Ma grzać się. W nowym grzeje się bardziej i na początku powinien działać krótko lub bez sprężania.
Passat awx podczas włączenia zaworu EGR silnik zaczyna kopcić dusi się i gaśnie. Po ściągnięciu kolanka przy EGR widać że leci siwy dym z kolektora wylotowego czyli nie zaślepiony i działa.
Zmieniasz kolektor wylotowy, reszta połączeń wedle fantazji. Do opcji ekstra zmiana pompy wtryskowej lub zwiększyć maksymalną dawkę paliwa i wałek rozrządu jeżeli ma inne kąty otwarcia zaworów w wersji turbo. Przy większych przyrostach chłodzenie oleju wskazane, ewentualnie lepszy wentylator na chłodnicy. Co do zmiany korbowodów to olej temat przy takich...
Wyłącznik przeciążeniowy ma zamykać w stanie normalnej pracy, a przy przeciążeniu ma robić przerwę. Aby załączyć - trzeba wcisnąć guzik. Na 4 dochodzi prąd z sieci, a coś odchodzi? Chyba nic. Tam ma być wolny koniec tego wyłącznika przeciążeniowego, on poda prąd dalej. Jeśli po napompowaniu i spadku ciśnienia ponowne załączenie nie uruchamia sprężarki,...
tino2003 , nie wiem jaką masz instalację (chyba I lub II gen.), według mnie masz za ubogą mieszankę na gazie przy hamowaniu silnikiem. Ubogą na tyle, że nie zapala się w cylindrze, a w kolektorze wylotowym po zsumowaniu się niespalonego gazu z kilku cylindrów bomba gotowa. Mnie to się przytrafiło w poldku gaźnikowym z zaworem hamowania silnikiem. Tylko...
Wykręć świece i sprawdź kolor nagaru. Prawdopodobnie do komory spalania dostaje sie silnikowy olej.
Pompa wody wymieniona (dodatkowo musiałem odkręcić dwururkę od kolektora wylotowego bo przy podnoszeniu silnika opierała się o podłogę samochodu). Niestety w starej pompie wygląda wszystko ok - łopatki na swoim miejscu, śmigło kręci się razem z ośką. Pompa ma minimalny luz na łożysku ale to chyba jeszcze oryginał i nie ma się co dziwić :) Układ dobrze...
Wymien czujnik i przewód ciśnienia spalin na kolektorze wylotowym zaraz za turbina,elastyczny wężyk z kolektora do czujnika też.
Pęknięty kolektor wydechowy w X20XE to norma. Nie ma sensu spawac bo i tak pęknie. Trza wyminić, a wyminia się niesympatycznie raczej.
Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Podobnie jak w DORADO Synchronizacja pomp wtryskowych metodą temperatur gazów wylotowych 1 - Rozgrzać silnik do temperatury roboczej. 2 - Usunąć śruby na dole ucieczki. 3 - Określ biegu jałowego (700 obr / min). 4 - Wstawianie sondy termometr cyfrowy do kolektora wylotowego otworu 5.9030.667.4 odpowiadającego pierwszego cylindra i pozwolić, by temperatura...
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
No bez przesady - w moim w czasie jazdy rozleciał się katalizator (ten połączony z kolektorem wylotowym) i od tego wypaliła sie dziura w kolektorze dolotowym- przejeździłem z tym kilka tysięcy km.... Pozdr.J.
Okazało się że winna jest uszczelka pod kolektorem wylotowym. :)
Warto brać. Dorobić sterowanie zapewniające autonomiczną pracę, zapewnić warunki wentylacyjne, czyste powietrze jak pisałem. Co do cofania powietrza, nie trzeba żadnego elektrozaworu, a jedynie zawór zwrotny z uszcelnieniem metal-guma-metal. W tej sprężarce jest już duża objętość pomiędzy kolektorem wylotowym a miejscem na zawór zwrotny i nie ma ryzyka...
zamierzam dorobić nowe króćce wydechowe na możliwie największą średnicę w celu zredukowania temperatury na wyjściu, bo z temperaturą zaworów nic więcej poza ogólnym chłodzeniem nie zrobię. Wiemy z fizyki, że gaz rozprężający się zabiera ciepło więc po rozprężeniu w głowicy za zaworem nie wskazane jest zaraz na króćcach w głowicy ponowne jego sprężanie,...
