Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Osłona termiczna na kolektorze wydechowym?
ociz - dlaczego sugerujesz, że powinienem wymienić kolektor wydechowy?
W 99% pada sonda przed katalizatorem jak sam katalizator jest zapchany i jest za wysoka temp w kolektorze wydechowym.
A patrzyłeś już do tej uszczelki kolektora wydechowego?
Jak odłączysz akumulator nic nie powinno się stać .
Ja bym postawił na zwarcie przewodu zasilającego świecę żarową do masy, może gdzieś w okolicy kolektora wydechowego?
Czy wie ktoś jaką rolę pełni rurka wychodząca z osłony kolektora wydechowego, oznaczona na zdjęciu strzałką?
Nie słyszałem o takich metodach ;) Jedynie wymienia się ten element, dość trudno jest go wykręcić z kolektora wydechowego.
I pojeździłem z odpiętą wtyczką objawy te same. sigwa18 to mówisz o szczelności uszczelki kolektora wydechowego bo sonda jest w kolektorze to co zmienić uszczelkę kolektora?
No ma pare bolączek ten motor. Grzybek w kolektorze ssącym, turbo w kolektorze wydechowym, odma w pokrywie zaworów, uszczelka pod chłodniczką oleju ....
Może być też słabe ciśnienie paliwa, nieszczelność kolektora wydechowego, itp:idea:
Tak, masz trochę racji z tym wtłaczaniem oleju do silnika, ale to przez kolektor dolotowy tam się dostaje olej a w żadnym wypadku wydechowym. Olej w kolektorze wydechowym świadczyłby o znacznym zużyciu głowicy, a dokładniej uszczelniaczy zaworowych.
Napisz może coś więcej o silniku , wtedy coś zaczniemy radzić, ja bym nie zawężał poszukiwań do sondy, czy sterownika. Bardzo ważną sprawą jest szczelność kolektorów dolotowego i wydechowego i od tego proponuję zacząć. Powodzenia
Zawór steruje dopływem ciepłego lub zimnego powietrza, do pewnej temp. nie puszcza ciśnienia, silnik pobiera powietrze z otoczenia, poniżej tej temp. zasysa znad kolektora wydechowego. Brak w skrajnym wypadku powoduje oblodzenie zespołu wtryskowego, zwiększone zużycie paliwa.
Sprawa się rozwiązała i okazała się dosyć prosta w naprawie jednak kosztowna. Stopiona platyna+pęknięty kolektor wydechowy najwidoczniej od ciśnienia . Wymiana kata na nowy i po sprawie lata jak głupi dzięki wielkie za chęć pomocy. Sprawa rozwiązana, temat do zamknięcia . Pozdro. Dodano po 1 Wymiana uszkodzonego kolektora wydechowego na nowy.
Ale mechanik wymieniał tylko kolektor wydechowy, w środku nic raczej nie robił.
W piątek zabieram się za wyjecie i oczyszczenie kolektora ssącego, uszczelki zamówione w ASO czy ruszać tez kolektor wydechowy czy narazie dać sobie z nim spokój?
Wymieniałem czujnik (nie wiem czy to jest stukowy, ale przy kolektorze wydechowym). Może mi Pan powie który to jest?
Wydech nie ma dziurki na zlaczu elastycznym? Może uszczelka kolektora wydechowego i wydobywające się spaliny dają taki efekt.
To coś to dmuchawa systemy EGR, wtłacza do kolektora wydechowego powietrze celem dopalenia resztek paliwa na zimnym silniku. Ekologia...
uszczelkę pod kolektorem wydechowym obejrzyj możliwe ze jest przepalona i spalinki uciekają nie tworząc ciśnienia dla turbiny
witam mam astre f z 97 silnik x16szr i nie odpala .. iskra jest rozrząd sprawdzony a świece cały czas zalane co je wyczyscze to odpali na 2s i znowu zalane a z kolektora wydechowego az paliwo leci,, prosze o pomoc
W Bertonce były tylko X18XE1 (od marca do czerwca 2000r) i Z18XE (lipiec i dalej). Oprócz elektrycznej przepustnicy (przepływomierz mają oba), Z ma też katalizator zintegrowany z kolektorem wydechowym i - w związku z tym - widoczną pierwszą sondę lambda.
prawdopodbnie jest to wtyczka od elektrozaworu który otwiera zawór od pompy powietrza wtórnego (tego grzyba przy kolektorze wydechowym) a sam zawór jest przykręcony z boku na kolektorze ssącym (powinna być jeszcze taka przedłużka od zaworu do tej wtyczki)
EGR jest to zawór między kolektorem wydechowym i dolotowym. O zasadę działania zapytaj Google.
