Krzyżak w kolumnie kierownicy się zaciera.
Na chłopski rozum to system wspomagania szwankuje, tudzież elementy towarzyszące. Wraz ze wzrostem prędkości ingerencja wspomagania jest zmniejszana, więc np. po 40 km/h nie jest zbytnio odczuwalne. Na skrajach też można odczuć blokady. A gdy jest źle, to w każdej pozycji kierownicy może pojawiać opór. Wspomaganie jest elektryczne, o ile dobrze pamiętam....
zdejm obudowę kolumny kierownicy (dwa wkręty na krzyżak,od spodu) i sprawdź czy nie są skorodowane styki na włączniku spryskiwacza.Widać je nawet i bez zdejmowaniatej osłony.Można je nawet lekko podgiąć.
Na kolumnie kierownicy masz krzyżak, nie jest zatarty?
Krzyżak kolumny kierowniczej.
Jeżeli chcesz wymienić samą wkładkę elektryczną to: -odpinasz zacisk minus akumulatora -ściągasz oslonę kolumny-śruba na krzyżak,od dołu -odpinasz kable od przełączników -odkręcasz kolumnę kierownicy ( 4 nakrętki na klucz nasadowy 12mm).Uważać na plastikowe i gumowe dystanse-patrzec jak co szło!!! -notujesz gdzie idzą kable (30-czerwony,16 biały,15...
krzyżak kolumny kierownicy.
jeszcze takie ptanko mam. Ten krzyżak kolumny kierownicy to można samemu wymienić?
Całą kolumnę musisz zdemontować. A jaki masz ten luz, na boki wałek lata w tulei, czy "skrętny", tzn. krzyżak stoi nieruchomo a koło kierownicy ma luz?
Rozbierz i nasmarować krzyżak łączący kolumnę kierownicy z przekładnia kierownicza
Poziom oleju w układzie nie podany. Więc do sprawdzenia. Po wykluczeniu uszkodzeń w McPersonach i krzyżaków kolumny kierownicy, do sprawdzenia pompa wspomagania oraz maglownica.
Jest uszkodzony krzyżak na kolumnie kierownicy, ten przy przekładni. Pozdrawiam
Czy po podniesieniu przedniej osi bez pracującego silnika jest luźno bez oporów? Czasem sworzeń wahacza zatarty, czasem krzyżak na kolumnie kierownicy a zdarza się mechaniczne ukręcenie pompy wspomagania.
Czekam na ściągacz abym mógł zdjąć tą tulejkę na wieloklinie Ale jest inny sposób: odkręca się "krzyżak" na wale kierownicy przy podłodze, wyjmuje kolumnę kierowniczą i wał wychodzi z obudowy wału kierownicy - ukazując magiczną śrubkę, niepozwalającą na demontaż kostki. Opis szerszy tych czynności widziałem na forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
Masz zatarty wał kierownicy, łącze przy samej kolumnie. Ewentualnie krzyżak wału kierowniczego.
W zespole wału kierownicy masz dwa krzyżaki, tuż przed kolumną. Sprawdź czy nie są zatarte.
Jak na podniesionych i opuszczonych kołach ciężko chodzi kierownica-krzyżak lub łożyska kolumny kierownicy.
Akurat Vectra C ma łącznik kolumny kierownicy (kardan) poza kabiną i łożyskowanie krzyżaków często koroduje . Jeśli wszystko inne sprawdzone to demontaż łącznika i sprawdzenie w rękach czy lekko pracuje .
Czyli ten "opór" nie występuje w tym samym miejscu - co raczej wyklucza uszkodzenie listwy zębatej przekładni (wskutek uderzenia)- aby wykluczyć uszkodzenie "krzyżaka" na wale kolumny kierownicy trzeba by go (krzyżak) zdemontować i sprawdzić (luzy na łożyskowaniu) wtedy też można pokręcić ręką już za sam wałek przekładni - jeśli będą "zacięcia" to moim...
W sumie myślę tak samo ale ja kupiłem gotowe do zamontowania i tak już było uszczelnione. Samochody przecież też jeżdżą po róznych nawierzchniach i mogą się zakurzyć, grunt aby nie dostało strumieniem wody po głowie. Myślę, że jeszcze jedną z przyczyn mogło być dość sztywne połączenie z wałkiem atakującym kolumny kierownicy. U Ciebie są krzyżaki tak...
