Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Zavoli występuje w dwu odmianach N i S. Obydwa w identycznych skorupach , co skutkuje identyczną mocą parownika - a to w naszym klimacie decyduje o wydajności parownika. Jeśli jest wiekowy to bankowo zasyfiony parafinami , które wytrącają się z gazu - co dodatkowo upośledza jego wydajność. Brak czujnika podciśnienia utrudnia ,ale nie uniemożliwia samodzielną...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
hmm ciekawe ze probowałes juz wielu kombinacji... Przy tych kołach i wałkach jest kilka możliwych i logicznych ustawień ale połowa z nich powoduje uszkodzenie zaworów głowicy więc moze tu jest problem...bardzo prawdopodobny bo jak juz inni próbowali tak na chybił trafił .... Przecież wystarczy znac zasade działania silnika i popatrzec na wałki i juz...
Kompresor samoróbka, może też być uzupełnieniem luki rynkowej pomiędzy sprężarkami tłokowymi, a małymi śrubowymi. Jakiej luki rynkowej ? Jedne i drugie pokrywają się w wydajnościach od 20m3/h do tysięcy m3 na godzinę. Chyba zrozumiałe jest, że amator nie będzie kupować sprzętu za parę tysięcy złotych, a tym bardziej agregatu spalinowego. Temat dla...
Witam, jedną z przyczyn takich objawów może być uszkodzenie zaworów w głowicy bądź wypalenie gniazd zaworów. Losowe wypadanie zapłonu sugeruje problemy właśnie z jedną z głowic. Zalecam sprawdzenie luzów zaworowych i naprawę dwóch głowic (jeżeli będzie to konieczne). Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
mozzilla już tłumaczę- przy pomiarze kompresji może wyjść wszystko ok,co juz wiele razy przechodziłem i to mnie myliło,bo miałem po 14b na każdym cylindrze. jest to możliwe,bo miernik sprawdza sprężanie,a chwilowe jest w stanie takie zrobić,przy czym nagar lub małe wypalenie na powierzchni stożka zaworu(miejsca styku z głowicą) powoduje nieszczelność...
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało uszkodzenie Lasek Dodano po 11 Masz pozacierane prowadnice zaworów...
Łożyskowanie wałka w C20NE, jak i krzywki, są smarowane olejem dostarczanym przez trzeci (środkowy) czop wałka, kanałem w obudowie wałka łączącym się bezpośrednio z magistralą olejową głowicy. Popychacze hydrauliczne zasilane są z poziomego kanału olejowego, zakończonego zaworem przelewowym (kulka ze sprężyną) po stronie rozdzielacza pod górnym brokiem....
Teoretycznie w praktyce nie wiadomo co kupię. Zabawa z wymianą silnika to nie dla mnie nie dam rady czasowo. Tylko dziwi mnie, że przy przebiegu tylko 85.000km mogło dojść do takiego spadku kompresji i to tylko na jednym cylindrze. Po zdjęciu głowicy na drugim cylindrze widać okopcony dolot i wydech wszędzie pełno sadzy. Czy to oznacza uszkodzenie głowicy...
Z mechanicznych uszkodzenie głowicy ( brak otwarcia zaworów ssących lub wydechowych) w co raczej wątpię, z elektrycznych uszkodzona wiązka silnika lub sterownik silnika. P.S. Kilka cewek już wymieniłem, które rzekomo dawały iskrę a auto nie chodziło jak trzeba.
Mechanicy, którzy robili silnik uszkodzili (źle podłączyli?) wiązkę kabli od komputera LPG, która rozłącza wtryskiwacze benzynowe. Mniej prawdopodobne jest uszkodzenie sterownika LPG. Na 90 % pomieszana jest też kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG.
Pomiar ciśnienia nic nie da, silnik kulawo chodzi bo wypadają zapłony przez wodę dostającą się do komory spalania. Biała maź pod korkiem oleju nie powinna znajdować się w tak ciepłe dni, ubyło płynu bo dostał się na tłok, biały dym z rury to para z wody. Masz na pewno uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Z Wadowic do żor nie jest daleko, więc jakbyś chciał...
Witam mam taki problem a mianowicie : Kupiłem golfa 4 z silnikiem 1.4 16V po zerwanym pasku rozrządu , do wymiany miałem 16 zaworów , więc oddałem magikowi do naprawy , wymienił zawory , dotarł je oraz założył nowe uszczelniacze . Głowice sprawdził i nie kazał planować bo jest prosta . Do tego kupiłem cały kompletny nowy rozrząd , wszystko poskładałem...
