Da się bez wyciagania przekładni
Krzyżak kolumny kierowniczej.
A sprawdzałeś na zgaszonym silniku? Krzyżaki w kolumnie kierowniczej dobre?
instrukcja wymiany krzyżaka kolumny kierowniczej (język polski)
Koło skręca się ładnie, płynnie razem ze sprężyną. Można to wykluczyć. Krzyżak kolumny kierowniczej zatarty?
Szukaj krzyżaka, będzie pasować wszystko. Robiłem kilka takich przekładek.
To stuka wieloklin silnika wspomagania. Trzeba odkręcić silniczek i nasmarować otwór wieloklinu gęstym smarem, konsystencją przypominającym silikon. Po nasmarowaniu stuki ustaną. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma luzu na krzyżakach kolumny kierowniczej. Tam też warto sprawdzić czy śruby są dokręcone.
Ja bym wyraźnie sprawdził krzyżak kolumny kierowniczej.. bo może się zablokować podczas jazdy
A sprawdzałeś na krzyżakach od kolumny kierowniczej??
Ja miałem podobnie niedawno przy Scenicu RX4. Stukało i było to czuć w maglownicy (magiel bez luzów) ale wyłapałem, że mam luźny krzyżak kolumny kierowniczej. Po wymianie stukanie w maglu ustało więc wnioskuje, że stukało w momencie gdy luźny krzyżak przy skręcie był napięty i puszczał.
Sprawdzaliście krzyżak drążka kolumny kierowniczej ten tuż przy przekładni??
Spójrz na gwinty od końcówek drążków. Przy prawidłowym ustawieniu powinno być widać mniej lub więcej tyle samo zwojów. Jeśli jest różnica, to masz przestawione w przekładni lub na krzyżaku łączącym przekładnie z kolumną kierowniczą (nie zawsze w tym miejscu da się ustawić inaczej, nie wiem jak jest w tym przypadku). Nie napisałeś też, czy wymiana na...
Naprawione. Dla zainteresowanych: winowajcą okazał się krzyżak kolumny kierowniczej, w jedną stronę chodził, a w drugą prawie wcale. Dziękuję za pomoc Pozdrawiam
Może krzyżak blokuje na kolumnie kierowniczej
Witam, dziś rano pojawił mi się komunikat „steering wheel fault control” do tego przestał działać tempomat. Odczytałem błędy: Mid:144 Sid:243 Fmi:5 Jak problem rozwiązać? Dodam ze auto stało na warsztacie 3 dni z naprawa zwrotnic i krzyżaka kolumny kierowniczej.
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
Jak wyżej, łożyska McPhersonów albo krzyżaki w kolumnie kierowniczej.
Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej Napraw i sprawdź tuleje w przednich/przednich wahaczach czy nie "miękkie". Jak rozgrzejesz hamulce jakie bicie, nie blokuje wtedy któreś koło. Tylne hamulce też sprawdziłeś?
A kolumna kierownicza i krzyżaki nad nogami kierowcy?
Kup dwie sztuki chyba 16 wymiar i prasą z tego co widzę najlepiej zaatakować. hmm https://allegro.pl/oferta/maxgear-krzyza... takie taniochy? jeszcze jak masz SMARTa to dobić do 45 i wysyłka za free
Jaka jest procedura montażu (ustawienia) kolumny kierowniczej w stosunku do przekładni kierowniczej ? Przekładnia ma wieloklin, na który nakłada się krzyżak kolumny kierowniczej i skręca. Nie ma tutaj jednego słusznego wzajemnego położenia. Jak zatem dokonać ustawienia wzajemnego tych 2 elementów, by były równe kąty skrętu ? Czy ustawia się to podczas...
Dochodzi jeszcze kwestia stanu krzyżaka przekładni kierowniczej, łożysk kolumn McPhersona, wiek oleju we wspomaganiu... w takim starym trupku jest sporo czynników które mogą na to wpływać.
Do tego co napisał Cobrat dołożył bym jeszcze krzyżak na kolumnie kierowniczej on też może robić bałagan . Jeśli ma luz lub są widoczne ślady rdzy to trzeba go wymienić .
