Witam. Jest to jak najbardziej do zrobienia. Trzeba w nowej taśmie odsłonić plastikową osłonę (można ją np. zeskrobać delikatnie nie uszkadzając żył taśmy) i przylutować odsłonięte żyły pin po pinie do miejsc docelowego. Po wszystkim warto zabezpieczyć miejsce lutowania przed uszkodzeniami mechanicznymi żeby taśma nie pękała w tym miejscu. Pozdrawiam
Musisz odłączyć akumulatory,rozpiąć elektrykę pod "tablicą"rozdzielczą-czyli stacyjka,wskaźniki itp.,gaz ręczny,potem demontaż samej tablicy i możesz brać się za kolumnę kierowniczą.
absolutnie nie chcialbym kogos pouczac, ale aku na desce moze pokazywac np. 24,7, a w srodku jest uszkodzony (nie znam tak czulego auta) tak jak ci pisalem wyzej sprobuj zmienic aku na nowe jezeli mozesz w koniu to 5 minut pracy- gorzej w volumenie, wlasnie przes swoje podejscie ze zapala od strzala tego nie zrobilem i cala wiazke lecialem wentyle i...
Przed rozebraniem zawsze robi się znaki, jeśli nie zrobiłeś, to koła na wprost i kierownica na wprost. tak złożona zawsze skutkuje pewnym błędem, jadąc na wprost możesz tą odchyłkę zmierzyć i ponownie złożyć na wielo klinie uwzględniając ten błąd. Taka metoda domowa. można też korygować drążkiem podłużnym./ Naturalnie na diagnostyce po zamontowaniu...
Wymień końcówki i drążki kierownicze.
Gruby czerwony to główne zasilanie skrzynki (nakrętka M6), a brązowe z oczkami idą pod śrubę która jest dolnym mocowaniem skrzynki do kolumny kierowniczej
Sam zrobiłem kiedyś taki błąd, sanki zakładałem, zapomniałem na krzyżak nacelować i wypchnąłem kolumnę do góry, tyle że ja zwijacz rozwaliłem
Rygiel do naprawy.
Da się bez wyciagania przekładni
Oznaczenie części to 10 znaków te dwie kreski i litera A dla zwykłego śmiertelnika nic nie znaczą :D Ważne żeby było LHD a nie RHD :D To moje zdanie :D
Poziom oleju wspomagania jest?
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
zawory magnetyczne pompy ABS lub zawieszenie pneumatyczne/elektryczne.
Od czego sa te kostki pod kolumna kierownicza golf 4 2001r https://obrazki.elektroda.pl/3840453900_... https://obrazki.elektroda.pl/4545153600_...
Pod kolumna kierownicza
Moduł komfortu znajduję się po lewej stronie kolumny kierowniczej pod deską rozdzielczą.
W większości aut z tej grupy, moduły były montowane na wsporniku przy kolumnie kierowniczej. Mniej więcej na wysokości kolan.
Te Merivy mają wadę czujniki skrętu. Wycierają się w nich suwaczki, siadają sterowniki wiązki w kolumnie kierowniczej koszt wymiany ok.800 zł
Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich.
Nieprawidłowo złożona. Na wałku kierownicy masz ślimaka z dwoma stożkowymi łożyskami, luz na nich a raczej jego kasowanie odbywa się podkładkami między tuleją wałka kierownicy a korpusem przekładni.
A sprawdzałeś na zgaszonym silniku? Krzyżaki w kolumnie kierowniczej dobre?
Odkręcasz tylko dolną obudowę kolumny kierowniczej i masz dostęp do przerywacza.P
Czujnik obrotów kierownicy jest na kolumnie kierowniczej, pod manetkami kolumny, przykręcony na trzy śróby torx. Trzeba wymontować kolumnę by go wyjąć.
http://www.fixya.com/cars/t25835741-yaw_... przy kolumnie kierowniczej
Tak na czerwono, to zdecydowanie chinole. Zdejmij boczek drzwi kierowcy, prawdopodobnie tam jest zamontowany sterownik. Chyba że gdzieś koło oryginalnego modułu przy kolumnie kierowniczej.
Przy kolumnie kierowniczej w górnej części z lewej strony zbiegają się przewody minusów...
