będzie widać na filmie. Przepustnica była czyszczona i adaptowana. Natomiast gdy jest ciepły to obroty potrafią się zawieszać w okolicy 1500...
Do pierwszej świecy (fajki) dostaniesz się żeby sprawdzić iskrę. Wsadź duży, płaski śrubokręt pod kolektor ssący koło bagnetu nad króćcem węża do chłodnicy, podważysz ją do góry i zdejmiesz. Następnie wsadź do fajki cokolwiek metalowego, choćby gwoźdź i zobacz czy skacze iskra do masy. Masz vaga, w blokach pomiarowych oprócz prędkości obrotowej wału...
Jak sama nazwa wskazuje czujnik temperatury powietrza w kolektorze znajduje się w kolektorze ssącym silnika, jest zamontowany gdzieś przy przepustnicy najczęściej. nie wiem dokładnie gdzie w tym modelu.
Gdzie strzela, w wydech czy kolektor ssący? Może zatkany katalizator? A może banalna sprawa-czujnik temperatury szwankuje, i zalewa ją.
witam serdecznie mam problem ze swoją skodą 1.3 mpi (tylko benzyna bez gazu), chodzi oto że nie wchodzi na obroty i strzela w kolektor ssący,dusi się. komputer nie pokazał żadnych błędów. wymieniłem już: czujnik położenia wału,filtr powietrza,świece,rozrząd. podmieniałem z innej skody(sprawnej) przepustnice,wtryski,i ten czujnik podciśnienia w kolektorze...
Witam forumowiczów. Problem. Skoda Fabia 2 1.2 tdi model silnika cfw. Trzeba było zdjąć kolektor ssący ktory był zabudowany przez listowe CR czyli trzeba było ją zdjąć. Po zamontowaniu jej spowrotem samochod nie odpala. Tzn chce ale nie może. Na testerze cisnienie na listwie max 30 bar. Tak jakby chciał już odpalić, ale nie odpala. Cisnienie na zasilaniu...
Witam, mam problem z autem Skoda Octavia II 1,9 TDi 105KM 2007. Na desce rozdzielczej pali się kontrolka "Check engine" - ten żółty zaworek a po podłączeniu pod komputer pojawiają się te 3 błędy: 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa / zwarcie z masą 012545 - Silnik klapy w kolektorze ssącym (V157) P3101 - 000 - przerwa...
Robiłem swojego czasu mase felicji, i bardzo często nierówno pracują jak wydmucha uszczelke pod kolektorem ssącym (są dwie). Objaw taki jak opisujesz. Zapobiegawczo mozna je wymienić koszt niewielki i godzinka roboty.
Czy dużym problemem jest zamiana silnika 1.2 6v na 1.2 12v w Skodzie fabii, chodzi mi o elektronikę (czy konieczna jest zmiana wiązki przewodów i komputera) oraz kolektor ssący i cewki. To mój pierwszy post na tym forum, jeżeli nie ten dział to przepraszam. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Ja bym powiedział że pod kolektorem ssącym. Przy skrzyni biegów.
MIAŁEM 2 RAZY PODOBNY PROBLEM. SAMOCHÓD DODATKOWO NIE MIAŁ TYCH OBROTÓW STABILNYCH ( POJAWIAŁO SIĘ OD CZASU DO CZASU tzw. "FALOWANIE " OBROTÓW). PRZYCZYNA BYŁA PROZAICZNA - WALNĘŁA USZCZELKA MIĘDZY KOLEKTOREM SSĄCYM A BLOKIEM SILNIKA. RADZĘ CI TO SPRAWDZIĆ . SĄ TAM DWIE OSOBNE - KAŻDA NA DWA CYLINDRY.
sprawdz dokładnie układ dolotowy od turbiny do kolektora ssącego. masz tam przewody gumowe które łącząturbine intervculer i ssący często pękają.najlepiej zrobić ogledziny na kanale bo rury od turbiny zaczynają się z tyłu i idą pod spodem silnika
(at)gimak A podałeś przykład silnika, który słąbo sie nadaje do LPG. Zawsze wybierałem silniki z hydrauliką zaworów. Największe koszty jakie miałem to raz reduktor za 220 zł i ze 3 kp.l tanich wtryskiwaczy np magic jet czy stag, za 200 zł /4 szt , które wytrzymywały 50-60kkm. Jedyny problem jaki miałem do przez miesiąc nie mogłem dojść , dlaczego po...