Witam. Od dłuższego czasu borykam się z problemem nierównych obrotów po odpaleniu w Oplu Astra J z silnikiem 1.4 turbo. Nierówne obroty, szarpanie autem ustaje po lekkim dodaniu gazu i trzymaniu pedału. Zjawisko występuje tylko w chłodne dni najczęściej po nocy. Auto ma nierówne obroty, jak by miało zgasnąć, przy tym aż rzuca budą auta. Po około 30...
Gdzieś w kolektorze wylotowym albo na tłumiku przed katalizatorem. Dochodzi do niej jeden przewód.
W kolektorze wylotowym jest wkręcona.
Witam, to i tak wszystko przyslowiowy 'pikus' - bo stuningowane 'na max-a bzyczki 50cc' firmy NSU z lat 50-tych, 'krecily' nawet 17.500 obr./min., osiagaly przy tym moce od 13 - do 17/18 KM, no i predkosci 195 km/h - tylko wymagaly pozycji lezacej i pelnego oprofilowania [ pelna owiewka ] na calym motorku... Silnik poza tym - to byl 'bezzaworowy 4-suw'...
Najlepiej byłoby sprawdzić przez tester ilość powietrza zasysanego ale można pobawić się na "piechotę". Nie jestem pewien czy to ten model przepływki ale wrzucam to co mam... EGR - recyrkulator gazów wylotowych. Jest to zawór, który powoduje powrót gazów wylotowych do kolektora dolotowego. :D
Proponuję oczyścić kolektor wylotowy. Jak pogazujesz na postoju, nie ma odgłosu?
Kupiłem dzisiaj w hydraulicznym dodatkowy zawór zwrotny i zamontowałem między kolektorem wylotowym a butlą, w ten sposób wyeliminowałem konieczność stosowania elektrozaworu sterującego zawór w filtrze, i rusza bez problemu na silniku 5.5KW bez względu na ciśnienie jakie jest w butli, dla zainteresowanych jak znajdę chwilę zamieszczę fotki :D
No tak-kumam.Powietrze,paliwo,skład,.... Punkt zapłonu raczej poprawny,ponieważ to stało sie rartownie i czujnik nie przesunął się.Coś musi być z paliwem,bo na świecy nie ma znaku paliwa a przy kolektorze wylotowym poci sie paliwo !! a może coś innego w tej konfiguracji sprzętowej? I tu może tkwi problem.
Byłbym bardzo wdzięczny za zbliżenie mechanizmu tego zjawiska. Ze względu na nieprawidłowe sterowanie przedostaje się olej smarujący i chłodzący turbinę do kolektora wylotowego, którego gazami turbina jest napędzana? Coś mi tu nie pasuje.
Zajrzałem i widac dokładnie to co na 1 i 2 rysunku. Oznaczenia 1A i 2. Są 2 sondy, jedna w kolektorze wylotowym 1A (przed katalizatorem 1) druga za katalizatorem 2.
Z opisów wynika że masz niedogrzany silnik. Po tych twoich wizytach u mechaników i wymianie przepustnicy i uszczelnień przepustnicy i podciśnienia czy na ciepłym silniku też występuje falowanie obrotów czy jak się silnik nagrzeje to przestaje falować.Przy kolektorze wylotowym masz taki wiatrak czy on się włącza jak odpalisz zimny silnik.On wdmuchuje...
Jak powrót spadnie, to jest pożar, bo paliwko leci na kolektor wylotowy, he , he. 8-)
czy ABAC będzie chodzić przy blokadzie ssanie ciężko powiedzieć - trzeba by dopytać u fachmanów handlujących sprzętem A cóż oni mogą o tym wiedzieć :lol: Zamykanie dolotu nie jest typowym zabiegiem wyłączania sprężarek tłokowych z pracy, typowe jest blokowanie zaworów dolotowych w pozycji otwartej, albo łączenie kolektora wylotowego z atmosferą, w...
Szczelność kolektora wylotowego sprawdź i ciśnienie paliwa. Tak na marginesie szczelność dolotowego też nie zaszkodzi sprawdzić.
Poleruje się kanały dolotowe i wylotowe (kolektory) i pozbawia te układy progów itp. Można zmienić filtr powietrza, dysze jak wspomniałeś, wydech, splanować głowicę, odciążyć i wyważyć koło zamachowe, nawet gaźnik wymienić i ....... to wszystko da jakieś w porywach 20%-30% ale za to auto będzie paliło 10-12 litrów PB98 na 100 km i pewnie dobijesz ledwo...
