Nie było na ten temat żadnych komentarzy w ASO. A niby dlaczego miałby się z tego powodu skończyć silnik. Jeżdżę na gazie, więc olej jest czysty, zmienia jedynie kolor z jasno żółtego na pomarańczowy.
Mam problem bo posiadam jakiś strasznie dziwny zawór termostatyczny (w googlach go nie znalazłem) i nie mam pojęcia jaką do niego głowice kupić. Na moje oko jest to danfoss, zapewne kątowy, ma na sobie oznaczenia "F" i "pi"(lub podobne), ale "normalna" głowica nie wchodzi, bo coś w rodzaju "gwintu" jest za szerokie. Ponadto końcówka zaworu (to na co...
A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ... Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił. A tak po za tym to jesteś pewien że ten...
Skro kolega tutaj jest i zadaje pytania to nie ma dużego doświadczenia, nie ma co się obrażać. Do sprawdzenia głowica- wyciągnąć zawór, posprawdzać czy nie ma luzu na boki, wyciągnąć do końca i sprawdzić przylgę zaworu: kolor, szerokość przylgi,podpalenia, głębokość gniazda. To ostatnie jest dość ważne bo zmniejsza siłę nacisku na zawór przez sprężynę....
Raczej nie jest prawdziwa. Duże ubytki płynu byłyby zauważalne. Olej z płynem dałby jasną emulsję widoczną na bagnecie i na korku wlewu oleju - wyraźnie. A i kolor oleju nieznacznie by się zmienił. Silnik ma pewnie swój przebieg i większe przedmuchy ze skrzyni korbowej. Albo chłodnica oleju- jak wcześniej sugerował verksted - minimalnie przepuszcza....
Skorzystałem z porady nighthawk89. Odkręciłem ten mały dławik i iglica wyszła. Trochę wody zacznie kapać jeśli iglicą sie rusza albo się przekrzywi. Podczas wkręcania dławik ponownie wpychał iglice do środka. więc po ponownym wykręceniu dławika oczyściłem nieco iglicę bardzo drobnym papierem ściernym ( chyba 800 to był ) oraz pilnikiem iglakiem delikatnie...
Cześć. Potrzebuję wymienić wkładkę zaworu, ale niestety nie wiem co to jest za grzejnik a, tym bardziej wkładka. Wkładka wygląda tak jak tutaj, z tą różnicą że pierścień ma żółty, a nie czerwony: https://obrazki.elektroda.pl/4211758500_... Głowica wygląda tak: 1235926 1235928 A tak grzejnik 1235927 Wygląda jak danfoss ale ten kolor...
No czasami tak bywa że coś trzeba poprawić. Kranzle wypuściło modele 1050 odpowiadając za zapotrzebowanie rynku (głownie polskiego) na modele poniżej 3 tyś. Prace trwały 2 lata od podstaw została opracowana głowica silnik i osprzęt. Zapytałem o kolor oringu ten zielony to projekt i produkcja kranzle, jest twardszy niż zwykły nbr co ma zapewnić długą...
Hej. Mam następujący problem z moim Fiatem. Niedawno została wymieniona uszczelka pod głowicą, póżniej okazało się że cała głowica musi być wymieniona, znajomy mechanik wymienił w niej uszczelniacze zaworów. Podczas planowania głowicy była sprawdzona pod kątem szczelności zaworów. Uszczelki pod wtryskiem i termostatem nowe. Ciśnienie na cylindrach równe....
Po pierwsze wjedź na podnośnik, kanał i obejrzyj dokładnie silnik od spodu. Wykręć wszystkie świece i sprawdź w jaki kolor mają elektrody świec. Po kolorze świec możesz wstępnie ocenić czy olej nie przedostaje się do cylindrów. Można pokusić się o sprawdzenie ciśnienia sprężania. Sprawdź czystość płynu w układzie chłodzenia - czy olej nie przedostaje...
Kolego, wszystko będzie z głowicą zrobione kompleksowo i profesjonalnie. Chodzi mi tylko o kolory tych zaworów. Czy to coś oznacza?
