Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
No czasami tak bywa że coś trzeba poprawić. Kranzle wypuściło modele 1050 odpowiadając za zapotrzebowanie rynku (głownie polskiego) na modele poniżej 3 tyś. Prace trwały 2 lata od podstaw została opracowana głowica silnik i osprzęt. Zapytałem o kolor oringu ten zielony to projekt i produkcja kranzle, jest twardszy niż zwykły nbr co ma zapewnić długą...
Witam.Pozwolę sobie poradzić Panu aby zanim głowica będzie planowana to dla pewności sprawdzić ją na szczelność i to w tem. min. 70stopni a najlepiej w sprawdzarce takiej jak SERDI.Co do planowania to nie na szlifierce magnesowej tylko na maszynach do tego przeznaczonych.Mam tu na myśli planowanie nożem a nie kamieniem.Nie wiem co miał Pan na myśli...
Hej. Mam następujący problem z moim Fiatem. Niedawno została wymieniona uszczelka pod głowicą, póżniej okazało się że cała głowica musi być wymieniona, znajomy mechanik wymienił w niej uszczelniacze zaworów. Podczas planowania głowicy była sprawdzona pod kątem szczelności zaworów. Uszczelki pod wtryskiem i termostatem nowe. Ciśnienie na cylindrach równe....
Witajcie. 4 lata temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Około miesiąc temu Samochód zaczął mi wywalać błąd , że nie ma płynu. Po odkręceniu korka ciśnienie wypychało spowrotem płyn do zbiorniczka. Kupiłem tester CO2 spawdziłem https://obrazki.elektroda.pl/3277630800_... i okazało się, że silnik pompuje co2 do obiegu cieczy. Mechanik...
Może inaczej, wystarczy zdementować głowicę termostatyczną i założyć specjalną gałkę (taką nakrętka koloru czerwonego) która umożliwia ręczne zamkniecie zaworu. Jeżeli zawór będzie można tak zamknąć to to jest sprawny, a uszkodzona jest tylko głowica termostatyczna, jeżeli nie to tak jak pisałem zawór do wymiany.
Wygląda na to, że woda z kotła nie dopływa do grzejników. Czy nie są zamulone kryzy? Może się zablokował zawór różnicowy (jeśli takowy jest na instalacji). To takie miejsce na rurze, gdzie jest zgrubienie (jakby jabłko, czy kula), zwykle w kolorze zielonym. W takim zaworze jest kula - zwykle z tworzywa, która mogła się przykleić do rury z powodu np....
Raczej bez diagnostyki naocznej się nie obędzie, także szukaj kogoś w okolicy, lub sprawdzony serwis Karcher. Oryginalnie nie ma w tej myjce o-ringów koloru niebieskiego, tylko czarne. Wymiana zaworów w tym modelu wymaga doświadczenia i wiedzy. Raczej się ich nie wymienia, jeśli połamany jest koszyk to ja wymieniam tylko sam zaworek, sprężynę i ów koszyk-...
Kolego, wszystko będzie z głowicą zrobione kompleksowo i profesjonalnie. Chodzi mi tylko o kolory tych zaworów. Czy to coś oznacza?
Proszę nie komentować kolorów Nie mam najmniejszego zamiaru. Natomiast trochę innych rzeczy mogę ? 1. Czyżby brakowało zaworów w głowicy cylindra, ze są zamontowane hydrauliczne na zewnątrz? Ze względu na duża masę grzybków (bezwładność) takie zawory niezbyt nadają się do pracy w tym układzie. 2. Polaczenia sztywne straszliwymi stalowymi rurami, nieodpornymi...
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
U mnie silnik w poldku obrośnięty był w środku nagarem jak wiekowy wrak utopiony w morzu. Też próbowałem różnych dostępnych ówcześnie środków, ale bez widocznego skutku. Pomogło i to radykalnie zagazowanie silnika. Usuwanie, wypłukiwanie nagaru trwało na dystansie ok. 20 tys. km przejechanych w tym czasie. Po tym przebiegu jak podniosłem pokrywę zaworów...
Skro kolega tutaj jest i zadaje pytania to nie ma dużego doświadczenia, nie ma co się obrażać. Do sprawdzenia głowica- wyciągnąć zawór, posprawdzać czy nie ma luzu na boki, wyciągnąć do końca i sprawdzić przylgę zaworu: kolor, szerokość przylgi,podpalenia, głębokość gniazda. To ostatnie jest dość ważne bo zmniejsza siłę nacisku na zawór przez sprężynę....
