Hej kolego, spokojnie bez paniki, jesteś to w stanie sam zrobić tylko mi napisz jakie masz oznaczenie silnika np. BKD lub inne, kod silnika znajdziesz na nalepce w książce serwisowej albo na osłonie rozrządu lub wklej tutaj foto silnika a napiszemy jak się za to zabrać. Sam sobie będziesz w stanie wyczyścić i nic nie będziesz musiał płacić - jedyny...
Przewód podciśnienia przy przepustnicy do kolektora cały?
Problemem w tym silniku jest kolektor dolotowy...musi być absolutnie szczelny inaczej silnik nie będzie poprawnie pracował...proponuje wymienić wszystkie osiem uszczelek kolektora-na pewno nie zaszkodzi a zapewne pomoże
Raczej powinna być tam 4 generacja LPG. Kichnie i będziesz szukał nowego kolektora.
Witam Zamierzam kupić Seata Toledo jedynkę z 1999 roku 1600cm i zamontować tam gaz, czy ktoś może wie jaki jest tam kolektor ssący
sprawdż uszczelkę pod zespołem przepustnicy i kolektorem ssącym.
mam pytanie do szanownego Grona. jaką zamontowac instalacje LPG do seata toledo 12.1991r 2.0 8v metalowy kolektor ssący, mechaniczny przepływomierz Boscha? proszę o uwagi porady doswiadczenia
Pewnie ktoś kradnie. Powiedz, jak chcesz cokolwiek naprawić, skoro nie wykazujesz żadnej chęci żeby samemu cokolwiek doczytać, czy się nauczyć? Jeśli regulator będzie dziurawy, to paliwo przewodem kompensacji będzie się lać do kolektora ssącego.
Nie wiem jak sondy pracują ale raz przed wymianą kolektora wyswietlil sie tez blad egr i sondy wlasnie. Po slasowanou i wymianie kolektora juz nie wrocił
sprawdz gumowy lacznik miedzy kolektorem ssacym a przepustnica
Witam, posiada może ktoś schemat jak odkręcić kolektor wydechowy w v5 agz toledo 2 ? Lub może ktoś to robił i by podpowiedział czy trzeba ściągać przy tym kolektor ssący pas przedni sanki itd. Z góry dzięki za pomoc
Witam. Mam seat toledo benzyna/gaz i mam problem przy obrotach 2,5/3 tys gdy wciskam gaz w ogóle nie ma mocy gdy przekroczy 3 tys obrotów jest ok. Może ktoś wie co może być nie tak słyszałem ze przyczyna może być siłownik kolektora ssącego
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Ale za przepustnica czy kolektor tez może być nieszczelny?
glapsson masz rację. Mój błąd. Po prostu nie sprecyzowałem wypowiedzi, które samochody mają "na środku" wysokości kolektora zawór EGR. Np. Golf 3, Toledo I, Passat B4 z silnikiem AHU mają całkiem inny kolektor od Sharana, Alhambry, A4, Passata B5. I właśnie w tych drugich (Sharan itd.) są problemy z zapchanym kolektorem. Zrobię fotkę kolektora, o który...
jak wykręcisz świece i bedzie czarna to napewno dostaje za dużą dawke paliwa i bedzie dużo palił a jal bedzie elegancko opalona brązowa lub biała to wszystko jest ok apropo tych komputerów które pokazują że wszystko jest ok otuż sonda lambda jeśli jest niesprawna i napięcie na niej np jest stałe nie zmienia sie w zależności od spalin i wynosi ok 05v...
W kolektorze wydechowym jest nadciśnienie to jak moze zasysać
Kolego polecam czyszczenie zaworka N75 sterującego podciśnieniem a razem z nim szczelności przewodów sterujących sztangą, aku podciśnienia i ałej reszty wężyków poza tym kontrola czystosci kolektora ssącego obowiązkowa
Albo piszesz o zaworze EVAP albo o zaworze klap kolektora.Tak czy tak oba idą do kolektora więc jak spadł wężyk to będzie lewiznę ciągło.
W szczelinę tej "blaszki" montujesz osłonę termiczną kolektora.
