Udało mi się pospawać elektrodą żeliwną. Potem grzanie palnikiem i powolne wystudzenie. Dziala :D
jeśli sonda nie jest grzana to nie działa w tym pasku jak się nie mylę sonda jest dość daleko od kolektora wydechowego i nie jest w stanie nagrzać się od spalin dlatego potrzebna jest grzałka więc najpierw napraw grzanie sondy tak wysokie spalanie może być spowodowane brakiem sygnału z sondy który to jest spowodowany brakiem grzania a zwłaszcza w jeździe...
SWAP witek271 Wsadziłem właśnie silnik 1.6 D CR z MK I do MK III 1,4 ABD SWAP zrobiłem z wielką pomocą forum ELEKTRODA i VWGOLF oraz informacjami zamieszczonymi w internecie oraz książkami Sam naprawiam i katalogowi ETKA Wymieniłem 1 Silnik 1.6 CR z golfa MK I rok 1982 2 Skrzynię 8A z golfa MK II 1986 3 Wiązkę komory silnika od modelu 1.9 TD AAZ ze...
Gó... prawda .Ja dziśiaj robiłem C-Maxa Denso (mostek zjarany) standard.Nic innego nie pada w tych altkach. Po robocie piknie ładuje 14,3V ale grzeje jak kolektor wydechowy. Nie pierwszy raz tak mam i jak na razie żadny mi sie nie wrócił. Po prostu ako wydojone po awarii i bije w niego ostro! Z tąd te grzanie. Tyle że nie miałem aż takich skoków 12-14,5V...
Tak to normalne, pod maską jest zawsze ciepłej. A i żeby było jasne, powietrze nie grzeje się od prędkości (prędkość nawet wychładza), ale od kolektora wydechowego, samego bloki silnika. Skoro na dworze mamy temperaturę jaką mamy, a silnik i wydech generują kilkaset stopni to bilans temperatury zawsze będzie wyższy, niz temperatura otoczenia.
Palnikiem grzejesz śrubę, pośrednio głowicę. Najlepiej byłoby palnikiem acetylenowym lub propanowo-tlenowym z małą dyszą.Chodzi o to, aby uzyskać dużą moc cieplną na małej powierzchni.
Co prawda nie zostawiałem go włączonego zbyt długo ze względu na mocno grzejący się kolektor wydechowy, ale tak do 50 stopni nic się nie zmieniało w obrotach. Czasami zdarza się, że po dodaniu gazu obroty wolno spadają do tych 2, 2,5 tyś.
Te blachy to są osłony termiczne, na 4 garze nie potrzebna bo tam już tak nie grzeje od kolektora wydechowego. A z pompą paliwową to one tak mają że czasem trzeba jej pomóc bo nie pociągnie paliwa jak sucha.
Agregat musi być chłodzony cieczą- trzeba odebrać ciepło spalin (+kolektor wydechowy) do grzania domu. Poprawi to sprawność całego układu.
Witam A ja się bym skupił nad tym grzejącym się do czerwoności kolektorem wydechowym . 1. Wyeliminować katalizator i ogólnie cały wydech - przytkanie nie musi być ciągłe . 2. Jeśli kat ok to : dlaczego rozgrzewa się kolektor, jeśli spaliny mają swobodny ruch? a może to nie spaliny tylko dawkowanie powietrza lub coś co na to ma wpływ !!! Co ma wpływ...
Powiedz, czy myślisz, że kolektor wydechowy nie ma prawa się grzać?
Ponieważ nie znalazłem danych tego silnika, a serwis Iveco stoi na stanowisku, iż "mamy, ale nie damy", ustawiłem luzy na 0,4 i 0,6. Silnik ładnie pracuje, nie strzela z rury, nie przerywa pod obciążeniem (jak wcześniej) i nie grzeje się (wcześniej kolektor wydechowy zrobił się niebieski). Temat zamykam, może komuś się to przyda.