Tak myślę jednak o poduszce. Jest po przeciwnej stronie czyli pod kolektorem wylotowym, dojście do śruby wygodne. Poduszka ma jakieś 6-7 cm. Teoretycznie powinien się tyle opuścić. Boję się kolektora bo szpilki.
Cześć Sprawa jest taka: skuter miał sprężanie 5,5 bar. Po wymianie cylindra i tłoka ma 5 bar. Po próbie olejowej 11 bar. Odkręciłem kolektor wylotowy, sprawdziłem zawór klapkowy, niby wszystko w porządku. Czy to tak ma być? Czy nowy cylinder jest na nic? Ja wiem że to najtańsza chińszczyzna, ale przynajmniej na początku powinna działać. Co jeszcze ma...
(at)gracus7 ja mam sondę wkręconą w kolektor wylotowy, moim zdaniem (pewnie się mylę) sonda nie wie czy katalizator jest czy go niema.
Kolego daj do pospawania kolektor wylotowy i turbine od innego silnika cena groszowa myśle że w 1000zł byś sie wyrobił z turbiną.
to nie jest prawda, turbosprężarka wchodzi na takie obroty jaką prędkość mają gazy spalinowe z kolektora wylotowego ! turbo jest napędzane gazami wylotowymi więc można sobie samemu odpowiedzieć na to pytanie.
Witam. Poszukaj firm które pokrywają powłoką ceramiczną układy wydechowe/dolotowe pojazdów. Jeśli taka powłoka wytrzymuje temperaturę na kolektorze wylotowym to powinna tutaj też się sprawdzić. Pozdrawiam
Głowicy sprawdzona po regeneracji wszystko Dokrecana kluczem dynamotrycznym tak jak w ksiazce nowe szpilki tu by mnie szukał problemow na gorze. Tylko jak odkrecam kolektor wylotowy to 2-3 ma olej a 1-4 suchy I sie zadtanawiam czy to pierscienie czy moze cos z egr sombda lub wtryski moze kat zapchany
Srzelanie wykasowałem, lużne świeczki - podokręcalem, czy ktoś wie czy w tym autku mozna ręcznie regulować zapłon i czy ta sonda jednoprzewodowa na kolektorze wylotowym to sonda lambda??
O ile z błędem P0472 sobie radzę, to niestety nadal mam błędy P1405 i P1406. Dostałem nowy czujnik od chińczyka, i okazuje się że na biurku zachowuje się dokładnie tak samo jak czujnik naprawiony przeze mnie. Niestety nie wiem co to są za błędy. Bardzo proszę o powstrzymanie mądrości w stylu "ask google" bo w zależności od strony błędy są równie opisane....
To sprawdź porządnie sygnał tej sondy bo już tyle wymieniłeś rzeczy że niewiele zostało.... Rozumiem oczywiście że filtr powietrza drożny... Jeszcze nieszczelności posprawdzaj na kolektorze wylotowym i dolotowym - mogą przekłamywać sondę.
Wlasnie bylem sprawdzic.. niestety wiem tylko orientacyjnie gdzie on sie znajduje bo kolektor wylotowy zaslania wszystko tak dokladnie ze reka jedynie kabel zdolalem namacac. Jak sie do niego dostac?
Musisz wykonać sterowanie zasilaniem silnika oraz tych elektrozaworów co są na kolektorze wylotowym. Czy po podłączeniu silnika do sieci kompresor pompuje ? ale przed podłączeniem należy zobaczyć co w cylindrach bo mogą być kawałki metalu itp
Prawdopodobnie uszkodził sie sam czujnik, ( sonda lambda ) znajduje sie on w kolektorze wylotowym, jazda z tym błędem może skutkować złym dopasowaniem mieszanki na wolnych obrotach, przez co zwiekszyć troszkę spalanie.
Króćce ssące są szczelne Dla pewności odkręciłem przeczyściłem i sprawdziłem psykając WD40 podczas pracy silnika Nic nie zwiększał obrotów. W następnym tygodniu podegną blaszki w pływakach i dam znać czy pomogło. Znalazłem też pęlniętą rurę w kolektorze wylotowym - zespawałem gazowo . Może to byś tez przyczyną nie spadających obrotów (2000) po rozgrzaniu...
Chyba odpada bo odkręciłem tłumiki, został tylko kolektor wylotowy i wykręciłem lambdę i to samo. Chyba że między lambdą a silnikiem ale to jakieś 10 cm tylko albo nawet i mniej.