Źle ustawiony rozrząd, szmata w wydechu lub w kolektorze ssącym i wiele wiele innych przyczyn :)
Ściągnij elastyczny przewód z korpusu przepustnicy ,otwórz przepustnice , jeśli jest wewnątrz czarny tłusty osad to należy ją wyczyścić i zaadoptować.Jedną z przyczyn falowania obrotów są nieszczelne klapy sterujące zmienną długością kolektora ssącego.
Witam, pękł mi taki trójkąt który był na rurze kolektora i łączył rurę tłumika. http://obrazki.elektroda.pl/1226039400_1... Mniej więcej tak to wygląda, to zdjęcie oczywiście tylko poglądowe. Ten trójkąt nie był na stałe przymocowany do tej rury, bo rura jest zwiększona na końcu. Pospawać się tego trójkąta już nie da, był już spawany...
Czy silnik ma przełączany kolektor dolotowy. Pod koniec życia mojego Toledo padł siłownik podciśnieniowy. A objawy: - jak zimny ok - jak ciepły musiałem jeździć jak emeryt na wakacjach Gdy mocniej dodawałem gazu, sterownik otwierał elektrozawór do słownika i podawał dawkę paliwa dla kolektora przełączonego. Uszkodzony siłownik nie przełączał, ilość...
Widzę że się panowie bardzo znacie :-( Jak dymi na biało to przestaw zapłon, może być też że dostała się woda do kolektora ale na 99% zapłon się przestawił.
Witam wszystkich ! Wracam do tematu ,poniewaz zlokalizowałem usterkę i byc moze komus ta informacja sie przyda.Przyczyną moich problemów był lużny przewód który idzie z kolektora ssącego do serwa wspomagania hamólców.Zacisnąłem opaskę przy kolektorze ssącym i jest wszystko ok:)
Sprawdż bardzo dokładnie szczelność intercoolera i przewodów ciśnieniowych na drodze turbosprężarka->intercooler->kolektor ssący. A zawór recyrkulacji sprawny? Grześ
Witam. Objawy: W momencie zapięcia turbo za samochodem gęsta chmura czarnego dymu. Gdy turbo nie zapnie (rzadko się zdarza, po ponownym odpaleniu działa) nie dymi nic. Wszystko wskazywało na turbo. Turbina po pelnej regeneracji łącznie z geometria a dalej dymi. Korekty wtryskow bez rewelacji ale tragedii nie ma, ewentualne czyszczenie. Pytanie : gdzie...
tam niema przepływki sprawdz halla w aparacie ,palec,kopulke,lacznik kolektora z zespolem wtrysku-taki gumowy oraz wszystkie masy
Sprawdź rozrząd oraz czy nie ciągnie fałszywego powietrza np przez gumowy łącznik od przewodu do serwa,gumową podstawę pod monowtrysk.Podłącz wakuometr i mierz podciśnienie w kolektorze ssącym.Można odpalić silnik z odłączonym wydechem.
Domyślam się że to 1.8 RP Mono-Jetronic. Czerwony "czujnik" to przełącznik termiczny od podgrzewania kolektora ssącego. Z żadną kontrolką nie ma nic wspólnego.
Nie wiem jaki tam jest kolektor ssący metal czy plastik czy może pół na pół bo nieraz też tak jest ale u mnie w vectra B było podobnie okazało sie ze kolektor ssacy ma dosłownie "Dziure " i było praktycznie to samo co u cb
Witam 24 to chyba słabo. Kolega jednak zerknie na wałek i kolektor dolotowy. Wytarty wałek ,to brak pełnego otwarcia zaworów co wiąże się ze mniejszym napełnieniem cylindra i nie ma co sprężać + zabity kolektor dolotowy i problem gotowy.
widzę, że dużo wiesz o tych seatach Nie koniecznie, może o VW trochę więcej a silniki te same. Tylko że taki Toledo do 96r. to tak jak w VW do 91r, trochę w tyle zostały. dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2? W tym nie widziałem żeby miały 3, stare 1.8 na Mono-Jetronic miały trzeci termowłącznik do podgrzewania kolektora...