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Cześć, ze smrodem spalonego oleju miałem podobny problem, winna była nieoryginalna odma (kawałek węża) oraz nieoryginalny korek wlewu oleju. Wymiana na oryginały ukróciła wycieki oleju spod korka, który kapał na kolektor wydechowy i się smażył. Ale check engine się nie świecił :/
Ale która rura, bo tak naprawde ciężko odgadnąć. Chodzi o ten odcinek od kolektora wydechowego do katalizatora?
słuchaj no kolego doskonale cię rozumiem ale ty dalej swoje przy małych obrotach to ona za wiele nie zdziała bo nie ma ciśnienia w kolektorze wydechowym a poza tym widziałeś turbinę od sierodka wiesz na jakiej zasadzie działa co się dzieje kiedy są małe obroty a jak duże co wtedy się dzieje w turbinie co nią steruje o ustawia dolot spalin na wolnych...
witam ponownie ,jest nieżle asterka zapaliła z tym że muszę ją odpalać ze wciśniętym pedałem przyspieszenia ,jak myślicie co może być tego przyczyną i chyba ma przedmuch między kolektorem wydechowym a rurą nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na to czekam na jakieś wskazówki !!!!!
Zazwyczaj w pojęciu "cały wydech" nie mieści się katalizator. Wymieniamy od kata do końca. Jesteś pewien, że wymienili Ci od kolektora wydechowego, a nie od katalizatora? Błędy były czytane?
Pewne jest że nie będzie pasowało połączenie kolektora wydechowego z rurą wydechową od 1.8 do 1.4 i odwrotnie. Reszta zapewne może zostać :)
To było z 15 lat temu. Masę (4mm2) doprowadziłem pod śruby które były, ale szczególnie chyba komputer ją tracił bo jest zamontowany obok kolektora wydechowego, a blok aluminiowy i pewnie się utlenił. Sam silnik pewnie masę miał bo rozrusznik kręcił normalnie i ładowanie też było ok.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Wszystkie paramatry z logu do pliku co się robi. A może masz kolektor wydechowy przed sondą nieszczelny? Jest taka możliwość? Na benzynie po odpiętym akumulatorze ma działać poprawnie, sprawdź co się stanie na samej benzynie po resecie zasilania i po odpięciu sondy lambda.
Silnik z dis-em 75km Pewnie X16SZR. To masz już wcześniej napisane co sprawdzać. Dodano po 3 Jest on w kolektorze ssącym od strony rozrządu Czujnik temp. płynu w kolektorze ssącym??? A gdzie?W wydechowym?
Witam wszystkich,ja miałem również ten sam problem ale sam sobie z nim poradziłem, otóż należy wymontować i oczyścić ,przemyć benzyną ekstracyjną ZAWÓR RECYRKlNGU SPALIN EGR .Można go znaleźć na kolektorze wydechowym , ma kształt grzybka i jest do niego podłączony jeden wężyk,powodzenia
Owszem silnik niby staroć ale stan idealny :) i całkiem ładnie pasuje pod maską, do kompletu jest jeszcze kolektor wydechowy rurowy 4-2-1. reszta jest elegancko spasowana, poza ta elektryką :/
tak na gazie i na benzynie nie wiem ale jak odbierałem auto od mechanika wczoraj powiedział że mam pęknięty kolektor wydechowy ale jak nie przepuszcza to może byc Pozdrawiam
Rychuu napisał: "rozpędzając się to większej prędkości i pozwalając się toczyć samochodowi dźwięk znowu staje się cichszy." Nie ma się o co kłócić, bo nas zamkną :D Jak się właściciel odezwie to może będzie można coś więcej wywnioskować. Stuk stukowi nie równy i litery go nie wydają. Każdy może mieć trochę racji(np. pęknięty kolektor wydechowy też może...
zawor egr ma doprowadzenie spalin od kolektora wydechowego sprawdz czy nie ma go gdzies na metalowej rurce wychodzacej z kolektora z niego wychodzi rurka do zespolu przepustnicy.