Jeszcze napęd pompy hydraulicznej i w kolumnie kierowniczej. Rozpiska gdzie i ile: http://obrazki.elektroda.pl/7690754600_1...
Czarny przewod idacy z wiazki kolumny kierowniczej .Sa dwa , odetnji grubszy .
Najprościej to zdjąć pętlę ze stacyjki, wsadzić do środka stary klucz, owinąć taśmą izolacyjną i schować w obudowie kolumny kierowniczej
Blokada kolumny kierowniczej kończy żywot. Zmostkuj na gnieździe diag. 30 z 15 i diagnozę będziesz mógł wykonać.
W 97 może być jeszcze nad skrzynką bezpieczników, bliżej kolumny kierowniczej, mniejwięcej drugi od prawej. Chyba numer 36.
Jeśli opuścisz sanki to bez problemu,jednak przy PK6 jest troszkę ciasno P.S nie zapomnij poluzować mocowania kolumny kierowniczej
witam . posiada ktoś może wymiary tego uszczelniacza?
Luz na którymś wieloklinie pomiędzy kołem kierownicy, a maglownicą lub przesuwa się sama maglownica. posprawdzaj wszystkie śruby i połączenia kolumny kierowniczej.
Zwarcie przewodu prądowego, na odcinku kolumna kierownicza skrzynka bezpieczników , lub uszkodzenie przełącznika świateł.
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
Problem z immobiliserem. Spróbuj wyczyścić styki kontaktem w kostkach puszki immo koło kolumny kierowniczej. http://www.topkodas.lt/images/products/I...
Musisz zajrzeć w okolice pedałów na wał łączący kierownicę z kolumna kierowniczą jeśli jest składany z dwóch części lubi stukać na połączeniu. Ewentualnie sama "maglownica" do wymiany.
Rozrusznik przewód czarno-czerwony w wiązce pod kolumną kierowniczą, sterowanie pompą w TDI przewód fioletowo-czarny, bezpiecznik nr 43.
Rozwiązałeś problem? Ja tak stuki z połączenia napędu elektrycznego z przekładnią maglownicy. Złozone na specjalny smar i jest oki. Polecam , częsta przypadłość w Oplach z elektrycznym wspomaganiem.
Iveco ma zespolony zespół przełączników w kolumnie kierowniczej ten którym wszystko załączasz , bardzo często się one psują a objawy z bezpiecznikami wskazują na albo zwiększony pobór w układzie kierunkowskazów albo właśnie na ten przełacznik Pozdrawiam
Możesz ją umiejscowić na prawo od kolumny kierowniczej. Jest tam taka klapka którą można zdjąć i na prawo od otworu który się pojawi jest dużo miejsca.
Główne punkty masowe: Komora silnika -główny pod akumulatorem -w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego(w stronę przegrody) Kabina -pod kolumną kierowniczą -w okolicach zawiasów drzwi kierowcy i pasażera Bagażnik Okolice świateł
Mam to samo w Volvo 2016 rok 850 tysięcy km, udało się Panu rozwiązać problem?
A czy coś już sprawdziłeś, czy mamy pisać od początku? Kolumna kierownicza (w nogach kierowcy), górne mocowania amortyzatorów przednich, sprężyny amortyzatorów przednich, to tak na początek do sprawdzenia.
Tam jest raczej kawałek plastiku/teflonu który się wyciera tak https://obrazki.elektroda.pl/5027599200_... Koszt kolumny od około stówki do dwóch no ale używkę mam teraz https://intercars.com.pl/pl/asortyment/P... może ktoś by coś dobrał? Kolumna 8L1419501CF
Ma moduł komfortu. Jest po prawej stronie kolumny kierowniczej. Musisz odkręcić nawiew na nogi od strony kierowcy(jedna śrubka t20) ale nie wiem na 100% czy w nim problem.
Wloc już ci napisał plus po stacyjce możesz zrobić to w kolumnie kierowniczej niestety nie pamiętam koloru, musisz użyć miernika. POZDRAWIAM
Ta skrzynka nie jest pod dekielkiem, tym do zdjęcia po otwarciu drzwi z boku, musisz zdjąć osłonę przed kolanami kierowcy, pod kolumną kierowniczą. Na rysunku elementy od 1 do 12.