Który rok tej Octavi? CO za duże. HC 238 może świadczyć o braku katalizator. Oczywiście pod warunkiem że silnik pracuje równo nie wypadają zapłony a silnik nie bierze oleju. Proszę sprawdzić dlaczego jest przekroczone CO. Świadczy To bogatej mieszance. Mam nadzieję że samochód samochód pracował w CL czyli pętli zamkniętej. Bo jeżeli jest tam sonda szerokopasmowa...
Tak. Wymienione zostały uszczelki kolektora ssącego (sparciałe). Pozdrawiam D.
Witam. Mam Skodę 1,3 MPi 1997 rok. Ostatnimi czasy mam problem z moja Felicja faluje na wolnych obrotach i często się dusi i gaśnie. Na samym początku wyczyściłem przepustnicę, pojechałem do serwisu aby zrobić adaptacje przepustnicy nic to nie dało. Następnie wymieniłem kolejno rozrząd, czujniki temperatury, świece, uszczelki na kolektorze ssącym i...
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego i jest ok.
Zmienia to, że nie nie ma gazu na odcinku butla-kolektor ssący i nie pali dwóch paliw naraz przy odpalaniu co przypuszczam, że teraz się dzieje. Wyłączenie przyciskiem niewiele daje bo gaz i tak pozostaje w układzie.
Przystaję przy tej wypowiedzi. Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak...
Zawór zwrotny się "skleja". Potem trzeba poszukać nieszczelności /zmierzyć podciśnienie Objawem nieszczelności są podniesione wolne obroty,jak ich nie ma to nieszczelności też nie ma. Jeśli wolne obroty są w normie to pomiary ciśnienia w kolektorze ssącym niczego nie dadzą,bo to oznacza że ciśnienie jest w normie. Drbne nieszczelności nie wpływają na...
Napisz jakie były objawy tej awarii. Czy stało się to nagle, czy narastało powoli. Jeżeli to drugie to zalecał bym odkręcić kolektor ssący i sprawdzić czystość kanałów dolotowych. Wiem z praktyki, że czasem jest tam tyle (miodu), że ciężko wsadzić tam palec. Pozdrawiam
Mam takie pytanie. Przy kolektorze ssącym jest jakiś czujnik od powietrza - podciśnienie? przepływomierz? ma to symbol 037 906 283C, np :https://rrr.lt/en/used-part/dvr21895-03... . Z jednej strony ma to nałożoną plastikową rurkę, która prowadzi do niczego z drugiej gumowy wężyk, który albo się urwał, albo...
odnośnie problemu jaki mnie trapi to raczej po ostatnich oględzinach podejrzewam ze kol.jokerdek wskazał mi prawidłowy kierunek "....skontroluj szczelność układu ssacego, ... po nowym roku umówiony jestem z kolesiem który ma garaż z kanałem i zdejmę kolektory( ssący i wydechowy ) i wymienię uszczelkę wtedy się odezwę co i jak , na razie dzięki za wszelkie...
Witam Mam Skode Octavie 99r 1.6 AKL benzyna. Od pewnego czasu zmagam się z problemem , braku mocy szarpania nie równej pracy ,niekiedy nawet bardzo powolnej reakcji na pedał gazu . Komputer pokazał : Czujnik prędkości obrotowej silnika-G28 brak sygnału(interesujące dla czego w ogóle nie łapie sygnału) Po odpięciu wtyczki samochód tam samo pracuje ....