Spróbuj skasować na niej luz. Ale nie za mocno. Sprawdź też krzyżaki na kolumnie kierowniczej czy luzu nie mają.
Przyczyn może być wiele, np.: górne mocowania amortyzatorów (łożyska) zapieczone itp., pęknięta sprężyna amortyzatora, przekładnia kierownicza, kolumna kierownicza, krzyżaki (przeguby), brak oleju w układzie wspomagania, pompa wspomagania układu kierowniczego i pewnie jeszcze kilka bym znalazł... Coś sprawdziłeś już? Masz jakieś pojęcie o tym co napisałem?
Na chłopski rozum to system wspomagania szwankuje, tudzież elementy towarzyszące. Wraz ze wzrostem prędkości ingerencja wspomagania jest zmniejszana, więc np. po 40 km/h nie jest zbytnio odczuwalne. Na skrajach też można odczuć blokady. A gdy jest źle, to w każdej pozycji kierownicy może pojawiać opór. Wspomaganie jest elektryczne, o ile dobrze pamiętam....
Sam zrobiłem kiedyś taki błąd, sanki zakładałem, zapomniałem na krzyżak nacelować i wypchnąłem kolumnę do góry, tyle że ja zwijacz rozwaliłem
Odgrzewam. Kolego aron20000 i jak z tym krzyżakiem? Poradziłeś sobie?
Aktualizacja sytuacji na froncie, pierwszą, regenerowaną kolumnę reklamowałem, dostałem od sprzedawcy kolejną, regenerowaną. Ta kolejna okazała się być sprawna, bez luzów. Nic nie stuka podczas jazdy. Regenerowałem też wałek z krzyżakami (bo mój miał ledwo wyczuwalny luz na dolnym krzyżaku), teraz jest petarda. Firma która sprzedała mi tą uszkodzoną...
Masz zatarty wał kierownicy, łącze przy samej kolumnie. Ewentualnie krzyżak wału kierowniczego.
Toyota RAV4 III 2007 D-CAT 177KM przebieg 140tys.km. Wczoraj wymieniłem krzyżak kolumny kierowniczej, ot taka przypadłość Toyotek. Po zmontowaniu całości podczas jazdy próbnej okazało się, że w aucie zapala się kontrolka poślizgu bocznego i włącza się silne hamowanie z ABS przedniego lewego koła. Auto zatrzymuję. Kolejne próby, tak samo. Wróciłem z...
Po pierwsze zmień mechanika (bo mu się nie chciało przy tym robić). Po drugie koło alternatora montuje się pompę a więc łapa pod alternator do wymiany , maglownica do wymiany, czasem krzyżak w kolumnie kierowniczej, maglownica mocowana tak samo jak twoja,przewody zbiorniczek. Podaj kod silnika to trochę łatwiej podpowiedzieć.
część na której masz luz to najprawdopodobniej krzyżak na łączeniu kolumny kierowniczej tam jest przegub gumowy
Rozbierz i nasmarować krzyżak łączący kolumnę kierownicy z przekładnia kierownicza
Czekam na ściągacz abym mógł zdjąć tą tulejkę na wieloklinie Ale jest inny sposób: odkręca się "krzyżak" na wale kierownicy przy podłodze, wyjmuje kolumnę kierowniczą i wał wychodzi z obudowy wału kierownicy - ukazując magiczną śrubkę, niepozwalającą na demontaż kostki. Opis szerszy tych czynności widziałem na forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
Bezpiecznik dobry nr 41 czyli airbag ale to mógł sie spalić jak kiedyś rozwalił mi się krzyżak dolny kolumny kierowniczej i przekręciłem kierownice i urwałem taśmę od poduchy.Początkowo stawiałem też na ten komputer bo wcześniej mi świrował i go sprawdzałem i nie było tego przepalenia. Czy jak zamówie nowy to bede musiał wgrać mu oprogramowanie czy...