Czujnik przekładasz od swojej skrzyni i już wiadomo, czy czujnik czy coś innego (wiązka, zasilanie itp) Odnośnie paliwa, to sprawdziłbym, czy wiązka nie obciera o kolumnę kierowniczą, skoro szaleje podczas skrętu. Normalnie nie jest to możliwe, ale różne rzeczy widziałem i wiązkę z krzyżaka kolumny kierownicy już wyjmowałem.
Wina kolumny kierownicy, nie przechodzi prąd przez krzyżaki, jak masz klucz wyjęty to masuje ją ten dzyndzel co blokuje kierownicę, jak klucz wsadzisz dzyndzel się chowa.
Witam! Dziś odpaliłem Xantie 2,1TD 96 rok i brak wspomagania. Zawieszenie przód tył ok podniosło się po odpalenie hamulec też jest a wspomagania brak a wczoraj zrobiłem nią 300 km i wszystko było okey. Co może być przyczyna? Płyn LHM? Krzyżak przy kolumnie kierownicy? Jaki powinien być poziom płynu aby stwierdzić że jest okey?
Bardzo dziwne ale prawdziwe jak widać na Twoim przykładzie. Próbowałeś rozpiąć kolumnę? Może jest błaha rzecz typu skorodowane łożysko w kolumnie. Lub wyrobiony krzyżak który staje bokiem i blokuje swobodne odbicie kierownicy. Kombinuje jak mogę i nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Pierwsze, to sprawdź krzyżak kolumny kierownicy (w kabinie w okolicach pedałów we wgłębieniu podłogi) - lubi się wyrabiać. Drugie, luz na końcówkach drążka kierowniczego (przy zwrotnicy) oraz na jabłku drążka (przy maglownicy). Kasacja luzu na listwie maglownicy też jest - ale to na końcu. Jeśli to nie da spodziewanego efektu - pozostaje regeneracja....
Było, sam czytałem: coś o ściśnięciu sprężyny przy krzyżaku na dole. Ale kilka linków od fachowców: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=9... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... Itd., itp. a nawet z "naszego" Forum: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Pod "kolumna kierownicy" jest...
Wałek kolumny kierowniczej będzie się cofał, musisz go przyblokować od strony krzyżaka, założyć tulejkę i złapać nakrętką bez zakładania kierownicy, jak wstępnie wciśniesz tulejkę na wałek nakrętką to dopiero wtedy możesz założyć kierownicę
sprawdż dokładnie gdzie ten luz występuje ,bo widzę że strzelasz z armaty do wróbla ,sprawdż połączenie kolumny z przekładnią tam często występuje luz na krzyżakach .
Nie jestem pewny jak ustawić nową kolumnę kierownicy do jazdy na wprost. Nie wiem czy krzyżak da się przykręcić na dwa sposoby czy tylko w jeden.
Skoro są takie nagłe ściągania to może jeszcze jakieś luzy w układzie a jeśli nie to sprawdź kolumnę kierowniczą czy się nie zaciera bądź krzyżaki łączące kolumnę z drążkiem do kierownicy w samochodzie bądź łożyska u góry na macpersonie. Ale wg. mnie to ściąganie jest spowodowane tym złym pochyleniem koła bo auto wtedy zachowuje się jak chce.
Rozpatrzyć trzeba w jakim stanie masz łożyska kolumn Mc Person , działanie wspomagania kierownicy , i w jakim stanie są krzyżaki na wale kierownicy.
Mam identyczne autko i rok ale nie automat. Automat miałem w B3. Tam nie było info na temat biegów w skrzyni. Ostatnio nie podświetlało mi temperatury wody. Wyjąłem zegary(udało mi sie bez zdejmowania kierownicy) - mam zwinne ręce. Trzeba odkręcić tą obudowę kolumny kierownicy(między zegarami a kierownicą z której wychodzą przełączniki świateł, kierunków...
90% uszkodzona kolumna kierownicy badz krzyzak lub jedno i drugie
Dochodzi jeszcze kwestia stanu krzyżaka przekładni kierowniczej, łożysk kolumn McPhersona, wiek oleju we wspomaganiu... w takim starym trupku jest sporo czynników które mogą na to wpływać.