Z boku kolektora ssącego, patrz za bagnetem do sprawdzania poziomu oleju
Tamat rozwiazal sie przez przypadek sam, trzech mechaników nie znalazło przyczyny... sterowniki, zawory, przepusty, gaznik, turbo itp dziesiątki tematów sprawdzonych i nic. A od jakiegoś czasu zaczął brać więcej płynu i okazało się że to nie głowica a kolektor ssący z chłodniczką która wewnątrz się rozszczelniła. Po jej wymianie Płynu nie pobiera a...
Do FFL tak czy siak idzie gaz. Jaki był by sens, że nie szedł? Tam ma właśnie nie uciekać. Sprawdź to z wodą. Poniżej zdjęcie połączenia przewodu od podciśnienia z kolektorem ssącym. Rozumiem, że stąd muszę go wypiąć i włożyć do wody. http://obrazki.elektroda.pl/5241516300_1...
Sprawdź dolot pod katem szczelności. Jeśli nic nie było ruszane i jest fabryczne to często nieszczelność jest na styku kolektor ssący/ głowica- te pojedyncze uszczelki sa do bani. Lepiej zastosować cala uszczelkę w Favority (ona jest pod oba kolektory). Sprawdź szczelność psikając jakimś plakiem/ zmywaczem do hamulców w okolice : pod przepustnica, gniazda...
papiery mam, ale gazownik jest zarobiony i nie ma czasu, może później... jak pokończy inne auta. Ja tą rozpiske znam na pamięć, nic niech nie kombinuje, tylko powiedz mu że konsultowałeś to z autoryzowanym serwisem staga i ma podłączyć czerwonoczarny kabel do plusa po stacyjce (o ile mnie pamięć nie myli to jest to czarno niebieski, lub czarno fioletowy...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Nie sądzę że klapa domykania w kolektorze ssącym (tak to się nazywa)od turbiny się uszkodziła. One po prostu czasem się psują i pala przy tym bezpiecznik. Olej w silnikach turbodoładowanych zawsze jest w granicach rozsadko w układzie dolotowym.
To nie jest raczej EGR ani klapa gasząca. Ściągnąłem wąż pomiędzy kolektorem ssącym a intercoolerem, (z lewej strony) i jest tam pełno spalin. Tak samo jak w przypadku korka oleju. Wiadomo że to bez filtra powietrza i doładowania ale silnik odpalił. Co to może być? Odpiąłem "odmę'? z pokrywy silnika i dolotu (na wejście do turbiny) i leci bardzo dużo...
idąc Twoim tokiem myślenia To nie jest żaden tok myślenia, tylko rzetelna wiedza na temat zagadnienia, uniwersalna dla wszystkich systemów ze sterowaniem opartym na określaniu obciążenia silnika na MAP-sensorze. Przy wyłączonym silniku czujnik ma pokazywać ciśnienie atmosferyczne, na biegu jałowym zaś 340-350mBar. Jeśli jest inaczej, wskazania potwierdza...
tu masz N239 : http://obrazki.elektroda.net/62_12534655... ale on nie powoduje gaszenia silnika, znajduje się przy kolektorze ssącym i steruje klap gaszącą, sprawdź w jakiej pozycji jest klapa gasząca : http://obrazki.elektroda.net/81_12534658... Dodano po 3 tu masz ten N239 i klapę gaszącą : http://obrazki.elektroda.net/67_12534660...
Szwagros bzdurna to jest twoja wypowiedz. Jeśli jest uszkodzona membrana w reduktorze to przez podciśnieniem dostanie się gaz do kolektora ssącego .
Prawdopodobnie masz nieszczelny zaworek w parowniku (od zasyfiałego gazu) i przez kilka godzin czy przez noc w kolektorze ssącym nagromadzi się dość dużo gazu a jak zapalasz na benzynie to jest tak bogata mieszanka że staje się niepalna. Rada - odwiedzić solidnego gazownika w celu naprawy parownika. Nie neguję że może być inna przyczyna ale ta opisana...
Moja propozycja to zaworek przy kolektorze ssącym sterowany cięgnem przepustnicy i zawór bezpieczeństwa (ciśnieniowy) żeby rurki nie rozerwalo połączony z prostym skraplaczem i powrotem do zbiornika. Silnik powinien reagować szybciej na dopływ pary a przy wolnych obrotach będzie pracować bez pary. Można też zastosować elektrozawory i prosty układzik...