Krzyżaki nie występują tylko w napędzie ale również w kolumnie kierowniczej.latwo to wyguglowac
Od strony pedałów i kolumny kierowniczej, bez zdejmowania krzyżaka kolumny na dole raczej go nie wyjmiesz. Przed wyjęciem sprawdź wtyczki czy styki nie powypalane na silniku, „rezystorze” i chyba jest tam jesze taka jedna bez sensu koło nóg kierowcy od strony tunelu środkowego.
kolego zeimp łożysk skretnych nie sprawdza sie w taki sposób że auto podnosisz! bo wtedy cały mcpherson wisi!!!!!!! I właśnie mi o to chodziło! Wtedy sprawdził sobie np.sworznie wahaczy. Dodano po 4 Drugim elementem blokujacym swobodny powrót kół do jazdy na wprost mogą być zatarte krzyżaki łąacznika kolumny kierowniczej Co do krzyżaków o których piszesz,...
W 124 sworzeń jest ''rozciągany'' , a w w210 ''ściskany''. Proponuję podłożyć lewarek pod dolny wahacz , jak najbliżej koła i przy uniesionym aucie sprawdzić luz na wszystkich przegubach kulowych. Może krzyżak na drążku kolumny kierowniczej. Kiedyś pękła mi felga w trzech miejscach i też był podobny dżwięk. Może jakimś cudem są wciśnięte felgi od 124...
Wałek kolumny kierowniczej będzie się cofał, musisz go przyblokować od strony krzyżaka, założyć tulejkę i złapać nakrętką bez zakładania kierownicy, jak wstępnie wciśniesz tulejkę na wałek nakrętką to dopiero wtedy możesz założyć kierownicę
typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik...
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Nie brzmi mi to na łożysko. Prędzej któraś sprężyna. Albo krzyżak na dole.
Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w rurce o mniejszej średnicy ) włożyłem w nią metalową kulkę od łożyska i podparłem...
Witam.Potrzebuje wprasowac krzyzak w przegub na kolumnie kierowniczej,moze ktos sie orjetuje gdzie mozna to zrobicz w LUblinie lub okolicy?
Przesuwa się góra-dół? A co do stuków to może krzyżaki?
Witam, jaki powinien być luz na kolumnie kierowniczej? I czy po odpaleniu powinien zniknąć? Na krzyżaku nie ma luzu i końcówkach drążka. czy to wina pompy wspomagania że nie daje ciśnienia odpowiedniego na kolumnę? Bo luz nie jest nie duży. Po odpaleniu nie znika i trochę prowadza po drodze w czasie jazdy po nierównościach i odczuwalne są delikatne...
Wysprzęglik wymieniony wraz ze sprzęgłem. Naprawa okazała się "w czas" bo sprzęgło już było cieniutkie a przy okazji drgawki auta przy ruszaniu odeszły w zapomnienie. Auto również w zakresie obrotów 1,5-2.0 tyś mocno wibrowało co również okazało pochodzić od sprzęgła. Nie obyło się bez podnośnika oraz pomocy kolegi. Skrzynia jest bardzo ciężka i samemu...
Słyszysz metaliczny dzwięk na samym końcu skręcenia kierownicy do oporu? Dokręć śrube na "krzyżaku". Jst on na samym końcu kolumny kierowniczej, odchylisz wykładzine podłogową i zobaczysz tą śrube klucz 13mm, a jeśli słyszysz inne dzwięki przy kręceniu kierownicą do wymiany masz łożyska amoryzatorów. Pozdrawiam
nie rozumiem twojego pytania ? Bo edytowałeś i zmieniłeś poprzedni post. Było: Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w...
Skoro są takie nagłe ściągania to może jeszcze jakieś luzy w układzie a jeśli nie to sprawdź kolumnę kierowniczą czy się nie zaciera bądź krzyżaki łączące kolumnę z drążkiem do kierownicy w samochodzie bądź łożyska u góry na macpersonie. Ale wg. mnie to ściąganie jest spowodowane tym złym pochyleniem koła bo auto wtedy zachowuje się jak chce.
Witam, otóż potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego. Wczoraj jadąc do pracy pokonywałem szybciej ronda (tak, troszkę zaspałem) i w momencie odbijania z lewa na prawą, mimo dość głośno grającego radia usłyszałem, a może wyczułem, stuknięcie, tak jakby kamień wystrzelił spod opony. Ok, raz mogło się zdarzyć, ale drugie i trzecie rondo i ten sam objaw,...
