Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Witam Kol wasall wymieniłeś pierścienie bez tulej , jak byli wypracowane tego nie wiemy , natomiast aby pierścienie się dotarli to niestety trzeba jakiś czas nim pośmigać , często dzieje się tak nawet po zamontowaniu nowego zestawu że przez długi czas leje się z kolektora wydechowego [niby to niedopalone paliwo ]. Tak że tymczasem spokojnie aż się trochę...
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Witam W załączniku dane.
Z reguły tak brzmią uciekające spaliny tam gdzie nie trzeba głównie spod uszczelki kolektora wydechowego
Szukać innego rozrusznika . Do tego kolektora wydechowego rozrusznik elektromagnes miał z boku nie tak jak u Ciebie - u góry
pod warunkiem że śruby się odkręcą ale przesmarować wd ze dwa dni przed rozkręcaniem Nawet na to nie licz! Między śrubą i nakrętką nie ma miejsca, by dostał się tam preparat penetrujący! Możesz popsikać jedynie zewnątrz.
Witam, przepraszam, że odgrzebuje temat ale chciałbym się zapytać czy udało się rozwiązać problem. U mnie te same objawy i nie wiem od czego zacząć wymianę.
szukaj kolektora wydechowego pod nazwa Delfin jak nie to rura w rure plaszcz wodny i pompa zaburtowa podlaczona do obiegu przez tlumik mozesz to owinac wata i sreberkiem grubym. a nawet chyba na statkach byly na agregatach c330
Ten wąż przechodzi obok kolektora wydechowego w odległości około 10cm od osłony termicznej. Więc załóż długi wąż na tyle aby go swobodnie puścić w stronę kolektora ssącego i z powrotem po prawej stronie komory silnikowej aby nie był narażony na wysokie temperatury.
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
Teoretycznie powinien wystarczyć taki silikon, ale jeszcze nie widziałem tego w działaniu. Natomiast wspomniany cement tworzy trwałą powierzchnię o kolorze i strukturze podobnej do betonu... i można nim łatać wydech na całej długości. Zdarzyło mi się odkuwać taki cement z kolektora wydechowego i katalizatora - istna skała. Polecam. Stosowanie, nie odkuwanie.
Sprawdź osłonę katalizatora,osłonę kolektora wydechowego i blachę na skrzyni biegów,która zasłania koło zamachowe.
To tzw. suszarka czyli pompa wtórnego powietrza (secondary air injection pump). Pompuje świeże powietrze do kolektora wydechowego przy zimnym silniku.
Pompa dodatkowego powietrza wydaje dźwięki podobne do odkurzacza ale bez przesady, jeśli ta hałasuje to pewnie łopatki połamane. Sprawdź czy rurka od tej pompy do kolektora wydechowego nie spadła czy też nie jest połamana.
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Powiem Ci, że dokręcenie tej śruby o takie parametry to pikuś. Czyli kwestia pokrętła i to takiego najlepiej na 3/4 cala i nasadki 19 dwunastokątnej też na 3/4 cala. Problem rozbija się o zablokowanie tego koła przy dokręcaniu, bo jak nie masz sprzętu do tego to zapomnij, że to zrobisz. Ta śruba jest bardzo twarda (12.9) i rozmiar też jest konkretny...
Masz tu link http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-uzys... może sam coś wykombinujesz moja propozycja przeczepić ogniwo do kolektora wydechowego w końcu jest gorący.
Z żeliwem to zawsze jest problem, zawartość węgla powyżej 2% powoduje duże problemy lub całkowitą niemożliwość pospawania, a do tego nie jednorodna struktura nie ułatwia zadania... Owszem zawsze można spróbować, pospawać na zimno elektrodą na bazie Niklu czyli nie przekraczać 80 stopni C, opukiwać spoinę może by się udało, taka spoina dała by się obrobić...