Na liście rzeczy wymienionych widzę 2x komplet świec i cewkę zapłonową, a ani razu nie widzę przewodów zapłonowych (chyba że ich tam nie ma...). Poszukaj nieszczelności w kolektorze dolotowym i/lub wydechowym. *** Ok, już widzę - tam nie ma przewodów zapłonowych ;)
Próbę olejową robiłem i sprawdzałem szczelność zaworów wydechowych. Do sących niechciało mi się demontować kolektora. Po zalaniu olejem było ok 20/skala się skończyła i dlatego skłaniałem się na wytartą krzywkę zaworową (zbyt małe otwarcie zaworu)
Jak już się tego czepiać to najlepiej kupić nową uszczelkę pod kolektor wydechowy i tam zajrzeć, koszt niewielki tylko roboty trochę. Ale nie sądzę żeby to była przyczyna.
Sprawdziłeś wszystko, sprawdź i układ wydechowy, rozkręć wydech zaraz za kolektorem, jeśli kat zapchany od razu powinieneś zobaczyć efekt. Jaki przebieg auta?
A mam jeszcze jedno pytanie bo sprawdziłem to dokładniej i zauważyłem że spaliny z kolektora wydechowego uciekają "bokiem" prawdopodobnie przez uszczelkę pod kolektorem i teraz pytanie czy może to byĆ przyczyna tego ze Turbo nie ma ciśnienia i nie działa ??.
Sprawdź przewód ciśnieniowy przy sprężarcew osłonie termicznej... często przegrzewa się od kolektora wydechowego. Sprawdź również czujniki ciśnienia... wypnij kostki elektryczne i poszukaj na czujnikach.
witam potrzebuje opis z jaka sila dokrecic w Nm sruby panewek korbowodowych,mocowania panewek obejm walu,dokrecenie glowicy, pokrywy zaworow,obejmy walka rozrzadu,miski olejowej,kolektora ssacego i wydechowego w silniku opel astra 1.7 td isuzu poniewaz remontuje caly silnik i nie wiem z jaka sila dokrecac dane podzespoly i w ktorym kierunku powinny...
dziurkę wiercę w tym grzybku który się otwiera w termostacie, wtedy sam się odpowietrza nalewając płyn do zbiorniczka wydech odkręć PRZED katalizatorem, nie wiem gdzie go tam masz czy pod autem czy w kolektorze wydechowym, jak pod autem to możesz dwururkę od kolektora odkręcić, jak w kolektorze no to kolektor od głowicy, albo sondę lambda, z tym że...
Nie znam tego sterownika na tyle szczegółowo, by móc jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Niezbędna byłaby znajomość szczegółowych warunków zalogowania tego błędu przez sterownik (Freeze Frame) oraz znajomość algorytmu na podstawie którego sterownik go stwierdza. Błędy nie zawsze stwierdzane są "wprost" dlatego na podstawie samych błędów praktycznie...
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
Silnik będę ratował więc chce ściągnąć jeszcze raz głowice i iść do gościa i reklamować. Czy wystarczy sprawdzenie podciśnienia przy którym chce być ? Jakie powinno być? 0,8 czy 0,75? Na ssacych i wydechowych takie same wartości? Apropo opiłków to wszystko dokładnie wyczyszczone. Przyczyną była rozpadnieta świeca. Wymienię też przy okazji pierścienie...
Samochód wrócił z naprawy. Wymieniono: -pierścienie na tłokach -panewki na wale -rozrząd -pasek -pompa wody -uszczelka pokrywy zaworów -zimeringi na wałkach rozrządu -świece -uszczelka pod głowicą -filtr oleju i paliwa -śruby głowicy -uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy Oprócz tego były jeszcze jakieś rzeczy robione z planowaniem głowicy (chyba,...
Myślę iż lepiej będzie oddać auto do fachowca...bo potem coś sie zepsuje i będziesz mówił że nic nie zrobiłeś...tak będzie lepiej dla Ciebie i dla Opla...kolektor ssący jest po drugiej stronie kolektora wydechowego..tam gdzie masz ten "pojemnik" na 2 śruby zakręcany z wtryskiwaczem...
Nom ma rację. A zmienny sygnał z sondy na poziomie kilku Hz (w dodatku qasi prostokątny) bierze sie z : 1Pojemności pomiędzy przepustnicą a sondą lambda. Sondy są w różnych miejscach o jasne jest ze im dalej od kolektora wydechowego tym dłuższe czasy odpowiedzi 2. Sondy przeważnie mają wąskie pasmo pomiarowe i w związku z tym sterowniki paliwa (czy...
