Chyba tak, "Komar - pedałowiec" wyciągnięty ze złomu, z gaźnikiem fabrycznie nowym, też ze złomu...
Możliwe uszkodzona świeca, zbyt wczesny zapłon...
Czy gaźnik z motoroweru Komar będzie działać w silniku Sachs? Analiza kompatybilności, modyfikacje, wymiary, przepustowość i regulacja mieszanki paliwowo-powietrznej.
Niby powinno się ustawiać iglice na pierwszym ząbku od góry, ale musisz to zrobić niestety doświadczalnie, przejedziesz się i wybadasz czy dobrze przyśpiesza, nie dymi, nie zalewa, itp. Swoją drogą to iglica dyszy głównej nie będzie powodem przelewania się gaźnika, może tylko zawiesił Ci się ten pływak, lub coś wpadło w zaworek, pływak na 100% ok? może...
Odpadło właśnie grzebanie w układzie zapłonowym i gaźniku.
Co miałeś źle?
Witam Można zamontować gaźnik od motorowerów Komar GM12F, Jikov 2917PSb Jawa 50, Simson S51, Amal 18. Bardzo ważna jest długość króćca od gaźnika.
jak zaczął strasznie kopcić to pewnie zawiesił się pływak w gaźniku i go zaczęło zalewać mieszanką aż w końcu zalało
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Kompresja jest dobra, gaźnik czyszczony kilka razy.
Akurat głupoty gadasz gdyż ogar 200 to jest ten szary on ma inaczej wygięta ramę i nie ma rurki na którą zakładasz gumę co idzie do gaźnika
podniosę stan paliwa w komorze pływakowej Jak? Gaźnik Komara nie ma takiej możliwości
Witam Jak grzebałeś w gaźniku, a teraz go zalewa, to coś źle złożyłeś. Jeszcze raz rozbierz. Kiedy ja grzebałem w gaźniku upłynęło kupę lat. SHL, WSK, WFM, Komar, OSA, Jawa, MZ. Pozdrawiam
A skąd pewność, że nowy gaźnik jest fabrycznie nowy?
1. Jaką masz wkręconą świecę? 2. Sprawdzałeś gaźnik czy nie pozatykany?
A może zbyt długo stał i olej z paliwa osiadł na dnie i jest teraz w gaźniku zamiast mieszanki?
Kolega nie czyta postow.. bylo napisane ze na innym gazniku dobrze pali. Filtr powietrza bym wyczyscil.Malo powietrza. Tam jest taka przyslona (powinna byc), ktora odpowiada za ssanie. Musi byc otwarta. P.S przy gazniku jest tez srubka od powietrza moze za bardzo wkrecona. A co wazniejsze jesli swieca jest okopcona zmniejsz przerwe na przerywaczu.
Czy lejesz odpowiedni olej do mieszanki i w jakich proporcjach z benzyną? Czy gaźnik nie jest zbyt bogato wyregulowany?
Dokładnie ustaw gaźnik oraz opuść iglicę
Jeśli chodzi o np chińskie gaźniki gy6 4t to tak naprawde bardzo dobre gaźniki nawet membrany smiało dają radę, w 2 t w zależności która wersja jedne ciekną ale wiekszych problemów nie ma. Do starych motocykli wsk komar mz kiepsko z jakościa i regulacją
No nie w to nigdy nie uwierzę, ale jednak to prawda. Znalazłem jakąś świece iskra lgp i co? Komar pali a już chciałem cały zapłon zmieniać, dziś kupiłem nową świecę bosch, teraz tylko regulacja gaźnika i takie tam i komar powinien śmigać. Dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc Dodano po 3 Jeszcze jedna sprawa. Silnik na tej nowej świecy bosch nie pali,...
W Komarze nie ma żadnego regulatora. 4,5 mm to stanowczo za dużo. Oczywiście przerwa 0,7 - 0,8 mm na Iskrze F70. No i kondensator. O ile pamięć mnie nie myli, to wkręcasz dyszę z boku gaźnika to oporu i wykręcadsz ją 1,5 obrotu. Następnie po odpaleniu wykręcasz ją w celu uzyskania najwyższych obrotów tak, by nie zaczął gasnąć. No i ciekawe, jak uszczelnienie...