A jak wymienię ten przewód, to nie musze sie martwić że olej będzie się dostawał do przepustnicy? Znajdź mi choć jedno auto które ma czystą bez oleju przepustnice jak i suchy kolektor dolotowy... Nie tyczy się gaźnikowców i mono-wtrysków. A jak myślisz dlaczego podłączyli odmę z kolektorem ssącym?? nie dali jej "wolnej"
Mówisz o starym typie silnika 1.6 a 1.8 zwróć uwagę na głowice jaki przychodzi kolektor ssący o ile twój jest taki sam będzie ok.
Co do pasowania silnika z osobówki to sam zmieniałem w swoim t4 1.9D i teraz mam w nim silnik z seata toledo, oczywiście cały osprzęt łapy kolektory itp itd muszą być zmienione z t4, dodam że samochód jeździ normalnie. Mam również 2,4D i polecam 1.9. co do spalania. Jestem kurierem i przy jeżdzie pół na pół mniej więcej miasto traca 1.9 pali 7l a 2.4...
no dojścia wcale nie ma trzeba pewnie kolektor zdemontować jutro podłącze zegar i zobaczę to ciśnienie ale podejrzewam ze będzie
Samochód: 1999r 1.6 AKL. Problem : Duże spalanie Dotychczasowa diagnoza: brak grzania sondy lambda- badałem rezystancje na sondzie wykazuje przerwę. diagnostyka wykazała błąd 0219 -regulacja sondy lambda Moje pytanie , czy podwyższone spalanie to bezpośrednia przyczyna tego powyżej czy szukać jeszcze innych usterek. Dodam że przy przegazowaniu czuć...
Świeca przewód cewka wtryskiwacz głowica kolektor ssacy. Trzeba sprawdzac. Oczywiscie zakładamy ze samochod jezdzi na semej benzynie. .
kody:575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym. 765Czujnik położenia mchanizmu wyznacz.dawki G149. 1268 Nastawnik dawki-N146
A może siłownik przełączania długości kolektora dolotowego? Diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka.
Przecie to prosta konstrukcja. Jeśli nie wkładałeś łapek nigdzie oprócz sprzęgła to w czym problem posprawdzać wszystkie rurki dochodzące do kolektora, przepustnicy i rury ssącej? Podejrzewam że urwaliście wąż serwa.
Oprócz tego że to zupełnie inne silniki i łączy je obydwa tylko rodzaj paliwa.... Generalnie osprzęt powinien dać się przełożyć w całości - chodzi o kolektory, sprzęgło. Pozostaną rury chłodzenia inaczej prowadzone. Reszta powinna pasować z grubsza.
Dzięki za radę. Możliwe, ale może to tylko przewód podciśnienia z kolektora do serwa?? Jest tam jakis zaworek. Zdejmę przewód , zatkam krociec i zobacze wtedy.
Witam posiadam Toledo II z 99r 1.6sr benzyna gaz. Problem jest taki że gdy odpalę auto i przejadę z 500 m to auto traci moc tak jakby benzyny nie dostawało ale to tylko na 5-10 sekund. Jeżeli bym w tym momencie się zatrzymał to obroty strasznie falują... Może ktoś coś poradzi? Dodam że na kompie jest coś z sondą ale nie chce mi się wierzyć... Wymienione...
Panowie jak będziecie mieli taki problem kiedyś z odcinaniem zapłonu przy 5tys. obr. wystarczy w czasie jazdy kluczykami przekreńcić szybko wyłnczyć wlonczyć tak jak zgasić samochód i włączyć ale szybko. tak robiłem jak chciałem samochod wyprzedzić. a całkowite zlikwidowanie problemu to ustawić rożąd na wałku roządu równo z znakiem w skrzyni równo z...
Grzałka pod kolektorem ssącym uszkodzona,brak zasilania lub wyłącznik grzałki nie załącza przy zimnym silniku.Kabelek pod kolektorem czerwony,obok czyjnika temp.na króćcu wyłącznik też czerwony.Sprawdż.
Jestem tu nowy .proszę zwróćcie uwagę że podciśnienie wynosi 0. Z mego doświadczenia wiem że tak być nie powinno podczas pracy silnika. Dawno już nie montowałem KME ,Teraz montujemy ESGI .ale we wszystkich sekwencjach z jakimi miałem doczynienia, ten parametr wskazywał 20-40 lub 0.20 -0.40. Prosze sprawdź cienkie wężyki łączące reduktor - kolektor ssący-...