Gdyby zawory na drugim stopniu były odwrotnie zamontowane lub miały jakiś zasadniczy problem to by w trakcie pracy wyrzucało powietrze zaworem bezpieczeństwa na chłodnicy, dodatkowo mogło by dojść do uszkodzenia samych zaworków (tak, to możliwe). Mnie trochę dziwi cała ta sytuacja bo "kompresja" dopiero się zacznie jak będzie w zbiorniku kilka bar ciśnienia,...
przeustnice i regulator obrotów tj silnik krokowy wyczyszczony - pomogło jeszcze na diagnostyce wyszedł problem z czujnikiem położenia rozządu ale tylko raz sie lampka elektroniki zapaliła teraz już nie, ile taki czujnik może kosztować ?? chmm giełda mi zostaje - aa i szykam kolektora wylotowego mam małe pęknięcie.
A jaką średnice wew. ma wydech w Calibrze 2 cale ? tuning układu wydechowego to nie taka prosta sprawa, głównie ma tu znaczenie kolektor wylotowy. Poczytaj : http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydec...
Ogólnie to już zaślepiałem, odłączałam, zwężałem przekrój itd. bez super efektu,jak lepiej się wkręcał to znowu po zejściu z obrotów zaczynał dziwnie nierówno pracować. A co do tego zaworu to on raczej nie jest od recyklingu bo nie ma połączenia z kolektorem wylotowym, jest umieszczony na kolektorze dolotowym - ale nie wiem jak idą tam w środku kanały.
W okolicach kolektora wylotowego to jest i ssący kolektor a ten jest podgrzewany płynem więc mogło z pod niego pocieknąć. Współczucia dla tego kto będzie go ewentualnie odkręcać. :D Przegrzany silnik przez jazdę z ubytkiem płynu to już złom, może i będzie chodzić ale będzie słabszy i olej będzie żreć.
Witam, okazało się ,że kolektor wylotowy ma dziurę. Został zespawany jednak objawy nie ustąpiły. Nie można jechać - gaśnie na wolnych obrotach. Przypomniało mi się także, że w okresie uszkodzenie-wymiana pompy paliwa musiałem utrzymywać wysokie obroty na gazie bo gasł na wolnych obrotach. Tylko niepokoją mnie te wystrzały do kolektora dolotowego.
sprawdz w filtrze powietrza (w jego obudowie) czy termostat zamyka klapke, czyli powinien zamknąć dolot powietrza zimnego a otworzyć dop[ot powietrza ciepłego, tego wlatującego "papierową" rurą ogrzewaną ciepłem z kolektora wylotowego
Trudno tak zgadnąć z opisu jaki rodzaj hałasu, metaliczny, stukot czy coś jeszcze, sprawdzałeś coś przy silniku? brzmi to bardzo jak luźna obudowa/osłona zaczął bym od sprawdzenia osłony nad kolektorem wylotowym powinna być osłona a ta lubi się luzować, kiedy przepala się blacha pod śrubami, sprawdził bym również dalej pod autem nad tłumikiem jest kolejna...
Za obroty w Twoim silniku odpowiedzialna jest sonda lambda znajdująca się w kolektorze wylotowym i bez sprawdzenia prawidłowości jej działania trudno będzie usunąć tą usterkę. Sprawdź wzrokowo poprawność połączenia sondy (może obluzowana jest wtyczka, albo skorodowane styki). Jeśli to nie pomoże, pozostaje Ci tylko diagnostyka komputerowa. Pozdrawiam
Przed wycięciem katalizatora auto tez się muliło ( to był podstawowy powód wycięcia kat.), sam fakt wycięcia katalizatora nie wpłynął dodatkowo negatywnie. Dodano po 4 powiedz mi jak może somda lambda wskazywać temperaturę w katalizatorze skoro znajduje się w kolektorze wylotowym (od niego jakiś 1 metr)??
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
... samochodzie może by zdała egzamin gdyby miała zmienną geometrię łopatek ?? Kolego jakich łopatek :?: Strumienica obliczona do konkretnego silnika obniża ciśnienie na kolektorze wylotowym i w pewnym zakresie obrotów podwyższa jego moc , ale nieodpowiednia strumienica może pogorszyć pracę silnika .