Witam mam problem z fiatem ducato silnik 1.9 disel rok 1998 . po naprawie głowicy wymianie uszczelniaczy uszczelki i docieraniu zaworów regulacji wtrysków i sprawdzaniu głowicy na ciepło bo było podejrzenie pęknięcia głowicy i robiony rozrząd .Po przejechaniu 300 kilometrów okazało się że silnik bierze około 1.5 litra oleju kopci na początku na niebiesko...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Witam, dołączam się do pytania - jak pompować tusz automatycznie ze zbiornika do głowicy przez soft lub z pulpitu drukarki ? Metoda na chama: Rozkręcasz drukarkę. Otwierasz blokadę głowicy. Podkładasz ręcznik kuchenny pod konkretny kolor/zawór i naciskasz aby zaczęło krwawić. W między czasie podnosisz drukarkę tak aby tusz spływał grawitacyjnie. Jak...
jak dasz głowice do regeneracji to cie obedrą ze skóry możesz sam sprawdzić szczelność zaworów naftą,ropą, gorzej z planowaniem głowicy bo to trzeba zrobić chyba że sam jakoś sprawdzisz równość .Pamiętaj o wyciśnięciu oleju z popychaczy .A pasek (książkowo trzeba go wymienić po każdym ściągnięciu chociaż może być prawie nowy) ale jak go ostatnio wymieniałeś...
Może inaczej, wystarczy zdementować głowicę termostatyczną i założyć specjalną gałkę (taką nakrętka koloru czerwonego) która umożliwia ręczne zamkniecie zaworu. Jeżeli zawór będzie można tak zamknąć to to jest sprawny, a uszkodzona jest tylko głowica termostatyczna, jeżeli nie to tak jak pisałem zawór do wymiany.
Podcisnienie do regulatora paliwa (kolor zlotawy-mosiezny) i do zaworu odpowietrzania baku czasem. Brakujaca czesc to obudowa termostatu. A dwa take cienkie wyjscia z przepustnicy to jej podgrzewanie, nie koniecznie musi byc podpiete.
Nie, to kolor lakieru go zabrzpieczającego, a nie temperatury :D Taaaaa... :p Istnieje Kolego,istnieje tyle że w głowicy cylindra. W głowicy widziałem zawór, ale byłem świecie przekonany ze to zawór bezpieczeństwa... Kiedy konpresor sie załączya, i zaczyna nabijac powietrze, to z tego zaworu w głowicy wysuwa sie "cycek" i przestaje stamtąd lecieć powietrze.
Gdyby masełko pod korkiem było skutkiem tego co mówisz to cały olej miał by konsystencje i kolor emulsji (kawa z mlekiem ) no i stan oleju by się podnosił.miałem kilka samochodów i występował problem masełka włąśnie pod korkiem,a układy chłodzenia były sprawne(nie ubywało płynu)Jak mniemam w skutek małego kilometrażu dziennego ,wieczorem gdy silnik...
Witam.Pozwolę sobie poradzić Panu aby zanim głowica będzie planowana to dla pewności sprawdzić ją na szczelność i to w tem. min. 70stopni a najlepiej w sprawdzarce takiej jak SERDI.Co do planowania to nie na szlifierce magnesowej tylko na maszynach do tego przeznaczonych.Mam tu na myśli planowanie nożem a nie kamieniem.Nie wiem co miał Pan na myśli...
U mnie mechanik sprawdzał obecność spalin w płynie chłodniczym (małe dwa zbiorniczki z płynem który zmienia kolor pod wpływem spalin wciśnięte poprzez korek w zbiorniczek z płynem) i nic nie wykazało. Warto sprawdzić przed dostaniem się do głowicy. U mnie akurat w golfie V 1.9TDI nadal nie działa ogrzewanie ale to pewnie wina zaworu nagrzewnicy, przy...
Dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić uszczelniacze zaworów ssących, może ci podbierać olej i dlatego ta druga świeca jest tak okopcona. problem w tym, że nie pracuje prawidłowo cylinder na którym świeca ma bardziej prawidłowy kolor. Ten z okopconą świecą działa jak należy. Jak to sprawdzić masz trzy posty wyżej. A jak to ci nic nie mówi to ściąg pokrywę...