No ok sprawdzałem kilka świec, na których inne motory palą i nic, ale kupie nową żeby się nie okazało, że to taka przyczyna chociaż wątpię. Co do silnika to nie możliwe ten egzemplarz ma symboliczny przebieg cała w oryginale łącznie z oponami silnik jest w bardzo dobrej kondycji. Zapomniałem dodać: chociaż gaźnik był sprawdzany w komarku i pracował...
Gaźnik otrzymałem już bez blaszki ssania. Przecież to tylko komar, który bez problemu na zimnym silniku na strzała pali. Tak, świeca jest sucha po zamuleniu, a jeżeli chodzi o pracę tego bolca to on zostaje w dziurce tylko i wyłącznie wtedy gdy motor jest porządnie rozgrzany i zostanie zgaszony i stoi z jeden dzień, tak jakby bolec tam zastygał, tak...
Witam, mam problem z motorem Romet Komar Kadet, ma on silnik 2 biegowy, gdy próbuję go odpalić to strzela mu z gaźnika, ostatnio co zmieniłem w nim to cylinder na 60cm3 i nowy gaźnik.
Jeśli oddałeś ją do pseudo mechanika to teraz masz narobione... Trzeba się znać chociaż trochę na tych silnikach, to nie jest komar... Prawdopodobnie źle ma coś złożone. Zacznij od regulacji gaźnika. Tłok ma dobrą selekcje czy kupiłeś taki sam jak poprzednio był ?
Zabraliśmy się z wujkiem za odnawianie dwóch kolejnych maszyn a tu zonk - w jednym w i w drugim, w zbiorniku paliwa, powyżej lustra paliwa znajduje się dość sporo rdzawego nalotu. Domyślam się, że uruchomienie nie wchodzi w grę. Z resztą Komar był eksploatowany od czasu do czasu a ostatnio ciągle były problemy z gaźnikiem - po jego rozebraniu okazało...
Pod każdy silnik reguluje się gaźnik. Nie ma tak że z komara wsadzisz gaźnik do rometa i będzie chodził tak samo. Każdy silnik jest wyeksploatowany inaczej. Fabryka nigdy nie ustawia gaźnika. Jedynie poziom paliwa w komorze pływakowej. :D
mam juz dosc tego komara... gaznik rozbieralem czyscilem drugi raz... staralem sie ustawic zaplot i nic.. z gaznika tak jak by troszke ucieka paliwo.. Świeca w zasadzie sucha.. probowalem dac troszke paliwa do cylindra lecz tez w zasadzie bez zmian.. Gdy odpalam go na pych silnik tak jak by działa.. nie reaguje na gaz na nic.. gdy przestane go pchac...
Świecę zmieniałem, magneto nie ociera o cewki. Spróbuję jeszcze przestawić iglicę. Stojan, czyli iskrownik masz na myśli? Dysze nowe, będę mógł kupić dopiero po niedzieli. Założyłem dziś rano inny gaźnik i nic to nie dało. Nie mam już nerwów do tej maszyny.
Można próbować ale jest sporo przeróbek. Nie wiedomo czy spasuje malutki gwint przy baku. I trzeba by zrobić króciec podciśnienia wiercąc się gdzieś między gaźnikiem a cylindrem. Wg. mnie rzeźba i gra nie warta świeczki.
Przytarty ? Na pewno gaźnik dobrze wyregulowany ? Z objawów wynika ,że problem jest z paliwem. Sprawdź czy kranik nie przytkany oraz jak długa jest "kreska" paliwa w wężyku.
Czy przyczyną może być charakterystyczne "psiuczenie" w lewym garze? Podczas powolnego kopania słychać jakby pierścienie puszczały kompresje, albo komory się rozszczelniały. Może to wina uszczelniaczy? Dodano po 2 Pragnę też dodać, że zespawałem adapter, tak aby można było podłączyć gaźnik od komara i słychać, że ma ochotę chodzić, bo co kilka kopnięć...
Problemem mogą być sztywne membrany w gaźniku.
Witam. Pozwolę sobie włączyć się do tematu reanimacji opryskiwacz SOLO. Znalazłem nie dawno zapomniany opryskiwacz Solo 40110 i zapałem przystąpiłem do jego naprawy. W jego identyfikacji pomogła mi lektura powyższych postów. Co do rozmiaru uszczelniaczy na wł korbowy to właściwym wymiarem jest 15x25x7, które właśnie wymieniłem kupując je w sklepie z...