A na podniesionych kołach kierownica lekko się kręci ? Nie wiem jak w oplu, ale w moim padle zatarte krzyżaki kolumny kierownicy, głównie ten zewnętrzny przy maglownicy, nieosłonięty od syfu i wilgoci z drogi, w wybitny sposób potrafi "wyłączyć" wspomaganie. -pietnastka (cienki czarny) Plus po włączeniu zapłonu ?
Aktualizacja sytuacji na froncie, pierwszą, regenerowaną kolumnę reklamowałem, dostałem od sprzedawcy kolejną, regenerowaną. Ta kolejna okazała się być sprawna, bez luzów. Nic nie stuka podczas jazdy. Regenerowałem też wałek z krzyżakami (bo mój miał ledwo wyczuwalny luz na dolnym krzyżaku), teraz jest petarda. Firma która sprzedała mi tą uszkodzoną...
Raczej będę chciał naprawić to co jest bo plastikowa obudowa wygląda na sprawną tylko śrubek nie ma lub coś jest z gniazdami śrubek, dlatego pytałem czy to zwykłe krzyżaki czy jakieś nietypowe :).
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
Ja robiłem to w roczniku 2004. Były dwie kostki, które pasowały kolorystycznie i ilością pinów. Miałem dwa wspomagania elektryczne z różnymi kostkami. Można powiedzieć, że jedne były w układzie pionowym drugie w układzie poziomym. Oczywiście trzeba mieć tą właściwą. Przeróbki nie mają sensu. Kostki w instalacji nie były razem połączone. Trzeba je znaleźć....
Słyszysz metaliczny dzwięk na samym końcu skręcenia kierownicy do oporu? Dokręć śrube na "krzyżaku". Jst on na samym końcu kolumny kierowniczej, odchylisz wykładzine podłogową i zobaczysz tą śrube klucz 13mm, a jeśli słyszysz inne dzwięki przy kręceniu kierownicą do wymiany masz łożyska amoryzatorów. Pozdrawiam
typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik...
Obciążenie przekładni jest takie samo, większe jest obciążenie kolumny kierowniczej i jej krzyżaków. Jeżdzić się da tylko opór na kierownicy większy głównie przy parkowaniu. Oleju w układzie musi być choćby trochę, jak już powiedział kolega powyżej.
ODPALANIE : niektóre silniki XUD9TE na to cierpią robisz tak, przekręcasz zapłon-pali się kontrolka świec żarowych-kontrolka gaśnie- -czekasz do 15 powiedzmy sekund-i kręcisz rozrusznikiem,,musi palić Chodzi o to że po zgaśnięciu kontrolki świec ,świece nadal są podgrzewane trzeba dłużej poczekać niż wskazuje kontrolka;) PRZEGUB KOLUMNY: W zależności...
W aucie wymieniony właśnie krzyżak na kolumnie kierownicy i wyregulowane biegi - zamontowana regenerowana skrzynia. Auto nie kręci, nie działa centralny zamek, światełko w kabinie, elektryczne szyby, żadna elektronika ze środka. Radio gra jak z nut, switla pozycyjne mijani itp wszystko Ok. Po przekręceniu kluczyka świecą się kontrolki serv, stop, aorbag,...
Witam jeżeli chodzi o maglownice to znajduje się ona w komorze silnika a jeżeli chodzi o połączenie sterownika przekładni z kolumną kierowniczą to staszy model przekladni odkreca sie w komorze silnika a nowszy przy pedałach w kabinie. w kangoo były zastosowane dwa rodzaje połączenia przekładni z kolumną kierownicy. jezeli jest na wielofrezie to poprostu...
Musisz odsłonić gumę wygłuszającą pod podłogą (między przekładnią a podłogą). Gdy śrubę odkręcisz musisz wybić taką "zamkowaną" nakrętkę z krzyżaka, wtedy odchylasz krzyżak. Tylko pamiętaj, koła na wprost i kierownica tak samo gdy odczepisz kolumnę, abyś zwijacza w kierownicy nie załatwił podczas składania.