Kolumna kierownicza i przekładnia do sprawdzenia. Stukanie może dochodzić z krzyżaków kolumny, lub z miejsca w którym się ona reguluje. Zobacz wątek na forum audi: https://www.a3-club.net/forum/showthread...
Obciążenie przekładni jest takie samo, większe jest obciążenie kolumny kierowniczej i jej krzyżaków. Jeżdzić się da tylko opór na kierownicy większy głównie przy parkowaniu. Oleju w układzie musi być choćby trochę, jak już powiedział kolega powyżej.
Czy posiada ktoś schemat jakiejś kolumny kierowniczej ze wspomaganiem elektrycznym? Bardzo interesuje mnie jak to jest zbudowane w środku, zastanawiam się dlaczego w ogóle wałek na którym mocuje się kierownicę po środku mający silnik wspomagania a na końcu drugi wieloklin do łączenia krzyżaka NIE JEST W CAŁOŚCI JEDNYM WAŁKIEM?
Zamówiłem kolumne z A3 8P 2007 wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/6764101900_... Przełożę krzyżak z teflonem i się zobaczy. Kosztowała 29zł
Krzyżaki również miały luz ale wymieniłem cały łacznik kolumny kierowniczej na nowy zakupiony w ASO. Teraz pozostał tylko luz na trzpieniu maglownicy. Nie ma on większego znaczenia przy jeździe w warunkach miejskich, ale przy dużych prędkościach na autostradach jest on zbyt uciążliwy.
sprawdź drążek łączący kolumnę kierowniczą z przekładnią , na drążku są krzyżaki które mogą się wybić , tylko sprawdź dokładnie bo może być luz tylko w jednym położeniu
owik ma rację gdyby tam nie było luzu z regulacji kierownicy lipa! najlepiej poproś w sklepie o nowy element i sprawdź jak się zachowuje. A tak swoją drogą jeżeli coś "puka" to sprawdź te krzyżaki.
Temat postu: Luz na kolumnie. Post nr 2, 4 7, 8 i 9 jest o kolumnie, przeczytaj jeszcze raz uważnie. Dzięki. Dziad swoje a baba swoje.... To, że autor napisał o luzie na kolumnie to widzę. Ale jemu nie chodzi o luz na kolumnie tylko na przekładni ponieważ wkleił zdjęcie przekładni kierowniczej. Wałek kolumny kierowniczej (na którym również mogą pojawić...
Co ma krzyżak na wałku kolumny do tarcz? Już prędzej bym uwierzył że coś do tego może mieć przegub zewnętrzny bądź wewnętrzny, ale krzyżak który oddziałowuje tylko na przekładnię kierowniczą; jej wałek wejściowy? Osobiście uważam że gięcie się tarcz przednich w Bejcy po sprawa dyfuzorów w zderzaku, tych które powodują nadmuch powietrza na tarczę. Powietrze...
Z tą kolumna kierowniczą to chodzi o kierownicę? I to trzeba przestawić tu pod nogami kierowcy odkręcając ten krzyżak od tego co wystaje z podłogi? Aha i jak wiedzieć w którym momencie magiel jest ustawiony do jazdy na wprost?
Czujnik przekładasz od swojej skrzyni i już wiadomo, czy czujnik czy coś innego (wiązka, zasilanie itp) Odnośnie paliwa, to sprawdziłbym, czy wiązka nie obciera o kolumnę kierowniczą, skoro szaleje podczas skrętu. Normalnie nie jest to możliwe, ale różne rzeczy widziałem i wiązkę z krzyżaka kolumny kierownicy już wyjmowałem.
Akurat Vectra C ma łącznik kolumny kierownicy (kardan) poza kabiną i łożyskowanie krzyżaków często koroduje . Jeśli wszystko inne sprawdzone to demontaż łącznika i sprawdzenie w rękach czy lekko pracuje .