Witam Mam problem z gaźnikiem od skody favorit. Gaźnik to Jikov a problem jest konkretnie z układem wzbogacającym mieszankę przy pełnym obciążeniu (ten który otwiera drugą przepustnicę przy podciśnieniu w kolektorze ssącym). Problem polega na tym że układ lubi się zaciąć tzn kiedy dodam gazu i przekrocze około 4 tyś obrotów zalącza sie w/w układ i nie...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
12547, co w tłumaczeniu znaczy "silnik klapy kolektora ssącego" P3103 -też wskazuje na silnik klapy kolektora ssącego Warto sprawdzić tak piszą na forach.
Przeczytałem wszystkie posty i myślę że są bardziej lub mniej trafne. Tak jak napisał kolega /gerg/ pominąłbym kwestie zasilania ponieważ samochód posiada dwa niezależne obwody zasilania i rzadko się zdarza by padły obydwa jednocześnie. Krzywki na wałku rozrządy to też trafna sugestia. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to nie jest to az tak oczywiste...
Kwestia jakości nowych części, zużycia silnika, charakteru stuku. W tych kosiarkach łańcuszek delikatnie słychać i to normalne, taki urok silników z łańcuchem, kwestia jak bardzo jest to słyszalne, czy z kabiny, czy trzeba maskę podnieść i ucho przykładać. Dodano po 3 Dodatkowo podczas pracy silnika jak odkręcę korek olejowy silnik zaczyna się dławić...
Jakby padła listwa zaplonowa to samochód na gazie by strzelał w kolektor ssący a jeżeli nie ma tego efektu to znaczy ż jest w porządku.Radził bym Ci w pierwszej kolejności sprawdzić sondę lambda przy silniku pracującym na benzynie /prawdopodobnie mieszanka za bogata.Poza tym zobacz jak wyglądają świece zapłonowe.
Tak coś koło tego, dzisiaj zrobię wydruk, i napisze. Wartość na rozgrzanym silniku do 80 stopni: http://obrazki.elektroda.net/67_12724365... Czy wie ktoś jaka wartość podciśnienia ma być w tej skodzie? Po podpięciu vakuoemtra pod kolektor ssący, mam wartość ok 0.5 mbar na biegu jałowym, tylko że trzęsie troszkę wskazówką. Na obroty wchodzi bez problemu....
kolego a pali ci na wszystkie cylindry?? najprostszy sposob zeby to sprawdzić to odpinanie każdej kostki wtrysku i obserwowania zachowania silnika ( oczywiście w odpalonym samochodzie). Jeżeli zacznie telepać to znaczy że jest ok i wpinasz z powrotem i przechodzisz do następnego. Ja miałem uszkodzoną uszczelkę pod kolektorem ssącym i łąpała mi lewe...
No dokładnie- chodzi jednak o to, że na biegu jałowym podciśnienie w strefie podłączenia wężyka biegnącego do aparatu powinno być prawie zerowe. Natomiast w kolektorze ssącym jest wtedy największe.Regulując wstępny kąt wyprzedzenia na biegu jałowym nie powinno więc być różnicy czy wężyk jest założony czy zdjęty. Jeżeli po założeniu wężyka wzrasta kąt...
Witam, podczas jazdy na autostradzie silnik nagle zgasł , stało się to podczas hamowania silnikiem i nie dał się już uruchomić. Po zasznurowaniu do garażu , spróbowałem jeszcze raz zakręcić , i auto na 5s odpaliło z przeraźliwym piskiem i zgasło.Gdy zdemontowałem dolot tuż przed kolektorem ssącym auto zapaliło i pracowało normalnie tylko ten przeraźliwy...
Witam Autko jak w temacie,błędy jakie wywala to niewłaściwy sygnał (za niski) czujników polożenia przepustnicy oraz brak przeprowadzonej adaptacji. Adaptacji nie mogę wykonać bo przerywa ją w połowie, przepustnica podmieniona na 100% sprawną, czujnik w kolektorze ssącym nowy Siemens. W parametrach widzi że pedał gazu pracuje bo widzi jego położenie,...