Wygląda na źle wymienioną uszczelkę pokrywy zaworów i olej ścieka po kolektorze wydechowym. Stąd ten zapach w kabinie. Co do mazi na korku to się ociepliło i powinno minąć.Jeżeli nie to test na co2 na początek.
Nie było iskry bo gdzieś był przerwany kabel masowy który powinien być w kostce podpiętej do czujnika halla. Podłączyłem osobno pod śrubkę i jest ok. Teraz chodzi tak jak by silnik nie pracował na jednym cylindrze(pierwszym). Poszperałem po forach i wyczytałem że może to być uszczelka pod kolektorem ssącym. Jutro składam i napisze czy to była wina uszczelki.
Dzieje się to chwilkę po odpaleniu jak silnik dostanie troszkę większej temperatury. W podparcie zaworów nie che mi się w tym przypadku wierzyć. Z tego względu że silnik przerywa przez kilka sekund, a po nich chodzi równiutko z 20 i po chwili znów zacznie nierówno pracować. Tak jakby w tym czasie iskra ginęła. Dziś nie miałem nawet chwilki zająć się...
Myślałem że piszesz o braku tych podkładek gumowych między listwą a kolektorem, chociaż też widać że proszą się o wymianę, ale nie jest to przyczyna tego że nie odpala.
Witam. Posiadam Seata Toledo II z 99r 1.6sr+gaz. Problem polega na tym iż gdy odpale auto na zimnym silniku strasznie trzesie i nierówno pracuje. Na ciepłym gdy odpalam chodzi elegancko. Ponadto gdy jade z mała prędkościa w okolicach 2tys/obr to szarpie autem. Byłem u mechanika i stwierdził że to uszczelka pod kolektorem. Koledzy może miał ktoś podobny...
A jaki motor? mono czy wielowtrysk? jaka moc? silniczek krokowy w silniku na etyline raczej być musi, Najprawdopodobniej potencjometr przepustnicy i silniczek krokowy w tym silniku stanowi jedność, znajduje sie przy przepustnicy od strony sciany grodziowej, wygląda podobnie lub to ten sam http://www.allegro.pl/item882821259_vw_g...
Jest to przekaźnik podgrzewania kolektora dolotowego, przynajmniej po numerach tak jest. Ale może ktoś wsadził go zamiast innego bo pasował. Z którego miejsca półki go wyjąłeś?
stawiał bym na czujnik zasysanego powietrza w kolektorze dolotowym ,znajdyje sie na interkulerze no, ale na odległość się nieda zdjagnozować podmień go na inny............. pozdro rox............
witaj. Trudno prognozowac, byc moze jest za male cisnienie paliwa, nie wiem, to jest chyba na jednopunktowym wtrysku... wiec moze wtryskiwacz lac i dlatego sie dusi, za duzo paliwa -> sprawdzic czujnik temperatury, sprawdzic przeplywomierz, ew. jesli jest MAP sensor.., poza tym silnik prosty nak g... wiec musi chodzic. Czasem moze brac gdzies powietrze...
Miałem kilka dni temu podobną sytuację w Vectra 1,9 CDTI 150 KM, Okazało się że brał lewe powietrze przez klapy wirowe na kolektorze dolotowym. Bez podpięcia pod komputer nikt z fusów nie będzie wróżył. Wydaj te 50 zł i dowiesz się co 'zjada' Ci moc w silniku.
Usterka łatwa do zdiagnozowania i usunięcia. Trzeba tylko sprawdzić czy nie wypiął się lub nie pękł, któryś z przewodów powietrza doładowanego idących od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego lub też czy nie ma nieszczelności na wężykach podciśnienia zgodnie z tym schematem : http://obrazki.elektroda.pl/7731599700_1...
Jeśli chodzi o iskre to iskra na tym cylindrze jest. Dodano po 4 A co myślicie o wydmuchniętej uszczelce pod kolektorem wydechowym? Dodano po 41 Albo podniętej kopułce...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam problem z wyjęciem głowicy w seacie toledo II 1.9 tdi 110 koni silnik ASV. czy możlwe jest wyjęcie głowy bez odkręcania kolektora ssącego? nie moge odkecic go bo poprzeedni mechanicy którzy to robili poobkręcali łby imbusowe i klucz tylko sie kręci w miejscu. Następne pytanie. Czy trezba odkręcić turbine...