Termostat wyczuł zimne powietrze z okna i włączył grzanie (mieszek wypełniony gazem się skurczył od ciągu z okna). Kto wie, czy głowica nie jest wadliwa. Ja takie głowice mam, ale przy takiej nastawie napewno otwarcie okna nie spowodowałoby puszczenia na max. (teoretycznie jest to nastawa +6 stopni, a na zewnątrz temperatury są teraz w dzień niewiele...
Nie ma znaczenia pozycja zaworu. Wazna jest srednica uszczelki i srednica gniazda na nia, oraz dlugosc glowicy. Jesli bedzie za krotka to nie uszczelni sie z gniazdem i mimo ze otworki zaworu (glowicy) beda zamkniete, to woda bedzie przelewala sie przez ta nieszczelnosc. Dodano po 1 Wstaw zdjecia tej glowicy, oraz starej jesli nie sprawi to zbyt duzego...
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Mam problem bo posiadam jakiś strasznie dziwny zawór termostatyczny (w googlach go nie znalazłem) i nie mam pojęcia jaką do niego głowice kupić. Na moje oko jest to danfoss, zapewne kątowy, ma na sobie oznaczenia "F" i "pi"(lub podobne), ale "normalna" głowica nie wchodzi, bo coś w rodzaju "gwintu" jest za szerokie. Ponadto końcówka zaworu (to na co...
Witam, dołączam się do pytania - jak pompować tusz automatycznie ze zbiornika do głowicy przez soft lub z pulpitu drukarki ? Metoda na chama: Rozkręcasz drukarkę. Otwierasz blokadę głowicy. Podkładasz ręcznik kuchenny pod konkretny kolor/zawór i naciskasz aby zaczęło krwawić. W między czasie podnosisz drukarkę tak aby tusz spływał grawitacyjnie. Jak...
Najlepiej sprawdzić odkręcając głowicę, z tymi kolorami obudowy to jest różnie. W jakim stanie jest ułożyskowanie walu, tłok, korbowód, wał? Prowadnice zaworów są niewymienne. Musisz, to wszystko sprawdzić i ocenić, czy naprawa jest opłacalna.
Skorzystałem z porady nighthawk89. Odkręciłem ten mały dławik i iglica wyszła. Trochę wody zacznie kapać jeśli iglicą sie rusza albo się przekrzywi. Podczas wkręcania dławik ponownie wpychał iglice do środka. więc po ponownym wykręceniu dławika oczyściłem nieco iglicę bardzo drobnym papierem ściernym ( chyba 800 to był ) oraz pilnikiem iglakiem delikatnie...
Cześć. Potrzebuję wymienić wkładkę zaworu, ale niestety nie wiem co to jest za grzejnik a, tym bardziej wkładka. Wkładka wygląda tak jak tutaj, z tą różnicą że pierścień ma żółty, a nie czerwony: https://obrazki.elektroda.pl/4211758500_... Głowica wygląda tak: 1235926 1235928 A tak grzejnik 1235927 Wygląda jak danfoss ale ten kolor...
Po pierwsze wjedź na podnośnik, kanał i obejrzyj dokładnie silnik od spodu. Wykręć wszystkie świece i sprawdź w jaki kolor mają elektrody świec. Po kolorze świec możesz wstępnie ocenić czy olej nie przedostaje się do cylindrów. Można pokusić się o sprawdzenie ciśnienia sprężania. Sprawdź czystość płynu w układzie chłodzenia - czy olej nie przedostaje...
Może być zaklejony farbą (lakierem) i przez to nie działać. Porada na przyszłość; nie lakierować odpowietrzników i w ogóle wszelkich mosiężnych elementów instalacji. Mosiądz jest odporny na korozję, patynę (o wiele bardziej niż czysta miedź, gdyż mosiądz to stop miedzi z cynkiem, a dodatek cynku znacznie zwiększa odporność na korozję) i nie traci wyglądu...
Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie? Normalnie, z rozrusznika. Ma pochodzić kilka minut na nieco podwyższonym biegu jałowym, czyli tak koło 1000obr/min, żeby olej wszędzie dotarł i wszystko się poukładało jak należy, a potem do roboty - z zaleceniem lżejszych prac typu lekkie brony itp. Po 50mth dokręcenie głowic, regulacja...
Głowica zdjęta. Sama uszczelka wytrzymała, nie przepaliło jej ale puściła w obrębie środkowego cylindra po stronie zaworów wydechowych. Widać to na zdjęciu, które zamieściłem. Sama głowica po stronie zaworów wydechowych "obsiadła" zrobił się rant na około 0,1mm na każdym z cylindrów (drugie zdjęcie). Byłem też w serwisie pytać o części. Na obecną chwilę...