Witam i proszę o pomoc! Moje autko to astra g 1,7td silnik opla x17dtl 50KW 68KM kupiłem na początku roku z uszkodzona głowicą (olej przedostawał sie do układu chłodzenia) samochód pomimo awarii jeździł normalnie przyspieszał dobrze i przede wszystkim nie dymił ,zdecydowałem sie jednak na naprawę i oddałem astrę do mechanika na naprawę. przeprowadzony...
jak zaolejona to masz już odpowiedź i tu musisz szukać przyczyny szarpania do sprawdzenia kabel zapłonowy ale podejrzewam, że pierścienie tłokowe są zapieczone lub co gorsza popękane -i stąd brak ciśnienia ... najpierw wyczyść świece lub jak masz nową to włóż ją w kabel zapłonowy i zakręć rozrusznikiem tylko nie trzymaj jej w ręce tylko połóż ja na...
Zajrzyj do filtra paliwa i opisz kolor paliwa. Przezroczyste czy brunatne lub z brązowymi kropkami? Podaj pomiar bloku pomiarowego nr4 silnika. Sprawdź czy nie masz wycieku pod pompą Vacum (z filtra paliwa przewody wchodzą do tej pompy zamocowanej na korpusie silnika). Dodano po 16 na 0 teraz jest na -2,2. Jak nic kont synchronizacji -jak ustawiałem...
Mechanik Sprawdził uszczelkę przez podłączenie jakiejś "pompki" z płynem do zbiornika z płynem chłodniczym. Kolor płynu w "pompce" zmienił się po ok 1min po czym mechanik stwierdził że z uszczelką nie ma tragedii. Okazało się że trochę leci z chłodnicy, jeśli uszczelniacz nie pomoże trzeba będzie ją wymienić, ale pozostaje problem oleju ubywającego...
Witam wszystkich ostatnio zakupiłem sobie motorek kawasaki kz 750 z 1983 oto link motorka nie wiem czy jest dobra nazwa tego oznaczenia kz. Oto link taki sam mam kolor na moim http://kz.mbsween.com/media/kz750euro.jp... . No wracajac do rzeczy nie chodzi mi 3 cylinder. Cewki były sprawdzane przez elektronika i SA ok i w komorze cylindra znajduje sie duzo...
Jak w temacie. W samochodzie po puszczeniu nogi z gazu słychać fuknięcie/strzał w wydechu. W czasie rozpędzania jest mułowate. Do 100km/h rozpędza się w czasie 22-24s. Żeby uprzedzić pytania napiszę co było zrobione: 1.wymieniłem uszczelkę pod głowicą ( głowica sprawdzona kompleksowo w profesjonalnym warsztacie) 2.wymienione pierścienie na tłokach 3....
Witajcie, Skuter to Romet 747, 4T, silnik 139QMB. Wymieniłem cylinder kit 50 ccm oraz głowicę do 50 ccm z uwagi na wcześniejsze spalanie oleju silnikowego. Obecnie założony budżetowy zestaw od Moretti. W czasie remontu - tłok założony prawidłowo, luz na zamkach pierścieni tłokowych sprawdzany. Nowa głowica rozbierana, zawory były docierane. Rozrząd...
Czy tego płynu ci ubywa (gdzieś znika), czy zostaje on wypychany do zbiorniczka wyrównawczego? Jeśli płyn znika z układu chłodzenia (nie przybywa w zbiorniczku), to może to być: -> Uszkodzona pompa - należy dokładnie obejrzeć pompę oraz jej okolicę. -> Nieszczelny układ chłodzenia - koniecznie należy obejrzeć wszystkie elementy układu chłodzenia. Zwłaszcza...
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
Ostatnio w moim vw golfie dzieje się dziwna rzecz. Przy wyłączaniu silnika stacyjką, ten wzbudza się na kilka sekund (2-3sec). Wg mnie są cztery powody "wzbudzania sie" lub "podsklaiwania" silnika benzynowego: 1. Złe paliwo. Co raczej wykluczam , chyba że jeździsz na paliwie lotniczym :D 2. Uszkodzony w pozycji otwartej elektrozawór odcianjący paliwo...
