Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Siłownik tzw. hamulca górskiego.
Witam Kol wasall wymieniłeś pierścienie bez tulej , jak byli wypracowane tego nie wiemy , natomiast aby pierścienie się dotarli to niestety trzeba jakiś czas nim pośmigać , często dzieje się tak nawet po zamontowaniu nowego zestawu że przez długi czas leje się z kolektora wydechowego [niby to niedopalone paliwo ]. Tak że tymczasem spokojnie aż się trochę...
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Płaszczyznę głowicy zawsze można sprawdzić, jeżeli oddasz głowicę do zakładu który zajmuje się regeneracją to Ci sprawdzą płaszczyznę. Orientacyjnie głowicę możesz sprawdzić kładąc ją na szybie. Jeżeli trzeba to planuj - nie daj się skusić na grubsze uszczelki i inne półśrodki - koszt planowania nie jest jakiś zawrotny. Jak już będziesz miał wyjętą...
Na zdjęciu nie masz podanego czasu wtrysku.Podjedź i zrób analizę spalin.
Zobacz czy taki: http://moto.allegro.pl/item549568364_kol... http://moto.allegro.pl/item563014052_kol... http://moto.allegro.pl/item566094480_kol... http://moto.allegro.pl/item568489052_kol... http://moto.allegro.pl/item559801677_vw_...
Nie trzeba wyciągać. Wystarczy odkręcić śrubkę (jeśli się da), zastosować większe podkładki (pod osłoną i nad nią) i gotowe. Wiem, że tam kolektor wydechowy jest od strony przegrody i dostęp jest fatalny. Miałem podobną sytuację w Nissan Micra i śrubka się nie chciała wykręcić, więc tą osłonę po prostu przyspawałem migomatem, bo wiedziałem, że i tak...
Może przez odpowietrzanie, pojezdzij nim i zobacz wtedy czy bedzie tam mokro
Jestem szczęśliwym posiadaczem SC900. Problem ze spalaniem pojawia się także w momencie kiedy przewody gumowe podciśnienia z korpusu przepustnicy do czujnika MAP oraz do ODMY parcieją i zaczynają puszczać powietrze. Zaraz będą głosy co ma przewód odmy do spalania. Nie jestem wstanie wytłumaczyć ale dopiero w momencie kiedy na przewodzie ODMY zrobiłem...
Palnikiem grzejesz śrubę, pośrednio głowicę. Najlepiej byłoby palnikiem acetylenowym lub propanowo-tlenowym z małą dyszą.Chodzi o to, aby uzyskać dużą moc cieplną na małej powierzchni.
Jakby coś to pisz postaramy się pomóc. Pozdrawiam. Dodano po 14 Wysłałem ci małą instrukcję na pw.
Hmm... ja wychodze z zalozenia klijent nasz pan niech sam decyduje ,ale najpierw bym wstawial nowy z gwarancja fabryczna a potem uzywke , dla swietego spokoju ale czy ten nowy nie peknie szybciej niz ten wygrzany to nie wiadomo .
witam ,moim zdaniem to jedyny sposób to znaleźć jakiś otwór na łączeniu silnika ze skrzynią i zablokować śrubokrętem koło zamachowe ,to jest sprawdzone na innych markach i niezawodne, odpisz jak dadsz rade, Picu
Kody migowe,wtyczka 4-pinowa,podobna jak np do stacyjki w polonezie
Oznaczenie kolektora z katalizatorem do BBZ to 036 253 052 DX do BBY to 036 253 052 FX. Poza różnicami w numerach to nie wiem czym się różnią bo w katalogach są stosowane zamiennie także wymiarowo powinien pasować.
Szukać innego rozrusznika . Do tego kolektora wydechowego rozrusznik elektromagnes miał z boku nie tak jak u Ciebie - u góry
Sugerujesz lewe powietrze? Tak, weź plaka i psikaj jak będzie normlanie chodzić to tam jest nieszczelność.