Witam Wszystkich.Mam Seata Toledo 1,9Tdi (AFN) i ma następującą dolegliwość-silnik po odpaleniu tak jakby buczy lub można to określić ze lekko dudni.Wymieniałem teraz głowice na drugą kompletną i jak na tej tak i na tamtej jest tak samo.Słychać jest to tak jakby w kolektorze ssącym bo dudni tak jakby do filtra powietrza.Z popychaczy był olej wyciśnięty...
Kolego widzę , że za wszelką cenę nie bierzesz pod uwagę wprowadzenia mnie w błąd z tym mapsensorem. Oczywiście z tego co wywnioskowałem na podstawie innej fabii podciśnienie w kolektorze mam złe. Ale samo ciśnienie atmosferyczne pokazuje toledo jak i inna fabia takie samo jak moja. Także, mapsensor był i jest sprawny. Skoro nie mogę się doprosić o...
Zacznij od podpięcia pod komputer i odczytania błędów (jeśli są), bo przyczyn może być bardzo dużo: przepływomierz, czujnik ciśnienia w kolektorze, turbina, elektrozawór sterowania turbiną, uszkodzone węże (podnieś auto, ściągnij płytę pod silnikiem i sprawdź węże przy intercoolerze - często spadają) Pozdrawiam
Witam. W seacie toledo 2 1.6 16v bcb padł mi silnik i szukam nowego i znalazłem czy mogę wstawić akl zamasst bcb (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik posiada Seata Toledo II z silnikiem BCB (1.6 16V, 105 KM) i rozważa zamianę na silnik AKL (1.6 8V, 101 KM). - Silniki te różnią się m.in. liczbą zaworów, generacją sterownika...
Witam wszystkich. Wreszcie udało mi się pokonać te usterki. Wypoziomowałem reduktor, trochę zwiększyłem na registrze dopływ gazu (nie dławi się przy przyspieszaniu) i znalazłem nieszczelność na wężu od serwa hamulców do kolektora ssącego-obce powietrze (nie gaśnie przy hamowaniu). Wszystkim dziękuję za rady i pozdrawiam.:D
Problemem jest podłej jakości gaz, zbyt mała ilość propanu i przy zimnym parowniku drugi stopień zostaje napełniony ciekłą fazą która po zgaszeniu zagazowuje kolektor,wyjściem jest bardzo delikatne operowanie gazem do momentu zagrzania silnika,im mocniej na gaz tym bardziej zchładza parownik itd.
W pierwszej kolejności to sprawdź co to za element odpadł od elektrozaworu N239, który znajduje się z tyłu kolektora ssącego a steruje zamykaniem klapy gaszącej podczas gaszenia silnika - jeśli odpadł z niego króciec z wężykiem doprowadzający podciśnienie do tego elektrozaworu to będzie to skutkować ciągłym niedoładowaniem turbo. Następnie wykonaj logi...
z tym plakiem to nie jest tak hop siup w silnikach turbodoladowanych caly dolot, łącznie z turbiną, intercoolerem, filtrem powietrza stanowi calkiem dlugą drogę do cylindrow, musialby niezle krecic i caly czas psikac zeby cos zassalo ja bym zrobil inaczej, odkrecil bym rure przed kolektorem ssacym (za intercoolerem) i w nią lub w sam kolektor obficie...
Witam wszystkich! Nie wiem, ale chyba strzeliłem sobie gola.... Po spaleniu się wiązki elektrycznej (tylko w komorze silnika) w seacie toledo 1.6 benzyna wtrysk do każdego cylindra (silnik z narzucanym kolektorem dolotowym przez głowicę) o mocy 101kM - wymieniłem ją od identycznego modelu samochodu tylko dwa lata młodszego i trochę lepiej wyposażonego...
To jest kolektor ssący plastikowy ? Przepustnice czasami nie czyściłeś , odłanczałeś ? Może wystarczy adoptować przepustnice i po kłopocie , miałem podobny problem w VW Polo ale tam czyściłem przepustnice po adaptacji auto chodzi ja pszczółka.