:arrow: PCMAN - w zasadzie się nie mylisz, bo turbosprężarka jest umiejscowiona za filtrem powietrza, tyle że dużo dalej - za silnikiem, na kolektorze wylotowym :) Są wszakże również sprężarki elektryczne, tylko właśnie - jakiej mocy musi być taka sprężarka, żeby były jakieś efekty? Bo wydaje mi się, że motorek od dmuchawy to (chyba) będzie za słaby?
Kolektor wylotowy zawsze jest gorący (jak się przypiłuje to i potrafi świecić na czerwono). Bez porządnej diagnostyki trudno stwierdzić co jest grane. Podejrzane panewki to miska olejowa do zrzucenia i chociaż sprawdzenie czy nie ma wyczuwalnych luzów. Do tego podłączenie pod komputer i sprawdzenie błędów plus logi.
MERCEDES-BENZE (W211) 500 (273.960) 2005 - 2009 Uwaga: Zawsze wymieniać śruby rozciągliwe i nakrętki samoblokujące Głowica cylindrów http://obrazki.elektroda.pl/9296007200_1... Powiększ Głowica cylindrów (śruby) (Gwinty lekko nasmarowane) » Patrz 'Informacje dodatkowe' Etap 1 (Śruby 1 - 10)20 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10)50 (Nm) Etap...
TemAT OD 26 Paź 2008--- MAM SILNIK malucha, mam kilka sprężarek , gdyby nie kombinacje ze smarowaniem to wczoraj już bym to poskłądał i odpalił i dodał jeszcze instalacje LPG . Temat do opanowania w 1 popołudnie. Oczywiście turbawka pomiędzy gaźnikiem a głowicą . Obspawanie kolektora wylotowego to też nie problem.
Witam! Moja propozycja jest nieco inna a mianowicie zastosowanie pirolizy w kolektorze wylotowym lub rozpylanie wody w kolektorze dolotowym. Efekt będzie dokładnie taki sam jak w przypadku elektrolizera Rozpylenie wody, a rozkład elektrochemiczny, to dwie różne sprawy. A jako materiał na elektrody może nadawałby się węgiel, tak, jak w ogniwach Leclanche'go....
Osłona termiczna jest od góry wiec raczej wyłącznie chroni przed temperatura od kolektora wylotowego. Tak luz jest około 3 mm czy mogę go zniwelować zwykła stalowa dobrze dobrana podkładka, oryginalnych podkładek jest za mało w stosunku do obecnego luzu. Czy jakieś tulejki lub inne elementy eksploatacyjne się wymienia ?
Witam.Czy jest możliwe przełożenie silnika 1.8 benzyna na jednopunktowym wtrysku z Laguny do takiej samej Laguny z tym że wcześniej był tam silnik z wielowtryskiem.Dodam ze silnik z monowryskiem jest wpełni kompletny(rozrusznik alternator,pompa wspomagania,wtryskiwacz,kolektor wylotowy...)Czy skrzynia biegów bedzie pasowac??
Witam Panów! Mam problem z Fordem Fusion 1.4 16V.Nie mogę przeprowadzic przyuczenia przepustnicy.Kolektor dolotowy sprawdzony,szczelny.Zauważylem też że po max 10 minutach pracy na falujących "wolnych" obrotach kolektor wylotowy rozgrzał się do czerwonosci.Po naciśnięciu na gaz do końca obroty max 2.5 tysiąca.
Witam, Mam problem z wydechem. Z kolektora wylotowego za uszczelką są umieszczone dwie harmonijki, które przechodzą w dwu rurkę. Jedna z tych harmonijek jest uszkodzona i silnik głośno pracuje. Czy jest jakiś sposób naprawy? W serwisie proponowano mi wymianę całego elementu z katalizatorem. Szok cenowy.
Przymocuje ją do filtra drutem? Jeżeli już to do kolektora wylotowego. Turbosprężarek nie mocuje się do filtrów, a do kolektorów wylotowych... To proste DIY, zależy kto jakie ma zaplecze, jakimi materiałami dysponuje, jakie ma umiejętności itd. Projektu z rysunkami technicznymi nie będzie. Kluczowa sprawa to dobór turbosprężarki, wie to każdy kto takiej...
xury : taka sytuacja może lecz nie musi wystąpić :) Rozgrzany silnik )chociaż bardziej to kolektor wylotowy i cały układ wydechowy są gorące i jak dobrze wiesz mogą spowodować powstanie "ciepłej chmury" która takowy czujnik wzbudzi. W domu to troszkę co innego bo masz mniejsze różnice temperatur niż w przypadku garażu/hali.