Pod przewòd, na ktòrym pojawia się plus przy domykaniu szyby. W tym roczniku powinieneś mieć moduł na prawo od kolumny kierowniczej na bocznej ścianie zespołu nawiewòw.
Krzyżak kolumny kierowniczej.
sie ma centralka immo jest z lewej strony kolumny kierowniczej nad bezpiecznikami, jak masz kartę kodową to można go odjarać z pedału przyspiesznika albo ostatecznie zrobić off.
Opuść kierownice. Licznik jest przykręcony na 2 śrubki. Nad kierownica jest plastik który je zasłania (przylegający do licznika), zdejmij plastki (nie od kolumny kierowniczej) i je zobaczysz, dalej to prosta sprawa. Pozdrawiam Sadek
Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach...
Na przwej i lewej stronie uszczelniacze , tak samo od kolumny kierowniczej , dodoatkowe w e wlocie i wylocie oraz w sekcjach, Uszkodzenie uszczelniacza , ze względu na ciśnienia są natychmiastowe objawy- brak wspomagania.
Czarny(ale moze byc i szary),plastikowy modul wielkosci dwoch przekaznikow.Pod kolumna kierownicza,bardziej po lewej stronie.Trzeba dolozyc silownik w drzwi kierowcy bo nie ma(jest tylko switch ster)
Najlepiej przejść z przewodami przez otwory technologiczne, często zaślepiane gumami lub też przeważnie koło w okolicach kolumny kierowniczej przy belce są prowadzone przewody instalacji samochodu i tam możesz swoje upchnąć ;). Miejsc jest wiele ale trzeba poszukać.
witam dzisiaj oddawaliśmy modusa po wymianie sprzęgła; przed naprawą klient prosił o nieodpinanie akumulatora, tłumaczył że auto nie odpali bo wymieniał kolumnę kierowniczą z powodu awarii czujnika skrętu kierownicy. no ale oczywiście zapomniało się o tym w ferworze walki. No i auto nie odpaliło. Rozwiązanie problemu: bardzo proste, klient przywozi...
Jezeli nie odpala to w ukladzie kolumny kierowniczej jest uklad ktory moze sie zacina wyrobiony. Mialem to. Jezeli odblokujesz kierownice i ruszysz gora dol moze sie odblokowac. To jest komon problem w mercedesach. Jezeli po przekreceniu kluczyka nie ma kliku pod kierownica to jest to .
Nie sądzę, żeby była możliwość "pominięcia" stacyjki ale mam pewną propozycję :) Pracochłonna ale... ze swojego auta wyciągnąć: stacyjkę, ecu silnika, moduł sam, kolumnę kierowniczą z ryglem i podłączyć do drugiego auta. Próbować wtedy odpalić swoim kluczem.
Mam podobny przypadek u mnie jest brak ciągłości kabla z czujnika ciśnienia do ECU, u ciebie ten drugi. Wiązka idzie nielogicznie, u ciebie najprawdopodnie jest uszkodzony kabel kolor pomarańcz od panelu do czujnika. Ten kabel idzie od panelu do kostki (pin 19, wtyk 24pin) obok kolumny kierowniczej (wnętrze, nad pedałami), potem do wtyczki (pin 3, wtyk...
Spójrz na gwinty od końcówek drążków. Przy prawidłowym ustawieniu powinno być widać mniej lub więcej tyle samo zwojów. Jeśli jest różnica, to masz przestawione w przekładni lub na krzyżaku łączącym przekładnie z kolumną kierowniczą (nie zawsze w tym miejscu da się ustawić inaczej, nie wiem jak jest w tym przypadku). Nie napisałeś też, czy wymiana na...
W VW zawsze było tych starszych że klakson był załączany z przekaźnika, masą był przekaźnik załączany trzeba by rozeznać.
O to chodziło. po przekręceniu kluczyka również? Jeśli tak, to włóż przekaźnik z powrotem, weź przewód, jednym końcem dotknij do jakiejś pewnej masy, drugim do metalowej obudowy kolumny kierowniczej. Przekręć kluczyk i naciśnij klakson. daj znać jakie efekty.