Jezeli jezdzisz na krodkich odcinkach to w odmie i na korku wlewu oleju osadza się "emulsja" ktora nie nalezy się przejmowac A widziałeś ile silników wywaliło olej ?(szczególnie kiedy właściciel się "nie przejmował"), robiłem z "cienkim" który się zapalił bo olej wyrzygało na kolektor wydechowy. Głupie pytanie- gdybyś widział nie pisałbyś w ten sposób,...
Przy uszkodzonej instalacji WN (świece, przewody, cewka, kopułka, palec rozdzielacza itp) przy przełączaniu z benzyny na gaz może nastąpić detonacja i zapalenie się silnika. A przy jeździe na gazie kłopoty murowane. Napisz jakie masz uszkodzenia, czy czasem nie rozwaliło obudowy filtra powietrza lub kolektora (jak był plastikowy). Zapach mógł pochodzić...
Witam posiadam seat toledo 2 1.9 tdi odcina pod górkę przy 120 km/h na każdym biegu była rozruszana sztanga przez mechanika poprzez czyszczenie przez specjalny płyn który był wpuszczany przez kolektor i było ok przez około 2 tygodnie później to zaczeło powracać i gaszenie auta pomagało a teraz już nic prawie zawsze to samo 120 i tyle on twierdzi że...
Witam. Wyciągnąłem ECU, w środku suchy i czysty, wtyki czyste. Inny miernik też pokazuje 1,5V. Sonda jakiejś nie znanej mi firmy MaX Gear 59-0040 29/07/11. Po wyciągnięciu sterownika wykręciłem też sondę ale później wkręciłem z powrotem i po uruchomieniu przez minutę tak jakby sonda podjęła pracę. Napięcie oscylowało między 0.45V a 1V. Po minucie znów...
Sonda to jest ostatni element który należało by wymienić. Po pierwsze czy masz sam osobiście dostęp do oprogramowania diagnostycznego, żebyś mógł podejrzeć podstawowe parametry pracy sondy? Po drugie sprawdź jak kolega autominus powiedział czy wtyczka nie zaśniedziała bo to jest częsty przypadek. Następnie tak jak wcześniej powiedziałem sprawdź cały...
Przełożę cały wielozawór i będzie działać wskaźnik tak jak powinien. Sekwencja zdemontowana i czeka na montaż gdyż pojawił się kolejny problem. Przekładałem już instalacje ale nigdy sekwencji. Nie wiem co z dyszami wkręconymi w kolektor. Czy dysze mogę użyć te same (lub kupić na wzór takie same)? Chodzi oczywiście o średnice. dawca: Toledo 2.0 8V 85KW...
Tak wiec jedziemy: 0 - podpinasz pod plusa- wyzwolenie syrenki alarmowej (ciagniesz osobny przewod pod maske jak najdalej od kolektora wydechowego i tak by nie mozna dojsc od spodu reka do tuby; jesli tuba ma wlasne zasilanie to pociagnij sobie odrazu plusa stalego, kabel na wylacznik klapy. Mase wezniesz do tuby z kasty) 1 - masa alarmu najlepiej zamontuj...
W takim razie nie działa Ci klapa gasząca, że telepie silnikiem - albo nieszczelny wężyk podciśnieniowy idący do siłowniczka poruszającego dźwignią obrotu klapy gaszącej albo niesprawny elektrozawór N239, albo nieszczelna membrana siłowniczka lub złamana jego dźwigienka. Jeśli chodzi o tą klapę to chodzi dobrze EGR wyczyszczony, jak EGR nie jest zaślepiony...
Witam Przepustnica wyczyszczona , syfu było dużo. Kasowanie nastaw , programowanie po złożeniu (kilkakrotnie) i niespodzianka obroty koło 1200 - 1500 i błąd (sterowanie wolnych obr.) Od kolektora ssącego (plastik) do przed przepustnicą jest mały wężyk gumowy po chwilowym zatkaniu go silnik wracał do normalnych obrotów,to zapewne lewe powietrze zasysa,...