Witam. Osobiście dokonałem takiego montażu w kosiarce z 96 roku. Jedyne przystosowanie jakie miałem to nieaktywna kontrolka EPS zaświecająca się po zapłonie i gasnąca po dobrej diagnostyce po uruchomieniu silnika. Koszty to razem niecałe 300 złociszy, ale jaka radość z jazdy. Jakby kierownice urwało. Wspomaganie hydrauliczne się nie umywa. Jedynie coś...
Witam i dziękuje poprzednikom za rzeczową dyskusję. Montaż wspomagania mam również i ja za sobą i chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami, wnioskami. Najważniejsze jest zakupić wspomaganie wraz z przegubem prowadzącym do maglownicy. W oryginalnej kolumnie bez wspomagania jedno z mocowań krzyżaka jest na stałe przyspawane do wałka kolumny kierowniczej...
Pod tą gumową osłoną jest krzyżak, zaciśnięty na wieloklinie śrubą m8, którą odkręć i wyjmij. Wieloklin wysunie się z lekkim oporem.
Witam, przy delikatnych ruchach kierownicą lewo-prawo wyczuwalny jest luz i delikatne stuki. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jest to wina mechanizmu wspomagania znajdującego się pod kierownicą. Samochód to Renault Scenic II z 2004 roku, wspomaganie jest elektryczne. Tak po za tym wszystko chodzi lekko. Były też luzy na maglownicy ale została...
Witam jeżeli chodzi o maglownice to znajduje się ona w komorze silnika a jeżeli chodzi o połączenie sterownika przekładni z kolumną kierowniczą to staszy model przekladni odkreca sie w komorze silnika a nowszy przy pedałach w kabinie. w kangoo były zastosowane dwa rodzaje połączenia przekładni z kolumną kierownicy. jezeli jest na wielofrezie to poprostu...
Witam Mam z vito 112 CDI 98r 2 problemy - pojawił sie spory wyciek z zaworu sterującego maglownica od góry. Czy tam jest jakis zimering? Czy trzeba rozbierać cala maglownice żeby go wymienić czy można wbić od góry (oczywiście przy zdjętej maglownicy. Druga sprawa to jest tez do wymiany dolny krzyżak/przegub kierowniczy. Czy jak będę miał wyjętą maglownice...
Np. w manie tylko i wyłącznie uszczelniacz wychodzi do środka kolumny,u Ciebie trzeba sprawdzić.Jak zdejmiesz krzyżak i przeciw pyłówkę to zobaczysz czy jest montowany z zewnątrz czy od środka.Zazwyczaj nie uszczelniacz jest problemem a skorodowany wałek po którym się ślizga.
Pierwsze, to sprawdź krzyżak kolumny kierownicy (w kabinie w okolicach pedałów we wgłębieniu podłogi) - lubi się wyrabiać. Drugie, luz na końcówkach drążka kierowniczego (przy zwrotnicy) oraz na jabłku drążka (przy maglownicy). Kasacja luzu na listwie maglownicy też jest - ale to na końcu. Jeśli to nie da spodziewanego efektu - pozostaje regeneracja....
Powiem ci tak sprawdź dobrze te krzyżaki bo czasami płatają niezłe figle :D, ludzie regenerują kolumny, wymieniają pompy itp :D, co i tak w rezultacie kończy się pustą kieszenią a problem jak był tak jest dalej.
"rakol19897" co masz na myśli "przyjżyj sie kolumnie kierowniczej " ? nie ma z nią problemów na postoju wspomaganie działa prawidłowo, luzów brak, krzyżaki na oko sprawne. Nie mam już kompletnie pojęcia.... Może koła nie wyważone?? z drugiej strony nic na to nie wskazuje. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ugryźć???? Dodano po 4 "bajergdynia" i to już jest...
Autko naprawione.Powodem stuku-puku był krzyżak na drążku prowadzącym do kolumny.Faktycznie kolumna w moim modelu nie ma regulacji luzów na listwie .Wszystkim dziękuje za zainteresowanie tematem.