Tak jak mówilem.Kupilem świece NGK, kable wn boscha i dodatkowo wymieniłem uszczelki przy katalizatorze i uszczelka przy łączeniu tłumika z kolektorem wydechowym (zaraz za sądą). Ale ałto nie odpaliło.Więc wpadłem na pomysł i wymieniłem jeszcze apatat zapłonowy.Teraz miodzio pali i nie zamula.
Miałem coś takiego u znajomego. Medycy wymienili wszystko co można było. A nie zobaczyli że z pod termostatu płyn powolutku ucieka i ścieka na kolektor wydechowy. Rano po przejechaniu kilometra, płyn wyparowywał, ale zaciągał to silnik. Po dokręceniu 3 śrubek problem znikł. Wystarczy niewielka ilość płynu.
Więc dzieje się...:-) Zaczynam po kolei części i koszty. Wymiana trwa i podam szczegóły transplantacji: - silnik z Astry F 1998r. - 1000zł - wymiana sprzęła - 240zł nowe - oryginalna skrzynia biegów nie pasuje - 300zł używana do TC4EE1 - poduszka silnika - 50zł nowa - rura kolektorowa+uszczelka - 200zł nowa Do tego kompletny rozrząd, płyny, filtry...i...
Błąd P171 jest błędem widmo możliwości jego pojawiania się jest mnóstwo nieszczelność w dolocie, nieszczelność na kolektorze wydechowym uszkodzona któraś sonda niesprawny katalizator, przepływomierz itd itp bardzo niewdzięczny błąd ja dałem sobie z nim spokój aż padła mi cewka po wymianie cewki przejechałem już 4tyś i błąd nie powraca.
Wątpię żeby jakiś gumowy przewód miał coś wspólnego z wydechem. Poproś kogoś żeby zatkał wydech i sprawdź czy nie masz przypadkiem kolektora wydechowego uszkodzonego. Zdjęcie jest kiepskie i nie widać za bardzo co to jest. postaraj się o lepsze zdjęcie i wrzuć je na forum.
zamiast tak sie bawic w te strumienice i koncowe tlumiki to lepiej odloz troche kasy i zakup sobie sportowy uklad wydechowy dopasowany do samochodu wraz z kolektorem i dopiero zobaczysz roznice.. nie mowie ze jest ogromna ale te 5 koni i wiecej mozesz zyskac
Masz tam człowieku jak BYK napisane, że oryginalna skrzynia nie pasuje! "...Więc dzieje się... Zaczynam po kolei części i koszty. Wymiana trwa i podam szczegóły transplantacji: - silnik z Astry F 1998r. - 1000zł - wymiana sprzęła - 240zł nowe - oryginalna skrzynia biegów nie pasuje - 300zł używana do TC4EE1 - poduszka silnika - 50zł nowa - rura kolektorowa+uszczelka...
Gwoli scislosci jest tam egr tyle, ze jeszcze bez sterowania(starszy model). Zaleznie od temperaury i obrotow silnika przez male kanaliki w glowicy laczace te rurke na kolektorze wydechowym z kanalami dolotowymi wracaja niewielkie ilosci spalin do ponownego przepalu... Czyli RECYRKULACJA SPALIN ang.EXHAUST GAS RECIRCULATION w skrocie EGR... ;):) Pozdrawiam
Witam. Jestem troszeczke zdziwiony tym co ten mechanik powiedzial. Jesli auto nie lapalo temperatury to dlaczego glowica??? Termostat sie otworzyl i sie nie zamkna i dlatego nie lapie temperatury. Dymek mogl sie wytwarzac z powodu uszkodzonej uszczelki pod pokrywa klawiatury i olej sobie kapal na kolektor wydechowy i dlatego ten dymek. Napisz cos jeszcze...