Witam Mam nastepujacy problem. Moj seat toledo z silnikiem 2e nie ma mocy. Obroty nie chca wejsc powyzej 3-4 tys. Dzieje sie to zarowna na gazie jak i benzynie. Rura miedzy przepustnica a kolektorem przy dodaniu gazu sciska sie ( tak jak by nie mogla zassac powietrza do silnika). Czasami przy dodaniu gazu sa wystrzaly w silniku i spadaja wszystkie gumy...
W lutym czyściłem turbo, wymieniłem gruszkę, wymieniłem N75, zaworek zwrotny od podciśnienia, oraz wszystkie węże od podciśnien. EGR zaslepiony i wyczyszczony kolektor tez. Auto chodziło lepiej niż gdy je kupilem. Filtr powietrza nowy. Co do EGR to u ojca tez zaślepiłen także to raczej nie jego wina. Potem padł przeplywomierz, aby się upewnić podmienilem...
Nie mam pojęcia gdzie znajdują się te kody a silniki wiem że w moim golfie był 1.8 90 km a ten drugi co włożyłem teraz to 1.6 z seata Toledo silnik 1.6 jedyną część jaką miał swoją to pasek rozrządu, pompa wody i kolektor dolotowy resztę osprzętu przekręciłem z 1.8 razem z mocowaniami skrzynia została z 1.8 całe sprzęgło odkręcałem od 1.8 i przekręciłem...
Witam. Mam problem, posiadam auto seat toledo silnik 1.6 16V BCB. Problem się zaczął kiedy dojeżdzając do skrzyżowania, zapaliły się kontrolki EPC i Check Engine, totalnie zaczeły falować obroty na biegu jałowym,spadły obroty podczas hamowania i zgasł silnik.Narobił mi stresa, nie mogłem odpalić, po 3 próbe załapał i jakoś odjechałem ze skrzyżowania....
I jeszcze jedna wada tego sterownika. Mimo że sprawny czujnik temperatury cieczy, to przy faktycznych 90 stopniach sterownik widzi ok 140. W tym przypadku poradziłem sobie zmianą opornika w strerowniku. Przestąń tam grzebać, bo błądzisz. Masz podłożony czujnik o innej charakterystyce, zamiast wymienić, to zacząłeś ryć sterownik. Sterownik który w nim...
Witam. Mam problem.auto po 2 miesięcznym postoju nie chce zapalić. Problem był z brakiem iskry. Usterka usunięta iskra się znalazła, ale dalej nie pali. Wtryskiwacz podczas rozruchu, podaje paliwo do kolektora. Podejrzewam coś od strony rozrządu bo auto jak na mój słuch zbyt lekko kręci. Pasek rozrządu cały. Może podpowiecie, jak najlepiej sprawdzić...
Witam, Od jakiegoś roku mam problem z Seatem Toledo II 2002r. 1.9TDI 90KM , mianowicie samochód przy około 110-120km/h nie ma mocy. Przeczytałem wiele tematów na ten temat, lecz nie uzyskał stosownej informacji. Na chwilę obecną sprawdziłem przewody od turbo, od czujnika ciśnienia(tylko to co było widoczne) i VAG-a: 17564 Czujnik podciśnienia MAP -...
A więc tak. Ja mam vaga 4,9 i nie jestem pewny czy dokladnie o tym pisaleś, ale pokazały mi się takie wrtości: Ciśnienie atmosferyczne 977 Ciśnienie w kolektorze 989 -1000 Ciśnienie doładowanie (zakladane) 265 Ciśnienie doładowania (aktualne) 989-1000. Według tego co napisaleś to ciśnienie doladowania jest dużo niższe więc wnioskuje, że czujnik jest...
zapalał z dużym oporem - jakby uszkodzony rozrusznik - zakręci i nic. Po mojemu zacinało klapę gaszącą. Efekt podobny, jak by przepuszczał bendiks. Kupa żużlu w kolektorze i korpusie klapy; tak się dzieje z dieslami uzytkowanymi tylko w mieście. Za kolejnym razem znowu coś huknęło, czarny dym z rury i już kaplica - samochód nie daje się uruchomić....