Kierownica jest dokręcona, a specjalista u którego byłem on się zajmuje przekładniami i kolumnami sprawdził i wykluczył cokolwiek w kolumnie bo myślałem na początku że to krzyżak czy coś innego w kolumnie ale nie. A chciałem się zapytać czy rzeczywiście sama obudowa poduszki mogła się wyrobić ze starości po latach i nie da się z tym nic zrobić tak jak...
A kolumna kierownicza i krzyżaki nad nogami kierowcy?
A sprawdzałeś na zgaszonym silniku? Krzyżaki w kolumnie kierowniczej dobre?
Naprawione. Dla zainteresowanych: winowajcą okazał się krzyżak kolumny kierowniczej, w jedną stronę chodził, a w drugą prawie wcale. Dziękuję za pomoc Pozdrawiam
Kolego, luz sprawdziłeś, a czy przypadkiem nie zacierają się zwrotnice albo krzyżaki na wałku między kierownicą a kolumną?
To fragment zaleceń serwisowych ATE dotyczących bicia na kierownicy w BMW E46: Bicie na kierownicy przy hamowaniu z prędkości 130-160km/h. przyczyna: wrażliwość osi przedniej zalecenia dotyczące serii do lutego 2001r. - wymienić przegub kolumny kierowniczej (do 10/99). Stary model ma oznaczenie Fa Lemforder i obramowana liczba 50. Wymienić na zmodyfikowany....
Będzie trochę zabawy jeśli nie masz sprzętu :D Jeśli nie masz czym i gdzie, to szczerze odradzam Ci :D W nogach kierowcy okręcić krzyżak między kolumną kierownicy a przekładnią. Koła zdjąć, odkręcić śruby od półosi, spuścić olej ze skrzyni (korek z boku skrzyni pod półosią lewą na imbus 12 albo 14), okręcić piasty od amortyzatorów, wysunąć półosie (prawą...
Jeśli masz odłączoną zwrotnicę od amortyzatora i zdejmiesz ze sworznia kulistego możesz przypadkiem wyciągnąc za daleko krzyżak z przegubu wew. i rozsypać łożyska . Pokombinuj ze skręceniem kierownicy .Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania .
Witam Ja miałem problem z tym przełącznikiem gdyż nie odbijały światła drogowe (blenda) i przy każdym miganiu kierunkowskazami zostawały i trzeba było dźwignie trącić do przodu by przestały świecić. Naprawa zajęła mi 1h.A muszę zaznaczyć ze nie jestem specjalnie zręczny. Demontaż całości: - Osłony kolumny kierownicy, kilka śrub torx - 1 sróba krzyżak...
Witam, czy konieczny jest nowy krzyżak, czy może będzie pasował od kolumny bez wspomagania? Czym on się właściwie różni? Czy jest możliwość przełożenia "prostopadłej" stacyjki na kolumnę od "skośnej" (tej ze wspomaganiem)?
Dzięki MikeC za odpowiedź. Oczywiście widziałem twój temat.. Zastanawia mnie tylko jedno, że jednak jakiś ruch kierownicy wykrywa jak widać na zdjęciach. Jak rozbierałem stary magiel to przy trzpieniu gdzie łączy się z krzyżakiem była nawinięta taśma i szedł od niej kabel do silnika magla. Możliwe że ma dwa czujniki skrętu w maglu i za kierownicą??...
Śrubka na "krzyżak" jest od strony wałka kierownicy. Są dwa sposoby demontażu: siłowy (specjalnego kształtu ściągaczem) lub wymagający trochę zachodu ale finezyjny (demontaż kolumny kierowniczej z wysunięciem wałka - dostęp do śrubki jest wówczas doskonały). Przykładowy zaledwie link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=2... lecz po wpisaniu wymiana...
Koło skręca się ładnie, płynnie razem ze sprężyną. Można to wykluczyć. Krzyżak kolumny kierowniczej zatarty?
No i niestety. Z powodu braku ściągacza ,musiałem wyjąć kierownicę wraz z kolumną. Inaczej nie da się. Nie ma dojścia do wspomnianej śrubki trzymającej kostkę. Po wyciągnięciu całości,dostęp do śrubki nie jest zbyt trudny. Dla potomnych na przyszłość. Należy ściągać plastiki osłony kierownicy. Dół schodzi lekko,ale góra gorzej. Tu należy wykręcić ramkę...
owik ma rację gdyby tam nie było luzu z regulacji kierownicy lipa! najlepiej poproś w sklepie o nowy element i sprawdź jak się zachowuje. A tak swoją drogą jeżeli coś "puka" to sprawdź te krzyżaki.