Moja teza jest taka... Czytałem na jakimś forum "Jeżeli Twój Komar "dławi" się po poddaniu gazu, musisz wkręcić dyszkę. Jeżeli natomiast nie może uzyskać dużych obrotów i ko- pci, trzeba ją wykręcić." On właśnie tak się dławi po dodaniu gazu na , więc myślę, że ma za ubogą mieszankę i wtedy, gdy dodam gazu to paliwa nie starcza ale nie jestem pewien....
Witam, mam problem z Komarkiem - silnik nie może wbić się na obroty na 2 biegu, a jak wcisnę pompkę paliwa to zaczyna się zbierać elegancko. Nie mam pojęcia co jest przyczyną, kran paliwa nie jest zatkany, gaźnik też nie, czyściłem wszystko chyba z 10 razy, pływak nowy, powietrze dostaje, świeca wypalona na rudo. Co według was może być przyczyną?
Z gaźnikiem chyba wszystko dobrze bo wykręciłem od kolegi z jego komara i jest to samo co wcześniej a nawet troszkę gorzej.Więc to nie wina gaźnika.
Jak wcześniej pisałem:to prosty silnik. Sam w młodości byłem szczęśliwym posiadaczem Kadeta. jeżeli świeca jest "pewna" i w miarę wyregulowany gaźnik to maszyna MUSI "chodzić".
słuchajcie sory ze dopiero teraz sie odzywam ale przedtem nie miałem czasy wymieniłem zymering od strony zapłonu i mam takie pytanie czy od strony sprzęgła da się też go wymienić bez rozpoławiania silnika po on jest pod łożyskiem nie ?? pozdrawiam i jeszcze jedno pytanie w gaźniku wsk jest jedna dysza nie jak w komarach jawkach po dwie
Witam W ostatnim czasie z kolegą podjęliśmy sie renowacji komara który nie był odpalany od jakiś 15 lat. W Komarze brakowało takich części jak kolo magnesowe, iskrownik, gaźnik i linek od gazu i sprzęgła. Po zakupieniu tych części złożyliśmy go i podłączyliśmy kabel wysokiego napięcia (stary był zły więc zamieniliśmy go kablem wysokiego napięcia z Fiata...
Leje z tego miejsca bo ewidentnie nie domyka ci zaworek. O ile dobrze pamiętam to w tym gazniku pływak jest bez iglicy (tak jak w polskim silniku Komarka), sam pływak naciska na zaworek, który jest oddzielnym elementem. Czy tak jest?? Dobrze pamiętam?? W celu sprawdzenia zaworka odłącz przewód paliwowy od kranika w baku. Odkręć pokrywe komory pływaka...
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
Niestety faktem jest większa "świecożerność" dwusuwów. Przy złym kącie wyprzedzenia zalewanie powtarza sie nawet co kilka km. Natomiast nawet dobrze wyregulowany pojazd też czasem zalewa świece i trzeba być na to przygotowanym (klucz + nowa świeca). Oczywiście przyczyną takich problemów może byc także gaźnik. Jednak usterki elektryki w tak prostej instalacji...
Mam znowu problem z moim Komarem. Znowu mi zaczął przerywać na światłach. Odpale komara nie przerywa, a jak włącze światło pare sekund pochodzi na wysokich obrotach i gaśnie. A potem odpalić już go nie idzie. Muszę pare minut poczekać i kopać w nieskończoność aby go odpalić. Instalacja sprawna. Gaźnik również. Coś musi być z zapłonem. Co to jest tego...
gdzie wkręcic tuningowana dzysze,? bo sa 2 miejsca w gaźniku ( to obojętnie gdzie jaką dysze wkręcic?)
Odpowietrzenie zbiornika może ci się przytykać, odkręć korek i sprawdź czy tak samo się dzieje. Jaki tam masz gaźnik BING czy typowy z komara z dorobionym mocowaniem ?
Witam. Mam problem z motorynką. Po kilku latach udało mi się ją przywrócić do życia. Wymieniłem przewód wysokiego napięcia, olej, fajkę, kondensator, wyczyściłem gaźnik. Lecz po przejechaniu ponad kilometra silnik gaśnie i nie ma iskry. Wkręciłem świece o wyższej ciepłocie lecz to też nic nie dało. Proszę o pomoc i jakieś sensowne odpowiedzi.