Mam Golfa4 i Leona 1 . Auta prowadza się normalnie. Założone nowe tuleje Lemfordera tyle, ze tylne pełne z Cupry/S3/R32 - sztywniejszy zawias, brak hałasu z tego punktu no i wytrzymałość lepsza. Sworznie tez Lemf., nowe tulejki stabilizatora - jeśli stabilizator już umęczony tzn. zeszła farba w tym miejscach i korozja swoje robi to warto założyć ciaśniejsze...
Śrubka na "krzyżak" jest od strony wałka kierownicy. Są dwa sposoby demontażu: siłowy (specjalnego kształtu ściągaczem) lub wymagający trochę zachodu ale finezyjny (demontaż kolumny kierowniczej z wysunięciem wałka - dostęp do śrubki jest wówczas doskonały). Przykładowy zaledwie link http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=2... lecz po wpisaniu wymiana...
Odkręć łącznik od przekładni kierowniczej i delikatnie pokręć kierownicą w lewo i prawo o pół obrotu wtedy zobaczysz czy kolumna kierownicza działa bez oporów (tylko nie obracaj więcej i zawsze wracaj do poprzedniego położenia żeby nie zerwać taśmy poduszki powietrznej ) , jak będziesz miał odkręcony łącznik to sprawdź jeszcze delikatnie ruszając czy...
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
Witam wszystkich, mam Seicento 1.1 2010 rok, potrzebuję poradnik montażu wspomagania elektrycznego, mam pytanie, czy magiel, czyli przekładnie kierowniczą musze wymienić, czy wałek kardana (krzyżak) będzie pasował ze zwykłej kolumny kierowniczej. Jak by ktoś miał taki poradnik, albo materiały związane z tym, to podaje email elita1414(at)o2.pl i o czym...
Dzięki za odpowiedź, pod koniec tygodnia zabieram się za to :) Może macie jakieś wskazówki co do zdjęcia deski, gdzie są śruby czy zatrzaski, i co trzeba odłączyć, a co może zostać podpięte, czytałem, że deskę można tylko poluzować i wystarczy ją odchylić. Może ktoś podpowie, jak dobrać się do śrub mocujących wspornik kolumny kierowniczej? Edit :) Dzisiaj...
Pojazd: Nissan Almera N15 1.4 GA14DE Usterka: nagly opór podczas krecenia kierownica na mrozie (po dluzszym postoju). Podobnie jak na filmie: https://m.youtube.com/watch?v=W8DlEKkQul... Schemat ukladu wspomagania: https://nissan.7zap.com/en/el/almera/n15... Instrukcja serwisowa PL (str. 179-181): http://blackhole.netissat.bg/almera/Sam%...
Cześć wszystkim. Ostatnio zauważyłem że pękła oslona z prawej strony przekładni kierowniczej i zrobił się luz na wyjściu z przekładni. Jak poruszam kołem prawo-lewo to czuć luz. Z lewej strony jest ok. Jak jadę po dziurach tym kołem to słychać stuki. Jak jadę autostrada to powyżej 100km/h zaczyna drżeć nadwozie, bije kierownica i czuć stuki w kolumnie,...
Czy w fieście da się rozpołowić kolumny kierowniczej aby nasmarować wieloklin tak jak na filmie w maździe ? https://www.youtube.com/watch?v=am_4KlNY... Dodam, że odłączyłem dolny krzyżak od maglownicy i wałek wychodzi do pewnego momentu i nie da się go do końca wyciągnąć żeby przesmarować frez.
a czy miales punto 2 takie i byl ten sam problem?? duzo czytalem na forum roznych i pisali o kolumnie kierowniczej, ze w serwisie cała wymieniaja bo były wadliwe a jeszcze tu jeden gosciu napisal tak "Jeśli stuka to klapa luz na listwie zębatej, lub drążek i końcówka, ewentualna możliwość sprawdzić krzyżaki." w tym samym temacie o stukach we wspomaganiu
Podobny problem w POLO 1997 nagle przestał działać wycieraczki, nawiewy,el.szyby, światła mijania i podgrzewanie szyby tył. Okazało się, że przyczyna tkwiła w uszkodzonej kostce stacyjki koszt zamiennika 12 zł + moje 3 godz pracy. Po krótce opiszę jak się do tego dobrać. Zdejmujemy osłonę kierownicy (2 wkręty krzyżak od dołu), zdejmujemy poduszkę (2...