Nieszczelność w dolocie,pęknięta szpilka kolektora wydechowego, uszczelka kolektora wydechowego.
Sprawdź okablowanie do przepływomierza i w okolicach pasków i kolektora wydechowego, może mechanik jak składał to zostawił kable byle jak i albo przetarły je paski albo stopił kolektor wydechowy.
To i może Alfa romeo 156 2.4 16v gdzie trzeba do wymiany filtra oleju odkręcić katalizator od kolektora wydechowego.
Kolektor wydechowy?
Witam serdecznie, odgrzeję temat bo mam troszkę podobny problem , a nie będę zaśmiecał forum nowym tematem . Otóż od zauważyłem wyciek oleju z pod kolektora na czwartej głowicy ,od zbiornika paliwa. Zastanawiam sie czy faktycznie poszły pierścienie skoro ciągnik wogulę nie dymi a olej tryska aż tym otworkiem w kolektorze wydechowym jak pochodzi dłużej...
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
kolektor wydechowy to zapomnij, za gorący
Sprawdź drożności wtrysku w kolektorze wydechowym.
Pod kolektorem wydechowym przykręcony do bloku.
Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech. Moc czy moment idzie w wydech... :pub:
Zdejmij kolektor wydechowy. Równie dobrze uszczelniacze trzonków zawodowych.
Sptrawdz te wężyki podcisnieniowe, tak mądrze to zrobili ze potrafi się zasklepic przy duzym podcisnieniu bo zaworki umiescili centralnie nad kolektorem wydechowym i ta guma z wezykow robi sie lepka
Jest blacha nad kolektorem wydechowym. Wejdz na allegro i podziwiaj silniki.
Jeśli chodzi o wyjęcie kolektorów wydechowych w silniku 12-zaworowym bez wyjmowania silnika to żaden problem, robiłem to wiele razy. Mogę natomiast zapewnić, ż widuję wiele Xm-ów V6 z pękniętym jednym lub oboma kolektorami wydechowymi i poza efektami dźwiękowymi wszystko działa normalnie.
Kolektor wydechowy masz szczelny?
Na początek zdemontuj głowicę :) Najgorzej będzie odkręcić kolektor wydechowy :(
pod warunkiem że śruby się odkręcą ale przesmarować wd ze dwa dni przed rozkręcaniem Nawet na to nie licz! Między śrubą i nakrętką nie ma miejsca, by dostał się tam preparat penetrujący! Możesz popsikać jedynie zewnątrz.
Pod kolektorem wydechowym musisz wjechac przedluzka. Tutaj w ok 3min pokazane jest jak: https://www.youtube.com/watch?v=b5Clbdw-...
Witam Co do sprawdzenia szczelności kolektora ssącego to chyba bezpiecznie użyć benzyny, pędzelek i smarować podejrzane miejsca kolektora. Poza tym sprawdź kolektor wydechowy.
Jest w głowicy z lewej strony przy kolektorze wydechowym drugiego cylindra.Jak go nie ma , to ktoś wkręcił śrube , żeby woda nie leciała. :|
Czyli agregat gazowy w zimie?. Trzeba pomyśleć o odebraniu energii cieplnej z silnika agregatu do ogrzewania. Czyli chłodzony cieczą+wymiennik na kolektorze wydechowym. Zmniejszy to koszty paliwa.
Witam, od pewnego czasu mam zapocenie przed kolektorem wydechowym, jak na zdjęciu. Skąd ten olej może się tam brać? Urządzenie gaszące wymieniłem, nie ma skąd kapać, tak samo uszczelka pod klawiaturą. Słyszałem, że jest też jakaś druga uszczelka, niby niżej, ale to sporo rozbierania silnika chyba. Może rzucać coś olejem tam z pompy vacuum? https://obrazki.elektroda.pl/6883662600_...