Podobny problem w POLO 1997 nagle przestał działać wycieraczki, nawiewy,el.szyby, światła mijania i podgrzewanie szyby tył. Okazało się, że przyczyna tkwiła w uszkodzonej kostce stacyjki koszt zamiennika 12 zł + moje 3 godz pracy. Po krótce opiszę jak się do tego dobrać. Zdejmujemy osłonę kierownicy (2 wkręty krzyżak od dołu), zdejmujemy poduszkę (2...
Witam. Mam problem z Volvo fh12 którym jeżdżę. Otóż auto bardzo dziwnie zaczęło zachowywać się w łukach jak i podczas np. zmiany pasa. Po kolei. Tydzień temu wymieniony został krzyżak na kierownicy bo miałem stuki na nierównościach odczuwane na kierownicy jak i dość opornie chodziła. Po wymianie problem ustał ale pojawił się kolejny. Nie wiem czy ma...
Witam Opiszę jak to robiłem bez ściągacza Jeśli nie masz specjalnego ściągacza to będzie potrzebne: Klucz 13 dwie sztuki Klucz nimbusowy 6 Śrubokręt płaski i krzyżowy Odkręcamy koło kierownicy / wskazane zaznaczenie sobie cechy aby potem trafić w to samo miejsce/ , demontujemy obudowę , rozłączamy kostki od kombajnu i odłączamy kostkę ze stacyjki ,...
Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w rurce o mniejszej średnicy ) włożyłem w nią metalową kulkę od łożyska i podparłem...
Nie czuję żadnych ale to żadnych luzów, auto prowadzi się perfekcyjnie sprawdziłem nawet na większej prędkości 160-170km jedzie jak po sznurku. Nic już nie stuka bo wymienione wahacze oraz końcówki drążków, teraz te łączniki nowe. Magiel na moje oko rusza się tak ze 1-2 mm nawet wewnątrz jak patrzę na tą gumę na dole gdzie idzie krzyżak od kolumny to...
a czy miales punto 2 takie i byl ten sam problem?? duzo czytalem na forum roznych i pisali o kolumnie kierowniczej, ze w serwisie cała wymieniaja bo były wadliwe a jeszcze tu jeden gosciu napisal tak "Jeśli stuka to klapa luz na listwie zębatej, lub drążek i końcówka, ewentualna możliwość sprawdzić krzyżaki." w tym samym temacie o stukach we wspomaganiu
Witam, przy delikatnych ruchach kierownicą lewo-prawo wyczuwalny jest luz i delikatne stuki. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jest to wina mechanizmu wspomagania znajdującego się pod kierownicą. Samochód to Renault Scenic II z 2004 roku, wspomaganie jest elektryczne. Tak po za tym wszystko chodzi lekko. Były też luzy na maglownicy ale została...
Cześć, w BMW 525 e34 1992 podczas niezbyt mocnego hamowania występują drgania nadwozia i kierownicy. Bicie tarcz przednich prawa 0,07 mm, lewa 0,05 mm. Grubość tarcz w normie. Bicie samych piast 0,02 mm. Usunięta korozja pomiędzy tarczą, a piastą. Brak luzów w zawieszeniu, układzie kierowniczym. Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej...
A na podniesionym samochodzie też opór i trzaski są? Jak tak to zdejmij koła, rozłącz końcówki drążków i zobacz jak wtedy się kręci. Może krzyżak kolumny.
Uwaga! Dla nie wtajemniczonych info. Wiercenie należy przeprowadzić z góry, po wyjęciu zegarów, które są przykręcone za pomocą dwóch wkrętów znajdujących się za/pod osłoną kolumny kierownicy (osłony tuż za kierownicą - tej części którą widać z góry). Czyli: 1. odkręć górną część osłony kolumny kierownicy - bezpośrednio za kierownicą (przykręcona wkrętami...