Witam, jest gość co naprawia wyświetlacze w koszalinie ja u niego naprawiałem (tzn wysyłałem do niego pocztą wyświetlacz operacja trwała 3 dni) oto namiary na niego: Sławomir Zwiefka Kwiatkowskiego 6C/2 75-343 Koszalin więcej info 0602268217 GG 1165576 to jego aukcje: http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite... (Pełen komp) http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
ta golf 3 Ibiza do 99roku tylko czasami drążki kierownicze trzeba przełożyć swoje i krzyżak ten co łączy przekładnie z kolumną ale pasuje to wszystko jak puzle.
krzyżak kolumny kierownicy.
Kierownica jest dokręcona, a specjalista u którego byłem on się zajmuje przekładniami i kolumnami sprawdził i wykluczył cokolwiek w kolumnie bo myślałem na początku że to krzyżak czy coś innego w kolumnie ale nie. A chciałem się zapytać czy rzeczywiście sama obudowa poduszki mogła się wyrobić ze starości po latach i nie da się z tym nic zrobić tak jak...
Dzięki MikeC za odpowiedź. Oczywiście widziałem twój temat.. Zastanawia mnie tylko jedno, że jednak jakiś ruch kierownicy wykrywa jak widać na zdjęciach. Jak rozbierałem stary magiel to przy trzpieniu gdzie łączy się z krzyżakiem była nawinięta taśma i szedł od niej kabel do silnika magla. Możliwe że ma dwa czujniki skrętu w maglu i za kierownicą??...
A na podniesionym samochodzie też opór i trzaski są? Jak tak to zdejmij koła, rozłącz końcówki drążków i zobacz jak wtedy się kręci. Może krzyżak kolumny.
Musisz odsłonić gumę wygłuszającą pod podłogą (między przekładnią a podłogą). Gdy śrubę odkręcisz musisz wybić taką "zamkowaną" nakrętkę z krzyżaka, wtedy odchylasz krzyżak. Tylko pamiętaj, koła na wprost i kierownica tak samo gdy odczepisz kolumnę, abyś zwijacza w kierownicy nie załatwił podczas składania.
Rozpatrzyć trzeba w jakim stanie masz łożyska kolumn Mc Person , działanie wspomagania kierownicy , i w jakim stanie są krzyżaki na wale kierownicy.
Jak na podniesionych i opuszczonych kołach ciężko chodzi kierownica-krzyżak lub łożyska kolumny kierownicy.
No i niestety. Z powodu braku ściągacza ,musiałem wyjąć kierownicę wraz z kolumną. Inaczej nie da się. Nie ma dojścia do wspomnianej śrubki trzymającej kostkę. Po wyciągnięciu całości,dostęp do śrubki nie jest zbyt trudny. Dla potomnych na przyszłość. Należy ściągać plastiki osłony kierownicy. Dół schodzi lekko,ale góra gorzej. Tu należy wykręcić ramkę...
https://obrazki.elektroda.pl/1095713600_... Wcześniejsze losy bohaterów można znaleźć tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... ® Wszelkie prawa zastrzeżone ****************************************... Stefan pewną ręką prowadził samochód, trochę nawet przesadzając z prędkością. Cóż, tak jeździł...
Witam serdecznie. Chrysler Town Country 1997 3,8 lita. No właśnie. Mam super luz na kolumnie kierownicy, stuka, puka i trzeszczy - dokładnie chodzi o dolne łożysko. Wczoraj rozebrałem to znaczy, pozdejmowałem plastyki, blachy itp aby się do niej dobrać i zobaczyć jak to wygląda. Było trochę dłubania. Tak jak już mówiłem znalazłem luz i stukanie na łączeniu...
krzyżak kierowniczy kolumna kierowniczy mercedes kolumna kierowniczy
skrzynia automatyczna dodge komora rezonansowa szumy nikon
traktorek kosiarka pralka samsung zawiesza
Pralka Electrolux nie startuje, świeci strzałka na wyświetlaczu Technics SA-EX320: Komunikat "OVERLOADED" na wyświetlaczu