Jeżdżenie z niesprawnym układem wydechowym to proste proszenie się o zatrucie spalinami z silnika. Śruby jak zapieczone to grzać punktowo palnikiem i odkręcać po trochu oczywiście pierw je dobrze wyczyścić z rdzy. Można też nafta/ropą nasączyć i zostawić na noc.
Nie można dać silnika diesla bez żadnej elektroniki (traktor) i może chodzić w zakresie 1200-2800obr/min?. Dalsze podnoszenie obrotów zwiększy zużycie paliwa. W zimie układ chłodzenia wykorzystać (łącznie z wymiennikiem wodnym na kolektorze wydechowym) do grzania hali. Nie wyjdzie to dużo drożej jak prąd do samej sprężarki. Do grzania- NIE BEZPOŚREDNIO...
Masz znajomego strażaka? Dysponują pirometrami. Katalizator lub kolektor nagrzewa się do czerwoności ?
Eee, zawiodłeś mnie. Nie nurkujesz - to nie mam porad. Ruch masz, tylko sobie czymś pomóż. Wystarczy, że ruszysz....Sprawdzałeś może wcześniej, czy grzała grzała i czy jest ok? I nie oczkowym do tego czegoś, nie dwunastokątnym...
Zawsze powtarzam; lepiej stracić dobę na moczenie i 2 h na grzanie niż przez cały dzień zastanawiać się jak wykręcić ukręconą śrubę. Jak jest zdrowo skorodowana śruba w aluminium, to żadne grzanie i moczenie nic nie dadzą. Jedynie obróbka skrawaniem. Szczególnie w przypadku śrub kolektorów wydechowych, czy hamulców. Przypisywanie nafcie jakichś szczególnych...
Jutro wspawuje kawałek rurki fi 16 zaraz koło kolanka kolektora wydechowego, przy -14'C nie ma co marzyć o dobrym i szybkim grzaniu. Trzeba jechać z 40 km żeby sie nagrzał.
Ja mam identyczny problem w Oplu. Niestety wymiana pompy, wtryskiwaczy czy świec żarowych nic nie dała. Poprostu jeden cylinder nie pali przy rozruchu (widać to dotykając kolektora wydechowego jedna rura się nie grzeje tak szybko jak pozostałe) Także z mojej strony mogę tylko powiedzieć że wymiana tych elementów nic nie daje. Sam zresztą byłbym zainteresowany...
Od końca, :) radiatory-żeberka chłodnicy i intercoolera, czy nie są pozatykane brudem. Przedmuchaj sprężonym powietrzem, tak by tych blaszek między kanałami nie rozwalić. Sprawdziłbym termostat czy się nie zablokował, czy pompa wodna jest sprawna. Po uruchomieniu silnika powinien być widoczny wyraźny przepływ płynu w zbiorniczku przy sprawnej pompie....
łojejku jaki syf, no jak ciśnienie rośnie, węże od chłodnicy twarde bardzo i nie grzeje to wszystko wskazuje na UPG, ale to żadna tragedia, w 900tce to bardzo prosta robota, jako że to OHV, to wystarczy tylko odkręcenie kolektora wydechowego jest nieco problematyczne, nic poza tym planowanie głowicy (ok 60zł), nowa uszczelka pod głowicę (ok 60zł), dobrze...
Witam po ''krótkiej'' :) przerwie. Przyszedł czas na wymianę kolektora wydechowego z powodu braku kołnierza przeżartego przez rdzę, udało się wyjąć sam kolektor niestety szpilki już nie chcą się dać wykręcić. Do jednej została przyspawana nakrętka i grzana palnikiem, niestety materiał poddał się a szpilka nawet nie drgnęła i teraz jest już krótsza :(....
Nie znam sie za dobrze na chemii niestety to jest moja pieta achillesa. Mój pomysł zdjae sie być prymitywny i banalny. cod o tych wartosci co kolega powyżej przedtawił to nie mam pewnosci czy to sie tak przelicza. Ale sam nic nie sugeruje ponieważ nie znam sie na tym. Moim zadaniem jest zrobienie elektrolizera i testy na początek. zobaczymy. A co do...