Ja bym wyraźnie sprawdził krzyżak kolumny kierowniczej.. bo może się zablokować podczas jazdy
Pojazd: Nissan Almera N15 1.4 GA14DE Usterka: nagly opór podczas krecenia kierownica na mrozie (po dluzszym postoju). Podobnie jak na filmie: https://m.youtube.com/watch?v=W8DlEKkQul... Schemat ukladu wspomagania: https://nissan.7zap.com/en/el/almera/n15... Instrukcja serwisowa PL (str. 179-181): http://blackhole.netissat.bg/almera/Sam%...
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Z tą kolumna kierowniczą to chodzi o kierownicę? I to trzeba przestawić tu pod nogami kierowcy odkręcając ten krzyżak od tego co wystaje z podłogi? Aha i jak wiedzieć w którym momencie magiel jest ustawiony do jazdy na wprost?
Ja miałem podobnie niedawno przy Scenicu RX4. Stukało i było to czuć w maglownicy (magiel bez luzów) ale wyłapałem, że mam luźny krzyżak kolumny kierowniczej. Po wymianie stukanie w maglu ustało więc wnioskuje, że stukało w momencie gdy luźny krzyżak przy skręcie był napięty i puszczał.
nie rozumiem twojego pytania ? Bo edytowałeś i zmieniłeś poprzedni post. Było: Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w...
Bezpiecznik dobry nr 41 czyli airbag ale to mógł sie spalić jak kiedyś rozwalił mi się krzyżak dolny kolumny kierowniczej i przekręciłem kierownice i urwałem taśmę od poduchy.Początkowo stawiałem też na ten komputer bo wcześniej mi świrował i go sprawdzałem i nie było tego przepalenia. Czy jak zamówie nowy to bede musiał wgrać mu oprogramowanie czy...
Witam, otóż potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego. Wczoraj jadąc do pracy pokonywałem szybciej ronda (tak, troszkę zaspałem) i w momencie odbijania z lewa na prawą, mimo dość głośno grającego radia usłyszałem, a może wyczułem, stuknięcie, tak jakby kamień wystrzelił spod opony. Ok, raz mogło się zdarzyć, ale drugie i trzecie rondo i ten sam objaw,...
Nie znam się na tym ale diagnosta mówił ze zbieżność jest ok , coś mówił ze lekko w minusie ma być, mówił też ze pochylenie koła właściwe, czy to się nazywa geometria, miał sprawdzić dlaczego tak się dzieje. Na postoju też wspomaganie w lewą stronę działa wyczuwalnie lżej niż w prawą., no i nie słychać tego pukniecia co było wcześniej. A może jakiś...
Tam zaraz byś wymieniał, toku74 dobrze prawi. Jeszcze krzyżaki kolumny bym dodał. I bym się zapytał, czy to trzeszczy w jakimś konkretnym położeniu, czy trzeszczy cały czas podczas kręcenia kierownicą. Przed decyzją wymiany to bym chociaż końcówki wywalił i zobaczył czy coś się zmieniło, podniósł i na podnośniku pokręcił, posłuchał, łapę gdzieś przyłożył...
Kolumna kierownicza i przekładnia do sprawdzenia. Stukanie może dochodzić z krzyżaków kolumny, lub z miejsca w którym się ona reguluje. Zobacz wątek na forum audi: https://www.a3-club.net/forum/showthread...
a jaki stan zwrotnic?? Nie pozacierane?? Jak krzyzak na kolumnie kierowniczje?? Jesli te rzeczy sprawdzisz i wszystko ok to przekadnia do regeneracji
Witam wszystkich, mam Seicento 1.1 2010 rok, potrzebuję poradnik montażu wspomagania elektrycznego, mam pytanie, czy magiel, czyli przekładnie kierowniczą musze wymienić, czy wałek kardana (krzyżak) będzie pasował ze zwykłej kolumny kierowniczej. Jak by ktoś miał taki poradnik, albo materiały związane z tym, to podaje email elita1414(at)o2.pl i o czym...
Czy posiada ktoś schemat jakiejś kolumny kierowniczej ze wspomaganiem elektrycznym? Bardzo interesuje mnie jak to jest zbudowane w środku, zastanawiam się dlaczego w ogóle wałek na którym mocuje się kierownicę po środku mający silnik wspomagania a na końcu drugi wieloklin do łączenia krzyżaka NIE JEST W CAŁOŚCI JEDNYM WAŁKIEM?
kolego zeimp łożysk skretnych nie sprawdza sie w taki sposób że auto podnosisz! bo wtedy cały mcpherson wisi!!!!!!! należy podczas postoju poprosić jedna osobe o pomoc zeby kreciła w prawo i lewo do konća a ty w tym momencie chwytasz za spreżyne. jesli czujesz na spreżynie jak przeskakuje z takim odbiciem i słychać w kabinie stuki to łożyska są przytarte....