Odkręć kolektor wydechowy, odpal i przygazuj , będziesz widział jaki dym idzie z poszczególnych cylindrów. Problem może być z jednym cylindrem.
Odpal zimny silnik i po chwili sprawdź na kolektorze wydechowym na którym cylindrze jest zimniejszy.
Otworz maske silnika i szukaj urzadzen z napisem WEBASTO lub innych urzadzen wlaczonych w obieg ogrzewania . Moze to wyciek oleju lub plynu chlodniczego na rozgrzany kolektor wydechowy .
Bez ściągnięcia głowicy to jedynie sprawdzenie czy krzywki na wałku są ok, i odkręcenie kolektora wydechowego.
Możesz odkręcić kolektor wydechowy i opuścić do dołu cały wydech wtedy bez problemu ściągniesz dziurawą miskę olejową
Czy ktoś wie jak z dostępem do wszystkich śrub by odkręcić kolektor wydechowy- i co jeszcze muszę zdemontować by uszczelkę zdemontować i założyć. Samochód mało jeździ ale czy może być coś wypalone w głowicy??
Brakuje zasilania. Gdzieś w komorze silnika masz bezpiecznik, który zapewne zzieleniał. Ewentualnie kontroler sondy - ten komputerek gazowy leży na kolektorze wydechowym.
Czujnik powinien być na obudowie konwertera powyżej obudowy mechanizmu różnicowego. Nieco poniżej łącznika tylnego kolektora wydechowego.
W kolektorze wydechowym nie ma co się popsuć. Kawał żelastwa, rurki tylko. Za to dalej robi się ciekawie...
Chyba cos pomyliłeś przecież tam jest tylko jedna sonda w kolektorze wydechowym taka z jednym kabelkiem nowa kosztyje ok 110pln. powodzenia
szukaj kolektora wydechowego pod nazwa Delfin jak nie to rura w rure plaszcz wodny i pompa zaburtowa podlaczona do obiegu przez tlumik mozesz to owinac wata i sreberkiem grubym. a nawet chyba na statkach byly na agregatach c330
https://youtu.be/jXfGh_ud5FY
Rura doprowadzająca ciepłe powietrze do filtra powietrza i łapak na kolektor wydechowy i po problemie. Pozdro PUFAN
Sprawdź osłonę katalizatora,osłonę kolektora wydechowego i blachę na skrzyni biegów,która zasłania koło zamachowe.
Tak to normalne, pod maską jest zawsze ciepłej. A i żeby było jasne, powietrze nie grzeje się od prędkości (prędkość nawet wychładza), ale od kolektora wydechowego, samego bloki silnika. Skoro na dworze mamy temperaturę jaką mamy, a silnik i wydech generują kilkaset stopni to bilans temperatury zawsze będzie wyższy, niz temperatura otoczenia.
Na początek wymień odmę jeśli to nie pomoże to czeka cię spory wydatek.
Nie wiem na 100% czy to jest problemem bo wróżbitą nie jestem. Klapka jest przy chłodniczce spalin. Jak się oberwie poleci rurką/bypasem do kolektora wydechowego i na turbinę. Wtedy turbina do roboty. Ta klapka jest sterowania gruszką i podciśnieniem.
To tzw. suszarka czyli pompa wtórnego powietrza (secondary air injection pump). Pompuje świeże powietrze do kolektora wydechowego przy zimnym silniku.
Na allegro masz przewody za około 150 zł .W VB najczęściej rozszczelnia się przewód elastyczny przy kolektorze wydechowym ja osobiście przykręcam kawałek blachy miedzy przewodem a kolektorem.
Chyba się nie zrozumieliśmy.... Dziękuję Ci za Twoją opinię i radę - aczkolwiek ona nic nie wnosi nowego do mojej sprawy. Liczyłem na osoby, (które nie w teorii ale w praktyce) miały podobny przypadek. Do rozwiązania sprawy tym bardziej nic nie wnosi informacja o Twoim wykształceniu...ani użalanie się na sobą ( bo nie wiem czy chwalisz jakim jesteś...