Miałem podobny problem w vectrze 1,8 szukałem ze dwa dni zmieniałem cewki odkręcałem kolektor wydechowy itp. i nic . w końcu rzutem na taśmę wymieniłem świece (choć wyglądały jak nówki i do tego orginał) i sukces jak ręką odjął
Zmiana kolektora ssącego i całego dolotu, kolektora wydechowego i zaślepienie kanałów olejowych smarujących turbinę i gotowe. Efekt - auto się muli i nie chce jechć a koszty podobne do kupienia turbiny np po regeneracji
Zawor egr zalancza sie na wolnych obrotach po dodaniu gazu powinien sie zamknac ,jezeli bedzie zabrudzony moze sie przycinac i jezeli sie nie domknie silnik wtedy dusi sie wlasnymi spalinami. W celu sprawdzenia zaworu zaloz saslepke na kolektorze wydechowym jezeli po tym zabiegu bedzie ok to masz do sprawdzenia , zawor egr,elektrozaworek ster zaworem...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Witam, to nie jest takie proste. Myslę, że lepiej kupic "gotową" Astrę 1.7 D... No, ale to Twoja decyzja. Pytasz o niespodzianki. Trochę ich będzie. Widzę, że wiesz już o skrzyni biegów i półosiach. Rzeczywiście, skrzynia biegów od 1.4 benz do 1.7 D nie pasuje. W komorze silnika czekają cię przeróbki instalacji elektrycznej. Wymiana chłodnicy z wentylatorem...
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Witam. Mam problem z moją Astrą od pewnego czasu podczas uruchamiania silnika zapala się kontrolka "Check engine" (ciężko pali lub odpala i gaśnie) 80% uruchamiania silnika (check engine). Czasem uda odpalić się normalnie auto i nie ma problemu. Gdy kontrolka się świeci auto trochę szarpie, brakuje mu mocy i wkręca się max do kolo 4000 obr/min. Dodam,...
Panowie zacząłem te robotę i już wiem, że wydech dzwonił bo się katalizator obijał o taką blachę w podłodze auta (normalnie są ślady), bo tam wszystko się poluzowało na takim jakby gumowym zawieszeniu. Ja to sobie wszystko zrobie - prosta robota. Znalazłem też gdzie wydech cieknie. Proszę zerknijcie na zdjęcie. https://obrazki.elektroda.pl/4028559100_...
Witam.Ja jak robiłem swój silnik w astrze też 1,6 to kupiłem uszczelki pod miske olejową,pod głowice,pod kolektor ssący i wydechowy, śruby do głowicy i pierścienie na 4-ry cylindry to zapłaciłem 300 zł do tego jeszcze doszło nowe uszczelniacze na zawory planowanie głowicy i tarcza sprzęgła,łącznie wyniósł mnie ten remont około 700zł i nie liczę robocizny...
Sorry prozaiczne ale sprawdź czy na wydechu pomiędzy kolektorem wydechowym a rurą wydechową nie przepuszcza uszczelka u mnie po "wymianie czyli uszczelnieniu autko odzyskało moc miało przy padniętej uszczelce powyżej 2000obrotów na min miało kopa zaś wróciło do normy po wymianie uszczelki 1.7 obrotów i zrywa Opelek
Pierwszy krok do tuningu tego silnika. Ten kolektor i calowy wydech, ze sportowym katalizatorem, bez strumienicy. Do tego power-box zamiast dolotowego. Poradzę Ci jednak inaczej: - Kolektor dolotowy około 700 + filtr mokry 100 - kolektor wydechowy około 700 - Wydech z: rura + tłumikami... nie wiem, 1000? Do tego remont silnika, tłoki, wyważenie, zmniejszenia...
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Witam. zastanawiam się ostatnio nad pewnym zjawiskiem w mojej astrze. okazuje się ,że rozgrzany silnik słabiej ciągnie niż zimny. zastanawiałem się nad termostatem powietrza który puszcza ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego. Jak wiadomo powiniem być otwarty tylko podczas rozgrzewania silnika. Obawiam się, że u mnie jest otwarty cały czas i przez...
10 litrów LPG po mieście to spali Astra z silnikiem 1.6... spalanie gazu masz ok 25-30% większe niż benzyny. Jak bardzo chcesz szukać oszczędności to albo wypróbuj BLOSa albo wymień kolektor wydechowy na taki z miejscem na sondę, wstaw sondę i przerób instalację na II generację... ale raczej prędko Ci się to nie zwróci, jeśli w ogóle. Mikser masz dedykowany...
Spróbuj poluzować kolektor wydechowy i zobacz jak zachowa się silnik czy nadal będzie się dusił (trochę hałasu będzie ale przynajmniej się dowiesz co się dzieje). Jeśli nagle problem ustanie to postawił bym na przytkany katalizator ewentualnie resztę układu wydechowego. Jeździsz na LPG? Jeśli tak to przyczyną może być przymarznięta woda w układzie o...