Witam i bardzo proszę masz : +12V po zapłonie-przewód biało/czarny znajdujący się w białym,6-polowym złączu konektorowym znajdujący się po lewej stronie kolumny kierowniczej. kierunkowsakzy-przewód zielono/biały i zielono/czarny znajdujący się w białym 8-polowym złączu konektorowym po lewej stronie kolumny kierowniczej. Blokada silnika (10A) Przewód...
sprawdż dokładnie bezpieczniki,ewentualnie znajdż oryginalną centralkę,robierz ją i zobacz czy nie jest przepalona jakaś ścieżka a jest to wysoce prawdopodobne przy twoich zabawach,powinna znajdować się w okolicach kolumny kierowniczej.
Jaki może być koszt regeneracji tej kolumny
W modelu E11 z 1998r. całe sterowanie c.z. znajduje się z tyłu za bezpiecznikami, które są w kabinie schowane za kieszonką po lewej stronie kolumny kierowniczej. Jest to podłużny moduł, który łatwo zlokalizujesz jak naciśniesz pilota bo odezwie się przekaźnik. W Twoim autku powinien być w tym samym miejscu. :D
Raczej nic to nie da. Różnica między LHD i RHD jest taka, że silnik umieszczony jest po drugiej stronie przekładni co siłą rzeczy wymusza zmianę kierunku obrotu silnika. Sam czujnik jest bezpośrednio na kolumnie kierowniczej i jego działanie jest takie samo dla obu przypadków...
Jak się nie mylę to te wynalazki miały czujnik kąta skrętu rozwiązany podobnie do starych BMW, na dole kolumny kierowniczej. Były z nimi problemy mechaniczne, że coś tam się wyrabiało i kręcąca się kolumna nie poruszała okrągłego nasuniętego na nią plastiku będącego częścią z której czujnik czytał położenie. Zanurkuj pod kierownicę i zacznij od sprawdzenia...
Witam. Kupiłem na wymianę używaną kolumnę kierownicza do corolli z 2004r o tych samych oznaczeniach jakie mam w swojej uszkodzonej w aucie. Ogólnie wygląda dobrze ale zastanawia mnie ruchomy wieloklin gdzie mocuje się kierownice. Przemieszcza się wzdłuż osi o 5mm no i nie wydaje mi się to normalne. https://obrazki.elektroda.pl/8708768300_...
odsuwasz gumową osłonę drążka, ściskasz np "morsem" - żabką za przegub drążka, potem tylko obracasz w lewo i po temacie - wykręcasz palcami... Poza tym nie wierzę, że nie można wyjąć kpl. przekładni bez demontażu drążków. Chyba, że zapomniałeś odłączyć ją od wałka kolumny kierowniczej.
trzeba dać do drzwi siłownik,kierunki zielono-niebieski i zielono-żółty na prawo od kolumny w konektorze,krańcówki czarno-czerwony,bagażnik brązowo-czerwony,pompa paliwa czarno-biały przy przekazniku pompy po lewej stronie kolumny kierowniczej.
Witam. W yarisie nie ma problemu z zamontowaniem wspomagania, potrzebny jest komputer od wspomagania i kompletna kolumna kierownicza, instalacja w samochodach byla przygotowana do podłączenia. Nie ma z tym zadnych problemow.
kupiłem zestaw naprawczy i wymieniłem go w kolumnie kierowniczej Jezeli ta blokada padne to po wlozeniu kluczyka w slot i tak zapala sie jedna kontrolka. U ciebie sie nie zapala wiec o ile kluczyk oryginalny to nie to padlo. Instalacja najpierw do sprawdzenia i slot kluczyka.
Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale trzeba zdjąć osłony kolumny, ściągnąć kierownicę i stacyjkę wyciągnać razem z kawałkiem kolumny kierowniczej( najszybciej). Nie wiem o którą blaszkę Ci chodzi ale jeżeli o stacyjkę to tego się nie podgina ale wymienia. Cały wkład kosztuje kilkanaście złotych.
do stacyjki nie masz sie co dostawac,tam nic nie ma,ida od niej krociutkie przewody do sterownika kolumny kierowniczej,dalej po canie,wszystko (oprocz krancowki) masz w tym zlaczu co pisze norbert,mozna odcinac cienki czarny,samochod wtedy jest martwy,brak bledow,krancowka bezposrednio w drzwiach od zamka,koloru nie znam
Oj ale masz problem zdejmij osłonę kolumny kierowniczej odłącz manetkę pojeździj i się okaże. A poza tym po 1 nie wiemy jaki to silnik, GL to wersja wyposażenia, po 2 to czy kręcił, czy nie, po 3 mógł zgasnąć od wjechania w kałużę jeśli to benz.. .a może to... a może tamto...
1 - Jakieś zasilanie? 2 - Wydaje mi się, że alarm/głośnik 3 - DIODA 4 - Ukryty guzik do wprowadzania PIN-u 5 - Wtyczka / przewody idące do sterownika? 6 - Czujniki na kolumnie kierowniczej i jakaś dioda koło tunelu. https://obrazki.elektroda.pl/2014673600_... wywalić to ustrojstwo Musisz przywrócić instalację elektryczną samochodu...
To jest td więc immo jeśli jest to na pompie wtryskowej więc trzeba się dostać do zaworka na pompie, podać plusa. Sama stacyjka to nie problem, odkręcić od kolumny kierowniczej żeby nie było blokady i wyjąć wkładkę, potem palcami przekręca się takie kółeczko (ostrożnie bo wkładka nie ma sprężynki i nie odbije sama z rozrusznika) i potrzebne prądy się...
Jak to zrobić to nie wiem - wiem tylko ze producent nie udostępnił instrukcji tej naprawy tak wiec nie przewiduje jej przeprowadzenia w warunkach pozafabrycznych.
Najlepiej do stałych metalowych elementów nadwozia, bardzo dobrze przenoszą drgania. Przyczepiaj za pomocą opasek zaciskowych, dodatkowo żeby się nie ześlizgiwał można owinąć taśmą. Dwustronne tasmy klejące redukują drgania. W okolicach kolumny kierowniczej jest bardzo dobrze i działa bez zarzutu. Nie musi to być bespośrednio na kolumnie. Wstawiono...
Raczej dopadła cię zmora tych aut,to o czym pisałes
Witam serdecznie, Otóż planuje zrobić wspomaganie w t25,na orbitrol koszt drogi lecz czytałem ze można zrobić z kolumny kierowniczej od mercedesa,W moich okolicach znajomy chce za nią 80zł i praktycznie tyle by mnie tylko wyniosło bo pompę wspomagania mam od poloneza, Wszystko ładnie tylko powiedzcie mi czy wytrzyma ta kolumna w pracy na polu? koła...
jeżeli to mitsubishi,to w okolicach kolumny kierowniczej przeważnie pod nią po lewej stronie będzie moduł centralnego zamka,poznasz go po cykaniu przekazników,kolorów do tak starego modelu nie mam,ale sterowanie będzie dwoma masami na przewodach w kostce dochodzacej do tego modułu,w starszych mitsubishi były to przeważnie kolory brązowe z jakąś kreską,tyle...
Witam!! Po pierwsze nie opisuj problemow czysto mechanicznych nie zwiazanych z elektryka i elektronika samochodowa (regulamin). Po drugie, rozkrec plastiki, ktore wisza na kolumnie kierowniczej i posprawdzaj sroby czy sie nie poodkrecaly. Po zdjeciu tegoz plastiku i "uwaleniu" sie pod kierownica wszystkie sroby trzymajace kolumne powinnes widziec. Pozdrawiam,...
Olej w niej masz?
Przewód +12V po stacyjce, tzw.[+15] znajdziesz na słupku "A" po lewej stronie samochodu w czarno/zielonym 102-pinowym złączu - przewód w kolorze czarnym. Ten sam czarny przewód dochodzi również do modułu sterownika kolumny kierowniczej CIM. Możesz też podłączyć się do czerwono/niebieskiego przewodu zasilania pompy paliwa w lewym progu. To podłączenie...