Czyli nauczka na przyszłość- tłumik musi mieć klapkę żeby nie nalało wody. Do rozebrania kolektor ssący z filtrem. Sprawdzić dziurkę w kolektorze wydechowym do spływu wody. Na tłoki dać oleju i obracać bez wtrysków. Założyć i odpowietrzyć wtryski.
Masz tu link http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-uzys... może sam coś wykombinujesz moja propozycja przeczepić ogniwo do kolektora wydechowego w końcu jest gorący.
Silnik sw400 bez turbo po kapitalnym remoncie po czwartej motogodzinę docierania puszcza olej na kolektor wydechowy. Czy to normalne, czy coś siadło, a może wtryski nie tak ustawione. W pierwszych godzinach podczas docierania jak najbardziej może się pojawić olej w kolektorze, docieraj i obserwuj. Nie muszę chyba przypominać o szczelnym układzie dolotowym...
A chociażby taka, trzeba tylko dobrać średnice, jest tego w sklepach od groma. http://kolektor.net.pl/galeria/?uszczelk...
Na pewno nie jest to wyciek pomiędzy głowicą a cylindrem, bo tam nie ma oleju. Jak tam jest nieszczelność to ucieka kompresja, nawet widać spaliny. Wynika z tego, że wyciek masz z kolektora wydechowego. Odkręć kolektor i zobaczysz czy nie ma mokrego od oleju kolektora i kanału wydechowego w głowicy. Albo ciapie przez prowadnicę zaworowa albo pierścionki...
Ten wąż przechodzi obok kolektora wydechowego w odległości około 10cm od osłony termicznej. Więc załóż długi wąż na tyle aby go swobodnie puścić w stronę kolektora ssącego i z powrotem po prawej stronie komory silnikowej aby nie był narażony na wysokie temperatury.
Jeśli juz taka jest sytuacja to proponuje owinąć kabelek taką specjalną tkaniną odporną na temperature(zapomniałem jak sie nazywa) którą owija sie kolektory wydechowe w samochodach !!!
Pompa dodatkowego powietrza wydaje dźwięki podobne do odkurzacza ale bez przesady, jeśli ta hałasuje to pewnie łopatki połamane. Sprawdź czy rurka od tej pompy do kolektora wydechowego nie spadła czy też nie jest połamana.
To może być nie sprawny wtryskiwacz. Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru. Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.
Szarpanie raczej nie będzie z powodu turbiny. Jak jest zmienna geometria to wtedy właśnie są kierownice w turbinie (czyli to to samo). Wcześniej było tak że byłą klapka w kolektorze wydechowym która regulowała dopływ spalin do turbiny.
Na kolektorze wydechowym masz przykręcony zawór do którego idzie gruby wąż z pompy powietrza wtórnego. Gdy auto jest zimne to sterownik silnika włącza pompę by katalizator szybciej się nagrzał. Oprócz włączenia pompy powinien również zostać wysterowany zawór. Zazwyczaj ten zawór sterowany jest przez podciśnienie z elektrozaworu. Problem u ciebie może...
To powiedz tym pseudo-mechanikom że na łączeniu silnika ze skrzynią biegów w okolicach kolektora wydechowego jest czujnik położenia wału i że tam we wtyczce zapanowała wiosna-zrobiło się zielono.