Potrzebny Rycho albo inny kumaty. Jakieś z Tesco Elem cholera wie co, wiadomo, że Chińczyk. OHV. Niby takie TDTAC46HP5T-C ale ze schematów to mi bardziej pasuje na 1P65F. Odpala dopiero jak się pompuje ze kilkanaście razy. Potrafi zdechnąć po 30 sekundach od odpalenia. Mocy to to nie ma żadnej. Mech straszyć można bo o koszeniu nie ma mowy. A niby 5...
Witam!!! Posiadam komara i mam z nim problem. Świeca po ok 2-25 km łapie straszny nagar i dostaję przebicie. Paliwo to bezołowiowa 95 z miksolem 1:50 odmierzonego dokładnie co do mililitra. Myśle aby założyć zapłon tyrystorowy (bo przy takim przerwa na świecy jest ok. 1,4 mm). Kolega ma simsona i przerwe na świecy ok 1,5-2 mm i mu na jednej świecy jedzie...
gaźnik do : komara motorynki itp jest przekroju fi 12 zakładaj od niemieckich motorowerów obojętnie jaki i będziesz miał jeszcze ssanie, 16n1>> przekraczały emisję spalin i dlatego wypuścili 16n3>>. nie zapomnij założyć przewodu przelewowego do komory pływakowej by pojazd ci się nie zapalił jak wypłynie z komory paliwo na pochyłym zakręcie lub gdy zawór...
Nawet bez gaźnika idzie go odpalić :D Pierwsze co wyskoczyło w Googlach [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
To zależy jaką masz świece. Duża wartość cieplna=nieco gorsze odpalanie ale duża odporność na temperatury, na lato dobre, Np: Iskra F95 Niska wartość cieplna=nieco lepsze odpalanie ale za to przy wysokich temperaturach potrafi "gubić" iskrę no i jak się nagrzeje silnik to znacznie gorzej go odpalić z taką świecą. Np Iskra F65 Musisz sprawdzić jaką masz...
Witajcie. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem od jakichś 2 tygodni Rometa Ogiera 205 w oryginale, wszystko seryjne, dwu biegowy, polski silnik Dezamet 023 i mam z nim dość spory kłopot. Przed jego kupnem, stał w garażu nie ruszany jakieś 3 lata, ale po małej walce odpalił. Troche w nim pogrzebałem, wyczyściłem gaźnik, kranik, dysze itp. Zalałem go mieszanką...
Witam. Czasami wiedza z ksiażek się przydaje z obsługi i naprawy Motorowery "ROMET" aut. K. Kociński, J. Przybyła, E. Jaruzel , Romet Chart 50, Romet Ogar 200, Romet Ogar 205, Romet Kadet 50, Romet Komar 50, Romet Motorynka 50. Bardzo przydatna książka przy remoncie oraz przy codziennej eksploatacji motorowerów marki Romet. W podręczniku między innymi...
po przytkaniu dolotu świeca mokra. A czy przypadkiem za bardzo zalany to on nie jest przecież komarka czy wsk-ę też czasami trzeba było przegonić kilka metrów żeby wreszcie zaczęła się odzywać , a tak przy okazji kilka dni temu próbowałem odpalić kosiarkę coś tam zaczęła załapywać i koniec przestała wykręciłem świecę , mokra , szarpakiem parę szarpnięć...
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż później się zalewał podobnie jak i motorynka. Kolega miał komara również...
Witam, to jeszcze świeca wchodzi w grę - wkręć "gorętszą", czyli np. wg starych oznaczę "Bosch-a": W 145 - to jest odpowiednik "Iskry F 50", bo może ta, którą masz teraz zamontowaną - jest "za zimna", ma zbyt wysokie oznaczenia i nie spala nagaru, który tworzy się na świecy - bo świeca nie zdąży się nagrzać do temperatury pracy? Świece muszą być dobierane...
Najeździłem się niemało tymi wehikułami za młodu, począwszy od komarka. Może nie paliły od kopa po zimie, ale nigdy nie było potrzeby wywalania gaźnika. Świeża benzyna po krótkiej przejażdżce rozpuszczała pozostały olej i było OK. Ale to wtedy były paliwa bez bio. MZ250 po 4 m-cach przerwy paliła jakby wczoraj była zgaszona, ale ona miała ssanie działające...
Jaki masz problem z tym gaźnikiem że chcesz wymieniać ? Ta wajcha przy wlocie powietrza do gaźnika to ssanie i podnosisz dźwignię do góry jak chcesz odpalić zimny silnik i potem jak odpalisz dajesz ja z powrotem całkiem na dół, silnik chwilkę musi pochodzić żeby się rozgrzał i potem w drogę. Gaźnik podejdzie od komarka ( gdzieś widziałem , musisz pomierzyć...