Auto jak w temacie. Nie wkręca się na obroty, zalane swiece, zalany katalizator. Auto trafiło do nas po wizycie u dwoch mechanikow, gdzie wymieniono rozrząd, zawór egr czujnik położenia wału (hella nie OEM), wszystkie cewki , prawdopodobnie sondę przed katalizatorem. Błąd na komputerze 16725/P0341/000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible...
Witam wszystkich, mam następujący problem z moją Felką: Gdy silnik jest ciepły rozrusznik nie chce się w ogóle kręcić. Po przekręceniu kluczyka siada napięcie, światła gasną (jeśli są zapalone) i wyraźnie widać że prąd do rozrusznika leci ale elektromagnes nie potrafi załapać. Wymieniłem elektromagnes. Dalej to samo.(tłoczek, blaszka i sprężynki zostały...
To sprawdź. W tych silnikach od tego zaczynam. Zapłon potrafi wypadac gdy jest już w okolicach 10 bar. Jeżeli jest masz cały czas ubogo to sprawdź jeszcze szczelność kolektora ssącego, w szczególności na tym cylindrze.
Witajcie. Pacjent jak tytule. 220.000km przebiegu. Objawy są takie że wali błędami bogatej mieszanki. Trzęsie całym silnikiem i nadwoziem na biegu jałowym jak się rozgrzeje. Obroty falują szybko i w zakresie biegu jałowego. Po lekkim dodaniu gazu nadal trzęsie, dopiero powyżej 1200 obr drgania zasikają. Puki jest zimny i trzyma wyższe obroty jest ok....
witaj! obejrzałem twoje zdjęcia i muszę stwierdzić że ten typ kolektora wymaga sekwencji . podobny układ srumienia mieszanki w kolektorze ssącym jest jak w skodzie felicji 1.3 tam tęż dawały mi w skórę wybuchy a związane to było z dużą komorą komesacyjną czyli zbiorczą ,,rurą" z której doprowadzona jest mieszanka do każdego cylindra. pamiętaj że uboga...
To jest parownik reduktor podciśnieniowy BRC ten przewód musi być podłączony do kolektora ssącego .Mam taki sam w Favoritce więc napewno się nadaje .
Witam Jako iż jestem posiadaczem samochodu Skoda Felicia 1.3 LXi MPI z 1995r. spotkał mnie jak i innych użytkowników tego pojazdu problem ze zbyt duży spalaniem sięgającym ponad 10l. Teraz jako że znalazłem kilka rozwiązań jakie na pewno były przyczyną zbyt dużego spalanie postanowiłem informacje te zamieścić na niniejszym forum jako pomoc dla posiadaczy...
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
Witam, Mam problem z moją skodą octavią z 1999r. - silnik 1.6 8v AEE - 75KM. Wszystko zaczęło się od nierównej pracy silnika, a objaw był jakby na jeden cylinder nie działał. Wymieniłem przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy, palec i samochód zaczął pracować trochę równiej. Sprawdziłem błędy na komputerze diagnostycznym i wyszło, że jest za małe...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
w silnikach benzynowych, jeśli komputer ECU zajmuje się zarówno dawkowaniem paliwa i generowaniem iskry w cylindrach, nie mówi się, że samochód ma układ zapłonowy i układ wtryskowy (przez analogię do silników gaźnikowych, gdzie był odrębny układ zapłonowy i odrębny układ dawkowania paliwa), tylko przyjmuje się, że układ wtryskowy zajmuje się wszystkim....
tomekg55 napisał: golfa III Otóż to. Gdzieś czytałem artykuł o awaryjności aut wykonany przez firmę ubezpieczeniową gdzie było zawarte, że najbardziej awaryjne w kolejności są Audi, Vw, Skoda, Seat czyli grupa vag, Opel, Mercedes, BMW a najmniej Honda, Toyota, Hyundai. kellygrzyb3 napisał: Miał dużo małych usterek ponieważ był praktycznie nie jeżdżony...
człowieku właśnie mnie uświadomiłeś że w twej głowie faktycznie nie ma nic prócz gołych danych zebranych z różnych forów i artykułów. Spróbujmy przeanalizować ten konkretny przypadek do końca opierając się o twe gołe dane: - wtryski wylotem w dół - oczywiście do zrobienia z tym że albo trzeba będzie je przykręcić do obudowy filtra powietrza albo przykręcić...