Bedziesz musial zmienic ostatni odcinek rurki miedz. z kolankiem, bo ten obecny zawor jest wlutowany, a takiego jak ten z glowica termostatyczna to raczej nie znajdziesz. Podlaczenie do grzejnika jest standartowe 1/2" polsrubunek z nakretka. Wiekszosc zaworow z glowica bedzie pasowalo, pod warunkiem ze zmienisz, rurke wg. pierwszego zdania powyzej....
W ogóle to ten grzejnik jest idiotyczny (bardzo wysoki, więc będzie głównie nagrzewał powietrze pod sufitem, a stopy mogą być lodowate). Szkoda, że nie widać ze wszystkich stron tego zaworu zasilającego po zdjęciu głowicy. To jest Danfoss. Nie widać, jak zostało ustawione kryzowanie (nastawa wstępna). Na tej obrączce koloru metalicznego (nie mosiądz)...
Kolory maja znaczenie na zasadzie takiej, że nie wolno pomylić żółtego z czarno żółtym. Kolejność cylindrów nie ma znaczenia byle adekwatnie podłączyć wtryski lpg.
Zanim zaczniesz docierać zawory, musisz sprawdzić czy gniazda nie są wyklepane,to znaczy czy nie powiększyła się szerokość przylgni zaworu(powinno być1,0 do1,4 dla zaworów dolotowych i 1,4 do 1,8 dla wydechowych)jeżeli tak trzeba je przefrezować. Sam, niestety, tego nie zrobisz, chyba, że masz zestaw frezów do gniazd zaworowych. Załóżmy jednak, że nie...
Witam i proszę o opinie. W moim Yarysie pod korkiem wlewu oleju i na pokrywie zaworów ( od wewnątrz ) widać gromadzenie się gęstej mazi w kolorze kawa z mlekiem. Pierwsze co pomyślałem, to to że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, ale płynu chłodniczego nie ubywa, olej ma stały poziom i wygląda normalnie. Silnik odpala i wydaje się, że pracuje normalnie.
Witam mam problem z fiatem ducato silnik 1.9 disel rok 1998 . po naprawie głowicy wymianie uszczelniaczy uszczelki i docieraniu zaworów regulacji wtrysków i sprawdzaniu głowicy na ciepło bo było podejrzenie pęknięcia głowicy i robiony rozrząd .Po przejechaniu 300 kilometrów okazało się że silnik bierze około 1.5 litra oleju kopci na początku na niebiesko...
Nie, to kolor lakieru go zabrzpieczającego, a nie temperatury :D Taaaaa... :p Istnieje Kolego,istnieje tyle że w głowicy cylindra. W głowicy widziałem zawór, ale byłem świecie przekonany ze to zawór bezpieczeństwa... Kiedy konpresor sie załączya, i zaczyna nabijac powietrze, to z tego zaworu w głowicy wysuwa sie "cycek" i przestaje stamtąd lecieć powietrze.
TESMEN - olej na bagnecie był ciemny, ale w niektórych miejscach pojawiał się biały płyn ( nie miał jednolitego koloru, raczej wyglądało to jakby zmieszał się z czymś jasnym) Dodano po 2 tak więc sprawa wygląda następujaco: - planowanie głowicy - okazało się że z nią wszystko jest wporządku - 500zł - robocizna 600zł - pozostałe części 750zł w tym: uszczelka...
Podcisnienie do regulatora paliwa (kolor zlotawy-mosiezny) i do zaworu odpowietrzania baku czasem. Brakujaca czesc to obudowa termostatu. A dwa take cienkie wyjscia z przepustnicy to jej podgrzewanie, nie koniecznie musi byc podpiete.
jak dasz głowice do regeneracji to cie obedrą ze skóry możesz sam sprawdzić szczelność zaworów naftą,ropą, gorzej z planowaniem głowicy bo to trzeba zrobić chyba że sam jakoś sprawdzisz równość .Pamiętaj o wyciśnięciu oleju z popychaczy .A pasek (książkowo trzeba go wymienić po każdym ściągnięciu chociaż może być prawie nowy) ale jak go ostatnio wymieniałeś...
cyt. przez ostanie 20tys km cc chodziło bez problemu ) Wężyki całe. Świece i kable raczej też ok Witam 1. Wydaje mi się ,że przebieg między sprawdzeniem a wymianą świec ciut przy doży 2. Sprawa głowicy to niech kolega sprawdzi czy: - nie ma ubytku płynu chłodzącego - nie przybyło oleju w misce olejowej ( jeśli tak to czy jego wygląd nie przypomina kawy...
Cześć. Spotkał mnie pewien problem z instalacją CO u mnie w domu. Przez 5 lat mam piec Kospel EKCO LN2 podłączony do grzejników w układzie otwartym. Układ otwarty został po usunięciu kominka z płaszczem wodnym. Piec znajduje się na poziomie -1 czyli w piwnicy w środku domu, z niego rury zasilania i powrotu dochodzą do grzejników na poziomie -1 (mieszkanie...