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
Cześć wszystkim. Od dawna mam problem w moim 1.8 ADR z cieknącym olejem. Samochód był u różnych mechaników którzy wymienili wąż odmy, uszczelki zaworów, głowicy, miski, itd. itp. Problem nie ustąpił. Z racji że mam teraz trochę czasu a szkoda mi tego auta które służy mi już jako dodatkowy samochód roboczy już kilka dobrych lat. Zabrałem się sam za robotę....
Jak chcesz możesz zmierzyć ciśnienie sprężania, to Ci powie jaki jest stan pierścieni i reszty, zawory, gniazda zaworów, gładzie cylindrów ;) A kopci na niebiesko? Może masz duży wyciek po prostu? No i lej normalny olej a nie taki śmieć który nie ma żadnych właściwości już. Wycieków brak. Co ciekło przy aparacie i pod deklem zaworów uszczelniłem silikonem...
Witam Ostatnio wśród znajomych kupujących auta plagą są auta doskonale utrzymane w dobrym stanie po czym po dwóch tygodniach lub kilku miesiącach konieczny jest remont bo okazuje się że silnik był przegrzany. Konieczna wymiana uszczelki pod głowicą czasem zaworów itd. Mówię zarówno o silnikach Diesla jak i Benzynowych. Oczywiście wszyscy znamy metody...
tak uszczelka pod głowicą. jesli jest przedmuch do wody to ten nieszczesny czujnik od temperatury potrafi nic nie wskazywać. czujnik temp jest po prawej stronie o ile pamietam ma kolor zielony. jesli jest przerwa w obwodzie czujnika to ecu symuluje temp silnika 90C. poprostu można go odłączyc ale wtedy bardzo ciezko obroty jałowe utrzymać na zimnym...
Cześć, Doszedłem do momentu, w którym chcę zrobić sterowanie do pieca C.O. Obecnie wygląda to tak: - piec Victrix ZEUS 26 w ErP - 7 grzejników w domu (bez głowic, z "nakrętkami" celem regulacji pracy) - 2 pomieszczenia z ogrzewaniem podłogowym Żeby włączyć grzanie w tej chwili ręcznie przestawiam na piecu tryb z grzania wody na woda+grzejniki, dodatkowo...
Witam. Zakupiłem Passata z silnikiem benzynowym 1.6 ALZ. Samochód miał usterkę bo kopcił na siwo-biało i trochę niebiesko. Podczas jazdy przy "butowaniu" zostawiał smugę za sobą i przy hamowaniu silnikiem i wciśnięciu gazu też była zasłona dymna. Płyn chłodniczy był OK, czysty bez plam oleju, ciśnienie w układzie OK. Mało nim jeździłem przed robotą...
silnik jest leżący (at)ElektrodaBot podaj linki do zakupu! Szybka odpowiedź Dla Peugeot Kisbee 2T 2013 z silnikiem leżącym (AC) najpewniej kupisz gotowe kity „Sport 70 cc” w poniższych, sprawdzonych polskich sklepach. Wszystkie pozycje są fizycznie dostępne w chwili pisania odpowiedzi (08 / 05 / 2025); podaję bezpośrednie, krótkie linki oraz numer...
Witajcie. 4 lata temu miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą. Około miesiąc temu Samochód zaczął mi wywalać błąd , że nie ma płynu. Po odkręceniu korka ciśnienie wypychało spowrotem płyn do zbiorniczka. Kupiłem tester CO2 spawdziłem https://obrazki.elektroda.pl/3277630800_... i okazało się, że silnik pompuje co2 do obiegu cieczy. Mechanik...
Odgrzewam swojego kotleta. Dzisiaj miałem trochę czasu i pogrzebałem w swoim passku. A mianowicie ciśnienie sprężania na rozgrzanym silniku wygląda następująco pierwszy, drugi i trzeci po 14.5 bara, czwarty 14 bar. Ciśnienie oleju wypada trochę kiepsko, na biegu jałowym 1.4 bara na mocno rozgrzanym silniku, niżej już chyba by nie spadło. Mierzyłem od...