Jest to autko z gaźnikiem na 100% (miałem go wykręcone w celu wyczyszczenia). Kolektor wydechowy też miało zwykły(bez sondy), dlatego będzie wymieniany od audi 80 z wtryskiem i z sondą lambda. Ja bym podłączył grzanie sondy pod zasilanie po stacyjce A czy to nie będzie miało wpływu na żywotność grzałki w sondzie lambda?
Akurat tutaj posiadanie ciągnika można liczyć w dniach gdyż poprzedni właściciel zmarł i nie wiem co i jak była z tą maszyną. to raczej istotne info bo znaczy tyle, że trzeba zaczynać poszukiwania od zera. Zastosuj się do wszystkiego póki co wymienionego w temacie. Postaraj się określić czy ciągnik ma mniej więcej swoją moc, czy się nie dusi, czy nie...
Może to być objaw braku spalania w którymś cylindrze ale wtedy grzała by się jedna rura.Taki sam objaw daje niedomykający się lub wypalony zawór wydechowy. Jeżeli grzeją się wszystkie rury to może być objaw niewłaściwie ustawionego zapłonu. Nie napisałeś czy jest to silnik MPI czy na gażnikach. w silniku wtryskowym mógłby to być np czujnik temperatury...
Jeżeli chodzi o owijanie kolektora rurką miedziną to nie sądzę aby wykonanie tego było czynnością prostą (rurka to nie drut, który można dowolnie giąć i prostować). Poza tym, zapewnienie odpowiedniego styku rury z kolektorem nie wydaje się łatwe do wykonania. Wykonałem ostatnio wymiennik wykorzystujący wodę z układu chłodzenia do podgrzewania OR. Jest...
Witam, sonda ciągle działa prawidłowo, wartości AFR zostały zmierzone = 14,7, a więc prawidłowe. Wygląda na to, że spokojnie daje radę i wcześniejsza panika była niepotrzebna. Druga sprawa. Grzałka chodzi teraz non stop po zapłonie. Z tego, co się dowiedziałem, wiele aut ma załączoną grzałkę na stałe. Pytanie, czy warto zamontować zestaw opóźniający...
Z nagrzewnicą we francuzach tak jest że często się zamulają ,poprostu taka konstrukcja i niestety żadne płukanie oraz chemia tu nie pomogą. Też w to niewierzyłem dopuki nie ściągnąłem nagrzewnicy z clio /żony/ Byłem na tyle uparty że poprzewiercałem otworki w rurkach miedzianych nagrzewnicy a konkretnie w kolankach i próbowałem przepchać muł drutem...
Jest chłodzony powietrze Za to jest alternator 90A, Kolego zrób owijaną rurke na kolektorze wydechowym i pompke cyrkulacyjną i masz ogrzewanie reduktora. Co to za silnik.? Dodano po 1 Świeca żarowa długo nie podziała przy ciągłej pracy Swieca podziała ok 4 miesięcy codziennej jadzy i grzanie ok 1h dziennie .
Zostal zbudowany, dokladnie to dziala od 20/12/2011. Jak dokladnie ten balon jest zainstalowany to tego nie ma na schemacie, bo to jest schemat, a nie rysunek wykonawczy. Widze ze nie rozumiesz dobrze pojecia bezwladnosci ukladu, a przynajmniej nie do konca. Na rurze do zbiornika mozna montowac zawory roznicowe, poza tym u mnie sa 3 rury do zbiornika...
Już nawet nie chodzi o same osiągi. Nie wiem czy ten silnik ma czujnik spalania detonacyjnego, ale jeśli ma to grzanie powietrza dolotowego ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa. Nie przyglądałem się temu dokładnie i nie wiem do końca, ale najstarsze jednostki posiadały go głównie do tego, żeby dostosować się do zmiany liczby oktanowej paliwa. Zmiany...
Z samego rana w garażu znalazłem alternator który jak się okazało był fabrycznie zamontowany do tego samochodu. On również nie ładował, ale przyczyną było uszkodzenie prostownika. Widoczne poprzepalane elektrody na diodach. Został on wymieniony na ten o którym teraz mowa. Nie było w nim również regulatora napięcia ale za to pierścienie są w idealnym...