Może na słuch? Jasne, że na słuch! Wykręcasz świecę, wkręcasz króciec w który pompujesz powietrze w kompresora, tłok u góry, oba zawory zamknięte. Wbijasz piąty bieg, ręczny zaciągasz. I wtłaczasz tam powietrze- i słuchasz skąd dmucha, czy z karteru, czy z kolektora dolotowego, czy z kolektora wylotowego.
Po wymianie pompy paliwa auto zapaliło. Niestety błąd o przekroczeniu limitu adaptacji wraca ponownie, sporadycznie, na dwóch przepustnicach. Obroty są trochę wyższe ok 900 obr/min. Dolot wydaje się szczelny, wężyki całe i drożne. Są przedmuchy przy kolektorze wylotowym (urwana jedna śruba), jednak to temat na później.
Sprawdź czy dywanik pod nagrzewnicą jest suchy-to po pierwsze. Po drugie, pod kolektorem wylotowym z lewej strony wychodzi z silnika metalowe kolano, czasami puszcza tam oring i też może lać. Po trzecie nic nie piszesz o płynie w zbiorniczku wyrównawczym, tzn. czy zmienił kolor, zmętniał, na powierzchni pływa jakaś tłusta maź - to bardzo ważne informacje....
Ten czujnik temperatury a właściwie wyłącznik termiczny steruje załączeniem sterownika gażnika Aisan. czujnik temperatury masz z prawej strony silnika w okolicy kolektora wylotowego z jednym przewodem na typowy konektor . Dodano po 12 dodatkowo
Mam pytanie odnośnie pierwszej rury wydechowej ponieważ w tej chwili przy silniku 1.6 D wyjście z kolektora wylotowego mam na środku natomiast w tym silniku 1.6 TDic wyjście jest nieco przesunięte Oglądam części zamienne w katalogach na internecie okazuje się że to ta sama rura i nie wiem czy to tak ma być
Mechanik zrobił rozrząd po raz ostatni po swojemu, działa... Trochę czasami pokuleje, jałowy 700 rpm - trochę mało... jutro test na drodze i może się komputer dostroi... Wtryski pylą ładnie (jeden odrobinę węziej rozpyla)... Chyba gdzieś na kolektorze wylotowym coś jeszcze cyka... Pali od tyku, pompa i cała reszta od razu załącza po przekręceniu kluczyka...
Panowie nikt nie wspomniał o sondzie Bo na gazie też jest problem. Dodano po 48 A korektor liczby oktanowej ? A jak po odpięciu kolektorów wylotowych? też muł?
Problem rozwiązany. Zaślepiłem EGR, wyjąłem klapkę pod filtrem powietrza, zaślepiłem zawór przy kolektorze wylotowym i silnik od razu ma więcej mocy, jest dużo bardziej elastyczny, nie szarpie, nie zamula go itp. po prostu cud miód. :) I znów potwierdza się że przez tą ekologię tylko problemy są... więc jak kto może niech pozbywa się ze swoich aut wszelkich...
Po mieście 14-15 l/100 gazu. Ale wracając do puszkowego dzwieku, to wymysliłem że wywale tą puszkę a wspawam rurke (przeglądy to inny temat). Czyli cały wydech wyglądał by tak. Od strony kolektora wylotowego. 1. Łącznik elastyczny 2. Rurka 3. Tłumik środkowy 4. Tłumik końcowy Jeśli tak zrobie to zniknie puszkowy dzwięk ?
Takie połączenie bym odpuścił. Problem polega na tym że trzeba by to zrobić bardzo symetrycznie i bardzo jednakowo żeby woda na wyjściu pojawiała się równocześnie bo jak nie to gdzieś tam się przeleje a później będzie się to odpowietrzać i odpowietrzać. A jak się kolektor nie odpowietrzy to będzie gorzej pracował. Co do czujnika to myślę że niewiele...
Dotarłem do informacji ze stron serwisowych Citroena ,wynika z tych informacji że chodzi tu o powietrze rozrzedzające spaliny by osiągnąć wartości Euro4 lub 5 w spalinach w moim autku jest zainstalowana turbinka która dodmuchuje powietrze do kolektora wylotowego .Najśmieszniejsze jest to że ten błąd sam się kasuje i pojawia co jakiś czas.Zaczynam podejrzewać...