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
Nie odpowiada mi pan konkretnie na pytanie.pisze pan że ssanie jest zasilane z obwodu świateł ,a światła działają dopiero po uruchomieniu silnika ,wiec ssanie zaczyna działać dopiero po uruchomieniu silnika ,chyba bez sensu Jestem elektronikiem i jeśli nie znajdzie się ktoś kto dobrze zna istalację tego skutera to sam będę musiał rozszyfrować zasadę...
Witam Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!! Siedzi tam monowtrysk RENIX. Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku . Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione : MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione...
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
Uszkodzenie zaworów widać po zdjęciu głowicy. Lub wymieniamy rozrząd kupujemy nowe koło i sprawdzamy czy silnik się uruchomi. Moja rada szukaj innego auta.
Możesz zakręcić zawór na rurze powrotnej z grzejnika (jak go masz). Zaworu termostatycznego bez głowicy nie zakręcisz.
A może zatkane dysze rozpylaczy spowodowały uszkodzenie zaworów z powodu zbyt ubogiej mieszanki? A może kupiłeś motocykl z uszkodzoną głowicą, albo tłokiem i dlatego takie wibracje? A może masz farta i...
To jest zawór Danfoss i ja je dobrze znam. A jakie są tego objawy? Czy np. po zakręceniu głowicy i ustawieniu na zamknięte (brak grzania) kaloryfer jest ciepły, bądź też ustawienie na max. nie powoduje silniejszego grzania? Może być tak, że mimo ustawienia głowicy termostatycznej na max. grzejnik działa ledwo-ledwo, gdyż kryzowanie jest ustawione na...
wiązka rozdzielacza jest gdzieś uszkodzona - najczęściej (-) sie urywa. Dotyczy zaworu 2Y5 i 6
Witaj,jak zdejmiesz głowicę to będzie wiadomo-może to być wina zaworów,pierścieni na tłoku,a nawet czasami potrafi wypalić dziurę w tłoku. Równie dobrze może to być uszkodzona uszczelka głowicy.
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
Ogólnie problem jest taki, że mimo, że kurek zakręcę to woda kapie. Da się dokręcić ale to tak na siłę. Tak jak pisał r103 powinna wystarczyć wymiana uszczelki. Ale najlepiej to kupić całą głowicę i tylko wkręcić i powinno działać, głowica to cena niewygórowana, +,- 15 zł. No chyba, że już są uszkodzone gniazda przylegania tej czarnej uszczelki (a...
Kolizyjny, ale przeważnie popychacze są pogięte i w 90% pomaga sama wymiana bez demontażu głowicy. Zdejmiesz pokrywę zaworów i będzie widać.
Jeśli masz zawory pod grzejnikiem to je zakręć. Następnie tam gdzie odpowietrznik spuść ciśnienie i nadmiar wody. Następnie odkręć głowicę razem z wkładką termostatyczną. Potem Jak już będziesz miał na wierzchu wkłądkę termostatyczną to będzie można ją złapać kluczem i drugim kluczem odkręcić nakrętką mocującą głowicę. Uważaj tylko żeby nie zniszczyć...
Może inaczej, wystarczy zdementować głowicę termostatyczną i założyć specjalną gałkę (taką nakrętka koloru czerwonego) która umożliwia ręczne zamkniecie zaworu. Jeżeli zawór będzie można tak zamknąć to to jest sprawny, a uszkodzona jest tylko głowica termostatyczna, jeżeli nie to tak jak pisałem zawór do wymiany.
Jeśli nie jest uszkodzony pistolet, trzyma ciśnienie to jak napisał Kolega wyżej, uszkodził się zawór zwrotny między głowicami który posiada stożkową sprężynkę lub, a większości przypadków tak jest, że dodatkowo uszkodzony jest zawór wyłącznika ciśnieniowego- uszkodzony o-ring i porysowany trzpień plastikowy, zawór znajduję się pod wyłącznikiem elektrycznym...
Witam. Po remoncie uszczelniaczy i pierścieni znajomy który mi to robił stwierdził, że auto odpaliło i po jakimś czasie zgasł (podobno szarpnęło i przeskoczył na łańcuchu). Po zdjęciu głowicy okazało się, że 10 zaworów zostało uszkodzonych zrobiłem głowice i teraz czeka mnie ustawienie rozrządu. Rozumiem że na górne wałki musi być płaskownik w poziomie...