A co myslicie o pomysle zrobienia klimy na zasadzie dzialania lodowki absorbcyjnej tej z amoniakiem Tam jest w zasadzie tylko grzalka ktora mazna by grzac z akumulatora jakas niska moca by sysyem w miare non stop pracowal (lub byl zdolny do pracy np 2 godziny przed wyruszeniem w droge) natomiast w momecie odpalenia silnika to juz cieplo mozna brac z...
Witam, samochód to Ford mondeo mk3, 2.0 benzyna z Lpg Zenit zakładaną dwa miesiące temu. Objawy to długo nagrzewający sie silnik, późne przełączanie na Lpg oraz bardzo duże spalanie benzyny. Przy temperaturach na zewnątrz 8-10°C musiałem przejechać z 3-4 km aby włączył się gaz i z 6-7 aby silnik sie nagrzał do 90. Teraz przy tem. Około 0°C gaz załączy...
Ubezpieczenie nie działa w przypadku prób celowego spalenia samochodu. Gdy jest on w ruchu i zdarzy się wypadek - to OC nie pomoże, adwokat też niewiele... Od razu spalenie. Nawet jak by coś się stopiło to wcześniej czy później albo coś się rozlutuje (przestanie działać i przestanie się grzać) albo zewrze (dokoła są bezpieczniki czy do na kablach od...
a możesz podesłać jakieś zdjęcie ( linka ) takiego zaworu z tym innym środkiem ,no i o co chodzi z tą uszczelka bo powiem nie miałem okazji widzieć taki zawór od środka ? ---a czemu lepszy 1 calowy Zdjęcia nie posyłam bo dokładnie chodzi mi o taki zawór jaki przedstawiłeś na zdjęciu. 1 calowy lepszy dlatego że im większy tym mniej narażony na ekstremalną...
Turbo w tym modelu działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie i nie ma tam żadnych elektrozaworów Jeśli problem wystapił sam - bez niczyjej ingerencji, EGR nie przepuszcza spalin , turbo jest z stałą geometrią ( silnik 80 km), nie ma przepływomierza , czujnik ciśnienia w kolektorze nie pokazuje pogody , układ doładowania jest szczelny , wtryskiwacze...
Nie spotkałem się z takim przypadkiem szczerze mówiąc. Ja też nie spotkałem się z takim przypadkiem. W sterowniku był błąd Lini 5V? W sterowniku silnika były zarejestrowane błędy z układu świec żarowych i z zaworu EGR. Nie było błędu z lini 5V. Z reguły zwarcie na tej linii uniemożliwia rozruch a nie komunikacje. Jeżeli jest całkowite zwarcie na napięciu...
Witam jeden z forumowiczów prosił mnie, żeby opisać w jaki sposób można wykrzesać kilka kucy z silnika 1,4 na monowtrysku stosowanych w kadettach, astrach i corsach. Silnik chce trochę podłubać ponieważ i tak muszę zrobić remont. Chce to uzyskać przy zastosowaniu części z innych silników oplowskich. No to tak, głowice chce zastosować z 1,3 ponieważ...
Witam proszę o pomoc. Z moim oplem stała się dziwna sprawa. Zacznę od początku. Kupiłem nowy akumulator i po tygodniu pojechałem na sprawdzenie ładowania. Wracając od mechanika z autem coś się stało, nagle auto nie reagowało w ogóle na gaz, spojrzałem na licznik w tam temperatura na czerwonym polu. Przestraszyłem się i zatrzymałem się na poboczu. Otworzyłem...
Możliwe opcje: -płyn dostaje się do oleju. Pod korkiem wlewu oleju robi się "majonez" -płyn idzie na cylindry. Na ciepłym silniku z rury wydechowej kapie płyn o zapachu przypominającym płyn chłodniczy. Ewentulanie lecą białe obłoczki pary. Jeżeli Kopci na biało na zimnym silniku to to jest o tej porze roku normalne zjawisko. Pierwsza opcja jest mniej...