Cześć wszystkim. Ostatnio zauważyłem że pękła oslona z prawej strony przekładni kierowniczej i zrobił się luz na wyjściu z przekładni. Jak poruszam kołem prawo-lewo to czuć luz. Z lewej strony jest ok. Jak jadę po dziurach tym kołem to słychać stuki. Jak jadę autostrada to powyżej 100km/h zaczyna drżeć nadwozie, bije kierownica i czuć stuki w kolumnie,...
Odkręć łącznik od przekładni kierowniczej i delikatnie pokręć kierownicą w lewo i prawo o pół obrotu wtedy zobaczysz czy kolumna kierownicza działa bez oporów (tylko nie obracaj więcej i zawsze wracaj do poprzedniego położenia żeby nie zerwać taśmy poduszki powietrznej ) , jak będziesz miał odkręcony łącznik to sprawdź jeszcze delikatnie ruszając czy...
Witam wszystko się wyjaśniło po poluzowaniu śruby na krzyżaku cała kierownica unosi się do góry około 2,5 cm lub schodzi w dół. W moim przypadku mechanik po zakładaniu sanek wysunął ją za bardzo do góry i kierownica nie zaczepiała o te "cycki" i nie wyłączało kierunkowskazów. Dziękuje wszystkim za podpowiedzi>
W Hondzie CRV z 2007 roku zbyt ciezko pracuje kierownica , objawia sie to przy jezdzie na wprost i przy delikatnej kontrze w lewo lub w prawo kierownica zostaje , tak jak by cos sie zacieralo . Sprawdzilem zawieszenie , zwrotnice,końcówki ,krzyzak w kolumnie i nic. Wychodzi na to ze maglownica ! Rozebralem ja do najdrobniejszego elementu ! W środku...
"rakol19897" co masz na myśli "przyjżyj sie kolumnie kierowniczej " ? nie ma z nią problemów na postoju wspomaganie działa prawidłowo, luzów brak, krzyżaki na oko sprawne. Nie mam już kompletnie pojęcia.... Może koła nie wyważone?? z drugiej strony nic na to nie wskazuje. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć???? Dodano po 4 "bajergdynia" i to już jest...
Witam. Osobiście dokonałem takiego montażu w kosiarce z 96 roku. Jedyne przystosowanie jakie miałem to nieaktywna kontrolka EPS zaświecająca się po zapłonie i gasnąca po dobrej diagnostyce po uruchomieniu silnika. Koszty to razem niecałe 300 złociszy, ale jaka radość z jazdy. Jakby kierownice urwało. Wspomaganie hydrauliczne się nie umywa. Jedynie coś...
Witam, jest gość co naprawia wyświetlacze w koszalinie ja u niego naprawiałem (tzn wysyłałem do niego pocztą wyświetlacz operacja trwała 3 dni) oto namiary na niego: Sławomir Zwiefka Kwiatkowskiego 6C/2 75-343 Koszalin więcej info 0602268217 GG 1165576 to jego aukcje: http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite... (Pełen komp) http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
Witam serdecznie. Chrysler Town Country 1997 3,8 lita. No właśnie. Mam super luz na kolumnie kierownicy, stuka, puka i trzeszczy - dokładnie chodzi o dolne łożysko. Wczoraj rozebrałem to znaczy, pozdejmowałem plastyki, blachy itp aby się do niej dobrać i zobaczyć jak to wygląda. Było trochę dłubania. Tak jak już mówiłem znalazłem luz i stukanie na łączeniu...
kolumna kierownicy kolumna kierownica krzyżak krzyżak kolumna kierowniczy
wiena mostek serwis pozna wzmacniacz ogniwo słoneczne ładowanie akumulatora
modernizacja instalacji elektrycznej generuje przepięcia
Massey Ferguson 6180: Brak połówek i sprzęgła - przyczyny Czy ładowarka Parkside Li-Ion pasuje do Bosch?