Rozwiązałem problem kolizji silnika. A mianowicie, po zdjęciu pokrywy głowicy uszkodzone zostały dźwigienki zaworów (popękały),głowica i zawory nie zostały uszkodzone. Po wymianie rozrządu , pompy wody, oleju i oczywiście dźwigienek, silnik odpalił ale nie pracował jak powinien. Po podłączeniu do komputera okazało się że 2 wtryski nie pracują jak powinny...
Trafić 2.0dci. Po wymianie rozrządu nie odpala. Ściągałem pokrywę zaworów i dźwigienki całe, czy zawory mogły się pogiąć? Rwać głowicę?
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Za mało danych podałeś (gaz, benzyna) Stawiam na uszkodzenie głowicy, uszczelki pod głowicą i zaworów. Pozdrawiam.
W jakim sensie grzeje do 3/4? Czy chodzi o wysokość grzejnika (grzeje u góry i w środku, a na dole jest zimny), czy też o długość (od strony zasilania grzeje, w środku też, a na końcu jest zimny)? Jeżeli to pierwszy przypadek, to nie jest to zapowietrzenie, lecz niedostateczny przepływ. Może być nadmiernie skryzowany grzejnik (jeśli zawory termosttyczne...
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
[quote="slav21"]Czy jest możliwość założenia głowicy termostatycznej?[/quote Po uprzednim oczyszczeniu zaworu ze starej farby,powinna pasować.
Zapewne uszkodzony jest zawór głowicy, ewentualnie trójnik tego zaworu.
W tym silniku są jako tako dwie odmy. Jedna w pokrywie zaworów a druga idąca bezpośrednio z głowicy do kolektora (ta którą zaznaczyłeś). Separator oleju od odmy w pokrywie zaworów znajduje się bezpośrednio w niej natomiast odma w głowicy powinna mieć zaworek w kolektorze dolotowym. Duże ilości oleju w tym miejscu mogą świadczyć o zużytych pierścieniach,...
A tak poza tematem- znikanie płynu po wystygnięciu to przypadłość klękniętej uszczelki pod głowicą To może być jakiś trop. Auto ma już pona 650000km przebiegu i silnik do tej pory nie ruszany. Czy oprócz ubywania ponad litra płynu jest jakiś inny objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
Okej, dziękuję za pomoc. Gadałem z właścicielem przez telefon i zdejmowanie głowic odpada. Czy można rozpoznać uszkodzenie zaworu po zdjęciu samego dekielka? Jak to dokładnie tam wygląda i jak będzie wyglądać uszkodzony? Jeszcze pytanie, jakim olejem zalewa się sprężarkę i jakie ciśnienie oleju powinna mieć podczas pracy?
Witam, po przeczytaniu tematów "polo 1.2 benzyna dusi się", dałem sobie spokój, w końcu to nie moje auto. Możliwość jest od groma, od czujników, zaworów, przepustnicy, katalizatora po uszkodzoną głowice i kto wie co jeszcze. Powodzenia i cierpliwość życzę😇.
Myjkę rozebrałem. Uszkodzona była sprężyna zaworu "start-stop". Pękło 1.5 zwoju sprężyny. Zamówiłem zawór głowicy pompy do myjki ciśnieniowej Nilfisk o numerze 31000515 i pasuje idealnie. Wymiary zaworu identyczne. Myjkę wczoraj złożyłem i działa jak nowa. Przed całkowitym unieruchomieniem myjki, ta przez ponad rok czasu co 1 sekundę dobijała ciśnienie....
Głowica to głowica a gniazdo zaworów to gniazdo zaworów. Powtarzam, że wymiana tylko głowicy może się okazać bez zasadna, jeżeli będziesz miał uszkodzoną powierzchnię na gnieździe zaworów to żadna uszczelka czy wymiana głowicy nic Ci nie da. http://obrazki.elektroda.pl/5073000100_1... Gniazdo zaworu znajduje się zaraz za głowicą.
po ustawieniu na 2 grzeje tak, jakby była rozkręcona w pełni. Grzeje jak szalona. Zamień miejscami głowice. Może masz złe kryzowanie na zasilaniu grzejnika. Ważna jest też odległość kolejność od pieca. Może ta wadliwa się odkręciła na gwincie, ustaw na max i dokręć głowice do zaworu.
kolor zaworów głowicy docieranie zaworów głowicy regulacja zaworów głowicy
klimatyzacja kangoo schodowy przełącznik głośny bęben pralka whirlpool
interfejs multidiag ładowarka hilti
Sony STR-DB1080 – amplituner nie stroi stacji FM/AM, usterka tunera, głowica, EEPROM Xerox WorkCentre 6605 – jakość zdjęć, kolory odbiegające od oryginału, kompresja w ustawieniach