Co da samego CR to ja mam seryjnie 9.25:1 i ciśnienie sprężania 11bar. 16 zaworowe silniki citroena mają CR 10.5:1 i ciśnienie 12.5 bara - są to ciągle silniki przystosowane do jady na paliwie o LO95. CR 11:1 jest w wielu źródłach podawany jako jeszcze bezpieczny dla paliw o LO > 100. Mam opcję wyboru 2 grubości uszczelki i oczywiście planować zamierzam...
Mam od 2 dni problem Samochod to Golf II 1.6 TD Na poczatku zaczol sie grzac wskaznik od wody max w prawo i zaczela migac czerwona dioda Po wjechaniu do garazu sprawdzilem plyn chlodniczy nie bylo malo byl minimum gorna rura byla ciepla dolna o wiele zimniejsza odchodzaca z chlodnicy przez termostat Wymienilem termostat sprawdzilem pompe wodna (wirnik...
Na pytanie Badger/W-wa Mam dwa diesle od kilku lat. Pamiętam zimę chyba 1999/2000 jak było chyba -28C i Mazda 2,0 z 1991 r odpalała, minus 20 to zaden problem. Miała wtedy jakieś 450 tyś km przebiegu, przed zimą zastosowałem następijące rozwiązania. W kolektor ssący wkręciłem dwie dodatkowe świece żarowe od - ciągnika c-330 :D . Do tego mocny przekaźnik,...
Witam! zaintrygował mnie temat sprezarki z silnika od malucha i mam kilka przemyslen i tez pytan - co forumowicze sądzą o takim pomysle - 1.zdemontować oryginalny rozrząd - wymontowac wszystkie szklanki i popychacze i zawory wydechowe. 2.zawory ssące zostawiłbym ale w ten sposób ze założył na nie słabą sprężynę i na trzonku zaworu jakby wewnątrz tej...
Masy, plusy, alternator do sprawdzenia. Alternator na stół probierczy z obciążeniem. Masy posprawdzałem, powyczyszczałem. Klemy czyściłem. Alternator jest nowy. Na nowym jak i na starym objaw jest ten sam. Czyli miganie świateł. Dodano po 4 Podłącz kontrolkę na świece i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu się zapala. Zrób prawdziwą diagnostykę silnika,...
witam, wyglada to na zacinajaca sie kierownice łopatek kierownicy turbiny i po takim przebiegu czas na czyszczenia dolotu, i odmy ,robota prosta (jak sie wie :) ) ale bruuuudna, i kolega zibiii podał przepis na długie i owocne uzytkowanie turbiny,powodzenia kierownice turbiny w silniku z 1995 roku ? toż tam pewnie u barypszczelarza pracuje silnik 1Z...
Dotarły już części z Mercedesa i po wymianie uszczelnień całego dolotu auto jak nie pracowało tak nie pracuje normalnie. Jeszcze przez pierwsze parę sekund póki jest zimny pracuje nawet znośnie ale po chwili gaśnie (zalewa go?), świece całe zakopcone na grubo. Co do tej pory udało mi się ustalić to czujnik temperatury płynu szmelc zero oporności ale...
Witam wszystkich. Moje problemy z corsa zaczęły się w ubiegłą niedzielę. Jechałem sobie pełny uśmiechu późnym popołudniem, jedną z obwodnic mojego miasta (70km/h), aż zacząłem słyszeć na wysokich obrotach wycie. Myślałem że to chwilowe, tymczasem każdy kolejny kilometr to co raz gorsze wycie. Moc samochodu bardzo spadła, gaz w podłodze, a samochód ledwo...
kolektora wydechowego kolektora wydechowego osłona czujnik kolektora wydechowego
sinus inverter moeller xcomfort przełącznik gwiazda trójkąt
demontaż zwijacza zelmer tester rezonatorów kwarcowych
Jak utrzymać żarówkę włączoną przez 3 minuty po wyłączeniu? Driver LED 60W 9-11V – Mean Well HLG-80H-C6700A, ELG-100-C7000A, RECOM RCD-48-6.0 – dobór i parametry