Witam Jak w temacie powyżej, czy ktoś mógłby nakreślić mi w jaki sposób należy skorygować kolumnę kierowniczą w hulajnodze Fiat 500 żeby wyeliminować luzy?
ok thx chłopaki zobaczę co da się zrobić
witam znalazłem coś takiego VV golf 4 Blokada pompy wtryskowej : fioletowy z czarnym paskiem w wiązce do bezpieczników. +po stacyjce : cienki czarny z niebiesk paskiem w wiązce do bezpieczników Blokada rozrusznika : czerwony z czarnym paskiem w wiązce po lewj stronie kolumny kierowniczej (u góry) może ci to coś pomoże pozdrawiam
Kolego to tylko do ASO i wymiana blokady kolumny kierowniczej w ok 1000zł sie wyrobisz :P
Najbezpieczniej jest znaleźć pod osłoną kolumny kierowniczej (we wspominanej wcześniej wiązce od stacyjki)przewód czarny...a są dwa..jeden cieńszy a drugi grubszy...tnij ten grubszy, bo on podaje plusa po stacyjce na sterownik BCM...I NIE POJAWIA SIE ZADNA USTERKA.Wazne jest żeby alarm który montujesz, był przystosowany do szyny CAN.Pozdrawiam.
O jednym jeszcze Koledzy nie wspomnieli. O silach działających na przeguby, kliny i inne elementy kolumny kierowniczej, niedostosowanej do tego przy braku pracy wspomagania. (Znajomek, parę dni temu, tak jeździł Fordem F50 bez pompy) i teraz kierownica bez najmniejszych oporów obraca się dookoła :D . Bez wpływu na kierunek jazdy :D. Dobrze, ze rozłączenie...
samo pokretlo nie ma podswietlenia ale opisy dookola tak sciagnij pokretlo odkrec nakretke i wyciagnij plastik. jest tam wlozona zarówka 1,2w bez cokoła, dostaniesz na stacji paliw i kazdym sklepie motoryzacyjnym. powodzenia ten plastik na ktorym sa napisy czarny co siega do kolumny kierowniczej, jak bedziesz wyciagal to przesun lekko w lewo. oswietlenie...
To jest syrenka cyfrowa. Można ją podpiąć dwojako, albo przejść przez grodź całym przewodem , albo wykorzystując oryginalny przewód klaksonu Fiata/Alfy. W takim wypadku plus i masę syrenki łapiemy pod maską, a sygnał cyfrowy popingala po po przewodzie klaksonu, który musimy wyłapać o okolicy kolumny kierowniczej (wyjście z centrali) i pod maską (syrenka)....
toyota previa to bajka do roboty,żadnych niespodzianek,robiłem ze dwie w życiu i poszły jak po maśle,centralny dwie masy niebieskie być może z czymś w konektorze przy module po prawej stronie kolumny kierowniczej,znajdziesz bez problemu,kierunki zielone z kreskami w progu ,krańcówki całość auta po stronie pasażera przewód czarno-żółty pod schowkiem...
kolego wrzucam Ci kawałek schematu od klaksonu. Przełącznik w kierownicy nic Ci nie da bo on łączy do masy, czyli klakson po włączeniu zapłonu ma stały + i kiedy naciśniesz w kierownice to łączy się do masy i prąd płynie. S26 to włącznik w kierownicy S28 to włącznik dodatkowy do trąbek(możesz mieć sam klakson standr. lub po włączeniu przełącznika będzie...
Cześć wszystkim Problem wygląda następująco. Parę lat temu ktoś włamał mi się do mojego poloneza celem podprowadzenia go, wyłamał łomem blokadę kierownicy (dzieki bogu moj egzemplarz ma inne zabezpieczenia) krzywiąc przy okazji coś w srodku. Teraz podczas kręcenia kierownicą cała kolumna wraz z dźwigienkami migaczy itd bije na boki. Czy jest jakiś sposób...
Jak zlikwidować luz na kolumnie kierowniczej Renault Midlum 220?
moduł kolumna kierowniczy renault kolumna kierowniczy kontrolka kolumna kierowniczy
prowadnica piła stołowy prywatne filmy instrukcja kodowania
philips az1830 polerka samochodowa
Schemat radia Sanyo C3 - gdzie znaleźć? Instalacja Sony SonicStage 4.3 na Windows 10