Gwint M30. Jakie inne głowice (dobrej klasy) spasują? Jeśli masz gwint M30x1,5 to kupujesz dowolne głowice na taki rodzaj mocowania, więc może to być np. Heimeier DX, czy jakiś Oventrop. Do wyboru do koloru. OK.Sprawdzę. Każda głowica ma swój czas reakcji i czułość, więc może zamiast wymieniać głowice to spróbuj innych ustawień, może odkręć ciut bardziej...
W Scani LP wacha się 1,3- 1.8 bara, tak moduluje zawór, co odpowiada mniej więcej 0 st C odparowania rzeczywistego. Ta wartość jest niezmienna, jaka by nie panowała temperatura i obroty, zasługa działania elementu termostatycznego głowicy zaworu. HP przy 20 st otoczenia 8 bar- wolne obroty. Czyli trochę w Manie za wysokie odparowanie i ewidentnie niewydolny...
U mnie mechanik sprawdzał obecność spalin w płynie chłodniczym (małe dwa zbiorniczki z płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin wciśnięte poprzez korek w zbiorniczek z płynem) i nic nie wykazało. Warto sprawdzić przed dostaniem się do głowicy. U mnie akurat w golfie V 1.9TDI nadal nie działa ogrzewanie ale to pewnie wina zaworu nagrzewnicy, przy...
Jak w temacie. W samochodzie po puszczeniu nogi z gazu słychać fuknięcie/strzał w wydechu. W czasie rozpędzania jest mułowate. Do 100km/h rozpędza się w czasie 22-24s. Żeby uprzedzić pytania napiszę co było zrobione: 1.wymieniłem uszczelkę pod głowicą ( głowica sprawdzona kompleksowo w profesjonalnym warsztacie) 2.wymienione pierścienie na tłokach 3....
Witajcie, Skuter to Romet 747, 4T, silnik 139QMB. Wymieniłem cylinder kit 50 ccm oraz głowicę do 50 ccm z uwagi na wcześniejsze spalanie oleju silnikowego. Obecnie założony budżetowy zestaw od Moretti. W czasie remontu - tłok założony prawidłowo, luz na zamkach pierścieni tłokowych sprawdzany. Nowa głowica rozbierana, zawory były docierane. Rozrząd...
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
Witam Mam pytanie odnośnie ciśnienia oleju w silniku Ursus C-360. Mam C-355, lecz silnik jest od C-4011 i jeszcze ma dwa filtry oleju kubki. Ciągnik remontowany itd., lecz ciśnienie było strasznie małe na rozgrzanym silniku, bo na wolnych obrotach potrafiło zejść nawet do 1. Postawiłem na pompę oleju, była stara, nigdy nie wymieniana. Kupiłem typową...
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
Dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić uszczelniacze zaworów ssących, może ci podbierać olej i dlatego ta druga świeca jest tak okopcona. problem w tym, że nie pracuje prawidłowo cylinder na którym świeca ma bardziej prawidłowy kolor. Ten z okopconą świecą działa jak należy. Jak to sprawdzić masz trzy posty wyżej. A jak to ci nic nie mówi to ściąg pokrywę...
na początek w sprawie tuszu: wyciągnij z taśmy gumowej pomiędzy stacją a karetką przewód o żółtego koloru i sprawdz czy nie jest zapowietrzony, jezeli tak to żeby go odpowietrzyć musisz wyłączyć drukarkę z sieci w momencie gdy popychacze w pompie będą w górnym położeniu. wtedy jak włożysz pojemnik z tuszem wytworzysz ciśnienie, następnie coś na kształt...
Renóweczka 21 nevada z 91 roku, Silnik F3N 1,7 B+G, 90 KM. Problem polega na tym, że ubywa płynu z chłodnicy. Doleje na maks za 2-3 dni jest poziom minimalny. Przeprowadziłem obdukcję :) Obejrzałem chłodnicę, połączenia przewodów gumowych, opaski itp, silnik dookoła . Nie widać wycieków. Membrany w parowniku wymienione latem ubiegłego roku. Płyn w chłodnicy...
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki...
docierać zaworów głowica kolor zaworów głowicy uszkodzenie zaworów głowica
rozszerzenie obrazu telewizorze bokach ładować bufor cyfrowy polsat niekodowane
domofony cyfrowe reason instrukcja
TY3150-DV voltmeter: VR1 vs VR2 for display voltage adjustment, ICL7107, calibration details Buczenie głośników po wyłączeniu komputera - przyczyny i rozwiązania