Musiał byś przerobic głowicę cylindra ( wstawić zawory, ssący z filtrem i tłoczący) Zatkać otwory w cylindrze, wydechu i od gaźnika. Rozwiązać smarowanie tłoka (prosta sprawa) Dołożyc na tłoku dodatkowy pierścień zgarniający olej. W przeciwnym razie malował byś olejem a nie lakierem. Zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej.To tyle. Ps. Przecztyaj ostatni...
Witam chciałbym się dowiedzieć co jest z moją motorynką Nie ma wolnych obrotów ale też nie chce wchodzić na najwyrzsze Jak wyciągnę świece to jest mokra Rozkreciłem niby gaźnik pływak mniał wzgniecenie ale ja się tak dokładnie nie znam Paliwo z gaźnika się czasem troszkę wyleje Żeby odpalić to muszę na początku dnia trochę pokopać Proszę wszystkich...
Znaczy się ta iglica jest cały czas wysunieta mocno ma maxa, można ją tylko wcisnąć palcami, ogólnie tak dynda jak by tylko się na spręzynce trzymała. I tam mam dwa przewody żółty i niebiesko szary który to minus a który plus??? I jeszcze mam takie pytanie niezwiązane z tematem, gdyż rozbierałem ten gaźnik i oprócz tej cewki z iglicą do ssania i oprócz...
Hmm... Ale jak się rozgrzeje wszystko jest już ok. Moc ma taką jak trzeba itp. No i odpala bez problemu. Więc (chyba) kompresja jest ok? Niestety nie mam jak sprawdzić A jak sprawdzić ssanie? Moja wiedza na temat wszelkiej maści motorków zatrzymała się na epoce Jaw i Komarków. Tam nie było automatycznego ssania, była manualna skrzynia biegów etc. Sprawdzić...
To chyba nie jeździłeś starymi komarkami i rometami. Nawet w motorynce zapychały się kraniki i to nie w odstojniku. :| Z filtrem tylko na rurkach w zbiorniku, jeśli wiesz o czym mówię.
http://www.mzetz.fora.pl/warsztat,13/prz... Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz...
Witam. W minione wakacje wraz z kolegami wpadliśmy na pomysł by zbudować go-karda. Mieliśmy w tedy do dyspozycji tylko silnik pochodzący ze starej kosiarki FLYMO L97L o pojemności 98ccm. Motor nie używany -wujek mój gdy ją kupił wieki temu użył ją może z dwa razy po czym walną na strych i tak przeleżała do tamtych wakacji. Obecnie jest zainstalowany...
Nie musi się przelewać żeby zalać silnik, skład mieszanki w prostych gaźnikach reguluje się ilością paliwa w komorze pływaka wyginając płytkę (maluch, komarek, kawka). Ja nie twierdzę że to tego wina tylko podaje przykład. Równie dobrze może ci coś nie łączyć w układzie zapłonowym albo w zasilaniu.
Zresztą opisałem tu że dokończyłem robotę pilareczką za 250zł z OBIboka, która mnie tak mile zaskoczyła że miałem ochotę ją zanieść do stihla i pokazać im sprzęt który się roboty nie boi. Jak się trafi na taką z markowym gaźnikiem Walbro i przyzwoitym zapłonem to niema większych problemów mimo niskiej ceny. Co do mieszanki 1:25 to jest wynik błędu...
Jak na mój gust ( miałem komarków i rometów sporo) źle ustawiony zapłon. Jak nie chce wchodzić na obroty i "kicha" to jest za późny. Ale szczerze Ci powiem, że z takim rupieciem z powybijanym wałem, luzami etc. to nerwów stracisz sporo zanim go "zestroisz" :) Ustawianie zapłonu zacznij od wymiany nowego młoteczka i kowadełka przerywacza bo na starym...
Regulacja tą śrubą powoduje dostarczenie większej (wykręcanie) lub mniejszej (wkręcanie) ilości powietrza do gaźnika i analogicznie bogatszej lub uboższej mieszanki paliwowo-powietrznej na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku. Wystarczą delikatne obroty. Natomiast dźwignia (A) powinna poruszać się góra-dół zwiększając lub zmniejszając dawkę benzyny...
Jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj komarki tak możesz sobie regulować .Do regulacji piły musisz mieć obrotomierz .Piły zatarły się na oleju xp'' CUD'' w przeciągu 2 m-cy i były ustawione przez serwis,właśnie dlatego zawoziłem do nich regulować bo odpoczątku były problemy a tak jest podkładka.pracowałem kiedyś w serwisie wiem jak to działa.No...
Stałem się posiadaczem już nie najnowszej kosiarki, chyba firmy Stiga, Made in Szweden. Chciałem zapytać jaką zastosować świece, gdy ją dostałem siedziała w niej NGK BR7HS. Kosiarka po około 5 minutach pracy traci moc i gaśnie. Po ochłodzeniu normalnie odpala, i dalej można robić, aż ponownie zgaśnie. I pytanie dotyczącej świecy, ta się chyba tam nie...
Z zapłonem problemu być nie powinno. Możesz zastosować przerywacz mechaniczny jak w starych silnikach choćby jakiś komarach, wsk'ach czy simsonach. Możesz też stworzyć moduł zapłonowy do niego. Nawet jest taki na elektrodzie chyba pod simsona czy MZ. Możesz umieścić jakieś koło na wale na którym będzie umieszczony magnes. Za to czujnik halla będzie...
Wszyscy doradzają a efektów brak. Jak część zapłonu sprawdzić napisano -ponoć iskra jest w/g autora tematu. Opisałem w poprzednim poscie jak to łatwo zweryfikować i co zmierzyć. Na czas naprawy ktoś tu pisał warto odłączyć przewód do wyłączenia z modułu Zawory wyregulowane ok. Teraz problem gaźnika - czy potrzeba była go wymieniać? -powiedzmy grzebał...
Bez urazy ale producent zastosował regulację i naniósł znaki na kółku programatora i na pokrywie dozownika proszku. Naniósł te znaki raczej nie dla ozdoby ale po to, żeby wg nich wyregulować długość linki. Idę o zakład że ani przy montażu w fabryce ani podczas napraw nie reguluje się tej linki metodą prób i błędów, na pewno musi być jakaś zasada i o...
Takie objawy często robi gaźnik ale i nie zawsze. Może też być jakaś nieszczelność (łapie "lewe powietrze"). Ja bym sprawdzał po kolei: 1)gaźnik -daje albo za dużą mieszankę albo za małą -sprawdź jak wygląda świeca -jak zalana to wiadomo -za dużo. Poza tym pobaw się z dawką powietrza. I tu pytanie czy po zapaleniu dymi mocno i jak już to jaki kolor...
Dokładnie kwestia zużycia, ale z tego co wiem te części się szybko zużywają np. w Ogarze 205 łożyska na wale miałem wybite ze płakać się chciało od strony zapłonu, ale komarek i tak nieźle chodził pomijając że koło spawałem bo mi się urwało nie miałem z nim kłopotów po za tym że był słabszy bo ciągnął lewe powietrze przez uszczelniacze, z tego co wiem...
Witam. Problem dotyczy mojego cienkiego 900 benzyna na gaźniku webera. Jakiś miesiąc temu zaczął mi przerywać na wolnych obrotach. Niedawno zostały wymienione świece, kable WN. Na kablach nie widać przebić. Przy wyższych obrotach już nie zauważyłem tego przerywania. Świece czyste były też wymienione na inne i dalej ten sam problem. Można tak jeździć...
Chyba przeczytałem wszystko ale nie zrozumiałem w czym problem. Jeśli piła gaśnie po pewnym czasie to zaczął bym od sprawdzenia odpowietrznika zbiornika paliwa a nie od razu gaźnik rozbierał ewentualnie filtr paliwa. Zobaczysz jak teraz będzie "łatwo" ustawić gaźnik to nie stihl, że ustawia się na ilość obrotów tu gaźniki różnią się w zależności od...
Zabytkowa (1972r) kosiarka do trawy. Silnik działa i ogólnie nawet fajnie chodzi, problem w tym że po zaduszeniu w gęstej trawie czy na kretowisku ciężko go odpalić. Zapala praktycznie od pociągnięcia jeśli zatkać na chwilę wlot gaźnika podczas szarpnięcia. Po normalnym zgaszeniu zapala bez problemu. Gaźnik oczywiście prymitywny a'la komarek czyli ssanie...
będę jutro przekładał inny gaźnik z działającego 4 suwa (ten sam model) i będzie wiadomo czy to jego wina:) zauważyłem ze na ssaniu można mu gazować a jak się nagrzeje to obroty lekko falują myślałem ze podcisnieniowy kranik zepsuty ale kopiłem przezroczysty przewód paliwowy i widać ze leci a poziom paliwa w pływaku nie zmieniałem, króciec nie pęknięty...