Witam ,W vito 639 czujnik jest nad kolektorem wydechowym a to nie jest najlepsza lokalizacja dla niego i często ulegają uszkodzeniu ,wtedy tnie moc przy 3 tyś obrotów jednocześnie nie wypala DPFa .Wymieniasz na nowy i jak troszeczkę pojeździsz to można podejrzeć częstotliwość wypalania ,jeśli mieści się w granicy 500 km to nic nie ruszasz
tak jak wyżej.. odkręć kolektor wydechowy lub samą turbinę (nie wiem jak tam jest) oraz rozepni dolot w najbliższym możliwym punkcie głowicy i wtedy próbuj :) ale skoro walił z plaka to podejrzewam że wydech może stać
Robiłeś coś, że chcesz ustawiać początek tloczenia? Po montażu musisz ustawić temperaturę spalin. Dla każdego cylindra z osobna. W kolektorze wydechowym masz od dołu śrubki M6 wykręcasz i wkładasz sondę. Kręcisz delikatnie pompką i zwiekszasz-zmiejszasz dawkę. Z kątem jest trochę więcej zabawy
Witam To nie para tylko spaliny , A ten element to jest kolektor wydechowy. Podjedź gdzieś gdzie spawają tłumiki , tam powinni coś z tym zaradzić (pospawać). Naprawa nie powinna być droga. W najgorszym wypadku wymiana na drugi używany szczelny. Pozdrawiam
A co jeśli płyn przedostaje się na razie w małych ilościach do komory spalania, to też może być wina oringów na tulejach lub uszczelki pod głowicą? Czy to problem raczej z tuleją?
Tak to niestety bywa coraz częściej . Parę tygodni temu chciałem dać do wyprostowania lekko wygiętą alufelgę od wewnętrznej strony (wyszło przy wymianie opon) , opona już była zdjęta spec najpierw wycenił to na 50zł a za chwilę stwierdził że akurat jest szczyt wymian opon , napełniania klimatyzacji i ma klientów zapisanych na miesiąc do przodu, a taką...
Teoretycznie powinien wystarczyć taki silikon, ale jeszcze nie widziałem tego w działaniu. Natomiast wspomniany cement tworzy trwałą powierzchnię o kolorze i strukturze podobnej do betonu... i można nim łatać wydech na całej długości. Zdarzyło mi się odkuwać taki cement z kolektora wydechowego i katalizatora - istna skała. Polecam. Stosowanie, nie odkuwanie.
Rozumiem że gwinty są w turbinie Są dwie śruby i dwie szpilki w kolektorze wydechowym z tyłu turbiny a na nich nakrętki. To ,że jakieś mocowanie się zerwie no może tak się zdarzyć , dlatego trzeba to robić na ciepło bo jest spora szansa ,że się uda bez problemów.
Do kolegi wysłałem PW. Na bloku silnika powinna być przynitowana tabliczka, po stronie kolektora wydechowego z wybitym numerem silnika. OK 1995 roku zaczęli wybijać numery bezpośrednio na bloku.
Zapchany wydech spowoduje zwrot części spalin do cylindrów. W związku z tym pogorszy się jakość spalania. Silnik wyrzuci część niespalonej mieszanki w kolektor wydechowy. Pierwsza sonda stanie na bogatej mieszance. Jak kat nie ogarnie to druga- diagnostyczna pokaże niesprawność katalizatora...
Spróbuję jutro narzynką Jak chcesz narzynką zrobić gwint wewnętrzny w otworze? Narzynka służy do gwintowania śrub, do gwintu w otworze to tylko gwintownik... Narzynka: http://obrazki.elektroda.pl/6180650300_1... Gwintownik: http://obrazki.elektroda.pl/9629102300_1...
nie wiem jak jest w 1.3, ale w 1.4 powód takiego gaśnięcia twki w puszce rezonatora powietrza (czyli ogólnie trop z wlotem powietrza do filtra jest dobry). ten mechnizm to jest taka klapka która decyduje czy pobierać powietrze z wlotu pod maską czy znad kolektora wydechowego
Ja chłodnice wymontowuje i polewam elektrolitem czeka 10 minut i spłukuje wodom wszystkie zabrudzenia organiczne są zjedzone przez kwas i chłodnica jest czysta. Ale zacznij od termostatu bo mniej roboty , termostat znajduje się nad kompresorem przy kolektorze wydechowym w silniku d12
wstawienie strumienicy łuskowej ale czy to coś da ? Jedynie poprawi Ci samopoczucie że coś robiłeś. Przerabiając wydech czy dolot co jest nierozłączne, poczytaj o falowości przepływu , kolektorach wydechowych,ograniczeniu oporu przepływu w układzie dolotowym.