Nie ma znaczenia pozycja zaworu. Wazna jest srednica uszczelki i srednica gniazda na nia, oraz dlugosc glowicy. Jesli bedzie za krotka to nie uszczelni sie z gniazdem i mimo ze otworki zaworu (glowicy) beda zamkniete, to woda bedzie przelewala sie przez ta nieszczelnosc. Dodano po 1 Wstaw zdjecia tej glowicy, oraz starej jesli nie sprawi to zbyt duzego...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Niestety autor nie rozwiązał problemu. Z powodu braku czasu i codziennego użytkowania samochodu nie mogłem zagadnieniu poświęcić czasu. A więc. Została wymieniona cewka na oryginał, czujnik położenia wału na zamiennik, lambda1 na Boscha uniwersalną. Po tych zabiegach nie było lepiej. Auto zachowywało się dokładnie tak samo. Po wymianie cewki trochę...
Obiecałem wrzucić zdjęcia moich wydumek więc wuala: http://obrazki.elektroda.pl/3703712900_1... Kompresor-zrobiony z tego co było pod ręką aby zminimalizować koszty do maksimum. Dwie butla od LPG, dolna 60 litrów, górna 40. Silnik 2.2 kW wzięty od kolegi w stanie zatartych łożysk i ogólnej korozji tak, że nie dało się nawet wyciągnąć...
Kolory maja znaczenie na zasadzie takiej, że nie wolno pomylić żółtego z czarno żółtym. Kolejność cylindrów nie ma znaczenia byle adekwatnie podłączyć wtryski lpg.
Moje pytanie do was: jak uruchamiacie taki silnik po remoncie? Normalnie, z rozrusznika. Ma pochodzić kilka minut na nieco podwyższonym biegu jałowym, czyli tak koło 1000obr/min, żeby olej wszędzie dotarł i wszystko się poukładało jak należy, a potem do roboty - z zaleceniem lżejszych prac typu lekkie brony itp. Po 50mth dokręcenie głowic, regulacja...
Dzień dobry szanowni forumowicze W przypływie ułańskiej fantazji zakupiłem Peugeota 307 cc... Staram się go teraz uruchomić. Auto NIE posiada i nigdy nie posiadało LPG o ile to pomoże... Dane pojazdu: Peugeot 307 cc 2004r Silnik 2.0 16V 100 KW 137KM oznaczenie RFN EW10J4? Przepraszam z góry za długi post, ale staram się wszystko możliwie dokładnie...
Raczej bez diagnostyki naocznej się nie obędzie, także szukaj kogoś w okolicy, lub sprawdzony serwis Karcher. Oryginalnie nie ma w tej myjce o-ringów koloru niebieskiego, tylko czarne. Wymiana zaworów w tym modelu wymaga doświadczenia i wiedzy. Raczej się ich nie wymienia, jeśli połamany jest koszyk to ja wymieniam tylko sam zaworek, sprężynę i ów koszyk-...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
TESMEN - olej na bagnecie był ciemny, ale w niektórych miejscach pojawiał się biały płyn ( nie miał jednolitego koloru, raczej wyglądało to jakby zmieszał się z czymś jasnym) Dodano po 2 tak więc sprawa wygląda następujaco: - planowanie głowicy - okazało się że z nią wszystko jest wporządku - 500zł - robocizna 600zł - pozostałe części 750zł w tym: uszczelka...
Akurat zawodowo zajmuję się sprawami p.poż. Dobrze, że jest ten temat. Chciałbym tu zdementować kilka rzeczy i dodać coś od siebie: 1. Gaśnice proszkowe samochodowe czyli GP1Z lub GP1X czym one się różnią? Przede wszystkim sposobem użycia. Gaśnice oznaczone jako GP1Z są to gaśnice, w których ciśnienie nie znajduje się w zbiorniku tylko w naboju. Dlatego...
Najlepiej sprawdzić odkręcając głowicę, z tymi kolorami obudowy to jest różnie. W jakim stanie jest ułożyskowanie walu, tłok, korbowód, wał? Prowadnice zaworów są niewymienne. Musisz, to wszystko sprawdzić i ocenić, czy naprawa jest opłacalna.