Sprawdz: - sonde lambda,jesli ja masz: najlepiej odlacz i zobacz jak sie silnik zachowuje, powinna byc po lewej stronie silnika w kolektorze wydechowym - wtryskiwacz i doplyw powietrza: zdejmij obudowe dolotu powietrza i zobacz czy pracuje wtryskiwacz, najlepiej wszystko wyczysc i umyj przy okazji A z tym pedałem gazu to wyglada jakby linka byla za...
Witam :) Jak w temacie, seat toledo I silnik 2.0 115KM z roku 96 gaz II generacji przerobiony na I generację. Mam ostatnio okropny problem z obrotami. Ogólnie na postoju samochód na benzynie ma dziwne obroty, nie jest to typowe falowanie uszkodzonego krokowca, tylko raz ma równe, raz sobie je podniesie i przytrzyma, czasami podnosi do 2, 3, 4, 5tys...
Jeśli kolego wykluczyłeś niemal wszystko, co w tym silniku może wydawać dźwięk-świst to sprawdź jeszcze, czy coś się nie odkręciło przypadkiem lub było naprawiane i nie zostało odpowiednio poskręcane. Może silnik"łapie" tzw. lewe powietrze np. spod kolektora ssącego, wtrysku, niedokręconej świecy itd. tj. w zależności od rodzaju silnika. W przeszłości...
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
Ten bezpiecznik jest od EGRu a on raczej nie ma nic wspólnego z tym ze nie odpala. Odepnij od niego wtyczkę - masz go pomiędzy akumulatorem a kolektorem wydechowym zaraz przy chłodnicy - wtyczka z pięcioma przewodami. Zobacz czy po odpięciu zginie zwarcie. Skro iskra jest to brakuje Ci tylko jeszcze sprawdzenia czy jest podawane paliwo więc pomiar ciśnienia...
Witam dzięki za podpowiedz Sonda jest na cztery przewody gdy odpiąłem wtyczkę to tester wyświetił podgrzewanie sondy lamda przerwa w obwodzie To raczej jest podgrzewana ale gdy silnik ośiągnie na wskażniku temperature wody powyżej 60 stopni to już nie wywala błędu regulacji sondy lambda jeszcze jest troche nie sczelny układ wydechowy znaczy się uszczelka...
W megance mam OMVL Dream XXI N, reduktor też OMVL, wtryskiwacze REG standard, instalacja ma obecnie nawinięte ponad 160 kkm i nadal spisuje się bardzo dobrze. wiem o tym ,że te wtryski które mam teraz są 5 ohm a u mnie gaziarze polecają spokojnie do tego auta omvl reg fasty 3ohm ,które podobno bdb się spisują ,tylko gość powiedział mi ,że musi przeprogramować...
witam kabelek znalazłem zwarłem do masy i nic dioda nie mruga,na domiar złego nie moge wykrecic sondy klucze sie obmykają.Pewnie bede musiał wyjąć kolektor. gdzie mam podłączyc diode. Dodano po 2 moze ktos wie gdzie tanio w Łodzi zrobic diagnostyke Dodano po 41 moze ktos wie gdzie tanio w Łodzi zrobic diagnostyke
A czy to jest możliwe, że po pęknięciu kolektora ssącego chodził by mi źle tylko na gazie?? a na benzynie bez zarzutów ?? Dodano po 4 To jest dziwna sprawa dzisiaj gdy odpaliłem silnik rano na benzynie i wyjechałem z domu to po 300 metrach przełączyłem na gaz i od razu zaczął fiksować i trząść się silnik i w ogóle nie nabierał prędkości i się nie rozpędzał,...
Witam. Mam Toledo 97r. i problem jak w temacie. Od jakiegoś czasu mruga mi kontrolka żarzenia świec. Znajomy podpiął go do vaga i zczytał takie błędy: 00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym - odstępstwo od reguły - usterka występująca sporadycznie 00553 - czujnik pomiaru masy powietrza G70 (przepływka) - przerwa/zwarcie z masą 01268 - nastawnik wielkości...
kolektor ssący toledo kolektor ssać toledo toledo odpowietrzyć
odyssey zelmer schemat nawiew ogrzewać ursus podnośnik regulacja podnosić
mikrokomputer cobra1 wkretarka parkside
Kod "cod sof 8,3" w Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD IV Fiat Ducato 1999 - Problem z kontrolką CODE po wymianie akumulatora