Witam, jak zamontujesz ten nowszy iskrownik bez regulatora odsrodkowego, to musisz ustawic wyprzedzenie zaplonu doswiadczalnie, bo oryginalnie te silniczki byly na bardzo krotko / eksplozyjnie spalajace sie benzyny nisko i sredniooktanowe, od 50 - do 75 Oktan na ogol [ do stopni sprezania 4 - 5,5 / 6 : 1 ], dlatego ich regulatory odsrodkowe mialy wowczas...
nie wiem jak jest w 1.3, ale w 1.4 powód takiego gaśnięcia twki w puszce rezonatora powietrza (czyli ogólnie trop z wlotem powietrza do filtra jest dobry). ten mechnizm to jest taka klapka która decyduje czy pobierać powietrze z wlotu pod maską czy znad kolektora wydechowego
Jeżeli ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy spadło o 30 atm to znaczy, że igły się wyklepały. Jeżeli na stożku igły mamy szeroki ślad to rozpylacz jest do wymiany. Na przyrządzie do ustawiania wtrysków zadajemy ciśnienie 10 atm niższe od otwarcia i obserwujemy czy zbierze się paliwo na końcówce rozpylacza. Jeżeli wtryskiwacz przepuszcza paliwo to jest do...
Ważne czy na PB było też z błędem? Podejrzyj korekty długoterminowe jeszcze przy występowaniu błędu. Jesteś pewny regeneracji wtryskiwaczy? Podbij mapę mnożnika o 10 punktów tak dla testu. Jak będzie nieszczelność to będzie i na benzynie coś nie tak. Oczywiście to nie może być nieszczelność w wydechu w okolicach kolektora wydechowego bo to sonda ubogo...
To powiedz tym pseudo-mechanikom że na łączeniu silnika ze skrzynią biegów w okolicach kolektora wydechowego jest czujnik położenia wału i że tam we wtyczce zapanowała wiosna-zrobiło się zielono.
Do kolegi wysłałem PW. Na bloku silnika powinna być przynitowana tabliczka, po stronie kolektora wydechowego z wybitym numerem silnika. OK 1995 roku zaczęli wybijać numery bezpośrednio na bloku.
Jeśli zaślepi całkowicie wylot spalin z kolektora wydechowego to chłodnica spalin wraz z klapą regulacyjną nie będzie mu potrzebna i z powodzeniem może ją pominąć w obiegu chłodzenia, dobrze również jest wypiąć odmę z dolotu bo za jakiś czas olej zaleje silnik V157 sterujący klapą gaszącą na wlocie do kolektora ssącego i będzie znowu problem a tak silnik...
Jak ty ową masę tam sprawdziłeś? To nie jest zwykła masa. Żarówka 2W między te przewody lub oscyloskop bo normalnym miernikiem raczej nic tam nie sprawdzisz. Jedna z sond to pin 63 a druga 65. Co znaczy jak się wszystko porządnie nagrzeje? Katalizator nie zaczyna swojej pracy zaraz po odpaleniu auta. On też się musi nagrzać a ta sonda nie jest tak blisko...
a pracuje ten cylinder
Wymieniałem u siebie w golfie gti, dwie najkrótsze jakie uda się kupić (10cm) Φ45mm, trzeba uciąć dolną blachę i spawać bezpośrednio do rur, nowa dwururka bosal-a z tym łącznikiem kosztuje chyba z 800 zł O ile mówimy o tym samym, uszczelka do kolektora wydechowego na 6 śrub M10 wielkości połowy kartki A4
Pękł mi kolektor wydechowy i muszę go wymienić. Próbowałem go odkręcić ale szpilki są długie i się przeginają, nie chcą się wykręcić. Może ma ktoś jakiś sposób na wykręcenie, żeby nie pourywać szpilek?
Masz nieszczelność pomiędzy turbiną a silnikiem( uszczelka kolektora ssącego lub wydechowego przy głowicy)
Panowie, gdzie wy macie zawór EGR w tym silniku? Tam nie ma EGR. Ten zawór podciśnieniowy podaje powietrze z pompy do kolektora wydechowego by szybciej zaczął pracować katalizator. EGR służy do czego innego. Czy błąd bogatej mieszanki zawsze występował na zimnym silniku? I czy powrócić do poprzednich ustawień bez zaślepki skoro i tak to nie wyeliminowało...
Tą rurką silnik zaciąga sobie podgrzane powietrze jak jest zimno.
Jeśli zatykasz rurę dolotową do filtra to na 90% jest ona dziurawa, ale na 99% ten kierunek jest zamknięty a powietrze brane jest znad kolektora wydechowego (ciepłe powietrze). U mnie w poldku jest tak od nowego. Klapka ustalająca kierunek pobieranego powietrza latem i zimą ustawiona jest w tej pozycji. A znajduje się ona przy samej obudowie filtra....
Jak odłączysz akumulator nic nie powinno się stać .