zgadza się wszystkie sondy są w kolektorze wydechowym ale one nie mają za zadanie sprawdzania stanu ani obecności katalizatora tylko badają zawartość tlenu w spalinach!!! jak nie ma katalizatora to spaliny swobodniej i szybciej przelatują do tłumików więc sonda może wskazywać troszkę inne wskazania ...
Dokładnie jak kolega , popromienny , pisze też uwarzam że główną przyczyną w pierwszej kolejności jest zapłon , / musi tam być jakaś regulacja / stopień sprężania łatwo sprawdzić , a tak przy okazji kiedyś wymieniałem pasek rozrządu w hondzie ustawione idealnie na znaki po odpaleniu dostała takiego kopa jakby była po niezłym tuningu i dobrze że test...
Z żeliwem to zawsze jest problem, zawartość węgla powyżej 2% powoduje duże problemy lub całkowitą niemożliwość pospawania, a do tego nie jednorodna struktura nie ułatwia zadania... Owszem zawsze można spróbować, pospawać na zimno elektrodą na bazie Niklu czyli nie przekraczać 80 stopni C, opukiwać spoinę może by się udało, taka spoina dała by się obrobić...
Cała wiązkę silnika musisz kupić i komputer. Do tego pompa paliwa. Przyda Ci się również schemat instalacji danego samochodu aby wiedzieć gdzie podać zasilanie z akumulatora i stacyjki. Przyda się również kolektor wydechowy bo tam masz sondę lambda.
a pracuje ten cylinder
Przedewszystkim, wkładają mikser, po usunięciu którego raczej na pewno trzeba wymienić uszczelkę między przepustnicą a kolektorem. Mikser jest właśnie w tym miejscu. Często też blokują termostat powietrza (taka klapa, które przełącza czy powietrze do przepustnicy idzie z głównego wlotu czy z wlotu nad kolektorem wydechowym).
Zawór steruje dopływem ciepłego lub zimnego powietrza, do pewnej temp. nie puszcza ciśnienia, silnik pobiera powietrze z otoczenia, poniżej tej temp. zasysa znad kolektora wydechowego. Brak w skrajnym wypadku powoduje oblodzenie zespołu wtryskowego, zwiększone zużycie paliwa.
Witam W załączniku dane.
Zajrzyj w EGR i kolektor wydechowy. Kolega ma Golfa IV z tym samym motorem też automacie i miał podobne objawy utraty mocy a okazało się że miał tam sporo czarnego syfu. Po wyczyszczeniu wszystko lata. A co odpalania to konkretna diagnostyka i kąt wtrysku do sprawdzenia.
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Nie działo się tak czasem w Mack a nie Dxi?Niech sprawdzi co to za substancja.Ciekawe ile to ma przelatane bo może już uszczelniacze zaworów nie trzymają i spływa przez noc w cylindry.
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
jpna100 no jutro to będę rozkręcał, ale zdało by się kupić uszczelki, tylko nie wiem jakie czy sprzedawca będzie wiedział. Jak piszesz ,że szpilki to pewnie na jednej mam gwint zwalony, bo nie idzie jest wkręcić obraca się. Nie akurat m-ką orałem, 30tka dziadka stała w garażu. Ja osobiście wole m-kę. :D Olej to tak lekko pryskał jak orałem bo pewnie...
czerwone kolektory wydechowe zawory wydechowe kanały wydechowe
bezpieczniki octavia programowanie bramy normstahl linux puppy
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – niezależne podłączenie radia, emulator LPG, CAN, zasilanie Dedra DED8815/8817 – myjka ciśnieniowa wyłącza się po dopływie wody, presostat, filtr, odpowietrzenie