Na początku na twoim miejscu bym ściągnął wężyk i sprawdził jak leci paliwo. Jeśli jest OK to następna sprawa gaźnik. Nic nie kręć, nie reguluj (jeżeli wcześniej dobrze jeździł) lecz wyczyść. Dysze przedmuchaj, możesz też sprawdzić pływak jak go rozbierzesz czy nie tonie. Może zalewa simsona? Chociaż wątpię. Następnym krokiem sprawdzenie go na innej...
A co ty sie chcesz z tą kosiarką tak pieścić? Jest sens? Przecież ten gaźnik jest banalnie prosty. Śrubka lub dwie do regulacji. Jej zasady znajdziesz w keżdej książce poświęconej silnikom dwusuwowym lub motocyklom. Zresztą w internecie też jest tego trochę. Choćby: www.forum.motocyklistow.pl Jeśli jest tam tylko cewka pod kołem magnesowym, to najprawdopodobniej...
A przy okazji. Mam także drugi silnik komara. Dwu biegowy, nożne biegi. Sprawa jest taka, że gdy odpali to chodzi ok. Ale tylko do połowy gazu. Po przekroczeniu zwalnia aż czasami zgaśnie. A nawet szczela z gaznika. Przełożyłem gaznik na chwilę z mojego pierwszego komara którym jeżdżę i silnik działa super. co w gazniku jest zlego, ze tylko do polowy...
Kolega hevet2 zamiast próbować pomóc w rozwiązaniu problemu, zarzuca niewiedzę pomagającym. Zasada działania silnika dwusuwowego i gaźnika są takie same w pilarce ms180 i ms181, czyż nie tak? A jak nazwać człowieka który reguluje gaźniki których się nie reguluje? W czym jesteś w stanie pomóc? poza napisaniem bezsensownych postów? Widziałeś chociaż...
Ciekawy temat. Sam się zastanawiałem nad takim pomysłem. Już mi myśl świta w głowie,ale brak czasu nie pozwala mi na takie eksperymenty. Mam silnik od kosy spalinowej o poj. 0,45 i mocy 3,2 KM i aż się prosi o takie zastosowanie. Posiada już wbudowane sprzęgło odśrodkowe i nie potrzebuje skrzyni biegów i też myślałem o napędzie na rolkę, gdyż na łańcuch...
Nic podobnego! Przy maksymalnie otwartej przepustnicy dajesz maks powietrza do cylindra a nie paliwa , co ułatwia odpalenie zalanego paliwem silnika . W gaźniku komarka razem z przepustnicą podnosi się również iglica która otwiera dopływ paliwa "do cylindra". I to właśnie może powodować zalewanie świecy, gdy są np. przeregulowane wolne obroty. Niech...
Podlewałem pod świece i do gaźnika i nic jakby już trochę łapał i dalej nic... świecę trzy przerobiłem, nowy gaźnik i szlak mnie trafia. Zawory szczelne, dobrze dotarte. Układ szczelny co do licha? Kompresji nie sprawdzałem manometrem ale jest kilkakrotnie lepsza niż przed wymiana zaworów i tłoka. Poratujcie czymś sensownym bo jak żyje na tym świecie...
Żadnych podkładek pod cylinder się nie wkłada i nie dziurawi tłumika. Przepisałeś artykuł o tuningu Komarka a to są dwa różne silniki! W ogarze żeby były widoczne efekty trzeba dołożyć dyfuzor zamiast oryginalnego tłumika oraz poprzerabiać kanały w cylindrze (schematy z jakiegoś czeskiego czasopisma, znajdziesz to w sieci )są tam podane rozwinięcia...
Witam!!! Podnosząc iglice reguluje sie sklad mieszanki dla wysokich obrotów. Od wolnych jest śrubka. Proponuje sprawdzić kolanko wydechowe. sam tlumik raczej sie nie zapycha ale nagar zbieera sie w kolanku. I nie bedzie on od razu widoczny patrząc z każdego końca rury. Kiedys miałem komara i tlumik był elegancki ale w kolanku był otwór o średnicy 1...