Co się dziwisz? Jeśli rurka nie jet chłodzona i "stoi" w niej powietrze, to nagrzeje się tak samo, jak kolektory wylotowy. Ciecz przejmuje przecież ciepło i chłodzi rurkę, w której pracuje. A jeśli faktycznie planujesz wstawienie nagrzewnicy, to skonstruuj to tak, byś mógł wykorzystać ją też do ogrzewania wnętrz pojazdu. PS. A może przerób malucha na...
Oczywiście ze istnieją normy dotyczące głośności samochodu. I można łatwo stracić dowód. Poza tym sama wymiana tłumika końcowego niewiele przyniesie pożytku. Jak chcesz zwiększyć moc, to do wymiany cały układ wraz z kolektorem wylotowym (najdrozsza częśc zestawu). Sam tłumik musi mieć określoną przepustowość, aby nie hamować przepływu spalin. Możesz...
Nie kolego goracymi spalinami a olejem ktory ja chlodzi. Proponuje sie zaznajomic z zasada dzialania diesla, bo takich sinikach glownie mowimy, i nie kombinowac jak konie pod gore. Turbima nie jest wieczna i nie bedzie, a jesli sie dba o nia to te 250 300 tys wytrzyma. Robienie dodatkowych jakis ukladow podtrzymania bo sie komus nie chce 60s posiedziec...
Kivors, gdybyś nie był takim "pewniaczkiem" to wiedziałbyś że w tym silniku turbina jest na bezpośrednio połączona z kolektorem wydechowym Tak samo jak w każdym innym silniku. Widziałeś gdzieś turbosprężarkę połączoną nie na sztywno z kolektorem wylotowym ? i na sztywno połączona z ssącym, a oba kolektory mają podwójny płaszcz Kto Ci takich bzdur naopowiadał...
Powodem kodu 44 - za małe napięcie / mieszanka zbyt uboga- ( napięcie na sondzie 0,1V) może być nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a silnikiem lub w układzie wylotowym spalin pomiędzy kolektorem wylotowym a katalizatorem. Może być również spowodowane przedostawaniem się do układu dolotowego "fałszywego" powietrza lub podawaniem niedostatecznej...
Sprawdzanie sondy lambda cytat z ksiazki serwisowej Opel Kadett... "Jezeli na biegu jalowym napiecie sygnalu sondy lambda utrzymuje sie stale w zakresie napiecia 0,1V, to swiadczy t o zbyt ubogiej mieszance paliwowo powietrznej. Powodem tego moga byc nieszczelnosci pomiedzy przeplywomierzem a silnikiem lub w ukladzie wylotowym spalin pomiedzy kolektorem...
Na pompie,w górnej części jest śrubka na klucz 10mm.O ile dobrze pamiętam jest ona pomiędzy pierwszą sekcją tłoczącą a kołnierzem mocującym pompę do kompresora. Spróbuj tam odpowietrzyć. Siedząc w ciągniku pompa wtryskowa z kolektorem dolotowym jest po prawej stronie silnika. Kompresor i kolektor wylotowy po lewej stronie... To nie silnik jak w c360...
A w jakim stanie masz sprężarkę??? Często przy kończącej się sprężarce MF pobiera dużo olej ponieważ sprężarka pracuje non stop. W MF jak silnik pobiera olej to kolektor wylotowy jak i kanały w głowicy są mokre (czasami to przypadek lejącej końcówki wtrysku ale tam jest wtedy niespalone paliwo - też ole:)) ale jak masz suchy kolektor to szukaj przyczyny...
Autor problemów napisał że nie ma intercoolera. Co nie jest dziwne w silniku 1,3. Dolotowa do kolektora ssącego, wylotowa od turbiny.
Katalizator to nie dyfuzor w 2T nie podnosi mocy tylko dopala spaliny czyniąc je czystsze robi to za sprawą platyny dlatego jest łakomym kąskiem. Zapchany katalizator to co najwyżej obniży moc oraz może powodować wyższe spalanie. Sama sonda chyba jest w kolektorze wylotowym. Co do błędu to te silniki 1,2 często łapią check engine i ludzie z tym jeżdżą....
Co do zbiornika powietrza to na tabliczce kompresora zauważyłem adnotację: Pojemność zbiornika 1,40 m3 ale możliwe jest że to faktycznie 400 litrów... Zaworu upustowego z kolektora wylotowego ( i nigdy nie było bo brak nawet śladów jego zaspawania) nie ma wogóle a zawór odcinający dolot powietrza nie jest podłączony do układu dolotowego... Uklad nie...