Termostat wyczuł zimne powietrze z okna i włączył grzanie (mieszek wypełniony gazem się skurczył od ciągu z okna). Kto wie, czy głowica nie jest wadliwa. Ja takie głowice mam, ale przy takiej nastawie napewno otwarcie okna nie spowodowałoby puszczenia na max. (teoretycznie jest to nastawa +6 stopni, a na zewnątrz temperatury są teraz w dzień niewiele...
Wygląda na to, że woda z kotła nie dopływa do grzejników. Czy nie są zamulone kryzy? Może się zablokował zawór różnicowy (jeśli takowy jest na instalacji). To takie miejsce na rurze, gdzie jest zgrubienie (jakby jabłko, czy kula), zwykle w kolorze zielonym. W takim zaworze jest kula - zwykle z tworzywa, która mogła się przykleić do rury z powodu np....
Może być zaklejony farbą (lakierem) i przez to nie działać. Porada na przyszłość; nie lakierować odpowietrzników i w ogóle wszelkich mosiężnych elementów instalacji. Mosiądz jest odporny na korozję, patynę (o wiele bardziej niż czysta miedź, gdyż mosiądz to stop miedzi z cynkiem, a dodatek cynku znacznie zwiększa odporność na korozję) i nie traci wyglądu...
Głowica zdjęta. Sama uszczelka wytrzymała, nie przepaliło jej ale puściła w obrębie środkowego cylindra po stronie zaworów wydechowych. Widać to na zdjęciu, które zamieściłem. Sama głowica po stronie zaworów wydechowych "obsiadła" zrobił się rant na około 0,1mm na każdym z cylindrów (drugie zdjęcie). Byłem też w serwisie pytać o części. Na obecną chwilę...
A, oczywiście. Zapłon obecnie na pewno jest i iskra jest silna - ma niebieski kolor przy przeskoku z odległości pół centymetra. Miałem bardziej na myśli, że może zapłon jest w niewłaściwym momencie i dlatego gaśnie. Ale może i masz rację – trzeba by może sprawdzić ciśnienie paliwa… Jeśli chodzi o ten kabel, który idzie z ECU do tego czegoś,...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Witam i proszę o opinie. W moim Yarysie pod korkiem wlewu oleju i na pokrywie zaworów ( od wewnątrz ) widać gromadzenie się gęstej mazi w kolorze kawa z mlekiem. Pierwsze co pomyślałem, to to że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, ale płynu chłodniczego nie ubywa, olej ma stały poziom i wygląda normalnie. Silnik odpala i wydaje się, że pracuje normalnie.
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
Problemem jest zakres słowa "tuning:. Dla jednych tuning to płyta na lusterku, niebieskie ledy w zdrzaku - i.t.p. Np. Dla mnie tuning zaczyna się przynajmniej od wymontowania głowicy, zrobienia zaworów i kanałów - ogólnie nie ma tuningu bez zaplecza mechanicznego, warsztatowego i.t.p. Słowo "tuning" ( bodajże dostrajać - patrz gałka na odbiorniku radiowym...
cyt. przez ostanie 20tys km cc chodziło bez problemu ) Wężyki całe. Świece i kable raczej też ok Witam 1. Wydaje mi się ,że przebieg między sprawdzeniem a wymianą świec ciut przy doży 2. Sprawa głowicy to niech kolega sprawdzi czy: - nie ma ubytku płynu chłodzącego - nie przybyło oleju w misce olejowej ( jeśli tak to czy jego wygląd nie przypomina kawy...
Witam, tydzień temu odebrałem swoje auto od mechanika. Wymieniono olej w silniku, uszczelkę pod głowicą, jakiś oring, rozrząd, pompę wody, odkamieniono układ chłodzenia silnika, "wyprostowano głowicę?", szlif zaworów i jeszcze tam jakiś bajer. Od razu zmieniono kable na nowe bo te miały 3 lata i przejechały sporo. Auto ma 353 tys km przebiegu, nie był...
Witam. Ostatnio podjąłem się remontu silnika opla. Na początku sprawa wydawała się banalna, gdy podczas pomiaru ciśnienia na tłokach, na ostatnich dwóch (od strony skrzyni) pomiar wykazał około dwie atmosfery na gar, od razu stwierdziłem przedmuch na uszczelce głowicy. Nie myliłem się, po uniesieniu głowicy ujrzałem centymetrową dziurę w uszczelce przez...