Zapomnieliście mistrzowie o jednym - z odśrodkowym sprzęgłem nie będzie działać rozrusznik nożny. Co racja to racja- wiedziałem, że o czymś zapomniałem. Racja, ale można to rozwiązać stosując tzw szarpankę, z silnika z kosiarki lub piły. Można ją zamocować od strony magneta Powiedz jeszcze ile przeznaczasz na zakup tego silnika? Aby ją wstawić trzeba...
Jaki to jest rozmiar opony? Jeśli typowa 9" to to gdzie kupiłeś oponę z takim bieżnikiem? Wydaje mi się że klocki są po prostu większe niż w gumach motorynkowych. Ogólnie Fajna konstrukcja ale z doświadczenia wiem że słaba głównie za sprawą silnika i marnego zawieszenia. Dla kogoś kto waży mniej niż 50kg jest może namiastką crossa więc nie czarujmy...
Dziękuje za pomoc, dzisiaj biorę się za tego komarka i sprawdzę ten gaźnik, bo to on może być tylko przyczyną :D
Kolego proponuję nie silnik od malucha ,bo nie będziesz wiedział co to pompa wodna albo termostat w układzie wodnym . Pierwsza rzecz ,to podstawy działania silnika spalinowego wykute na blachę Druga rzecz ,to silnik od jakiegoś szrota raczej nie gaźnikowca tj. opla ,VW , a do danego silnika książka typu "sam naprawiam" ,poradniki ilustrowane i do roboty...
dzięki nie minęły 2 godz od odpalenia i już go nie dałem rady odpalić -- chyba jednak nie podaje paliwa -- nie wiem czy tam jest jakaś pompka paliwowa czy tylko to ssanie bo jeśli chodzi o komarki motorynki jawki to zęby na tym zjadłem ale 4T to dla mnie jak na razie tabu . Z lewej strony gaźnika jest jedna śrubka na płaski wkrętak ale kręcenie nią...
Problemy z częściami? Do pony? Bajka. Jedyny problem z tym sprzętem to części do regeneracji gaźnika, i to problem finansowy bo części bez problemu można dostać. Kiedyś kupiłem excela, 1,5 na wielopunkcie, automat, przywieziony z Kanady,lekko uderzony przodem. Facet sprzedał go za grosze, bo myślał że nie wyrobi na części. Synek, hehe kleryk, systematycznie...
Jakie dysze w silniku??? Dysze to były w gaźnikach komarków i Fiatów 126p. Po co odpisujesz bzdury - dla postów? Trochę pomogło przeczyszczenie silnika krokowego, ale to jeszcze nie to - być może trochę już szwankuje. Szukam dalej. Co do gazu to metodą sprawdzeń przez odłączanie wtyczek od wtryskiwaczy gazu doszedłem, że jeden jest trochę trafiony bo...
Kolego robokop znowu ci się wkradły nieścisłości kiedyś benzyna była niebieska i żółta ( pamiętam doskonale w końcu to moje czasy )później niebieską zastąpiła zielona, Obawiam się że te dane z internetu są nieścisłe - wydaje mi się że zarówno etylina niebieska, jak i zielona egzystowały równocześnie - motocykle WSK i "Komarki" miały w/g instrukcji...
Witam! Kupiłem używaną kosę Solo 130, wg sprzedawcy miała być sprawna. Faktycznie wyglądała na niezbyt zmęczoną, ładnie odpala, wkręca się na obroty. Postanowiłem ją wyczyścić, przy okazji zdjąłem tłumik żeby obejrzeć tłok. Nie jestem specjalistą, kiedyś grzebało się trochę przy 'komarkach' i wydaje mi się że takie rysy oznaczają uszkodzony tłok, co...
Większością w.w. sposobów nie przyśpieszysz nawet komarka. Jeśli masz Simsona w stanie oryginalnym, to szkoda go przerabiać niszcząc oryginalne części czy też rozbierając silnik. Simsony chodziły idealnie kiedy były w stanie "100% DDR". Na tuning trzeba przeznaczyć ok. 1000 - 2000 zł, aby to jeździło porządnie, więc mało to się opłaca. Trzeba powymieniać...
gaźnik komar komar komar komar iskra
sterownik dotyku sączek drukarka nagrzewnica scenic
rozszczelnienie transformatora rozszczelnienie transformatora
MF 3080 – brak kontrolek, zająca i WOM po wciśnięciu sprzęgła – przyczyny i diagnostyka Strąg 24 – piszczenie i brak uruchamiania, diagnoza zasilacza i LED