Witam, problem tkwił w luźnych wtyczkach wpinających do wtrysków.Kostki wymienione auto odpala ale astrasznie nie nie rowno pracuje, obroty faluja czasem zgasnie nim sie zagrzeje. slychac jakby byl dziurawy kolektor wydechowy czy cos w tym stylu takie tyrkotanie.zero bledow. check nie swieci. przeczyszczana byla przepustnica.zauwazylem ze przy kolektorze...
To skad wiesz za masz Z14 ? Wiem stąd ponieważ iż kolektor wydechowy jest z wbudowanym katalizatorem wtryski podstawa EGR i egr jest taki jaki powinien, głowica też się minilanie różni jest koło oraz czujnik walka rozrządu taki jak być w z14xe stąd wiem że mam z14xe a dla porównania mam jeszcze jedna astrę z silnikiem x14xe i dla nawet porównania widać...
No to juz sprawdzalem, byl zasniedzialy styk grubego przewodu ladowania, ale to poprawilem, ucilem go i zalutowalem kable na stale, mimo ze przewodzil dobrze, cele w aku sprawdzalem aerometrem, wszystkie mają elektrolit po rowno na zielonym polu, w stanie spoczynku aku ma 12,69V, naciag paska ok, nie za mocno nie za slabo, w sam raz. Czy to mozliwe...
Instalacja LPG nowa? Czy używana? Zapewne źle wyregulowana inst. Druga sprawa, zablokować klapke powietrza zasysanego do silnika (przed filtrem pow.)( ciepłe-zimne) tak aby cały czas silnik zasysał powietrze z nad kolektora wydechowego. Jak to nie pomoże założyć filtr powietrza przystosowany do instalacji LPG. Z dodatkową warstwą materiału filtrującego...
już lepiej sobie odkręć rurę wydechu od kolektora wydechowego, bo sondę prędzej zniszczysz niż wykręcisz, a pewnie jest dobra, no ale rurę też trzeba odkręcać delikatnie, żeby nie urwać śrub miałem zapchany katalizator w Astrze F 1.6 16v i to tak, że się obkruszył wkład i przekręcił więc praktycznie całkiem zatał wylot, i samochód normalnie odpalał,...
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
A przewody zapłonowe w jakim są stanie? Co do pompy paliwa to ciśnienie powinno być ok 0.75 Bar na dolocie i ok 0.4 na powrocie.Nie napisałeś czy mechanik sprawdził ciśnienie na powrocie(to ważne!).Swoją drogą to radzę Ci omijać takich ,,Mechaników" bo wymienią Ci pól auta i dalej będzie żle. Można sprawdzić katalizator i układ wydechowy pod kątem zatorów....
To głowica do zrzutu , na komplet zawory gniazda szlif płaszczyzny no i oczywiście szczelność,uszczelka pod głowicą i jak Ci bierze olej to od razu bym zrobił pierścienie tłokowe .Do tego musisz doliczyć olej filtr oleju i płyn chłodniczy. Pytanie czy chcesz dołożyć bo na pewno zakręci się koło 1000zł a jeśli z rozrządem to pewnie więcej . Dodano po...
No wlasnie, od jakiegos czasu zapalala sie po dluzszej jezdzie lub uruchmieniu silnika (po krotkim postoju) ta lampka. Ostatnio lampka zapala sie za kazdym razem, wiec siegnalem do informacji z astra.autokacik.pl i odzytalem kod bledu - 0130 (czyli sonda lambda). Auto ma instalacje LPG Landi Renzo III Generacji (z druga, wlasna sonda i komputerem)....
witam mój problem polega na tym ze mój samochód nie chce jeździć na benzynie, posiada instalacje gazową na której chodzi bez problemu, zwiedziłem juz mase mechaników i wszyscy zgodznie twierdzili żę to pompa paliwa jest do wymiany... wymieniłem i dalej to samo .. potem że to wina wtrysków że są zatarte przez to że się jeździło tylko na gazie no więc...
Witam. Przeglądałem wiele wątków, ale nie znalazłem żadnego z podobnym problemem do mojego. Posiadam Astre F kombi z 97 roku. Silnik 1.6 16V X16XEL z sekwencyjną inst. gazową . Problem to wysokie spalanie benzyny od uruchomienia aż do momentu gdy silnik się rozgrzeje. Nie potrafię określić w litrach ile spala, ale powiem tak - wskazówka poziomu paliwa...