W ogóle to ten grzejnik jest idiotyczny (bardzo wysoki, więc będzie głównie nagrzewał powietrze pod sufitem, a stopy mogą być lodowate). Szkoda, że nie widać ze wszystkich stron tego zaworu zasilającego po zdjęciu głowicy. To jest Danfoss. Nie widać, jak zostało ustawione kryzowanie (nastawa wstępna). Na tej obrączce koloru metalicznego (nie mosiądz)...
Bedziesz musial zmienic ostatni odcinek rurki miedz. z kolankiem, bo ten obecny zawor jest wlutowany, a takiego jak ten z glowica termostatyczna to raczej nie znajdziesz. Podlaczenie do grzejnika jest standartowe 1/2" polsrubunek z nakretka. Wiekszosc zaworow z glowica bedzie pasowalo, pod warunkiem ze zmienisz, rurke wg. pierwszego zdania powyzej....
W Scani LP wacha się 1,3- 1.8 bara, tak moduluje zawór, co odpowiada mniej więcej 0 st C odparowania rzeczywistego. Ta wartość jest niezmienna, jaka by nie panowała temperatura i obroty, zasługa działania elementu termostatycznego głowicy zaworu. HP przy 20 st otoczenia 8 bar- wolne obroty. Czyli trochę w Manie za wysokie odparowanie i ewidentnie niewydolny...
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki...
Pozwólcie koledzy że trochę się rozpiszę ale moim zdaniem temat jest tak zawiły że trzeba opisać go bardzo dokładnie aby po jakimś szczególe ktoś z Was mógł wykluczyć swoją usterkę. Miesiąc temu kupiłem Astre II 1.7 DTI z silnikiem Y17DT. Na miejscu nie było możliwości sprawdzenia stanu oleju bo właściciel przyjechał akurat z myjni a wiecie jak długo...
Pytanie numer jeden, wał panewki, korbowody - jaki stan, jakie luzy? Wał główny,panewka podpory,panewka korbowodowa: http://obrazki.elektroda.net/41_12600554... http://obrazki.elektroda.net/64_12600554... http://obrazki.elektroda.net/49_12600554... Oczywiście na tych zdjęciach niewiele widać,a na dodatek na fotografii pojawiają się dziwne...
Witam pilnie potrzebuję opinii fachowców posiadam przedstawiony w tytule cud techniki jakim jest palio 1.2 8v rok 2001 przebieg 101 tys benzyna +LPG od 20 tys km. Problemy zaczęły się w chwile po założeniu gazu po dłuższej trasie zagotował się silnik później w krótkim czasie wydmuchało uszczelkę pod głowicą - spaliny "pompowały" układ chłodzenia oraz...
Witam. Problemy jak wyżej w temacie. Po dłuższym postoju bardzo ciężko pali zarówno na benzynie jak i na gazie. Po odpaleniu potrafi za chwilkę zgasnąć. Aktualnie spalanie na poziomie 14-15l LPG (było nawet 20l/100). Wiem, że to stanowczo za dużo nawet jak na ciężką nogę, bo miałem już takie auto z takim samym silnikiem i było to max 11-12l. Auto ma...
W istocie doszedłeś sam pracowicie studiując obwód wtryskowy paliwa, że elementem strategicznym dla komputera wtryskowego jest regulacja ciśnienia paliwa . Jest to po prostu bilansowanie ilości paliwa wytworzonego (przez pompę WC (1 - rys. poniżej), a zużytego przez wtryskiwacze (5). Regulacja jest więc jedną z najważniejszych czynności wykonywanych...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
docieranie zaworów głowicy uszkodzenie zaworów głowicy regulacja zaworów głowicy
klimatyzacja zasilanie karta zabezpieczona zapisem piekarnik elektryczny przebicie
trust zasilacz pralka elektrolux programator
Wartości luzów zaworowych Honda PCX 125 2022 Rozrusznik Fiat 126p nie reaguje na kluczyk - przyczyny i diagnostyka