Wiec złacze do testu diodowego to jest koloru zółteko umiejscowione kolo cewki zapłowowej.Lambda jest z tyłu za wtryskiem na kolektorze wylotowym ma 3 przewody akurat w tym silniku.Ja jezdziłem bez lambdy poł roku i wszystko było oki tylko palił duzo.Jest jeszcze takie cos jak guma pod wtryskiem łacząca wtrysk z kolektorem sprawdz lepiej to 90% usterek...
Aktualnie walczę z nieszczelnymi zaworami zwrotnymi, planuję wymienić całą płytę na jeden mosiężny 2" z instalacji wodnej ze zmienioną uszczelką na silikonową, ale wiąże się to z ingerencją w kolektor tłoczny ze względu na różne skoki gwintów kolektora i zaworu. Tu nie trzeba walki tylko wyrzucić tą płytę i założyć zawór zwrotny który zapewni szczelność...
Głowica Etap 1 49 (Nm) Etap 2 120 (°) Etap 3 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 35 - 45 (Nm) Wtryskiwacz 28.4 - 32.4 (Nm) Rozrusznik 27 - 34 (Nm) Alternator 18.6 - 27.5 (Nm) Pokrywa zaworu 9.8 - 11.8 (Nm) Panewki łożyskowe wału rozrządczego 13.7 - 15.7 (Nm) Koło zębate wałka rozrządu 93.2 - 117.7 (Nm) Koło pasowe wału korbowego 275 - 295 (Nm) Napinacz...
Co do uszczelki pod głowicą , dość często się ona przepala ponieważ kolektor wylotowy jest bardzo blisko bloku (2 razy wymieniałem, i za każdym razem to samo , wypalona od przedniej strony, mniej więcej po środku ). Co do wolnych obrotów, sprawdz przewody i zawor pochłaniacza par paliwa ( nad wtryskiwaczami). Mialem urwany króciec i efekt był taki sam,...
u mnie raczej czujnik temp. jest dobry, bo jak zimny to obroty są powyżej 1000obr., a jak się zagrzeje to spadają do 800obr., jeśli jest katalizator w renówce to musi być sonda, raczej jest wmontowana w kolektor wylotowy, jeśli jej nie ma to sprawdź czy masz wtrysk paliwa, jeśli masz to sonda musi być tylko że ktoś ją wymontował, jeśli nie masz na wtrysku...
Podstawowy problem CC 700 w okresach zimowych - żeby autko jeździło musi mieć koniecznie ciepłe powietrze doprowadzone do gaźnika. Czyli połaczenie puszki zamontowanej na kolektorze wylotowym 1 cylidra z filtrem powietrza. Brak ciepłego powietrza w gaźniku powoduje niewłaściwe rozpylanie benzyny na dyszy a w efekcie zalewanie świecy. Inne przeróbki...
Wymieniłem poduszkę na używaną " w bdb stanie" Okazało się że coś z nią nie tak bo gorzej, niż na mojej. Próbowałem luzowania innych. Szukam dalej. Przy okazji popatrzyłem jak tam maglownica się trzyma. Wszystko wygląda jednak ładnie nie obrzygana niczym, co najwyżej brudna od piachu. Gum nie ściągałem. W zbiorniczku wspomagania jest płyn, widać go,...
Dobrze by było jak byś ustalił na czym polega odchyłka od normlanego zakresu działania tej sondy - to znaczy czy jest to miesznka za bogata czy za uboga. Wtedy można by coś więcej myśleć gdzie szukać. Tak czy inaczej rzuć okiem na kolektor wylotowy i wydech pomiędzy silnikiem a tą pierwszą sondą. Nieszczelność tam będzie powodować że sonda nie będzie...
Za 500 zł to ząłóż sobie sportowy filtr, strumienicę i magnetyzery, będzie lepiej i taniej. Tłumaczy Ci sie jak dobremu człowiekowi że sama goła turbina z Allegro to nie wszystko, że wymiana silnika na mocniejszy będzie prostsza i tańsza, a kolega wie lepiej. To po co w takim razie zakładać wątek ? Sama turbina to nie wszystko - wymiana kolektorów wylotowego...
strzały kolektorze kolektorze dolotowym temperatura kolektorze
marshall footswitch sygnał dźwiękowy świateł bezpiecznik pamięci starego komputera
satel powiadamianie radiowe komunikacja radiowa satel
Matryca LCD V236BJ1-P01: Specyfikacja i Zakup Błąd 03800200-2802 w Canon iPF750 - Głowica drukująca