Witam, mam problem z Astrą F 1.6 16V X16XEL, wszystko zaczęło się dziać po pęknięciu przewodu cieczy. Musiałem zdjąć górną część kolektora dolotowego by go wymienić, przy okazji został zdjęty kolektor wydechowy i pospawany, oczywiście zostały wymienione wszystkie uszczelki w układzie wydechowym. Ponieważ stał samochód przez jakiś czas na kanale to postanowiłem...
Witam raz jeszcze znalazłęm sonde wkręcona w kolektor wydechowy , moje pytanie jest takie jak sprawdzic tą sonde i czy ona jest odpowiedzialna za palenie sie tej w/w kontrolki , druga sprawa czy to może byc byc od katalizatora , pytam się bo zuzycie paliwa kosmicznie wzrosło mi teraz benzyny pali jakies 10 l a gazu z 14 - 15 a to przy tym silniki to...
podobny przypadek miał kolega, vc 2004r z18xe, przerywał na zimnym silniku przy temperaturach bliskich 0 i poniżej (problem ujawnił się jesienią i zimą), przyczyna to źle zmierzona masa powietrza lub temp. powietrza, wymiana przepływomierza pomogła, wiem że już to zrobiłeś ale przyjrzyj się wartością z czujników, objawem dodatkowym było strzelanie (bardzo...
Witam Mam ten sam problem. Kupiłem astrę i oddałem do mechanika w celu wymienienia kolektora wydechowego, po odebraniu od mechanika nie działa mi połowa przycisków, a połowa działa pod innymi przyciskami. Wczoraj samo sie naprawiło, a gdy dzisiaj odpaliłem auto to znów nie działało i nawet nie mogę przyciszyć/podgłosić. Co mogło się stać?
\Pozwolicie to dodam co nieco do pełni obrazu problemów z alternatorami w silnikach opla td i innych aut , to co piszecie jest prawdą ,ja chciałbym dodac że jeśli pompa wtryskowa ma uszkodzony element podwyższania obrotów zimnego silnika to alternator obciązony prądem świec żarowych znacznie skraca swoją żywotnośc , a miejsce mocowania w okolicy kolektora...
To w ogóle wygląda na zwarcie gdzieś- nie koniecznie na jakimś urządzeniu np. alternatorze. Ja miałem nieprzyjemna sytuacje, gdy jeździłem starym Iveco Daily. Wyglądało to następująco. Wybrałem się w drogę. Nagle zaczęły migać kontrolki, widoczne było pulsowanie świateł i takie tam. Zatrzymałem i zgasiłem silnik. Nic nie znalazłem. Wszystko trochę ostygło,...
Witam, Wykonałem to co mówił kol. grzeskk. Nic się nie zmieniło oprócz: bardzo kopci z rury wydechowej białym (siwym) dymem i silnik bierze dużo oleju. Silnik nadal faluje na wolnych obrotach. Za falowanie obrotów silnika odpowiedzialna jest też rura wydechowa, za kolektorem wylotowym a dokładnie kawałek rury wykonanej z plecionki. Będę musiał to wymienić...
Ja już te rzeczy sprawdzałem. Brak oleju w przewodach, zawory nie przepuszczają, jak się ciągnie ustami powietrze, MAF wymieniałem, bo sam zepsułem, sztangę bardzo ciężko odciągnąć na wolnych. Podciśnienia nie sprawdzałem, bo nie mam czym. Sztangę trzyma, a jeśli byłoby słabe podciśnienie lub jego brak, to ten EGR w ogóle by się nie otwierał na dolnym...
Witam. Mechanik nie jest w stanie zdiagnozować usterki na szybko, więc może tutaj ktoś miał podobny problem, a mianowicie Wczoraj po odpaleniu opel zaczął od razu gasnąć, nie reagował na dodanie gazu. Mechanik na szybko odpiął wiązkę od czujnika map sensora i auto jeździ, nie gaśnie, ale w trakcie jazdy bardzo przerywa (oczywiście chęci engine ciągle...
kolektor wydechowy mercedes kolektor wydechowy scania kolektor wydechowy
wskaźnik jarzeniowy narzędzie naprawy automatyczne windows dcf77 schemat
czujnik zmierzchu zmywarka amica
Rodzaje partycji GPT: ESP, MSR, Basic Data, Linux Swap Zmywarka Bosch Serie 4 nie włącza się - co robić?