Jeżeli dobrze pamiętam to są tam cewki dwubiegunowe i nie przejmowałbym się tym jeżeli jest to tylko zjawisko nieznaczne. Polega ono na tym, że podczas hamowanie silnikiem paliwo zostaje odcinane i do cylindrów dostaje się tylko niewielka jej część która jest niepalna. Lecz po kilku cyklach trochę nazbiera się go i gdy tłok jest w fazie wydechu (zawory...
Nom ma rację. A zmienny sygnał z sondy na poziomie kilku Hz (w dodatku qasi prostokątny) bierze sie z : 1Pojemności pomiędzy przepustnicą a sondą lambda. Sondy są w różnych miejscach o jasne jest ze im dalej od kolektora wydechowego tym dłuższe czasy odpowiedzi 2. Sondy przeważnie mają wąskie pasmo pomiarowe i w związku z tym sterowniki paliwa (czy...
Nawet z Zetorach i MF. Zetor ma alternator żywcem ze Skody - główna usterka w nich to uszkodzona zatartym łożyskiem tylna obudowa. Co do waterpump - kup oryginał, zobaczysz różnicę. Zakładane do C330/360 altki Zelmot wytrzymują bezproblemowo - pracują w warunkach dużo bardziej komfortowych niż w Żuku, FSO1500 czy Polonezie - z daleka od kolektora wydechowego...
Silnik chłodzony cieczą d-60 chyba jeśli się nie myle chociaż w niektórych zdaje się można spodkać d-240. Kolego tpolo to nie spalona ropa leciała ci z tłumika a nie olej. Ze skrzynią ci nie pomoge niestety a jeśli chodzi o silnik to; czy dobrze założyłeś pierścienie, czy są przesunięcia na zamkach, jaki był na nich luz i czy to te co trzeba? Mogą być...
Witam wymianialismy kolektor wydechowy w moim aucie i chyba jedna sruba zostla za mocno dociagnieta bo efekt jest taki, ze troche wystaje wiecej niz inne... czy mozna ja spowrotem wkrecic i jak to zrobic najlepiej zeby nie spieprzyc nic.
A czy jest możliwość, że uszkodził to mechanik, który wymieniał olej i filtry? Ile może kosztować naprawa? Witaj Nie ma możliwości aby to uszkodzenie miało coś wspólnego z wymianą filtrów i oleju . Często przy tej usterce , jeżeli jest duży przedmuch , przy uruchamianiu po długich postojach , jest ciężko odpalić auto , wygląda to tak jakby jeden z...
maxior12345 więc jeśli masz wycieki oleju z obudowy zaworu EGR to zaślepienie dolotu spalin z kolektora wydechowego do tego zaworu poprzez wstawienie np. blaszki pomiędzy flanszę zaworu a flanszę rury doprowadzającej spaliny nie zapobiegniesz wyciekom, będzie wtedy tylko zatkany dopływ spalin do ich ponownej recyrkulacji, aby zapobiec wyciekom oleju...
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
witam czym uszczelnić łączenie na kolektorze wydechowym daf xf105 rok 2015 ?? już raz go uszczelniałem specjalną pastą ale niestety jest nieszczelne to:(
Witam na początku chciałbym się dowiedzieć co to jest ,fotka poniżej i jak fachowo to się nazywa. Wiem że jest to jakaś pompa elektryczna od spalin. Od jakiegoś miesiąca strasznie 'wyje' jakby miała się rozpaść próbowałem rozebrać ale nie wiem czy to jest możliwe,obudowa jest zgrzana. Czy jest to do naprawy czy lepiej kupić nową? link fotka http://obrazki.elektroda.net/47_12280440...
Jak kontrolka od oleju świeci to wygląda że masz słabe ciśnienie albo za mało oleju. Najpierw zrób z tym porządek i zobacz czy nadal będą stukać popychacze. Jak nie będzie ciśnienia oleju to i nowe popychacze będą stukać a o zatarciu silnika nie wspomnę:)
Jutro wezmę się za spawanie kolektora i będę sprawdzał sondę czy się cos zmieni. Jak wykasować te wartości domyślne dysponuje tylko cdif3
grzanie kolektora wydechowego kolektora wydechowego osłona czujnik kolektora wydechowego
moeller xcomfort pralka sharp opinie fornir kolumny
podgrzewacz wijas darmowe stream
Samsung: Kanał audio bez sygnału wideo - rozwiązania Chłodziarka Electrolux - napięcie międzyfazowe, brak oświetlenia i termostatu