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Witam serdecznie. Octavia 1u 1.6 sr kuleje na gazie i szarpie przy stałej prędkości na Lpg. 1. Pewnego dnia z dużą wilgotnością zaczęła się "przygoda" z wypadaniem zapłonów. Nie palił na wszystkie cylindry do póki się nie zagrzał. Więc wymian świec, przewodów NGK i cewki TESLA. Kasowanie błędów i chwilę było lepiej do ponownych wilgotnych dni z tą różnicą...
Witam wszystkich , jeśli zamieściłem post w nieodpowiedniej rubryce proszę o przeniesienie. Trafiła do mnie Skoda Fabia 1,2 htp silnik BME , trzycylindrowiec 12 zaworów. Otóż koleżanka zabrała auto z jakiegoś warsztatu , ponieważ nie mogła z mechanikami dojść do porozumienia . Ale po kolei - przyjechała z Torunia do Warszawy postawiła auto na parkingu...
To że brakuje bezpiecznika, nie oznacza że gaz nie dostaje się razem z paliwem do cylindra albo jest gdzieś na tym cylindrze nieszczelność, lub jeśli ma, to urwana klapa kolektora ssącego, lecz z tego co wiem w tym silniku nie występuje.
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Napiszę tak kolego, albo chronisz swój silnik albo środowisko, które na tej nieszczęsnej odmie i tak nie zrobi żadnych bonusów, jeśli jesteś mechanikiem to w pierwszej kolejności powinieneś dbać o silnik klienta, jeśli chcesz ratować środowisko to wycofaj silniki spalinowe i ucz się działania ogniw paliwowych wodorowych lub elektrycznych - może za...
Właśnie tak, dobrze by były zaprowadzić samochód do mechanika i odebrać sprawny i zapłacić za wymienione części i robociznę. Jednak tak dobrze nie ma. Sam mam takie problemy, po godzinach pracy zajmuję się elektroniką (naprawy RTV) oraz dwa samochody do napraw i na samą myśl o odstawieniu samochody do warsztatu dostaję gęsiej skórki, co wymyślą i co...
1. Najlepiej odczyt błędów na początek. 2. Sprawdź czy nie dostaję się lewe powietrze do kolektora ssącego . 3. Sprawdź w jakim stanie jest przepustnica może jest brudna i się zawiesza .
Witam. Zrób test - tak jak pisałem z tym wężykiem. Rozjaśni to kwestię uszkodzonego parownika - jak piszesz po wymianie butli - obstawiam że to zbieg okoliczności. Wtedy już parownik się kończył. Do przedmówcy - to wygląda jak zalewanie gazem z tego co zostało w parowniku. Po skończonej jeździe - właśnie tym cienkim wężykiem z podciśnienia kolektora...
Kalmoty z fiata Uno, Zrobiłem to a'la Bosch Monojetronic. Był pewien problem, bo w tym systemie zasada pracy opiera sie na tym, że znana jest pojemnośc kolektora ssącego i na tej podstawie skonstruowana jest mapa, więc trzeba było dokonac pewnej korekcji w elektronike. Polecam ci raczej jakiś system bazujący na czujniku podciśnienia.
kolektor ssący skoda octavia kolektor ssący mercedes kolektor ssący
walkie talkie zabawka podświetlenie licznik skoda dioda selenowa
MAN TGX ZF AS-Tronic TipMatic switches from automatic to manual when selecting single gears – DTC 03155-00 range selector fault Honda ZR-V – światła mijania a ruch lewostronny, tryb Travel mode, naklejki, wymiana reflektorów